…מי שרואה שהוא נמצא בעיצומו של מישהו בעיצומו, אז זה לפי מי שמביע את זה כהרג ופסיקתו ….

המיטה : נאמר כי מי שרואה שהוא על מיטה, ואז הוא מחזיר אליו משהו שעזב את ידו, גם אם הוא כוח של חולשה בסמכותו ואז מתבסס אחרי חולשה, כי אלוהים אדירים אמר : ~ והשליכנו גופה על כסו, ואז חריץ .~ ואם הוא רוצה להתחתן, אז זה נישואין של אישה, ואם הוא נמצא על מיטה ועליה מזרנים, אז זו עלייה בכבודם ובזכרם של אנשים הצבועים בדת . אם אין רהיטים עליו, אז הוא נוסע . חלקם אמרו שהמיטה וכל מה שהוא ישן עליו מעידים על האישה וכל הפנסיה, כמו גם הכיסאות . ורגלי המיטה מעידות על הממלוכים, ומחוצה לה האישה בפרט, החלק הפנימי שלה הוא החזון, והתחתית היא הבנים והנקבות . אלקייראוואני אמר כי המיטה מעידה על כל מה שאדם מרוצה ממנו, מפוקחת עליו ומתקרבת . והערבים אומרים : השלישי בכסאו, אם הוא הורס את כבודו . וכס המלכות : המיטה, והיא עשויה להתייחס לסירה מאישה, מעמיסה או ספינה, כיוון שישן רוכב עליה בזמן שנשמתו נוסעת ממשפחתו ומביתו . ואולי הוא התייחס לארון, כי זו מיטת המראה . מי ששובר את מיטתו בחלום או שהרכבו מתפרק, סמכותו תיעלם אם הוא יהיה מלך, והוא מבודד מהשקפתו אם הוא שליט, והוא עוזב את אשתו אם היא מתריסה או מתה חולה, או בעלה אם הוא המטופל, או שהוא נוסע ממנה או נטש אותה, ופניו עשויים להצביע על הבעל, וגבו על האישה, ומה שעוקב אחר ראשו על הבן, ועל הבא של שני גברים על המשרת והבת, וחמורו עשוי לציין את ערכי הבית וסימניו על אנשיו . וחמורו עשוי להצביע על המשרת, ולוחותיו על המזרן, השטיחים, המזרנים, המחצלות ובגדי הנשים . לגבי מי שרואה את עצמו על מיטה לא ידועה, אם הוא יפגוש את המלך, הוא ישיג את זה, אחרת הוא יושב במועצה גבוהה . אם הוא היה בפרישה, הוא התחתן, ואם היא בהריון, היא ילדה ילד . וכל זה אם היו לו מברשות על זה, או אם היה לו יופי . ואם לא היו עליו מצעים, הנוסע שלו היה נוסע רחוק, ואם הוא היה חולה הוא מת, ואם זה היה בימי חג'ג 'והוא קיווה לו, הוא רכב עמוס על גמל, או על ספינה. בים, או התיישב בו על המיטה ….

…אם למיטה בחלום אין מזרון, היא נוסעת בגלל מה שמכונה ~הליכה~ . ונאמר : הוא אישה, ומי שרואה שהוא על מיטה, הוא יחזיר אליו משהו שיצא מהיד שלו, ואם זה כוח שמחליש את סמכותו אז הוא מתחזק . אם הוא יראה שהוא נמצא על מיטה ועליה מזרן, אז הוא יזכה לגובה, לגובה ולזיכרון של אנשים צבועים . אם יש נעל על הרגל שלו, אז הוא נוסע עם גברים צבועים . ומי שראה שהוא על מיטה במקום טוב יזכה בכוח, בגובה ובגאווה . והמיטה וכל מה שישן מעליה מעידה על אשת החזון איש ועל ממוקיו . ונאמר : המיטה מציינת את מה שאדם מרוצה ממנה, ומציינת כל סירה, אשה, מטען או ארון מתים מכיוון שהיא מיטת המאניה . ומי שיש לו מיטה גדולה בחלום, סמכותו תעלם אם הוא מלך, והוא מוסר אם הוא שליט, ואשתו נשארת אם היא מתריסה, או שהיא מתה אם היא חולה, או אם בעלה הוא המטופל . פנים המיטה עשויים להצביע על הבעל, וגב המיטה עשוי להצביע על האישה . ומי שרואה את עצמו על מיטה לא ידועה, עם מזרן עליה, הוא יפגוש את המלך, אחרת הוא יושב במקום גבוה . אם הוא היה בפרישה, הוא התחתן . אם אשתו הייתה בהריון, היא ילדה ילד . אם הוא ראה שהוא יושב על מיטה בלי מזרון, הוא היה מת או נוסע, ואם הוא היה חולה הוא ימות . אם הוא ראה שהוא על מיטה . איתו אישה, הוא איתה בהנאה ובעדינות, וייתכן שיש ביניהם רוע ומחלוקת . ואם אישה ללא בעל תראה שהיא נושאת מיטה לביתה, היא תתחתן . ומי שרואה שמיטתו זקופה והוא חולה, אזי זו עדות להחלמתו ממחלתו ….

המיטה שחזונו בחלום מעיד על בורות וחוסר ניסיון בשירות מלכים, וחזונו עשוי להצביע על אהבה והרס עצמי . חזונו מעיד על מתפללי האש או הפחד והבהלה, כי אלוהים אדירים אומר : ( ביום אנשים יהיו כמו מיטה מוגבהת .) המיטה היא אויב חלש משפיל . מצעים לאיכרים מעידים על אבטלה, קשיים ואישורן של נשים רעות . מיטת המשי מציינת את האנשים הטובים שנתנו את טובתם וחדלו מרעתם, ואולי מעידה על סופה הקרוב של העבודה ….

…ומי שרואה שהוא היכה מישהו בחרב ולא חתך ולא עקב אחריו, אז זה מתפרש על ידי התרחשות הדיבור ממנו למישהו ואינו משפיע עליו . ומי שרואה שהוא מכה בחרב מישהו ועושה לו חבר, אז זה מעיד על מתן פקודה לקבוצת צאצאי ההרוגים ההם ….

…ומי שרואה את הכלי של מישהו בצווארו או שהוא של מישהו אחר, אין בו טוב ….

…ומי שרואה שהוא גדל ליד משהו מאותו עמית, הוא ירוויח ממי שיוחס לו מטעם הנ~ל או מי שתופס את מקומו, וקריסת השיניים היא עדות לוויכוח בין העם של ביתו ….

…ומי שיראה שהוא גר ליד אח, הוא יסתור במקומות מושחתים ויכיר בהם על שחיתותם ….

…אם אדם רואה בחלומו את הג'ין העומד ליד ביתו, הרי שהחזון שלו מצביע על אחד משלושה מאפיינים : לאובדן, או לביזיון, או שיש לו נדר שלא מילא ….

…ומי שרואה שיש עמוד נוסף ליד העמוד, אז זה תוספת לאנשי הבית, והבסיס הוא בצדדיו ….

…ומי שרואה שהוא אוכל ליד שולחן ונמצא בפרישות, אז הוא מתחתן, ואם הוא לא אוכל על זה, הילדה תהיה בתולה ….

…ומי שרואה שעבר ליד כבשים, הוא יפרש בכך שיעביר אותו בכוחם של בעלי חלומות ועושר ….

…ומי שראה שהוא נפל לבאר ולא מצא מישהו להרים אותו, זה קברו ….

ומי שחושב שהוא צום עבור מישהו אחר מלבד האל הכל יכול, אבל על צביעות ומוניטין, הוא לא ימצא את מבוקשו

…ומי שרואה שהוא נלקח על ידי מישהו, אז הוא יתמוך בו, ואם הוא ממשפחת המלך, הוא רשאי לברך אותו על הידיים ….

…ומי שרואה שהוא נמצא לפני ידו של מישהו, אז הוא מושפל, ואולי גם מעיד על ריכוך ונשיקת הברך בלעדיו, ונשק לאיש בלי זה ….

…דניאל אמר, ~מי שרואה שהוא מגהץ או מגהץ מישהו, אז הוא שומע מילים חסרות תועלת, ועלול להשפיע על ליבו או להאשים אותו בהאשמה, ואם הגיהוץ נובע מבעיה, זה מעיד על טובתו של דתו ועולמו . ~…

…ומי שראה שהוא הורס את ביתו של מישהו אחר, הוא יקבל כסף מאחרים ….

…ומי שרואה מישהו שופך עליו מים, אז הוא יקבל טוב וייהנה ממנו, ואם המים רעים או לא נעימים בטעמם ובריחם, אז הביטוי שלהם נגדו ….

…ומי שרואה שזכירתו נותקה ביד של מישהו, הוא דוחה את זה, ואם הוא חותך אותה, אז לא יהיה לו ילד, ואם הוא רואה שהוא נחלש וכוחו מצטמצם, אז הוא לא מחמוד ….

…מי שרואה שהוא חופר בור כדי לפגוש מישהו או באר, אז הוא שולל ופונה נגדו כשהוא הולך בין העם מהאמירה: שחפר לאחיו המאמין באר שה 'השליך לתוכה ….

…וג'עפר אל-סאדיק אמר, ~מי שרואה מישהו שמת בזמן שהוא בדמות המתים, הוא לא יגיע למטרה לה קיווה מענייני העולם .~…

…ומי שרואה שהוא מעליב מישהו, אז מזלזלים בו ….

…אם הוא רואה שהוא הרג מישהו ודם לבן נפלט מגופו, זה מצביע על כך שדתו נעלמה ….

…ומי שרואה שהוא במחלוקת עם מישהו על שתיית אלכוהול, הוא יפרש שאין בו טוב ….

…חלק מהמתורגמנים אמרו שמי שראה שהוא מתייעץ עם מישהו, הוא סומך עליו באמון, כי הוא, עליו השלום, אמר : היועץ סומך ….

…ומי שיראה משהו ביד של מישהו, וזה מת, ויעניק לו אהבה, זה יתפרש בזול ….

…האם זה נחשב לראות מישהו שישן זמן קצר מאוד, כמו למשל אדם שישן שינה קצרה במהלך היום, או מניח את ידו על השולחן בזמן העבודה, למשל, ואז נרדם לתנומה קצרה מאוד , וחלקם עשויים אפילו להירגע ברמזורים ולעצום עיניים, ולראות ברגע זה שינה או חזון, האם החזונות הללו אמינים, והאם הם מבטאים ….. ? זו שאלה שנשאלת לעתים קרובות על ידי המתעניינים באמנות זו, ותשובתי לה היא כי חזונות במקרים כאלה הם אמינים ומביעים, והם עשויים אפילו להיות אמיתיים יותר מהחזונות הנראים בשינה ארוכה וממושכת . אז אתה מוצא מדענים שמתעניינים באמנות זו מעדיפים חזונות של כישוף, או תנומות; זוהי שנת צהריים, בניגוד לאחרים . חלקם להסיק דבריהם עם חדית של אבו Sa`id [את האמת רוב ההתגלות ידי המכשפים ], אשר סופק על ידי אחמד עם marfoo ~ו מאומתים על ידי אבן Hibban . באל-פאת קרא אבן חג'אר לפרק על ראיית הלילה, והוא אמר והסביר זאת : כלומר, חזון של אדם בלילה, האם החזונות שלו ביום שווים או שונים, והאם יש הבדלים בין הזמנים של כל אחד מהם ? הוזכר כי נסר בן יקוב אלדינורי אמר : פרשנות החזון בתחילת הלילה מאטה את פירושו, ומהמחצית השנייה היא מואצת עם חלקי הלילה המשתנים, וכי הפרשנות המהירה ביותר של את חזיונות הקסם, במיוחד כששחר שובר . בסמכותו של ג'עפר א-סאדיק : שהפרשנות המהירה ביותר של חזון הסיאסטה היא . ואם כל זה הוא העדפה לחזון היום על פני ראיית הלילה, אז אנו מוצאים שאומרים שיש שווה ביניהם, וכי אין הבדל ביניהם, ומה שבא מהסופר על זה מה שהגיע בסהיח אל-בוכרי, בסמכותו של אבן סירין שאמר : חזון היום הוא כמו חזון הלילה . אלקייראוואני אמר והסביר לה : כלומר, אין הבדל בפסיקה של הביטוי בין ראיית לילה ליום, כמו גם לחזון של נשים וגברים….

…ומי שראה שהוא מברך מישהו שאין איבה איתו, המוסלמי מעליו ישמח . אם יש איבה ביניהם, אז הוא כובש את המוסלמי ומאמין בהטבותיו . ומי שרואה כאילו בירך שייח 'שאינו מכיר אותו, הרי זה ביטחון מעונשו של אלוהים אדירים ….

…מי שרואה שהוא הרג מישהו ולא ינתק ממנו חבר, אז הוא יקבל טוב וייהנה ממנו עבור אותו נרצח, ונאמר שהרוצח עשה עוול לנרצח, ומי שראה שהוא נהרג, הוא יש לו חיים ארוכים ….

…מה אתה חושב על מישהו שראה חזון , ואז התעורר , ואז חזר לישון וראה את השלמתו? אני רואה שהראייה הראשונה אמיתית ונכונה , בתנאי שלא קדמה לה לחשוב עליה , ולגבי החזון האחרון שהפך להשלמה אליו , זה חלום מקטרת ….

…ומי שרואה שהוא הרג מישהו שלא בצדק, אז הוא יהיה צייתני ולא צודק לעצמו, ואלוהים יביא עליו כוח לאחת המדבר כי אלוהים אדירים אומר, ~ ואז הוא מתעלל, כדי שאלוהים יתמוך בו . ”…