…וכמה מהמתורגמנים אמרו שמי שראה שהוא אוהב וסבלני מזה בגלל יראת אלוהים אדירים או שהיה מסוגל לפרגן לו ומחילה לו ימות כקידושין כי הוא, עליו השלום, אמר : מי שמת מאוהב ימות כשהיד ….

…ומי שראה שכאשר יגדל אותו אנשים יראו אותו, הוא יימצא מאוהב בסולטאן ….

…ומי שראה שהוא משך את חרבו על ראשו ולא התכוון לכך לאיש, אז יפרש את מעמדו הגבוה עד שיופיע שמו באופקים, ואם הוא רוצה בכך לפגוע במישהו, יפרש שיש לו גרם נזק למישהו, ואז הוא התרחק מזה והסיח את דעתו ממה שהוא רוצה שיעשה ….

…שכרות נמצאת בחלום מסמנת שמחות, ריפוי ממחלות, היעלמות דאגות וייסורים ומימוש תקוות . סימן האישה היה ג'לילה מליחה . ואם הילד צוין, הוא היה מפואר, אינטליגנטי ומדען ששיתף כל אמנות באמנותו . אם הכסף שצוין מותר וטוב . אם צוין על ידי המדע, הוא נשמע כפירה . וסוכר מעיד על כסף . וסוכר אחד הוא נשיקה מאוהב או ילד . והרבה שכרות מעידה על לחימה ורכילות . אבן סירין, אלוהים אדירים ירחם עליו, אמר : אין טוב למכור סוכר . וסוכר מהצומח מעיד על כנות במילים ובמעשים, והוא עשוי להצביע על העלאת מחלות וריפוין, ואולי מעיד על הקלה ופרנסה מצד צמחים או ירידת הקוטר ….

…אל-סאדר התרחבות החזה וטובתו בחלום היא עדות לכופרים של האיסלאם, והוא עבור הסובלים בתשובה ולהקל על הציות, ומעיד על הקלה על הקשים . אולי חסן אל-סאדר הצביע על אלטרואיזם . אל-סאדר עשוי להתייחס לידע, לכסף, להדרכה או לאשליה שהוא מסתיר בו . אל-סאדר היא אורחת, אשתו או תפקיד . ומתח בחזה שולל . אם הג'ימי שלי יראה שהחזה שלו חזק, הוא יאבד את הכסף שלו . ונאמר : יכולת החזה נדיבה והידוק שלה קמצן . הוא הרגיש : שהחזה שלו הופך אבן, זה יהיה קשה . רוחב החזה מעיד גם על עוול, והחזה הוא מקום הדאגה והשמחה, כך שמי שראה את חזהו רחב יהיה מרוצה, ומי שראה את חזה צר, הוא יקבל מצוקה ואשליה . ונאמר : התפשטות האיסלאם והיצרות עריצותו . ואם לא מאמין רואה את חזהו, אז הוא הופך למוסלמי ומרוויח בסחרו . ומי שראה כאב בחזהו, חטא ונענש על חטאו, ונאמר : הוא פזרן בציות לאלוהים הכל יכול . ואם גבר רואה שני שדיים בחזהו, אז הוא מתחתן אם הוא רווק, או אם הוא מאוהב, אז הרומן שלו מתברר ….

…ומי שרואה שהוא ירד מסלע או התאמן בסלע, ואז פירוש זה כמו לפרש הרים, ומי שרואה שהוא מזיז אבנים, הוא נוהג בעניין קשה, ומי שרואה שאבן נופלת מהשמיים על העולם, אם אנשים מצפים למלחמה ולריבות, אז זה קורה להם או חוסר מזל להם, אחרת זה יהיה ארבה במקום ההוא או קר, רוח, או מאוהב בפשיטה או משהו כזה, ומי שראה שהוא היה רוכב על אבן, אם הוא רווק שהתחתן עם מי שראה שהוא היכה אבן במקל שלו, ואז התפוצץ ממנו מים. אם הוא היה עני, הוא התעשר או עשיר, אז הוא התעשר ואולי הוא היה פרנסה עשירה. עדין ורשע…

…התנור מציין את התנור הביתי לבעלים או למשרת הבית . מאפיית השוק מציינת את ביתו של השליט, את הספר בו לומדים בנים, את הכלא ומילוי הצרכים, ואולי מעיד על תועלות, פרנסה וריפוי ממחלות . וערכת התנור והמכונה שלו הם המתגייסים שלו ועוזריו או הנערים שלו שמבקשים עזרה בהכנתה . התנור מציין היכן הבעלים גר ומרוויח . והתנור הלא ידוע עשוי לציין את בית הסולטאן או את בית השליט בגלל הדלקת בו . ואולי התנור יוביל לשוק . ומי ששלח חיטה או שעורה לתנור הלא ידוע והיה חולה נפטר, ואם הוא לא היה חולה והיה לו עשירית מהסולטאן או משכר הדירה או משאר מי שהיה מאוהב, הוא שילם את מה שהוא חייב . ראה גם הארה ….

…ג'עפר אל-סאדיק אל-חילווה אמר: יש הרבה כסף וחוב כנה, וחתיכה ממנו מעידה על הצ'יבלה שבנו וחברו או בן לוויה, וחתיכת שכר היא מילה נחמדה והמתוק הטוב ביותר הוא שצבעו לבן, ונאמר כי חזון המתיקות היבשה מבחינת המשפט הוא מה שרכש מהתנהגות המלך לאחרים, ואם הוא צהוב זה יש בו עצב כלשהו, ​​ולגבי הבלגן וכדומה, פרנסה מותרת, ואולי לנשק אישה ומישהי יבשה זה כסף שקשה ולח ממנו שונה בו ויש שיש שנאו אותו מכיוון שהוא מכיל צהבהבות, ונאמר שזה מעיד מחלה, ונאמר שמדובר בכסף רב ובחוב טהור, והחתיכה ממנו היא נשיקה מילד או מאוהב, ונאמר שאלח'ביאה היה שיחה נחמדה וטובה בעניין של הפנסיה, כמו גם המודל וחלק גדול ממנו מעידים על פרנסה רבה בכוח ובסמכות אלא אם כן נוגעים בו באש, ולכן נגיעה בו מעידה על איסור, דיבור או סולטנות. באשר למה שמונח במתיקות מעיד על מותרו של חסן מלהט, ונאמר כי כל מה שעשוי מתוק, בכל דרך שהיא, מכל סוג שהוא, בין אם זה סוכר, דבש, מולסה או סירופ חרובים, ראוי להערכה , מזונות, טובות ותועלת, במיוחד לאלו שאוכלים אותה, כמו למולסה, זה כסף ותועלת ….

…מי שרואה שהוא הורג את עצמו יעשה טוב ויתחרט בכנות, כי אלוהים אדירים אומר : ~ תשוב לצדיקים שלך והרג את עצמכם . ” הפסוק . ומי שיראה שהוא נהרג, הוא יאריך את חייו . ומי שרואה את זה כאילו הרג אדם בלי להישחט, ההרוג יתברך בטוב . העיקרון הבסיסי הוא ששחיטה כאשר אסור לשחוט היא בלתי צודקת . אם הוא רואה שהוא שחט שחיטה, אז תוקיע את השוחט לטעות בשחיטה בדתו, או לבצע אי ציות כלפיו . באשר למי שהורג או שם רוצח ומכיר את הרוצח שלו, הוא יקבל טוב, שירה, כסף וכוח . זה עשוי להיות מושפע מהרוצח או מבן זוגו, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ומי שהורג עוול הפך אותנו לשליט עבור שליטו .~ למרות שלא ידוע על רוצח, איש קאבור הוא המלט על היכולת, בין כפר אל – דין ובין כפר חסד, הפסוק : ~ אדם הרג את עפרה ~ וראה את גרונו נחתך אינו יודע על שחיטה, זה האדם שהמציא. כפירה או לחיקוי עדות שקר הצוואר ואת הממשלה ואת ההוצאות . באשר לשוחט את אביו, אמו או בנו, עליו למנוע אותו ולעבור נגדו . באשר למי ששוחט אישה, עליו להחליף אותה . כמו כן, אם נשחטת בהמה נקבה, והוא מקיים יחסי אישה או מקלקל בכור, וכל מי ששוחט מאחוריה בהמה זכרית, הוא שוחט, ואם הוא רואה ששחט ילד וציל ילד ולא בישל , ואז העוול בכך הוא כלפי אביו ואמו . אם הילד הוא נושא לחושך, הרי שנעשה לו עוול בזכותו, וזה נקרא מכוער, בדיוק כמו שהאש עלתה מבשרו והיא לא בושלה, ואם זה מה שנאמר על זה, המנגל היה להיעשות . אם הילד לא נמצא במה שנאמר על כך ונעשה לו עוול על ידי זה, הרי זה עבור הוריו, כי הם מדוכאים והם משליכים שקר, ואנשים שופעים בהם, וכל זה פסול כל עוד אש לא מבשלת . אם הוא רואה את הילד שחוט עם מנגלים, זה כשהילד מגיע לרמת הגברים . אם משפחתו הייתה אוכלת מבשרו, הוא היה מרוויח אותם מטובתו וטובתו . אם הוא רואה שסולטאן שוחט אדם ומניח אותו על צווארו של אדם החזון ללא ראש, אז הסולטן מדכא את האדם ומבקש ממנו את מה שהוא לא מסוגל לעשות, ונושא זה דורש את הדרישה הזו, מבקש ממנו את כספו הכבד במשקל השחיטה, אם הוא מכיר אותו, הוא הוא עצמו, ואם הוא לא מכיר אותו והוא היה זקן, אז הוא לוקח אותו עם חבר והוא נדרש לשלם קנס על סמך משקלו וקלילותו . ואם הוא היה צעיר, הוא לקח אויב והיה מאוהב . אם ראשו של הנשחט נמצא עימו, אזי הוא מקבל את הקריאה לתפילה, והוא לא נקנס, והקנס מוטל על הבעלים, אבל זה יעניק לו נטל הזוי . אם המלך יראה כי אדונו הרג אותו, הוא ישחרר אותו . ובא איש לאבן סירין ואמר : ראיתי אישה שנהרגה באמצע ביתה, מוטרדת על מיטתה . אמר לו אבן סירין : אישה זו הייתה צריכה לנהל נישואין על מיטתה באותו הלילה . האיש היה אח ובעלה נעדר, אז האיש קם מאבן סירין בזמן שהוא כעס על אחותו ברוע נסתר, אז הוא הגיע לביתו ומצא את שפחתה של אחותו והיא הביאה לו מתנה אמר : אדוני בא אתמול מהמסע . אז האיש שמח, והוא הסיר את כעסו . ובאה אישה אבן סירין ואמרה : ראיתי כאילו אני הורגת את בעלי עם . אמר לה : אתה נשאת את בעלך לחטא, אז ירא אלוהים, יהא מהולל ומעלה . היא האמינה . ובא אליו אחר ואמר : ראיתי כאילו הרגתי ילד והבאתי אותו לחיים . הוא אמר שתטעה בנער הזה בכך שתקרא לו למשהו אסור ושהוא יציית לך ….

…ג'אבר אל-מג'ריבי אמר: מי שרואה שהוא אוכל את זה מעיד על צער ועצב, ואם הוא רואה את זה ולא אוכל את זה, אז הוא מתחרה במישהו במילים, והראייה שלו לא טובה ….

…אם תפגע במישהו בחלום שלך, תעשה מעשה מכוער כמו נקמה ופגיעה . אם אתה נפגע, יהיו לך אויבים להביס אותך ….

…אל-קירמני אמר: אם אישה רואה שהיא בשווקים וברחובות בלי שמלה, זה מותו של בעלה, ואם הוא גנב והגנב פירש לגבר, הוא אדם שמגיע בעלה, ואם זה מיוחס לאישה אז בעלה נגוע באישה מותרת, ונאמר שאם האישה מתגעגעת למה שהיא שמה על ראשה מי שלובשת שמלה, רעלה, מסכה או משהו כמו זאת, והיא לא מצאה אותו כשראשה ושיערו לא מכוסים. זה היה מוניטין רע, או גירושין מבעלה, אסון שהתרחש עבורו, אירוע רע עבורה או פורענות שהפריעה לה מצד אחותה, אמה או דודה וכדומה, ואם לא יש לה בעל, אז מה שמועבר לבעל יחזור אליה, ואם האישה רואה שהיא חובשת טורבן של גבר, אז היא מתחתנת, ואם היא רואה שהיא שיכורה או משוכנעת במשהו יוצא דופן, אז היא תחליף את בעלה במישהו אחר, ונאמר כי חזון לובש את מה שנשים לובשות על ראשן אם הגבר לובש משהו מזה, ואז הוא נחשף בגלל אישה בין אנשים ….

…פריחה היא תענוג וטוב בחלום . מי שיראה זר על ראשו, הוא יתחתן . ומי שיראה את הקוביות בזמן אחר, הוא יקבל את זה . ופרחים בצבעים שונים מעידים על העולם ורעננותו וחפציו . ופריחה היא חדשות טובות על הריון לנשים והקלה על דאגה . ופרח בחלום הוא אישה יפה, ולכן מי שרואה אותה מציע לאישה יפה שאינה קשורה אליו או אליה . והפרח בחלום הוא סימן של גרגרנות, שעשוע, משחק, צחוק, צילום ולבוש יפה, כך שמי שנתקל בה בחלום אולי הטיה את עצמו למה שהזכרנו, או שהוא נתקל במישהו שמשתמש בזה, והוא עשויים להתחתן או לקנות משרתת או זמרת . ונוס היא אשת המלך . ונאמר : אישה זרה, הרואה אותה והייתה רווקה, תינשא לאישה ממיןו . ראה גם ורדים ….

…משמעות חלום זה אסון . כשאתה שומע קול של אקדח, זה אומר אובדן עבודה וניהול רע של הבעלות על התאגידים . אם אתה יורה במישהו באקדח, תיפול טרף מבושה . ואם מישהו יורה בך, זה יפריע לך על ידי אנשים מרושעים, ואתה עלול להיות חולה קשה . ואם אישה חולמת לירות, אז חלום זה מנבא מריבה ומוניטין שנאה הקשורים לתחושות תאווה . באשר לאישה נשואה, זה מעיד על סבל בגלל האחרים ….

באשר למחלוקת, מי שרואה שהוא נלחם עם מישהו בעניין העולם, אז הוא חרוץ לחפש את פרנסתו, ואם הוא רואה שהוא נלחם במישהו לתמיכה באלוהים הכל יכול, הוא ינצח וזה נאמר כי מי שראה שהוא נלחם ברשות, אז זה יקרה אסון קשה ועלול לגווע או להכות בצווארו

…ומי שרואה שהוא שותה חלב מפרות, כבשים או גמלים טהורים, אז הוא ירוויח עושר ופרנסה מותר ומולד בדת. ומי שרואה שהוא שותה חלב שצבוע במים, אז הוא כסף מתנגד בדת, ואם הוא נגוע בדם, אז זה כסף אסור שקורה לו מעבודתו של שליט. פרנסתו ופוריות ביתו, ומי שראה כי הוא שותה חלב חמוץ, אז הוא סיפק כסף אסור, ואולי היה במצוקה ועצוב, ומי שראה שהוא שותה חלב חמאה והשאיר את הכנה הטהורה, אז היה לחלות ולאכול את האסור, ואולי הוא היה הבעלים של כפירה, ומי שראה שהוא אוכל חלב חמוץ, אז הוא בספק לגבי הדת וספק בזה ואמר כסף הוא פוגע בו ומי שרואה שהוא שותה חלב מהחלב, מכיוון שחלב הגמל והפרה הוא כסף מסמכותו של הסולטאן, והאינסטינקט בדת, וחלב הדביבון הוא שם טוב בקרב אנשים, וחלב חמור אם הוא כשיר, אז מחלה קלה, ואם זה הוא אכזרי, ואז נאבד אותך בדת, וחלב הכלב הוא פחד גדול, וחלב האריה הוא פציעה אלא אם כן זו תקווה וחלב הצבוע הוא אשה שבוגדת במישהו שראתה ובוגדת בו , וחלב הזאבת הוא פחד או הונאה מאת וו הגבר, וחלב השועלים הוא תרופה למחלה ולצערם, וחלב הנמר הוא ביטוי לאיבה, וחלב האישה הוא כליאה ומצוקה המשפיעים על האמהות המניקות….

…חלק מהמתורגמנים אמרו: ~מי שחושב שהוא לועס משהו וקורע אותו, אז אם הדבר הזה הוא שלו, אז קורות ממנו מילים שפוגעות בעצמו, ואם הפגיעה היא במישהו אחר .~…

…אל-קירמני אמר: ~מי שראה שהוא הוכה בשוט עד שהופיע עליו וביקש ממנו דם. אם הוא היה מרותק או מכוסה, אדם היה מכה אותו בלשונו ומקבל ממנו את מה שהוא שונא והוא יזכה לתגמול על כך, ואם הוא לא כזה, הוא ייפגע מכסף, טוב ובגדים מראה את ההשפעה של זה עליו . ~…

…ומי שרואה אותה ביד כהה ושחורה יגיע למלך ולמחפש את מה שהוא שונא ….

…נאמר כי מי שראה את פניו מושחרות הוא אדם שמתבדח בשקרן על אמירתו של הקב~ה, ~ ביום התחייה תראה את אלה ששיקרו לאלוהים שפניהם מושחרים . ~ וכל מי שרואה פגם בפניו או בפני מישהו שאינו הוא, הוא יורד סביבו, או דאגה או צער. הוא שונא, ואם היה רואה שהוא קימט את מצחו בפניו של מישהו אחר, יקרה לו משהו לא בסדר ….

…ומי שראה שזבוב או משהו דומה לו יוצא מהאף שלו מעיד שנולד לו תינוק שזה עתה נולד לו, ואם הוא רואה שמשהו מזה נכנס לאף שלו, זה לא אצל מחמוד, ומי שרואה באף שלו אטימות, ענייניו מסובכים ולא זה מחמוד, ומי שרואה שאפו נחתך, אז זו ירידה במעמד או מוות דחוף או נפילה עם השערוריה שלו או מות בן או אישה, ו מי שראה שאפו גדל מעיד על קומה גדולה ועליית כבוד, ומי שראה שהוא מריח ריח טוב. אם אשתו הייתה בהריון, היא הייתה מגיעה לילד שהלך, וזה עשוי להקל על מי שנמצא במצוקה, ואם הריח לא נעים, הביטוי שלו נגד זה ומי שרואה שאין לו את האף, זה מעיד על מות קרוביו בהנאה ובשמחה, ומי שרואה שצבע פניו צהבהב, זה מתפרש בשלושה היבטים של מחלה, בידוד ופחד, ומי שרואה אותו מושחר, זה מעיד שהם הסבל והצער, וגם זה נאמר כי בת יוולד לו, ומי שרואה את פניו הוא גם מולבן, זה חדשות טובות עבור מצבו ואת צדקת דתו. בפניו הוא רואה את מה שהוא שונא ממנו, ואם הוא מזעיף פנים מול אחרים אז יקרה ממנו משהו לא בסדר….

…ומי שרואה במצחו את השפעת ההשתטחות, זה מעיד על עלייה בדתו ובחסידותו, והתפשטותו בקרב העם, ונאמר כי מי שראה שהוא נפצע במצחו, יקבל משהו בשבילו אדם נמוך יותר שהוא שונא וייתכן שחסר בכספו ….

…ומי שרואה שצבע מצחו הוא דבר שהוא שונא את זרעו, אז הוא הופך לחייב, ואם צבעו ישתנה לאחר הנביטה, הוא ישלם את החוב הזה ….

…ומי שרואה שמשהו יצא מפיו שאוהבים את סוגו, אז זה דיבור של צדקות ונאמר שבח טוב, ואם הוא רואה שמשהו שונא את סוגו יצא ממנו כשהוא ער, אז שלו הביטוי הוא נגדו ….

…ומי שרואה שמלאך הכה אותו בכל דבר אחר שאינו עץ, אז הוא מנקה אותו, ואם הוא מכה אותו על גבו אז הוא ישלם את חובו, ואם הוא יכה אותו על ישבנו אז הוא יתחתן איתו, ו אם הוא יכה אותו בעץ, הוא ייפגע ממשהו שהוא שונא, ונאמר שהמכה מעידה על שינוי, ועשויה להצביע על הטפה ….

…דמלאג 'הוא בחלום לנשים קישוט, גאווה ויופי, ולגבר יש כוח . ומי שרואה שיש לו שני ערפדי כסף, אז אחיו יאכזבו אותו, והוא רואה את מה שהוא שונא, ושוטים מכים אותו ….

…מי שרואה שהוא נלחם בדה דקה ומכה במשהו לא בסדר, אז הוא יסבול את מה שהוא שונא מאיש רע ….

…גשם : מעיד על רחמיו של אלוהים, דתו, הקלה ועזרה, ידע, הקוראן והחוכמה, מכיוון שמים הם חיי הבריאה וטובת האדמה, ובאובדן הרס האנשים והבקר והשחיתות העניין ביבשה ובים, אז מה דעתך אם המים שלהם הם חלב, דבש או שומן . זה מעיד על פוריות, שגשוג, מחירים זולים ועושר . מכיוון שהוא הסיבה לכל זה, והוא מופיע, וכיצד, אם מדובר בחיטה, שעורה, שמן, תמרים, צימוקים או אבק ללא אבק, וכן הלאה, מה שמעיד על כסף ופרנסה, וזה עשוי להצביע על צרכים לרדת מהשמיים כמו ארבה, ברד או רוח, במיוחד אם הם נמצאים בו אש או מימיו היו חמים, כי אלוהים, כבוד לו, ביטא בספרו את מה שגילה לאומות ייסוריו עם גשם, כמו האומר הקב~ה : ~ וגשמנו עליהם, כך הגשם של האזהרים .~ ואולי מסומן על ידי מרדה ודם שנשפך, במיוחד אם מימיו היו דם . ואולי המחלות והמחלות מסומנות על ידי אבעבועות שחורות והציור, אם זה לא בזמן ובזמן שהוא מזיק לקור שלה ולנקודה הטובה שלה, וכל מה שפוגע באדמה ובצמחיה ממנה מזיק לגופים שנוצרו גם ממנו וגדלו בו, אז מה אם הגשם היה במיוחד בבית, כפר או יישוב לא ידוע, ואולי זה הצביע על מצוקתו ויסוריו של הסולטאן, כמו יריבים וסדרים, במיוחד אם זה היה גשם עם חיים, וכן הלאה . בין עדויות הייסורים, ואולי עדויות לרפואה, לתבונה, למניעה ולחופשה עבור מטיילים, בעלי מלאכה וכל מי שעובד באוויר הפתוח, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אם יש בך נזק מגשם .~ מי שראה גשם ציבורי במדינה, אם העם היה בפריון ירוד, מחירם היה זול, אם עם גשם כפי שהוא ראה אותו, או על ידי חסד שלו, או ספינות שהציעו אוכל . ואם היו בדיכוי, ייסורים ומחלות, אז זה ייעלם מהם אם הגשם היה מועיל באותה תקופה, ואם הוא היה מזיק או שיש בו אבן או אש, מכפיל את מה שהם נמצאים בו, ואת תדירות איתם בהתאם לחוזק והחולשה של הגשם . אם זה היה ריסוס, העניין קל לראיה . ומי שרואה את עצמו בגשם או לכוד מתחת לגג או קיר, אז הוא מזמין נזק באמצעות דיבור ופגיעה . או שהוא היכה ככל שהגשם היכה בו, או שהוא נפגע על ידי מנקז אם הוא היה חולה, או שזה הזמן שלו, או שהמקום היה המקום שלו . באשר לאסור מתחת לחומה, או שהוא נעדר מעבודתו או מנסיעתו או בגלל מחלתו או מסיבת עוניו, או שהוא כלוא בכלא על פי המסקנות בכל היבט זה מקום בו ראה את עצמו ועם התגברות ראייתו ומה בערותו, אלא אם כן שטף בגשם מטומאה, או טיהור ממנו לתפילה, או שוטף את פניו במים, כך ראייתו נכון, או שהוא נשטף בטומאה שהייתה על גופו או על בגדיו, אם הוא היה כופר, הוא הפך מוסלמי, ואם הוא היה חדשני או חוטא הוא חזר בתשובה, ואם הוא היה עני, אלוהים העשיר אותו, ואם הוא קיווה צורך עם הסולטאן או מישהו כמוו הצליח אותו, והוא הרשה לו את מה שהוא עשוי להזדקק לו . וכל סוג רצוי למינו, כי הוא ראוי לשבח, וכל סוג ששונא את סוגו שונא . ואבן סירין אמר : אין הקלה בספר אלוהים אדיר אם יבוא שם הגשם, הוא מעונן, כמו שאמר הקב~ה : ~ וגשמנו עליהם גשם .~ והוא אמר : ~ ואנחנו התקלחנו אבנים עליהם .~ אם זה לא נקרא פרג 'גשם הציבור הרחב, לפסוק : ~ וירדנו משמים, מים מבורכים ~ , ואמרנו כמה מהם : גשם מראה שיירת גמלים, וגמלי השיירה מראים גשם . והגשם הכללי הוא אבסורדי, ואם הוא רואה שהשמיים גשמו חרבות, אז אנשים נגועים בוויכוחים ומריבות, ואם יורד גשם של אבטיחים, הם חולים, ואם יורד גשם בלי עננים, אז הוא לא מכחיש את זה. , כי הגשם יורד מהשמים . ונאמר שהוא הקלה ממקום שאין בו תקווה, ופרנסה ממקום שלא נחשב . המילה גשם ומים שנופלים וכדומה, נכונה יותר בפירוש מהמילה גשם ….

…העץ הקטיפתי בחלום הוא אדם דק וחומל, ילדים רבים, ענקיים, בעלי נימוסים גרועים, ללא תועלת . ועיבוי רגליה הוא לדבריו, ורידיה מקורם . מי שסובל מפירותיו יקבל כסף מאדם כמוהו . ואם יכה אותו קוץ הוא היה שונא אותו . ונאמר : עצי שזיף וג'לפיה הם מדריך טוב למי שרוצה לצאת למלחמה, כמו לגבי שאר העם, הם מעידים על עוני ועוני ….

…ומי שיראה שהוא פגע במראה ולא מסתכל בפניו בתוכו, אז הוא ישיג את מה שהוא שונא בפניו אצל אנשים. אם הוא יסתכל על זה, אין בזה שום טוב, ואם הוא בעל סמכות, הוא יראה בקרוב את מקומו כמוהו, אלא אם המראה תהיה שוב או אפס או משהו כזה, אז הוא יכה ילד בן , ואם לא הוא מחכה לבן והוא סולטן או עובד, אז הוא מבודד ורואה מישהו אחר במקומו, ואם לא כך הוא עוזב את אשתו ונאמר שמי שראה מראה עם שלו יד שהוא הסתכל פנימה, ואז הדאגה שלו נעלמת, ואם אישה רואה שהיא מסתכלת במראה בלי כסף, אם היא בהריון, היא יולדת ילדה שפחה כמוה, ומי שרואה שהוא מסתכל במראה אישה הודית מתה על ילד זכר, ואם יש לו אישה בהריון, אז מה שנמצא ברחם שלה הוא המת…