…אם הוא רואה שהוא מתפלל עם נשים, אז הוא עוקב אחר ענייניו של עם חלש . אם אם שוכבת על צדו או שוכבת על צדו, לבושה בבגדים לבנים, ועמדתו מכחישה זאת, והוא לא קורא בתפילתו, ולא אומר טאקביר, אז הוא ימות ואנשים מתפללים עליו . כמו כן, אם היא ראתה אישה כאילו היא מובילה את האיש בתפילה, היא תמות, כי אישה אינה מנהיגה גברים אלא במוות . אם המושל רואה שהוא מוביל את העם, הוא מבודד וכספו נעלם ….

…הו אחמד, קח את הנווט הראשון 68 – אבן אל-ג'אוזי נאמר בסמכותם של כמה מעובדי אל-מו'תאדיד שאמרו : אל-מו'תאדיד ישן בזמן האמירה (2) כשפנינו את שלו במיטה, הוא התעורר בבהלה, אז הוא צעק עלינו, אז באנו אליו ואמר : וזה שופט, ללכת החידקל, ואת הספינה הראשונה שאתה מוצא ריקה יורד, כך להביא לי הנווט שלה ולשמור על הספינה . אז הלכנו במהירות ומצאנו נווט בשומרון (3) ריק ומשופע, אז הח'ליף הביא לו צעקה גדולה, ורוח הנווט כמעט כבתה, אז הח'ליף אמר לו : אוי לך, קיללת, תאמין לי על הסיפור שלך עם האישה שהרגת היום, אחרת זה היכה בצווארך. הוא אמר : אז חטא אז אמר : כן, מפקד נאמנים, היית היום זה קסם בחוקי כך וכך, אז הלכתי לאישה כמוה, לבושה בבגדים מפוארים ותכשיטים ומהות רבים, אז אני הסתכל עליה וכבש אותה והדק את פיה וטבע ולקח את כל התכשיטים והבדים שהיו עליה, ופחדתי שאחזיר אותו לבית שלי כדי שהחדשות שלה יתפרסמו, אז רציתי ללכת איתו לוואסיט, אז הם פגשו אותי. המשרתים לקחו אותי . הוא אמר : איפה התכשיטים שלה? הוא אמר : בחזה הספינה מתחת לעגינות . לאחר מכן הורה הח'ליף להביא תכשיטים, אז הוא הביא אותם, ואם יש הרבה תכשיטים ששווים הרבה כסף, אז הח'ליף הורה לנווט לטבוע במקום בו האישה טבעה, והוא הורה לקרוא משפחת האישה שתגיע עד שתקבל את כספי האישה . אז הוא קרא לכך במשך שלושה ימים בשווקי בגדאד וסמטאותיה, והם באו לאחר שלושה ימים, ולכן שילם להם את מה שהיה מתכשיטים ודברים אחרים שהיו לאישה, ושום דבר לא עבר מזה . אמרו לו עובדיו : הו מפקד נאמנים, מאיפה ידעת זאת? הוא אמר : ראיתי בשנתי באותה שעה קשיש לבן ראש, זקן ולבוש שקורא : הו אחמד, קח את הנווט הראשון שיורד מהגבעול ועצור אותו והחליט על הבשורה על האישה שהרג היום ושדד אותה ואז הציב לו את הגבול וזה מה שראית ….

…גואנו של ציפור הוא בחלום כיסוי להתפשטותו בבגד . ואולי הגואנו של הנשר והעונש הצביעו על הפלת המלך ….

ואם מדובר בבגד ללא שומן וללא בשר, זה מעיד על מלאכה נקייה ואדוקה, ואם הוא בכלל לא שמן, אז זה מצביע על מלאכה מחוסרת וחסר

…נאמר כי אל-חסן אל-בסרי, אלוהים ירחם עליו, ראה כאילו הוא כותב את הקוראן בבגד, אז הוא סיפר את חזונותיו לאבן סירין, אז הוא אמר ירא אלוהים ואל תפרש הקוראן עם דעתך, כי החזון שלך מעיד על כך . אם הוא רואה כאילו הוא קורא את הקוראן בזמן שהוא חסר משוא פנים, אז הוא הבעלים של גחמות ….

…צב הוא בחלום אישה שלובשת בושם, מקשטת ומציגה את עצמה בפני גברים . ונאמר : הצב הוא השופט של השופטים כי הוא הכי ידע ומבריק ממה שיש בים . נאמר : היא מדענית . אם הוא רואה צב כרם בארץ או בכפר, המלומדים במקום זה יקרים . אם הוא רואה את זה במזבלה, אז יש עולם שאבד בין הבורים . ונאמר : היא מתפללת . ואכילת בשר צבים זה כסף או ידע מנקודת מבט שאינה נחשבת, או שהיא פוגעת בטוב או באדמה, תועלת וכסף . מי שרואה שהוא הבעלים של צב או מכניס אותו לביתו, הוא זוכה במדען . ואם הוא ראה צב מונח על הכביש, יש מדע על השולחן . ואם הוא רואה את זה מוסתר בקערה או בבגד, העולם שם מורם יקירתי . ונאמר : הצב מציין בחלום את ההונאה וההונאה, הריגול וההיעלמות, הבאר והחזקת הנשק ….

…שלג, קרח וברד : כל הדברים הללו מעידים על תאונות, מחלות, אבעבועות שחורות וצבעים ועל ייסורים ותלאות היורדות באותו מקום בו הוא רואה את זה, ובארץ בה הוא ירד, כמו גם אבנים ואש, מכיוון שהם מקלקלים צמחים, עצים ופירות, רציונליזציה של ספינות, פוגעים בעניים ומשמידים אותו בחלודה ובקור וזה מחמיר לפעמים, וזה עשוי להצביע על מלחמה, ארבה וסוגי מגפות, ואולי זה מעיד על פוריות, עושר, שפע מזון בדירויות, וזרימת הזרמים בין העצים . אם מישהו ראה שלג שירד מהשמים והתפשט לאדמה, ואם זה היה במקומות הנטיעה ובזמני השימוש בו, זה מעיד על שפע האור וברכות האדמה ושפע הפוריות, אז שהוא ממלא את המקומות האלה במזון ובנביטה, כיוון שהוא מלא בשלג, אבל אם זה נמצא בהם בזמן שהארץ חסרת תועלת והצמחייה שלה, זו עדות לחוסר הצדק של הסולטאן ולרדיפה אחר בעלי את הפיות . כמו כן, אם השלג נמצא בזמן של תועלת או משהו אחר, לעתים קרובות על הדירות, העצים והאנשים, הרי שזה עוול הפוקד אותם ומכת שפוגעת בקבוצתם, או מכה בכספם, עד כדי כך. של עליית החזון וראיותיו . כמו כן, אם הוא רואה בציביליזציה ובמקום שאינו שלג, כמו בתים וחנויות, זהו ייסורים, ייסורים ומחלות, או מוות או אהבה שנזרקים לעברם וירדו עליהם, ואולי מעיד על המצור ועל היעדר נסיעות והבקשה לפנסיה . כמו כן, שלג : מכיוון שאין בו טוב, וזה עשוי להיות עורו של השטן, או מלך או מישהו אחר. באשר לקור : אם הוא נמצא במקומות הטיפוח והצמחים ואינו מקלקל דבר או פוגע באיש, הרי שהוא פורה וטוב, והוא עשוי להצביע על כנימות וארבה שאינם פוגעים, ועל החתול. והציפור, מה דעתך שאנשים באותה תקופה יאספו אותה במיכלים ויקבצו אותה בנתיבי המים ? כמו כן שלג או קרח, מכיוון שהם יתרונות, יבול, פירות, שלל ודהים של ביצה, ואם הקור פוגע בצמחים או באנשים, או שהוא בבתים ובחנויות, אז זה מגפות ופשעים שנזרקים על אנשים, או אבעבועות שחורות, דגנים ופצעים שנאספים ומתמוססים, בין אם מנשא את הקור במסננת או בבגד, או במה שהוא לא נושא בתוכו מים, אם הוא עשיר, הרווחים שלו ימסו, ואם יש לו סחורה בים מפחד מזה, ואם הוא עני אז כל מה שהוא מרוויח ומרוויח אותו לא יישאר אצלו, ושום דבר לא נשמר לזמנו, וחלקם אמרו : שלג מענה באופן גורף את הסולטאן לעדרו, ואת דבריו. מכוערים להם ומי שראה שלג נופל עליו, הוא נסע רחוק עם עז . השלג הוא רק אם מדובר במעט שלג שאינו השולט בצדו ובמקום בו מושלג המקום, ובמקום בו לא ניתן לשלול את השלג, ואם הוא כן, אז השלג פורה עבור האנשים של אותו מקום, ואם זה יותר מדי, לעתים קרובות אי אפשר לנגב אותו, אז יש ייסורים המתרחשים באותו מקום . ומי שיתפוס את קור השלג בחורף ובקיץ, הוא ייפגע מעוני, וכל מי שיקנה שלג בקיץ, הוא יכה את מה שהוא לא נח עליו, והוא נח מענן במילים טובות, או מתפלל מקום השלג, ואם השלג נמס במהירות, הוא עייף בזמן שהוא הולך במהירות. שהאדמה מעובדת עם אדמה יבשה ושלג, זה כמו גשם, וזה רחמים ופוריות . זה שלג ויש לו הגנה מפני שלג, כי זה לא קשה לו, כי הוא היה מכוסה ומוגן, והוא איש תקיף והוא לא מאוים מכך . ומי שתופס דבר אינספור מהקור, הוא יתפוס כסף ופנינים . ונאמר : הקור יורד מהשמים, עינויים מהסולטאן לעם, ולוקחים את כספם . שינה על שלג מעידה על דבקות, ומי שרואה כאילו שלג מעליו, הדאגות הן גבוהות, ואם השלג נמס, הדאגה מוסרת . באשר למקור אל-קואר, זה עוני . וקרח הוא והם מייסרים, אלא אם כן אדם רואה שהוא הכין מים בקערה והקפיא עם זה, אז זה מעיד על פגיעה שנותרה בכסף . והבית הקפוא של כספי המלך ואחרים ….

…חזון האל, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר פרופסור אבו סעד, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו : מי שרואה בשנתו כאילו הוא עומד בידיו של אלוהים אדירים, והאל הכל יכול מסתכל עליו, ואם בעל החזון הוא אחד הצדיקים, ואז החזון שלו הוא חזון רחמים, ואם הוא לא אחד הצדיקים, עליו להיזהר, כי אלוהים אדירים אומר : ( ביום אנשים יקומו לאדון ה ' עולמות ). אם הוא רואה כאילו הוא מדבר אליו, היה חביב אליו ואהב לעם, אלוהים אדירים אומר : ( וקרב אותו בטיסה ). כמו כן, אם ראה שהוא משתטח בידי אלוהים אדירים, כי אלוהים אדירים אמר : ~ להשתטח ולהתקרב .~ אם היה רואה שהוא מדבר אליו מאחורי צעיף, הוא יהיה טוב בדתו ויבצע אמון אם זה בידו, ויחזק את סמכותו . ואם ראה שהוא מדבר אליו בלי רעלה, זו תהיה טעות בדתו, כי אלוהים אדירים אמר : ( ושום בן אנוש לא יכול היה לדבר אליו בלי גילוי או מאחורי צעיף ) , אז אם הוא ראה אותו בלבו גדול, כאילו הוא מהלל אותו, הוא קירב אותו אליו, כיבד אותו וסלח לו, או שהוא לא סבר לו את התכונה, פגש את אלוהים הכל יכול בתחיית המתים . כמו כן, אם הקב~ה רואה אותו, הוא הבטיח לו סליחה ורחמים, ההבטחה נכונה ללא עוררין, מכיוון שאלוהים הקב~ה אינו מפר את המועד האחרון, אלא סובל ממנו אסון בעצמו, ואת פרנסתו כל עוד הוא חי . אם הקב~ה רואה אותו כאילו הוא ממריץ אותו, הוא סיים את מה שאלוהים הקב~ה אינו מסכים לו, משום שאלוהים הקב~ה אומר : ~הוא ממריץ אותך, כדי שתזכור .~ אם הוא היה לבוש בבגד, הרי שהוא הדאגה והמחלה של מה שהוא חי, אבל מגיע לו תודה רבה . נאמר שאנשים מסוימים ראו כאילו אלוהים הלביש אותו בשני בגדים, אז הוא הניח אותם על מקומו, והוא שאל את אבן סירין, והוא אמר, תתכונן לפורענותו, ולא עבר זמן רב לאחר מכן הוא התפרץ עד שפגש את אלוהים אדירים, ואם הוא ראה בו אור, הוא לא היה מסוגל לתאר אותו, הוא לא הרוויח מידיו את מה שהוא חי . אם ראה שאלוהים יכול לקרוא לו בשמו או בשם אחר . הפקודה שלו גבוהה והוא כובש את אויביו, ואם הוא נותן לו חלק מסחורות העולם הזה, הוא די ראוי לחסדיו . אם הוא רואה שאלוהים הכל יכול כועס עליו, זה מעיד על זעמם של הוריו כלפיו. אם הוא רואה כאילו הוריו כועסים עליו, הדבר מעיד על כך שאלוהים כועס עליו . שכן עז אמר ששמו הוא ~ תודה לי ולהוריך .~ וזה סופר בכמה חדשות, הנאתו של אלוהים אדירים סיפוק ההורים, וזעמו של אלוהים אדירים בזעמם של ההורים . ונאמר : מי שיראה כאילו אלוהים אדיר כועס עליו, אז הוא ייפול ממקום גבוה . כי אלוהים אדירים אומר : ( ומי שמתיר כעס נגדו, הוא יאבד את גחמתו ). אם הוא ראה כאילו נפל מקיר, שמים או הר, זה מעיד על חמתו של אלוהים אדירים עליו . אם הוא רואה את עצמו בידיו של אלוהים אדירים, במקום שהוא מכיר, צדק ופוריות יתפשטו באותה נקודה, ועושקיה נספו והמדוכאים מנצחים . אם היה רואה כאילו הוא מסתכל על כסא האל, יתברך ומעלה, היה לו חסד ורחמים . אם הוא רואה דוגמה או תמונה, ואומרים לו שהוא האל שלך, או שהוא חושב שהוא האל שלו, כבוד לו, אז הוא עבד אותו וסגד לו, אז הוא עוסק בשקר, על מתוך הבנה שזה נכון, וזה חזון של מישהו שמשקר לאלוהים הכל יכול . אם הוא רואה כאילו הוא מעליב את אלוהים אדירים, אז הוא לא מאמין בחסד אדונו, הנעלה, ואינו מסתפק בשיקול דעתו ….

…באשר לים, זה הסמכות, והנהר הוא שליט בלעדיו. אז מי שיראה את הים או יעמוד עליו, אז יקרה לו משהו מהסולטן שהוא לא רצה. ומי שרואה שהים מחסור והפך למפרץ, אז הרשות נחלשת ומתרחקת מאותן מדינות מהן יצא הים, ומי שרואה שהוא נכנס לים בשחייה עד שהוא לא רואה, זה שלו אֲבַדוֹן. ומי שראה שהוא טבע בים או בנהר ולא מת בו, אז הוא טובע בעניין העולם הזה, ואולי הוא היה הרבה חטאים וחטאים, ומי שראה שהוא נכנס לים או נהר ופגע בו מקרקעיתו ובוץ ובוץ, ואז הוא יפגע מהם מהסולטן או זקן, ומי שרואה שהוא צוללן בים צולל על פנינים או משהו אחר, אז הוא יצא מכיוון שהוא חיפש ידע או כסף וזה פגע בו לפי כמות הפנינים לכאורה ואחרים, ומי שראה שהוא שואב מים מהים או מהנהר ומכניס אותם לקערה, ואז הוא מכה כסף משליט , ואם המים חשוכים, הוא זוכה לפחד ומי שרואה שהוא רוחץ או מכבה ממי הים או מהנהר, ואם הוא היה חולה, אלוהים רפא אותו או שהיה לו חוב שאלוהים שלט, או היה מודאג, ברוך השם הוא היה מודאג, או חשש מביטחון, או בכלא, הוא יצא ממנו לטוב, ואם הוא ראה שהוא הולך על המים בים או בנהר אז זה מציין את דתו הטובה ואת תקפות הוודאות שלו, ומי שראה גלגל מים חלש באותה מידה אדם לא צריך לטבוע בו, כי זה חיים טובים לבני אדם אם זה נפוץ או לאלה שבבעלותם את גלגל המים אדם בו, כי אלה חיים טובים לבני אדם אם זה אדם כללי או מי שבבעלותו את גלגל המים בפרט, ומי שרואה שהים קם מהאדמה, אז הוא שליט שחושש שהוא שולל או עוול לו, ומי שרואה שהוא נכנס לים או לנהר, אז הוא נכנס לשליט או שליט, ואם הוא חולה, מחלתו תחמיר ואם הוא ייצא מזה, זה מכה טוב מהסולטאן ומתרחק ממנו. ומי שרואה שהוא חתך ים או נהר לצד השני, אז הוא חותך אותם או גבעה ונשלם מזה. ומי שרואה שהוא שותה מים מתוקים מנהר או מגלגל מים, אז הוא יסבול מהעונג לחיות חיים ארוכים, ואם הם מרים או חשוכים, חייו הם בדאגה, פחד או מצוקה וזה נאמר שהוא חולה כמו שהוא שותה, ואם הוא רואה מעט מים בכלי או במקום שבו הוא כלוא, אז הוא נולד, ואם הוא רואה ששפכו עליו מים חמים מהמקום שהוא עושה לא מרגיש, אז הוא כלוא או חולה או סובל מהם או מפחד מהג'ין עד כדי חום שלו ומי שראה אם ​​הוא נופל למים, אז הוא היה נופל למצוקה קשה או סבל, ומי שחושב שהוא נשא מים בקערה, ואם הוא עני, אז הוא קורה לכסף או לרווק שהוא נשוי או נשוי, אשתו או אומה ילדו את אשתו או את עבדתו, ואם הוא רואה שהוא נושא מים בבגד או בתוך מה שהוא מכחיש שהוא נושא בו מים הוא הבל, ומי שרואה הוא שותה מים מספל או מכוס או משהו דומה. אם הוא רווקי, הוא מתחתן, ואם הוא רואה שהוא מרוקן מים לצנצנת או למטמון או לתיק או למשהו אחר, אז הוא מתחתן אישה ומי שרואה שהוא מסיע מים לביתו, אז כל הטוב מונע אליה ומי שרואה כי מים זרמו בביתו או שעיניים פורצות בו, כי זה עיניים בוכות על אדם חולה או להיפרד מהנוסע או אחר, וכל מי שרואה את הערוץ שלו בית או פרדס פועל, אם הוא מודאג, הוא ישוחרר ואם הוא רואה את זה חסום, תורתו חסומה על ידו…

…בגדי אל-בארוד ( אל-ימנייה ) , שכן הם מעידים על טובת העולם הזה ואחריו . הבגדים הטובים ביותר הם מגניבים ומבולבלים, והם חזקים יותר בהרמנויטיקה מאשר צמר . ופסים קרים בדת טובים יותר מאשר בעולם הזה . וקור מאלבריזם אסור לכסף . שני היצורים הם בגדים מעוננים, כך שמי שרואה כאילו לבש שני בגדי יצירה שנחתכו זה על גבי זה, מעיד על מותו . השמלה נקרעה כלאחר יד, רוחבה נקרע . ואורך שמלה קרועה הוא הוכחה לפות, כמו הישרדות ונישואין . אם אישה רואה את החולצה שלה עם בגדים קצרים, היא מרותקת והצעיף שלה מופר . ומי שקורע את חולצתו על עצמו, הוא רב עם משפחתו ומבטל את פרנסתו, אם הוא לובש חולצות שנקרעות זו על גבי זו, הרי זה עוניו ועוני בנו . אם אתה רואה את הבריאה מעל הכופר, אז מצבו הירוד בעולמו ובעולם הבא . ובגדי הטלאים המכוערים נאמרו כי הם מעידים על אובדן ואבטלה . לכלוך הוא אם זה בבגדים, בגוף או בשיער . ולכלוך בבגדים ללא שומן מעיד על שחיתות של דת ועל שפע חטאים, ואם זה עם שומן, הרי זה השחתת העולם, שטיפתו מעפר היא תשובה, שטיפת זרע היא תשובה מזנות, כיבוס מדם זה תשובה מרצח, וכיבוס הבתולים זה תשובה מרווח לא חוקי . והסר את הבגדים המלוכלכים, הסרת הדאגות וכן שריפתם . באשר להרטבה בבגד, זהו מכשול לנסוע, או מצוותם אליו, והוא לא הושלם עד שהבגד מתייבש . ומי שרואה שיש לו סמרטוטים חדשים של בגדים, הוא היה שובר כסף ….

…מי שרואה הלוויה : אחריה נשים לא ידועות, שאין בהן גבר, ולכן לא עוקבים אחריו עניינים או מוקפים בעניינים כמו גופה של אישה, ואם הם מוסווים, הם עניינים מעורפלים. דרג אותם כשהם עוקבים אחר ההלוויה . אם הוא רואה את הבגד שלו מלוכלך, אז המלוכלך בבגד הוא חטאי הלובש . גוף מלוכלך דואג לכסף ….

…ליבו : על הנסיך שלו, המורה והמורה שלו . אולי ליבו היה זה שניהל את משפחתו, זו שאחראית על צדקת ביתו . ואולי הוא ציין את בנו . מי שרואה את ליבו נחטף מבטנו, או מגרונו, או מפי הטבעת שלו, וחיה אוכלת אותו, או שציפור עוצרת אותו, הוא מת אם הוא חולה שהלב מצביע עליו, אחרת לבו עף מפחד ובושה מאלוהים אדירים, או מטאריק שדופק אותו . מוחו עלול ללכת לאיבוד או דתו מושחתת מכיוון שאמונות בלב . ובאשר למי שרואה את ליבו מושחר, או נחמד מאוד צר, או מכוסה בקרום, או מצועף בלי להיראות, או קשור בבגד, בעליו הוא כופר או חוטא הדפיס על ליבו, ונמנע מציות לאדונו, ועיוורוני ממה שהוא מונחה, והצטברות הטבעת על ליבו ….

…נראה ). אם האיש לובש אותה, אז הוא יתחתן, והחולצה לאישה היא גבר שיתחתן איתו, כי אלוהים אדירים אומר : (הם הבגדים שלך, ואתה הלבוש שלהם ). אם החולצה מנוקבת, האיש מחלק מאשתו, ואם החולצה נקרעת, היא עוזבת אותה . ומי שראה שלבש חולצה בלי מארב, זה לפי יופיו בדתו . ומי שראה שכיס חולצתו נקרע, נפתחה בפניו דלת של עוני . ומי שרואה שיש לו חולצות רבות, יהיה לו פרס גדול ומעשים טובים רבים בהמשך . והחולצה הלבנה דין . ומי שראה שניתנה לו חולצה הוא חדשות טובות . ומי שרואה שהחולצה שלו שבורה ומלוכלכת, אז הוא עוני, אשליה וחומרה . אם אישה רואה שהיא לובשת חולצה חדשה ורחבה, זה טוב במצבה הדתי והעולמי, או במצב טוב של בעלה . והחולצה הירוקה הלבנה מציינת דת, הכחול לא מהלל, האדום מציין תהילה והצהוב מציין מחלה . והלחות בבגד מעידה על כך שמשהו מפריע לו לנסוע, כך שאם הרטיבות מתייבשת, החסימה מוסרת . ומי שראה שהוא לובש חולצה בלי כיס וללא בגדים, הצביע על מותו . ומי שלובש חולצה מסומנת היטב, הוא עשוי לבצע חג'ג 'או לנסוע . ומי שרואה שהוא לובש חולצה קצרה שלא מכסה את החלקים הפרטיים שלו, אז הוא נופל בדתו . ומי שלובש חולצה מעץ, הוא יטייל בים, גם אם הוא חולה ומפחד מוות . ומי שרואה פסוק מהקוראן כתוב על חולצתו, הוא ידבק בקוראן . והחולצה השחורה היא דאגה ועצב . ומי שראה חולצה הפוכה, מצבו השתנה בניגוד להרגלו . אולי החולצה הייתה ביתו של האיש . אם מישהו רואה את החולצה שלו מפוצלת באורך, הוא משתחרר, ואם היא מפוצלת לרווחה, זה מה שנאמר על רוחבה . ומי שרואה את חולצתו נזרקת מאחוריו, הוא מואשם במילים שנאמרו לכבודו והוא יהיה חף מפשע, ואם זה נעשה לפניו, אז הנאום בו הוא נאמר נכון לסיפור של יוסף עליו השלום . ומי שראה את חולצתו מהעננים, הוא התברך ….

…הוא נמצא בחלום חיים טובים, ולכן מי שרואה אותו בביתו הוא אושר, עושר, אוסף, שלל ונישואין, כי אלוהים אדירים אומר : ( הוא זה שברא מים מים אדם, ועשה לו שושלת וקשר ). ומי שיראה שהמים צלולים ושופעים, המחיר יהיה זול וההגינות תפוז . ולעיסת מים מעידה על מצוקה קשה בחיים, ועל שתייה מהם ביטחון מהאויב, ושנה פורייה לשתיין שלו . ואם הוא שתה יותר מים בשינה מאשר היה שותה בערות, זה מעיד על אריכות ימים . ואבן סירין, אלוהים אדירים ירחם עליו, אמר : מים בזמן השינה הם משפט בדת, כי אלוהים אדירים אומר : ( מים בחושך, בואו נסתבך בהם ). וזה אסון, כי אלוהים אדירים אומר : ( אכן, אלוהים מציק לך בנהר, וכל מי ששותה ממנו לא ממני, ומי שלא מאכיל אותו הוא ממני, חוץ ממי שסורק חדר עם היד שלו ). ומי שראה שניתן לו מים בספל, זה היה עדות של ילד . ומי שרואה שהוא שותה בכוס מים צלולים, הוא יקבל טוב מבנו ומאשתו, וכי הכוס היא תמצית הנשים, והמים הם עובר . ומי שיראה שהוא שותה מים חמים, הוא היה נעשה עצוב מאוד . ומי שרואה שהוא במים, אז הוא סבל, סבל ומצוקה . ומי שרואה שיש לו מטמון מים צלול, אז הוא כסף בירושה . ומי שרואה שהוא שואב מים, הוא מחפש שקר בין אנשים . מים עומדים יינעלו . מים מסריחים הם חיים עייפים . מים חמים אם משתמשים בהם ביום הם עונש ועונש, ואם משתמשים בהם בלילה זה פחד מהג'ין . מי מלח הם עמל בחיים . מים אסורים הם כסף אסור . מים שחורים הרוסים . מים צהובים הם מחלה . ומי שיראה שהוא שותה מי ים, הוא יחלה מהמלך . נאמר : תוהו ובוהו מים הוא סולטן לא הוגן . ומי שרוחצים אותו במים עכורים ונמצא במצוקה, הוא ייפטר מזה, גם אם כן . הוא חולה, נרפא על ידי אלוהים אדירים, ואם הוא כלוא הוא ישרוד . מי המלח מעוננים . הוא הרגיש שהוא הולך מעל המים, שכוח האמונה והוודאות באלוהים, ונאמר : הוא נוסע או מסתכן . ומי שנופל למים עמוקים, אז הוא נופל לעולם, וממומן על ידו, ושהעולם הוא ים עמוק, ונאמר : יזכה בהנאה ובחסד . ומי שרואה שהוא מסתכל על מים צלולים ורואה את הפנים שלו בסדר בזה, אז זה טוב למשפחתו ולשכניו . ומי שראה שהוא שופך מים לים, הוא היה מוציא על אישה . והמים העיקריים הם ייסורים ופתיה . ומי שרואה שהמים גדלו בעיירה וחרגו מהגבול, אז תהיה מרדה גדולה וחילוקי דעות, והרשעים יאבדו . ומים מתוקים הם פרנסה מותרת, לב טוב, ידע וחיים למי שקרוב למוות, כי אלוהים אדירים אומר : ( עשינו מהמים כל דבר חי ). ואולי המים הצביעו על האישה בפני הרווקה, והבעל על הרווקה, ואולי שתיית מים הצביעה על שתיית העניים . ומי שהופך למים מתוקים מלוחים נוטש את דתו או נעשה קשה לענייניו . אם הוא נשא מים במיכל, אשתו נשאה . העלייה במים בזמן מחסורם, או היעדרם בזמן עלייתם, הם עדות לאי צדק ותג מחיר . והתפוצצות המים במקום אותם וצער . ומים ירוקים הם מחלה ארוכה . ומשתיית מים שחורים ראייתו נעלמה . ומי שיראה שהוא נשפך במים חמים, הוא יהיה כלוא, חולה, או חולה קשה או מפוחד מהג'ין . ומי שרואה שהבגדים שלו רטובים במים, אז הוא מתגורר במסע או כלוא בגלל משהו שהוא מודאג ממנו . ומי שרואה שהוא נושא מים בצרור או בבגד, או שאי אפשר לשאת בו מים, אז הוא מתנשא לגבי כספו, מצבו או חייו . ומי שרואה שניתנו לו מים בכוס, והייתה לו אישה בהריון, והספל נשבר, אז האישה תמות, ואם המים נעלמו והכוס לא נשברה, הילד היה מת וה אישה תועבר . טליפה במים קרים היא חזרה בתשובה, תרופה למחלות, שחרור ממאסר וסילוק חובות וביטחון מפחד . ומי ששואב מים מבאר מקבל כסף בטריק ותרמית ….

…סגירה אם אדם עטוף בבגד וכדומה בחלום, זה עדות לפעילותו בחיפוש מזונות . אל-טראדיל מציין גם מעמד נהדר שהוא יכול להגיע אליו ….

…באשר למכנסיים קצרים ולצעיף, משרתת שהוא מצא חן בעיניו, או אישה דתייה, מי שראה שהוא הכה זוג מכנסיים פגע גם בבת שפחה או אישה, ומי שראה שיש תאונה במכנסיים וב רעלה, הוא ייחס זאת לאותה שפחה ואישה. באשר לשאר הבגדים שמעל החולצה, פרש אותם לפי הסכנות והצבעים שלהם. או ברוקדה, מכיוון שזה כוח הפוקד אותו, כסף וטוב על פי סכנת החיפוי ומציאתו, ואם הוא ראה שהוא לקח ממנו חלק מהבגדים האלה או נשרף, אז היעלמות הרשות הזו ממנו, ואם הוא ראה שהוא נגנב או אבוד, הוא מפקח על היעלמותו ממנו, והיעלמות זו אינה מתרחשת. אדם לשליט ומי שרואה שיש לו זוהמה או זוהמה בבגדיו, אז זה דאגות וצער או חטאים וצעיפים, ואם הוא רואה אותם לבנים או חדשים טהורים, זה מעיד על טובת דתו וטובתו המצב ועזיבת דאגותיו, ואם הוא רואה אותם במראה שבור, אז הוא יסבול אותם ועוני עד כדי כך, ואם הוא רואה בבגד הוא לובש טלאי, אז זה חטאי בן זוגו ושחיתות בדתו, וכל מי שרואה שבגדיו נגועים בו בזמן שהוא לובש אותם, ואם הוא נמצא במסע, אז הוא לא צריך לנסוע, ואם זה בעניין שלא נעשה לו ולמי רואה שהוא מוכר את חלקי הבגדים שלו, אז זה טוב לו ואין בזה טוב לקונה…

…העפר נמצא בחלום. אם אדם רואה את זה בבגד, בגוף או בשיער, הרי זה שלו . ובגדים מלוכלכים הם חטאים . ומי שרואה ששטף את בגדיו מעפר וניקה אותם, יחזור בתשובה וחטאים יקבלו עליו . והבגדים המלוכלכים על הנפטר הם שחיתות בדתו, ולא חייו העולמיים . אוזן מלוכלכת היא תרופת נגד . ומי שרואה שהוא מנקה את עפר אוזניו, הוא שומע מילים בהנאה ובשורה משמחת ….

…אל-קסאר : מטיף גברי שחוזר בתשובה בגללו אנשים שעושים את חטאיהם, ונאמר שהוא אדם שמריץ על ידיו צדקה של אנשים או מקל על מצוקה, כי עפר בבגד הוא חטא או דאגה ….

…אל-סלמי אמר: מי שראה שמשהו משיניו נופל לחיקו, או שהוא נמצא בבגד שלו, או שהוא נפל לידו, אז זה מתפרש משני הצדדים, או לשים אישה בהריון או להשתמש בכסף. , ומי שרואה שלשיניו יש פגם שהוא מכחיש בדריכות, זה מתפרש בשלושה היבטים: הם עצב, פשיטת רגל ומוות של קרבה או חולשה ….

…ומי שראה שהוא לוקח מים בבגד שלו, הוא היה מאבד את עושרו ואת חייו העולמיים ….

…הלב : מלך הגוף, זה שנושא אותו והמוח שלו, וכל מי שרואה את השן נעה, כי זו המחלה של מי שהיא מיוחסת לו, ואם הוא רואה שהיא נפלה לידו או לראייה בבגד שלו, ואז הוא מרוויח ילד או אח או אחות . אם הוא יראה שהוא נשחק או למד, אז חלק מאלה יפגעו בו באסון שאף אחד לא מרוויח ממנו, והוא גם לא עצמו ….

…לגבי הריר : מי שרואה כאילו יש לו ריר . מכיוון שהוא ממלא את חובו, או חוסך מהם, או שהוא מתיר לעם לעשות דבר שעשה . נאמר כי הריר הוא המדריך של הילד, כמו גם הראיות לכך שהכוס נוצר מריר האריה . ומי שרואה שהוא רוכב על האדמה, תיוולד לו בת . אם היה רואה כאילו הוא עובר על אשתו, היא הייתה נכנסת להריון ויולדת בן . ואם יראה את אשתו מפילה אותו, היא תלד בן או תגמל בן צעיר, וכל מי שקיים יחסי מין בבית של גבר, הוא מתחתן עם אישה מאותו בית, בין אם מותר ובין אם אסור . אם הוא נתקע במיטת גבר, אז הוא בוגד באשתו. אם הוא נועץ במטפחתו, הוא בוגד בו במשרתו. אם הוא רואה שהוא מתאבל, ואישה לוקחת את הנזלת שלו, אז היא מתעתעת בו ונושאת אותה . אם הוא רואה כאילו הוא שוטף ריר של מישהו אחר, אז גבר מרמה את אשתו, והוא שואף לכסות אותו, ולא להסתיר . אם הוא רואה שהוא אכל את הנזלת שלו, הוא אוכל את הכסף של בנו . ואם אכל ריר של מישהו אחר, אכל את כספו של בן אחר . אם הוא רואה כאילו יש לו נזלת באף, אז חזונותיו מעידים על חוט אשתו . ואם ראה כאילו הוא מתעטש ויצא בעל חיים מאפו, מיוחס לו ילד אחר . אם החוץ היה אריה, הוא היה בן גנב . אם זו הייתה יונה, אז בת אהובה . אם הוא רואה את הליחה שלו זורמת, הוא הכה בילדים כמוהו, ואם הוא רואה אדם עם תפר בבגד, הוא יחבר אותו לנישואין ….