…האם לאימאם מוחמד בן סירין יש ספר על פרשנות חלומות? נושא זה הוא אחד הנושאים בהם התרחשה טעות גדולה ; רוב האנשים רואים שרבים מייחסים לאימאם מוחמד בן סירין את ספר החלומות המפורסם ביותר , בעוד שהדעה הנכונה היא שזה לא נכון . אבל מאיפה הוא הגיע מהספר הזה אז? מה עלי לעשות בעניין זה? אז אני אומר : זה לא נכון לייחס שום ספר על פרשנות החזון , כמו : ~ ביטוי החזון ~, או ~ הדיבור הנבחר בפירוש חלומות ~, או אחרים עבורו , ויש לו הוכח כי אבן סירין אמר : אם היית ספר, לא היית לוקח את המסרים של הנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו. . זה אומר שהוא לא לקח ספר במקור . וראיות נוספות : שהספר המיוחסות לו יש סיפורים רבים ממי הוא לאחר האימאם מוחמד בן סירין שמתו בשנה : 110 AH , כגון : אבו סעיד מטיף וקנאה , ועל כל מוקדם החוקרים שתרגמו אבן סירין לא להזכיר שזה אלף , לא בביטוי , ולא קנאה במקום , הם אמרו כי כמה דברים קוללו על ידו כי, כולל למי לספר הקללה שלו עם שרשרת ההעברה , כמו אימאם בוכרי עשה באל-Sahih . בין אלה המיוחסות לו בטעות : אבן אל-נדים ~ אל-Fihrist ~ p. 439, ו אל- ח'ליל ~ Tabaqat אל- Ma`bareen ~, ואבן שאהין באל Ishārat p. 24, אך הם לא הזכירו את האותנטיות של אחוז הספר יש ראיות נכונות , ואתה יכול לשאול כאן : מיהו הספר המפורסם המיוחס לאבן סירין אם? אני אומר : הוא גם יותר מאחד החוקרים שאמר למטיף אבו סעיד , ואמר שכתב חסן המפורסם בעולם הזה בכתב, ~ הוא כתב מדענים הזהירו מפני ~ ג 2, עמ '. 275 עד 284….
חולם על זקן בן סירין
(90 פירושים ומשמעויות של חלומות על זקן בן סירין)…בסמכותו של מוחמד בן עבדאללה בן עמר בן עותמאן, אמר : חאלד אבן סעיד היה זקן והיה הראשון מבין אחיו שאימץ את האיסלאם , ותחילת התאסלמותו הייתה שהוא ראה בשינה שהוא עומד על על סף האש, והוא הזכיר מיכולתו את מה שאלוהים יודע הכי טוב , והוא רואה בשינה כאילו אביו דוחף אותו לתוכו ורואה את שליח האל, שיהיה עליו תפילת האל ושלום, לקח את חלציו כך הוא לא היה נופל, אז הוא נבהל משנתו ואמר : אני נשבע באלוהים שזה חזון אמיתי . אז הוא פגש את אבו בכר בן קהפה והוא הזכיר זאת בפניו. אבו בכר אמר : אני רוצה בטובך , זה שליח האלוהים עליו השלום, אז תלך אחריו ותיכנס איתו לאסלאם שמונע ממך ליפול לתוכך ואביך נמצא בזה . אז שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, פגש אותו כשהיה עם סוסים ואמר : הו מוחמד, איך אתה קורא? הוא אמר : אני מתפלל לאלוהים בלבד, ללא שותף, ושמוחמד הוא עבדו ושליחו, והוא דוחה את הפולחן שעליכם על ידי אבן שאינה שומעת או רואה, אינה פוגעת או מרוויחה, ו לא ידוע על עבדו שלא עבד אותו . חאלד אמר, אני מעיד שאין אלוהים מלבד אלוהים ואני מעיד שאתה שליח האל. שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, פירש את האיסלאם שלו . חאלד נעדר, ואביו ידע על האיסלאם שלו, ולכן הוא שלח בבקשתו את מי שנשאר מבנו מאלה שלא הפכו מוסלמים וגידלו את אדונו ונוכחותו, הם הביאו אותו לאביו אבי אחיהא, אז הוא הזהיר ובכה והיכה אותו בדפיקה בידו עד שהוא שבר אותה על ראשו, ואז הוא אמר : עקבת אחר מוחמד בזמן שאתה רואה את עמו ואת מה שהביא מפגם האלים והפגמים שלהם. כל מי שעזב מאבותיהם, חאלד אמר : באלוהים הוא חזר בתשובה ועקב אחריו, אז אבו אחיה כעס ותקף את בנו והעליב אותו, ואז הוא אמר : לך להשתחוות איפה שתרצה. על ידי אלוהים, אני אמנע ממך מזונות. חאלד אמר : אם תמנע ממני, אלוהים ייתן לי את מה שאני חי איתו . אז הוא הוציא אותו ואמר לבניו : אף אחד מכם לא ידבר איתו אלא אם כן עשיתי איתו את מה שעשיתי איתו, אז חאלד פנה לשליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, והוא היה מחויב להיות איתו . שימושיות :::: ומי שחיבק את האיסלאם דרך חלום, הפרופסור וההוגה האסלאמי מוחמד אסד, המלומד האוסטרי, אלוהים הנחה אותו אחרי חזון שראה וראה את זה בספרו ( הדרך למכה ). כמו כן, אישה נוצרייה התאסלמה לאחר ששמעה טלפון שקורא לה להיכנס לדת האסלאם, והיא התאסלמה . כמו כן, אדם שלדעתי הוא הולנדי התאסלם באמצעות חלום .. ואלוהים הוא העוזר. ראה את סיפוריהם של אנשים אלה בספרנו בתוך סדרה מציאותית זו ( תשובה לאלוהים ), ספר המכיל סיפורים מתקופת אדם ועד התקופה העכשווית ….
…חזונו של אל-חסן בן עלי בן אבי טאליב, נוכחות חייו 63 – בסמכותו של עמרן בן עבדאללה, אמר : דעתו של אל-חסן בן עלי – שאלוהים יהיה מרוצה מהם – כשהוא רואה את הישן בין עיניו כתובות : ( תגיד, הוא אלוהים ) – סוראט אלחלאס, פסוק 2). Vqsa על סעיד בין מוסייב אמר : המלאי אישרר את החזון שלך עבורך, הוא אמר : FSM באותה שנה ומת – רחמי אלוהים על…
…ומי שיראה את עבדאללה בן עבאס ועבדאללה בן מסעוד, הוא יעבוד במשימות הפולחן ויתאמץ קשה במעשי הדת ….
…** הידע של עבדאללה בן עמר בן אל-עאס . בסמכותו של עבדאללה בן עמר – שאלוהים יהיה מרוצה משניהם – הוא אמר : ראיתי בו הרדום רואה כי אחת האצבעות שלי שמנה ובשנייה דבש, אז כשהזכרתי את זה לשליח אלוהים, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, הוא אמר : ( קראת את ספרי התורה והפורקן ) והוא נהג לקרוא אותם ….
…נאמר כי השאמא אמר לאבן סירין : ראיתי בחלום כאילו יש לי חרב שלופה ביד, וכי הלכתי כשקצהו מונח באדמה כשאדם מניח מקל, אז אמר אבן סירין : עשה יש לך אישה בהריון? הוא אמר שכן והוא אמר שהיא יולדת ילד, ברוך השם, וזה היה כשהוא חצה . מסופר כי אדם הגיע לאבן סירין ואמר, ~ראיתי אדם עומד באמצע מסגד פרוע בידו. ~ A חרב שלופה עלתה על שרטון עם זה, אז הוא שבר אותה. אבן סירין אמר שהאיש הזה צריך להיות האיש שראיתי, אל-חסן אל-בסרי אמר שהאיש הוא הוא ואלוהים הוא . אבן סירין אמר, חשבתי שהוא זה שהופשט מהדת, מכיוון שהמסגד מציין את הדת, שהחרב מעידה על הלשון, והסלע מציין את לב הצבוע, וזה הדיבור הישיר שלו שיש לו השפעה על ליבם של הצבועים ….
…ובנוגע לזקן : מי שרואה שהוא התארך מדי, חזונותיו מעידים על חוב ומצוקה . אם זה נמשך עד שהוא נופל על הקרקע, זה מעיד על מוות, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ממנו בראנו אותך, ובו נחזיר אותך .~ אם זה נמשך עד שנדבק לבטנו, הוא הכה כסף ואת הפרצוף שבעזרתו הוא יתעייף כמו שהיה על בטנו . אם היה רואה שאורכו מדד טוב, היה מרוויח כסף, כבוד וחיים טובים . ונאמר שאם הוא הוארך עד שהגיע לטבור, זה הצביע על כך שהוא לא מציית לאלוהים . אם ראה שדפנותיו ארוכות ללא מותניו, אז היה מקבל כסף שאחרים ייהנו ממנו, ואבן סירין בא אל אדם ואמר : ראיתי שזקני מגיע לטבור שלי, והסתכלתי עליו . הוא אמר : אתה מואזין שמתבונן בתפקיד השכנים . אין לשבח את הזקן בפירושו של הנער שאינו מבוגר, ואם הוא רואה שלקח זקן זולתו בידו ומשך אותו, אז הוא יורש את כספו ואוכל אותו . אובדן הזקן אם הוא לא גדל מהווה עדות לקלות ולחיסול החוב והנרתיק . ואם ירידתו גדולה יותר, הדבר מעיד על השפלה וכסף ויוקרה . אם הוא רואה כאילו כרית מדברת עם אשתו, עניינו מבולבל מגורלו, והוא מפריד בינו לבין יקיריו, מכיוון שהשטן, אלוהים קילל אותו, דיבר אל חוה בצורה של קוסמטיקה . ושחור השיער של הזקן מעיד על מחלק אם היה כהה, כך שאם היה מושחר לירוק, הוא ירוויח הרבה רכוש וכסף, אבל הוא היה עריץ, כי זה מאפיין את זקנו של פרעה . הצהבהבה שלה היא סימן לעוני ומחסור, והאדום הוא סימן לאדיקות . ואם ראה שלקח את זקנו ושערו פזור בידו . הוא תפס אותו ולא השליך אותו אליו כי כסף הולך מידו ואז חוזר אליו. אם הוא רואה כאילו זרק אותו, הכסף נעלם ממנו והוא לא מוחזר אליו . שיער שפם מוגבר הוא מתעב . והשלמות שלו ראויה לשבח, והפרשנות של מריטת הזקן לאיש העשיר היא הפזרנות שלו בכספו, ועבור העניים מעיד על כך ששני אנשים נפגשים אותו יחד, ומעיד שהוא לווה מאדם משהו ומלווה אותו לאחר. . וגילוח הזקן, הכספי והיוקרה הולכים . אם הוא רואה כאילו חתך את זקנו את מה שנשאר מאחיזתו, אז הוא משלם לזכאת על כספו . ושערות אפורות בזקן וכבוד ויוקרה . המוגלובין : לסטר, אם Hb Balhina, הצביע מחויבותו לשנה . אם היה רואה כאילו גילח את ראשו ללא זקנו, היה שומר על סוד הבוס שלו . אם הוא רואה כאילו הוא פגע בכולם, אז הוא שואף להסתיר את עוניו, והוא מחפש את הגורל עם העם . ואם השירה תקבל את הפיגמנטציה שלה, אז היא תחזור לכיוונה ולא תישאר הרבה . אם הוא רואה שהוא מת מרוב בוץ או טיח, אז הוא מבקש חנויות ועניינו ידוע . זקן של אישה מעיד שהיא לעולם לא יולדת, ונאמר שזה מעיד על מחלתה. נאמר שזה התפרש כהגדלת כספי בעלה ובנה וכבוד בנה, ונאמר שאם היא נישאה, היא הצביעה על נסיגת בעלה . אם היא תראה שהיא בהריון, היא תלד בן וענייניו יתגשמו . ונאמר שמי שיש לו זקן ארוך והרבה שיער יהיה לו חיים ארוכים ויותר כסף . ונאמר שמשהו המתרחש לפני זמנו מעיד על רוע, כמו למשל כאשר בנים גברים רואים זקן או לבן בתחושה, ולנערות צעירות יש חתונה או בן . כמו כן, כל מה שהוא מחוץ לתקופתו למעט דיבור, כי דיבור הוא מדריך טוב, כי האדם הוא מטבעו בעל חיים מדבר . אם צעיר שטרם הגיע לחלום רואה שיש לו זקן, אז הוא מת ולא מגיע לחלום, וזאת מכיוון שהזמן הקדים שהיה צריך להיות לו זקן . אם הילד לא רחוק מזמן צמח הזקן, הרי שזו עדות לכך שהוא לבד ועושה את שלו . ומסופר שאדם בא לאבן סירין, ואמר : ראיתי כאילו הזקן שלי מתארך וסבלאי לא התארך, אז הוא אמר : אתה מכה בכסף שאחרים יכולים לברך עליו . והוו הוא עזרתו של האיש שמתהדר בו וחי איתו בקרב האנשים, אז מה שהוא ראה בו קרה אז הוא פירש את זה כמו שציינת . ומי שרואה מחצית מזקנו מגולח, אז הוא חסר והוא הולך לקראתו, כך שאם גילח אותו צעיר לא ידוע, הוא הלך לעבר ידו של אויב שהכיר, או את שמו או את מקבילו . אם שייח 'מגלח אותו, אז הוא הולך עם הגבול המשוער שלו, ואם זה לא ידוע, אז הוא הולך לכיוונו בידי ראש מנצל מדכא, שאין לו בסיס, ואם הוא רואה שהוא מנותק, אז צריך לחתוך אותו מכספו וללכת מצידו באותה מידה שהוא חותך מזקנו . אם הוא רואה שהם טסו, אז הוא הולך למשפחתו והיכולת שלו היא מכספו . גילוח קל יותר ממריטה, ומריטה עשויה להיות טובה לחלק מענייניו אם הפנים אינם חשדניים, אך הטוב הזה קשה לו ….
…גילוח הזקן אם אתה חולם שהזקן שלך מגולח, המשמעות היא שתאפשר לצבועים ולשרלטנים להונות אותך . אם תגלח את זקנך בעצמך, המשמעות היא שתנהל עסק משלך ותשים לב לצרכים המשפחתיים שלך, אך הסמכות והפראות של לשון אשתך יגררו אותך למריבות . אם הפנים שלך נראים מגולחים, אתה תהיה רגוע וחבריך לא ימצאו שום פרצה בהתנהגות שלך . אם יש לך זקן ארוך, אז תתמודד עם בעיות ברמה הביתית . אם התער מהבהב ויחתוך לך את הפנים, זה ייתן לחבריך הזדמנות לבקר את חייך הפרטיים . אם יש לך זקן אפור, פירוש הדבר שתהיה חסר רגישות כלפי מי שטוען לזכויותיהם . אבל אם אישה רואה גברים מגלחים את זקנם, זה מנבא שהיא תכתים את המוניטין שלה בכך שהיא מתמסרת לעונג חושני . אם אישה חולמת שהיא מגלחת את זקנה, פירוש הדבר שהתנהגותה לא תהיה מאולפת וכי גברים יברחו ממנה בשאט נפש ….
…ומי שרואה שאישה מגדלת זקן, אז זה מתפרש בשבע דרכים. אם היא בהריון, היא תביא לעולם ילד זכר, ואם היא לא בהריון היא מעולם לא ילדה, ואם יש לה בן ששולט בעמו, ואם היא אלמנה היא מתחתנת, ואם היא נשואה ואז היא הופכת לאלמנה, והם במצוקה, מגונות ושערוריות. ונאמר כי משיכת זקן מעידה על ירושה ….
…ומי שחושב שהוא שייח זקן, אבל הוא לא כזה, אז הוא צדיק בדתו, בכבודו ובגדול כבודו, ואם הוא זקן והוא חושב שהוא ילד, אז הוא שואף ובור, אז אין בו טוב, וכך גם האישה ….
…בסמכותו של אבו חאלדה נאמר כי אמר: באתי עם מוחמד בן סירין, ואם אדם הגיע, הוא אמר לו שראיתי שאני שותה מצינור וזה עם שני ראשים. אני שותה ממים מתוקים אחד ומהשני מים מלוחים מרים. אמר לו אבן סירין: יש לך אישה ויש לה אחות, אז אתה משתמש בה כל כך חוזר בתשובה וחוזר לאלוהים הכל יכול ….
…ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו נתנו לי חמש מחטים ללא חדירה ומחט שיש בה פרצה, אז כמה מחבריו של אבן סירין חצו את ראייתו ואמרו החמישה מחטים שלא הייתה בהן חדירה של חמישה ילדים, והמחט בה נולדה הפרצה לא שלמה, והוא הוליד ילדים על פי הבעתו ….
…נאמר שאדם הגיע לאבן סירין : אז הוא אמר, ראיתי כאילו אני הולך עם שני סנדלים, אז אחד מהם נותק, אז עזבתי את זה והלכתי למצב שלי, והוא אמר שאתה אח נעדר. הוא אמר כן. הוא אמר שכן, יצאתם לארץ, אז השארתי אותו שם וחזרתי. הוא אמר שכן, אז אבן סירין לקח בחזרה ואמר, אני לא רואה את אחיך, אבל הוא עזב את העולם והתאבל עליו בקרוב . )…
…נדיר שהוא סיפר שאישה באה לאבן סירין ואמרה שראיתי חזון והוא ישב על האוכל, אז הוא אמר לה: תעזוב אותי לאכול או להשאיר את האוכל ולספר את החזון שלך. היא אמרה תאכל, ואז הוא אמר לה, והיא אמרה: ראיתי את הירח נכנס לנברשות וקורא מאחוריי. לך אל אבן סירין וקוסאי את חזונך, והוא ביטא את ידו מהאוכל ואמר לה: ~אוי לך ואיך ראית?~ אז היא חזרה אליו ושינתה את צבעה ולקחה אותו בבטנה. ואז אחותו מאליק אמרה לו, אחי. הוא אמר שהאישה הזו טענה שאני מתה אחרי שבעה ימים, אז הוא נקבר ביום השביעי ….
…איסמעיל בן אל-אשאת אמר, ~מי שראה כי אש נופלת מהשמים או מגשם כמו גשם, כי זו עדות לפורענות, מחלוקת ושפיכת דמים מצד מלכים וסולטנים, ומפגש האיבה בינם לבין הריגתם של אנשים רבים בפרשנות. ~ אבו סעיד, המטיף, אמר כי האש בפרשנות היא משני סוגים: אש מזיקה ואש מועילה, אש מזיקה כפי שנאמר בסמכות אבן סירין כי אדם הגיע אליו, והוא אמר: ראיתי כאילו שורש נסתר אחד נשרף באש ופגע בשני מהאש. הוא אמר לו, ~ארץ פרס היא בקר שאוכל לשנות, אז חצי ממנו נעלם, והחצי השני נפגע ממשהו קטן, אז זה היה כך. זה גם מעיד על פחד, ומי שרואה שהאש נפלה לסיבוב עד שהרסה את כל זה, אז יש מאבק וכספם נעלם, והאש במדבר היא מלחמות, וקול האש הוא המולה ובכי ….
…ומי שרואה שזקנו התארך מגורלו, זה דאגתם ומצוקתם, ונאמרו דת ודת, ונאמר קלילות, טמטום וחוסר מחשבה, ואם ראה פחתה והירידה לא היה מקומם כלפיה, זה מעיד על מימוש דתו ועל היעדר דאגתו. הדת או הדאגה שלו נעלמו. אחרים אמרו שלראות את זה לא מוצא חן בעיניו, ומי שרואה שחלק מזקנו נשלף והמקום שלו נהיה חסר, או שהוא הפך לעקר, אז הוא חסר את זכותו מכל הבחינות, ומי שרואה את זה הוא קטף את זקנו, זה הכסף שלו הורס אותו ביד ומשמיד אותו. אם הוא חולה, חף מפשע או חב, שילם את חובו או שהוא במצוקה, דאגתו נעלמה, ונאמר שזה מאוד לא אהב, ומי שרואה את זקנו כשליש שערות לרוב זה גידול באדיקות ובכבוד שלו, ואם הוא רואה שזה נהיה לבן מאוד, אז הוא חלש בכוח וירידה בכסף ומי שרואה שהוא צעיר והחזיר את זקנו שחור, אז הוא רואה את מה שהוא לא אוהב, וחלקם אמרו כי ראיית שיער אפור לצעירים מתפרשת על ידי הגעתו של נעדר. נאמר שהאפרוריות היא אריכות ימים, ומי שרואה שהיא מורטת את האפרוריות שלה, מנוגד לסונה ומזלזל באנשי הטוב. הוא קטף את בתי השחי שלו היה הכי טוב ומי ראה ששיער בית השחי שלו ארוך. זה לא מוצא חן בעיני הדת, ומי שחושב שהוא קטף את שיער הערווה שלו, אז נקנס בקנס כספי או שנבזבז במקום שלא במקומו, ואם הוא רואה שהוא הסיר משהו מזה באור, אם הוא עשיר, עושרו ועוצמתו נעלמו, ואם הוא עני, הוא עשיר, ואם יש שנשארו וחלקם נותרו, אז משהו מחסדו יתעכב ונאמר מי שראה שהוא מתגלח סבלתי בתער, זה ראוי לשבח, ואם האישה תראה את זה, היא תעשה טוב מבעלה, ואם הוא רואה שהוא נקרש מחזהו או מאחורי ראשו, אם יש לו אמון שהוא מבצע לבעליו, ומי שרואה שהוא מסרק את שערו במסרק, אז הוא מהולל ומצב, ואם הוא רואה שיש לו שיער במקום שהשיער לא צומח, אז הוא זה מצביע על התרחשותו של חוב וחלקם אמרו שאם אדם ראה שיער שמנבט מלשונו, זה זו חוכמה ואמירה אלא אם כן היא חורגת מהגבול וחוזרת לדאגה. חלקם אמרו כי שיער העפעפיים, האוזניים והאף טוב, אלא אם כן הוא חורג מהמגבלה והם אמרו גם אם אדם מסיר שיער ממקום הדורש הסרה, אז אין שום דבר רע בו ואם הוא מסיר אותו ממקום בו הוא זה טוב, זה לא מחמוד. ומי שרואה אדם צעיר ששפמו גדל מעיד על כוח ויהירות. ומי שרואה אישה שגדלה שפם, היא יולדת ילד, ואם היא לא בהריון אז היא לא יולדת. כמו כן, אם הוא רואה שגידלה זקן, אך אם יש לה בן השולט בעמו, ואם היא אלמנה, אז היא נישאה או נשואה, היא הופכת לאלמנה וסובלת ממצוקה וכסף גם אם מישהו רואה ששיערו הפך צעיר, אז זו הגדלת חובו, ונאמר מחסור בכסף, ומי שרואה שהוא החיל משהו משערו בשמן, אז יש לו קישוט אלא אם כן הוא זורם, ו אם זה משוחרר, אז זה מעונן ואם הוא מוצא ריח, זו מחמאה טובה, ומי שרואה שראשו מדוכא, הוא יראה כמה מתקלותיו ומי שרואה שהוא מסורק ונפלה כינה ממנו, ואז הוא מוציא כסף מירושה שהדביקה אותו או שנראה ממנו פגם, ומי שרואה ששערות צמחו על כף ידו, זה יתרון שנכנס אליו והשיער בחזה הוא חוכמה…
לראות את המלך בדמות זקן הוא עדות לתקופה שעברה
…ואם אישה רואה שיש לה זקן כמו של גבר, היא לעולם לא תביא לעולם ילד . אם היה לה בן ששרר בביתו, או שהערכים שלה הוזכרו בקרב העם . והפיגמנט הוא קישוט, ונרתיק לאישה ולגבר, אלא אם כן הוא חורג מההרגל ….
…ומי שרואה את אשתו עם זקן, האישה לעולם לא תלד . ואם היה לה ילד, ביתו ניצחה ….
…באשר לפרעונים, הם מתפרשים על פי דבריו של אבן סירין, מי שראה מישהו מהפרעונים המתקדמים או מלך לא הוגן שנכנס לעיר או לארץ והתגורר בה, זה מעיד על הופעת הביוגרפיה של הפרעונים במקום ההוא ….
…אבן סירין אמר שקדים מעידים על ברכה, פרנסה, סכסוכים וקשיים, וייתכן שזה היה סימן לידע אם זה היה לב ….
…אמר אבן סירין, ומי שראה כי כספו נשדד, אז הוא מציין שהם היו במצוקה מכמות הפשיטה ההיא ….
…אבן סירין אמר : חזון המינרט מעיד על אדם שקורא לאנשים לטוב ….
…ואבן סירין אמר: מי שראה שהוא פורש שטיח רחב חדש ויודע שהוא רכושו, אז זה מעיד על חיים ארוכים בחסד ובפרנסה מאושרת ….
…ואבן סירין אמר: מי שראה שהוא אוכל אבטיח, אז זה בא מתוך צער, ואם הוא בכלא, אז הוא משתחרר לדברי הקב~ה. איש כבד רוח, קר רוח, לא היה שום תהילה בעיני אנשים ….
…אבן סירין אמר ששחמט הוא דיבור שקרי ושקר ….
…באשר לתן, זה מתפרש באופן שאבן סירין אמר, מי שראה שהוא מסתכסך עם תן, מעיד על התרחשות של מריבה בינו לבין קרוביו ….
…ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר, ~ראיתי כאילו חזיר נמצא במיטה שלי, והוא אמר, 'דרכתי רגל על אישה יהודייה .'…
…אבן סירין אמר כי הקיר מתפרש כאדם בעולם הזה ….
…אבן סירין אמר כי שירה אינה מהללת על כך שהיא שקרית, ושירה על שבח השליח ומילים וחוכמה דומים, שכן היא ראויה לשבח ….
…אבן סירין אמר כי חזון הבושם, אם הריח שלו מריח מהעולם, אז הוא מתפרש על ידי הגדלת הידע והרווח ממנו, ואם הוא עשיר, אז הוא נעשה עשיר יותר ואנשים מרוויחים ממנו ….
…אבן סירין אמר כי חזון האריה מתפרש על ידי אויב חזק וחזק מאוד, ומי שרואה שהוא נלחם באריה, זה מעיד על ריב עם אויב שיש לו שליטה עליו ומי מנצח כי הם שני סוגים ….