…ומי שרואה שהוא עלה למקום גבוה של גבעות, גגות, ארמונות וכן הלאה, אז הוא סובל מכוח וגובה, ונאמר שמי שראה שהוא נמצא בעמדה גבוהה והעם כולם תחתיו ואם הוא היה חולה אז הוא היה ארונו, ואם הוא היה רוואי והוא קיווה לנישואין אז הוא יתחתן עם אישה מכובדת ומי שרואה שהוא נופל ממשהו מזה. כי הוא חוזר מהמדינה ומי שרואה שהוא התכוון לתואר לפגוע בשליט שלנו או להגיע לעניין שהוא מחפש, ואם הוא חולה וראה שהוא הגיע לסוף המדרגות אז תום חייו ואם הוא רואה שהוא עלה הרבה מדרגות אז הוא עוקב אחר ענייני הגברים ודרגתו עולה איתם ואולי ירידת המדרגות מעידה על דיקטציה ושכנוע ומאז הוא ראה שהוא יורד במדרגות, ואם הוא היה עובד, הוא יצא מעבודתו או נסיעה בסמוך לנסיעותיו, ואם הייתה לו אישה חולה שנספה, ומי שראה שהוא טיפס במעלה מוסלמי זקן, הוא נפגע ממשהו טוב ממסחר ודברים אחרים, ואם הוא ראה שהוא נפל מסולם חדש, הוא היה תקוע בדתו ומי ראה שהוא הציב לו סולם אז הוא ירד ממנו למקום הידוע שלו, כי הוא בטוח ממה שהוא נמצא מפגע ופחד מפני הרס…

…גיהנום : סימן סמכות למהותו ולסמכותו על מה שנמצא מתחתיו, עם נזקו ותועלתו, ואולי הוא מעיד על הגיהינום עצמו ועל עונש האלוהים, והוא עשוי להצביע על חטאים, חטאים ואסורים וכל מה שמוביל אליו ומקרב אותו אליו . מתוך אמירה או עשייה . אולי זה הצביע על הדרכה, על האיסלאם, על הידע ועל הקוראן, מכיוון שהוא מונחה בחושך, יחד עם דברי משה , עליו השלום : ~ או מצא הדרכה באש ~, והוא מצא ושמע את דברי אלוהים אדירים בהדרכה . אולי זה מעיד על פרנסה, תועלות ועושר, מכיוון שהוא מכיל טוב בפנסיה למטייל ולהווה, כפי שאמר אלוהים אדירים : ~ הפכנו את זה לתזכורת והנאה עבור המאמינים .~ נאמר לו מי שהוא עני או מת, אשו כובתה . מכיוון שהערבים הוצעו כמתנות לאבן אל-סביל ולאורחת שהופסקו, על מנת שהיא תודרך ותוגן בפניה, כדי שיבטאו בנוכחותה נדיבות ועושר, וחוסר המעש שלה מסבל ועוני . אולי זה הצביע על הג'ין כי הם נוצרו מאש רעילה . וזה עשוי להצביע על החרב והמרדה, אם יש לה קול, רעם, לשונות ועשן . אולי זה הצביע על ייסורי הרשות, מכיוון שהיא ייסורו של אלוהים והוא סמכותם של שני העולמות . אולי זה הצביע על העקרות והארבה . וזה עשוי להצביע על מחלות, אבעבועות שחורות ומגיפה . מי שרואה שריפה נופלת מהשמים בבתים ובחנויות, ואם יש לה לשונות ועשן, הרי זו מרדה וחרב השוכנת באותו מקום, במיוחד אם היא נמצאת בבתים של עשירים ועניים, ו המאהב זורק את זה על האנשים, במיוחד אם זה נמצא בבתים של עשירים בפרט, ואם זה גחלים ללא לשונות הם מחלות, אבעבועות שחורות או מגיפות, במיוחד אם הם בכלל מערבבים אנשים . אך אם ירידת האש נמצאת בדיונות ובפדנים ובמקומות עיבוד וצמחים, הרי זו עקרות ששורפת צמחים או ארבה ששורפים ותופסים אותם . באשר למי שמדליק אש בדרך שהולכת, או שאנשים יונחו על ידה אם הוא מוצא אותה כשהוא זקוק לה, אז הידע וההדרכה הם מגיעים אליהם, או שהוא משדר אותה ומפרסם אותה אם הוא ראוי לכך, אחרת הוא יקבל סמכות, חברות ותועלת, והאנשים מרוויחים איתו . אם האש נמצאת בדרך שאינה בדרך, או שהיא שורפת מישהו שעובר בה או מניצת אותה או פוגעת בו בעשן, או שהיא שורפת את הבגד או את גופו או פוגעת בראייתו, אז זו כפירה שהוא עושה או מפקח, או רשות בלתי צודקת המפלטת בו או שהיא עוולה כלפיו בהתאם למידת שירותו אליו או בריחתו מהם . אבל אם זו הייתה אש גדולה שלא דמתה לאש העולם הזה, היא הועלה עליו כדי להיזרק לתוכה, אז רבים מאויביו רצו לפגוע בו, אז הוא יזכה בניצחון עליהם ויהיה עדיף עליהם , ואם היו זורקים אותו לתוכו, הוא היה מציל את איברהים, עליו השלום . וכל זה אם מי שביצע זאת היו אויביו, או החפץ בו היה איש צדיק . אך אם הוא רואה אותה מאיימת עליו במיוחד, או מי שהשתלט על הדלקתו יוצא איתו, אלוהים ירא את אדוניו ויסלק את מה שהוא ממעשיהם של אנשי הגיהינום לפני שהוא מגיע אליה, אז הוא נזף בה כי פחד ממנה . באשר למי שרואה אתו אש בתנור, בתנור, בקאון וכדומה במקומות בהם הוא נשרף, אז הוא משיג עושר ויתרונות, במיוחד אם פרנסתו היא למען האש, במיוחד אם זה גם בחורף . ואם יראה את אשו כובתה או כובתה, או הופכת לאפר, או מים או גשם מכבים אותה, אז יחסר לו והוא יושעה מעבודתו ותעשייתו . ואם מישהו שלא יחיה מזה במקומות כאלה ישתלב במזון, הוא היה רוצה שכסף או פרנסה ישמשו שליט או לסמכותו ולעזרתו, או על ידי התדיינות, סדרנות, סכסוכים ותיווך, אחרת הוא יהיה מותקף על ידי מילים ומילים רעות ורעות . לגבי מי שרואה את זה, זה נשרף במזון, בשמן או בכל דבר ממכירות, ואז הוא מגזים, ואולי הסולטן יבקש אותו והעם ייקח את הכסף שלו איתו . באשר למוות של אכילת אש, זה כסף אסור ופרנסה מזיקה שהוא אוכל, ואולי זה מכסף של יתומים, בגלל מה שיש בקוראן. אם הוא ראה אש מדברת בצנצנת או בשקית או בקערת כלים אחרים המעידה על זכרים ונקבות, אז מה שמיוחס לאותו כלי יפגע בג'ין ובכניסותיו, עד שידבר על לשונו . כמה מהם אמרו : אש היא מלחמה אם יש להבה וצליל, ואם המקום שאתה רואה זה לא ארץ מלחמה, אז זה מגיפה, כאב, אבעבועות שחורות או מוות שקורים שם . אבו-עמר אל-נח'איי אמר לשליח האל, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום : ראיתי אש שיצאה מהאדמה והסתובבה ביני לבין בן שלי, וראיתי את זה אומר : א להבת הראייה והעיוור, האכילו אותי שכולכם אוכלים את משפחתכם ואת כספכם, אז הוא אמר עליו השלום : זה משפט שיקרה בסוף הזמן והורג אנשים מולם, ואז הם רבים עם כלים ומריבים בין אצבעותיו, והעבריין חושב שהוא פילנטרופ, ודם המאמינים עדיף למאמינים מאשר לשתות מים . ומי שמבעיר אש בכדי לשרוף אותה, הוא מקרין צו למלא את עוניו, כי הקור הוא עוני . אבן סירין נשאל על אדם שראה מנורה על אגודלו ואמר : זהו עיוור שהובל על ידי כמה מבנו . אם אני מערבב אותו לצליית בשר איתו, אני מאיר משהו שאנשים נוגעים בו . אם הייתי מכה על המנגל, הייתה לי פרנסה קטנה בעצב . אם עורר אותו לבשל סיר עם אוכל בתוכו, הוא גידל משהו שירוויח מהערך של ביתו . אם אין אוכל בסיר, אז עליו לתקוף גבר במילים ולגרום לו לעשות משהו לא נעים . כל מה שפוגע באש ונשרף מהגוף או מהבגדים, זה נזק ופורענות . ומי שיעלה באש יפגע בכסף אסור מהסולטאן . ומי שנפגע מזוהר האש, אנשים יעקרו בו בחזרה ….

…שלג, קרח וברד : כל הדברים הללו מעידים על תאונות, מחלות, אבעבועות שחורות וצבעים ועל ייסורים ותלאות היורדות באותו מקום בו הוא רואה את זה, ובארץ בה הוא ירד, כמו גם אבנים ואש, מכיוון שהם מקלקלים צמחים, עצים ופירות, רציונליזציה של ספינות, פוגעים בעניים ומשמידים אותו בחלודה ובקור וזה מחמיר לפעמים, וזה עשוי להצביע על מלחמה, ארבה וסוגי מגפות, ואולי זה מעיד על פוריות, עושר, שפע מזון בדירויות, וזרימת הזרמים בין העצים . אם מישהו ראה שלג שירד מהשמים והתפשט לאדמה, ואם זה היה במקומות הנטיעה ובזמני השימוש בו, זה מעיד על שפע האור וברכות האדמה ושפע הפוריות, אז שהוא ממלא את המקומות האלה במזון ובנביטה, כיוון שהוא מלא בשלג, אבל אם זה נמצא בהם בזמן שהארץ חסרת תועלת והצמחייה שלה, זו עדות לחוסר הצדק של הסולטאן ולרדיפה אחר בעלי את הפיות . כמו כן, אם השלג נמצא בזמן של תועלת או משהו אחר, לעתים קרובות על הדירות, העצים והאנשים, הרי שזה עוול הפוקד אותם ומכת שפוגעת בקבוצתם, או מכה בכספם, עד כדי כך. של עליית החזון וראיותיו . כמו כן, אם הוא רואה בציביליזציה ובמקום שאינו שלג, כמו בתים וחנויות, זהו ייסורים, ייסורים ומחלות, או מוות או אהבה שנזרקים לעברם וירדו עליהם, ואולי מעיד על המצור ועל היעדר נסיעות והבקשה לפנסיה . כמו כן, שלג : מכיוון שאין בו טוב, וזה עשוי להיות עורו של השטן, או מלך או מישהו אחר. באשר לקור : אם הוא נמצא במקומות הטיפוח והצמחים ואינו מקלקל דבר או פוגע באיש, הרי שהוא פורה וטוב, והוא עשוי להצביע על כנימות וארבה שאינם פוגעים, ועל החתול. והציפור, מה דעתך שאנשים באותה תקופה יאספו אותה במיכלים ויקבצו אותה בנתיבי המים ? כמו כן שלג או קרח, מכיוון שהם יתרונות, יבול, פירות, שלל ודהים של ביצה, ואם הקור פוגע בצמחים או באנשים, או שהוא בבתים ובחנויות, אז זה מגפות ופשעים שנזרקים על אנשים, או אבעבועות שחורות, דגנים ופצעים שנאספים ומתמוססים, בין אם מנשא את הקור במסננת או בבגד, או במה שהוא לא נושא בתוכו מים, אם הוא עשיר, הרווחים שלו ימסו, ואם יש לו סחורה בים מפחד מזה, ואם הוא עני אז כל מה שהוא מרוויח ומרוויח אותו לא יישאר אצלו, ושום דבר לא נשמר לזמנו, וחלקם אמרו : שלג מענה באופן גורף את הסולטאן לעדרו, ואת דבריו. מכוערים להם ומי שראה שלג נופל עליו, הוא נסע רחוק עם עז . השלג הוא רק אם מדובר במעט שלג שאינו השולט בצדו ובמקום בו מושלג המקום, ובמקום בו לא ניתן לשלול את השלג, ואם הוא כן, אז השלג פורה עבור האנשים של אותו מקום, ואם זה יותר מדי, לעתים קרובות אי אפשר לנגב אותו, אז יש ייסורים המתרחשים באותו מקום . ומי שיתפוס את קור השלג בחורף ובקיץ, הוא ייפגע מעוני, וכל מי שיקנה שלג בקיץ, הוא יכה את מה שהוא לא נח עליו, והוא נח מענן במילים טובות, או מתפלל מקום השלג, ואם השלג נמס במהירות, הוא עייף בזמן שהוא הולך במהירות. שהאדמה מעובדת עם אדמה יבשה ושלג, זה כמו גשם, וזה רחמים ופוריות . זה שלג ויש לו הגנה מפני שלג, כי זה לא קשה לו, כי הוא היה מכוסה ומוגן, והוא איש תקיף והוא לא מאוים מכך . ומי שתופס דבר אינספור מהקור, הוא יתפוס כסף ופנינים . ונאמר : הקור יורד מהשמים, עינויים מהסולטאן לעם, ולוקחים את כספם . שינה על שלג מעידה על דבקות, ומי שרואה כאילו שלג מעליו, הדאגות הן גבוהות, ואם השלג נמס, הדאגה מוסרת . באשר למקור אל-קואר, זה עוני . וקרח הוא והם מייסרים, אלא אם כן אדם רואה שהוא הכין מים בקערה והקפיא עם זה, אז זה מעיד על פגיעה שנותרה בכסף . והבית הקפוא של כספי המלך ואחרים ….

…ומי שרואה עין ברורה, אז הם חיים טובים, ואם הם מתקיימים דרך בתים, אז הם חיים לציבור, ואם הם מתקיימים במקומות גבוהים, אז הם חיים לנכסים, ו אם זה מתרחש במדבר, אז זה חיים לערבים ….

…חמור . ואם מדובר בעשרים ותשע, זה מעיד על טובות, הקלה והנאה . ואם הוא שמע רעם בחלום, והחזון היה בתשעה ימי מאי, זה הצביע על מותם של האצילים עם היונה, והמוות התרחש בטורקים, וכמו כן בכבשים, ויהיה גשם רב , ומיטב הפרדסים היה בשפע . אם זה בעשרת האמצעיות, מתרחשות מחלות קשות . אם נשמע רעם בחלום, והחזון הוא ביוני, עד עשרה ימים ממנו, אז זה מעיד על מותם של מלומדים והמכובדים ביותר במצרים, המחירים זולים, הכסף צומח והיבשה והים הגידול בדיג . ואם נשמע רעם והחזון ביולי עד שישה ימים ממנו, אז הגשם יתרחש בחודש דצמבר, והשתילה תתקדם ותגדל, ואנשי הרומאים הגדולים ימותו והמחיר יורד בתימן, והמלחמה נופלת בארץ הפרסים ויש רע במצרים מצד המלך, והם נופלים בשבי אצל ילדים, ומלך מגיע מהמזרח כדי לשאתם כאסירים אל ביתו אדמה . ואם הרעם נמצא בסוף או שבעה שרידים ממנו, אז זה מעיד על בטיחות בכל הארץ, והמחיר זול בארץ בצרה ובארץ חבש, והארץ מושחרת לשחור הפרת. , וחלק מפירות כגון דקל ובננות מקבלים מכות וחיטה בשפע . ואם בסוף השנה אנשים חוששים להרוג את מלכם . אם נשמע רעם בחלום, והחזון הוא בחודש אוגוסט, אז זה סימן טוב עבור אנשי לבנט ואנשי גורגן ואזרבייג'ן. הארבה מצטמצם ומלך הכוזרים ומלך גוג ומגוג ימותו והלחימה נופלת ביניהם . ואם בסוף זה יש רעמים, אז זה יהיה פורה בארץ מצרים וגדולה, והמחירים זולים בה אחרי עקרות, מחירים גבוהים ומוות . אם נשמע רעם בחלום והחזון הוא בחודש ספטמבר בימיו האחרונים, הגשם יהיה רב, ובצורת מתרחשת בתחילת השנה, ופורייה בסוף, והארבה תהיה בארץ קופה וטאבה בבצרה, ואנשים נופלים ברעב גדול, והמוסלמים פותחים מבצרים, ובין הרומאים לטורקים נלחמים זמן רב, מפרים את הדמה ומקבלים את פירותיה וגרגיריה . ואם זה היה בעשירית, זה הצביע על חוסר הגשם באותה שנה במגרב, ואלוהים אדירים יודע הכי טוב והיעדרו יותר חכם .. ואם זה עשרים ותשע זה מעיד על טוב, הקלה והנאה . ואם הוא שמע רעם בחלום, והחזון היה בתשעה ימי מאי, זה הצביע על מות האצילים עם היונה, והמוות התרחש בטורקים, וכמו כן בכבשים, ויהיה גשם רב , וטובת הפרדסים הייתה בשפע . אם זה בעשרת האמצעיות, מתרחשות מחלות קשות . אם נשמע רעם בחלום, והחזון הוא ביוני, עד עשרה ימים ממנו, אז זה מעיד על מותם של מלומדים והמכובדים ביותר במצרים, המחירים זולים, הכסף צומח והיבשה והים הגידול בדיג . ואם נשמע רעם והחזון ביולי עד שישה ימים ממנו, אז הגשם יתרחש בחודש דצמבר, והשתילה תתקדם ותגדל, ואנשי הרומאים הגדולים ימותו והמחיר יורד בתימן, והמלחמה נופלת בארץ הפרסים ויש רע במצרים מצד המלך, והם נופלים בשבי אצל ילדים, ומלך מגיע מהמזרח כדי להוביל אותם לארצו כמו אסירים . ואם הרעם נמצא בסוף או שבעה שרידים ממנו, אז זה מעיד על בטיחות בכל הארץ, והמחיר זול בארץ בצרה ובארץ חבש, והארץ מושחרת לשחור הפרת , וחלק מפירות כגון דקל ובננות מקבלים מכות וחיטה בשפע . ואם בסוף השנה אנשים חוששים להרוג את מלכם . אם נשמע רעם בחלום, והחזון הוא בחודש אוגוסט, אז זה סימן טוב עבור אנשי לבנט ואנשי גורגן ואזרבייג'ן. הארבה מצטמצם ומלך הכוזרים ומלך גוג ומגוג ימותו, והלחימה נופלת ביניהם . ואם בסוף זה יש רעמים, אז זה יהיה פורה בארץ מצרים ושיטפונות הנילוס שלה והמחירים זולים בה אחרי עקרות, מחירים גבוהים ומוות . אם נשמע רעם בחלום והחזון הוא בחודש ספטמבר בימיו האחרונים, אז הגשם יהיה הרבה, ויהיו בצורות בתחילת השנה, ופוריות בסוף, ו הארבה יהיה בארץ קופה וטאבה בבצרה, ואנשים נופלים ברעב גדול, והמוסלמים פותחים מבצרים, ובין הרומאים לטורקים נלחמים זמן רב, מפרים את הדמה ומקבלים את פירותיה וגרגיריה . ואם זה היה בעשירית, זה מעיד על חוסר הגשם באותה שנה במרוקו, ואלוהים אדירים יודע הכי טוב, והיעדרו חכם יותר ….

…מי שרואה שהוא עומד על קיר או יושב בו, אז הקיר הוא אותו מצב שהוא מקים, אם הוא קרוב, הוא במצב טוב, אחרת הוא בגודל הקיר ומסוגל להיות מסוגל לזה . ואם הוא נפל מאותה חומה, הוא היה נופל ממדינתו, או שהוא היה עירום בתקווה בשבילו, או בעניין בו הוא תקוע במערכת יחסים ….

…אל-קירמני אמר: ~אם מלך נתן לו צמיד, יהיה לו בן או יפרנס את אחיו .~ ומי שרואה שיש בידו שני צמידי זהב, אז הוא יהיה תקוע במה שיש לו בידו והוא מתעב על מה שיש לו ….

…ומי שרואה שהוא זורע את היבול, אז יתפרש בכבוד, אם הוא תקוע, ואם הוא לא ישהה ​​את פגיעתו הם במידה של אותו זרע, וטיפוח החיטה הוא עבודה בתענוג של אלוהים אדירים, והחתירה בשתילה מבחינת המשפט מעידה על ג'יהאד ….

…ונאמר כי מי שראה שהוא נושא קטן בחיתול שלו, שהוא יינצל מדאגה וממצוקה אלא אם הקטן היה תקוע, ונאמר שאם הוא יפחד הוא יהיה בטוח ….

…מים : מציין את האיסלאם ואת הידע ואת החיים, הפוריות והשגשוג, מכיוון שהם מכילים את חיי הכל, כפי שאמר אלוהים אדירים : ~ בואו ניתן להם מים שנשפכים מהם כדי לסבך אותם בתוכם .~ ואולי הוא ציין את הזרע, כי אלוהים אדירים קרא לזה מים, והערבים קוראים להרבה מים זרע, וזה מצביע על כסף כי הוא מרוויח איתו, אז מי ששתה מים טהורים טהורים מבאר או מים השקיה ועשה לא לספוג את האחרון ממנו, אם הוא היה חולה, הוא יחלים ממחלתו וחייו לא זירזו את מותו. הוא לא היה חולה ונשוי אם היה רווקה, שיהיה לו העונג לשתות ולזרום מים מלמעלה להזכירו, ואם היה נשוי ולא התחתן עם משפחתו בלילה שנפגש איתה ונהנה ממנה . ואם שום דבר מכל זה, אז הוא אימץ את האיסלאם אם הוא לא מאמין, והוא השיג ידע אם הוא טוב, והידע היה סטודנט, אחרת הוא השיג חוב מותר אם הוא היה סוחר, אלא אם כן משהו מקלקל את המים, אשר מעיד על אסורו וחטאו, כגון שתייתו מתפקידם של הדהים. או שמדע הוא כסף מושחת או רע או זדוני . אם המים חומים, מרים או מסריחים, אז הם נעשים חולים, מקלקלים את השתכרותו, ממשיכים בפרנסתו, או משנים את משנתו, עבור כל אדם בהתאם לגורלו ומה מתאים לו ולמקום ששתה ממנו כלי בו הוא היה . לגבי מי שנשא מים בקערה, אם הוא היה עני, הוא היה מרוויח מכסף, ואם הוא היה רווק שהוא התחתן, ואם הוא היה נשוי, אשתו או אמו נשאו אותו ממנו, אם הוא היה מי שרוקן את המים במיכל או את אשתו או משרתו מבארו או משרו או מקרובו . באשר לזרימת המים בבתים וכניסתם לדירה, אין בה טוב, ואם זו הייתה שנה בה אנשים נכנסו לפיתוי, חיבה, שבי, מחלות או מגפות, ואם זה היה בתוך בית פרטי, בדקתי את העניין שלו, ואם היה בו חולה שמת, אז האנשים חיפשו אותו בהספד שלו. בכי ודמעות . כמו כן, אם מרזבים זרמו בבית או שהתפוצצו בו עיניים, הם בוכים בעיניים על מותו של המטופל, או כאשר פרידת הנוסע, או על רוע וספקולציות בקרב תושביה, מצוקות הפוקדות אותו ממחלת הסולטאן . כמו כן, זרימת המים או הקיפאון שלהם מבשרים על כינוס אנשים . זרימתו במקומות של צמחים מאותתת על פוריות, ושפעו ושליטתו על בתי המגורים והבתים מעיני האדמה או זרימתו היא מצוקה של אלוהים אדירים על תושבי המקום ההוא, מגפה גורפת או חרב השמדת אם הדירות נהרסות ואנשים טובעים בה, אחרת זה יהיה ייסור מהסולטאן או מגיפה של מגפות . אם הוא ראה שהוא נתן מים בספל, זה מציין את הילד, ואם הוא שתה מים טהורים בספל, הוא קיבל טוב מבנו או מאשתו, כי הכוס היא תמצית הנשים והמים הם עוברים . כמה מהם אמרו : מי שראה את זה כאילו הוא שותה מים חמים, הוא התעונן, ואם ראה שהוא נזרק למים צלולים, הפתעה . ונאמר כי מעיין המים לעם הצדק הוא טוב וברכה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ שתי עיניים זורמות מהם .~ ולמי שאינו פורענות צדיקה . והתפוצצות המים מקיר צער של גברים, כמו אח, חתן או חבר, ואם הוא רואה שהמים פרצו ועזבו את הבית, אז זה יוצא מכל הדאגות, ו אם זה לא יוצא מזה, זה עניין קבוע . אם המקום הזה הוא טהור, אז זה עצב בבריאות הגוף . וכל זה באל-עין כיוון שהיא לא הייתה עוזרת בית, ואם היא הייתה עוזרת בית, אז הוא השכן הכי טוב לבעליו, חי ומת עד יום הדין . וכמה מהם אמרו שאם יראה שיש מים זורמים בביתו, הוא יקנה משרתת . ואם הוא רואה כאילו העיניים התפוצצו, הוא מקבל כסף בנזיפה . ומים טהורים הם זולים והוגנים, ומי שרואה את זה כאילו הוא שתה יותר מדי מים מאשר הרגלו להעיר, חייו יהיו ארוכים . נאמר כי שתיית מים מהווה ביטחון מפני האויב, והלעיסה היא טיפול לעייפות ומצוקה בחיים . ופרש את היד במים תוך ערבוב כסף ובזבז אותו . ומים עומדים חלשים יותר ממים זורמים בכל מקרה, ונאמר כי מים עומדים הם כליאה, ומי שרואה שהוא נפל למים עומדים נמצא בתוך כליאה ומצוקה, ומים מלוחים מעוננים, ולגבי אריות אם הוא מתנקז מהבאר, ואז היא אישה שמתחתנת איתה ואין בה שום טוב . נאמר כי ראיית מים שחורים הורסת את התפקיד, ושתייתם נעלמה . ומים מעופשים הם חיים מייסרים, ומים מסריחים הם כסף אסור, ומים צהובים הם מחלה, ועומק המים הוא בידוד, השפלה והיעלמות חסד, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אמור : אם המים שלך נהפכים מדוכא, אז מי מביא לך מים מסוימים ~. המים החמים והחמים מאוד, אם ראה שהוא משתמש בהם בלילה או ביום, הוכה קשות על ידי הסולטאן, ואם הוא ראה כאילו השתמש בהם בלילה, הוא היה נבהל מהג'ין . צער המים הוא קשה ועייף, ושתייתו היא מחלה . קצף מים אינו כסף טוב . ומי ששותה ממי הים כשהם חומים, הם יכו על ידיהם מהמלך . ומי שרואה את זה כאילו הוא מסתכל במים צלולים ורואה את פניו בו כפי שהוא רואה את זה במראה, הוא ישיג טוב הרבה . אם הוא רואה את פניו בזה טוב, אז הוא עושה טוב לבני ביתו . ושפיכת מים היא לבזבז כסף בשאר תנאיו, כגון צרור או גלימת ראיה של העמק, כי הוא חושב שהוא השיג את זה ולא . ואין אוהבים את הכביסה מהמים, בין אם הם צלולים ובין אם הם כהים, חמים או קרים אחרי שהם נקיים, מותר לבצע כביסה, מכיוון שהשחיקה בפרשנות חזקה יותר מהשקעים וההבדלים של המים . ושנוא מעיני מים צער לא רץ . והליכה על מים היא הבל וסיכון, ואם הוא יוצא מזה, צרכיו מתקיימים . ומי שרואה שהוא נמצא בהרבה מים עמוקים ונופל לתוכם ולא מגיע לתחתיתם, אז הוא פוגע בעולם גדול ומתעייף, ונאמר שהוא נופל לעניין של אדם גדול . שטיפה במים קרים היא תשובה ותרופה למחלה, שחרור ממאסר, ביטול חוב וביטחון מפחד . ומי שרואה את זה כאילו שתה הרבה מים מתוקים, היו חיים ארוכים וחיים טובים. אם הוא שתה אותו מהים, הוא השיג כסף מהמלך, ואם הוא שתה אותו מהנהר, הוא השיג אותו מאדם, כמו זה של נהר בנהרות, ואם הוא שלף אותו מבאר, הוא הכה כסף עם טריק והונאה . ומי שרואה שהוא שואב מים ומשקה פרדס ועיבוד איתו, הוא ירוויח מכסף מאישה, כך שאם הפרדס או השתילים יניבו פרי, הוא ייתן לאישה ההיא כסף וילד, וישקה את הפרדס ואת נטיעה, יחסי מין עם אשתו . והמים נמצאים בספל זכוכית של ילד, אם הספל נשבר והמים נשארים, האם תמות והילד יישאר, ואם המים נעלמו והספל יישאר, הילד ימות והאם תישאר . אבן סירין נשאל על אישה שיש לה חזון שהיא שותה מים, אז הוא אמר : תן לאישה הזאת לפחד מאלוהים ולא לחפש שקר בין אנשים . בא אליו איש ואמר : ראיתי כאילו אני שותה מסמרטוטי בגדי, מים טעימים וקרים, והוא אמר : ירא אלוהים ואל תהיה לבד עם אישה שאינה מותרת לך, אז הוא אמר : היא אישה שהצעתי לעצמי ….

…שומה הנראית בחלום מציינת עיוורון, פיזור, בלבול, היעלמות והתנהגות צרה . ואם נראה חזון עם המתים, הרי זו האש, כי אלוהים אדירים אומר : ( וטעמו את ייסורי הנצח כמו שעשיתם ) או אולי זה היה בשמים ובבית השמים של הנצח . השומה RJC עיוורת ענייה, ונאמר : זו ערמומית של רשעים . אולי חזונותיו הצביעו על קביעות במקומות ….

…אם חלמת שאווזים מפריעים לך, זה אומר מוות במשפחה שלך . אם אתה רואה אווזים שוחים, המשמעות היא שעושרך יגדל בהדרגה . אם אתה רואה אווזים במקומות עשב, זה אומר הצלחה בטוחה . אם אתה רואה אותה מתה, תסבול מאובדן ומצער . האווז פירושו עבור המאהב את הכשרון של ארוסתו . אם היית בוחר אווזים היית מקבל חווה . אם אכלתם אווזים, פירוש הדבר סכסוך על רכושכם . לראות אווזים לבנים צפים במים צלולים פירושם אירועים משמחים והצלחה בעסקים . אווזים שחורים בבשר פירושם שתיהנו מהמקדש האסור . ראיית אווזים מתים פירושה שובע, חוסר מנוחה, תחושת חוסר שביעות רצון וחוסר שקט . אם אתה רואה אווזים עפים, אתה אמור לצפות לאירועים משמחים בקרוב ….

…ומי שיראה עין שהתפוצצה מהמקום בו העיניים יכולות להתפוצץ, הוא ייפגע מצער ובכי עז, ואם יש לו חולה אז הוא מותו ועיניו נוזלות במקומות שהוא מכחיש שיתפרשו איתם דמעות ובכי ….

…ארנק כסף אם אתה חולם שהכסף שלך מלא באבנים יקרות ובטוחות חדשות, זה מנבא שתחפש מקלט במקומות בהם נצרך אלכוהול, שם תחיה תקופות מאושרות של הרמוניה ואהבה ותראה חיים יפים סביבך ….

…צפרדע אם אתה חולם לתפוס צפרדעים, המשמעות היא רשלנות במעקב אחר בריאותך, מה שעלול לגרום לאסון קטן בקרב בני משפחתך . אם אתה רואה צפרדעים בין העשבים, זה אומר שיהיה לך חבר נעים ומתאים שיהווה את המוקד והייעוץ שלך . לראות צפרדע זכר לאישה פירושה נישואין לאלמן עשיר, אך הוא יהיה אב לילדים שידאגו לו . אם אתה רואה צפרדעים במקומות ביצות ומסריחים, הדבר מנבא בעיה, אך תתגבר עליה בחביבותם של אחרים . אם חלמת לאכול צפרדעים, זה אומר הנאה חולפת ורווח קטן מחברת אנשים מסוימים . אם אתה שומע צפרדעים, זה מנבא שתבקר, מה שיוכיח לך בסופו של דבר שהם היו חסרי פרי וללא טוב . ראיית ראשנים בחלום מצביעה על כך שציפיות לא ודאיות בנוגע לעבודה יגרמו לך חרדה ובלבול . אם אישה הייתה רואה אותה במים צלולים, היא הייתה מנהלת רומן עם אדם עשיר אך לא מוסרי ….

…אל-סאטר : רובם אמרו שזה עניין של דאגה, ואם הוא ראה את זה בפתח הבית, הוא היה מודאג מנשים, ואם הוא ראה את זה בפתח החנות, זה היה שלהם הפנסיה, ואם זה היה בפתח המסגד, הם מהדת. העולם וההסתרה המוסרית הם חולפים, החדשים ארוכים, אורך הקרע הוא נרתיק דחוף, הרוחבים הקרועים נקרעים ברוחב בעליו, שחור הכיסוי הוא על ידי מלך, והלבן והירוק בתוכו מחמוד אל-אקיבה . כל זאת אם ההסתרה אינה ידועה או במיקום לא ידוע . אם זה ידוע, אז שמו הוא בפרשנות . חלקם אמרו שכל הדלתות נמצאות על הדלתות וחוששים בביטחון . אם הוא רואה את האדם המבוקש, הפוחד, הנמלט או שנעלם, יש עליו כיסוי, אז הוא מכוסה בשמו, והוא בטוח בשבילו . וככל שההסתרה גדולה יותר, כך דאגתו וצערו גדולים יותר . אל-קירמני אמר כי הכיסוי מעט מאוד, רב, דק וחצוף, אם הוא נראה על דלת, בית, כניסה או יציאה, אז זה עבור בעליו חזק, חזק, רעוע, חלש וקטן, כי הוא קל וחלש יותר בדאגה . צבעו אינו מועיל לרוע אם הוא אחד הצבעים הרצויים לכוחו בדאגה ופחד, כמתואר . אין בכך שום נזק, אלא התוצאה שלה לבטיחות . כל מה שהיה מהכיסוי על דלת הבית הגדול ביותר או מהשוק הגדול או משהו כזה, הפחד והפחד בפרשנותו חזקים וגרועים יותר . מה שנראה מהסטור אינו מתייחס לאף אחת מהיציאות והגישות, שכן קל יותר לתאר את מצבו ומרוחק יותר לפרשנות ההתרחשות . כמו כן, מה שנראה קרוע, נעקר, נזרק או מזהב, משחרר את הבעלים חסר הדאגה והפחד . הלא נודע חזק יותר בפרשנות וחמור יותר . באשר למה שידוע מהכריכה במקומות הידועים שלו, זו עינו בערות, וזה לא פוגע או מרוויח עד שהוא הופך לא ידוע שלא ידע כשהוא ער ….

…לבוש : יש ערך, כסף או פנסיה בבית . באשר לקנות ולהפיק ממנו תועלת באופן אינדיבידואלי או קולקטיבי, מדובר בכסף ובסחורה שנרקבים בחלום קיץ, ומתים בחלום חורף . באשר לשילובו של מישהו שאינו הרגלו, כמו גבר או אישה, אז חבריו רעים לו והתעללות כוללת אותו . אם הוא היה מחפש את זה במקומות מפורסמים, הוא היה מתפרסם בזאת ונחשף לזה . ואם הוא היה מאלה שנהגו ללבוש אותו בנסיעות ובמדבר, הוא הציע לו טיול למקום בו נהג ללבוש אותו ….

…ומי שרואה שהוא מתפלל באחד משלושת המסגדים, שכרו נמוך, וראיה לקבלת מעשיו, ואם אני רואה שהוא מתפלל במסגד או בבית ספר או כל מה שמתאים לזה, אז זה גידול בטוב מעשים, ונאמר כי תפילה במקומות נחשבת לביטחון, צדקה ורחמים, ונאמר כי חזון תפילת יום שישי מעיד על נסיעות ומזונות מותרים ….

…שינה אם חלמת שישנת במיטה נקייה ונוחה, זה מנבא שתחיה באושר ובשקט נפשי מאושר עם יקירך . אם אתה ישן במקומות מנוחה ומחכה שלא מיועד לשינה, זה מנבא מחלה והפסקת עבודה . אם אתה ישן ליד ילד קטן, זה מנבא אהבה הדדית ושמחות בבית . אם אתה רואה אחרים ישנים בחלום, אז תתגבר על כל המכשולים שמונעים ממך הנאה עם נשים . אם אתה חולם שאתה שוכב עם אדם לא נעים או עם משהו לא נעים, זה מנבא שהאהבה שלך תדעך, והרגשות שלך ישתנו כלפי זה שאתה אוהב, ותתחרט על המעשה הפזיז הזה . אם בחורה חולמת שהיא שוכבת עם המאהב שלה או עם משהו קוסם יפה, זה מזהיר אותה לא להיכנע מרצון לקסמו ולקסמו ….

…איסמעיל בן אל-אשאת אמר: ~מי שראה שהוא שוזר צבע, אז הביטוי שלו חוזר לצבע הזה כפי שהוא מוצג בחזון הצבעים במקומות נפרדים .~…

…שיער הוא כמו שיער ראש . בחלום הוא כסף ואריכות ימים, כך שמי שרואה את שיערו ארוך, חייו יהיו ארוכים יותר . ואם הוא רואה ששערו של שבטו נעשה מתולתל, עליו להיות מושפל, ואם זה ההפך, אז הכסף של שליטתו מתפזר . ונאמר : הרבה שירה זה הכסף שלו, ואם הוא עני, אז זה חובותיו . אם היה לו שיער מתולתל בחלום, זה מעיד על פיצוי בכסף, בעלים או בגדים . ומי שרואה את שיערו ארוך, זה ראוי לשבח, במיוחד בקרב נשים . צמות הן עדות לחובות אנושיים . הסרת שיער בשפם ובבית השחי היא עדות להקלה בחובות, למסירות ודבקות בסונה . ושיפור צמות מעיד על שליטה בדברים וחיסכון בכסף . ומי שיראה את שיערו מונבט ממקומו, הם יכו אותו . גילוח השיער בזמן חג'ג 'מעיד על ביטחון . ונאמר : מריטת שיער מעידה על מילוי דתו של הרואה . אם החייל יראה ששערו ארוך מדי, נשקו יוגדל . ומי שרואה בשיערו שיער סוס, הוא ייעצר אם הוא גנב . ומי שיראה את שערו הופך להיות כמו שיער חזיר, הוא ייפגע מקושי . שפע השירה לחרדים הוא גידול בדאגתו, ושפע הנאה, גידול בהנאתו . שחור השיער של האישה מעיד על אהבת בעלה אליה . אם הייתה רואה שהיא חושפת את שערה, בעלה ייעדר ממנה . אם היא תראה שהיא עדיין חשופה, אז בעלה לא יחזור אליה . אם אין לה בעל, היא לעולם לא תתחתן . ואורך שיער בית השחי הוא עדות לצורך ותוקף החוב ונדיבות הבעלים . אם יש בו כינים זה מעיד על שפע הילדים . ומי שרואה את שיער ראשו לוקה בחסר, זה הם . ואם הוא רואה מישהו שורטש את שערו, הרי זה חוסר מזל בכסף, ומי שרואה שהוא משח את שיערו בשמן, הרי זה קישוטו . ומי שיראה שהוא ידהה את ראשו, הוא יראה כמה מתקלותיו . ומי שרואה שירה נובטת במקומות שבהם השירה לא צומחת, הדת תשפע עליה . אם שיער צומח בכף ידו, זה יתרון . ואולי שיער הראש מתייחס למטע, כסף, יוקרה, והבעל לאישה רווקה, והאישה לגבר רווק . קלוע בשיערו מעיד על איסוף כסף, ואם כינים מוסרות מראשו, המשמעות היא סילוק המושחתים מארצו . אולי שיער טוב הצביע על מעשים טובים, ואם אישה הייתה מכורבלת, היא הייתה חולה ומתה . והאיש הרגיש את קישוטו, הגנתו וכספו המתמשך . אם הוא יראה את שיער גופו לבן והוא עשיר, הוא יאבד את כספו . ואם האישה רואה שהשיער שלה מבריק וחם, אז היא מחלקת מכספו של בעלה ….

…בעל אם חלמת שבעלך עזב אותך מבלי לדעת מדוע, יווכח בינך ויכוח, אך יתקיים פיוס בלתי צפוי. אם בעלך התייחס אליך לרעה ונזף בך בחוסר נאמנות, תיגע בטיפול ובביטחון שלו, אך צרות אחרות ייפתרו . החלום הזה מזהיר אותך להיות חכם ושמרני יותר כשאתה מקבל את הערצתם של גברים אחרים . אם תראה את בעלך מת, אתה תהיה מאוכזב ועצוב. אם אתה רואה אותו חיוור וחרד, המחלה תגבה מכם מחיר כשאחד מבני המשפחה יישאר מרותק למיטה לתקופה מסוימת . אם אתה רואה אותו עליז ונאה, ביתך יתמלא באושר וסימני ההצלחה שלך יהיו בהירים . אם הוא חולה בחלום, הוא יטפל בך ויבגוד בך . אם אתה חולם שהוא התאהב באישה אחרת, הוא ינטוש מיד את הסביבה הזו ויחפש הנאה במקומות אחרים . אם אתה מתאהב בבעלה של אישה אחרת בחלומותיך, פירוש הדבר שאינך מאושר בנישואין ואינך מאושר ללא נישואין, אך הסיכוי לאושר הוא חשוד . אם בחורה רווקה חולמת שיש לה בעל, פירוש הדבר שחסר לה הברכות שגברים מעריצים . אם חלמת שבעלך עזב אותך ובעת שהוא מתרחק הוא נעשה גדול יותר, אז האווירה הדיסוננטית של הסביבה תמנע הרמוניה מהירה . אם ימנעו מבוי סתום, ההרמוניה תחזור למה שהייתה . אם אישה חולמת שהיא ראתה את בעלה במצב חשוד עם מסיבה שאין חשד לגביה, זה מעיד שהיא תיתקל בבעיה בגלל האיוולת של חברים . אם חלמת שבעלה נהרג בזמן שהיה עם אישה אחרת, ובעקבות מותו שערורייה, אתה תסתכן בפרידה ממנו או באיבוד רכוש . מצבים לא נוחים בדרך כלל עוקבים אחר החלום הזה, אם כי לפעמים הרע מוגזם ….

…באשר לסיפונים המוצבים במקומות הנשיאים עם ציור של ישיבה עליהם והנחת הדבר גם כן, הם מתפרשים על ידי נשים, ואם הם מרוהטים, אז זה הכי טוב שנאמר החזון של העלייה על המוטות, המיטות, הדוכנים, הכיסאות, המטחים וכדומה, זה גובה הכמות והגובה והשגת החסד, הטוב והתועלת, והירידה של משהו מזה היא לא מהולל ואולי בעלי עמדות היו חסרי הגנה, ומי שמקווה שלא להיפצע וכל עלייה שהוא מוצא וכל ירידה או ירידה אינו ראוי לשבח .) ומי שרואה שהוא עושה משהו מכך, הוא מייחס זאת בקירוב למה שמיוחס לו. בעיניו הסוג הזה, תן לו לבטא את הביטוי שלו והבערה והשבירה בכל זה לא מחמוד . ומי שרואה שהוא הדביק משהו אחד לשני, הוא יפרש שעל ידי איסוף זה במקום אחד, שישקול את מצבו בחזון . מי שרואה שיש לו אחד מהסוגים האלה ראוי לשבח בכל דרך שהיא . ומי שרואה שהסיפון שלו מונח ועליו גליאות אחרות בזמן שהוא יושב עליו, זה מתפרש בשלושה אופנים. או שהוא מתחתן עם שתי נשים או לוקח שתי עבודות אם הוא כשיר לכך. אחרת, זהו כבוד וגובה רב, ומי שלא מגיע לו זה לא טוב בזכותו . באשר לסיפון שרוחצו, הוא מתפרש במעלית בה מתרחשת שחיתות הדת, וזה עשוי להצביע על אישה מצועפת מועילה, ואולי היא הייתה מעט צנועה, זונה ואולי ביצעה עניין לא נעים. לגבי הארון והארון, הם משמעות אחת ….

…חזונו בחלום מעיד על פרנסה ויתרונות, ותרופה למחלות הצטננות, במיוחד לאלה שחיו ממנה . אולי שלג ואש הצביעו על היכרות ואהבה, ושלג זה לא כיבה את האש . אם נראה שלג בעונתו הראויה, זה היה עדות לעזיבת הדאגות וכפיית האויבים והקנאה, ואם הוא נראה בזמן הלא נכון, זה היה עדות למחלות קור ומחלות . אולי השלג הצביע על כך שהנסיעה משובשת, ודואר, שליחים, מקרונים וכדומה לא הרוויחו . והמנצח בשלג עינה את הסולטאן, נתיניו, לקח את כספם והסתיר אותם, ואת כיעור דבריו עמם, כי אלוהים אדירים אמר : ( אז שלחנו עליהם מהשמיים ) . נאמר : זהו שלג, ואם יש מעט שלג, הרי שהוא פורה . ומי שראה ששלג יורד עליו, הוא נוסע רחוק, וזה עלול להזיק . אם הוא רואה שהוא ישן על השלג, אז הוא מייסר . ומי שמתקרר בחורף או בקיץ הוא עוני . ומי שקונה שלג ומפשיר במהירות בקיץ, הוא יכה בכסף שהוא נח איתו, ונח מהצער במילים טובות, ואם השלג הזה לא מזיק להם ונמס במהירות, אז הוא עייף והם הולכים מהר . אם הוא רואה שהאדמה מעובדת עם אדמה יבשה, אז יורד שלג, אז הוא כמו גשם, וזה רחם שפוגע בהם, פוריות וברכה . ונאמר : מי שיראה שלג רב במדינה שאינה בזמנה, יסבול באזור זה ייסורים מהרשות , או עונש מאת אלוהים אדירים, או משפט שייפול ביניהם . ונאמר : מי שרואה שלג מעיד על שנת בצורת, ומי שייפול עליו שלג, אויבו ירוויח מזה . ואולי הרבה שלג הצביע על מחלות כלליות כמו אבעבועות שחורות ומגיפה, ואולי זה הצביע על מלחמה, ארבה וסוגי מגפות, ואולי זה הצביע על פוריות ועושר, ומי שראה שלג יורד מהשמים וגילה את האדמה, ואם זה היה במקומות הנטיעה ובזמני התועלת שלה, זה הצביע על שפע האור וברכת האדמה ועל שפע הפריון, אבל אם זה איתו בזמנים שהארץ לא מרוויחה ממנו בצמחיה, אז זו עדות לעוונות הרשות ולחתירה למעשרות . כמו כן, אם שלג הוא בזמן של תועלת או משהו אחר מלבד רוב העניים, העצים והאנשים, הרי שזה עוול הפוקד אותם והמכה הפוגעת בקבוצתם . אולי השלג הצביע על החסימה, על רשלנות הנסיעה ועל הבקשה לפנסיה ….

…חזיז אם אתה רואה חזיזים בחלום, זה מנבא הנאה וחברה שופעת . באשר לילדה, חלום זה מנבא בידור וביקור נעים במקומות רחוקים . אם אתה רואה בחלום שתפסת גליל חזיז ריק, זה מנבא שתרגיש אכזבה כשיש לך דברים שתמיד חלמת עליהם ….

…פרשנות השמיים, האוויר, הלילה והיום, רוחות, גשמים, זרמים, ליקוי חמה, רעידות אדמה, ברקים, רעמים, קשתות קשת, בוץ, שמש, ירח, כוכבי לכת, עננים, ברד, שלג וכפור, השמיים מעידים על עצמם, אז כל מה שירד ממנו בא לו מקבילו מאלוהים, אין בו שום סיבה, כמו שאש נופלת ממנו בתפקיד, אנשים סובלים ממחלות, כאב, אבעבועות שחורות ומוות . ואם נפלה ממנו שריפה בשווקים, מהולל ומרומם הוא הנמכר עמו מהמכירות . ואם היה נופל בדונמים, במקומות נדירים וצמחים, הייתם מזיקים לאנשים, והצמח נשרף ופגע בו בברד או בארבה, ואם יורדים ממנו עדויות לפוריות, פרנסה וכסף, כמו דבש, שמן, תאנים ושעורה, אז אנשים היו מטילים גשמים מועילים, הדבר שירד מהשמים יועיל לו, ואולי השמיים הצביעו על כך שכוחו של הסולטאן ושל עצמו, בגלל עליונותם על הבריאה וחוסר יכולתם להגיע אליו , עם החזון שלהם והתנודתיות בכוחו, וחולשתם לצאת מתחתיו . מה שנראה ממנו ובו או שירד בו ועליו, אינדיקציות לטוב ולרע, ואולי זה הצביע על ארמונו, בית רכושו, חצריו ובית כספו, אז מי שעולה אליו על ידי שלום או סיבה, יגיע לגובה עם המלך . ויש לו, ואם היה עולה אליה ללא סיבה או שלום, הוא היה חווה פחד גדול מהסולטן, והוא נכנס לשפע רב במפגש שלו או במה שקיווה לו או ממנו . אם מצפונו האזין, הוא ריגל אחר הסולטאן או התגנב לבית הכסף שלו ולארמון שלו כדי לגנוב אותו . ואם הגיע לשמיים, הוא הגיע למטרת העניין, ואם היה חוזר ארצה, הוא יינצל ממה שנכנס אליו, ואם הוא נפל ממקומו, הוא ניזוק במצבו, על פי מידת פקודתו בנפילתו, ומה נשברו איבריו עבורו, ואם מי שהגיע לשמיים היה חולה כשהוא ער, אז הוא לא חזר לארץ, נספה מטעמו, ונשמתו גם עלתה לשמיים . ואם הוא ישוב לארץ, הנזק הגיע למטרתו ואנשיו מתייאשים ממנו ואז הם יינשמו, ברוך השם, אלא אם כן זה גם בזמן שהוא יורד בבאר או בחפיר ואז לא יצא מזה , שכן זהו קברו בו הוא חוזר לאחר שובו, וזו בשורה טובה על המוות לאיסלאם, מכיוון שהכופרים אינם פותחים להם את שערי גן העדן, ונשמתם אינה עולה אליו . באשר לראות את הדלתות, זה עשוי להצביע על כך שאם תגדיל את הריבית, אם אנשים נמצאים בחלק מהראיות שלה, או בחזון יש זבובים, דבורים, ציפורים וכדומה וכדומה, ואם העם נמצא יובש, גשם וגשם, אלוהים אדירים אמר : ~ אז פתחנו את שערי השמים במים שופכים. ~ בפרט, שהפונדק בו מראה חמלה, פורייה, כמו אבק וחול ללא אבק ונזק . אבל אם אנשים השליכו מהם חצים, אם היו בעדות כלשהי למגפה, אז נפתחו בפניהם דלתותיה . ואם החצים פוגעים בכל מי שנפגע ומדמם, אז זו הפקעת סמכות על כל בן אדם עם החץ שלו, ואם הכוונה שלהם היא לאוזניים ולעיניים, זה משפט של סטיית החצים שלהם, אשר חובם של כל מי ששמיעתו או ראייתם ייכחדו בו . ואם הם נפגעים, הם אוספים אותם ומרימים אותם, אז הם מקלקלים מאלוהים, כגון ארבה, וזנים של ציפורים כמו דרורים, גזרי ומן, קלקולים וחצים בגלל הסמכות בג'יהאד וכדומה, או פרנסה ומתנות שעבורם הוא פותח את כספי בתיו ותיבותיו, ובאשר לקרבת גן עדן, זה מעיד על קרבה לאלוהים, וזה עבור אנשי הציות וה מעשים טובים . אולי זה מצביע על ההפרעה אדם שנמצא במצוקה, המתקשר, שמקבל את התחינה שלו ונענה, כי כשמתפללים בעין לכיוון השמים, ואולי זה מעיד על קרבה וקרבה לאימאם, לעולם, לאבא, לאבא הבעל והאדון, וכל מי שנמצא מעלייך בתואר, האשראי מבוסס על נחישות של כל אדם בערנותו ובדרישתו ועוד את שנתו, ומה שנפל במצפונו . לגבי נפילת השמים על האדמה אם הוא נוסע, זה יכול להיות גם בגלל סמכותו של החולם והראשים שמעליו, בין אם אב, בעל או אדון וכדומה, וזה עשוי להצביע על כך נופלים על האדמה הצחיחה, או שהאנשים רומסים אותה ברגליים לאחר נפילתה בזמן שהם היו חאמיד, והם לקחו חלק מהם מעידים על פרנסה, פוריות וכסף, שכן הם גשמים מועילים בעלי משמעות רבה, וערבים קוראים לגשם שמיים, כי הוא יורד ממנו ….

…כת שייקר אם חלמתם לראות את חברי הכת המכונים ~ שייקרס ~ בחלום, הדבר מעיד על כך שתשתנו בעבודתכם ותרגישו קר יותר כלפי חברתכם . אם אתה מדמיין שאתה שייך אליהם, תנטוש במפתיע את כל הצ'רטרים הקודמים ותחפש הנאה חדשה במקומות מרוחקים . כת השייקרים : כת דתית אמריקאית הסוציאליסטית, שנקרא כך משום תנועות הגוף של חבריה מהווים חלק בפולחן כת זו ….

…אל-סוזן : נאמר שזו מחמאה טובה, וחלקם אמרו שהיא מעידה על רע, כי רע נגזר משמו, ואחת ממנו היא סוזנה . רוב המביעים אמרו שאם כל הרוחות נראות מנותקות, הן מעידות על חרדה וצער . ואם אתה רואה קבוע במקומות שלהם, אז זה מעיד על נוחות, בעל או בן . דיווחנו מעלי בן אובייד שהוא אמר : הייתי עם סופיאן אל-ת'וארי, ואיש אמר לו : אתמול ראיתי את רעננה מורמת לשמיים עם שקיעה עד שהיא נעלמת לשמיים . סופיאן אמר לו : אם אתה מאמין לחזון שלך, אל-עווזאי מת . הם גילו שהוא מת באותו הלילה ….

…והמחבר שלו אמר שהאנקדוטות והיתרונות הם רבים כל כך עד שהם מוסברים ארוכים וסיכמתי ושמתי בחלק זה מה מתאים למהלך הדיבור במשמעות והמתאים. מי שרואה משהו מזה, שישקול את הפרקים ואת מה שמתאים בכל פרק וימצא אותו, ואם לא ציינתי בראש פרקים רבים מה ארוך בייצוא כי זה המשמעות מתאימה למשמעות. אם המחפש מתחשב בייצוא הדלתות ולא מוצא את מה שראה ולא ידע עם איזה מתאים, אז התבונן במשפט הסעיף המתאים, והתנצלתי שאם העוברים מסתמכים על ספרי ביטוי, במיוחד , הם לא היו מסוגלים לעשות הרבה דברים, אבל המעבר צריך להיות מודע למקורות הביטוי ולבטא את מה שנראה לו מהמשמעות. הוא כתב ספר על כך ואני כיניתי אותו כוכב ההארה בעקרונות הביטוי. ריכזתי בספר זה משפט נפרד במקומות שמתאימים להזכיר, וההבעה החכמה מבינה את אזכורו, ואת ידיעת העקרונות מבינים אנשי ההבעה ….

…אם אריחים נראים בדירת חלומות במקום השיש, זה מהווה אינדיקציה לשינוי המצב בעמדות, בנשים, בסירות ובמגורים, כמו שהשיש נראה בחלום הפרוש במקום של האריחים, זה מעיד על ההיפך מרע עם טוב . אם הוא רואה את האריחים במקום המתאים לו במקומות של צורך, אז זה מעיד על אינטימיות, מפגש, שמחות, ביטול הדאגות, ומזונות וחידוש הבגדים ….

…הוא נמצא בחלום המעיד על הסתרת העניינים, ואולי המלווה מציין סודות בפני בן הזוג, והאישה שמסתירה את ענייניו על אדם מגן עליו מפני התבוננות באחרים, ואם הוא מורה, הוא מציין להעלות את הסטטוס של מי שהתייחס אליו, כמו אישה, ילד או בית . הכיסוי הלא ידוע הוא דאגה לאלה שראו אותו בחלום, ואם הוא נמצא בפתח חנות, אז זה דאגה לחיים . ואם זה בפתח בית, הרי זה דאגה של העולם, והצעיף הישן לא נמשך . ומי שרואה כיסוי שנקרע משמחה ומגיע להנאה, והסוד השחור הוא מכסף, והצעיף בפתח המסגד הוא על ידי הדת . ההסתרה הידועה שנראית בחלום אינה פוגעת ולא מועילה . וההינומה במקום אחר במקומות הם ועצב, ובמקומותיה אין פירוש לזה, ומי שרואה צעיף שאינו דלת או כניסה או במקום מחריד הוא דאגה גדולה וחזק פחד, אז ההשלכות שלו יהיו טובות ובריאות, ומה גדול יותר וחלש חזק וחמור יותר, ומה שהוא דק יותר קל וחלש יותר . ואם הוא רואה שהטוניקה נחתכת או נעלמת איתה, אזי דאגה ועצב מוסרים מדעתו . והווילון, אם גבר יחיד רואה זאת, אז הוא מתחתן עם אישה שמסתירה אותו מפני חטא, עוני וצורך, וכמו כן אם לאישה אין בעל . הכיסוי בדלת הבית מודאג מהנשים . הטוניקות השחוקות ארעיות . הטוניקות החדשות ארוכות . הטוניקה שנקרעה זמן רב היא ענף דחוף, והרוחב נקרע, רוחב בעליו נקרע . הטוניקות השחורות הן של המלך . והטוניקות הלבנות או הירוקות מחמוד אל-עקבה . אם האדם המבוקש, המפוחד, הנמלט או שנעלם רואה רעלה על המיטה, הרי שזה כיסוי עבורו . וככל שהטוניקה גדולה יותר, כך הדאגה שלו הייתה גדולה יותר ויותר מכוערת . שפע הווילונות בחלום הוא עדות לחוסר האפשרות של תנאים . אולי הווילונות מצביעים על ההסתרה בעניינים, וחשיפתם מהווה עדות לגילוי . ראה גם סודיות ….

…אבו סעיד אמר כי הטפת המצלים מתפרשת בגאווה, ופגיעה בה משמעה הגעת העולם בזמן שהיא כשלעצמה כל עוד היא לא מכה. חלק מהביטאים אמרו כי אין כל פסול בלראות פגיעה במצלת משום שהיא דופקת בפתח מקדש חברון, עליו השלום, כמו גם במקומות המבוצרים שלאחר השנה ….