…מה ההבדל בין ביטוי חלומי לספר עתידות? או מה לגבי דרכיהם של אנשים לתבוע את הידע על הנעלם, והאם פרשנות של חלומות היא חלק מתביעת הידע של הנעלם? ואיך אתה מגיב לאלו שאומרים שהבעת חלומות היא סוג של מגדת עתידות או אסטרולוגיה ..! ? שיחה זו מועברת בקרב אנשים, והיא קיימת, ומחברי ההרצאה הזו צריכים לשאול את עצמם קודם כל שאלה : מה ההבדל בין מי שמחזיק כדור בדולח וטוען שבאמצעותו הוא צופה בעתיד, או שואל אותך על השם של אמא שלך? כאן הוא לועג לנישואין ומאשים אותך בניאוף, שטוען על ידי מי שנולד דרכו לאמו, או שהוא מבקש ממך להרים את אחת הידיים ולקרוא את השורות בידך ואז להגיד לך מה יהיה יקרה לך, או שהוא דורך בחול, או שהוא שואל אותך על הסימן שלך …. , ושיטות אחרות שבין בעלי ההורוסקופים והשרלטנים, מה ההבדל ביניהם, ובין אלה המקשרים בין חזון עם פסוקי הקוראן האצילי, או הסונה המטוהרת, ואומרים בתחילת הפרשנות מה הוזכר ומה מוכח על השליח, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, או שזה מוכח על סמכות חבריו, כגון : [ טוב, ראיתי והרע מספיק, אם אתה מאמין לחזון שלך, קרה כזה וכאלה ] והוא אומר לפני או אחרי פירושו : ואלוהים יודע הכי טוב? אני חושב שההבדל ברור לכל מי שהוא הוגן ולכל מי שמונע מהתשוקה שלו. באשר לאלה שנלחמים בתחום זה מסיבות אישיות, או עוינים לחלק מהגישות של המביעים שכללו בביטוי את מה שאין בו, כמו מעשי פולחן, סימני השעה או התחזית של אירועים שיתרחשו, והוודאות שבהם, וקביעת תקופות ספציפיות להתרחשותם והוא חושב בלי לדעת על גישתנו, ואינו ממלא אחר מה שאנו מציעים, ואולי לא צפה בפרק אחד בתוכנית זו, אך הוא עדיין כשהוא רוכב על גל ההתנגדות, הוא חושב שאנחנו בין האנשים האלה, אני אומר עצור ….. ואל תמשיך להתנגד לך עד שתראה את הוויכוח שלנו, ותקשיב לאמירה שלנו, ואל תהיה כמו כבאי ב לילה . אני מזמין כל אדם הוגן לקרוא את מה שאבן אל-קיים, שאלוהים ירחם עליו, נאמר בזד אל-מאד [4/255]. הוא אמר כשהוא נחשף הדרכים של אנשים שטוענים שהם יודעים את סמויים : זה מספיק כדי לשקול אחד מענפיו, המהווה את הביטוי של החזון, כי אם המשרת מיושם זה והשלים את הידע שלו, הוא בא עם ניסים . אנו ואחרים ראינו עניינים מוזרים בהם המעבר נשלט על ידי פסקי דין מהירים ואיטיים, כנים, ושומעים זאת אומרים, זהו מדע בלתי נראה ! במקום זאת, מדובר בידיעה על הנעדר מאחרים מסיבות ייחודיות לידעיהם ונסתרות מאחרים … עד שהוא אמר : בניגוד לידיעת החזון, זה נכון, לא תקף. כי החזון מבוסס על התגלות חלומית, והוא חלק מחלקי הנבואה . מכאן שככל שהרואה נכון יותר, תמים יותר ובקיא יותר, כך הביטוי שלו נכון יותר, בשונה מהכומר, האסטרולוג והשביתות שלהם, שיש להם שלוחה של אחיהם מהשדים, שכן עשייתם אינה תקף למי שהוא אמתי, או שהוא צדיק, או מי שסוגד לחוק, אלא הם דומים יותר לקוסמים ששוכבים יותר ועמומים ורחוקים יותר מאלוהים ושליחו ודתו, הקסם היה איתו חזק יותר ויותר משפיע, שלא כמו ידיעת השריעה והאמת, מכיוון שככל שצדיק, אמתי ונבון יותר, כך הידע שלו עליו והשפעתו עליו הייתה חזקה יותר, ואלוהים הוא הצלחה . דבריו הסתיימו . הנה אני אומר לאלו מאיתנו שמתנגדים לביטוי או טוענים שאנחנו מעמידים פנים שאנחנו לא נראים, מה אתם חושבים אחרי הצהרה זו…
חולם על תינוק באיסלאם חלומי
(52 פירושים ומשמעויות של חלומות על תינוק באיסלאם חלומי)ילד שנולד מת לראות ילד שנולד מת בחלום מעיד על תאונה מצערת ….
…ומי שראה שזבוב או משהו דומה לו יוצא מהאף שלו מעיד שנולד לו תינוק שזה עתה נולד לו, ואם הוא רואה שמשהו מזה נכנס לאף שלו, זה לא אצל מחמוד, ומי שרואה באף שלו אטימות, ענייניו מסובכים ולא זה מחמוד, ומי שרואה שאפו נחתך, אז זו ירידה במעמד או מוות דחוף או נפילה עם השערוריה שלו או מות בן או אישה, ו מי שראה שאפו גדל מעיד על קומה גדולה ועליית כבוד, ומי שראה שהוא מריח ריח טוב. אם אשתו הייתה בהריון, היא הייתה מגיעה לילד שהלך, וזה עשוי להקל על מי שנמצא במצוקה, ואם הריח לא נעים, הביטוי שלו נגד זה ומי שרואה שאין לו את האף, זה מעיד על מות קרוביו בהנאה ובשמחה, ומי שרואה שצבע פניו צהבהב, זה מתפרש בשלושה היבטים של מחלה, בידוד ופחד, ומי שרואה אותו מושחר, זה מעיד שהם הסבל והצער, וגם זה נאמר כי בת יוולד לו, ומי שרואה את פניו הוא גם מולבן, זה חדשות טובות עבור מצבו ואת צדקת דתו. בפניו הוא רואה את מה שהוא שונא ממנו, ואם הוא מזעיף פנים מול אחרים אז יקרה ממנו משהו לא בסדר….
…ג'עפר אל-סאדיק אמר, ~לראות את הקריאה לתפילה בשמונה היבטים של אישה, בין אם זו אשתו או קרובת משפחתו, חבר, בן לוויה, ילד נעים, ילד לעתיד, כסף טוב, והם עצב, שמחה , אושר, תשובה וחזרה, ולגבי העיניים, הם מיוחסים לדת ולדברים אחרים, כך שמי שרואה שהוא עיוור או שעיניו מתו, התרחק מהאיסלאם באי ציות גדול לאמירתו הכל יכול ~ אדון עשה לא עיוור Hchertna ~ פסוק ונאמר כי זה משפיע על עולם רחב תינוק ואת האושר של מה שאנשים אמרו על הצעד משל למה סעד כך כך הדודים, ונאמר כי הוא מאבד את ילדיו כי הם התפוח של העיניים של הפסוק ~ ואלה אומרים: לנו גרנט אדוננו מן נשותינו ~ הפסוק, ולפי השמועה להיות עיוור כדי טענתו ובקשת הצרכים שלו, ועל זה נאמר כי הוא קצת ידע לא מבין דברים לא יודע את מספר האנשים ….
…טיולון אם אתם חולמים על כרכרת תינוק, זה מצביע על כך שיהיה לכם חבר שיהיה הרמוני לכם בלב ובנפש, והוא ייצור עבורכם הרבה הפתעות נעימות ….
…ראש אם אתה רואה את ראשו של אדם בחלום שלך, והוא מעוצב וברור, אז תפגוש אנשים בעלי סמכות והשפעה שיכולים להושיט לך יד מסייעת בפרויקטים בעלי חשיבות רבה . אם חלמת על הראש שלך, אתה מאוים על ידי עצבנות וצרות מוחיות . אם תראה ראש מופרד מגופו והוא מדמם, תתמודד עם אכזבות מתסכלות והרס התקוות והציפיות האהובים עליך . אם אתה רואה את עצמך עם שני ראשים או יותר, זה מנבא עלייה מהירה ויוצאת דופן בחיים, אך רוב הסיכויים שהגובה אינו מבוסס היטב . אם אתה חולם שהראש שלך כואב, זה אומר שאתה תהיה נתון לחרדה . אם חלמת על ראש נפוח, אז יהיה לך יותר טוב מרע בחייך . אם חלמתם על ראשו של תינוק יחכו לכם הנאות רבות וזה אומר גם הצלחה כלכלית . אם חלמת על ראש של מפלצת, המשמעות היא שאופי הרצונות שלך יתנהל ברמה נמוכה ואתה תהיה מודאג רק מהנאות פיזיות . אם תשטפי את הראש זו תהיה נשיקה לאנשים בולטים בגלל החוכמה והעצה הטובה שלך ….
…עבודה אם חלמתם על לידת ילד, הדבר מעיד על נסיבות מזל ועל לידה בטוחה ובטוחה של תינוק נאה . אם אישה לא נשואה חולמת שהיא בלידה, פירוש הדבר של שינוי כבוד אומלל לעמדה רעה ונחותה ….
…ומי שרואה שסירה נהרסת, אז זה מוות של משרתת, והרס הכנסיות הוא חולשה בחוסר אמון ובכוח באיסלאם, והרס הארץ הוא חולשה לנשים וחוסר נאמנותן, וזה עשוי להצביע על דאגה, מצוקה והפרעה לטיולים, וחלקם אמרו שחלקם אהבו אדריכלות כשהם ערים וישנים ושונאים את ההרס המתמשך ….
…באשר לעוינות, זה מעיד על חיבה. באשר לחסד, זה ראוי לשבח, במיוחד אם זה עבור האויב, אז הוא זכה בזה. וכמה מהם אמרו שמי שראה שהוא טוב, זה מעיד על כנותו במונותאיזם ובמוות באיסלאם….
…מי שרואה מנגן שזורק אותו לעבר טירה או עיר המיוחסת לאיסלאם, הרואה יקבל ממנו מילה שיש בה מחסור באיסלאם, וזה עלול לפגוע באנשי המקום ההוא, אז שיראה מאלוהים, ו אם הוא זורק את זה לעבר הכופרים או למבצרם, זה עדות לכך שהקשת עומדת בדת האל שונאת משהו אחר ….
…בחלום היא נשיאות, נסיעות, נישואין או עוזרת בית . מי שראה שהוא קיבל מצנפת נסע רחוק, ואז לשים אותה על ראשו היה מקבל סמכות . ואם הוא רואה את זה מלוכלך ושבור, אז הבוס שלו מכה בו והוא עצוב כמו המלוכלך הזה . אם זה נפל מראשו זה נפרד מהבוס שלו . אם צעיר אלמוני הסיר אותו מראשו, הדבר מעיד על מותו של הבוס שלו . לבישת מכסה המנוע הפוך משנה את הרגלי הנשיא . אם הוא רואה את כובע האימאם עם דלקת, אז זה מתפרש באיסלאם ובמוסלמים . מי שרואה ברדסים מלוכלכים הוא עדות לחטאים שהוא ביצע . אם האישה רואה מכסה מנוע על ראשה, אז היא תתחתן, ואם היא בהריון, היא יולדת ילד . והמנדף השחור משתלט על מערכת המשפט . ומי נתן לו את הסולטאן כנסיך כתר . ומי שראה כובע שיער לבן על ראשו, השיג כוח . ומי שרואה מצנפת של בונה, שועל או סנאי, אם הבוס שלו הוא סולטן, אז הוא לא צודק ומרמה, ואם הבוס שלו הוא משפטן אז הוא דת זדונית, ואם הבוס שלו הוא סוחר, אז הוא חנות זדונית . והקפוצ'ון מעיד על סגפנות ….
…** חזונו, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום, שהוא יקיף את הבית הקדוש .. ומן הראייה הנראית לעין גם חזון הנביא, שיהיה עליו תפילת האל ושלום, שהבית וחבריו היה בא ומקיף אותו. זה היה לפני אומרה של אל-חודייביה כאשר הפוליתאיסטים מנעו מהם להיכנס למכה בשנת חודייביה ושליח האל, עליו השלום והברכה, השלימו אותם בתנאי שהם יחזרו לשנתם באותה השנה ויבצעו אומרה בשנה הבאה אמר עומר – שאלוהים יהיה מרוצה ממנו – אל הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום : לא אמרת לנו שנבוא לבית ונקיף אותו? הוא אמר : ( כן, אז אמרתי לך שנגיע אליו באופן כללי ). הוא אמר : אמרתי : לא . הוא אמר : (כי אתה בא ועטוף בו. ) חזון הנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, התרחש בתקופת השיפוט, כשהוא וחבריו באו אל הבית והסתובבו בו כשהם בטוחים ולא חששו, ואלוהים הזכיר את החזון הכנה הזה באמרה הקב~ה ( אלוהים ושליחו האמינו כי חזון האמת הוא להיכנס למסגד הקדוש, ברוך השם, הוא ייפתח בקרוב. ) כיבוש זה הוא הפיוס שהתרחש בין שליח האל, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום, לבין הפוליתאיסטים של קורייש. אלזהרי אמר : ~ בלי זה הוא פתח ברור. ~זאת אומרת, שלום הודאביא ומה שנפתח באיסלאם היה גדול ממנו ….
…סוראט אל-חקאה מי שיקרא את זה או יקרא את זה ויעמוד על דוכן יהיה צלוב בכפירה באיסלאם . אבן אל-מוחייב אמר : ואם קראו אותו בישיבה, הוא הוכה בשוטים . ג'עפר אל-סאדיק, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר : אם מלך ילך אחריו בשנתו, החזקה שלו תיעלם, ואם היה אחריו עד שיעצור את עדותו, ואם ילך אחריו, חולה גבר נפטר, ואם אישה הלכה אחריה, בעלה התגרש, זה מה שאמר עבדאללה בן פדלה ואחרים . ונאמר : הוא קרוב מאוד לאלוהים הכל יכול, ונאמר : הוא נופל לפורענות, ואלוהים יסלח לו . ונאמר : האמת מבוססת על ידיו, ויהיה טוב לארבעים יום ….
…פאדל עבדאללה בן סלאם . בסמכותו של קאיס בן עבד, אמר : הייתי במדינה עם אנשים כולל כמה מחבריו של הנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, ואיש בא בפניו עם שמץ של יראת כבוד. חלק מהאנשים אמרו : זה אדם מעם גן העדן. מדובר באיש מעם גן העדן. הוא התפלל לשתי רקעות בהן מותר. ואז הוא יצא והלך אחריו. כשהתחלתי להיות נוח, אמרתי לו : כשנכנסת לפני כן אמר אדם כזה וכאלה והוא אמר : תהילה לאלוהים, מה צריך לומר למה שהוא לא יודע, ואני אדבר איתך למה האם זה ראה חזון בתקופת שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שקט, אז היא אמרה לו שראית אותי באחו – הוא הזכיר את יכולתו, דשא וירוקות – ובאמצע הגן נמצא עמוד ברזל שמתחתיו באדמה ומעליו בשמיים, מעליו לולאה, ואמרו לי : אמרתי לו : אני לא יכול. אז מונצף הגיע אלי. אמר אבן עאון, והמשרת ההוגן אמר : כשהבגדים שלי מאחורי, הוא תיאר שהוא הרים את זה מאחוריו בידו, אז הייתי מופרד עד שהייתי בראש העמוד, אז לקחתי את הידית וזה נאמר לי. : אוסטמק התעורר והיא חייבת בידיים שלי Vqsstha על הנביא עליו השלום, הוא אמר : ( טור הגן של האיסלאם ועמוד האיסלאם וזה האחיזה הכי אמין ואתה באיסלאם עד שאתה מת ) אמר אדם עבדאללה בן סלאם . ובקריינות : הייתי במעגל בו עברו סעד בן מאליק ואבן עומר, ועבדאללה אבן סלאם עבר ואמרו, זה איש מעם גן העדן, אז קמתי ואמרתי לו : הם אמרו כאלה ואחרים והוא אמר : תהילה לאלוהים הם לא היו צריכים לומר: אין לי שום ידיעה על זה, אבל ראיתי כאילו הונח עמוד בגן ילדים ירוק, ובו חור כפתור. הראש, ו בתחתית היה הוגן – ואת הוגן היה מוואסיף – וזה נאמר לי : שאני מפונק זה, ואני קלקלתי לנו עד שלקחתי את המאחז, אז אמרתי לו שליח האל, עלולים אלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, ושליח אלוהים, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום : ( עבדאללה נפטר בעודו לוקח את החץ האמין ביותר ) בסמכותו של חרשה בן אל-חור, אמר : הייתי יושב במעגל במסגד מדינה. הוא אמר : ויש שייח 'בעל מעמד טוב , עבדאללה בן סלאם. הוא אמר : הוא ניהל איתם שיחה טובה. הוא אמר : כשהוא קיבל את, העם אמר : הוא מי שמחה מבט איש מעם Paradise לתת לו להסתכל על זה הוא אמר. : אז אמר לי : על ידי אלוהים, ואני אעבור אותו, כך שאני יודע את המיקום של הבית שלו . הוא אמר : הלכתי אחריו והוא הלך עד שכמעט עזב את מדינה ואז נכנס לביתו. הוא אמר : אז ביקשתי ממנו רשות, אז הוא נתן לי רשות, אז הוא אמר : מה אתה צריך, בן אחי? הוא אמר : אמרתי לו : שמעתי אנשים אומרים לך מה אתה : שמח לראות אדם מעם גן העדן, שייראה אל Vojbna הזה להיות איתך אמר : אלוהים מכיר את אנשי גן העדן ואני להגיד לך מ~מ אמר שאני בזמן שאני ישן אם אתה בא לי גבר אמר לי : אז לקח לי את היד, ואני ויצאתי איתו. הוא אמר: אז הייתי על סוס בצפון שלי. הוא אמר : לקחתי לקחת את זה. הוא אמר לי : אל תיקח את זה, כי זה הנתיב של בעלי הצפון. הוא אמר : אם סוס הוא דרך מימיני, אז הוא אמר לי : קח הנה והביא לי הר והוא אמר לי : עלה הוא אמר : אז הלכתי אם אני רוצה לעלות נפלתי על אסתי. אמר : אז עשיתי את זה שוב ושוב אמרתי : ואז זאפ אותי אז הוא הביא לי את אמאד את ראשו בשמיים ומתחת לאדמה בפרק הנ~ל, הוא אמר לי : עלה למעלה אמר את זה : אמרתי : איך לעלות את הראש הזה בתוך השמים, אמר : הוא לקח את היד שלי Vzgel לי אמר : אם אני קשור בלולאה אמר : אז פגע גאווה בטור אמר : נותרו הקשורים הפרק עד שהוא הפך אמר : שני הרוגים השלום הנביא עליו Allaah לומר על : ( הדרכים שראיתי משמאל הן דרכים שבעלי צפון אמרו : הדרכים בהן ראיתי את ידך הימנית, הם דרכי הימני, ובאשר להר, זה בית השהידים , ולא תשיג את זה. הוא עדיין נצמד לזה בזמן שאתה מת ). אמירתו : אם סוס הוא שיטה, אמר אל-נוואווי : הסוס הוא ריבוי שדרה . והגישה היא הדרך הישר והדרך של השיטה בין ברור לאמירה : Zajal me פירושו לזרוק אותי ….
…ג'אביר אל-מג'ריבי אמר : מי שרואה שהוא שתה ממנו לעתים קרובות, אך מיו נקועים, מעיד על כך שהמחפש הוא צבוע ואינו מאמין בקוראן ובחדשות הנביא, עליו השלום, ו מתעב את דת האיסלאם, ואם מימיהם דומים למה שהוזכר בחדשות, אז המחפש הוא בין הגדולים באיסלאם ששותים ממנו ….
…בחלום זה בא לידי ביטוי על ידי האימאם, אז מה שקרה במונחים של ירידה או עלייה בו ייחס אותו לאימאם או לדת החזון . ומי שראה במכה את ביתו והיה עבד משוחרר, גם אם היה אדם חופשי, הוא זכה לתפארת מהסולטן, ואנשים פונים אליו לשם ידע שמלמד אותם, ומי שמניח את מכה מאחורי גבו עוזב את שליטו או שליט . ומי שרואה את מקכה הרוסה, הוא יתפלל מעט . ואולי מכה ציינה בפנים כלה יפה שהיו לה הרבה מחזרים . הכניסה למכה לסוררים היא תשובה, הכופר מאמין באיסלאם, והרישות אישה, ואם הרואה הוא מריבה, הוא מעיד על דיכויו במריבה שלו . אולי כניסה למכה הצביעה על ביטחון מתוך פחד . ומי שרואה שהוא יוצא למכה לבצע את חג'ג ', אז הוא יפרנס את חג'ג', אלוהים אדירים ירצה, ואם הוא חולה, אז מחלתו תתארך והוא עלול למות . ומי שיראה שהוא צמוד למכה, הוא יוחזר לשפלת החיים . ואם הוא יראה שהוא במכה עם המתים, הוא ימות קדוש מעונה . מי שילך למכה רק בגלל סחר, הוא יתלהב מהעולם הזה . מי שרואה את זה מופר הוא טוב ….
…הכובע : נסיעה רחוקה או נישואין לאישה, או קניית משרתת, הנחתה על ראשה, הכאת שליט ושליט, והשגת טובות מנשיא או מכוחו של ממונה, והסרתו היא פרדוקס בשבילו בוס, ואם הוא רואה את זה שבור או מלוכלך, אז הבוס שלו פוקד אותו באותה המידה . אם זה מוסר מראשו על ידי צעיר לא ידוע או סמכות לא ידועה, הרי שמותו של הבוס שלו וההפרדה ביניהם על ידי מוות או חיים . אם הוא רואה ברטלה על ראשו, הוא חי בסגירת הבוס שלו . אם הוא לבן, אז זה יקרה לשליט אם הוא לובש אותו, ואם לא, אז הדת שלו היא מוכרת לפיה . ומי שרואה מלך נותן לאנשים קלנים, אז הוא מכהן על הנשיאים על העם ונותן להם את המדינות . לבישת מכסה המנוע הפוך שינתה את ראשו מהרגלו . אם הוא רואה את מכסה המנוע של האימאם כגוף או פאר, אז באיסלאם מדריך אלוהים אדירים, ועם המוסלמים היקרים להם . אם היה קר כמו שהצדיקים נהגו ללבוש אותו, הוא כמוהם ועוקב אחר עקבותיהם על פני השטח . ומי שרואה את עצמו כיפה או אירוע מלוכלך, זו עדות לחטאים שהוא עשה . אם אישה תראה מכסה מנוע על ראשה, היא תתחתן אם היא כזו . ואם הייתה בהריון, היא ילדה ילד . ומי שרואה מצנפת של דרדס, סנאי או שועל, אם הבוס שלו הוא סולטן, אז הוא לא צודק ומרמה, ואם המפקד שלו הוא משפטן אז הוא דת זדונית, ואם הבוס שלו הוא סוחר אז הוא חנות זדונית, ואם הכובע הוא מפרוות כבשים, הוא תקף . אדם הגיע למעבר החציה ואמר : ראיתי כאילו אויב שלי הוא פקיה עם בגדים שחורים וקפוצ'ון שחור, בזמן שהוא רוכב על חמור שחור . אז אמר לו : מכסה המנוע השחור שלו הוא הנחת השיפוט והשיפוט, והבגדים השחורים יפקדו אותו, והחמור השחור טוב, ומדינה עם קשר שהוא מקבל, והמטפחת היא משרתת . ומה שהוא רואה בו הוא צעיר, חידוש, יופי או שלווה, כי היא המשרתת ….
…אל-ראודה הוא מישהו שראה את ריאד אל-ח'ידר בחלום שמהותו אינה ידועה, שכן מדובר באיסלאם ובדת . כך כל הירוקות עלי אדמות . נאמר שמישהו שראה גן ילדים נפגע פתאום . ואם הוא רואה את המתים בגן טוב, אז הוא נמצא בשמיים . גן הילדים מציין את העולם וקישוטו ואת האישה שיש לה הרבה כסף . והגן הלא ידוע עשוי להצביע על כל מקום סגולה בו מציית לאלוהים יכול, כמו קבר הנביא, עליו השלום, טבעות הזיכרון, מסגדי הטוב, וקברי הצדיקים והגן. עשוי להתייחס לקוראן ולספר הדעת והחוכמה, והוא עשוי להצביע על גן עדן, כך שמי שיוצא ממנו לארץ ביצה או עובר משנה לכפירה או למעשה חטא . ומי שרואה את עצמו באחו בזמן שהוא אוכל ממנו, והוא נמצא בזמן חג'ג ', או שהוא עושה בו קריאה לתפילה, אז הוא עושה חג'ג', ואם הכופר רואה שהוא מחבק את האיסלאם, או את העבריין רואה אותו שהוא חוזר בתשובה, אחרת זה מעשה טוב שהוא אוהב להשתתף בתפילת יום שישי או בהלוויה ….
…הלולאה מציינת את הדת בחלום, כך שמי שדבק בה נאחז בדת משום שאלוהים הכל יכול אומר : ( ומי שמאמין באלוהים החזיק בלולאה האמצעית , והיא אינה ניתנת לפיתרון ). ומי שדבק בידית והכניס לתוכו את ידו והיה כופר, אימץ את האיסלאם ואחז בלולאה האמצעית, ואם הוא התעורר עם היד בה, הוא נפטר באיסלאם . חור הכפתור והכפתור מתייחסים לאישה ולבעל, כך שמי שרואה שהוא חובש חור כפתור, הוא יתחתן אם הוא בפרישה, או ילחין משהו שעשוי להפריד . ראה גם כפתור ….
…ומי שרואה שהוא הורס את הכעבה, אז הוא כפירה באיסלאם ….
…ומי שרואה שהוא בונה בניין לאלוהים, כמו מסגד, מגדלור, הערוץ שלו וכדומה, הרי שזו עדות לצדקת דתו ולגמול עולמו . ונאמר שמי שראה משהו מאותו זמן מגודל זה, זה גידול באיסלאם ויציבות בדת, וייתכן שזה טוב למלך המקום ההוא ….
…ונאמר שמי שראה שפולייתאיסט נעשה מוסלמי ומדבר בדלת המוות, אז זה מעיד על מותו בדת האיסלאם, ואם דבריו מנוגדים לדת ולדרך השריעה, אז הוא לא הופך להיות מוסלמי, ואם הוא הופך למוסלמי, אז זה לא קובע באיסלאם ….
…האור : אחרי החושך, למי שראה את זה לציבור, אם הם היו במשפט או בלבול, הם יונחו, והמרדה תוליד אותם, ואם יש להם עוול שייעלם מהם, ואם הם בגיבן, שמחו בשמם, שתו והפרו . זה מציין את הכופר באיסלאם, את החוטא לחזרה בתשובה, את העניים לעשירים, את הפרישה על האישה, ואת האישה ההרה שילד ילד, אלא אם כן הוא היה מרותק לאוהל שלה, או שם אותו בשמלתה, או הכניס אותו לכיסה, והוא הוליד אותה שפחה יפה מצועפת . באשר ללילה וליום, הם שני כוחות המחפשים זה את זה . והלילה הוא כופר, והיום הוא מוסלמי, כי הוא הולך בחושך, ואלוהים אלוהים התבטא בספרו על חוסר אמון בחושך, ועל דתו באור, והם עשויים להצביע על שני המתנגדים ושתי המחזורים , ואולי הלילה מעיד על מנוחה, והיום מעיד על עייפות ורמאות . אולי הלילה הצביע על נישואים, והיום הצביע על גירושין, ואולי הלילה הצביע על דיכאון וחג בעלי מלאכה ונוסעים, והיום הצביע על צביעות השווקים והמחירים, ואולי הלילה הצביע על מאסר משום שהוא מונע לפעול עם חושך, והיום מציין את המנורה, הישועה והישועה, ואולי הלילה מציין את הים, והיום מעיד על הצדק ….
…זרווין נמצא בחוסר גבול חלומי בין בני הזוג, אחווה בין שני השותפים ופיוס בין שני המתנגדים . ואולי הוא ציין שהדת מתקיימת על ידי ביסוס תפילה, תשלום זקאת ושלום באמונה ….
…עוגן חלומי עם עוגן הוא אינטרס של מלחים אם הים רגוע . באשר לאחרים, המשמעות היא הפרדה מחברים, שינוי מקום מגורים, מסע חוץ ושני האוהבים יתקוטטו אם אחד מהם יראה עוגן ….
…זה בשמחה ושעשוע חלומי . מי שרואה שהוא אטום באבני אודם, אז יש לו קישוט . ואם ראה שהוא לוקח ציפורן ספיר ורוצה להתחתן, הוא יתחתן עם אשת דת יפה ויפה, כי אלוהים אדירים אמר : ( כאילו הם אודמים ואלמוגים ). ומי שמוצא ציפורן ספיר, זה הופך לכסף של לא ערבים . והרבה אודמים לעולם זה מדע, למושל יש מדינה, ולסוחר יש סחר . נאמר : ספיר הוא חבר קשוח . ומי שיש לו זר אודם ואלמוגים, זה אשה מתחזק ומחזק אותו . אולי ספיר לעניים היה אוכל להגיע אליהם, ואולי זה הקוראן, והאדם החולה אולי היה בורח מהאש, מכיוון שאש לא עובדת בספיר . ומי שרואה בידו ציפורן אודם, אישה יפה וקשה לב אוהבת את זה . ומי שרואה בידו אונה שנראית כמו ספיר ולא אודם, אז הוא טוען לכבוד ולא לכבוד ….
…זה נמצא בכסף ובמטען חלומי . ועץ הזית הוא אדם מבורך אשר מועיל משפחתו, ועל זה נאמר : הוא אישה מכובדת או בנו של נשיא או מדינה . וזיתים צהובים הם בחובות . מסחיטת זית מעץ הוא קיבל ברכה וחסד . וזיתים בחלום מעידים על העבדים שהם מוכים, וזיתים מוכים עד שהטלה נזרק . ונאמר : זיתים הם למי שרואה את זה ומי שקורא לעץ הזית בשמן, אז הוא יתחתן עם שפחה, וכמו כן אם הכרם מושקה בחומץ, או בעפר על האדמה . ועץ הזית הוא כסף וחפצים . זיתים הם אישה מכובדת. מי שפוגע בו, מחזיק אותו או אוכל אותו, אז זו ברכה וטוב . והזנת זיתים מחזיקה את הווריד המהימן ביותר, ומעידה על הצדיק או על בחירת העם, ופירותיו מעידים על פרנסה קלה, חסד וחסד בהנאה מלאה . ומי שרואה שהוא מטהר או סוחט זיתים, זה מעיד על עייפות וקושי . וזיתים מסמנים את אור האמונה, את הדרכת החוטאים, את אמירת הקוראן, את תיקון השבורים ואת הכסף לעניים ….
…הכפתור נמצא בחוסר תקינות חלומי ובחוזה תקף . וזה עשוי להצביע על כסף או פרנסה, במיוחד אם זה מכסף או זהב, והכפתור וחור הכפתור מצביע על גבר ואישה . אז מי שראה שהוא שם כפתור בחור כפתור, הוא יתחתן אם הוא היה רוואי, אחרת הוא ירכיב עניין של הפרדה ….
…אפס ורידים נמצאים בכסף חלומי עם מחלה ….
…לענה נמצא בכסף חלומי מחשד, וחברו הוזמן . ואם אישה בהריון ראתה אותו, היא ילדה זכר ….
…המרדה חג'ג 'בן יוסף 115 – על החלפת בן חאפס אמר : ראה את חג'ג' בן יוסף בחזון חלומי אם הווווארוואן אוטה לקח עוד אחד החמיץ כתב את זה לעבדול אלמלק כתב לו עבדול אלמלק : מזל טוב בא אבו מוחמד הגיע לאבן סירין, הוא אמר : החמיץ חור אסטה אלה שני קסמים, האחד מבין ומתגעגע לשני. הוא אמר : ואז הוא תפס את הגולגולות והחמיץ את האחר . * באשר לגולגולות, זהו הסכסוך שהתרחש בין אל-חג'ג 'לאבן אל-אשאת', והוא התחיל בשנת שמונים ואחת והסתיים בשנת שמונים ושלוש . באשר לפיתנה השנייה שהעולים לרגל החמיצו ולא הבינו, זו הפיתנה של יזיד בן אל מוחלב, והיא החלה בשנת מאה והסתיימה בשנתיים ומאה, וזה היה בין מות הצליינים ותחילת חמש שנים ….
…ענבר נמצא בכסף חלומי ובתועלת מצד אדם בעל קומה גדולה, שהוא בקיא, ואם משתמשים בו זו מחמאה טובה . אולי הענבר מציין את התכונות הנכבדות, או את הפרדס ממנו קוצרים את הפירות, או את הידע היקר של החוקרים . ענבר הוא רווח או טוב מצד הים . ומי שמצית את הענבר, הוא ממציא את דתו, או מקלקל את כספו ושוויו בשחיתות, ושם משהו במקום הלא נכון ….