…ומי שרואה בוסתן המושקה על ידי גלגל מים ושום דבר בו אינו מייצר פרי, אז זה מעיד על כך שאשתו אינה מסתפקת בצעדו ….

…ואם הוא ראה שננשך על ידי זאב, אז זה מצביע על כך שהסולטן נגרם נזק, ומי שראה שזאב ישן איתו במיטתו, אז זה מצביע על כך שמלך היה בקשר עם ילדיו על שחיתות , והזאב הנקבה היא אישה חלשה ומושפלת ….

…ומי שראה שהסולטן נבלע על ידי האדמה, והוא פירש זאת בשתי דרכים, חלקם אמרו שהוא מסוגל להחזיק אותו והתבסס, ואחרים אמרו שהם במצוקה ובמצוקה ….

…באשר לשחור, זה מעיד על רכישת עושר וגאווה ויוקרה ברשלנות בעבודתו ….

…ומי שרואה שחלקי גופו או בגדיו שחורים ממנו, אז הוא מקבל מרשות צער וקושי, ונאמר כי פחם מהעצים מעיד על אדם מסוכן אם זה ממה שהוא מרוויח ואם זה ממשהו שהוא לא מרוויח ממנו אז זה כמו אפר ….

ומי שרואה שהוא הפשיט את עורו של זג, הוא נואף עם אישה מוזרה ….

…השחור נמצא בחלום שאשלם וכסף . השחור של מי שרגיל ללבוש אותו אינו תהילה וצער . ואבן סירין, שאלוהים ירחם עליו, עשה את כל כספי השחור . ומי שרואה בחלומו שהוא התחתן עם אישה שחורה נמוכה, שהשחור שלה היה שפע הכסף שלה והקוצר שלה היה קיצור חייה . ומי שראה שמישהו נתן לו עבד נובי שחור, יינתן לו שקי פחם . ונאמר : האנשים השחורים אינם מהללים את חזונותיו בגלל האזכור הרע בדבריו, והשחור על הגוף יודגש . האריה הלבן בחלום מעיד על שבחים יפים, הפסקת חטאים ואמונה אחרי חוסר אמון, כך שמי שיש לו ידיים לבנות אך לא גופו מצביע על הופעת כבוד לבעלי צדק וניצחון על אויבים, קרבה לזקנים והגבהה העניין . וכל דן הרע בסודאן, חבש אוהב משהו ….

איש הגיע לאבר והוא אמר שהתארסתי עם אישה וראיתי אותה עם אישה שחורה נמוכה, והוא אמר לו: לך תתחתן איתה.

…באשר לזרע השחור, הוא נובע מדאגה ומצער, ואכילתו מגלגלת קצת כסף ונותנת אותו למישהו מעידה על מריבה איתו, ונאמר כי לראות את הדגנים, בין אם מבושלים ובין אם לא מבושלים, הם וצער, ו בזבוזם בשטח הוא התדלדלותו, שימורו וחיסכון מבחינת המשפט מעיד על הגזמה במחירו ….

…מי שרואה שהשפה שחורה, זה מעיד על כך שאשתו היא מלומדת סגפנית, ואם היא לא ראויה לכך, היא מודאגת .)…

…הזרע השחור מעיד בחלום כי אדם סובל מבריאות ובריאות בגופו ….

…ואבן סירין אמר במשמעות, אני נדהם מהנמצא על הקרקע סנטימטר, איך הוא לא מרים זרוע, במיוחד אם הוא נמצא על משהו שטוב לשבת עליו כמו שהוא ער ….

…אם היא רואה אישה שאומרים לה לבקש סליחה על חטאך, היא מואשמת בחוסר מוסריות ….

…אל-קירמני אמר, ~מי שיראה שיש לו מת על הגב, הוא ידאג לילדי המתים .~…

…ומי שיראה שהוא יושב על שטיח, הוא יקבל נחמה וגובה ….

ומי שרואה שהוא תחליף לאדם הידוע לסוסה, אז הוא יבקש את עזרתו של אותו אדם במה שהוא מבקש או יגיע אליו, ונאמר שהוא נתפס כתחליף לאדם, אז זה פירש כי אותו אדם הוא תלות, שותף או יורש ממרחק, ואם האיש אינו ידוע אז הוא אויב ….

…ואיסמעיל בן אל-אשאת אמר כי חזון האצבעות של שני הגברים מעיד על קישוט וישר הדברים. ומי שרואה בהם מה מעוטר או מבזה, אז פירושו לכך, ואם הוא רואה באצבעותיו עיוות, בין אם הם מחוברים לידיו או לרגליו, אז זה השתקפות וזה לא זה של מחמוד ….

…העלווים נופלים ארצה : עדות להשמדת האצילים המיוחסים לה . וכל מה שהאש בערה עליו ופקעה אותו, ואין תקווה לטובתו או לחייו . כמו גם מה שנשבר מהכלים שאינם מסועפים כמותם . כמו כן, מה שנחטף או נגנב משם לא החוטף ולא הגנב יכולים לראות, אין שום תקווה . והסחורה והנפגעים, התקווה לטובתו היא חזרתו של מה שהוא ציין, טובתו והתאוששותו, כי הוא נוכח כשהוא לוקח אותה וגונב אותה במקומו . נחטף ונחטף מוות ….

…ומי שרואה שהוא יושב בסירה בזמן שהסירה נוסעת על הים והוא מפחד ממנו, הוא מציין שהוא קרוב למלך כמו הסירה, ואם הוא רואה שהוא נגד זה אז הביטוי שלו נגדו ….

…ומי שרואה שהוא דורך על אישה, עליה להרות ממנו ולהביא ילד לעולם ….

ומי שרואה שהוא והחליף במיטה אחת, אז ישתף אותו בענייניו או ייתן לו מקום לשלוט בו, ונאמר שהוא או מתחתן עם אישה מבית הח'ליף או נותן לו עבד -נערה ….

…מי שרואה שהוא עומד על קיר או יושב בו, אז הקיר הוא אותו מצב שהוא מקים, אם הוא קרוב, הוא במצב טוב, אחרת הוא בגודל הקיר ומסוגל להיות מסוגל לזה . ואם הוא נפל מאותה חומה, הוא היה נופל ממדינתו, או שהוא היה עירום בתקווה בשבילו, או בעניין בו הוא תקוע במערכת יחסים ….

…ומי שרואה שכלב קופץ על הדוברה שלו, אז אויב של קסמים ילך אחרי אשתו ….

…איסמעיל בן אל-אשאת אמר, ~מי שחושב שכתב על גבו הוא דת וצדק .~…

…ונאמר שמי שרואה שיש לו כובע טוב על הראש, עליו לעקוב אחר עבודה אם הוא כשיר לכך ….

שופט, מי שרואה את עצמו כאפוטרופוס של מערכת המשפט, אז הוא הוגן בזה. אם איש החזון היה סוחר, הוא היה פוגעני, ואם הוא וולגרי, יותר מהמידה והמשקל ….

…ומי שחושב שהוא יושב על שטיח קטן ומתחתיו הוא שטיח גדול ורחב, הפרשנות מעידה על הגדול, לא הקטן, אלא הקטן ….

…וכל מי שראה שהאריה עליו הוא רוכב אינו מציית לו, ואם זה קרה לו, המלכים והזקנים לא הראו לו ….

…וזה על פניו, ומי שרואה כי אוכל רב נמתח על מפתו בזמן שהוא יושב בחזהו, אז זה מתפרש על אחת עשרה פרצופים של תהילה, כבוד, אפוטרופסות, שמחה, ברית מילה, משתה , חדשות טובות, חתונה, מדינה, טובות ותועלת ….

…ומי שרואה שמשהו נבט על ידו כשהוא ער, אז זה לא ראוי לשבח ….

…ומי שרואה את זה כאילו הוא הולך לג'יהאד, הוא יזכה בניצחון, טובה , שבח וגובה טוב, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ואלוהים נתן למוג'אהדין פרס גדול על העומדים .~…

…ומי שרואה שהוא רוכב על סוס בזמן שהוא עף באוויר, או שלסוס יש כנפיים בזמן שהוא ציפור, אז הוא מציין ואמר אל-קירמני, מי שראה שהוא רוכב על סוס מכוסח עם שלו אוכף ורסן עליו בזמן שהוא הולך לאט, ואז הוא יכה בסמכות ובכבוד ככל שהוא מסוגל לעשות את הסוס הזה ואחריו ….