…הבל, הרואה אותו בחלום, יקנא באויבו וייפגע, והוא עלול להיהרג ללא חיוב . מי שרואה אותו מציית לאדונו, והוא יסבול מצוקה וחולשה עקב אישה או קרוב משפחה, ואלוהים אלוהים ייכנס אליו לגן עדן, וישמר על אחיו ….

…קדחת ארגמן לראות קדחת ארגמנית בחלום מעידה על כך שמחלה מאיימת עליך, או שיש אויב שמאיים עליך ברוע . אם אתה רואה פתאום קרוב משפחה שמת על קדחת ארגמן, המשמעות היא שהמתחרים שלך מנצחים עליך בשיטות המטעות שלהם ….

…קטסטרופה אם אתה חולם שאתה נמצא באסון שנגרם על ידי אמצעי תחבורה ציבורית, אז אתה בסכנת אובדן רכוש או שמחלה זיהומית תמנע ממך לעבוד . אם ילדה חולמת על פורענות בה היא משתתפת, זה מנבא שהיא תתאבל על אובדן אהובתה, דרך המוות, אבו דרך עריקה . אם מלח חלם על פורענות בים, זה אומר סבל ואובדן רווח . באשר לאחרים, חלום זה מעיד על אובדן בגלל מוות . אם אתה חולם ששרדת, תיפול למצבים קשים, אך תצא מהם ללא נזק . אם חלמת על אסון ברכבת ולא היה לך יד לפורענות הזו, אז אתה תהיה מעוניין בסופו של דבר בתאונה מכיוון שחבר או קרוב משפחה שנפגע מאבו יעמוד בבעיה בעלת אופי פונקציונלי ….

…ומי רואה שהוא קרוב חשבון נפש, אז החזון שלו מצביע הזנחה שלו הטוב ועל רתיעתו את האמת, כי אלוהים בכבודו ובעצמו אומר : ~ צייר קרוב אל העם החשבון שלהם בזמן שהם נמצאים רשלנות מדחייה .~ אם ראה כאילו חישב חשבון פשוט, חזונותיו מעידים על חמלתה של אשתו כלפיו, על צדקתה ודתה הטובה . אם הוא רואה כאילו חישב חשבון כבד, החזונות שלו מצביעים על אובדן שקורה לו, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אז עשינו את זה לחישוב כבד .~…

…באשר לתכריכים, מי שרואה שהוא בדה תכריך לאדם מת, אז זה מונפק ממנו ביחס לזה במקרה של המתים, הטוב והשכר והתגמול. ואם התכריכה היא למחייתו והיא ידועה, אז היא מגיעה למחפש מאותה צרה ועייפות, ואם זה לא ידוע אז עדיף. ומי שרואה שהוא לקח תכריכים מתים, ואם הוא מאנשי צדק, אז הוא עובד בידע מדויק ומוזר, ואולי הוא השיג כסף מצד אסור, ואם זה מאנשי שחיתות, אז זה מצביע על היעדר דתו ובלבולו באנשים ומי שרואה כאילו הוא עטוף בתכריכים כמו מתים עטופים קשורים בראשו וברגליו זה מעיד על מותו, ומה שלא היה קשור כמו הגופה של המתים, זו עדות לשחיתות עניינו, וככל שהתכריך פחות, זה קרוב יותר לחזרה בתשובה, ואם זה גדל, אז זה רחוק יותר, ומי שרואה שהוא מפריד בין התכריכים או מפריד ביניהם, אז הוא עושה חסד, ומי שרואה שהוא מחפש מעטה אך לא מוצא אותו, זה לא מחמוד. מישהו הגיע אליו עם תכריכים, כי הוא השיג ברכה ומי שרואה שהוא קוטף תכריכים של מתים, הוא ירחם עליהם, הוא ילך בדרכו, ומי שרואה שהוא לוקח תכריכים מתים, אם הוא היה מאנשי צדק אז הוא עבד עם ידע זר מדויק ואולי הוא קיבל כסף מצד אסור, ואם הוא היה מהעם המושחת אז זה מעיד על חוסר החוב שלו ומעוות את זה על אנשים ומי שרואה את זה כאילו הוא עטוף בתכריכה כפי שהוא עטוף המתים נקשרים בראשו וברגליו, כי זה מעיד על מותו, ומה שלא קשור כמו גופת המתים הוא עדות לשחיתות עניינו, ופחות תכריכים הם, זה קרוב יותר לתשובה, ואם זה גדל, זה רחוק יותר ומי שרואה שהוא מפריד בין התכריכים או מפריד ביניהם, אז הוא עושה חסד ומי שרואה שהוא מחפש תכריכים אבל לא מוצא אותו. זה לא אצל מחמוד, ומי שרואה שאדם בא אליו עם תכריכים, זה יקבל ברכה, ומי שרואה שהוא קוטף תכריכים של מתים, הוא ירחם עליהם….

…ומי שרואה שיש לו חולצה ונשחק, אז העניין שלו נעלם, החוב שלו מושחת, והמועד האחרון שלו קרוב, ואולי הסרת החולצה מבחינת המשפט אם הוא לא יחזיר זה מעיד על המועד האחרון. הוא קרוב ….

…באשר לבסיס, זה אדיקות, כך שככל שהוא קרוב יותר, הוא קרוב יותר ….

…ונאמר כי מי שראה שהוא נותן דראמות סוס טרי הוא היה בוכה עליו, ואם ישלם דרהם למישהו, ומי שראה שהוא איבד דרהם או נגנב ממנו, אז הוא יבכה לילדו או יקבל מה הוא שונא בשבילו ….

…ומי שראה שהוא כוס חופה וחופתו מוכתמת בדמו, אז הוא ימות כי מעין בן זיידא כשהוא בוכה בדלת הבית, הוא ראה בשנתו כאילו הוא כוסות רוח וחופתו מוכתמת את הדם שלו, אז כשהוא השחיר הם הרגו אותו ….

…החדר : מציין גובה והחלפת סודיות בחינם, מכיוון שהחדר עדיף על הבית . וזה מצביע על בטיחותם של הפוחדים, כי אלוהים אדירים אומר : ~ והם בטוחים בחדרים .~ וזה מצביע על גן עדן, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אלה יגמלו את החדר במה שהם היו סבלניים .~ זה גם מציין את המיהרב, כי הערבים קוראים לזה ככה . כל מי שבונה חדר מעל ביתו ורואה את אשתו מכחישה אותו ואת התמרמרות פעולתו, או בוכה בבכי, או כאילו היא לבושה בבגדים, הוא יתחתן עם אשה אחרת, או שיהיה לו נוח, ואם אשתו ריחנית , יפה ומחייך, החדר הוא גידול בחייו העולמיים וגובהו . אם הוא יעלה לחדר לא ידוע, אם הוא מפחד מביטחון, ואם הוא חולה, הוא יהפוך לגן עדן. אחרת, הוא יזכה לגובה, הנאה וגובה . ואם היה לו כינוס שיעקוב אחריו בעלייתו, היה מכהן עליהם בכוח או בדגל, או בחיקוי במהרב . ואם הוא רואה פרישות בחדר, הוא מתחתן עם אישה טובה, נשיאת דינה . אם הוא רואה שניים, שלושה או יותר חדרים, הוא בטוח ממה שהוא חושש . ואם יראה שהבית העליון נפל על הבית התחתון ואינו פוגע בו, אז יציג לו אותו בהיעדרו . אם יש לו אבק, יש לו כסף . המבט : רואים גבר, אז מי שרואה אותה מרחוק, הוא כובש את אויביו, מקבל את מבוקשו ומעלה אותו בשמחה . אם סוחר יראה זאת, אז הוא יכה ברווח ובמדינה, ותפארתו עולה מעל המקום שהיה והיה . ובניית התחזית היא מהלך בניית התפקיד ….

…ומי שיראה שהוא שותה מים ממעיין, זה יקרה לו. ומי שרואה עין ברורה, זה חיי הרכוש שלה. ומי שרואה שעין מים התפוצצה בביתו או בחומה שלו, אז הוא יסבול מהם ויבכה. ואם יש חולה בביתו אז הוא בוכה עליו ומי שרואה שעין צלולה זורמת לביתו, אז זו הוראה ונהיגה…

…מעלתו של האימאם יקוב בן סופיאן 96 – יקוב בן סופיאן בן ג'וואן אל-פאסווי (2) אל-חדית 'אל-חאפיז, שהיה בין אלה שאספו וסיווגו באדיקות, סגפנות וקשיחות בדבקות בסונה, ואל האקים אמר : (( לגבי שמיעתו ואשתו ובני נאומו, זה יותר מדי להזכיר )) ואבו אמר עבד אל-רחמן אל- נהוואדי : שמעתי את יקוב בן סופיאניול : (( כתבתי כאלף שייחים, וכולם שברו אמון )). וגם יקוב אמר: (( נסעתי למסע במשך שלושים שנה )) ואבו זרעה אל-דימאשקי אמר : (( שני אנשי אצולה באו אלינו, אחד מהם והם גורשו על ידי יקוב בן סופיאן, תושבי עירק לא יכלו לראות דבר כזה )) הוא מת בשנת שבעים ושבע ומאתיים . עבדאן בן מוחמד אל-מרוואזי אמר : (( ראיתי את יקוב בן סופיאן בשינה, ואמרתי : מה עשה לך אלוהים אדירים? הוא אמר : הוא סלח לי והורה לי לבוא לגן עדן כמו שהייתי על האדמה )) . ומתוך הקפדה של אלוהים על האימאם הזה בבקשתו לחדית ', שסיפר על עצמו, השתמשנו בזה כשיעור לתלמידי ידע. * מוחמד בן יזיד אל-עטר אמר : שמעתי Yaqoub בן סופיאן למשל : (( הייתי במסע שלי ביליתי את חיי, אז אני התמכרתי לכתיבה בלילה, וקראתי במהלך יום הישיבה, אני מעתיק ב. המנורה והיה חורף והמים ירדו בעיניי ולא ראיתי כלום ובכיתי לעצמי כי הייתי מנותק מארצי ומה שהחמצתי מהידע אז עיני התגברו עלי אז ישנתי וראיתי את הנביא – שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שקט – בשינה קראתי : ( הו יעקב, למה אתה בוכה? )) אמרתי : הו שליח האלוהים הלך בוסרה וותארט על מה שהחמצתי . הוא אמר לי : (( עדן מונה )) Phinot אותו הורה בידו על עיני כמו קריאת Alihaa, ו אז התעוררתי Vobesrt, לקחתי רהוט וישב כותב (1). למותר חינוך המעלות 97 – I דע, הו , אדם מוסלמי שיעסוק בבלנובה של המדע הטוב ביותר מהעיסוק בבלנווה של הפולחן וכי האימאמים של ארבעת הארבעה אמרו שפי : שאל את המדע הטוב ביותר של צום תפילה . האימאם אחמד בן הנבל – רחמי אלוהים וברך אותנו בידיעתו – מה שהתפללתי היום אינו חובה, מה שמסביר בממכר אבי זרעה עלי נוואפלי . זה הגיע (( סדר התפיסה )) על ידי השופט עיאד, 3: 234-235 , 240 , 261 בתרגום של האימאם אל- מוחאדית ' , אל-פאקיה אל-עבד אל-זאהיד ( עבדאללה וואהב אל-קוראשי ממצרים. ), בן לווייתו של האימאם מאליק אל-לייט, אל-ת'אורי ואחרים, שמת בשנת 197 ע"ה, אלוהים אדירים ירחם עליו, בו נאמר כי סאהנון אמר : (( אבן וואהב חילק את החיים לשלושה שליש הוא ברבאט, שלישי מודע למצרים, ושלישי הוא על החאג ', והוא הזכיר שזה שלושים ושש חג'ג'. אחיינו אמר : הייתי איתו באלכסנדריה והעם התכנס אליו וביקש ממנו להפיץ ידע, אז הוא אמר לי : זו ארץ פולחן, ואמא שלו רק לעתים רחוקות נתנה לעצמי בה עם עבודת העם, אז הוא עזב את יושב להם בזמנים שבהם הוא היה יושב, ומקבל פולחן ושמירה . לאחר יומיים, הגיע אליו אדם ואמר לו שהוא ראה את עצמו במסגד גדול לעבר המסגד הגדול, והנביא – יהי רצון שאלוהים תפילות ושלום עליו – בו ואבו בכר מימינו, ועמר משמאלו, והיית בין ידיו, ובמסגד פרחו מנורות הטובות והבהירות שבהן. ואז הוא כובה, ואז שליח האל – שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום – אמר לך , עבדאללה, שרוף אותו והדליק אותו, ואז עיכוב אותו, ואז נשארתי ימים וראיתי שכל המנורות היו הולך לכבות, אז אמר אבו בכר : הו שליח אלוהים, אתה רואה את המנורות האלה? הוא אמר – שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום – זו עבודתו של עבדאללה, הוא רוצה לכבות אותה ! אבן וואהב בכה, והאיש אמר לו : באתי להביא לך בשורה טובה, ואם הייתי יודע שהוא מעכיר אותך, לא הייתי בא . הוא אמר : זה טוב, זה חזון שבו אני טיף, חשבתי הפולחן כי היה טוב יותר מאשר הפצת ידע, אז הוא עזב הרבה ( זמן ) ועבודתו ליידע, והוא הסתפק להם לקרוא אותו שאלתי אותו * אבן ווהב אמר : הייתי בידי המלך שכתבתי, ואז התפילה התבססה – ובמונח אחר המואזין נתן אישור – היו ספרים שפורסמו בידיו, ולקחתי את היוזמה לאסוף אותם, אז הבעלים אמר לי : לשליחייך, מה שאתה עושה לא טוב יותר ממה שאתה נמצא ….

…** חזון של אום סלאמה בהריגתו של חוסין . בסמכותו של ראזן – שהוא אל – ג'וחאני – הוא אמר : סלמה – שהיא אל – בקריה – אמרה לי : היא אמרה : הלכתי לאום סלאמה בכי, אז אמרתי : מה גורם לך לבכות? היא אמרה : ראיתי את שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, כלומר בחלום, ועל ליבו זקנו היה עפר, אז אמרתי : ~ מאליק, שליח האלוהים?~ הוא אמר : (הייתי עד להריגתו של חוסיין באף. ) ובקריינות אמרה : ראיתי את שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, בחלום בוכה עם עפר על ראשו וזקנו . נקם באלוהים הכל יכול של רוצחי אל- חוסין שאללה יהיה מרוצה ממנו על מוכתאר בן אבי עבדי יד אלתגאפי שקרן וטטאבהם ויהרג אותם ראה פופולרי בחזון המסופר על ידי טבראני ב ( נהדר ) עבור העם אמר : ראיתי שינה כמו אם הגברים ירד מן השמים עם כידונים לעקוב אחר הרוצחים של אל – חוסיין מאי אלוהים להיות מרוצה ממנו, ברגע מוכתאר ירד בהשראת אותם . אל-היתאמי אמר : שרשרת ההולכה שלה טובה ….

…זכוכית : אין לה הישרדות, זה מהמהות של נשים, ולראות את זה במיכל זה פחות מזיק . ונאמר כי מדובר בדאגה שאין לה הישרדות, וכליה הוזכרו קודם בקטע היין וכליהם . ויהי בחדשות על הסמכות של אום סלאמה, אולי אלוהים להיות מרוצה ממנה, כי היא קמה משנתה בוכה, אז הייתי נשאל על כך והיא אמרה : ראיתי את שליח האל, ושאלוהים יברך אותו ותן לו שלום, עם בקבוק בידו, אז אמרתי, מה זה שליח האלהים? הוא אמר שדמו של חוסין נאסף בו, ועד מהרה הגיע אבלו של חוסין עליו השלום ….

…ומי שרואה שהוא מתפלל את הסעודה האחרונה, אז הוא מטפל בקרובי משפחתו ומקבל הנאה בשבילו, ונאמר כי רמאות ובכי היו קורים לו כי אלוהים אדירים אמר: ~ והם באו לאביהם ארוחת בוכה .~…

…דת אם חלמת שדנת בענייני דת עם אנשים מסוימים והרגשת נטיות דתיות, אז זה מנבא שתסתבך בשוטים שמקלקלים את חייך הרגועים ומובילים לאובדן בעסקים ובמסחר . אם בחורה חולמת שהיא מאוד דתייה, אז היא תגרום לאדם שאוהב אותה להרחיק אותה בגלל טענת חפותה וחסד . אם היא חולמת שהיא לא דתייה ולא חוטאת, זה מצביע על כך שהיא תבדיל ביושר, טוב לב והתחשבות בזולת, מה שיגרום לה לזכות בכבוד הזולת ובאהבת המין השני ובנותיו. מין בשבילה . אבל אם זה לא נכון בהשקפת הדת בחלום, זה אומר שהיא תגלה שיש חוקים מוסריים שיש לכבד, אחרת תאבד את הכבוד של אנשים אליהם . עליה לשים לב להתנהגותה. אם היא חולמת שהיא בוכה ומתאבלת על חוב, המשמעות היא שהיא לא תצליח להגשים את משאלות הלב . אם היא נועזת, אך לא טועה, אז היא תישא באומץ בנטל דאגותיה ונטליה ותעמוד באומץ ובאיתנות באשמתם ובצורתם של אנשים . אם חלמת שהתחרטת, נעשית עצובה והאשמת את עצמך במהלך דרשה דתית, המשמעות היא שתאלץ להקריב את עצמך כדי לגרום למישהו שאתה אוהב ומעריך . אם אתה חולם שהדת ירדה לדעיכה וחולשה, פירוש הדבר שתחיה את חייך בפולחן ובהרמוניה עם הבורא יותר מבעבר, ומחשבותיך ונטיותיך לא יהיו חוטאות ושגויות כמו בעבר . אם אתה חולם שכהן אמר לך בפגישה שהוא עזב את עבודתו, הדבר מעיד על כך שתרגיש שלווה ותהיה מוצפת בגל של נחמה פסיכולוגית . אבל אם אתה פוגש כומר בקהילה והוא מתחיל להאשים אותך ולנזוף בך, זה מנבא שהימים הקרובים יביאו עבורך אירועים עצובים ומדאיגים . חלומות אלה עשויים להתגשם תרתי משמע בחיים המעשיים, וכאן ייתכן שאין להם שום משמעות סמלית. הדת עוסקת בהגנה על אנשים מפני סגן, ולכן כאשר הם מתכוונים בתוכם להתעלם מתורתו, הם צפויים לראות כומר או כנסיה בחלומם כמבשר למעשיהם הרעים . אם הם חיים חיי אלוה וצדיקים על פי תורת הכנסייה, הם רק לעתים נדירות חולמים לראות את הכומר, את הכנסייה או את בית הפולחן ….

…וכמה מהמתורגמנים אמרו כי הנישואין יהיו על אחת מתוצאותיה אם הבכי הוא בלי בכי, ואם הוא בוכה, מישהו מת מעקביו, ואם אין לו אחריו מותו של עמיתו או שמו ….

…באשר לאצבעות : נולד אח, לפי האמור שהיד היא אח . ושזור אותו בלי יד הדוקה . ועוסקים בעבודת הבית ובני האחים, בדבר שחששו לעצמם, והם העמידו פנים שהם משלמים את זה ומספיקותו . ונאמר כי אצבעות יד ימין הן חמש התפילות היומיות, האגודל הוא תפילת פאג'ר, האצבע היא תפילת הצהריים, האצבע האמצעית היא תפילת אחר הצהריים, האצבע היא תפילת השקיעה, הזרת היא התפילה האפלה, וקצרתה מעידה על חסרונות ועצלות בה, ואורכה מעיד על שמירת התפילות, ונפילתו של אחת מהן מעידה על נטישת התפילה ההיא . ומי שרואה את אחת האצבעות במקום הזולת, הוא יתפלל את התפילה הזו בזמן השנייה . אם ראה כאילו הוא נושך בן אדם, הוא מציין את הנימוסים הרעים של האדם הננשך, ואת הגזמת הנשיכה במשמעתו . אם הוא רואה חלב שיוצא מהאגודל שלו, ודם מאצבעו המורה, בזמן שהוא שותה מהם, עליו לגשת לאם של אשתו או אחותה . פיצוח האצבעות מעיד על מילים מכוערות בין קרוביו . אם האימאם ראה עלייה באצבעותיו, זה היה עלייה בחמדנותו, הגינותו וחוסר ההגינות שלו . ומסופר שהרון אל-ראשיד ראה את מלאך המוות עליו השלום ייצג אותו, אז אמר לו : הו מלך המוות, כמה זמן נותרתי? הוא הצביע עליו בחמש אצבעות פרושות מכף ידו, אז הוא התבונן באימה, בוכה על חזונותיו, והוא סיפר אותם בגודל המתואר על ידי הביטוי. הוא אמר : הו מפקד הנאמנים , הוא אמר לך שחמישה דברים הוא ידע עם אלוהים, שפסוק זה מביא יחד : ~ לאלוהים יש את ידיעת השעה . ~ פסוק . אהרון ופארה צחקו . אצבעות היד השמאלית הם ילדים של אח ואחות, והציפורניים הן יכולתו של אדם בעולם הזה, ולבן הציפורניים מעיד על מהירות השינון וההבנה, וראיית הציפורניים בכמות סלטין והעולם . והטיפול באמצעותו הוא עדות להונאה באיסוף העולם, אורכו עם טובתו, כספו ובגדיו, והכנת נשק אויב, או ויכוח או כסף, על מנת להימנע מרועם . ואורכו, כזה שהוא חושש מפני שבירתו, הוא עדות לכך שמישהו אחר לוקח על עצמו לקלקל משהו בידו, כי הוא עושה שימוש יתר ביכולתו . הוא משלם לזכאת אל-פיטר, ואם הוא רואה בכך כאילו זקן הזמין את עטו, אז אם הוא מוצא אותו, הוא מצווה עליו להתחייב על עצמו ולקיים את כבודו . צביעת אצבעות של גבר בחינה היא עדות לחימוש רב, וגסיסת אצבעות של אישה בחינה מעידה על חסד בעלה כלפיה . אם ראה כאילו גרם לה ליפול, היא לא קיבלה את הפיגמנטציה, אז בעלה לא הראה לה אהבה . אם האיש ראה את כף ידו דהויה על ידי מפלצת, הוא יצטרך לעמול בפנסיה שלו, ואם ידו הימנית הייתה פיגמנטית על ידי מפלצת, חזונותיו הראו שהוא הורג אדם . אם הוא רואה שידיו צבועות בחינה, אז הוא מראה מה בידו טוב או רע, או בכספו או ברווחיו או בתעשייה שלו . אם הוא רואה את ידיו חרוטות בחינה, הוא מנסה טריק מהבית, להוציא חלק מרהיטי הבית על חשבונו בגלל חוסר הכנסותיו, ואויבו מעליב אותו, והוא מקבל השפלה . אם אישה רואה את ידה חקוקה, הוא משלה את קישוטה בעניין נכון . אם הכתובת הייתה חימר, הדבר הצביע על מספר רב של שבחים . אם הייתה רואה את חריטות ידיה מעורבבות זו בזו, היא הייתה פוגעת בילדיה . אם היא רואה כי ידה יצוקה בזהב או חקוקה בזה, היא משלמת את כספה לבעלה או נותנת לה שמחה ממנו, ואם אדם רואה שהוא ספוג או נחרט בזהב, הוא שולל טריק בו ילכו כספו או פרנסתו . שיער בית השחי : אורך ההוכחה לצורך בניל, הפסוק : ~ ואדמם ידך לכנף שלך לבנה מתוך לא עניים ~ ומראה את דת הבעלים ונדיבות . אם הוא רואה הרבה שיער בבית השחי, אז הוא גבר שמבקש מהתליין שלו לאסוף כסף בידע, אפוטרופסות, סחר וכן הלאה, והוא לא חוזר לאישה ולדת . אם יש הרבה פחות, זה מציין את מספר הילדים הרב ….

…רעם : זה אולי מעיד על סעודת הסולטאן, מאיים עליו ומאיים עליו, וממנו נאמר שהוא רועם וזורח . אולי הוא הצביע על הבטחות טובות והזמנות קצרות, משום שהוא מצווה על מלך העננים להתרומם ולהיות נדיב לכל מי שאליו הם נשלחו . הרעם מעיד גם על תופי הזחילה והלידה מחדש, עננים על חיילים, ברקים על ראשי חץ ופריטים ודגלים צבעוניים שפורסמו, גשם על שפיכת דם, ורעמים על המוות . מי שרואה רעמים בשמיים, הם פקודות המגיעות מהסולטאן, ואם הוא רואה שמטובתו בגשם והאנשים זקוקים לו, הדבר מעיד על הגשם או על הבטחותיו של הסולטאן הטוב, והוא עשוי להצביע על שני הפרצופים ולהטיף לשני הדברים, גם אם האדם עם החזון הוא מישהו שייפגע מהגשם, כמו המטייל, הקטינים והכביסה והבנייה והקציר, ומי שיעבור את דרכם, או שגשם מזיק לו ועושה את זה ומקלקל את מה שהוא עשה, והם אישרו את זה לפני עלות השחר, כך שהם מזהירים לקחת את המתנה ולהתכונן לגשם, וגם פקודות הסולטן, או פשע בגין זה מזיק . מה דעתך אם הגשם באותה תקופה היה מזיק כמו גשם בקיץ ? ואם הוא רואה ברקים ברקים, אזי משמעות ההבטחה מאושרת במה שהוא מציין . ואם השמש הייתה בולטת בזה ולא היה גשם, אז תיפוף ופריטים שיצאו מהסולטאן כדי לפתוח אותו הגיעו אליו, והבשורה הטובה הובאה לו, או להוביל את החוזה של כמה משליטיו, או לשלוח אותו החוצה או לקבל אותו מחלק מהסרסורים שלו . ואם יש גשם, חושך ורעמים, אז גם מכות מהשמיים, כמו ברד, רוח, ארבה ודוב, או מגיפה ומוות, או סכסוכים או מלחמה אם המדינה היא מדינה של מלחמה, או שאנשים מצפים זה מאויב . כמה מהם אמרו : רעם ללא גשם של פחד. אם הוא רואה רעמים, אז הוא ישלם חוב, ואם הוא חולה, הוא חף מפשע, ואם הוא כלוא, הוא ישוחרר . באשר לרעמים, הברקים והגשמים, זהו כבוד למטייל וחמדנות לתושב . רעם היה הבעלים של כוח משטרה גדול . חלקם אמרו : רעם ללא ברק מעיד על התנקשות, הטעיה, שקר ושקרים, מכיוון שהוא מצפה לרעמים אחרי ברקים . נאמר כי רעש הרעם מעיד על מריבה ומחלוקת . ברק : מציין את הפחד מהשליט, את האיום וההבטחה שלו, להב הלהיטים ואת מכת השוטים, ואולי הסמכות הצביעה כנגד זה, ההבטחה הטובה, הצחוק, התענוג, הרצון וחמדנות הרצון ותקווה, בגלל מה שיש לו בייסורים, בייסורים ובאבן, ברחמים ובגשמים, כי ממה שמתארים אנשי החדשות, מלך העננים שאמון על השוט שלה, וקולו רעם עליו במילים של הקב~ה : ~ הברק מראה לך פחד ותאוות בצע .~ זה נאמר מתוך פחד מהנוסע ותאוות בצע לתושב, החקלאי, בגלל הגשם שהיה איתו . בכל פעם שברק מציין זאת, הוא מהיר ודחוף, בגלל מהירות עזיבתו וחוסר העברתו . מי שרואה ברק בלי אנשים, או שיראה את אורותיו פוגעים בו או חוטף את עיניו, או נכנס לביתו, אם הוא נוסע, הוא יהיה בחופשה, בין אם בגשם ובין בפקודת שליט, ואם הוא חקלאי שאדמתו התייבשה וצמא לנטוע אותה, הוא יטיף לצניעות ורחמים, ואם אדונו, אביו או סמכותו מכעיסים אתו. , וצחק עליו . ומשוררים השוו צחוק לברק ובוכים מגשם, כי הצחוק בקרב הערבים הוא מראה של דברים נסתרים ומראה הסתרות, ולכן הם נקראים אבקה אם הם נרפאים בעפעף כצחוק, ואם יש גשם איתו , זה מעיד על הכיעור של מה שנראה לו ממה שהוא בוכה, אז זה או ברק . מילים בוכות, או שוט שבוכה אותו, והגשם יהיה הדם שלו או חרב שלוקחת את נשמתו . ואם הוא חולה, ראייתו זורחת ועיניו דומעות, ומשפחתו בכתה ואמרה את התמדה שלו ומהר מותו במהירות, ומי שרואה שהוא אכל את הברק או היכה אותו או את ענניו, אז אדם קורא אותו לעשות משהו צדיק וטוב . וברק מעיד על פחד עם תועלת . ואמרו שברק מעיד על התועלת ממקום רחוק . ומי שראה ברק שורף את בגדיו, אשתו תמות אם היא הייתה חולה ….

…אם הוא רואה שהוא עזב את השביל, את הסקאלה ואת הספר, בזמן שהוא בוכה, אז מקווים לו ברוך השם להקל עליו את ענייני העתיד ….

…באשר לשתי האמות : בפרשנות שני קרובי משפחה או חברים, כמו אח ונער בוגר, נהנים מהם ותלויים בהם . אם גבר רואה אישה עם זרועות חשופות, הרי שהיא העולם, על פי החדית 'של הנביא, שלום וברכות אלוהים עליו, בליל מיראג' . ואם הזרוע כואבת זה מעיד על עצב, על בטלות הדברים שנעשים בעבודת יד ועל היעדר משרתים . שירה על נשק היא דת . השטוח של כף היד : הרחבה של העולם, התכווצותה, היצרות העולם, והשיער על כף היד הוא חוב ועצב . ונאמר : זה כסף שהוא מכריז מידו . ושירה על כף היד, הכסף נעלם ….

…הנקבה היא המקום של צמח השיער . שתי הנקבות עשויות להתייחס לבני הזוג, ההורים או הגבות שבדלת . אולי זה מציין את תיק הכסף, או את האפוטרופוסים שאינם תקפים להתחתן אלא איתם . אולי האשך הצביע על הרימון . ומי שיראה כי האשכים שלו נותקו, או שהוא לא מוצא חן בעיניהם, אז אויביו יזכו בו ניצחון ככל שהשיג באשכיו . ונאמר : רק גברים נולדים לו . ונאמר : הוא יורש כסף מכספי דם . ומי שיראה שאשכיו גדלו עבורו, הוא ישמר, כדי שאויביו לא יגיעו אליו רע . ונאמר : יש צאצאים רבים . ומי שרואה כי אשכיו בידי אויביו, אויביו יגיעו אליו באותה המידה . האשכים עשויים להצביע על קרובי משפחה, כמו שתי אחיות, שתי בנות, שתי נשים, או אם ודודה, כך שמה שקרה בהן הוא תאונה אצל אחת מהן . אם הוא ראה את האשכים מנותקים, אם היו לו שני חולים, היא מתה, ואם היו לו שתי נשים, הם מתו או עזבו אותם . האשכים עשויים לציין את הכסף, ואם הוא רואה אותם מנותקים, הוא נדרש בכסף שלקח ממנו אלפיים או מאתיים או שני דינרים, ואם לא היה לו שום דבר מזה, צאצאיו יחתכו כבוי, ופרנסתו לא הייתה אפשרית, וברכת האל נלקחה ממנו . ומי שרואה את האשך השמאלי שלו מופק ממנו, ילדו ימות, ולא נולד לו ילד, ואם הוא ראה שהוא נתן אותו בטוב ממנו, ייוולד לו ילד . והאשכים עשויים להצביע על מרדף ותנועות . האשך מציין על מה האדם ישן ממיטתו או מכרית מתחת לראשו . אם האישה רואה שיש לה שתי נקבות, יתכן שהיא ילדה תאומים . ואם אדם רואה שהאשכים שלו נותקו ממחלה עם מחלת אריה או שועל, ואולי הוא התגרש מאשתו, מכר את שפחתה, איבד את ילדיו, פיצל את שלו, את שק או את תיקו ואיבד את כסף, ואם היה מקומם, משקלו ייפסק ….

…סגול הוא בחלום אישה צנועה, מי שקטף את הפרח שלו תקבל אישה עשירה יפהפיה, שיש לה הרבה מחזרים וקרובי משפחה ….

…ומי שרואה שקיבתו ריקה ומה שיש בה לוקה, אז זה מתפרש לשלושה היבטים של פולחן, חוסר כסף וצום, ונאמר שכאב בטן מעיד על אהבתם של קרובי משפחה ובני בית ….

…אם הוא רואה שיש לו זאב, אז זה ילד וקרוב משפחה שהוא יקר להם ….

…ג'עפר א-סאדיק אמר כי ראיית שיניים מתפרשת על שישה היבטים של משק הבית, כספי גמלה, מצוקה, פרדוקס ופגיעה מקרובי משפחה ….

סורה אן-נמל מציין את כוחם, הבנתם ומלכיהם של אלה המחפשים אותו, אם הוא מדען, אחרת הוא יחשוש מפני דיכוי מצד כמה אויבים, או שיהיה לו ויכוח וריב עם נשים, או ויכוח עם המשפחה קרובי משפחה, או ויכוח עם כולם בדרך הדת

…משה עליו השלום, מי שרואה אותו בחלום, כי אלוהים אדירים גווע בידיו אדיר, ויזכה ממרחק של תהילה וניצחון . וחזון משה, עליו השלום, מעיד על כוחם של בעלי הצדק ועל דיכוי בעלי השקר, גם אם היה מלך אדיר או מפקד כופר שנהרס בידי אלוהים אדירים . מי שראה שהוא הופך בצלם משה, עליו השלום, אם הוא היה שליט והיה לו אויב שינצח את אויבו . ואם הוא רואה בו אסיר, הוא מציין את הישרדותו, וראייתו מעידה על הרס הגיבורים . ומי שראה אותו והיה במלחמת ניצחון, ואם הוא היה בים נוסע, הוא היה בורח מהים ומצדיע, ורואה את משה עליו השלום, מעיד על ייסורי הילדות, חלוקת ההורים ו קרובי משפחה, מגורים משותפים של מלכים וגבורים, נישואי תערובת של צדיקים, וראותם מהם נפלאות הדברים מכיוון שהוא הבעלים של ירקות, עליו השלום והוא היה עד להפרה. הספינה הורגת את הילד ובונה קיר . החזון שלו מעיד על נסיעה בים, וההשלכה שלו היא בטיחות ורווח . ומי שראה את משה, עליו השלום, בקרב אדוני ההפשטה, הדבר הצביע על עלייה בפנים פנים באור, קידומים ומעלות . ומי שיראה את מקל משה בידו, הוא יזכה בביתו הגדול וניצחון על אויביו . אם הוא היה מכשף, הקסם שלו הוא גיבור . אולי הופעת מקל מקל משה הצביעה על ניצחון המאמינים ועל חורבן הכופרים ….

…מלאך חלומות על מלאכים מנבא השפעות מטרידות בנפש . זה מוביל להצבת משתנה בחלקו של האדם . אם החלום היה נעים בצורה יוצאת דופן, אז תשמע על בריאות החברים ותקבל ירושה מקרובי משפחה לא ידועים . אם החלום בא כאזהרה, אז החולם עשוי לצפות לאיומים בשערוריה בענייני אהבה או כסף . באשר לאנשים רשעים, זו דרישה לחרטה . ובשביל אנשים טובים זה צריך להיות נחמה ….

…אפרסק אם חלמת לראות אפרסקים ירוקים מתחת לעצים, המשמעות היא בעיות אישיות אצל קרובי משפחה . אבל אם האפרסקים בשלים זה אומר שתחיו רגעים מאושרים, שמחים, אך קצרים . ואם אתם אוכלים אפרסקים, זה אומר שתתמכרו להנאות וחושניות חושניות . אם בחרתם אפרסקים בחלום, פירוש הדבר להגשים את רצונותיכם, אך הם לא יחזיקו מעמד כפי שחלמתם . ואם חלמת שאתה אוסף שזיפים מהאדמה ומצאת פירות רקובים בין הטובים, פירוש הדבר שאתה מודה שציפיותיך היו פיקטיביות חלולות וכי החיים אינם מבוססים על הנאה והנאה בלבד ….

…ג'אבר אמר כי המגבת המרוקאית סובלת נשים משרתים ואלטנשוו זה לא מחמוד ואולי הצביע על המגבת על ההטבה או העזרה של אישה בארוורנם. הקומפוסטינג יפעיל את התועלת על ידי ג'ליל. ההרגשה היא שמשיכת מותניו על ידה מתפרשת על ידי כוח ותשלום הדברים ואולי זה היה כוח מצד אחד ילדים וקרובי משפחה ….

…מלחמה אם חלמת על מלחמה, אז זה מנבא מצבים חסרי תועלת בתחום העסקים, והמון כאוס וסבל בענייני משפחה . אבל אם בחורה חולמת שהאהוב שלה יצא למלחמה, זה אומר שהיא תשמע משהו פוגע באישיות המאהב שלה . ואם אתה חולם שמדינתך הובסה במלחמה, זה מצביע על כך שהיא תסבול מעושר בעל אופי מסחרי ופוליטי, והאינטרסים שלך יפגעו באחד משני הכיוונים הללו . אם אתה חולם על ניצחון, תהיה פעילות מהירה לאורך תוכניות העבודה, וחיי המשפחה יהיו הרמוניים ….