…הילד נמצא בחלום דאגה ומצוקה, שכן היה ילד שנשא . והנער המתבגר בשארה . ואם המדינה מוגבלת והעם במצוקה, ומישהו רואה שילד יפה מראה נכנס לעיר, ירד משמיים או עזב את האדמה, אז החדשות הטובות קרובות . והילד הזקן גאה ועוצמתי . ומי שרואה שהוא ילד שלומד בבית הספר, הוא יחזור בתשובה על החטא שהיה עושה אם היה לומד את הקוראן . אם אחד המלומדים והמושלים רואה שהוא לומד בבית הספר, אז הוא בור, או שהוא הופך מהתהילה להשפלה . מי שרואה שהוא מרדן, הוא יורש מאמו ירושה . ואם העניים יראו שהוא ילד שנולד על ידי אמו, הוא ירוויח פרנסה ועושר . אם המטופל רואה שהוא ילד, הוא מת . ומי שרואה את פניו במראה של ילד שיש לו אישה בהריון, אשתו תביא לו בן זכר שנראה כמוהו . וסוחבים ילד קטן בחלום הם . הילד הוא אויב חלש . אם ראה שנולדו לו ילדים זה מעיד על מצוקה ומצוקה . אם הילד הוא זכר, התוצאה ראויה לשבח, ואם הילד הוא נקבה, עונשו ראוי להערכה . ואם אדם זקן רואה שהוא הפך לתינוק, אז הוא בא לבורות, ומעיו נכנסים בו, ואם הוא נמצא במצוקה קשה או במצוקה, אלוהים ישחרר אותו . נערים צעירים מגלים דאגות קטנות . ומי שרואה שילד צורח בחיקו, ואז הוא מכה במקל . החזון של הצעירים עשוי להצביע על שמחות וקישוטים, על ריב בכסף, או על שכנוע בחיים או בחוסר אונים ולו במעט מסיבות ….
חולם על עוברים לעיר אחרת
(77 פירושים ומשמעויות של חלומות על עוברים לעיר אחרת)…ציד בחלום מציין את השלל, כך שמי שיראה שהוא צד צבי, פרה, ארנב או חיית חמור, הוא יקבל כסף ופרס . אם הוא ראה את זה . הוא זורק ציפור או פרה פרט לציד, כפי שהיא זורקת אישה או עוזרת . ומי שרואה שכלבי ציד יוצאים לציד, אז עדיף לכל האנשים, ואם הוא רואה אותם חוזרים מהציד, אז זה מעיד שהבהלה חלפה, ואם הוא רואה אותם נכנסים לעיר, זה מעיד אבטלה . אם ראה שהוא תופס דג רך ומתוק מהים, הוא מציין את הסיבה המותרת ושואף לכך . ציד אחר גבר מעיד על הונאתו לדעתו ובמאמץ. אם הוא בפרישה, הוא מתחתן, ואם הוא נשוי יהיה לו בן זכר . הציד של העבד הוא עדות למה שהוא לוקח מכספי אדונו . תפיסתם של הצעירים היא עדות למה שהוא משמר מהידע או מהתעשייה או מה שהוא יורש מהוריו . לדוג פוליתאיזם בחלום הוא הונאה ורמאות, ומי שרואה שהוא נופל למלכודת ייפול להונאה . ומי שיעמיד מלכודת ויתפוס בהמה או ציפור, הוא יזכה למחיה באמצעות הונאה והונאה . ראה גם צלף ….
…** שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, ראה אותי את חזון שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, כשהוא התרחש בקרב על אוחוד בסמכותו של אבו מוסא. – שאלוהים יהיה מרוצה ממנו – בסמכותו של הנביא, יהי עליו תפילת האל ושלום, שאמר : ראיתי בחלום שאני נודד ממכה לארץ עם עצי דקל. עד שזה אל-יהאמה או חג'אר, ואם זו מדינה יתריב, וראיתי בחזון הזה שנדתי בחרב וחתכתי את חזהו. אז מה שהדהים על ידי המאמינים ביום ראשון . ואז טלטלתי אותו שוב, והוא החזיר את הטוב ביותר ממה שהיה. אז זה מה שאלוהים הביא איתו מהכיבוש והתאספות המאמינים, וגם ראיתי בו פרה, ואלוהים טוב. אז אם הם קבוצת מאמינים ביום ראשון, ואם טוב זה מה שאלוהים הביא איתו אחרי תגמול האמת שאלוהים הביא לנו אחרי יום הבדר . בסמכותו של אבן עבאס – שאלוהים יהיה מרוצה ממנה – הוא אמר : שליח האלוהים, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום , רוקן את חרבו דול – פיקר ביום בדר, והוא זה שראה את החזון בו ביום ראשון, והוא אמר : ראיתי בחרבי את דהו אל-פיקר, אז הוא אמר : ראיתי בחרבי את דהו אל-פיקר, לא את הראשון שלו, אז זה לא בך. במגן מבוצר מסרתי אותו לעיר וראיתי שוחטים פרות, אז פרה זה טוב . אז הוא זה שאמר את שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, והרג את דודו חמזה בן עבדול מוצאליב ואת הפרות שנשחטו זה מה שקרה בקרב המוסלמים של הריגה ביום ראשון ….
…הכפר נמצא בחלום עוול והרס, כי אלוהים אדירים אמר : ( הם אמרו : אנחנו המשחתים של אנשי הכפר הזה, כי אנשיו לא היו צודקים .) ומי שרואה שהוא נכנס לכפר מבוצר, הוא להילחם או להרוג מישהו אחר . ומי שרואה שהוא חוצה את ארצו לכפר, הוא בוחר במשהו צנוע על פני עניין משובח . אם הוא רואה שהוא נכנס לכפר, אז הוא ילך אחרי הסמכות או יכנס למלאכת צדק . ואם הוא ייצא מכפר, הוא יימלט ממצוקה . אם הוא רואה כפר הרוס, זה מצער עבור בעליו, וחזונו מלא בסלאחודין . הכפר הידוע מציין את עצמו, את אנשיו ומה בא ממנו . אולי הכפר סימן את משכן העוול, ההתעללות והשחיתות . הכפר עשוי להתייחס לבית הנמלים, ובית הנמלים מציין את הכפר . שכן מי שהורס כפר או מקלקל אותו, או עבר את הזרם, או שהוא נשרף באש והיה ידוע שהסולטן רץ אליו, וזה עשוי להצביע על ארבה, ברד, מגפות ומגיפה . ומי שרואה שהוא עוזב כפר טוב לו בדת . ומי שיראה שהוא עובר מכפר לעיר, הוא יעבור מעייפות למנוחה, מפחד לביטחון, ולהיפך . ראו גם את הכפר ….
…אם חלמת על גביש בכל צורה שהיא, אז זהו סימן פסימי של ייאוש שמקורו ביחסים חברתיים או בהליכי עבודה . חלום זה מלווה לעיתים קרובות בסופות רעמים הגורמות נזק לעיר ולמדינה . אם בחורה תראה את חדר האוכל המרוהט בקריסטל עד המושבים, תהיה לה סיבה להאמין שמי שנמצא ברמה גבוהה לא ראוי לתפקיד זה, אבל היא תגלה שהיו בחדר אחרים מרוהטים בגבישים היו מעורבים גם בחלום המוזר הזה ….
…המפתח הוא בחלום, אספקה, סיוע או פתיחת דלת לידע . המפתחות עשויים להתייחס לילדים, מרגלים, בנים או בעלים לנשים . אולי המפתחות הצביעו על מודעות למה שהוא מקווה מהאלוהים הכלום הנעלם . לראות את המפתחות לבעלי תפקידים זו מדינה והמלכים הם חקלאים, והמפתח הוא ניצחון על האויב, כי אלוהים אדירים אומר : ( נצחון וכיבוש אלוהים בקרוב ). ומי שרואה בידו מפתח ללא שיניים, הוא ידכא את היתום . ומי שיראה בידו את המפתח לגן עדן, הוא יקבל סגפנות וידע, או ימצא אוצר או כסף מותר . המקש מציין שיחה שנענתה . מי שראה בידו מפתחות רבים זכה לסמכות רבה . המפתחות הם הארוניות כי הם נפתחים . המפתח מוסבר על ידי חג'ג ' . והמפתח עשוי מברזל, איש עם מזל טוב וסכנה . ומי שרואה שהוא פתח דלת או מנעול, אז הוא מנצח את אויביו, ומי שיפתח אותו במפתח ישיג את מבוקשו בעזרת אלוהים אדירים, ואם יפתח אותו בלי מפתח הוא ינצח בצורך שלו בתפילה, צדקה או תחנונים של הוריו עבורו . ומי שרואה שהוא לקח מפתח, הוא יכה אוצר או כסף מהקרקע . ואם הוא הבעלים של כסף, אז לאלוהים אדירים יש זכות לכספו, אז שהוא ירא את אלוהים ויחריג את זכותו מכספו . ואם בידו היו המפתחות של הכעבה, אז הוא הפך לסולטאן גדול . מי שראה שקשה לו לפתוח את הדלת לא הגיע למה שהוא מבקש . ואולי המפתח הצביע על כניסת המתים לבדידותו . והמפתח לעיר ולעליה או לבעליה . אולי המפתח מתייחס לעולם לאיזה ידע נפתח לו ….
…באשר לפרעונים, הם מתפרשים על פי דבריו של אבן סירין, מי שראה מישהו מהפרעונים המתקדמים או מלך לא הוגן שנכנס לעיר או לארץ והתגורר בה, זה מעיד על הופעת הביוגרפיה של הפרעונים במקום ההוא ….
…הוא בחלום ראש עם וערכים של בית, מדינה או כפר . ושור אחד הוא שנה אחת בשלטון . אבל זה עבור הסולטאן, הסוחר והפועל, סחר סוני . ומי שרואה שיש לו שוורים רבים, אז הוא מניח את המדינה אם הוא כשיר לכך . אם ראה שרכב ממנו שור, יובא אליו טוב ופורי . ומי שראה שהוא אכל את ראש השור היה משיג את המנדט והסמכות, אלא אם כן השור היה אדום . ואם הרואה היה סוחר שהיה מכה סחר, והשותפים היו בשליטתו . אם הוא וולגרי, הבין את פעולותיו . והשור הוא עובד, אז מי שרואה שהוא רכב על שור התגבר על עובד, ואם השור נושא מטען, אז העובד יגבה לו כסף לפי כמות המטען . אם השור היה אדום, מחלת בנו או משפחתו מתו . השור הוא מלך או אויב . אם שוחטים שור למאכל, בשרו הוא פרנסה מותרת . זה הרגיש שהוא קנה לתורא את זה לחברים משליחים ולפיקוח על האנשים את דבריו של לין חסן, אמר אבן סירין רחמי אלוהים אדירים : שוורים עג'ם, והגדיל לארבעה עשר בפרה זו מלחמה, מה שלא היה כל כך הוא פיוד, והגדול השור, בעיניו כל כך הרבה ובלתי מנוצח, ובשר וכל מי שראה שור לבן שיזכה בטוב, אם היה חוטט אותו בקרנו, מעיד על זעמו של אלוהים כל יכול, וכל מי שאכל את הבשר שור בשנתו יהיה הכרחי, ומי שרכב עליו במעלית, אם ברך השור בחלום או חניתו מתה בשנתו, ומי שנשך אותה נפגע ממחלה או מי שחרק אותו אלוהים מספק את אלוהים אדירים ילדים טובים . ומי שנפל עליו השור, הוא ייסע רחוק . ומי שרואה את השור כשהוא כלוא או חולה ונמצא במצוקה, עליו להיפטר ממנו . ומי שרואה את השור כאילו הוא חורש עבורו, אם הוא מעובד או משועמם מעיבודו והגדיל את פוריותו, ואם היה סוחר, נגרם לו הפסד ומסחרו הידרדר, ואם היה משפטן או מלומד טוב יותר . ומי שרואה את זה כאילו השור היכה אותו, אז הוא נמצא על סף גסיסה או גסיסה מאותה מחלה בה הוא נמצא . והשור מעיד על חומרה, איום וגירוש של מישהו בדרגה גבוהה מזו של אדם אם האדם שחולם עני ועבד . ומי שראה עדר פרות, הוא יושפע קשות בענייניו, ואם השור רכב על גובהו ויזכר . אם השור דיבר אליו או השור דיבר, אז בינו לבין אדם אחר הוא התנכר . ומי שרואה את זה כאילו שור גדול יצא ממאורה קטנה, אז השור רצה לחזור לאותה מאורה ושעמם לו, כי זו המילה הגדולה שיוצאת מפי האיש שהוא רוצה להחזיר אותה לאחור , אבל הוא לא יכול . ומי שרואה שהוא נוסע על שור שחור, והשור נושך ומאיים עליו ורוצה את הדבר השנוא, אז הוא הולך בים וזה מוכה על ידי סבל חמור, והוא מתחזק עם ספינתו עד שהוא כמעט שוקע ואז בורח מזה . ומי שרואה שוורים שנכנסים לעיר, זה אויבים ומעיקים, וגנבים ייכנסו אליה . ומי שרואה שור מושך אותו ומסלק אותו ממקומו, אם הוא וואלי, מסירים אותו . ונאמר : השור מציין אדם שנמצא בחושך, כי הוא נהרג או נשחט, כי המורד והמבצע עובר . ומי שרואה שרכב על שור, הוא ייפגע ממעשה סמכותו, והוא ישיג טוב בזה . ומי שיראה שהוא רכב על שור שחור, הוא ירוויח כסף, ואם הוא יראה שהוא הכניס אותו לביתו ובוטחים בו, הוא ירוויח את אותה שנה . אם לשור יש קרניים רבות, הרי שהן שנים לפי המעטים וההמון . והשור חסר הקרניים הוא איש בזוי, ספניאל עני, כמו כבשה, ובכוחו הוא כמו עובד מבודד, וצ'יף עני . אולי השור הצביע על נישואים מכיוון שחרש יותר מדי, ואולי הוא הצביע על המורד מכיוון שהוא מסעיר את האדמה ומפנה את החלק העליון למטה . ואולי הוא ציין את העבד, הבעלים והאח שיעזרו לו בחריש ולשרת את אנשי המדבר . מי שיש לו שור בחלום, ואם זו אישה, בעלה מושפל בשבילה, ואם היא בלי בעל, היא נשואה, ואם יש לה את בת אשתו, ואם מישהו שיש לו סמכות רואה את זה, הוא ינצח אותו . מי ששוחט שור, אם הוא סולטן, הורג עובד, ואם הוא פשוטי העם, אז הוא אדם שמנצח את מי שיורדים ממנו . ומי שרוכב על שור אדום או צהוב ללא מכונת רכיבה, הוא יחלה . ואולי השור התייחס לצעיר היפה משום שהוא אחד משמותיו, וראייתו מלמדת על התפרצות מרדה או על עזרה להתגבר על עניינים קשים, במיוחד עבור בעלי החריש והחקלאות . אולי חזונו הצביע על קהות ותדהמה . והשור השחור הוא שמחה והנאה . והשור השחור יחדש וירפא את המטופל ….
…היא אישה בחלום . ומי שרואה שהוא חולב את הגמל, הוא יתחתן עם אשה צדקנית, ואם הוא נשוי, יש לו בן זכר, או שומר המדינה שהוא אוסף בזקאת . בשר גמלים מעיד על קיום נדר, או פורענות, או מחלה או פרנסה . ורוכב על ילדת גמל . ומי שגמלו מת, אשתו או גיבור המסע ימות . אולי הגמל היה אישה מרובת מריבות . ומי שרואה גמל נכנס לעיר, זה משפט, כי אלוהים אדירים אומר : ( אנחנו ששולחים גמל יש להם משפט, אז המתינו להם והיו סבלניים ). המפר את הגמל מתחרט על עניין פעולתו וסבל מפורענות, ומי שבבעלותו גמל מתחתן או חתן או בעל בית או אדמה . אם חליבה ממנו מלבד חלב, כמו דם ומוגלה, הכסף הזה היה אסור . ומי שרואה שגמל אבד או נגנב, הוא עוזב את אשתו . הגמל הוא אישה טובה, סבלנית עם עמל ומשקולות . אם נשחט מעיד על דאגות ואבות . גמל בחלום הוא עץ, ספינה או עץ דקל . והגמל המאוחר וההצטופפות והכיפה והאלונקה . כל הנשים האלה . ומי שרואה גמל מניב חלב במסגד או במחנה, זו שנה פורייה . ראה גם את המשפטים ….
…אריה בחלום הוא שליט חזק, מעיק, אכזרי, סמכותי בגלל תעוזתו . ואולי זה הצביע על מוות מכיוון שמדובר בהצלת חיים . וראייתו עשויה להצביע על בריאותו של המטופל . והלביאה היא אישה מרושעת ואכזרית, היקרה לילד . לראות את האריה מעיד על בורות, הבל, פליאה, עקשנות, נדודים ופינוקים . ונאמר : האריה בחלום הוא אויב שתלטני . ומי שרואה את האריה מהמקום שהוא לא רואה אותו, הרואה יינצל ממה שהוא ירא וירוויח חוכמה וידע . ומי שרואה את האריה מתקרב אליו, הם ישיגו סמכות ואז הוא יימלט ממנו . ומי שרואה את האריה הורג אותו ולא הורג אותו, אז יהיה לו חום קבוע, שהחום לא יעזוב אותו, או שהוא כלוא, ושחום זה הוא כלא לאלוהים הכל יכול . ומי שרואה שהוא נלחם באריה חולה כי זו מחלה שהורסת את הבשר, ומי שנלחם באריה מקלקל את בשרו . ומי שיראה שהוא לוקח משהו מבשר האריה, מעצםו, או משיערו, הוא יקבל כסף משליט או מאויב . ומי שרוכב על השבעה בזמן שהוא מפחד ממנו, ייחשף לפורענות שהוא לא יכול לפעול כלפיה, ואם הוא לא מפחד אז הוא אויב שינצח אותו . ומי שרואה שהוא שכב עם האריה כשהוא לא מפחד ממנו, הוא בטוח ממחלות . ומי שרואה את השבעה, הוא נכנס לבית ויש אדם חולה, ואז הוא ימות . אם לא היה שם חולה זה הצביע על פחד מהסולטאן . ומי שרואה שהוא מפחד מאריה ולא רואה אותו, אז הוא בטוח מאויבו . ומי שרואה שהוא ראה את האריה ורואה אותו איתו בלי להתערבב איתו, אז הוא יבהל מהסולטאן, וזה לא יפגע בו, ואולי ראיה שמצביעה על מוות ולטווח הקרוב . ומי שרואה את האריה בביתו, הוא יכה בכוח ובחיים ארוכים . ומי שיראה את האריה נשבע ממנו משהו, הוא ירוויח אותו מאויב שכל כך דומיננטי . ומי שרואה שהוא נלחם באריה, הוא נלחם באויב הנשלט . ומי שרואה שהוא מתחתן עם לביאה, אז הוא יברח ממצוקות רבות, יזכה לניצחון לאויב שלו, ויקח את הפקודה שלו גבוה יותר, ויהיה מפורסם בעם . ומי שרואה שהוא אוכל בשר של אריה, אז הוא יפגע מכסף ועושר משליט, או שהוא יזכה בניצחון על אויבו . ומי שרואה שהוא אכל ראש אריה, הוא יכה בכוח גדול ובכסף רב, ומי שרואה שהוא אוכל כל אחד מחברי האריה, הוא יכה בכסף של אויב שהוא בשלטון באותה מידה כחבר ההוא . מי שרואה שהוא היכה מעור אריה או משערו, אז הוא שופך את הכסף של אויב דומיננטי, וייתכן שזו נחלה . והאריה מציין את הלוחם, הגנב או העובד הלא צודק, מפקד המשטרה או התלמיד, ולגבי האריה שנכנס לעיר, זו מגפה, מצוקה, או כוח אדיר או אויב שנכנס אליהם, אלא אם כן הוא נכנס למסגד ועולה לדוכן, כי הוא כוח המדכא את העם ומקבל אותם ממנו אסון. ומפחיד . גור אריה נולד . ונאמר : מי שראה כאילו הרג אריה ניצל מכל הצער . מי שהופך אריה הופך להיות לא צודק לפי מצבו . ונאמר : הלביאה היא בת מלך ….
…ומי שראה שהוא יהיה אסיר תודה לאלוהים הכל יכול, הוא יצבור כוח ויגביר את ברכתו, וגם אם הוא ראוי למדינה, הוא הגיע לעיר טובה מלאה באמירתו, ~ ותודה לו על עיר טובה ו לורד סלחני. ~ ונאמר חזון ההלל וההודיה הוא הגדלת החסד והגבהה, ואולי הוא הביא לעולם ילד לאמירת הקב~ה: ~ השבח לאלוהים שהעניק לי את היהירות איסמעיל . ~…
…ומי שרואה שהמלחמה היא בין הצאן שלו בלבד, אז הוא טוב ביניהם, ונאמר שהגעת הצבא לעיר מעידה על גשם ….
ומי שרואה מישהו מהפרעונים והאדירים בזמן שהוא חי או מת, הוא נכנס לעיר או לארץ והתגורר בה, זה מעיד על הופעת חיי הפרעונים במקום ההוא, ומי שראה שמישהו מהם נתן לו משהו או ציווה עליו ליצור, ואז הוא מציין כי כסף אסור מושג ממלך לא צודק לפי מה שראה ומי שראה אף אחד מהפרעונים לא הפך למוסלמי או צודק, ולכן הביטוי שלו שונה מהאמור