…הקאהל הוא אדם שמשפיע על מיטב דתו על מצבו העולמי כל עוד הוא לא לוקח מחיר עבור מה שהוא מוכר. אם הוא לוקח את המחיר, אז הוא משחית את דתו ואת חייו העולמיים ….
חולם על נחש אוכל עוד נחש
(90 פירושים ומשמעויות של חלומות על נחש אוכל עוד נחש)…מי שראה את עט הכוח בזמן שכתב בטאבלט המשומר ופירש את קריאת הכתיבה, הרי שהחזון הוא כמו שכתוב, ואם הוא לא מסביר את הכתיבה אז הוא חושב על בריאת האל, ורואה העט כל עוד אין תאונה אז זה טוב, ואם יש תאונה, זה בלבול רציני או עיכוב למה שהוא התכוון לעניינים עולמיים ….
…ומי שרואה שהוא אוכל עוד, הוא מקבל כסף ושומר אותו למשפחתו ….
…טוב, הו מפקד הנאמנים 102 – הרון אל-ראשיד ראה חזון שהבנתם, אז הוא כיוון מכתב לאל-קירמני, וכשהוא בא אליו ומשל בידיו הוא היה ריק איתו ואמר : ואני שלחתי אותך חזון שראיתי, והוא אמר : מה זה? הוא אמר : ראיתי שני כלבים ננשכים על ידי ילדת שפחה מהשכונה שלי. אל-כרמני אמר לו: ~לא ראיתי דבר מלבד טוב, מפקד נאמנים.~ אל-ראשיד אמר לו : תגיד מה אתה רואה ומה יש לך? ואז אמר לו : זו משרתת שהלכה איתה למען יחסי מין שלה, ולא היה לך שום קשר איתה, והיא הייתה אישה עם שיער. היא חשבה להתגלח ומצאה את שובל המוס והיא שנאה להישאר בכושרה, אז לקחה פקק (1) אז גילחה קצת שיער והשאירה. כששאלה אותה על כך, היא הודתה בכך והאמינה שאלירמני, אז אל-רשיד יצא אליו ואמר לו : היית שמח ומרוצה ממני, והוא הורה לו לקיים קשר סוני, היזהר מלדבר. על כך כשהיית בחיים, הוא אמר : מאת אלוהים, מה קרה לזה כל עוד ראשיד חי ….
…באשר לציפורניים : היכולת של האדם בעולם הזה . מי שיש לו ציפורניים ארוכות והיה חייל, הוא חובש את הנשק שלו, משהו שנחשף אליו . ואם היה אומן, כמו נגר ונפח, עבודתו גברה, ותעשייתו הוקדשה לו . אם הוא היה הבעלים של סחורות ותשואות, הרווחים והיתרונות שלו גדלו . וכל זה כל עוד זה לא יוצא, ואם זה חורג מהגבול, הוא יזניח את הפקודה והבקשה שלו, וכל מה שהוא מקבל מזיק לו . לגבי מי שחתך ציפורניים, אם הוא חייב חוב או זקאת, או שיש לו פיקדון, או שהוא חייב נדר, הוא שילם ושילם את מה שהיה חייב והיה לו . אם אין דבר כזה, הוא יחקור את הרווח שלו ויפחד לקחת ולתת אותו . וסיפורו מהפיטרה ומהסונה . ואם הוא היה חייל או מישהו שנקרא למלחמה ונאלץ להשאיר את נשקו ולפטור את ידו . אם אין בזה שום דבר של שמרנות בתמיכתו, והוא התבסס בעבודתו ובעמו, בכל בני ביתו, ובנימוסיהם וידעיהם, או על נעריו אם הוא מנומס עם מה שימושי ל אותו מהם, ואז כל אלה הם הציפורניים שלו . באשר למי שהציפורניים שלו החזירו טפרים או טפרים, הוא ינצח במלחמתו וישתלט על יריבו ויביס אותו, והוא מסוגל לנדרש . וכל זה לא טוב בשנה . כמו כן, מי שגפיו עוברות לטרף החיה, אם אותה חיה אינה צודקת ואוכלת את הרע, אין בזה שום טוב ….
…בחלום זה מעיד על החזרת פיקדונות, או הצלת המטופל ממחלתו, או האסיר מכלאו, ואולי זה מעיד על פגישה עם הנעדרים . ומוות בחלום הוא מחסור בדת, שחיתות בה וגובה בעולם אם זה מלווה בבכי וצרחות כל עוד הוא לא קבור בעפר, ואם הוא קבור הוא לא מקווה לסלאח . ומי שראה שהוא מת ואין גופה, זה מעיד על הריסת בית מביתו, ונאמר : אדרבה, שהוא עיוור בראייתו וארוך בחייו . ונאמר : מוות הוא מסע או עוני . נאמר : מוות הוא נישואין לחלוטין, כי האדם המת זקוק לבושם ולכביסה כמו נשוי . ומי רואה שהוא מת והוא בהריון ולא נקבר, הוא יהיה להביס את אויביו . ומי שרואה שהוא חי אחרי מותו, יעשירו אותו אחרי עוניו או יחזור בתשובה על חטאו . ומי שמת אמר לו שהוא לא מת, הוא נמצא בהיכל הקדושים . ומי שרואה את המת הוא חולה, הוא אחראי לדתו . אם אנשי הקברים יוצאים לאכול את כל אוכל העם, אז מחיר האוכל עולה . מה שהאדם המת מספר על עצמו או על מישהו אחר בחלום הוא נכון ואמיתי . ומי שרואה אדם מת בכושר טוב תוך כדי צחוק, זה כך . ומי שרואה שהוא מתפלל למתים, הוא מטיף לאדם חסר לב . ומי שרואה שהוא הולך על עקבותיו של מת, עליו ללכת בדרכו . ומי שראה שהאימאם מת, המדינה תיהרס, ולהיפך . מוות הוא חרטה מחטא גדול . ומי שרואה שהוא מת כשהוא עירום, אז הוא יהיה עני, ואם הוא על שטיח, העולם יפשט עבורו . ומי שיראה שבנו נפטר, הוא יינצל מאויבו . ומי שראה שהוא מת ונקבר, אז העבד ציין שהוא שוחרר, ואם הוא לא היה נשוי, הוא ציין שהוא התחתן, ואם החולה ראה שהוא התחתן, הוא ימות . והמוות הוא מדריך טוב לאלה שפוחדים או עצובים, ומות האחים מעיד על מות האויבים . ומי שרואה שהוא בין עם המתים, אז הוא בין עם צבוע . ומי שיראה שהוא מלווה אדם מת, הוא ייסע רחוק . ומי שרואה שהוא באמבטיה, פקודתו תעלה, והוא יינצל מחטאים, דאגות וחובות . ומי שיראה אדם מת שהוא חי, הוא יחיה בשבילו עניין מת . אם הוא רואה את האדם המת או עייף, אז זה מסיח את דעתו במה שהוא נמצא, ואם הוא חולה, הוא אחראי לחוב שלו . ואם הוא ראה שפניו מושחרות, הוא מת באי אמון . ומי שרואה שהוא הקים את המתים, יהודי או נוצרי, או כפירה, מברך אותם על ידיו . אם הוא רואה שהוא מחיה את המתים, אז הוא מנחה עם אבוד . ומי שנראה חי נותן למתים דבר שעלול להיאכל או לשתות, ולכן זה נזק שקורה לו בכספו . אם הוא יראה את האדם המת וייתן לו אוכל, הוא יזכה לפרנסה מכובדת . אם הוא רואה שהמת מת לקח את ידו, אז כסף ייפול ברשותו מצד חסר סיכוי . לדבר עם המתים זה חיים ארוכים, ולקחת מהמתים זה אספקה . ומי שיראה שהוא מדבר עם המתים, אז תהיה הכחשה בינו לבין העם . ומי שרואה שהוא מקבל מת ידוע, הוא מרוויח מהנפטר עם ידע או כסף שהשאיר אחריו . ונאמר : מי שרואה שהוא מקבל אדם מת ואדם החזון חולה, אז זה מעיד על מותו . ומי שרואה שהוא מתחתן עם אישה מתה ורואה שהיא בחיים, אז החיים ימותו . ומי שרואה שהמת נותן לו את חולצתו השחוקה או המלוכלכת, אז הוא יהיה עני . ומי שרואה שהמתים מוכים בחיים, החיים הביאו שחיתות בדתו . ומי שיראה אדם מת מכים אותו, הוא ישתפר מנסיעה . ומי שרואה אדם מת ישן, שנתו תנוח בהמשך . ואם יראה אדם חי שישן עם אדם מת, חייו יהיו ארוכים . ומי שרואה שהוא חי בין המתים, הוא נוסע רחוק ומשחית את דתו, ואם הוא רואה שהוא עם המתים בזמן שהוא חי, אז הוא מתערבב עם אנשים בדתם, שחיתות . ומי שיראה את הנפטר בין הכופרים לובש בגדים ישנים, אז הוא יהיה במצב גרוע בהמשך . ומי שרואה אדם מת ואומר לו שהוא לעולם לא מת, אז הוא נמצא בהיכל קדושים והוא יתברך בהמשך . ומי שרואה שאמו מתה, אז עולמו נעלם ומקלקל את מצבו . ומי שרואה שאחיו נפטר וחולה, אז הוא מותו . ומי שרואה שאשתו נפטרת, הענף שלו בו פרנסתו הולכת ומתדלדלת . ומי שרואה שהוא מתפלל למען המת, הוא יערב לאיש מושחת . ומי שרואה שאדם מת טובע בים, אז הוא טובע בחטאים . ומי שראה שהמתים יוצאים מקברם, הכלואים ישוחררו . אולי המוות הצביע פתאום על מהירות העושר לעניים . מות הנביאים, השלום עליהם, בחלום הוא חולשה בדת, וחייהם הפוכים . אולי מותו של המדען הצביע על הופעתה של כפירה בדת, על מותם של הורים במחסור, מות האישה הוא עזיבה עולמית, ועל מותו של הילד הפרעה גברית . ותפילות המתים למתים הן מעשים פסולים . לראות את הפוליתאיסטים המתים בחלום הם אויבים ….
…ומי שראה שהוא היכה בדינרים בעפר ולקח אותם בידו ונמס, אז זה מתפרש על ידי התרחשותם מהאם, אז זה ייעלם. ונאמר כי חזונו של דינר אחד מעיד על צדיק, על פי אמירת הערבים : כי כך וכך נולד כאילו הוא דינר, ואם הוא מאנשי השחיתות, אז הוא מופקד על כסף ונבגד בו על מה שאמר הקב"ה וחלקם אם תבטח אותו בדינר, הוא ישולם לך רק כל עוד אתה עומד עליו. אולי לראות את הדינר אם הוא חקוק מעיד שמה שהוא שונא ממשפחתו או ממי הוא דואג ….
…ונאמר שמי שראה שהוא על גבעה ולא יכול לרדת ממנה זה מותו, ונאמר שעליית הגבעה תתחתן עם אשה בעלת גורל מכובד, או התרחשות של תקווה ובכל מקרה הוא היה ראוי לשבח, כל עוד לא היה בו דבר כזה כשהוא ער ….
…ומי שרואה שהוא נמצא בספינה, אז הוא נמצא בספינה, הוא חולה, או כלוא, או משהו שמונע ממנו לעמוד בעניינו, והספינה עשויה להיות ההצלה שלו ממה שהוא חושש ומזהיר, וייתכן שזו אישה. אם הוא רווק הוא מתחתן ומי שרואה שהוא בונה ספינה או מחזיק אותה או קונה אותה או מחונן לו או נמצא בה אז הוא מתחתן אישה או שהוא קונה עוזרת בית ומי שרואה שהוא היה בספינה ויוצא ממנה לארץ, ואז הוא יינצל ממצוקה, ריתוק, דאגה, צער, חוסר מזל ומחלות, ומי שרואה שהספינה ממשיכה במהלכה, הדאגה חלשה יותר ומיהירה להשאיר את בעליו ממנו, גם אם הוא כלוא כל עוד הוא בכלא, או שהוא חולה זמן ממושך, או שאי אפשר לעשות טיול עבורו או שהוא ביקש עניין שלא הגיע אליו, ומי שראה שהספינה עומדת במים העומדים, שהיה קשה יותר עבורו ובריחתו, ונאמר מי שראה שהוא נמצא בספינת ים או בנהר, ואז הוא נכנס לסולטאן או שליט, וכל מי שרואה שהוא עולה אליו ספינה מאמצע הים לאחר שהוא בטוח בהרס שהיה אשם, חזר בתשובה על אשמתו, או עני בן שהיה אמיד, או מטופל שחיפש ידע, או אדם מודאג שעדיין מודאג, או רווק שהתחתן או התיידד עם עוזרת בית, ומי שראה שהוא נמצא בספינה ושקע ונתן לו שקט, ואז הוא טובע בעניין עולמי ותוצאתו טובה, ומי שרואה שהספינה שלו נשברת על ידו ואז עוקף את לוחותיה, זה חוסר מזל אצל אב או דוד וכדומה, מסכנה שיש לו ועשוי להצביע מות בעליו, ומי שרואה שהספינה שלו זורמת באוויר, אז זה מוות בהכרח…
…אגוז פקאן ~ אגוז אמריקאי ~ אם אתם חולמים שאתם אוכלים את הפרי הטעים הזה, תוכלו להשיג חלום יקר לכם ולהרוויח במסחר שלכם לאחר כישלון . אם חלמת על הפרי הזה עוד כשהיה בצמח, זה אומר שתחיה חיים ארוכים בשלום . ואם אתה רואה את הפרי הזה נרקב ובלוי, הוא ייכשל במערכת היחסים הרגשית שלך . אם הפרי קטן וקשה לשבירה, הוא יצליח לאחר מאמץ והוצאות רבים וישיג רווחים רבים ….
…פחאני הוא בחלום אדם הנאמן לכסף ולסודות של אנשים . בפרשנות, זה ראוי לשבח, כל עוד לא תופסים פירות כמחיר . וראייתו מציינת את הרשומות השימושיות או את הבעלים של חדשות המלכים . אולי החזון שלו הצביע על ילדים, בעלים, כסף מהיר ורווח במונח ….
…חלוקי נחל אם אתה חולם על חלוקי נחל, פירוש הדבר תוכניות ופרויקטים חסרי תוחלת . אם אתה רואה חלוקי נחל מעורבבים בעפר, זה מנבא שתעשה ספקולציות מסחריות בצורה אומללה, ותרצה לאבד רכוש משמעותי . אם בחורה תראה בחלומה שביל מרוצף בחצץ, זה אומר שיש הרבה תחרויות עבורה, והיא תבין שיש עוד בנות יפות ומושכות כמוה . ילדה שחולמת לראות חלוקי נחל היא אנוכית ועליה ללמוד לסלוח לטעויות של אחרים ….
…ומי שחושב שהוא שותה משקה טעים, בעל ריח נעים, כמו סירופ עוד, סיגליות, סירופ ורדים וכדומה, אז זה מעיד על זיכרון יפה, שיפור ושבח כמו ששתה ממנו ….
…ומי שרואה שהוא מוכר אנשים ממה שבגדים, אז הוא מנחה אותם לדבר הנכון כל עוד הוא לא לוקח את המחיר. אם הוא לוקח דירהאם, זה מתאים יותר מדינרים ודינרים, בהתחשב בכך שהם חוב ….
…בתים : בית של גבר הוא אשתו הנסתרת בבית אליו הוא שוהה, וממנו נאמר כי ככה נכנס לביתו, אם הוא מתחתן, אז הוא לוקח את זה בשבילה כי היא נמצאת בו , ודלתו היא הנרתיק שלה או פניה, והארון והארון הם בתולה כבתו או בתו החורגת משום שהיא מצועפת, והגבר אינו חי עמה . ואולי הוא ציין את ביתו גם לגופו, את בית השירות את עבדו, את חנות החיטה שאמו, שהייתה הסיבה לו לחיות עם חלב לצמיחה ולחינוך, וה- cenef מציין את המשרת שעשה גורף ומכבס, ואולי הוא ציין את האישה שנמצאת איתה לבד כדי לענות על צרכיו, משוחררת מבנו ומשאר בני משפחתו . והסתכלות על אדם מנישות ביתו מצביעה על כך שנרתיק אשתו נצפה או מנוהל, והוא חזר לכך מבחינת מחסור, טיפוח, הריסה או תיקון, הוא חזר למה שיוחס לו, כמו למשל אומר : ראיתי כאילו אני בונה בית חדש בביתי, ואם הוא היה חולה, הוא היה מתעורר וגופו בריא. כמו כן, אם יש מטופל בביתו המעיד על טובתו, אלא אם כן זה הרגלו, הוא יקבור את מי שמת עבורו בביתו, אז זה יהיה קברו של המטופל בבית, שנקרא אם הוא נבנה. במקום בלתי אפשרי, או שבכל זאת הוא צויר בלבן, או שהיה בבית באותו פריחה או שתי רוחות, או מה שמצביע על ידי אסונות, ואם אין מטופל, הוא התחתן אם היה רווק, או של בתו בעל והביא אותה איתו אם היא הייתה זקנה, או שהוא קנה סוד לפי מידת הבית וסכנתו . ומי שרואה שהוא הורס בית חדש, הוא הוכה מהם והרע, וכל מי שבונה בית או קונה אותו יסבול הרבה טוב, ומי שרואה שהוא נמצא בבית לא ידוע טיח טיח שהוא נפרד מהבתים, וכשמילים מעידות על רוע, זהו קברו . ומי שראה שהוא כלוא בבית כבול וסגור בדלתו, והבית נמצא באמצע הבתים, יהיה לו טוב ויפה . ומי שראה שהוא סבל בית או תורן, הוא ייקח את מוצרי האישה . אם בית או תורן היו נושאים אותו, אישה תישא באספקתו . ודלת הבית הייתה אישה, כמו שהיא עטפה אותה, ומי שראה שהוא סוגר את הדלת התחתן עם אישה . והדלתות נפתחות, שערי הפרנסה . באשר לפרוזדור, משרת על ידיו מבצע את הפיתרון, את החוזה ואת העניין החזק . ומי שרואה שהוא נכנס לבית וסוגר את דלתו על עצמו, הוא יימנע מלהישמע לאלוהים הכל יכול, כי אלוהים אדירים אומר : ~ והדלתות סגורות .~ אם היה רואה שהוא קשור אליו, הדלתות נסגרות והבית היה שטוח, הוא היה בריא ובריא . אם הוא רואה שביתו עשוי זהב, אש פוגעת בו בביתו, ומי שרואה שהוא עוזב בית צר, הוא יוצא מהם . לבית אין גג והשמש או הירח עלו, אישה מתחתנת שם . ומי שרואה בביתו בית רחב ידיים שאינו נמצא בו, הרי היא אישה צדיקה שתוסיף עוד לבית ההוא . אם הוא מטויח או בנוי בלבנים, הרי שמדובר באישה צבועה וארסית . אם יש נחיל מתחת לבית, אז הוא אדם ערמומי . אם זה מחימר, הרי שהוא מטעה בדת . הבית החשוך הוא אישה בעלת אופי רע, בעל אופי רע, ואם האישה רואה את זה, אז זה גם גבר . אם היה רואה שהוא נכנס לבית זרוע, הם היו מכים אותו מאישה כמו רטיבות וכמה הרבה בוץ, אז זה היה מוסר ומתוקן . אם הוא יראה שביתו רחב יותר ממה שהיה, הרי שהטוב והפוריות יתרחבו עליו והוא יתקבל היטב על ידי אישה . ומי שיראה שהוא חורט בית או מקשט אותו, תהיה מחלוקת ומהומה בבית . בית מואר הוא מדריך טוב ומוסר טוב לנשים . החומה : אדם, ואולי מצבו של האיש בעולמו הוא אם הוא רואה שהוא עומד עליו, ואם הוא ייפול ממנו, הוא יוסר ממדינתו . אם הוא ראה שהוא דחף קיר, אז הוא זרק אותו החוצה ואז הוא הפיל אדם ממדרגתו והשמיד אותו . והחומה היא אדם נמנע שיש לו חוב, כסף וגורל, כמו החומה ברוחבה, בהידוק ובגובה שלה, והאדריכלות סביב זה בגלל זה . ומי שרואה קירות שבונים רשימה הזקוקה לכד, אז הוא מלומד או אימאם שמצבו נעלם . אם הוא רואה אנשים זורקים אותם, אז יש לו חברים שמטילים את ענייניו . ומי שרואה שהוא נפל על קיר או על משהו אחר, הוא עשה הרבה חטאים ומחיש את עונשו . סדק בקיר, עץ או ענף הוא גורלו של אחד מבני ביתו, ושניים כמו עגילים ושני פטמות . ומי שרואה קירות לימוד, אז הוא אימאם צודק, חבריו ומשפחתו הלכו . אם הוא יחדש את זה, הם היו מתחדשים וחוזרים למדינתם הראשונה במדינה . אם הוא רואה שהוא מחובר לקיר, אז הוא מחובר לאדם רזה, וכוחו ככל שהוא יכול מהקיר . ומי שמתבונן בקיר ורואה בו את הדוגמה שלו, הוא ימות וייכתב על קברו ….
…אורך, ארוך או אורך : אחת המשמעויות החשובות ביותר לפיה אנו יוצאים מהצורה הזו היא עושר וגובה, והיא עשויה להינתן במובן של יהירות או זמן רב ושמירה ושפע של צדקה . משמעויות אלה הגיעו בטקסטים הבאים אמר הקב~ה : ( אל תלך על האדמה, בשמחה, שלא תפר את האדמה לא תגיע להרים לאורך. ~ סוראט אל-ישרא 37 הקב~ה אמר :~ ומלילה אני להשתטח אליו ולהלל אותו בלילה במשך זמן רב. ~ סוראט אל-מאן 26 והקב~ה אמרו (… עזרתך, עשה אורכם …) סוראט אל-תוואבה 86 והשליח , שלום ו ברכה עליו, אומר על המואזינים האנשים הגבוהים ביותר ביום התחייה, ומדווח שהוא תיאר את אחת מבנותיו כל עוד יד, שהיא מטפורה לצדקה ….
…ומי שרואה שבניין נחרב על ידי האדמה ואז מסתובב כך שהוא כמעט ולא רואה שום דבר מזה, אז זה מעיד על התרחשות דעיכה גדולה, האנשים הבכירים ביותר הולכים עד שאין להם עוד זכר, וכמו כן אם הוא שופע עצים וכפות ידיים, ואלוהים אדירים יודע את הדבר הנכון ….
…מכס אם חלמתם על משרד מכס, פירוש הדבר שתמצאו תחרות בעסק הלחוץ שלכם . אם תיכנס למשרד מכס, זה מנבא שתתקשה להשיג תפקיד כל עוד תרצה . אם עזבת משרד מכס, הדבר מעיד על אובדן תפקיד או סחר, או אי אבטחת הדברים הרצויים ….
…בננות : באשר לבננות, למחפש העולם הזה יש פרנסה שהוא מקבל בהתאם לטיפוחו, ולמי שמחפש בו דת על פי רצונו יש כוח בפולחן שלו . בננות העץ מעידות על אדם עשיר שמאמין בנימוסים טובים, והצמח שלו הוא עדות ללידתו של בן, אלוהים אדירים אמר : ~ צמח הטלה ~ , בננה, לא פוגעת בו, צבע וחומציות ולא בטרם עת, סכום כולל של כסף. . העץ שלו הוא אחד העצים הנדיבים ביותר, ועליו הם הנייר הכי טוב ורחב, והפרשנות לכך טובה לאדם שאליו מיוחס העץ שלו . וכל פרי מתוק פרט למה שתואר, שצבעו צהבהב או שהוא חמצמץ, לא מומש בזמנו הידוע, כי הוא פרנסה, כסף וטוב . הישרדותו ארוכה כל עוד פרי זה נשאר עם הפירות, וקלילות אספקתו וזירוז הופעתו ויתרונו לאנשיו, למעט ענבים שחורים ותאנים, כי ממילא אין בהם טוב . ומי שחושב שהוא הכה משהו מהפרי, אז אין שום דבר רע בזה בזמנו אם הוא מכיל את הרצוי מסוגי הטוב המתוארים, כגון פרנסה, דת וידע . אם המצפון שלו הוא שהפירות האלה הם בין פירות גן העדן, אז זה מדע ודת שהם מעל לכל ספק. אחרת, על פי מה שתואר העץ המכובד, איש שפע . ומי שנקטף מעץ בישיבה, זה כסף שפוקד אותו ללא עבודה קשה או עייפות . דברו, העץ, היה מה שהוא הסכים איתו, ומה שנאמר עליו היה עניין מופלא שאנשים התפלאו ממנו . נאמר כי העץ הוא אישה, אם יש לה משהו הדומה לאישה, ואישה זו צריכה להיות אם של מלך, אישה, בת של מלך או משרתת של מלך ….
…ומי שרואה שהוא בונה בית מרחץ, אז הוא בונה עם אישה, ומי שרואה שהוא נכנס לשירותים, הוא ייפגע מדאגה, עצב או כעס, כמו חום האמבטיה, ועונשו הוא טוב כל עוד הוא לא שוטף במים חמים. אם הוא מתרחץ לפי זה, הדאגה והעצב עשויים להיות חזקים יותר. חדר האמבטיה או כל דבר אחר עם מים קרים, משום שהוא הותיר אותו מכל דאגה, ייסורים ומחלות, ומי שראה שבגדיו נגנבים בחדר האמבטיה, הוא התמודד עם אדם עם הסולטאן….
…וכמה מהמתורגמנים אמרו שמי שיראה שהוא מגלח את ראשו כל עוד הוא לא במלחמה, אז הוא יהיה עשיר ויתעצם עם תלוייו, והוא היה ראוי לשבח ואין בו שום דבר רע, ואם הוא היה במלחמה אז זה לא היה טוב, ונאמר שאם הוא היה בחודשים הקדושים, הוא יהיה גמול על חטאים, ביטול חובות וסוף דאגותיו ומצוקתו, ונאמר כי אחד ההורים או שניהם מת ….
…קנה סוכר: מי שרואה שהוא לועס קני סוכר, אז זה נעשה עניין של מילים תכופות וחוזר עליו, ומי שרואה שהוא לוחץ אותו, מי שמחזיק בו יש פוריות כל עוד האש לא נוגעת בו . אולי קני סוכר הצביעו על פרנסתו של אדם עלוב ….
…אם חלמת שאתה עכשיו, אז זה מצביע על כך שתתאלמן או שתזכה לטיפול בקשישים או בילדים צעירים . אם אישה חולמת שהיא נוכחת, זה מצביע על כך שהיא תהיה תלויה בעבודתה כדי להרוויח פרנסה . אל- Dhair : אישה breastfeeds עוד ילד ….
…קנה : מי שרואה בידו קנה הנשען עליו, הוא עזב את חייו לפחות והופך לעניים ומת בעוני . והכל חלול, לא שורד . והקנה הוא קנה העם וקני העם, והקנה הוא אדם עצור שאין לו דת או הגשמה, ונאמר שהוא אונס של אנשים ומילים רעות . לגבי קנה סוכר, מי שרואה שהוא מוצץ אותו, זה הופך להיות עניין בו הוא מדבר הרבה וחוזר עליו, אלא שדיבורו בלתי אפשרי בו . ומי שרואה שהוא לוחץ אותו, תהיה לו פוריות מרשותו כל עוד האש לא נגעה בו, והוא לוקח את המיץ ומשאיר את מה שלא, כי אזכור המיץ ויתרונותיו גוברים על מה שהוא עושה אחר ממנו ….
…האשמה : זה מעיד על אהבה ושר : אם נעלמת נזיפה, הרי זו לא חיבה … וידידות נשארת כל עוד נותרה נזיפה. אם הוא רואה כאילו הוא מאשים את עצמו, אז הוא עושה מעשה שהוא מתחרט עליו ומאשים את עצמו, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ביום שכל נפש באה להתווכח על עצמה .~…
…ומי שרואה שהוא צלל לקרקעית בריכה, הוא יהיה עסוק באישה ויהיה שקוע בענייניה כל עוד אין בה שום נזק, ואולי טביעה בבריכה מעידה על דאגה וצער ….