…לטייל בחלום זה סימן טוב ומשמעותו רווח ואושר . אם אתה מטייל במקומות מחוספסים ובלתי ידועים, זה מבשר על נוכחותם של אויבים מסוכנים ואתה עלול להיות חולה . באשר לטיול במדרונות סלעיים עקרים זה אומר רווח נראה לעין עבורכם, אך במציאות זה יסתיים באובדן, עצב ודאגה . אם אתה רואה במסעותיך שהגבעות והעמקים ירוקים ופוריים, פירוש הדבר של אושר ושגשוג של תנאים . אם אתה נוסע לבד ברכב, אז יהיה לך מסע פורה ושמח . אך אם נסעתם במכונית צפופה עם אחרים, המשמעות היא שאתם לוקחים הרפתקה ברת מזל ומכירים חברים חדשים וידידותיים . אם אתה נוסע בחלום, זה מנבא שתהיה לך ירושה יחד עם העושר שקיבלת מהעבודה שלך . אם אתה חולם על טיול כואב בו אירעה תאונה, המשמעות היא חוסר יציבות ומערכת יחסים רגשית כוזבת ….

…להוריד את הסנדל זה משרת או אישה . והסוליה הרצויה אם דרך ונסיעה היא עליה, ואם הרסן שלה מנותק, הוא נשאר מנסיעה, ואם מלכודותיה או מושכותיה מנותקות או שהסוליה נשברה, אז מובא לו עניין שמנעו ממנו לנסוע בשל אי-אהבתו ממנו, ורצונו לנסוע לפי צבע סולתו. ואם זה היה אדום, זה היה תענוג, ואם זה היה ירוק זה היה לדת, ואם זה היה צהוב זו הייתה אשליה . כי הוא ראה שיש לו נעל, ומלך אישה לא הלך בה . לובש אותם קשורים לאישה . אם היא לא נשמעה, היא בתולה, וכמו כן, אם היא לבושה היא לא לבשה, והאישה מיוחסת לצבע הסוליה, ואם הוא ראה שהוא הולך בסנדלים, אז אחד מהם הוצא מרגלו, והוא השאיר אח או בן זוג . לבישת סנדלים בזמן ההליכה בהם היא נסיעה בארץ. אם הוא לובש אותם ולא הולך בהם, אז היא אישה שהוא מתחתן איתה . אם ראה שהוא מסתובב ביישוב שלו, היה לו יחסי מין עם אשתו . המדרס השעיר הוא כסף, וקדמת החוף היא אישה . ובלעדי המשתתף היא בת, ואם הוא רואה את זה כאילו הוא לובש סנדלים חדשים, שעירים ולבושים היטב, היא לא התחברה עמה ולא לבשה בתולה . אם הוא רואה כאילו העקב שלה נחתך, אז היא אישה שלא תאמן . אמרו שהוא מתחתן עם אישה ללא שני עדים . אם לא היו לה המושכות, הוא התחתן עם אישה ללא אפוטרופוס . אם הוא רואה כאילו הסוליה שלו מקופלת, והצלחת התחתונה מפוצלת ולא נופלת, אשתו יולדת ילדה . אם הצלחת תוצמד לצלחת, חיי הילדה יתארכו עם אמה, ואם היא תיפול, היא תמות . ומי שרואה כאילו תיקן את סולתו, אז הוא מחליף את הפגם בעניין אשתו ומשפר את המגע איתה . אם מישהו אחר תוקע את זה, זה מעיד על שחיתות באשתו, כך שאם הוא דוחף את סולייתו לנעל כדי לתקן אותה, אז הוא עוזר לאשתו לבצע מעשה לא מוסרי . אם הוא רואה כאילו הוא הולך עם סוליה, אז הוא יתגרש מאשתו או יעזוב את בן זוגו . נאמר כי חזון זה מצביע על כך שהוא מקיים יחסי מין עם אחת מנשותיו ללא השנייה, או שהוא נוסע שלם . אם ראה כאילו סולייתו תטה או נופלת למים, אז אשתו הייתה מפקחת על האבדון ואז מיילדת . אם הוא רואה אדם שגנב את הסנדל שלו ולבש אותו, אז איש מרמה את אשתו, מכיר אותו ומקבל זאת . וסוליית הכסף חופשית ויפה, וכדורים היא אישה חלשה, ואש היא אישה חריפה, ועץ היא אשה צבועה בוגדנית, והסוליה השחורה היא אישה עשירה עם גבהות, וכפות סוליות צבע הם אישה מבולבלת . ומעור פרה זה מהפרסים, ומעורות הסוס זה מהערבים, ומעור האריות הוא מחושך הסולטנים . וסוליית הפשתן היא אישה נסתרת שקוראת את ספר האל, שוטפת . ונאמר שהורדת הסנדלים היא בטוחה וקבלת אפוטרופסות, כי אלוהים אדירים אומר : ~ הסירו את הסנדלים שלכם .~ שאל אדם את אבן סירין, והוא אמר : ראיתי שנעלי נעלמו, ומצאתי אותן לאחר מצוקה . הוא אמר : אתה מחפש כסף ואז מוצא אותו אחרי מצוקה . נאמר כי הליכה בסוליה היא מסע בציות לאלוהים הכל יכול, ואבן סירין נשאל על אדם שראה סנדלים על רגליו ואמר : אתה נוסע לארץ הערבים . ונאמר שהסוליה מעידה על האח . ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו אני הולך בנעלי, והרסן של אחד מהם נותק, אז השארתי אותו והלכתי לבד . אמר לו : יש לך אח נעדר? הוא אמר : כן . הוא אמר : יצאתם לקרקע יחד, אז השארתם אותו שם וחזרתם? הוא אמר : כן . ואז חזר אבן סירין ואמר : אני לא רואה את אחיך אבל הוא עזב את הדת שלנו . פורד אבל אבל בקרוב ….

…בחזון הוא מציין את המסגד, כמו שהמסגד מציין את השוק . זה עשוי להצביע על מלחמה בה עם מנצח ועם מפסיד . אלוהים אדירים קרא לג'יהאד סחר באמרה הקב~ה : ( אני אלריך אותך לסחר שמציל אותך מעונש כואב ). ומי שרואה את עצמו בשוק לא ידוע החמיץ עסקה בה, והיה ער בג'יהאד, אז באו אליו קדושים, אבל הוא היה אפוטרופוס מכוון, ואם הוא היה על חג'ג 'הוא התגעגע או קלקל אותו, ואם הוא היה כשהוא מחפש ידע, הוא היה עוצר אותו או את בקשתו למשהו אחר מלבד אלוהים יכול, ואם לא היה שום דבר מזה. הוא התגעגע לתפילת יום שישי במסגד . ומי שראה את השוק מלא באנשים, או ראה בו אש, או שהיה קש דחוס בצדדיו, רווחים וצביעות היו מגיעים למשפחתו . אם אנשי השוק רואים מנומנמים, או שהם רואים את החנויות סגורות, או שהם רואים את העכביש שוזר עליהם, אז הם מדוכאים . חלקם אמרו : השוק הוא העולם, ומי שרואה אותו רחב ישיג עולם רחב . ונאמר : השוק מעיד על מהומה והתפרעויות בגלל מה שהציבור מתכנס בו . לגבי מי שחי בשוק, זה מדריך טוב בשבילו . אם השוק היה איטי, זה מעיד על אבטלה . ושווקים בחלום מעידים על יתרונות, פרנסה ובגדים חדשים . אולי השווקים הצביעו על שקר, מוסר, דאגה ומצוקה . השוק מציין כל מקום מרכזי, כמו מסגדים וכנסיות, והים שאוסף דגים שאוכלים זה את זה . השוק מציין בפני אנשי ההפשטה ליפול אל האסור או הנטייה כלפי העולם, וזה עשוי להיות עדות לענווה . ואם בשוק הוא הזכיר את אלוהים, מרים את קולו, מציין שהוא מחייב את הטוב ואוסר את הרע . ולכל שוק יש פרשנות : באשר לשוק הספרים, לראות אותו בחלום מעיד על הכוונה ותשובה . שוק הרוקחים הוא תרופה לאנשים חולים . ושוק הניחוחות הוא חדשות טובות, בעלים וילדים . השוק המתוק הוא עדות לאמונה ולאיסלאם . ושוק הזרעים, גידולו וחידוש בעלים, תפקיד, פרנסה וכיסוי לעניינים . ושוק התכשיטים מעיד על חתונות, קישוטים ובני זוג . ושוק התכשיטים הוא כמו משהו למעגלי זיכרון ושיעורי ידע . שוק הקופאיות מעיד על ידע במערכות ופרוזה, עושר אחרי עוני, ומעיד גם על משכן השיפוט . ושוק הנחושת מסמל אושר, צרה, פיצוח ראש, נישואין לפרישות, שמחות ותענוגות . ושוק הנשק מעיד על מלחמה וניצחון על האויבים . ושוק העבדים, התהילה והטוב, או הידיעה על חדשות משונות, ואולי מעיד על שוק בעלי החיים . ושוק הצמר והמוך מעיד על יתרונות ופרנסה . ושוק הכותנה מעיד על צמיחה ומזון ועל הופעתה של אמת משקר . והשוק של אבזיר הוא הצאצא, הרווחים והתועלת מהטיפוח . ושוק הירקות מעיד על סבל ומצוקה לחיות . שוק הדגים הוא פרנסה, הטבות ופגישה עם המשפחה וקרובי המשפחה . ושוק הבשר מציין את מקום המלחמה בגלל הדם שנשפך בו . וזה בשוק הנפט, גהי ודבש מצביע על עלייה של רצונות וריפוי של מחלות . הקצבים משווקים דאגות ואנקד . שוק אוכפים נוסע ביבשה . ושוק הפירות הוא מעשים טובים, מדע וילדים . שוק הנדל~ן הוא שימור כספים וסודות . שוק החיטה הוא שגשוג ובטחון מפחד . ואת צביעות שוק העץ, אפליה ומפגש . ושוק הברזל הוא רשע, מצוקה, הנחות, חוסר מזל ומצוקה, וזה עשוי להצביע על פרנסה ותועלת . ושוק המשי הוא תהילה, כסף ועבודה טובה . ושוק השעווה הוא חרטה על החוטא ומנחה לאובדים . ושוק הפומיס הוא מסע, והוא עשוי להצביע על שוק בעלי חיים, עבדים או עבדים . ושוק האוהלים נוסע ועשוי להצביע על שוק תכריכים למתים . והשוק של חג'מין דואג ואבות קדומים ומחלות, ואולי מעיד על עדי השוק . והשוק המוביל מצביע על מחלות עם מגבלה . ושוק הקרנות מסמל שימור, הבנה ומודעות . ושוק הבישול מסמל ריפוי ממחלות ומילוי צרכים . ושוק הבקבוקים מעיד על צביעות ורכילות . שוק הנייר הוא עדות לניצחון של המדוכאים ונקמה נגד הצורר ….

…גדר : פסור עיר ד 'לסביבות ולאלהה, והלא נודע ממנה, פידל על האיסלאם והמדע והקוראן והכסף והבטיחות והיראה והתפלל, וכל מה שחסם אותו מאויבים אחרים וכל חומות המדע, או אשתו או בעלה או מגן או אב או אב או כלפיהם . מי שרואה את חומת העיר בהריסות, השליט עליה ימות או שהוא מודח מעבודתו, ואם הוא רואה אותה הולכת כמו חיה הולכת, אז הוא נוסע בסולטנה לאזור שעליו הוא חלם בחלום . באשר למי שבנה חומה על עצמו, על ביתו או על עירו, בדוק את מצבו, ואם הוא היה שליט שהגן מפני אויבו והסיר את הגרועים שבנתיניו, ואם הוא היה מלומד שהיה סיווג בידיעתו מה יש לו אי-גבלות לאחרים, ואם הוא היה עבד נזיר, הוא שמר על העם בתחנייתו ונמלט מהמרדה על ידו. ואם הוא עני, אז אסור לו לספק שום דבר לעשות בלעדיו או להתחתן עם אשה, אם הוא היה רווק, היא תגן עליו ותדוף את פיתויי השטן מטעמו . ואם הוא רואה חומה לא ידועה ויש לו תלם ממנה עד שגנב או אריה נכנס למדינה, אז עניין האיסלאם נחלש או ידע במקום ההוא, או תלם מעמודי הדת הוא עמוד תווך . אם זה היה במה שהוא ראה כאילו הוא שלו, כאילו הוא נמצא בו לבדו, זה נכנס אליו בדתו או בידעו או בכספו או בשריונו אם זה היה בג'יהאד, או באי ציות של אב, אם, בעל או אדון, ואז הוא יבוא אליו מאותם חטאים . אל-קלעא : הטירות הן מהן לפרג ', והטירה היא מלך מלכים שמגיעים למלכים מטוב לרע, ולכן מי שרואה כאילו הוא נכנס לטירת המזונות והסגפנות בדתו, ומי שרואה טירה מרחוק, הוא נוסע ממקום למקום ופיקודו מוגבה . ומי שרואה שהוא בנה מבצר : הוא יגן על בריחתו מדברים אסורים, על עושרו ועל עצמו מפני ייסורים והשפלה . אם הוא רואה שהוא הרס את מבצרו, את ביתו או את ארמונו, הרי זו השחיתות של דתו וחיי עולמו, או מותה של אשתו . ומי שיראה שהוא נמצא בטירה, בעיר או במבצר, יתברך בטוב, בזיכרון ובסגפנות בדתו. אם הוא רואה אדם יושב בכבוד טוב, אז הוא מכין אח, נשיא או הורה לברוח איתו . ונאמר : המצודה היא אדם מבוצר שאיש אינו יכול להתמודד איתו . מי שרואה את זה מרחוק, זה גובה שהוא הזכיר, מחזק את הנרתיק שלו, ומי שרואה שהוא מחובר למבצר מבפנים או מחוצה לו, כך גם מצבו בדתו . ונאמר מי ראה שהוא מבוצר בטירת נאסר . ביחס לשלט : מי שרואה שהוא על מגדל או בתוכו, אז הוא ימות ואין בו שום טוב, כי אלוהים אדירים אומר : ~ באשר אתה נמצא המוות עוקף אותך ואם אתה נמצא במגדלים בנויים . ”…

…לטאה אם ​​אתה חולם על לטאות, זה מנבא שהאויבים יתקפו אותך . אם אתה הורג לטאה, תוכל להחזיר את הונך האבוד או את המוניטין האבוד שלך, אך אם הלטאה תימלט, תתמודד עם נסערות ומריבות באהבה ובעבודה . אם אישה חולמת שטאה זוחלת במעלה חצאיתה או מגרדת אותה, אז יהיה לה הרבה חוסר מזל ועצב . בעלה יהיה קורבן של מחלה ומחלה, אלמנה שתצליח לרדת אחריה, ועסקיה יקשו על פרנסה דלה ….

…שלום אם חלמתם שהוקם סולם בשבילכם לטפס עליו לגובה, הכישורים הנועזים והחיוניים שלכם יעלו אתכם למקום בולט בעניינים עסקיים . אם עולים במעלה הסולם, המשמעות היא הצלחה ואושר ללא גבול . אם הוא נפל מסולם, הדבר מעיד על ייאוש ואיבוד הוצאות עבור הסוחרים ועל יבולים יבשים עבור החקלאי . סולם שבור מנבא כישלון בכל רגע ורגע . אם ירדתם מסולם זה מעיד על תסכול בעבודה ועל רצונות מאוכזבים . אם תימלט מהשבי או מכלא בודד בדרך סולם, אתה תצליח למרות שדרכים מסוכנות עשויות לחפוף קדימה . אבל אם אתה מסחרר בזמן שאתה יורד במדרגות, זה מצביע על כך שלא תלבש קישוטים חדשים בצורה משמעותית . וייתכן שתהיה יהיר ועריץ בתפקיד שקיבלת לאחרונה ….

…ומי שרואה שהוא עלה למקום גבוה של גבעות, גגות, ארמונות וכן הלאה, אז הוא סובל מכוח וגובה, ונאמר שמי שראה שהוא נמצא בעמדה גבוהה והעם כולם תחתיו ואם הוא היה חולה אז הוא היה ארונו, ואם הוא היה רוואי והוא קיווה לנישואין אז הוא יתחתן עם אישה מכובדת ומי שרואה שהוא נופל ממשהו מזה. כי הוא חוזר מהמדינה ומי שרואה שהוא התכוון לתואר לפגוע בשליט שלנו או להגיע לעניין שהוא מחפש, ואם הוא חולה וראה שהוא הגיע לסוף המדרגות אז תום חייו ואם הוא רואה שהוא עלה הרבה מדרגות אז הוא עוקב אחר ענייני הגברים ודרגתו עולה איתם ואולי ירידת המדרגות מעידה על דיקטציה ושכנוע ומאז הוא ראה שהוא יורד במדרגות, ואם הוא היה עובד, הוא יצא מעבודתו או נסיעה בסמוך לנסיעותיו, ואם הייתה לו אישה חולה שנספה, ומי שראה שהוא טיפס במעלה מוסלמי זקן, הוא נפגע ממשהו טוב ממסחר ודברים אחרים, ואם הוא ראה שהוא נפל מסולם חדש, הוא היה תקוע בדתו ומי ראה שהוא הציב לו סולם אז הוא ירד ממנו למקום הידוע שלו, כי הוא בטוח ממה שהוא נמצא מפגע ופחד מפני הרס…

…אל-ואדי : כסף לא נשאר עם חרטה . באשר לזרע : זה כסף שנותר פלוס . מי שראה כאילו שאל אותו ממני, הופיע בפניו . אם הוא ראה שהוא מכתים את אשתו בכך, עליו לתת לה תכשיטים או בגדים . אם הוא רואה איתו זרע של מישהו אחר, יש לו כסף של אחר . וצנצנת הזרע היא אוצר שמכה על ידי מי שפגע בו . אם יראה שהוא מוכתם בזרע האישה, הוא ירוויח מכך . הזרמת מים צהובים מנרתיק האישה המעידה על כך שהיא יולדת ילד חולה . אם יצאו מים אדומים היא ילדה ילד קצר מועד . אם ייצאו מים שחורים היא תביא לעולם בן שביתו שולט במעלה . ואם אש תצא מהנרתיק שלה, הרי שלילד תהיה סמכות ודיכוי ודיכוי . אם היא ראתה שהיא ילדה דג בזמן שהיא בהריון, נאמר שהוא ילד ארוך טווח, ונאמר שהוא ילד קצר מועד . אם הוא רואה גבר כאילו הוא מחזור . זה בא אסור . כך גם לגבי הצעירה, אם ראתה שעשתה גוסל בעקבות תקופתה, היא חזרה בתשובה וקיבלה הקלה . אבל אם היא לא מסתתרת וראתה מחזור, אז הוא נולד כי אלוהים אדירים אמר : ~ היא צחקה, אז הטיפנו לה מאישאק .~ צחוק כאן הוא המשמעות של הווסת, ואם היא חושבת שהיא מחזור, אז היא בחטא ורוצה להיפטר ממנה, אז היא לא יכולה ….

…אופניים אם אתה חולם לרכוב על אופניים במעלה הגבעה, זה מסמל אפשרויות בהירות . אבל אם מדובר באישה שרוכבת על האופניים מגבעה, אז זה מצריך טיפול בכל הקשור לשמה הנקי ובריאותה . מזל רע מרחף קרוב ….

…זה הרגיש כי מצעי ספין או כותנה או כך מאשר נשים מסתובבות כמו זה משפיע עבודות שפלות ובוז ) עבודת חלאל לא מרוצה ממנו אבל ראה אישה הוא ספין ומהירות במעלה הם מסתובבים כבר מציעים נעדרו במוקדם אבל על נסיעות, הם נוסעת ונוסעת באחת מטלקתה או נצלה הזמנה על הידיים ….

…חבר אם חלמת על חברים נעימים ומאושרים, פירוש הדבר של חדשות טובות עליהם, או שתראה אותם בקרוב או שתראה את קרוביהם . אם אתה רואה את חבר שלך עייף או מותש, זה מעיד על כך שבאו בעקבותיו מחלה או חוסר מזל . אם אתה רואה את חבריך בצבע כהה, משמעות הדבר היא מחלה יוצאת דופן עבורך או עבורם . אם אתה רואה אותם לובשים צורות של בעלי חיים, המשמעות היא שהאויבים יפרידו אותך מקרוביך הקרובים ביותר . אם אתה רואה את חברך לובש צבעים כהים עם להבות אדומות, זה מנבא שדברים מתועבים יקרו לך, ויגרמו לך חרדה אם לא אובדן ושחבריך יהיו מודאגים מכך . אם חלמת שראית את חברך עומד כמו פסל על גבעה, פירוש הדבר שתתקדם במצבך הנוכחי, אך תחזיר רשמים קודמים של צדק וידע ותחפש אותם דרך כל שינוי שמתרחש . אם פסל החבר נמוך, תתעלם מהחברים הוותיקים כאשר הדברים ישתפרו בעתיד . אם הפסל נמצא מעל מישור או ברמה בה אתה רחוק ממנו, תאלץ את עצמך לחפש שינוי למרות קשרי ידידות או אהבה עצמית . אם חלמת שראית חבר עם מטלית לבנה קשורה על פניו, זה אומר שתפגע ממישהו שינסה לשמור על הידידות איתך . אם חלמת שלחצת יד לחבר שפגע בך ושהוא עזב אותך והוא נראה עצוב בשבילו, אז זה מנבא שתתמודד עם מריבה עם חבר שגדל, וייתכן שהפיוס יבוא בעקבותיו . אתה בטוח עומד לאבד מישהו ….

…אם ראה שהוא קורא על גבעה, הוא פגע במדינתו של אדם לא ערבי, ואם המדינה אינה כשירה, אז הוא פגע בסחר רווחי או במלאכה יקרה ….

…אם אתה חולם שאתה מטפס על גבעה או על הר ומגיע לפסגה, אז תתגבר על המכשולים הקשים ביותר העומדים בינך ועתיד מוצלח . אך אם לא תצליח להגיע לפסגה, הפרויקטים היקרים שלך יסבלו מקריסה . אם תעלו על סולם לשלב האחרון, תצליחו בעבודה, אך אם הסולם ישבר, תוכלו לצלול למצוקה לא צפויה ועלולים להיות לכם תאונות . אם אתה רואה את עצמך מטפס על קצה ביתך בצורה מסתורית בחלום ופתאום אתה מוצא חלון שנפתח בפניך, הדבר מנבא שתערוך ספקולציות מסחריות המתנגדות לרצון חבריך, והצלחה לא תכתיר את מאמציך למרות שייאוש יפלוש ללבך לפעמים….

…הוא נשחט בחלום מכיוון שהעליב את המלווים 82 – אבן אל-קיים הזכיר גם בסמכותו של אל-קייבראני שהוא הזכיר ב ( כיתאב אל-בוסתן ) בסמכותם של כמה מקודמיו, הוא אמר : היה לי שכן שמקלל את אבו בכר ועומר – שאלוהים יהיה מרוצה מהם – כשיום אחד יותר ממה שהוא העליב אותם, אז לקחתי אותו ואכלתי אותי, והלכתי הביתה בזמן שהייתי נרדמתי ועצוב, אז ישנתי וערב שמאל, וראיתי שליח האל ( שלום אליו ), בתוך חלום, ואני אמרתי : הוי שליח אלוהים כך וכך קללות חבריך, אמר : ( מי שלי לוויה ) ? אמרתי : אבו בכר ועומר אמרו : ~ קח את הסכין הזאת ושחט אותה איתה .~ אז לקחתי אותו , הנחתי אותו ושחטתי אותו, וראיתי כאילו היד שלי פוגעת בו מדמו , אז זרקתי את הגאות והבאתי את ידי לקרקע כדי לנגב אותה, אז הבחנתי כששמעתי את צורח מסביב לביתו אז אמרתי : מה הצרחה הזו : הם אמרו : אז וכך נפטרו פתאום כשבאנו והסתכלנו עליו, אז קו אתר השחיטה . 83 – הוא אמר : מוחמד בן עבדאללה אל-מוחאבילי אמר : ראיתי בחלום כאילו אני נמצא בזרועותיו של בן-פלוני , ואם הנביא ( PBUH ) ישב על גבעה עם אבו בכר ועומר עומד לפניו, אומר לו עומר : הו שליח אלוהים, זה מעליב אותי ומעליב את אבו בכר , והוא אמר : בוא הו אבו חאפס ), בא אדם. אם Omani הוא היה מפורסם Bsabhma הנביא אמר לו ( r )) Addjah ), Faddjah אז אמר ( Azbha ) Vzbha , אמר : מה הזעיק אותי, אבל Siaha אמרתי : למה אני לא אומר לו בתקווה לחזור בתשובה כאשר חיזר הבית שלו שמעתי הרבה בכי , אז אמרתי : מה זה הבכי הזה? אז הם אמרו : העומני נשחט אתמול על מיטתו . הוא אמר : התקרבתי לצווארו, כך שמאוזנו לאוזנו שביל אדום כמו דם כלוא ….

…מי שרואה שהוא משתחווה ומשתחווה ומתפלל לאלוהים הכל יכול, אז הוא נכנע לו, ומפטר את עצמו מהיהירות, קובע את גבולותיו וחוקיו של האל, ומשיג במהירות את מבוקשו בדת ובעולם וכובש את מי שהוא אויביו . ונאמר : מי שיראה שהוא עבד את אלוהים אדירים, ינצח את אויבו, ויסלחו לו . והזונה אשמה, כך שאם ישתטח הוא יחזור בתשובה על חטאו, יתחרט וימלט מסכנותיו, יספק את צרכו, ייתן חנינה, והמחונן יאריך את חייו . אם הוא רואה שהשתטח למישהו שאינו אלוהים אדירים או נפל על פניו מבלי ללכת לבתי הסוהר, הוא היה מושפל ואוכזב, אם הוא נמצא בסכסוך, מלחמה או מריבה, ואם הוא היה אבוד סחר, ואם היה לו צורך, אז זה לא היה מבוטל. אם הוא נפל על הר שמשתטח לאלוהים הכל יכול, הרי שהוא כובש אדם בלתי ניתן להריון, ואם הוא נמצא על גבעה או חומה, הוא נכנע לאדם רזה שנכשל בו . השתטחות בחלום היא עדות לאמונה באלוהים ובתשובה עבור החוטא, ואולי כריעה והשתטחות מעידה על חג'ג ', כי אלוהים אדירים אומר : ( וטהר את ביתי לאלו המתפללים, קמים וכורעים ברגל ). השתטחות עשויה להצביע על עקבות השמש וליווי הנביא, אלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום בגן עדן . סגודה בחלום היא מדריך לציפורניים, מדריך לתשובה מחטא, מדריך לזכייה בכסף, מדריך לחיים ארוכים, ומדריך להימלט מסכנות . השתטחות היא ניצחון וצדק בעניינים . השתטחות עשויה להיות ברכה שהקב~ה העניק למי שראה זאת . ומי שרואה לבנה של זהב, היא משתחווה לבנה של כסף, כי אדם מכובד נכנע לאדם שפל . ומי שנכלא בגין צלב, הוא נתון לאנשים הצבועים של הכאת עניבות, שירה וכלי נגינה ….

…לחלום על הר צחיח או על גבעה עקרה מעיד על רעב וסבל בצורות שונות ….

…הפרה : שנה, ואבן סירין נהג לומר כי שליו של הפרה הוא למי שבבעלותו, היקר לי יותר מהמהזל, מכיוון שהשלו הוא שנים פוריות, והמלזל הוא שנים של פוריות, על פי הסיפור של יוסף עליו השלום . נאמר כי הפרה גבוהה ויש לה כסף, השמנה היא אשה עשירה, הדלה ענייה, הפרה טובה ושימושית, והאישה הקרנית היא אישה מנודה . מי שחושב שהוא רצה לחלוב אותה והיא אוסרת עליו בצופר שלה, היא כועסת עליו . אם ראה שמישהו אחר חלב אותה ולא מונע אותו, השופכן בגד בו באשתו . והערימה שלה היא כסף חסר ערך . תפיסתה של אשתו אותה, ואובדן מעיד על שחיתות האישה . חלקם אמרו כי העיקול מול פרה הוא קושי בתחילת השנה, וזה רע לו באמצע השנה, והנס שלו הוא חומרה בסוף השנה, וה שחיטת הפרות היא אסון בקרב קרובי משפחה, וחצי מהשחיטה היא אסון לאחות או לבת, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ואם זה אחד, יש לו חצי ~. רבע מהבשר הוא אסון עבור אישה, וחלק קטן ממנה הוא אסון המתרחש במקום אחר . חלקם אמרו כי אכילת בשר בקר היא כסף חלאל בשנה, מכיוון שהפרה היא סונה . אמרו שקרני פרה היו שנים פוריות . מי שקונה פרה שמנה. יכה בווילאיה של העיר אמרה אם הוא כשיר לכך . ונאמר שמי שפגע בפרה פגע באחוזה מגבר גדול, ואם הוא היה רוואי, הוא התחתן עם אישה מבורכת, ומי שראה את זה כאילו הוא רכב על פרה ונכנס לביתו וקשר אותה, הוא ירוויח עושר, הנאה והקלה מדאגה es . ואם הוא רואה שהיא חוטפת אותו בקרן שלה, הוא מעיד על אובדן, ומשפחתו וקרוביו אינם בטוחים . ואם היה רואה שהוא מקיים איתה קשר, הוא היה הופך לשנה פורייה בלי פניה . אם צבעי הפרה הם המיוחסים לנשים, הרי שהם כמו צבעי הסוס . כמו כן, אם זה מיוחס לשנים, ואם הוא רואה בדראאה פרה יונקת חלב מהעגל שלה, אז זו אישה שמובילה את בתה . ואם הוא רואה שפחה חולב פרה של אדוניו, אז הוא מתחתן עם אשת אדונו, ומי שרואה ששרט פרה או שור, הוא יחלה באותה מידה שהוא נשרט . ומי שיש פרה או שור נגדו, הוא יקבל קשיים ועונש ואני חושש שיהרגו אותו . ועל הפרה נאמר שהוא סימן טוב לכדור, ומי שראה אותו יחד הצביע על הפרעה . באשר לפרות הנכנסות לעיר, אם חלקן הולכות זו אחר זו ומספרן מובן, הרי שהן שנים שנכנסות לעם, אם הן שמנות אז הן שגשוג, ואם הן רזות אז הן קשיים, ו אם הם נבדלים בכך, אז המתקדם הוא שמן, השגשוג מתקדם, ואם הוא רזה, המצוקה מתקדמת, ואם הם באו יחד או לא אחידים, והעיר הייתה עיר של הים, וזה היה במהלך המסע וספינות הוצגו על פי מספרן ומצבן, אחרת היה זה פיתוי נרדף, כאילו היו פני פרות כמו גם בטובות הדומות זו לזו, אלא שכולן אפסות, מכיוון שהן מחלות הנכנסות לאנשים . אם הקרניים בצבעים שונים, או שהן סוטות ממנה, או אם אש או עשן יוצאים מהפה או מהאף שלהן, אז זה צבא, פשיטה או אויב שמכה בהם ויורד לחצרם . פרה בהריון היא שנה פורייה . ומי שיראה שהוא חולב פרה ושותה את חלבה, הוא יהיה עשיר אם הוא יהיה עני, והוא יהיה גאה במעמדו, ואם הוא עשיר, עושרו וגאוותו יגדלו . ומי שנותן לו עגל קטן או פרה, הוא הכה ילד . וכל קטין מהגזעים, שהראש העיקרי שלו מיוחס לפרשנות לגבר ולאישה, ואז ילד הוא ילד . ובשר זה כסף, כמו גם בשר . מסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו אני שוחט פרה או שור . הוא אמר : אני חושש שתפרה אדם, ואם אתה רואה דם שיצא, זה חמור יותר. אני חושש שזה יגיע למתים . אם אתה לא רואה דם, זה קל יותר . עאישה אמר : ראיתי כאילו אני על גבעה סביבי, שוחט פרות, אז סטולק אמר לה : אם אתה מאמין לחזון שלך, יהיה אפוס סביבך . זה היה כך ….

…מי שרואה גבעה במקום מצומצם, אז הוא מלווה אדם של פחד ומקבל ממנו תוצאה, ואם הוא עולה עליה, עדיף, במיוחד אם הוא יושב עליה. אם הבינו שהגבעה ההיא שייכת לו, אז הוא השיג כסף רב, וייתכן שהיה אדם גדול שלקח אותו ממנו בדיכוי ….

…באשר לים, זה הסמכות, והנהר הוא שליט בלעדיו. אז מי שיראה את הים או יעמוד עליו, אז יקרה לו משהו מהסולטן שהוא לא רצה. ומי שרואה שהים מחסור והפך למפרץ, אז הרשות נחלשת ומתרחקת מאותן מדינות מהן יצא הים, ומי שרואה שהוא נכנס לים בשחייה עד שהוא לא רואה, זה שלו אֲבַדוֹן. ומי שראה שהוא טבע בים או בנהר ולא מת בו, אז הוא טובע בעניין העולם הזה, ואולי הוא היה הרבה חטאים וחטאים, ומי שראה שהוא נכנס לים או נהר ופגע בו מקרקעיתו ובוץ ובוץ, ואז הוא יפגע מהם מהסולטן או זקן, ומי שרואה שהוא צוללן בים צולל על פנינים או משהו אחר, אז הוא יצא מכיוון שהוא חיפש ידע או כסף וזה פגע בו לפי כמות הפנינים לכאורה ואחרים, ומי שראה שהוא שואב מים מהים או מהנהר ומכניס אותם לקערה, ואז הוא מכה כסף משליט , ואם המים חשוכים, הוא זוכה לפחד ומי שרואה שהוא רוחץ או מכבה ממי הים או מהנהר, ואם הוא היה חולה, אלוהים רפא אותו או שהיה לו חוב שאלוהים שלט, או היה מודאג, ברוך השם הוא היה מודאג, או חשש מביטחון, או בכלא, הוא יצא ממנו לטוב, ואם הוא ראה שהוא הולך על המים בים או בנהר אז זה מציין את דתו הטובה ואת תקפות הוודאות שלו, ומי שראה גלגל מים חלש באותה מידה אדם לא צריך לטבוע בו, כי זה חיים טובים לבני אדם אם זה נפוץ או לאלה שבבעלותם את גלגל המים אדם בו, כי אלה חיים טובים לבני אדם אם זה אדם כללי או מי שבבעלותו את גלגל המים בפרט, ומי שרואה שהים קם מהאדמה, אז הוא שליט שחושש שהוא שולל או עוול לו, ומי שרואה שהוא נכנס לים או לנהר, אז הוא נכנס לשליט או שליט, ואם הוא חולה, מחלתו תחמיר ואם הוא ייצא מזה, זה מכה טוב מהסולטאן ומתרחק ממנו. ומי שרואה שהוא חתך ים או נהר לצד השני, אז הוא חותך אותם או גבעה ונשלם מזה. ומי שרואה שהוא שותה מים מתוקים מנהר או מגלגל מים, אז הוא יסבול מהעונג לחיות חיים ארוכים, ואם הם מרים או חשוכים, חייו הם בדאגה, פחד או מצוקה וזה נאמר שהוא חולה כמו שהוא שותה, ואם הוא רואה מעט מים בכלי או במקום שבו הוא כלוא, אז הוא נולד, ואם הוא רואה ששפכו עליו מים חמים מהמקום שהוא עושה לא מרגיש, אז הוא כלוא או חולה או סובל מהם או מפחד מהג'ין עד כדי חום שלו ומי שראה אם ​​הוא נופל למים, אז הוא היה נופל למצוקה קשה או סבל, ומי שחושב שהוא נשא מים בקערה, ואם הוא עני, אז הוא קורה לכסף או לרווק שהוא נשוי או נשוי, אשתו או אומה ילדו את אשתו או את עבדתו, ואם הוא רואה שהוא נושא מים בבגד או בתוך מה שהוא מכחיש שהוא נושא בו מים הוא הבל, ומי שרואה הוא שותה מים מספל או מכוס או משהו דומה. אם הוא רווקי, הוא מתחתן, ואם הוא רואה שהוא מרוקן מים לצנצנת או למטמון או לתיק או למשהו אחר, אז הוא מתחתן אישה ומי שרואה שהוא מסיע מים לביתו, אז כל הטוב מונע אליה ומי שרואה כי מים זרמו בביתו או שעיניים פורצות בו, כי זה עיניים בוכות על אדם חולה או להיפרד מהנוסע או אחר, וכל מי שרואה את הערוץ שלו בית או פרדס פועל, אם הוא מודאג, הוא ישוחרר ואם הוא רואה את זה חסום, תורתו חסומה על ידו…

…הקריאה לתפילה בחלום מציינת את העלייה לרגל אם הקריאה לתפילה היא בחודשי חג'ג ', והיא עשויה להצביע על רכילות באופן שמעורר תנועה, ניידות והכנה למלחמה, והיא עשויה להצביע על גניבה, או על גובה התואר, המיקום המכובד, הגובה והמילה הנשמעת, והאישה לסינגל . אולי הוא ציין את החדשות הנכונות . ואם הקריאה לתפילה שאינה הקיבלה, או הקריאה לתפילה בשפה שאינה ערבית, או עם זו שחורה, הוא עשוי לספר לנו על שקר ורכילות . אולי זה הצביע על הבעה והח'ריג'ים במדינה ההיא . המואזין הוא הקורא לטוב, המתווך, או קבלן הנישואין, שליח המלך או גבותיו, או המתקשר בצבא, ואם האישה נתנה אישור בחלום במינטר המסגד, הופיע חידוש גדול בארץ, ואם אוזני הנערים הצעירים השתלטו על המלך, במיוחד אם הקריאה לתפילה הייתה בשעה הלא נכונה . ומי שראה שהוא קורא למשואה והוא כשיר למדינה, הוא קיבל מנדט ככל שהגיע לקולו ובסופו של דבר היה איתו, ואם הוא לא היה ראוי למדינה, רבים מאויביו הפכו לנשיא עליהם, גם אם הוא היה סוחר שמרוויח במסחר שלו . הקריאה לתפילה עשויה להצביע על תחינה, צדקנות, ציות ועשיית טוב, או בטיחות והצלה מעלילות השטן . ומי שרואה שהוא קורא לקריאה לתפילה בבאר, ואם הוא במדינה לא מאמינה, הוא קורא לאנשים לשיטת הדת, ואם הוא נמצא בארצות מוסלמיות, אז הוא מרגל, וייתכן שיש לו היה הבעלים של כפירה שהוא קורא לה אנשים . ומי שרואה שהוא קורא לשיחה והוא מוסלמי, אז הוא מצרף לטוב . ומי שרואה שהוא מתקשר לשיחה ואף אחד לא עונה לו, אז הוא מעם של עוולים . ומי שראה שהוא קורא על גג שכנו, הוא היה בוגד בשכנו על אשתו . ומי שרואה שהוא קורא על גג הכעבה, אז הוא כופר או מעליב את חבריו של הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום . ומי שרואה שהוא מדקלם את הקריאה לתפילה בשכיבה, אז אשתו מתגרה באנשים ומרגיזה אנשים בלשונה, גם אם הוא היה רוואי, הוא התחתן . ומי שראה שהוא מתקשר בשוק, הוא מרגל גנבים . ומי שראה שהוא קורא לפתחו של הסולטאן, הוא יעיד על האמת . הקריאה לתפילה בסמטאות ובשווקים מעידה על חיים טובים, ומי שרואה שהוא קורא לקריאה לתפילה בקרון, הוא מואשם בגניבה . הקריאה לתפילה עשויה להצביע גם על עזיבת בן הזוג . ומי שראה שהוא קורא למקום בו עידן המקום נהרס והיו בו הרבה אנשים . ומי שיראה שהוא מתקשר לשירותים, יהיה לו חום . הקריאה לתפילה או הרמת קול לזכרו של אלוהים אדירים מעידה על קרבה לזקנים, במיוחד אם הקריאה לתפילה היא בקול יפה, ואנשים מקשיבים לה . אך אם הקריאה לתפילה שונתה, או שהוא התעסק בזה, או שהוא שינה את זכרו של אלוהים אדירים, או אם הנחשף נחשף, הדבר מעיד על פזיזות ומצוקה גרועים . ומי שרואה שהוא מכנה את הקריאה לעם שנאסף יחד, אז הוא קורא אנשים לאמת והם לא צודקים . ואולי הקריאה לתפילה מעידה על הבנה בדת . הקריאה לתפילה עשויה להיות תפילה להזמנה בסמכות הסולטאן . ומי שרואה שהוא נותן את הקריאה לתפילה ולא משנן את הטקביר ולעודד, אז הוא יצטער על אויבו . ומי שרואה שהוא קורא בשמיים ואנשים ענו לו, אז הוא קורא לאנשים לטובה והם עונים לו . ומי שרואה שהוא נתן את השיחה פעם או פעמיים, ונשאר ומתפלל על פי תפילות החובה, אלוהים אדירים יספק לו את חג'ג 'ואת אומרה . ומי שרואה שהוא קורא לקריאה לתפילה על גבעה שהושפעה ממנדטו של אדם שאינו ערבי, ואם הוא אינו כשיר למדינה, הוא יכה בסחר רווחי או במלאכה גדולה. הוא קורא לגברים לפיוס . אם האישור חל על בית, משפחתו תמות . ומי שרואה ילד קורא, אז הוריו חפים משקר ושקר . ומי שראה שהוא קורא להנאה ולמשחק, אלוהים שדד אותו מדעתו . מי ששומע את הקריאה לתפילה בשוק מעיד על מותו של אדם מהשוק . מי שמרוויח במזבלה יזמין אדם טיפש להתפייס, וטיפש לא יקבל את זה ממנו ….

…הר : מלך או שליט אכזרי, מאופק, או אדם גדול כמו הר, אורכו, קוצרו וגובהו . והוא מלמד את העולם ואת הנזיר, ומציין את הדרגות הגבוהות, המקומות הנכבדים והסירות הטובות, ואלוהים אלוהים ברא הרים כיתדות הארץ כשהוא מופרע, כיוון שהם כמו מלומדים ומלכים, כי הם מחזיקים במה הרים אנכיים אינם מחזיקים, ועשויים להצביע על המטרות והדרישות, מכיוון שהעולה אליו אינו עולה אלא כלפיו. מי שרואה את עצמו על הר, תומך אליו או יושב בצילו, ניגש לאיש ראשי, התפרסם בזכותו ותפס אתו מחסה, כסולטן או משפטן, מלומד שסגד לנזיר, אז מה דעתך אם הוא היה מעליו קורא לשיחה לסונה, לעתיד הצ'יבלה, או שהוא נזרק מקשת ביד כי תהילתו בעם משתרעת עד לקולו, וספריו והפקודות שלו מבוצעים ל המקום אליו הגיעו החצים שלו . ואם מי שראה את עצמו פוחד ממנו כשהוא ער היה ביטחון, ואם הוא נמצא בספינה, הוא נפגע בים על ידי קשיים ומכשול שעבורו היה משוחד, ועלייתו עליו הייתה ללא דופי , כי אלוהים הקב~ה אמר : ~ אלך להר שמגן עלי מפני מים .~ אבן סירין אמר : ההר באותה תקופה אינו מתקיים, אלא אם כן נראה אותו בחלום כאילו הוא נמלט מספינה להר, כשהוא הולך ומתאבד, על פי סיפור אבן נח . זה עשוי להצביע על אדם שלא היה ער בספינה או בים, על הפרדוקס של דעת הקבוצה ובלעדיות וכפירה, אז מה דעתך אם תהיה לו מפלצת ההרים ושביעותיהם, או הספינה שממנה הוא ברח להר היה שופט, מפקד ידע או אימאם צודק . באשר לטיפוס על הרים, זו דרישה שהוא מבקש ומשהו שהוא רוצה, ולכן הוא שואל על מה הם נמצאים בזמן שהוא ער, או על התקווה שלו מחברת הסולטאן או מדען, או לעמוד אליהם ב צורך או במסע ביבשה וכדומה . ואם העלייה שלו אליו הייתה כמו טיפוס על הרים, מדרגות או דרך בטוחה, אז כל משפחתו תהיה לו קלה, וכל מה שסביבו חשש בשבילו . ואם היה מושפע ממנו לרעה, או שהוא יעלה אליו ללא מדרגות, שלום או שכל, היה חושש ממנו, וכל עניינו היה מרמה . אם סיכם לעיל, הוא נמלט לאחר מכן . ואם הוא נותן משנתו מבלי להגיע, או נופל בחלום, הוא נספה במה שרוצים ואסור בינו לבין מה שהוא רוצה, או שחובו מושחת בעבודתו, ואז הוא יורד מנזק ופגיעה מ נזק, פורענות ועצב, במידה הנשברת מחבריו . הנפילה מעל ההר ותקרות הגבעות של אלקואדה 0 קירות עליונים ועצי דקל ועצים, זה מראה את הפרדוקס של ההצגות את הדבר שנפל ממנו בפירושו , מהסולטאן, או מהעולם, או בעל או אשתו או עבדים או מלך או פעולה או אירוע, לשאול את החוזה על הדבר החשוב ביותר שהוא נמצא התעוררותו, כי אשר הוא התקוות והפחדים לו ומתנות ועיכובים אותו פרידתו ממנו, ועל התמדתו אותו, אם ההתעוררות נוצרת בגלל שפע הדרישות והתנאים בה, או בגלל שינוי התקוות שלה, הוא נשפט באופן פרדוקסלי עבור מי שנפל ממנו בחלום על פי עדויותיו בפירוש . ההבחנה בין ענייניו מעידה על ידי מידת הראיות שלו, וכי ידיעתו על השלמת הדבר שהיה עליו וכוחו, חולשתו וסערתו, אולי הובילו אותו מנפילתו מצחיחות, פוריות, מהמורות. , מישור, אבן, חול, אדמה או ים, אולי הוא חזר אליו בגופו בזמן נפילתו, ומעיד על נפילה לחטאים, סתמים ולהשחתה, אם נפילתו הייתה עדות לכך, כגון נפילה אל החיה, עורבים, נחשים וחולדות של העכברוש, או לכלוך ובוצה, וזה עשוי להצביע על נטישת חטאים ונמנעות מכפירה, אם הוא יברח מדבר כזה. או שנפילתו הייתה במסגד או בגן ילדים, או לנביא או לגן ילדים, או לנביא או לקיחת קוראן, או לתפילה קבוצתית . באשר למה שחזר להר מבחינת נפילה, הריסה או מקצועיות, זה מעיד על חורבן של מי שהסיע את ההר עליו, או על הרסו או הריגתו, אלא אם כן הוא עולה באוויר מעל ראשי הבריאה , כי זה פחד גדול שנשאר על העם מצד המלך, כי בני ישראל העלו את ההר שמעליהם זה כמו חופה, לפחד מה 'בשבילם, ואיום על אי ציות . באשר לריצת ההרים, זו עדות לתחייה מתמשכת, או מלחמה הנעה בה המלכים נעים זה נגד זה, או הבדל וטלטלה המתרחשת בין מדעני כדור הארץ בניסיון ומצוקה , בו פשוטי העם מתים, וזה עשוי להצביע על מוות ומגיפה, מכיוון שזה אחד מסימני התחייה, והחזרת ההר היא חמאה או אפר או עפר, אין בזה טוב למי שהצביע ההר אליו, לא בחייו ולא בדתו, ואם התווסף אליו שהאדיר לאחר השפלתו, והיה בטוח לאחר חוסר אמונו, והוא ירא אלוהים לאחר עריצותו, הוא חזר למה שהוא היה חזר למצב הראשון שלו, כי אלוהים אדירים יצירת הלבוש, כטענתם, היא קצף מים, והקצף אינו תקף, כפי שאמר אלוהים אדיר בספרו . וההר שיש בו מים, צמחים וירק, הוא קניין של חייב . ואם אין בו צמח או מים, הרי זה מלך דומיננטי לא מאמין, כי כמו המת, אלוהים אדירים לא משבח אותו ולא מקדש אותו . ההר העומד שלא נפל חי והוא טוב יותר מהנופלים, והנופלים שהפכו לסלעים מתים, כי הוא לא מזכיר את אלוהים ולא משבח אותו . ומי שקם על הר ושתה ממאתו והיה ראוי לאפוטרופסות, הוא השיג אותו מאדם של מלך קשה לב, ומה שהוא לא מעריך זה מה ששתה . המכשול הוא עונש וחומרה, אם הוא ייפול ממנו הוא ישרוד, ואם הוא יעלה הוא יעלה ויתנדנד מעייפות . והסלעים סביב ההר והעצים מסרסרים את המקום ההוא . וכל עלייה היא גובה, כל נפילה היא עמדה, וכל עלייה מעידה על בעיה, כך שירידה מעידה על הקלה, וכל עלייה מעידה על מצב, כך שירידה מעידה על בידוד . ואם הוא ראה שהוא נושא הר וכבד עליו, אז הוא נושא את אספקתו של איש ענק או סוחר שמכביד עליו, ואם הוא מפחד, פחד ממנו . אם הוא יראה שהוא נכנס למערת הרים, אז הוא יזכה לרציונליות בדתו ובענייניו, ישתלט על ענייני הסולטאן ויוכל . אם הוא נכנס למערת ההר במערה, אז הוא מתכנן מלך או גבר בלתי ניתן להריון, ואם הר פוגש אותו, הם או נסיעות או גבר בלתי חדיר או עניין קשה או אישה קשה ואכזרית יפגשו אותו, ואם הוא רואה שהוא עלה להר, הרי ההר הוא מטרת הדרישה שלו, ככל שהוא עלה, עד להתיישר מעליו . כל עלייה שאדם רואה, או מכשול, גבעה, גג וכו ', היא להשיג את הנדרש מביטול הצורך שהוא רוצה, והעלייה שווה, מצוקה ולא טוב בה . אם הוא רואה שהוא ירד מגבעה, ארמון או הר, הרי שהעניין שהוא מבקש פוחת ולא מתגשם, וכל מי שרואה שהוא הורס הר, אז הוא גווע באדם, ומי שרואה שהוא מעוניין לטפס על הר או לתרגל אותו, הרי אותו הר היה מטרה אליה הוא עולה, ואם הוא מעליו הוא משיג את תקוותו אם הוא ייפול ממנו, מצבו יגורש . והעלייה הראויה לשבח על ההר היא לצלוע בכך כמו שעושה ההר . וכל הגובה ראוי לשבח, אלא אם כן הוא ברמה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אעמיס עליו עלייה ~….

…עלייה מהגובה לגובה, ככל שהיא יורדת . זה עשוי להצביע על עוול עצמי . ומי שראה כי הוא עלה לשמיים עד שהגיע לכוכביו, ואז יהפוך לאחד מכוכביו, הוא יקבל מנדט גדול ומנהיגות מכובדת . ואם הוא עולה להר זה עננות ונסיעה . העלייה היא מעלית והנפילה חלשה, ואם היא עולה כמכשול, היא עלייה וסולטנות מעייפות . ובכל עלייה שאדם רואה בהר, מכשול, גבעה או כל דבר אחר, הוא ישיג את מבוקשו . העלייה היא קושי שווה ואין בזה שום טוב ….