…אם הנדן נשבר והחרב נמשכת, האישה מתה והילד נולד . אם כולם היו שבורים, הילד והאם היו מתים ….

…העיניים הן בחלום דת של אדם ותובנה איתן הוא רואה הדרכה ואשליה . ומי שרואה הרבה עיניים בגופו, זו עלייה בדת ובצדק . ואם הוא רואה שהוא מבחין באדם רשע, אז הוא מרמה ושונא אותו . אם הוא רואה שעיניו עשויות מברזל, אז הוא יחרב את כיסויו, והם יקבלו אותו . ואם בטנו מתפצלת והוא רואה עיניים בבטנו, הרי הוא כופר, כי אלוהים אדירים אומר : ( אלוהים לא עשה אדם עם שתי לבבות בבטנו ). ואם הוא רואה על כתפו עין של אדם או עין של בעל חיים, אז הוא מכה בכסף בלתי נראה . העין השחורה היא דת, העין האצילית מנוגדת לדת, העין הכחולה היא דת בכפירה, והעין הירוקה היא דת שמפרה דתות . אחדותו של בסרה טובה לכל האנשים, וחולשתה מעידה על הצורך שלו בכסף, מכיוון שכסף הוא כמו עין . ואם הוא יראה את עיניו נעלמות, ילדיו ימותו . אם הוא נכנע, הוא ימצא מישהו שייקח את ידו . ואם מישהו שרוצה לנסוע רואה את זה או מישהו שנמצא במסע, זה מעיד שהוא לא חוזר למולדת . ומי שרואה שעיניו הן עיניו של אדם אחר, זה מעיד על כך שעיניו נעלמו ושמישהו אחר מנחה אותו בדרך . ומי שיראה שעיניו נופלות לחיקו, אחיו, בנו וכדומה ימותו . והבן אדם מינה את בנו, מאהבו או דתו, כך שמי שרואה בעיניו אפר הוא חסר בדתו, ועיוורון גדול יותר בחסר . והמלך מינה את מרגלו, והעין חצתה את השעון, והעין התבטאה בעין המים, וכל מי שראה שהוא מרפא את עיניו, הוא יתקן את דתו, או את כספו . ומי שרואה שראייתו גדולה וחזקה ממה שהוא חושב, אז שנתו בדתו טובה יותר מפתיחותו . וכל מי שרואה שעיניו לבנות, אז הוא יסבול מצער, או שהוא יסתלק מהיקרים לו, ואם הוא במצוקה, אלוהים ישאיר את דאגתו ואת צערו, וכל מי שרואה בעיניו כחולות , הוא פלילי . מי שרואה שהוא אוכל עין של אדם, אז הוא אוכל את הכסף שלו, ומי שרואה שלעיניו אין שוליים, אז הוא מתגעגע לחוקי האל והדת, ואם אדם קטף אותם, אז אויבו חושף אותו . ואם הוא רואה שבשר עיניו הופך לבן, הדבר מעיד על מחלה . אולי חזון העין המתוקה הצביע על קסם, מוות וחיים, או על כל המשפחה, הקרובים או הילדים . והספד העין מהספד העין נגזרת . אם היה לו ילד, אישה או אהוב שהיה חולה והחלים ממחלה, ואם הוא היה לא מאמין, הוא הפך למוסלמי, ואם הוא היה עני, הוא צריך להיות עשיר . אולי אנשים ראייה ציינו חומרה . אם העין עוברת למיקום אחר מהגוף, זה מציין את הנגע . טשטוש העיניים הוא עדות לייסוריו של אלוהים אדירים . העין הימנית מציינת את הבן, השמאלית את הילדה, והחלקלק בעין מציין להישאר ער מאוחר . ואם הוא ראה עין אדומה, הוא היה מתרגז או כועס, היה לו אירוע . ומי שרואה שעינו נשלחת, והוא מנותק ממנו, הוא תפוח עינו . והעין בחלום היא חיים ארוכים . אולי העין שלפה חוסר מזל ….

…כיסוי עיניים אם אישה חולמת שהיא מכוסת עיניים, פירוש הדבר שגורמים מטרידים עולים סביבה וגורמים לה צרות ודיכאון . אחרים ירגישו מתוסכלים מכך ….

…ומי שרואה עיניים רבות בגופו, זו גידול בחובות, וזה עשוי להצביע על כך שדמשלים נבטו ונפתחו ….

…ואם הוא רואה שראייתו גדולה וחזקה יותר ממה שאנשים חושבים, אז המיטה שלו טובה יותר מהפתיחות שלו . אם הוא רואה עיניים רבות בגופו, אז זו עלייה בדת. אם הוא רואה עין בלבו, הוא יכול לראות איתה, אז הוא טוב בדתו, ונאמר שטובת העין והשחיתות שלה במה שהעין מביאה לו מבחינת כסף, ילד, ידע, או בריאות הגוף…

…פסים – עיניים מסיימות : מעיד על החזרת מים לנחלים שלהם בין החזון למשפחתו, וזה עשוי להצביע על היעדר חשדות שקריים ושקריים לגבי החזון, שכן זה עשוי להצביע על דתיות ….

…ומי שרואה שיש לו עין או עיניים ביד, בין אם הם עיני אדם או מישהו אחר, הרי הוא ממילא כסף, והמצח הוא קישוט האדם ודתו. מי שרואה בו טוב ויפה, או מה קורה לו כתוצאה מכך, אז הפרשנות שלו בכך ואם הוא רואה אחרת, אז הביטוי שלו נגדו ואולי הסמכות מעידה על תפילה והשתטחות ….

ומי שיראה שהוא שותה מים ממעיין, זה יקרה לו. ומי שרואה עין ברורה, זה חיי הרכוש שלה. ומי שרואה שעין מים התפוצצה בביתו או בחומה שלו, אז הוא יסבול מהם ויבכה. ואם יש חולה בביתו אז הוא בוכה עליו ומי שרואה שעין צלולה זורמת לביתו, אז זו הוראה ונהיגה…

ומי שרואה שחמורו עיוור או לקוי ראייה, זה מעיד על חולשת ענייניו בעבודה ובחתירה לפרנסה ….

באשר למקרא, מדובר בכסף זול שהבעלים אינו מרוויח ממנו, אלא הוא חיקוי ….

…באשר לעין : החוב והתובנה של האיש שבעזרתם הוא יכול לראות הדרכה ואשליה . אם הוא רואה עיניים רבות בגופו, הוא מצביע על עלייה בטובתו ובדתו . אם הוא רואה שקיבתו התפצלה והוא רואה עיניים בבטנו, הרי שהוא כופר, כי אלוהים אדירים אמר : ~ אלוהים לא עשה אדם משני לבבות בבטנו .~ אם הוא רואה בעיניו עיניו של אדם מוזר אחר, לא ידוע, הראייה שלו מצביעה על כך שעיניו נעלמו, ומישהו אחר ידריך אותו בדרך . אם ידוע על האיש, אז החולם יתחתן עם בתו, והיא תיטיב איתו . אם ראה שעיניו נעלמו, ילדיו מתו, ומי שראה שהוא עיניים עיוורות בזמן שהוא מנוכר, הוא ציין את מידת גלותו עד שמת . אם היה רואה כאילו עיניו מברזל, הוא היה חרד מאוד שיוביל להרס כיסויו . אם הוא יראה שפקח את עיניו לגבר, הוא יבדוק את העניין שלו ויעזור לו . ואם הוא רואה כאילו ראה אותו רשע, אז הוא שונא אותו, ואם הוא רואה כאילו הוא שומע בעין ומסתכל באוזן, אז הוא מסיע את משפחתו ואת בתו לחטוא . ומי שרואה על כף ידו עין של אדם או עין של בהמה, יינתן לו כסף בעין . ומי שרואה כאילו הסתכל בעין והוא אוהב את זה ומחא כפיים, אז הוא עושה משהו שפוגע בדתו . ודת עין שחורה . כפירה כחולה-אל, ואל-שהלה מפרה דת . וירוק הוא דת שסותרת דתות . אם הוא רואה עין או עיניים בלבו, אז הוא טוב בדת ככל שהוא קל . אם היה רואה שהוא מבצע זנות בעין, הוא היה מסתכל על נשים . אם הוא רואה שעיניו שזופות, אז הוא מסתכל בחשדנות באשת חברו, חדות הראייה טובה לכל האנשים, וכל מי שיש לו ילדים ורואה חזון זה מעיד על כך שהם חולים, כי ילדים הם כמו העיניים אהובים . אל-חג'ג 'בן יוסף ראה כאילו עיניו נפלו לחיקו, אז אחיו מוחמד ובנו מוחמד התאבלו עליו . חלק מהיהודים ראו נערה שפחה בשמיים או נערה שפחה, ולכן הוא סיפר את חזונותיו על ברהמי, והוא אמר: ~זה יפגע בכסף מהסחר .~ אם יצרן יראה זאת, יהיה לו כסף מהייצור שלו . והריסים : בפרשנות והגנה על הדת . כי זה חזק יותר לעיניים מאשר לגבות . נאמר כי צדק ושחיתות הם בגלל הילד והכסף . אם הוא רואה ששולי עיניו רבים וטובים, אז דתו אינה ניתנת לפגיעה . אם הוא רואה כאילו הוא יושב בצל שולי עיניו, אם הוא בעל דת וידע, אז הוא חי בצל דתו . אם הוא הבעלים של עולם, אז הוא לוקח כסף של אנשים ומסתיר, ואם הוא רואה כאילו אין לו סלסול בעיניו, אז הוא מבזבז את שאריות הדת . אם אדם קטף אותו, אז אויבו מייעץ לו בדתו . אם הוא רואה כאילו שיערו לבן, הדבר מעיד על מחלה הפוגעת בו מהראש, העיניים, האוזניים או הטוחנת . מסופר שאדם בא לאבן סירין, ואמר : ראיתי כאילו אני אוחז בזקן והלוותי אותו עד שמגרתי אותו . הוא אמר : אתה אוכל את ירושת דודך, ואין לו יורש מלבדך. אם אתה אוכל מזה משהו, אתה יורש עד כדי כך . ומי שראה שזקנו לבן, מבריק, הוא היה זוכה לגאווה בפניה, בשמה ובזיכרון הארץ, כיוון שזקנו של אברהם, עליו השלום, היה לבן . אם הוא רואה שהיא זר, אז הוא מכה בפניו ובכבודו . אם הוא רואה שהוא כהה וטוב יותר ממה שהיה בערות, והוא שחור בערות, אז זה מכה ביוקרה, גאווה, כבוד ויופי . אם הוא רואה שהוא אפור ועדיין יש משהו שחור, אז הוא מכובד . אם לא יישאר דבר משחורו, אז הוא יחסר וילך לקראתו . ואבן סירין בא לאיש ואמר : ראיתי שזקני לבן, ואני מלבין אותו כך שהפיגמנט אינו מחובר אליו, והאיש היה צעיר עם זקן שחור, ולכן אמר : לבן הוא חוסר ברכוש שלך ואתה רוצה לכסות אותו, והוא ידע על כך . הוא אמר : אושרר ….

משקפי שמש אם אתה חולם על משקפי שמש, זה מזהיר אותך שחברים עם מוניטין רע יחזרו לך להלוות להם את כספך בטיפשות . אם בחורה חולמת על משקפי שמש, המשמעות היא שהיא תקשיב להסתה שתקלקל את מזלה ….

…חזון העיניים מתפרש על ידי הדת, ומי שרואה שהוא עיוור או שעיניו מותשות איבד את דעתו באי ציות, הוא מתחייב על כך, ונאמר שהוא חסר ידע ואינו מבין את העניינים . נאמר שהוא עיוור לוויכוח שלו וביקש את צרכיו. ומי שרואה שעיניו לבנות, אז זה מעיד על עצבותו. אם הוא במצוקה, חרדתו ומצוקתו נעלמו, ומי שרואה שהוא היה עיוור ואז ראה, אז הוא מונחה אל האמת, ומי שרואה שהוא מוביל את העיוור, אז הוא ידריך אדם אבוד אל האמת, ומי שרואה שהוא עיוור הלך למחצית מדתו ופגע בחטא חמור ונאמר שהוא רואה תועלת מאחיו ומקווה שיגדל ואולי הוא ייפטר ממצוקה וחטא ו נאמר שאם יש לו אח או בן שימותו, ואולי מחצית מכספו או מחצית מחייו ייעלמו, אז מה שנשאר יוסדר, ונאמר שהוא יהיה מאנשי גן עדן וכמה מהם אמרו שאני שונא את זה בחלום בגלל שהשטן היה עיוור וכך גם האנטיכריסט ומי שראה שהוא נפצע בעיניו בזמן שהוא היה אדם של קלות וצדקה, ואין לו בן או אח, אז הכסף שלו נופל לעין, ואומרים שהוא חשוף, ומי שלא יהיה רואה בעיניו אפר, ואז שחיתות מתרחשת בדתו ומפקחת על חורבן דתו, ומי שרואה שאפרו מצטמצם מראייתו, כלפי חוץ או כלפי פנים, זו עלייה בדתו במידה שהיא נראית שראה שזה מרפא את עיניו כלפי חמישה היבטים, טובות בדתו, גידול בכספו, וחן עין הגעת אח ממסע וקיום מדינה, ומי שרואה שהוא ללבוש בגדים לצורך קישוט, ואז הוא בא עם משהו ממנו שהוא מקבל קישוט וטוב עד כדי כך, ונאמר שאם הוא היה נשוי או עני, הוא נהנה מכסף טוב. אסור לנרתיק או פי הטבעת, ומי שרואה שיש לו עיניים רבות בגופו, זו הגדלת החוב. ומי שרואה שהוא אוכל מעין, אז הוא אוכל מכספו של מי שרואה את פרנסתו במו עיניו, אז הוא פושע ומי שרואה שיש לו עין או עיניים ביד, בין אם זה עיניים של בן אדם או של מישהו אחר, אז יש לו כסף בכל התנאי ומי שרואה את ליבו בעין, אז הוא טוב בדתו וחוכמה שהוא מוציא שיוצאת מלבו…

…אולי הספינה ציינה את המסגד, את השוק או את נאמנותם של בני הבית, שאלוהים יהיה מרוצה מהם, מכיוון שהם ספינות הגאולה . הספינה מציינת את הטברנה שכן היא מציינת את האדם עצמו או את בטיחות האויבים ואת עושר העניים . אם הספינה טבעה בים, זו הייתה עדות שהוא אחד מאנשי האש. אם הספינה שלו הפכה לברזל או נחושת, זה מעיד על אורך החיים של מי הצביעו עליו, ואם חלק ממנו הפך לברזל או לחלק ממנו, אז נכלל החשד במי שהספינה ציינה . אם היה רואה שהוא אכל את הספינה או בלע אותה, היה אוכל את מחירו . אם הוא ראה שהספינה אמרה לו מוצדק, הוא מצביע על כך שהוא יקבל חוכמה ממי שבורים . לראות את תיבת נח, עליו השלום, מעיד על השמחה, התענוגות והגשם של הגשם, לא שהם לא צודקים, זה מעיד על בצורת ואומללות . ארון נח, עליו השלום, מעיד על הקלה במצוקה, בטיחות מטביעה למטיילים בים או נישואים לרווקים, עמדה מכובדת וניצחון על אויבים . אולי הספינה ציינה את המסגד, את השוק או את נאמנותם של בני הבית, שאלוהים יהיה מרוצה מהם, מכיוון שהם ספינות הגאולה . הספינה מציינת את הטברנה שכן היא מציינת את האדם עצמו או את בטיחות האויבים ואת עושר העניים . אם הספינה טבעה בים, זו הייתה עדות שהוא אחד מאנשי האש. אם הספינה שלו הפכה לברזל או נחושת, זה מעיד על אורך החיים של מי הצביעו עליו, ואם חלק ממנו הפך לברזל או לחלק ממנו, אז נכלל החשד במי שהספינה ציינה . אם היה רואה שהוא אכל את הספינה או בלע אותה, היה אוכל את מחירו . אם הוא ראה שהספינה אמרה לו מוצדק, הוא מצביע על כך שהוא יקבל חוכמה ממי שבורים . לראות את תיבת נח, עליו השלום, מעיד על השמחה, התענוגות והגשם של הגשם, לא שהם לא צודקים, זה מעיד על בצורת וסבל . ארון נח, עליו השלום, מעיד על הקלה במצוקה, בטיחות מטביעה למטיילים בים או נישואים לרווקים, עמדה מכובדת וניצחון על אויבים ….

…מהם התיאורים של השליח, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום, שבאו בביוגרפיה , ואשר אם ראיתי זאת בחלום, אני יודע דרכו ראיתי אותו אמיתי . . ? אהבתי לכתוב את התיאורים שלו, אז אם מישהו מכם ראה חזון בשליח, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, שהוא ישווה את מה שהוא ראה לתיאורים, אם הם תואמים. הוא ראה אותו, ובאותה תקופה ייתן לו לשמוח ולא לשמוח, ואם זה לא עולה בקנה אחד, אז הוא לא ראה אותו, ובאותה עת החזון הוא חזון של פרשנות, ולפי מצבו של הרואה , ותיאורו הוזכר בכמה חדיתות, כולל : החדית של עלי בן אבי טאליב, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, הוא אמר : הנביא , שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר : אלוהים עליו, עם ארוך וארוך. ידיים ורגליים לא קצרות, כפופות – כלומר אצבעות עבות ומחוספסות – עריסות גדולות ראש, ענקיות – כלומר העצמות והקורפוס, כל עצם שלמה גדולה – דלפה ארוכה – כלומר השיער שנמצא בין חזה וטבור – . אם הוא הולך, הם מרותקים, כאילו יורדים מערימה שלא ראיתי לפניה או אחריה, עליו השלום . אל-טירמידהי אמר : זהו חדית 'טוב ואותנטי . האיש שאל את אל-בארה : האם פניו של שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, כמו חרב? הוא אמר : לא, כמו הירח . ועלי בן אבי טאליב, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר בתיאור אחר : זה לא היה ארוך ורך, וגם לא קצר מטלטל, וזה היה ארבעה מהאנשים, ולא היה חתול מתולתל ולא שבט. . אני מכווץ את העיניים, שולל את השפתיים, את התהילה של הפטרייה והכתף, את החשופה עם דליפה, את הידיים והרגליים כפופות. יש לו נימה ומרכך אותם, ואני מכבד אותם בעשרה. מי שרואה אותו ייתן לו שנינות, ומי שמערבב אותו בידיעה שהוא אוהב, הוא אומר את שמו לא ראיתי לפניו או אחריו, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום . הסבר את הדיבורים המוזרים : Almmguet : AC אורך יוצא : בתוך כמה זה אצל חתולי ארמון חלק : Almthm Aljaudh החמור : Albadn הרבה בשר Almkltm : משקה פן מךוואר : כי חלבון אדום Alodj : מחשיך חמור של עין Alohdb : שפות ארוכות Ketd : קהילת כתפיים, אשר גבנון דלף זה היא שירה העדין כי הוא כמו פין מהחזה עד הטבור. הצנומות : את אצבעות עבות מן הידיים וכפות הרגליים, את נקע : ללכת עם העוצמה של ג'ליל אל- Mushash : את ראשיהם של תהלוכות עיישה אמר עליו : שליח אלוהים לא סיפר קריינות הזה שלך, אבל הוא נהג לדבר מילים שמבהירות את זה, פרק שהוא משמר ממי שמרגל אליו . ועבדאללה בן אל-הארית אמר עליו : שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, נהג לצחוק אלא בחיוך . בסמכותו של ג'אביר בן סמרה, אמר : הייתה חמושה ברגלי שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, והוא נהג לצחוק רק בחיוך, ואם הייתי מסתכל עליו אני אמר שהעיניים כהות יותר, ולא כהות יותר . ועליו אמר : הוא, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום, נהג להיות בעל פה מצולע, בצורת עיניים, אובססיבי לעקבים . הסבירו את השיחה המוזרה : עיניים מבולבלות : חתך ארוך של עין, מחסל : בשר קטן ,,,,, מצטט את סונן אל – טירמידי, סגולות ספר…

…מים : מציין את האיסלאם ואת הידע ואת החיים, הפוריות והשגשוג, מכיוון שהם מכילים את חיי הכל, כפי שאמר אלוהים אדירים : ~ בואו ניתן להם מים שנשפכים מהם כדי לסבך אותם בתוכם .~ ואולי הוא ציין את הזרע, כי אלוהים אדירים קרא לזה מים, והערבים קוראים להרבה מים זרע, וזה מצביע על כסף כי הוא מרוויח איתו, אז מי ששתה מים טהורים טהורים מבאר או מים השקיה ועשה לא לספוג את האחרון ממנו, אם הוא היה חולה, הוא יחלים ממחלתו וחייו לא זירזו את מותו. הוא לא היה חולה ונשוי אם היה רווקה, שיהיה לו העונג לשתות ולזרום מים מלמעלה להזכירו, ואם היה נשוי ולא התחתן עם משפחתו בלילה שנפגש איתה ונהנה ממנה . ואם שום דבר מכל זה, אז הוא אימץ את האיסלאם אם הוא לא מאמין, והוא השיג ידע אם הוא טוב, והידע היה סטודנט, אחרת הוא השיג חוב מותר אם הוא היה סוחר, אלא אם כן משהו מקלקל את המים, אשר מעיד על אסורו וחטאו, כגון שתייתו מתפקידם של הדהים. או שמדע הוא כסף מושחת או רע או זדוני . אם המים חומים, מרים או מסריחים, אז הם נעשים חולים, מקלקלים את השתכרותו, ממשיכים בפרנסתו, או משנים את משנתו, עבור כל אדם בהתאם לגורלו ומה מתאים לו ולמקום ששתה ממנו כלי בו הוא היה . לגבי מי שנשא מים בקערה, אם הוא היה עני, הוא היה מרוויח מכסף, ואם הוא היה רווק שהוא התחתן, ואם הוא היה נשוי, אשתו או אמו נשאו אותו ממנו, אם הוא היה מי שרוקן את המים במיכל או את אשתו או משרתו מבארו או משרו או מקרובו . באשר לזרימת המים בבתים וכניסתם לדירה, אין בה טוב, ואם זו הייתה שנה בה אנשים נכנסו לפיתוי, חיבה, שבי, מחלות או מגפות, ואם זה היה בתוך בית פרטי, בדקתי את העניין שלו, ואם היה בו חולה שמת, אז האנשים חיפשו אותו בהספד שלו. בכי ודמעות . כמו כן, אם מרזבים זרמו בבית או שהתפוצצו בו עיניים, הם בוכים בעיניים על מותו של המטופל, או כאשר פרידת הנוסע, או על רוע וספקולציות בקרב תושביה, מצוקות הפוקדות אותו ממחלת הסולטאן . כמו כן, זרימת המים או הקיפאון שלהם מבשרים על כינוס אנשים . זרימתו במקומות של צמחים מאותתת על פוריות, ושפעו ושליטתו על בתי המגורים והבתים מעיני האדמה או זרימתו היא מצוקה של אלוהים אדירים על תושבי המקום ההוא, מגפה גורפת או חרב השמדת אם הדירות נהרסות ואנשים טובעים בה, אחרת זה יהיה ייסור מהסולטאן או מגיפה של מגפות . אם הוא ראה שהוא נתן מים בספל, זה מציין את הילד, ואם הוא שתה מים טהורים בספל, הוא קיבל טוב מבנו או מאשתו, כי הכוס היא תמצית הנשים והמים הם עוברים . כמה מהם אמרו : מי שראה את זה כאילו הוא שותה מים חמים, הוא התעונן, ואם ראה שהוא נזרק למים צלולים, הפתעה . ונאמר כי מעיין המים לעם הצדק הוא טוב וברכה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ שתי עיניים זורמות מהם .~ ולמי שאינו פורענות צדיקה . והתפוצצות המים מקיר צער של גברים, כמו אח, חתן או חבר, ואם הוא רואה שהמים פרצו ועזבו את הבית, אז זה יוצא מכל הדאגות, ו אם זה לא יוצא מזה, זה עניין קבוע . אם המקום הזה הוא טהור, אז זה עצב בבריאות הגוף . וכל זה באל-עין כיוון שהיא לא הייתה עוזרת בית, ואם היא הייתה עוזרת בית, אז הוא השכן הכי טוב לבעליו, חי ומת עד יום הדין . וכמה מהם אמרו שאם יראה שיש מים זורמים בביתו, הוא יקנה משרתת . ואם הוא רואה כאילו העיניים התפוצצו, הוא מקבל כסף בנזיפה . ומים טהורים הם זולים והוגנים, ומי שרואה את זה כאילו הוא שתה יותר מדי מים מאשר הרגלו להעיר, חייו יהיו ארוכים . נאמר כי שתיית מים מהווה ביטחון מפני האויב, והלעיסה היא טיפול לעייפות ומצוקה בחיים . ופרש את היד במים תוך ערבוב כסף ובזבז אותו . ומים עומדים חלשים יותר ממים זורמים בכל מקרה, ונאמר כי מים עומדים הם כליאה, ומי שרואה שהוא נפל למים עומדים נמצא בתוך כליאה ומצוקה, ומים מלוחים מעוננים, ולגבי אריות אם הוא מתנקז מהבאר, ואז היא אישה שמתחתנת איתה ואין בה שום טוב . נאמר כי ראיית מים שחורים הורסת את התפקיד, ושתייתם נעלמה . ומים מעופשים הם חיים מייסרים, ומים מסריחים הם כסף אסור, ומים צהובים הם מחלה, ועומק המים הוא בידוד, השפלה והיעלמות חסד, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אמור : אם המים שלך נהפכים מדוכא, אז מי מביא לך מים מסוימים ~. המים החמים והחמים מאוד, אם ראה שהוא משתמש בהם בלילה או ביום, הוכה קשות על ידי הסולטאן, ואם הוא ראה כאילו השתמש בהם בלילה, הוא היה נבהל מהג'ין . צער המים הוא קשה ועייף, ושתייתו היא מחלה . קצף מים אינו כסף טוב . ומי ששותה ממי הים כשהם חומים, הם יכו על ידיהם מהמלך . ומי שרואה את זה כאילו הוא מסתכל במים צלולים ורואה את פניו בו כפי שהוא רואה את זה במראה, הוא ישיג טוב הרבה . אם הוא רואה את פניו בזה טוב, אז הוא עושה טוב לבני ביתו . ושפיכת מים היא לבזבז כסף בשאר תנאיו, כגון צרור או גלימת ראיה של העמק, כי הוא חושב שהוא השיג את זה ולא . ואין אוהבים את הכביסה מהמים, בין אם הם צלולים ובין אם הם כהים, חמים או קרים אחרי שהם נקיים, מותר לבצע כביסה, מכיוון שהשחיקה בפרשנות חזקה יותר מהשקעים וההבדלים של המים . ושנוא מעיני מים צער לא רץ . והליכה על מים היא הבל וסיכון, ואם הוא יוצא מזה, צרכיו מתקיימים . ומי שרואה שהוא נמצא בהרבה מים עמוקים ונופל לתוכם ולא מגיע לתחתיתם, אז הוא פוגע בעולם גדול ומתעייף, ונאמר שהוא נופל לעניין של אדם גדול . שטיפה במים קרים היא תשובה ותרופה למחלה, שחרור ממאסר, ביטול חוב וביטחון מפחד . ומי שרואה את זה כאילו שתה הרבה מים מתוקים, היו חיים ארוכים וחיים טובים. אם הוא שתה אותו מהים, הוא השיג כסף מהמלך, ואם הוא שתה אותו מהנהר, הוא השיג אותו מאדם, כמו זה של נהר בנהרות, ואם הוא שלף אותו מבאר, הוא הכה כסף עם טריק והונאה . ומי שרואה שהוא שואב מים ומשקה פרדס ועיבוד איתו, הוא ירוויח מכסף מאישה, כך שאם הפרדס או השתילים יניבו פרי, הוא ייתן לאישה ההיא כסף וילד, וישקה את הפרדס ואת נטיעה, יחסי מין עם אשתו . והמים נמצאים בספל זכוכית של ילד, אם הספל נשבר והמים נשארים, האם תמות והילד יישאר, ואם המים נעלמו והספל יישאר, הילד ימות והאם תישאר . אבן סירין נשאל על אישה שיש לה חזון שהיא שותה מים, אז הוא אמר : תן לאישה הזאת לפחד מאלוהים ולא לחפש שקר בין אנשים . בא אליו איש ואמר : ראיתי כאילו אני שותה מסמרטוטי בגדי, מים טעימים וקרים, והוא אמר : ירא אלוהים ואל תהיה לבד עם אישה שאינה מותרת לך, אז הוא אמר : היא אישה שהצעתי לעצמי ….

…עין אם אתה חולם לראות עין, זה מזהיר אותך שאויבים עוקבים אחריך ומחפשים הזדמנות ולו לפגוע בעסק שלך . עבור מאהב, החלום הזה מעיד על כך שמתחרה ייקוף את מקומו אם הוא לא נזהר . אם אתה חולם על עיני דבש, זה מעיד על הונאה ובגידה הטבועים בנפש . אם אתה רואה עיניים כחולות, הדבר מעיד על חולשה בביצוע כל כוונה . אם אתה רואה שתי עיניים אפורות, זה מצביע על כך שהבעלים אוהב חנופה . אם חלמת לפספס עין או שהעיניים כואבות, זה מעיד על בעיה . אם אתה רואה גבר עם עין אחת, זה מצביע על כך שאובדן ובעיה מאיימים עליך, כך שכל הבעיות וההפסדים ייראו טריוויאליים בהשוואה אליהם ….

…רופא עיניים אם חלמת שביקרת אצל רופא עיניים, זה מנבא שאתה לא מרוצה מדרך חייך ותפנה לדרכים חדשניות להשגת הצלחה ומטרות ….

…החרב היא בחלום ילד וסולטאן . מי שרואה שהוא חבש חרב, הוא קיבל מנדט גדול . אם הוא רואה שהוא הכביד על החרב וגרר אותה על הקרקע, אז הוא נחלש ממצבו . אם הוא רואה שהחמולות נותקו, אז הוא מבודד ממדינתו, והחמולות יופיים של מדינתו . ומי שראה שהוא נתן לאשתו להב או נתן לו להב, אז הוא נולד זכר . ואם ראה שהוא נתן לה חרב במעטה, הוא היכה ילדה . ואם היה רואה שהוא חובש ארבע חרבות, יהיו לו ארבעה ילדים . אם חרבו נמשכה בחלום כשהוא היה חלוד, ואשתו ילדה ילד, הילד היה מכוער, ואם זה היה שבור, הרי זה מות בנו ברחם אמו . אם החרב נחתכת, בהירה וברורה, אז מילותיו מתוקות וזה נכון, ואם היא חלודה אז שקר . אם החרב הייתה כבדה, אז הוא דיבר מילים שהוא לא יכול לעמוד . אם הוא רואה חרב שלופה בידו, והוא במריבה, אז יש לו את הזכות . אם חרב נזרקת לעברו, הרי שהוא אישה, כי לוקמן עליו השלום אמר : האישה כמו חרב . ומי שרואה שיש לו שתיים או שלוש חרבות, וזה מנותק, אז הוא מתגרש מאשתו שלוש . ומי שרואה שהוא מושך חרב, יפרוש את לשונו במשהו שאינו מותר . ומי שרואה שלהב החרב נשבר, זה מות אביו או דודו, ונאמר : מות דודתו או אמו . ומי שרואה כי סוליית חרבו נשברת, הרי הוא עבדו או חסידו . ומשחק בחרב היה התחכום שלו . ואם הוא רואה חרבות עם הרוח, זו מגפה . ונאמר : החרב מעידה על כעס החזון איש . ומי שרואה שהוא בלע חרב, הוא אוכל את כספי האויב שלו . ומי שראה שהחרב נבלעה על ידי העוקץ שלו בחיים . והחרב היא צרה . וכיסוי החרב מעיד על האישה, אם הז'קט נשבר והחרב נכנעה, זה מעיד על מותה של אישה בהריון ועל ביטחונה של בנה, ואם החרב נשברה והמעיל נמסר, האישה הייתה נמסר והילד נספה, ואם כולם היו שבורים הם מתו יחד . והחרב החדה אינה מסוגלת לדבר . ומי שראה שהוא עשה חרב בכיסויו ונמצא בפרישה, הוא התחתן . ומי שרואה בידו חרב עשויה זכוכית ויש לה אישה בהריון, היא מביאה ילד שלא חי . ומי שרואה חרב גדולה שאינה דומה לחרב העולם הזה, הרי שזו חרב ההמרדה. אם הוא עוטף באוויר או יעלה לשמיים, או ייזרק לים, הפיתוי יירגע . ומי שרואה שחלוץ מכה אותו בחרב וחותך את גפיו, אז המוכה ייסע . ומי שרואה שגבר דקר אותו בחרב ללא מחלוקת, אז הדוקר והדוקר משתתפים בנישואין . והחרב מציינת פרנסה, מלך, ידע או אישה מטורפת ….

…לראות מספריים בחלום זה סימן רע, מכיוון שנשים יקנאו ויפחדו מבעליהן . בנות המאהבות יתקוטטו ויילחמו עם אחת מהן ויבוזו לה . אווירה של כישלון וקיפאון תשרור על העסק והעסק שלך . אם אתה חולם שאתה מכין מספריים, זה מנבא שתעשה דברים שמשפיעים על הרגשות שלך ועל המוניטין שלך . אם אתה שובר מספריים מאיימים עלייך מריבות והפרדה מזו שאתה אוהב . אם איבדת מספריים זה מנבא שתתכנן לישועה ולברוח מצרות שפוגעות בך . אם אתה רואה מספריים בחלום, זה מנבא שלא תוכל להתמודד עם אנשים בגלל הקמצנות שלך . אם אתה רואה מספריים שבורים, זה מנבא שתאבד את החברים שלך ותישאר לבד בגלל ההתנהגות החריגה הדוחה שלך ….

…אל-בייקר : הבעלים של מילים והתפרעויות בפרנסתו, וכל עבודת יד שאש נוגעת בה היא דיבורים ומריבות . ונאמר שהאופה סולטאן עאדל, מי שראה בחלומו שהוא אופה, התברך בטוב, בפוריות ובעושר, אם יראה כאילו הוא אופה אפוסתרופה, יהיו לו חיים טובים והוא הראה אנשים דרך בה הם נהנים מעושר ועושר . אם הוא רואה כאילו קנה לחם מאופה בלי לראות את המחיר, אזי הוא סובל מחיים טובים בהנאה, ובתרומה כמובנת מאליה . אם הוא רואה כאילו האופה לקח ממנו מחיר, אז הוא מדבר על צורך . ומי שרואה את עצמו כאופה שאופה ומוכר לחם אצל אנשים פשוטים עם דרהאם שבורים, אז הוא מפגיש אנשים בשחיתות, והאופה ואם אנשים אומרים שהוא סמכות צודקת, אז יש לו מוסר רע, כי אש היא מקור עבודתו, והאש היא כוח זדוני, והיא דולקת בעצי הסקה . באשר ללחם : זה מעיד על ידע ואיסלאם, מכיוון שהוא עמוד התווך של הדת, יסוד הנפש וחיי הנפש . אולי זה מציין חיים וכסף שמכילים את כוח הנשמה, ואולי הכיכר מציינת את הספר, את הסונה ואת קשר הכסף על גורלם של אנשים, ואולי הכיכר מציינת את האם שמטפחת ומטפחת, ואת אישה איתה טובת הדת ושמירה על אחת . וטהור מזה מעיד על חיים טהורים, ידע טהור ואישה לבנה ויפה . הרכילות של זה היא נגד זה, אז מי שרואה את זה כאילו הוא מפריד בין לחם לעם או לחלש, אם הוא תלמיד של ידע, אז הוא ישיג מהידע את מה שהוא צריך . ואם הוא היה מטיף, אלה היו הטפותיו ומצוותיו, אלא שהאנשים שלקחו עליו את צדקתו או שלא היו זקוקים למה שהיה לו, הרי זו טובה עליהם ומעשים טובים שהוא מקבל למענם, ו בכך שיש להם מזל יותר כי היד העליונה טובה יותר מהיד התחתונה, וצדקה היא הכי מלוכלכת מעם . לגבי מי שרואה אדם מת שנתן לו לחם, זה כסף או פרנסה שמגיעים לו מידו של מישהו אחר, וממקום שלא השאיר, ולגבי מי שרואה את הלחם מעל העננים , או על הגגות, או על צמרות הדקלים, אז הוא רותח, כמו גם זנים ומזונות אחרים. האדמה נדרסת ברגליים, כי זו שגשוג גדול שמוריש אבל ושמחה . באשר למי שראה אדם מת שלקח לו כיכר או ראה אותו נופל ממנו באש או בשטח פתוח או בזפת, אז תסתכל על מצבו, אם הוא היה גיבור או שזה היה בזמן של כפירה שאליו אנשים קוראים, וממרד שאנשים צמאים לו, כי הכיכר מאבדת את דתו או משחיתה אותו . ואם לא היה שום דבר מזה, ולא היו ראיות בחזון, והיתה לו אישה חולה שנספתה . ואם הוא היה חלש בחובות, הוא מושחת . מי שלובש לחם, הוא יתחתן עם אישה אסורה ….

…המושב ראה בחלום מצב טוב, ביטחון חולים ותיקון שבורים ….

…אגוז אגוז נמצא בחלום כסף שמאגרים אותו . אם אתה שומע אותו מקשקש, הוא מריבה ומהומה . ועץ האגוז הוא אדם מציק, אומלל, אומלל עם כסף ישן . ומי שרואה שהוא על עץ אגוז, הוא מחובר לאדם עצום וזר, ואם הוא יורד ממנו, אין שום דבר בינו לבין בעליו שקשור אליו . אם הוא נופל ממנו ומת, אז הוא נהרג מול איש ענק או מלך, ואם העץ נשבר, האיש העצום הזה מת . הוא עשוי לראות שהוא מת כשנפל, ואם לא מת הוא שרד, ואם הוא רואה שידיו ורגליו שבורות מכך, אז הוא נמצא על סף הכחדה, והוא זוכה לסבל גדול, חוץ מזה הוא ניצל מאחריו . ומי שראה שהוא קוצץ עץ אגוז הרג נכרי, והאגוז היה פריו וכספו לא היה יוצא אלא בעמל ותשישות, כי האגוזים לא נאכלים אלא לאחר השבירה . והשומן שלו לא יוצא אלא אחר הצהריים . אם הוא רואה שהוא קטף אגוזים מחורשה, אז נותנים לו כסף על ידי אישה . אם הוא קלף, אז הוא סיפק פרנסה, ואם אכל את קליפות האגוזים, הוא החזיר לאיש עני, ואם אשתו גערה בו, הוא שרף את בגדיו . ומי שרואה שהוא משחק באגוזים, הוא נכנס לכסף אסור . אגוזי מלך מיוצגים על ידי צדיקים, נשיאים ואחים, ואגוזי מלך מוסברים על ידי בריאות הגוף ואורך הנסיעה, ואם המחפש הוא אישה, האגוז מעיד על אריכות ימים . האגוז מציין את הבעל להיפך ממכתביו, את אגוז הבעל, ולהיתר לעניינים קשים . ואגוזים שבורים הם כסף ללא עייפות ….

…גלגל אם אתה רואה גלגלים מסתובבים במהירות בחלומות שלך, זה מנבא שאתה תהיה בריא ואנרגטי מבחינה כלכלית ושתצליח באושר הבית . אם אתה רואה צמיגים סרק או שבורים, הדבר מעיד על מוות או היעדרות של בן משפחתך ….

…השמלה היא בחלום כבוד האיש וגאווה, אם הוא חדש, לבן . אם זה עבד, אז זה עדינות בדת בעליו, כי הבגד הוא דת של אדם ושאיפותיו. אם הוא לובש את זה בחורף, אז הוא יפה, יהיר והוא עני . ונאמר : החלוק הוא אישה מרושעת . אם הוא רואה שאיבד חלוק או בגד שחוק, הוא בטוח מעוני ומראה לאנשים . ומי שרואה שיש לו צינון תימני חדש או אם הצדדים שלו שבורים, הוא לומד משהו מהקוראן ואז שוכח אותו . אם אישה רואה חלוק, אז בעלה לא טוב לה . החלוק הוא אמון של גבר, כי זה מקום עמוד הצוואר, והצוואר הוא מקום האמון . ראה גם ביגוד ….

…ראיית כד בחלום מתפרשת כמצב רוח טוב, שקט נפשי והצלחה בעבודה . קנקן שבור פירושו לאבד חברים . אם חלמת על קנקנים מלאים בנוזלים דלילים, אז מישהו חושב על האינטרסים שלך בנוסף לך . כמה חברים יתאחדו כדי לשמח אותך ולהועיל לך . אם הכד ריק, ההתנהגות שלך תרחיק אותך מחברים ומעמדה חברתית . קנקנים שבורים מעידים על מחלה ואי תפקוד . אם תשתו יין מכד תיהנו מבריאות חזקה ותמצאו הנאה בכל התחומים . יהיו לך השקפות אופטימיות . אם אתה לוקח מנה מגעילה מכד, אכזבה ותיעוב ילכו בעקבות היומרות העליזות ….

…עגיל אם אתה רואה עגילים בחלומות, זה מבשר חדשות טובות ועבודה מעניינת . אם אתה רואה עגילים שבורים, זה מצביע על כך שדמות זימה תופנה נגדך ….

…ומי שראה שהכלים שלו שבורים, אבדו ממנו או שמישהו גנב אותם, אז זה מעיד על כך שהוא התחתן עם אישה לא מוסרית ….

…קלרט אם אתה חולם שאתה שותה יין קלרט, המשמעות היא שאתה תיפול בהשפעת אישור מכובד . אם אתה חולם לראות בקבוקי יין קלרט שבורים, זה מנבא שקבוצות שווא של אנשים רמאים יפתו אותך לבצע מעשים לא מוסריים ….

…קישוט אם חלמת על תכשיטים שבורים, פירוש הדבר אכזבה קשה בהגשמת הרצונות הגבוהים ביותר . אם התכשיטים נשחקו, חברים מהימנים יאכזבו אותך ואתה תישא בדאגות העבודה ….

…אם אתה חולם שאתה פושט רגל, אז אתה לא צריך לנקוט בשיטה זו שגורמת לך להרמוניה עם העולם, מכיוון שהכוח והגאווה שלך יעדיפו אותך לנהל עסקים בצורה טובה . אבל אתה עלול להסתבך . אם אתה חולם שאחרים שבורים, תיתקל בגברים ישרים בהתנהלות שלך, אך הם עלולים לפגוע בך בכנותם . מבחינת ילדה זה אומר שהאהוב שלה יהיה ישר וישר, אבל סכסוך מעצבן עלול להתעורר בחיי העבודה שלה . זה מעיד על התמוטטות חלקית בעבודה והחלשת יכולות המוח . זו אזהרה להשאיר ספקולציות מסחריות בלבד ….

…האם זה נחשב לראות מישהו שישן זמן קצר מאוד, כמו למשל אדם שישן שינה קצרה במהלך היום, או מניח את ידו על השולחן בזמן העבודה, למשל, ואז נרדם לתנומה קצרה מאוד , וחלקם עשויים אפילו להירגע ברמזורים ולעצום עיניים, ולראות ברגע זה שינה או חזון, האם החזונות הללו אמינים, והאם הם מבטאים ….. ? זו שאלה שנשאלת לעתים קרובות על ידי המתעניינים באמנות זו, ותשובתי לה היא כי חזונות במקרים כאלה הם אמינים ומביעים, והם עשויים אפילו להיות אמיתיים יותר מהחזונות הנראים בשינה ארוכה וממושכת . אז אתה מוצא מדענים שמתעניינים באמנות זו מעדיפים חזונות של כישוף, או תנומות; זוהי שנת צהריים, בניגוד לאחרים . חלקם להסיק דבריהם עם חדית של אבו Sa`id [את האמת רוב ההתגלות ידי המכשפים ], אשר סופק על ידי אחמד עם marfoo ~ו מאומתים על ידי אבן Hibban . באל-פאת קרא אבן חג'אר לפרק על ראיית הלילה, והוא אמר והסביר זאת : כלומר, חזון של אדם בלילה, האם החזונות שלו ביום שווים או שונים, והאם יש הבדלים בין הזמנים של כל אחד מהם ? הוזכר כי נסר בן יקוב אלדינורי אמר : פרשנות החזון בתחילת הלילה מאטה את פירושו, ומהמחצית השנייה היא מואצת עם חלקי הלילה המשתנים, וכי הפרשנות המהירה ביותר של את חזיונות הקסם, במיוחד כששחר שובר . בסמכותו של ג'עפר א-סאדיק : שהפרשנות המהירה ביותר של חזון הסיאסטה היא . ואם כל זה הוא העדפה לחזון היום על פני ראיית הלילה, אז אנו מוצאים שאומרים שיש שווה ביניהם, וכי אין הבדל ביניהם, ומה שבא מהסופר על זה מה שהגיע בסהיח אל-בוכרי, בסמכותו של אבן סירין שאמר : חזון היום הוא כמו חזון הלילה . אלקייראוואני אמר והסביר לה : כלומר, אין הבדל בפסיקה של הביטוי בין ראיית לילה ליום, כמו גם לחזון של נשים וגברים….