…מי שרואה שהוא הכה בזהב, הוא ייפגע מהם או ממשהו שהוא שונא, או שהכסף הולך ממנו לפי מה שראה, או שהמלך כועס עליו, גם אם יש לו תפקיד לבודד את הכמות הידועה של חיתוך הזהב טוב יותר מהלא נודע והדואג ביותר לזהב הוא חזון האבק ויצוק בלעדיו ומה נעשה בלעדיו והמזויף בלעדיו ומסתיר אותם בדאגת דינרים וזהוב חרוט, אם הוא נשבר, ואז זה שווה ערך לדינרים, ונאמר כי חזון הזהב מבחינת המשפט בכל דרך שהוא אינו ראוי להערכה ….

…אם יש לך האליל שהוא עבד מזהב, הוא קרוב לאדם שאלוהים אלוהים שונא, ומה שהוא שונא קורה לו, וחזונותיו מצביעים על כך שכספו הלך עם חולשת דתו ….

באשר לדינרים, אמר דניאל, מי שרואה שיש ברשותו יותר מארבעה דינרים, הוא ישנא על ידי משהו או שישמע מילים וקשה לו כמו המספר הגדול של דינרים, ואם המספר של דינרים ידוע, הדאגה שלו קטנה ….

ומי שרואה חמש דינרים בכף ידו, אז הוא מציין שמקיימים חמש תפילות, ואם אבדו מכף ידו, אז פירש זאת בניגוד אליו, ואם שתיים מהן אבדו, אז זה מעיד על בזבוז של שניים פעמים וזה נמדד על זה, ומי שמוצא דינרים רבים ומציב אותם במיקום צמוד, זה מעיד על שמירת אמונם של המוסלמים ….

ומי שראה שהוא זרק חלוק נחל לים, הכסף שלו נכנס אליו ….

…ומי שרואה שהוא קורא לקריאה לתפילה עם משפחתו, אז זה מעיד על התרחשות אסון, וזה הדין אם האישה רואה שהיא נותנת את הקריאה לתפילה ….

ומי שרואה שהוא מסיר מזה משהו באור, ואם הוא עשיר, עושרו ועוצמתו נעלמו, ונאמר שכספו ילך לקנות נכס, ואם הוא עני, הוא חיוני שאלוהים ישחרר אותו, ואם הוא יסיר חלק וישאיר את השאר, משהו ייעלם מחסדו ומשהו מתעכב ונאמר שגאוותו תיעלם וחסדו נמשך ….

…ומי שרואה שהוא אוכל גבינה עם לחם, אז הוא יקבל מעט כסף בגלל מצוקת הנסיעות, ואולי הוא מצביע על מחלה שתוקפת אותו, ואז הוא נרפא מזה במהירות, ונאמר מי שראה שהוא ראה אוכל גבינה רכה ואז הוא ירוויח מסחר ואולי הרווח היה ממשהו שהוא דרוש לפני כן ….

…ומי שיראה שהוא נכנס עם הסולטאן בשמיכה ואין מחסום ביניהם, הוא ירוויח טוב, כסף ויכולת לעשות דברים רבים ….

ומי שחושב שהוא מתנקה במשהו שאינו הכרחי, אז הוא יחפש צורה אסורה של נרתיק או פי הטבעת ….

והשליכו אותו בחצים, התפללו נגדו בלילות החושך של ימיהם, ואם היה מוכה אותו אצולה, אז הוא יתמרמר ….

…ומי שרואה שאשתו נמצאת עם מישהו אחר, הכסף או הכבוד שלו נעלמו, והוא לא טוב בדתו, ונאמר שהוא עשיר ורחב עולם ….

ומי שרואה את זה כאילו לקח את ספרו משמאלו, הוא נספה מחטא או מעוני ומצורך ….

…ומי שיראה שהוא רוכב על סוסה עם שני כנפיים, הוא ישיג רכוש גדול אם זה ממשפחתו, אחרת זו רצון וריבונות ….

…אם הוא רואה את עצמו עומד עם האימאם, אין מחסום ביניהם, ואז האימאם קם והוא נשאר ישן, מה שמעיד שהאימאם שונא אותו . ואם הליווי מוכח ביניהם, הרי שכספו הופך לאימאם, כי ישן הוא כמו מת, ונוכחות מתים היא נוכחות של כסף ….

…ומי שיראה שהוא נלחם בסולטאן או בסולטאן נלחם איתו, הוא ינצח עם צרכיו ….

מי שרואה אוהל שיש בו אש מוקפת בו ולא נגרם לו שום נזק, אז זה מתפרש על ידי איש אשם שחוזר בתשובה על חטאו ומצדיק את הטוב ואוסר את הרע, ונאמר כי חזון פוסטאט מעיד על ביקור ב קברי חללים ומתפללים עבורם ואולי עוזבים את העולם כקידושין ואולי חיים בבית הקודש ….

ומי שרואה שאישה יוצאת מחלב מהשד שלה ונגמרת, אז זה מעיד על טוב ועליית חסד ….

…ואם הוא רואה שהוא נחשב לגמל עם הנטיפים שלו, ואם הוא סולטן או מי שתופס את מקומו, אז הוא יפגע באויביו בכסף ששוויו מתאים לנשיאת הגמלים, ואם הוא יום גשום הוא שתל אותו, ואם הוא היה סוחר שהרוויח מאוד ….

ומי שרואה שהוא ענד טבעת וציפורן מקורו, זה יתפרש ברכישת ילד או ברכישת עוזרת בית, חיה או בית, ואונת הטבעת עברה ממצבה, זה יופקד בידי המלכים על ידי פיקוח על הבידוד ועל אחרים על פי תנאים משתנים ….

…ומי שרואה שהוא אוכל עם הח'ליף בקערה או מאכיל אותו במשהו, אז יסבול צער ככל שאכל ….

…ומי שרואה שהוא ממהר עם נטלים עליה והיא לא הולכת עם זה, אז הוא יסבול מדאגה ועצב ….

וכל מי שרואה שביתו אינו מכוסה בבוץ, יפרש אותם כבעלותו ….

…קירוב אנשים עם שחיתות : מי שרואה שהוא משלב נואף ולא רואה נואף, אז הוא אדם עדין שמציע סחורה וקשה לו . באשר לחיקוי של אישה לגבר : אם האישה רואה שיש לה לבוש ומראה של גברים, אז מצבה ישתפר אם זה לא יעלה על הגורל . אם הבגדים הם מעבר לגורל, אז מצבם משתנה מפחד ועצב . אם ראתה שהפכה לגבר, טובתה הייתה עם בעלה ….

מי שראה שהברז'ו שלו שוכב בעפר, אז פירשו אותו בגובה וצמיחת הכסף, ונאמר שהברזון פורש על ידי האישה ….

…ומי שרואה שהוא נוסע עם אדם מת, הוא מבולבל מזה ….

אם היה רואה שהוא עם האימאם עם דברי חוכמה, הוא היה זוכה בצורך שלו,

מי שרואה שהוא סוגד לאלוהים הכל יכול באיזשהו מעשה פולחן ובכך שהוא הולך בדרך הרציונליות, אז הוא משיג את טובת העולם הזה והבא ….

…השרשרת נפרסת על פניה, כך שמי שרואה שיש לו שרשרת על צווארו, אז הוא לוקח על עצמו אפוטרופסות או לוקח על עצמו אמון על פי גודל השרשרת בטובה ובאורך שלה, ואם היא משובצת בכל סוגים של תכשיטים, האפוטרופסות גדולה יותר . ומי שחושב שיש לו שרשרת כבדה והוא חלש מכדי לשאת אותה, אז הוא ממלא אחר המנדט ונחלש מהעבודה ועושה את זה . ונאמר כי חזון השרשרת מבחינת המשפט הוא חיקוי של צו או אמון, וחזון שרשרת האישה מתפרש על בעלה. כל מה שהיא רואה בזה מתוך טוב או ברק, זה מתפרש בו. מהעדפתה על פני זהב, ונאמר, הראייה של השרשרת, כסף, מתפרשת על ידי ילדה שפחה יפה, ואם היא מסוג כלשהו של מתכת, אז היא מוגבלת על ידי ההתדיינות המשפטית, ואם היא של את המהות או את האבנים המתומנות, היא מתפרשת על ידי הכרת דברי אלוהים אדירים, וככל שהיא טובה יותר, כך הידע הטוב והטוב יותר ….

…מה עמדתך כלפי אלה השואלים אותך לגבי משמעותם של כמה סמלים בחלומות או בחלומות, כאילו מישהו שואל על משמעות : אש , למשל , או ג'ין , או פירות , או נחשים וכן הלאה? האם לדברים האלה יש משמעות ספציפית? זה קורה מאוד מהמתקשרים . התשובה שלי היא שהשאלה הזו לא תקפה, ואני לא עם מישהו שמפרש חלומות בצורה כזו. מכיוון שלא ניתן לחלק או להפריד בין חזונות ( בלוקים ) בין הסמלים שלהם, ולחזון יכול להיות סמל רע, אך יכול להיות שהוא בעל משמעות טובה בהתחשב בגורם הזמן בו נראה החזון. כמו אש, למשל, לראות את זה נעים בחורף ומדלקת בקיץ . המשמעות של סמל רע עלולה להיות מוסחת גם בגלל סמלים אחרים בעלי משמעות טובה בחזון . לפיכך אתה רואה שהשאלה בדרך זו אינה נכונה, ולסמל יחיד עשויות להיות קונוטציות רבות הנבדלות בין אדם לאדם על פי מין, עיסוק, מצב משפחתי או מקום מגורים; האם הוא גר בים או במדבר, למשל, או בערים או בכפרים .. … וכן הלאה ….

…הכתר הכתר בחלום מציין את הידע, את הקוראן ואת המלך . אולי לבישתו מעידה על חידוש המדינה, או על כפיית האויב . אם אישה תראה את הכתר על ראשה, היא תתחתן עם גבר רזה, עשיר או חזק . ואם הייתה בהריון, היא ילדה ילד . ואם אדם רואה כתר על ראשו, אז הוא יזכה לכוח זר, ואם משהו שמתקן אותו נכנס לשלום דתו, אחרת יש בו משהו שמתקלקל, כי לבישת זהב לא נעימה בשריעה לגברים . הכתר עשוי להיות אישה, בעלת כוח רב, עשירה ואמידה . ומי שראה את זה והיה אסיר בכלא הסולטן, הוא היה יוצא ומכבד את פקודתו כשם שציוויו של יוסף עליו השלום היה עם המלך, אלא אם כן היה לו ילד נעדר, אז הוא לא ימות עד שראה אותו והוא יהיה הכתר שלו . הכתר המשובץ בחומר עדיף על כתר מוזהב בלבד . והכתר הוא מלך הפרסים או הסולטאן . ואם אישה ראתה שעל ראשה כתר זהב, משובץ בתכשיטים, ואם אי פעם התחתנה עם אדם שיש לו עולם ועושר, ורק היה ראוי, מחלה קטנה הייתה זרה, אם הוא היה מזהב רק אז הוא היה בעל שייח 'קשיש, ואם היה לה בעל, היא תלד בן שישלוט באנשי ביתו . אם סולטן רואה שהוא חבש כתר זהב ואז לא מאמין או זונה, אז ראייתו אבודה . אם הוא חובש כתר זהב ומהות, הוא יזכה בסמכות זרה ויאבד את דתו . ונאמר : מי שרואה שיש לו כתר על ראשו והוא כשיר לכך, אז ההנהגה שהוא משיג על עמו . אם אישה רואה שהכתר שלה נחטף ובעלה חולה, אז בעלה גוסס ….

…השרשרת מציינת בחלום אישה ארוכת שנים, כסף חלאלי תמידי . וזה עשוי להצביע על איום והבטחה . והשרשרת בחלום אינה צייתנית אם הוא רואה אותה בידו או בצווארו . מי שרואה שרשרת בצווארו יתחתן . נימוסים גרועים . והסדרה מצביעה על מורכבות הדברים . ומי שראה שהוא קשור לשרשרת, הם קיבלו את זה . ומי שיראה את שרשרת השבירות ונעשה לו עוול, הוא ינצח . שרשרת חוסראו מעידה על צדק המלך הרואה בארצו ….