…ישמעאל בן אל-אשאת אמר: ~מי שיראה שמקכה מאוכלסת ברכות רבות, הוא יקבל טוב, ברכה וכסף .~…

…להכות בחרב : להכות כבוד למען האל . ולראות את החרב המפורסמת בידו של אדם שהיה מפורסם בעבודה שעשה . והחנית נדקרה במילים . כמו גם בחרב, מקל ועמוד . אם הוא מציין את אחד הדברים האלה ולא דוקר, אז הוא לוקח מילה ולא מדבר אותה . ולהיאבק אם זה היה למען האלוהים והוא היה המטרה ונפצע מהחץ . כי הוא משיג את הצורך שלו מהקרבה לאלוהים הכל יכול . ואם היא בעולם הזה, הוא משיג את כבודה . אדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי שתי שורות של אנשים זורקות כל שורה, אחת מהן זורקת את השורה השנייה, אז אחת משתי השורות זורקת והן נפגעו, והשניים האחרים נזרקו כדי שלא לְהִפָּגַע. הוא אמר : אלה שתי קבוצות ביניהן, והצדיקים עובדים עם האמת והחוטאים מדברים שקר ….

…אל-קירמני אמר: ~מי שראה שהוא פגע במשהו מציפור המים, בין אם הוא יודע זאת או לא, אז זה יהיה טוב, מנהיגות והבנה של מה שהוא רוצה כמו אותה ציפור בעצם שלה ונוצותיה כל עוד זה לא נבהל מכך . ~…

מי שרואה שהוא הכה או לקח הרבה דבורים, אז הוא הכה שלל, והדבורים עשויות להיות גברים שממנו, ומי שרואה שהדבורים עוקצות אותן, אז פירש להשיג כסף מותר בעייפות ….

…סוחר הכסף הוא בחלום אדם שמדבר טוב, והוא רקורד טוב אם הוא לא לוקח את תגמולו, ואם הוא לוקח את תגמולו אז הוא הבעלים של צביעות, או בעל הרכילות . ומי שראה שהוא פגע בכסף וראוי למדינה, הוא השיג אותו . חזונו מצביע על סגן-המלך, או הנואם, הצייר או העותק . אולי החזון שלו הצביע על מה מחייב את הגבול עליו . ונאמר : חלוץ הכסף שומר על תפילות ומבצע אמונים ….

…אז מי שראה שהוא פגע בדרור תקופתי, הוא יוכל לעשות זאת מאותו האיש ….

…ומי שרואה את מקכה כנגד זה, אז הוא נגד זה, ונאמר מי שראה שהוא בדרך למכה, ואם הוא חולה, מחלתו תהיה ממושכת ועשויה להיות קרובה וגורלו הוא גן עדן ….

ומי שיראה שיש לקוף על כתפו, הוא יחלץ גניבה מביתו ….

…וכל מי שרואה צעיר מכים טמבורין, הוא יפרש את חדשות האויב ….

נאמר חזון ההרג למי שלא סבל ממותו של החסד ….

ומי שרואה שהוא הכה משהו מהכבשים, אז הוא יכה כסף מאשתו .)…

…ומי שרואה שבחזה את מה שאנחנו מכחישים כשהוא ער, אז זה לא ראוי לשבח, ואם הוא רואה את מה שהוא משבח, אז הוא ראוי לשבח ….

…ומי שרואה שהוא הגדיל את קרניו, אז זו עלייה במצבם של גברים ונשים ….

…ומי שרואה שהוא זורק את חרבו ושובר אותה, אז זה מתפרש על ידי מות אביו או דודו או מי שתופס את מקומם, וכל מה שהוא רואה בזה מזין או שין, יתפרש גם בהם ו חזון שבירת הצצה לחרב יתפרש על ידי מות האם או הדודה, ולכן מה שנראה בפרופילי החרב של זאין או שין מתפרש בהם ….

…הוא הרגיש שזה רוכש תחת אותם חטאים של הפסוק ~ הכל כמו חייל ~ ולא נאמר לו שום דבר טוב בעיקול את מה שלדבריו חלקם רוצים לחיות נקיים ולא לשעבד שום דבר להלוות ….

…באשר לשפתיים, זו הגנת הדת והגבות, זאין אלדין. מי שרואה בהם יופי וטוב הוא גם בדת, ומי שרואה כנגד זה, הביטוי שלו נגדו. לגבי המצח והאף, אז האיש ספר את זה. אם הוא ראה שזה קרה במצחו ובאף שלו, זה קרה אז זה כאמור ואולי המצח מעיד על תפילה והשתטחות. כיבים או ניתוחים, ומה שמכחיש בהתעוררות, ואז הוא נופל בתפילתו, או מי שלא מבצע בו השתטחות, או נתקל במילים מכוערות, ומי שרואה על מצחו שמץ של השתטחות, זה מעיד על הגדלת דתו וחסידותו, והתפשטותו בקרב אנשים, ומי שרואה סימן רחמים על מצחו מעיד על התרחשות הטוב ומספק משהו…

ומי שרואה שילד קטן אבוד, אז הוא נעלם, ונאמר כי הצער מופרע ….

ומי שרואה שיש לו חוזה חטיבה בשבילו, ואם הוא ראוי לו, אז הוא ראה טוב, ואם הוא לא ראוי, אז יש לו תהילה ומי שרואה בידו חטיבה הוא חקלאי אוחז בו. ונאמר שמי שראה בידו חנית בה חטיבה מתה במהירות או שנפטר בן….

…ומי שרואה את פני הח'ליף מקמט את מצחו, מביט בו בכעס, או רואה בו חסר או פגם, הרי זו ירידה בדת הרואה, והפגם שייך לו ….

סוראט אל-טין: מי שקורא את זה שיפר את חייו והרחיב את פרנסתו, או למה הוא מקווה בעולם הזה ובעולם הבא, או למה הוא מקווה בעולם הזה ובעולם הבא, ונאמר כי מזונות, ברכה ואריכות ימים, ואולי הוא נשבע שבועה, נשבע עליה או הצטער על חרטה, עונשה נדיב וטוב

…ומי שרואה אדם שמתגלה בפניו ורואה את חוסר האונים שלו, הוא יאכיל אותו בשומן ובתועלת, ואז הוא ישגיח על הרווחה שם ….

…באשר לשדיים, הן בנות, כך שמה שקרה בהן יוחס להן. מי שראה שמשהו נובט במקומם הצביע על ריבוי הבנות וירידה בהן נגדו, ואם ראה שיש חלב בשדיו, הרי זה גידול בחובות, ואם הוא רווק הוא נשוי או נשוי, אז הוא מתעשר או שייח זקן שהוא עני או אישה צעירה שיש לה חיים ארוכים או אישה זקנה מציינת את מותה, או אישה רווקה שמתחתנת או ילדה צעירה מאוד, אז היא עלולה למות, ואם האישה רואה שהפטמה שלה מנותקת, אין בזה טוב, ובתה עלולה למות, ואם היא רואה את השד שלה מוכה באש, אז הבת שלה נפגעת מהמלך ואם היא רואה שהיא קשורה את השד שלה, ואז היא מציינת את לידתה מניאוף…

…ומי שרואה שהוא שם את הטבעת שלו באמון על מישהו או נתן לו ואז מחזיר לו את הטבעת שלו, אז הוא מאורס לאישה והוא לא עונה על זה, ומי שרואה שהוא שבר את הטבעת שלו לחצי , אז זה מעיד על התרחשות חלוקה בינו לבין משפחתו ….

…הוא גם סיפר שאדם בא אליו ואמר : ראיתי כאילו אני שופך שמן משורש עץ הזית, ואז הוא אמר לו : מה הסיפור שלך? הוא אמר : הלכתי לגלות כשהייתי ילד צעיר, והפכתי לחופשי והגעתי למספר הגברים. הוא אמר: יש לך אישה? הוא אמר שלא, אבל קניתי משרתת, הוא אמר תראה, היא אמא שלך . לדבריו, אז האיש חזר מביתו ועדיין חיפש את תנאי הילדה עד שאמו מצאה אותה ….

באשר לאשכים, הם אחראים על הפרנסה, על הבנות ועל התחזוקה וההגנה. מי שרואה בהם מזיין או שין יוחס לכך, ומי שרואה פגם באשכיו, אז אויביו כובשים אותו, ואם הוא רואה אותם בידו של אדם, אויבו מנצח, ואם הוא רואה כאילו הם נעדרו ממנו בלי כאב או מסרו אותם לאף אחד, ואז הוא נולד למישהו אחר. לייחס לו ולקחת אותם הוא מותם של הילדים, ומי שראה שהם מנותקים והיה לו חולה, אז הוא ימות וייתכן שהוא הפרדוקס של שתי נשים, ומי שראה אותם גדול מעיד על התנזרותו מרוע אויביו וכמה מהם אמרו כל סריסי האדם ובעלי החיים הם כסף, ומי שיש לו כל זה והולך ממנו יתפרש בכסף ומי שרואה שהוא התבגר חלק מזה יצא של מקום ונעלם, כי הוא מקבל עבורו כסף בלי הפרצוף ומוציא אותו במקום…

…אבן סירין אמר: מי שראה שהוא גילח את ראשו בימי חג'ג ', אז זה טוב בדת וכפר על חטאים, ואם זה בחודשי הקודש או בחלקם, זה מילוי החוב והיעלמות מצוקתם ומצוקתם, ונאמר שאם הוא ראה את זה עם עמדה אז זה לא ראוי לשבח, ואם האישה רואה את זה, אז זה מעיד על מוות בעלה או אחת מהמהרמות שלה, ואם היא רואה כי שערה נחתך או חלק ממנו, אז זה מעיד על מריבה עם בעלה ונאמר שהתרחש אסון, ואם היא רואה שכל שערה הפך לבן, זה מעיד על כך שבעלה הוא אדם לא מוסרי באופן אחר מזה ….

סוראט אל-אינשיאק מציין כי מי שקורא אותו, או מי שכותב את ספרו בשבועתו או מעליב אותו בדקדוק ובנימוס, או יקרא ממנו משהו, הוא יתלהב מהעולם ופועלו ויבקש תהילה ושבח בבריאה.

…אחמד 73 קדימה של פאדל – מוחמד בן רוזס אמר : שמעתי את פינויו של יחיא – או מתווך אלבן – אמר : מאזרט כמה אנשים מימי עמידה מביאים את עצמם לוונלונה, כולל שנאת Vsrt לביתי ואני ללא שמחה אז Vkdmn לארוחת ערב של אשתי, אמרתי לה : אני אל תאכל, וראת גדל וראיתי את הנביא – שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום – בשינה בתוך המסגד ובמסגד יש שני מעגלים, אחד מהם הוא אחמד בן הנבל וחבריו והשני בו נמצא אבן אבי דואד וחבריו. הוא עמד בין שתי הטבעות והצביע ביד ואמר ( למי שלא מאמין בזה ) והצביע על המעגל של אבן אבי דואד ( שהופקדנו על זה עם שאינם מאמינים והוא התייחס לפרק בו אחמד בן הנבל (2)….

…והוא סיפר שאיש אמר לחלק מהעוברים ושבים, ראיתי באוזנה של אשתי טבעת של חצי מזה וזה חצי מכסף, אז הוא אמר, אולי נתת לה שני סיבובים והשארת אחד, אז הוא אמר שכן ….

…זה נדיר שגבר הגיע לאבן סירין ואמר שאני בספק אם אשתי בגלל שני גברים, והערב ראיתי שני כלבים נלחמים על הנרתיק שלה, ואז הם נשכו אותה והם פצעו אותה, אז אבן סירין הביט בפניו. וראה אותו בשינוי מפוחד. עכשיו עליה, האיש נגע בה במהירות ומצא אותה, כמו שאמר, והוא שאל אותה על כך, והיא סיפרה לו על פי תיאורו ….

…טווס : הזכר הוא מלך לא ערבי, חסייב, והנקבה היא אישה לא ערבית, שהיא יפה ויש לה כסף ויופי . והאספן בין הטווס ליונה, איש סרסור על נשים וגברים . ועל הטווס אמרו שהוא מתייחס לאנשים בבוקר שצוחקים . ונאמר שאיש בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו אשתי נתנה לי טווס, והיא אמרה לו : אם אתה מאמין לחזון שלך, תקנה ילדה שפחה, והוא יחזור אתה המחיר של אותה שפחה שבעים ושש דירהם בחובות וזה יהיה בהסכמת אשתך . האיש אמר : אלוהים ירחם עליך. אתמול היה זהה למה שחציתם, והם החזירו את החובות ככל שאמרתם, אותו הדבר. נאמר לאבן סירין : מאיפה ידעת את זה? הוא אמר : הטאוים הנוכחיים, והטאואים מחובות עם דברי הנבטים, ומספר הדירהם מאותיות הטואים נלקחו מחשבון המשפטים : הטאה היא תשע, האלף ואחת, הווא. שש, והשישים שנראו ….