…ומי שרואה כפר שלקח את חיותיו, כרת את עציו או רעה את עיבודו, זה מעיד על העוני של בני עמו ועל שיבוש ענייניהם, ועל חזונות הכנת הפריון והברכה של הכפרים, כמו גם על השקייתם ומשקים אותם ….

…מי שרואה שהוא נמצא בעיצומו של מישהו בעיצומו, אז זה לפי מי שמביע את זה כהרג ופסיקתו ….

…מה אתה חושב על מישהו שראה חזון , ואז התעורר , ואז חזר לישון וראה את השלמתו? אני רואה שהראייה הראשונה אמיתית ונכונה , בתנאי שלא קדמה לה לחשוב עליה , ולגבי החזון האחרון שהפך להשלמה אליו , זה חלום מקטרת ….

…ומי שרואה שמישהו שם את אצבעותיו באוזן, זה מעיד על מי שמגבש את משפחתו ….

ומי שראה את הכעבה את ביתו, הוא עדיין יהיה בעל סמכות ותהילה בקרב העם,

…מי שמת את ידו או את רגלו, הוא מעטר את קרבתו ללא קישוט הדת, ומכסה את תנאיהם . אם ההמוגלובין אינו נמצא במקום ההמוגלובין, אז הפחד מכה בו ואז הוא ישרוד ….

…אם הוא רואה אישה, מגלה את חוסר האונים שלה עד שיראה את העגל שלה, הרי שהעניין המיוחס לכך מפקח על הדורות וצורף לחוב ממסחר או ממדינה ….

…ומי שנופל מגב ביתו וישבור את ידו או את רגלו, הוא יסבול אסון לעצמו, לכספו או לחברו, או שיסבול שנאה מהסולטאן ….

…ומי שרואה שהוא חופר את קברו של אדם שמכיר את ביתו, את שמו וכינויו, הוא ייסע בדרך במיוחד אם יגיע אליו ….

…ומי שיראה שהוא חופר את האדמה ואוכל את אדמתה, הוא ימצא כסף ….

מי שרואה אחד מהם או את כולם בחיים, חזונותיו מעידים על כוחה של הדת ואנשיה, וזה מעיד כי החזון איש זוכה לתפארת ולכבוד, והוא עליון.

…ומי שרואה שהוא מושך את מוגבלותו או את פי הטבעת שלו, הוא נאלץ ….

…ומי שרואה שהוא קטף שיער מחזהו או מגבו, אם יש לו אמון שהוא יכול לעשות לבעליו ולפני שיער הערווה יש נזק, אבל אם האישה רואה את זה, זה ראוי לשבח, וזה נאמר שאם האישה תראה שהוא נחתך, זה יביא למצוקה ולפגיעה ….

…ומי שרואה שהוא השלים את תפילתו ואז מבקש סליחה מאלוהים אדירים ומפנה אותו לכיוון הצ'יבלה, אז תפילתו תיענה, ואם פניו לא פונים אל הצ'יבלה, אז הוא עושה חטא, אז הוא חוזר בתשובה מזה ….

…ומי שרואה שהוא גילח את שער בית השחי או את הערווה, אז זה מעיד על צדקת דתו, ונאמר שהוא גילח את בית השחי, אם הוא ראה שהוא מורט את בית השחי, עדיף היה ….

…חזיונות האם אתה יכול לציין את המין או את שם הלידה? ההבדל בין שני הביטויים שופע במי שחושב שיש לו ילדה והוא בן, או להיפך , שהיא צינור הנובע מחשיבה , ובשביל האישה ההרה הזו מסוג זה חולמת על לידה ו מין הילוד נמצא בשפע , ורק המבקר מבדיל אותו משני הביטויים . באשר לבחירת שם הילוד על סמך חזון , אין צורך ליישם את המצווה המוצגת באמצעות חזונות או חלומות באופן כללי , וכאן עלינו להבדיל בין חזונות הנביאים, שהם גילויים המחויבים ליישם את החזונות של אחרים , ואין ליישם אותם , במיוחד אם זה בא עם פקודה זה מפר את השריעה , למשל , ולגבי מה שמתקבל דרך חזונות עבור חלקם ונושא צו לשם שם , זה לא חובה לדבוק בזה ואין שום חטא עלי שמפר אותו ….

…ומי שרואה שהוא היכה מישהו בחרב ולא חתך ולא עקב אחריו, אז זה מתפרש על ידי התרחשות הדיבור ממנו למישהו ואינו משפיע עליו . ומי שרואה שהוא מכה בחרב מישהו ועושה לו חבר, אז זה מעיד על מתן פקודה לקבוצת צאצאי ההרוגים ההם ….

…ומי שרואה את הכלי של מישהו בצווארו או שהוא של מישהו אחר, אין בו טוב ….

…וכמה מהמתורגמנים אמרו שמי שיראה שהוא מגלח את ראשו כל עוד הוא לא במלחמה, אז הוא יהיה עשיר ויתעצם עם תלוייו, והוא היה ראוי לשבח ואין בו שום דבר רע, ואם הוא היה במלחמה אז זה לא היה טוב, ונאמר שאם הוא היה בחודשים הקדושים, הוא יהיה גמול על חטאים, ביטול חובות וסוף דאגותיו ומצוקתו, ונאמר כי אחד ההורים או שניהם מת ….

…ונאמר כי מי שראה שהוא מגלח את שיער הערווה שלו בתער הוא ראוי לשבח, ואם האישה תראה זאת, היא תיטיב עם בעלה ….

…מסופר שאדם אמר : ראיתי את ראשי מגולח וציפור יוצאת מפי, וכי אישה פגשה אותי והכניסה אותי לנרתיק שלה, וראיתי את אבי דורש אותי בדחיפות, ואז הוא נעל אותי . אז הוא סיפר זאת לחבריו, והוא אמר שלקחתי את זה, ולגבי הציפור שיצאה ממני, נשמתי והאישה שהביאה אותי לנרתיק שלה, האדמה חופרת לי ואני נעדר בתוכה, ובאשר אבי שואל אותי ואז נועל אותו ממני, הוא שואף להיפגע ממה שקרה לי . ואז נהרג החזון איש קדוש מעונה . ואחר ראה כאילו הוא מגלח את ראשו בידו, אז חתך אותו במעבר חצייה ואמר : אתה משלם את חובך ….

…ביחס לראיית החברים, מי שרואה ראש כרות ויש לו עמדה וקוץ, הרי שזה גידול בהדרתו, ואם זה אחר מזה, הוא מקבל כסף וגאווה ופניו, וכל מי שרואה שראשו הוא ממנו מבלי להכות בצווארו או משהו כזה, אז הוא עוזב את הבוס שלו, את הוריו או את מוריו, ומי שרואה שהצוואר שלו הוכה ואם ראשו ממנו, אם הוא עשיר , מחסור בכספו, או עני, הוא עצלן, או עבד שהוא משוחרר או חוב, אלוהים הסדיר את חובו או מודאג, אז אלוהים ייפטר מדאגתו, ואם הוא חולה ומחלתו שם אין תרופה בשבילו המעידה על מותו ומי שרואה כי צווארו הוכה במלואו והמכה מכאיבה אז זה מצביע על ביצוע חטאים. זה יכול להיות יקר גדול וזה יכול להיות פרס וראשו של אדם עשוי להצביע על הונו. אם הוא רואה שראשו מוסר ממנו, אז הונו שבמסגרתו יורחק ממנו קומתו והוא עשוי לגלח את ראשו או לחלק את מכסה המנוע או את הטורבן שלו במלחמה או להרוס את חדרו או את גג ביתו ואם הוא עבד שמכר לו את אדונו וראה שראשו בידו בזמן שהוא מסתכל עליו, כי זה מדד להונו ולפרנסתו, ומי שרואה שהוא הלך עם הראש, אז הוא חולה וכספו עלול להיעלם ומי שרואה שראשו מוחזר לגופו הוא בשלוש דרכים החזרת כספים אבודים או חזרה לבוס שלו או ברכת מות קדושים ומי שחושב שהוא מדבר לראש יהיה טוב A הרבה מעשרה דירהם לעשרים אלף ומי שרואה את ראשיהם של אנשים מנותקים מציין כי טוב וברכת מות קדושים…

…מי שרואה שיש לו כיפה על הראש, בדומה למה שהוא חובש כשהוא ער, אז מצבו יהיה עם הבוס שלו במידה של טובתו ומראהו ….

…ומי שרואה שיש לו מכסה המנוע על הראש בזמן שהוא מתהדר בו, אז הוא יפנה אליו ככל שהוא מתרברב ….

…האם זה נחשב לראות מישהו שישן זמן קצר מאוד, כמו למשל אדם שישן שינה קצרה במהלך היום, או מניח את ידו על השולחן בזמן העבודה, למשל, ואז נרדם לתנומה קצרה מאוד , וחלקם עשויים אפילו להירגע ברמזורים ולעצום עיניים, ולראות ברגע זה שינה או חזון, האם החזונות הללו אמינים, והאם הם מבטאים ….. ? זו שאלה שנשאלת לעתים קרובות על ידי המתעניינים באמנות זו, ותשובתי לה היא כי חזונות במקרים כאלה הם אמינים ומביעים, והם עשויים אפילו להיות אמיתיים יותר מהחזונות הנראים בשינה ארוכה וממושכת . אז אתה מוצא מדענים שמתעניינים באמנות זו מעדיפים חזונות של כישוף, או תנומות; זוהי שנת צהריים, בניגוד לאחרים . חלקם להסיק דבריהם עם חדית של אבו Sa`id [את האמת רוב ההתגלות ידי המכשפים ], אשר סופק על ידי אחמד עם marfoo ~ו מאומתים על ידי אבן Hibban . באל-פאת קרא אבן חג'אר לפרק על ראיית הלילה, והוא אמר והסביר זאת : כלומר, חזון של אדם בלילה, האם החזונות שלו ביום שווים או שונים, והאם יש הבדלים בין הזמנים של כל אחד מהם ? הוזכר כי נסר בן יקוב אלדינורי אמר : פרשנות החזון בתחילת הלילה מאטה את פירושו, ומהמחצית השנייה היא מואצת עם חלקי הלילה המשתנים, וכי הפרשנות המהירה ביותר של את חזיונות הקסם, במיוחד כששחר שובר . בסמכותו של ג'עפר א-סאדיק : שהפרשנות המהירה ביותר של חזון הסיאסטה היא . ואם כל זה הוא העדפה לחזון היום על פני ראיית הלילה, אז אנו מוצאים שאומרים שיש שווה ביניהם, וכי אין הבדל ביניהם, ומה שבא מהסופר על זה מה שהגיע בסהיח אל-בוכרי, בסמכותו של אבן סירין שאמר : חזון היום הוא כמו חזון הלילה . אלקייראוואני אמר והסביר לה : כלומר, אין הבדל בפסיקה של הביטוי בין ראיית לילה ליום, כמו גם לחזון של נשים וגברים….

…ומי שרואה שהוא נלקח על ידי מישהו, אז הוא יתמוך בו, ואם הוא ממשפחת המלך, הוא רשאי לברך אותו על הידיים ….

ומי שחושב שהוא צום עבור מישהו אחר מלבד האל הכל יכול, אבל על צביעות ומוניטין, הוא לא ימצא את מבוקשו

…ומי שרואה שהוא מעליב מישהו, אז מזלזלים בו ….

…ומי שרואה שזכירתו נותקה ביד של מישהו, הוא דוחה את זה, ואם הוא חותך אותה, אז לא יהיה לו ילד, ואם הוא רואה שהוא נחלש וכוחו מצטמצם, אז הוא לא מחמוד ….

…ומי שרואה שהוא נמצא לפני ידו של מישהו, אז הוא מושפל, ואולי גם מעיד על ריכוך ונשיקת הברך בלעדיו, ונשק לאיש בלי זה ….

…דניאל אמר, ~מי שרואה שהוא מגהץ או מגהץ מישהו, אז הוא שומע מילים חסרות תועלת, ועלול להשפיע על ליבו או להאשים אותו בהאשמה, ואם הגיהוץ נובע מבעיה, זה מעיד על טובתו של דתו ועולמו . ~…

…ומי שראה שהוא הורס את ביתו של מישהו אחר, הוא יקבל כסף מאחרים ….