…משכנתא מי שרואה בחלום שהוא בן ערובה במקום רכש על עצמו חטאים רבים, ולכן הוא בן ערובה אצלם . ומי שרואה שיש לו משכון עם משכנתא, הוא עומד לדכא מישהו אחר בחושך, ולכן הנוכחי הופך להיות נדרש ממנו עד שהוא משחרר את המשכנתא . המשכנתא נלקחת מהוכחת הדבר וקביעתו, והיא מעידה על רשלנות, ידיעה על שערוריות, או על מה שאדם נשאר כבן ערובה לאדם שאומר זאת . המשכנתא עשויה להצביע על מצוקה וייסורים באהבה, כך שליבו יחזור לזה שהוא עסוק בו . אם בחלום הוא משכן משהו יקר ערך למשהו בזוי, הוא ייפגע באהבתו של אדם בזוי . זה צורך הרבה מאוד מזה . אולי המשכנתא בחלום הצביעה על חשיבה רעה על המשכנתא ועל המשכנתא, ואולי המשכנתא הצביעה על נסיעות ….

…האויב מציין את האויב בחלום להעלות את גורל המתנגדים והמתנגדים, ולתמוך באלוהים הכל יכול וניצחון על היריב . ומי שרואה אדם עוין כלפיו, הוא מתיידד איתו . ומי שמבטיח לו טוב, ישיג ממנו רע, ואם הוא מייעץ לו, הוא שולל אותו . ומי שיראה שהאויב נכנס לארץ, יכה בו סיקור . ואם יראה שהאויב תופס אותו, הם ייפצעו קשה . ומי שרואה את עצמו כבן ערובה לאויב, הוא ירכוש חטאים בזמן שהוא משכנתא אצלם . ומי שראה שהסוסים של האויב רצים בארצו, זה יהיה גשם שיפגע בו או שטף ששטף אותו, בערך ….

…משכנתא : מי שרואה שהוא בן ערובה במקום, חזונותיו מעידים שהוא רכש חטאים רבים, כי אלוהים אדירים אומר : ( לכל נשמה יש את מה שהיא רכשה כבני ערובה ). נאמר שהבעל המשכנתה נלכד, ואם הוא ראה שיש לו משכנתא, אז נגרם לו עוול במשהו ומזלזל בזכותו, אז הוא הגיע לזכותו בגלל המשכון שאיתו התחייב, וכן המשכון הוחזק בשבי על ידי חטא או חוב מול המשכן, כמו גם את המשכנת עד לפדיון המשכנתא שלו ….

…ומי שרואה את עצמו כאילו הוא מוחזק בשבי, הדלתות לחיים ייחסמו עבורו, כאילו השופכה שלו חסומה על ידי שתן . וזה מעיד שיש לו חוב שהוא לא יכול לשלם ….

…באשר לסחלה, הוא מתפרש כבן, ופירושו הוא כמו פרשנותו של גדי, אך את גדי מייחסים לזכרים ואת סחלה לנקבות ….

…עטלף, חזונו בחלום מעיד על עיוורון ואשליה . ואולי הוא ציין את ילד הניאוף מכיוון שהיה מחימר והוא ציפור היונקת כבן אנוש מבאס, וראייתו עשויה להצביע על כיסוי בגלל מעשים רעים כמו גניבה והאזנה לחדשות, וראייתו עשויה להצביע על כך פטירת הברכות, והתרחקות מהרגיל, וראייתו עשויה להצביע על הקמת הסונה ועל הצגת הטיעון מכיוון שזה הנס של ישוע עליו השלום ….

…לגבי הפנינה, היא מתפרשת כבן לילד נפאפה, מי שרואה פנינה שעפה מידיו, זה מצביע על כך שנער נסע אליו או משרתו נסע ….

…ומי שרואה שהגן שלו הוא משהו של חרפה, אז זה מתפרש כבן טוב ….

…אל-דק : במקור הפרשנות הוא עבד בבעלות זרה, או צאצא של ממלוכית . כנ~ל לגבי תרנגולות, מכיוון שהן כמו שבויים עם בן אדם, והן אינן עפות, וראש הבית הוא אחד ממלוכים, כמו שהתרנגולת היא ראש הבית מהעבדים והעבדים. נשים : התרנגול מציין גם גבר בעל מרץ גבוה, וקול כמו המואזין, והסולטאן הנמצא בשליטת אחרים, מכיוון שהוא עם גדולתו וכתרו, זקנו ונוצותיו הם ביתיים ואינם עפים כי הוא נכבש, כי נח עליו השלום נכנס לזין ולמדרגות לספינה וכאשר נגמרו המים וההיתר לא הגיע מאלוהים אדירים להוציא את האנשים בספינה הוא ביקש מנח לאפשר לו לצאת להביא לו את הבשורה על המים, והוא עשה שהתרנגול היה בן ערובה איתו, ונאמר שהתרנגול נמצא בתוכו, אז הוא יצא ובוגדני ולא חזר , כך התרנגול נעשה דיבוק, והוא היה טייס משנה, והוא הפך לאסיר ביתי, והמדרגות היו אלפים והפכו פרועים . זו ציפור גדולה יותר מעוף, ובעלת אדום עיניים . ונאמר כי התרנגול הוא איש עור לוחם עם מוסר רע, הוא מדבר מילים טובות ללא תועלת, ובכל מקרה הוא בבעלותו או שהוא צאצא של המלך . נאמר שמי ששחט תרנגול ציין שהוא לא עונה למואזין, וחלקם אמרו : מי שראה שהפך תרנגול מת קרוב . והזנים הצעירים הם ממלוכים, או בנים, ילדים ממלוכים . כמו כן, ציידים נקבה הם נערים בשכונה, עבדים או עלמות . וקבוצת העופות היא שבי וכספי עבדים. עומר בן אל-חטאב, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר : ראיתי כאילו תרנגול מנקר לי לחיצה אחת או שתיים, או שהוא אמר שלוש, וסיפוריה היו על אסמה בינט אמייס והיא אמרה : גבר לא-ערבי. יהרוג אותך . אדם בא לאבו אוון אלדראב ואמר : ראיתי כאילו תרנגול גדול צועק על דלת ביתך . אז אבו עאון הגיע לאבן סירין ואמר לו את החזון הזה. אמר לו אבן סירין : אם אתה מאמין לחזון שלך, תמות לאחר שלושים וארבעה ימים, והיו לו תערובות וחרטה על המשקה, אמר , אז הוא העלה את כל זה, והוא חזר בתשובה לאלוהים הכל יכול מיום את החזון, והוא מת לפתע כמו שאמר אבן סירין . נאמר לאבן סירין : איך הוצאת את זה? אמר מחישוב הגמל, מכיוון שהמסמן הוא ארבע, יא הוא עשר, והכף הוא עשרים ….

…ומי שרואה את הכופרים נכנסים אליו לביתו, אז הם מתפרשים על ידי אויבים של אומללות ממורמרת וכמותם היא ככל שהם נשארים בביתו, ומי שרואה אחד הכופרים לוכד אותו, הוא יושפע קשות על ידיהם ומי שרואה שהוא בן ערובה אצלם או משכן בעצמו, הוא רכש חטאים רבים בזמן שהוא משכון וכל מי שרואה שהוא כופר אז הוא נכנס לאיסלאם, כי זה מחייב, בשתי דרכים, את ההכרה שלו הברכה לאחר בגידה והתקרבות זמנה, והיא הופכת לאמת. נאמר שמי שראה שהוא הפך כופר מציין את נטייתו לחוסר אמון, ומי שראה כי פוליתאיסט נכנס לגן עדן או מתפלל לעבר הצ'יבלה או מודה לאלוהים או נכנס למבצר, זה מעיד על האיסלאם שלו ומי שראה נוצרי, אז הוא מנצח את יריבו אם יש לו מריבה עם מישהו, ומי שרואה מוסלמי נוצרי, אז הוא מתגייר במהירות או מת מוקדם יותר ומי שרואה כאילו הפך לנוצרי אז הוא יירש את דודו או את דודתו מצד האם אם הוא הוא מעם הצדיקות ואם הוא בין העם המושחת, אז הוא יתבקש לא להאמין לברכות האל הכל יכול וכל מי שרואה שהוא הפך לנזיר, כי הוא חדשן שהוא מוגזם בכפירה שלו, כמה מהם אמרו שמי שראה שהוא הפך לנזיר ונמנה עם אנשי הזונות, אז פירש בכבוד רב ובפחד מפני אלוהים אדירים, ונאמר שחזון הנזיר מתפרש על ידי איש ערמומי שהוא חדשן בוגדני ומי שרואה שהוא הפך ליהודי הולך אחר הדרך של כפירה וכל מי שרואה קבוצת יהודים הוא חוזר בתשובה לאלוהים הכל יכול ומי שרואה יהודי יחיד זה מתפרש על ידי הדרכה, וזה נאמר שמי שראה שהוא הפך ליהודי יירש את דודו או את דודתו, ומי שראה את מגי, הוא פירש בכך שהוא סיבך את הדברים והידק אותם….

…העט הוא בחלום הידע והפקודה, והאיסור והשומר . אם סופר רואה שיש לו עט או עיתון ביד, הוא בטוח מעוני . בשירות מלך . והעט העריך הכל . נאמר : העט נולד כסופר . ומי שיראה שהוא פגע בעט, הוא יפגע בדגל, ואם הוא יכתוב איתו, העט הזה יהיה כמשמעותם של המדעים שנכתבו איתו . והעט הוא מדינה . ומי שרואה בידו עט עם עט לידו, אז הוא אח שייפגש איתו, ואם אמו בהריון, היא שמה אח . העטים הם ערובה למי שראה את זה . ומי שרואה עט בידו ולוקח אותו מרשות, אז תינתן לו הרמה ופקודה למעשה . והעט עם בית הדיו נולד כגבר . והעט מצביע על שבועה שיישבע על ידי מי שראה אותה בידו, כי אלוהים אדירים אומר : ( נ, והעט ומה הם קו ). אם הכותב חושב שתאונה אירעה עם העט שלו, אז הפרשנות שלו היא בחייו ובמלאכתו . וייתכן שהחתיכות הצביעו על המסילה ועל אצבעות שוריה . והעט מציין נדיבות ונדיבות, או על ניצחון האויבים . וחזון עט הכוח בחלום מעיד על שבועת קללה . אולי החזון שלו הצביע על מדע, שימור ותעשייה מכובדת, ואולי חיים ארוכים ופרנסה ….