…אם הוא רואה כאילו הוא נשען על מיטתה, הוא מעיד על צניעותה וצדקת אשתו, ואם אינו יודע מתי הוא נכנס אליה, אז גאוותו וחסדו יימשכו בעולם הזה כל עוד הוא חי ….

…מהפנט – שכבות בבית החולים : מעיד על סוחר המיתון והאבטלה, עשוי להצביע על חופשת העובד ועל לידת המחזיק ….

…אם הוא רואה שהוא ישן על מיטת האימאם והמזרון ידוע, אז הוא מקבל ממנו או מכמה מאלה שקשורים אליו, אישה או נערה שפחה, או כסף, והוא עושה את זה בנדוניה של אישה או מחיר של עוזרת בית, ואם המזרן אינו ידוע, האימאם מחקה אותו במדינות מסוימות. אם הוא רואה שהאימאם דיבר אליו, הוא הגיע לגובה על אמירתו הקב~ה : ~ כשהוא דיבר איתו הוא אמר שהיום יש לנו אדם אמין .~…

…זה בחלום גובה מהסולטאן . אם הכיסא הוא מברזל, הרי שהוא כוח ומסמר . אם זה מעץ, אז זה בלעדיו בצביעות . ומי שרואה שהוא יושב על כיסא, אז הוא עו~ד או נאמן ויוגבה, ואם הוא נעדר, הוא ישוב למשפחתו . והכיסא מציין בפני הבוסים בעמדות של עליות וגובה, בני זוג, ילדים ובתי מגורים גדולים . ומי שראה שהוא הכה כיסא והתיישב עליו, הוא מתחתן . ונאמר : אם הייתה לו אישה בהריון, היא הייתה מביאה ילד . ונאמר : הוא ימות קדוש מעונה . ומי שרואה כי מושבו שבור, זה מעיד על מותו או על מות אשתו, או על נפילת גופו . הכיסא הוא תענוג וסידור דחוף ליושב עליו, או אינדיקציה לניצחון בהמשך , ואין בו טוב לחולים . ראיית מושבו של אלוהים אדירים הנמצאת מעל השמיים היא עדות למי שנמנה עם חוקרי הרמות הגבוהות והעמדות הגבוהות, ואולי לאישה ההרה יש ישועה מחומרתה, לפרישה יש נישואים, לנשואים יש בן , וזה מצביע על נסיעה, ועל המטופל לשאת אותו על מיטת המאניה או חיה שהוא רוכב עליה או בית בו הוא גר או סוננה ווסטנה ….

…המיטה : נאמר כי מי שרואה שהוא על מיטה, ואז הוא מחזיר אליו משהו שעזב את ידו, גם אם הוא כוח של חולשה בסמכותו ואז מתבסס אחרי חולשה, כי אלוהים אדירים אמר : ~ והשליכנו גופה על כסו, ואז חריץ .~ ואם הוא רוצה להתחתן, אז זה נישואין של אישה, ואם הוא נמצא על מיטה ועליה מזרנים, אז זו עלייה בכבודם ובזכרם של אנשים הצבועים בדת . אם אין רהיטים עליו, אז הוא נוסע . חלקם אמרו שהמיטה וכל מה שהוא ישן עליו מעידים על האישה וכל הפנסיה, כמו גם הכיסאות . ורגלי המיטה מעידות על הממלוכים, ומחוצה לה האישה בפרט, החלק הפנימי שלה הוא החזון, והתחתית היא הבנים והנקבות . אלקייראוואני אמר כי המיטה מעידה על כל מה שאדם מרוצה ממנו, מפוקחת עליו ומתקרבת . והערבים אומרים : השלישי בכסאו, אם הוא הורס את כבודו . וכס המלכות : המיטה, והיא עשויה להתייחס לסירה מאישה, מעמיסה או ספינה, כיוון שישן רוכב עליה בזמן שנשמתו נוסעת ממשפחתו ומביתו . ואולי הוא התייחס לארון, כי זו מיטת המראה . מי ששובר את מיטתו בחלום או שהרכבו מתפרק, סמכותו תיעלם אם הוא יהיה מלך, והוא מבודד מהשקפתו אם הוא שליט, והוא עוזב את אשתו אם היא מתריסה או מתה חולה, או בעלה אם הוא המטופל, או שהוא נוסע ממנה או נטש אותה, ופניו עשויים להצביע על הבעל, וגבו על האישה, ומה שעוקב אחר ראשו על הבן, ועל הבא של שני גברים על המשרת והבת, וחמורו עשוי לציין את ערכי הבית וסימניו על אנשיו . וחמורו עשוי להצביע על המשרת, ולוחותיו על המזרן, השטיחים, המזרנים, המחצלות ובגדי הנשים . לגבי מי שרואה את עצמו על מיטה לא ידועה, אם הוא יפגוש את המלך, הוא ישיג את זה, אחרת הוא יושב במועצה גבוהה . אם הוא היה בפרישה, הוא התחתן, ואם היא בהריון, היא ילדה ילד . וכל זה אם היו לו מברשות על זה, או אם היה לו יופי . ואם לא היו עליו מצעים, הנוסע שלו היה נוסע רחוק, ואם הוא היה חולה הוא מת, ואם זה היה בימי חג'ג 'והוא קיווה לו, הוא רכב עמוס על גמל, או על ספינה. בים, או התיישב בו על המיטה ….

…אם למיטה בחלום אין מזרון, היא נוסעת בגלל מה שמכונה ~הליכה~ . ונאמר : הוא אישה, ומי שרואה שהוא על מיטה, הוא יחזיר אליו משהו שיצא מהיד שלו, ואם זה כוח שמחליש את סמכותו אז הוא מתחזק . אם הוא יראה שהוא נמצא על מיטה ועליה מזרן, אז הוא יזכה לגובה, לגובה ולזיכרון של אנשים צבועים . אם יש נעל על הרגל שלו, אז הוא נוסע עם גברים צבועים . ומי שראה שהוא על מיטה במקום טוב יזכה בכוח, בגובה ובגאווה . והמיטה וכל מה שישן מעליה מעידה על אשת החזון איש ועל ממוקיו . ונאמר : המיטה מציינת את מה שאדם מרוצה ממנה, ומציינת כל סירה, אשה, מטען או ארון מתים מכיוון שהיא מיטת המאניה . ומי שיש לו מיטה גדולה בחלום, סמכותו תעלם אם הוא מלך, והוא מוסר אם הוא שליט, ואשתו נשארת אם היא מתריסה, או שהיא מתה אם היא חולה, או אם בעלה הוא המטופל . פנים המיטה עשויים להצביע על הבעל, וגב המיטה עשוי להצביע על האישה . ומי שרואה את עצמו על מיטה לא ידועה, עם מזרן עליה, הוא יפגוש את המלך, אחרת הוא יושב במקום גבוה . אם הוא היה בפרישה, הוא התחתן . אם אשתו הייתה בהריון, היא ילדה ילד . אם הוא ראה שהוא יושב על מיטה בלי מזרון, הוא היה מת או נוסע, ואם הוא היה חולה הוא ימות . אם הוא ראה שהוא על מיטה . איתו אישה, הוא איתה בהנאה ובעדינות, וייתכן שיש ביניהם רוע ומחלוקת . ואם אישה ללא בעל תראה שהיא נושאת מיטה לביתה, היא תתחתן . ומי שרואה שמיטתו זקופה והוא חולה, אזי זו עדות להחלמתו ממחלתו ….

…ומי שרואה מיטת יחיד של עץ אשחר ולא מכיר את בעליו, אז זה מעיד על הישרדות במה שנגזר משמה, ואם הוא יודע מי זה שלו אז החזון ייצא עליו ….

…מזרן קש אם חלמתם לראות מזרון קש, זה מנבא שתחוו בעיות וחרדה מבחינת הרגש . אם בחורה רואה מיטת קש בחלום, זה מנבא שבן אדם אחר מתחרה בה ושומר על מזימתה ….

…אל-עכביש : ממטמורפוזה, ומציין אישה מקוללת שנטשת את מיטת בעלה . ולראות אותה שוזרת את ביתה היא נחלתה של אישה ללא דת, ומי שרואה עכביש, הוא רואה גבר חלש, מתכוון, מסתיר, שיש לו עידן חדש ….

…עכביש הוא בחלום אישה מקוללת שנטשת את מיטת בעלה . ומי שרואה עכביש, הוא רואה אדם מתכוון, חלש ורתיע . ונאמר : העכביש הוא אורג או מתפלל סגפני . ומי שרואה את קורי העכביש חלש וחלש, כי אלוהים אדירים אומר : ( ואם הבתים חלשים יותר מבית העכביש ). והעכביש מעיד על אישה מקסימה, או ידע על אריגה ואריגה ….

…לכלוך : מציין אנשים, כדור הארץ, ויש לו עקביות של פרנסת הבריאה, והערבים אומרים : אדם יהיה מאובק אם הוא עשיר . ואולי מסומן על ידי עוני, מוות וקבר, כי זו מיטת המתים . והערבים אומרים : אדם גדל אם הוא עני . הוא אומר : ~ או נזקק המאובק ~ זה חופר את האדמה ונכרה אדמה, זה היה חולה או שיש לו חולה, שקברו, למרות שהוא נסע, הוא חפר את נסיעתו, והאדמה הרוויחה אותו ואת כספו ועניין, מכיוון שהמכה באדמה עוברת, הפסוק : ~ ואחרים הם מכים על האדמה .~ ואם הוא אישה המבקשת לנישואין, אזי הארץ היא אשתו, החפירה היא כריתת יערות, המקל הזכר והעפר את הכסף של האישה או את דם התירוץ שלה . ואם הוא דייג, אז החפירה שלו היא בגידתו לציד, ואדמתו היא הרווח שלו ומה שמועיל לו, אחרת חפירתו נדרשת במרדף אחר רווח, מרמה או תחבולה . העיקרון הבסיסי של חפירה הוא זה שנחפר לשביעית מהקצף על מנת ליפול לתוכו, ולכן נדרשת חפירה מרמה לשם כך . באשר למי שעפר את ידיו מעפר, או בגדו מעפר או איתו על הקרקע, אם הוא עשיר, כספו אבוד והוא זקוק להשפלה ולצורך, ואם יש לו חוב או שיש לו פיקדון, הוא מחזיר את זה למשפחתו ומסיר את כל זה מידו, וצריך אחריו, גם אם זה חולה, היד שלו הקטינה את היתרונות של העולם הזה, נשללה מכספו ונלכדה בעפר . ולהכות את האדמה בעפר, מעיד על ספקולציה עם רווח, והיכה בה בחגורה או במקל, מעיד על נסיעה נאה, וחלקם אמרו : ללכת בעפר, לחפש כסף, ואם הוא אוסף או אוכל אותו, הוא אוסף כסף וכסף עולים על הידיים שלו, ואם האדמה מיועדת למישהו אחר, הכסף מיועד למישהו אחר. אם הוא נושא משהו מלכלוך, הוא יזכה להטבה ככל שנשא, ואם הוא יטאטא את ביתו ואסף ממנו לכלוך, אז הוא בוגד עד שהוא לוקח כסף מאשתו, ואם הוא אוסף את זה חנות, הוא צובר כסף מפרנסתו . ומי שרואה שהעפר מתנקז, זה כסף שקורה לו, כי העפר הוא שלך וכסף, ואם הוא רואה שהוא סחף אבק על גג ביתו והוציא אותו, הרי זה עזיבת כספה של אשתו , ואם בשמים יורד גשם, אז טוב שזה לא לעתים קרובות . וכל מי שממוטט את ביתו והיכה אותו מעפרו ואבקו, הוא הכה כסף מירושתו, ואם היה שם עפר על ראשו, היה מכה בכסף מעיוות וחולשה . ומי שרואה כאילו אדם מערבב עפר בעיניו, אז החתי מוציא כסף על החתי כדי ללבוש עליו משהו או להשיג ממנו את המיועד . אם הוא רואה כאילו השמים גשם הרבה לכלוך, אז הוא מייסר, ומי שגורף את החנות שלו ומוציא את העפר עם מטלית, הוא פונה ממקום למקום ….

…המיטה שחזונו בחלום מעיד על בורות וחוסר ניסיון בשירות מלכים, וחזונו עשוי להצביע על אהבה והרס עצמי . חזונו מעיד על מתפללי האש או הפחד והבהלה, כי אלוהים אדירים אומר : ( ביום אנשים יהיו כמו מיטה מוגבהת .) המיטה היא אויב חלש משפיל . מצעים לאיכרים מעידים על אבטלה, קשיים ואישורן של נשים רעות . מיטת המשי מציינת את האנשים הטובים שנתנו את טובתם וחדלו מרעתם, ואולי מעידה על סופה הקרוב של העבודה ….

…הגבס, שחזונו בחלום מעיד על חטאים, חטאים, דאגות ואש . כמו גם זה שצולה לבנים אדומות . אולי חזונו הצביע על בריאותם של חולים והקמת חורבן ….

…המושב ראה בחלום מצב טוב, ביטחון חולים ותיקון שבורים ….

…אל-אטראג 'מציין את האישה המבורכת עם ילדים בחלום . אולי זה הצביע על האדם המאמין או על קורא הקוראן הקדוש . זה גם מעיד על ידע, עבודה, שבחים יפים או היכרות ואהבה . ונאמר : אחד מהם מציין את הילד, ורבים ממנו זה דבר טוב, וחלקם שונאים אותו ואמרו : זה מעיד על צביעות, וכי מראהו מנוגד לפנים שלו . הדפנה הירוקה מצביעה על פוריות הסונה ובריאות גופו של הצופה אם בחר אותה, ועל פרי הדפנה הצהוב של הסונה עם מחלה . ונאמר : אל- עטרג'ה היא אישה עשירה, מכובדת, זרה, ואם הוא ראה את זה כאילו חתך אותה לשניים, תהיה לו ילדה ובן שיהיו חולים . אם אישה תראה זר על ראשה, איש איש טוב ודת יתחתן איתה, ואם היא תראה בחיקה, היא תלד בן ברוך . אם הוא רואה גבר כאילו אישה נתנה לו בושם, היא תביא לעולם בן . ואם גבר זורק שתל לגבר אחר, זה מעיד על בקשה לנישואין . אם אדם אוכל קנאביס וזה מתוק, זה מצביע על סכום כסף, ואם זה חמוץ, זה מצביע על מחלה קלה ….

…אם ההתכתבויות בחלום היו בין שתי קבוצות במלחמה, זה מעיד על קרבת המועד האחרון, דיכוי ההמרדה, מעקב אחר האמת, מוות של חולים או ניצחון המדוכאים . אם אדם הופך להיות שליח בחלום, זה מעיד על העלאת מעמדו . ראה גם כתיבה ….

…יציאה מדלתות צרות : בשורה טובה של ישועה וביטחון, לצעירים וטובי אמצעים למבוגרים . אצל חולים זה מעיד על מוות, ישועה, חיים ומנוחה . ומי שבטוח הוא אינדיקציה למחלה, כי הבטיחות לא מרוצה ממנה אלא מי שאיבד אותה ….

…האגמון נמצא בחלום שמביטל את העם . ומי שרואה שיש לו קנה בידו בזמן שהוא נשען עליו, אז הוא נשאר מחייו לפחות, והוא עני ומת עני, והקנה הוא אדם חסכן שאין לו דת או נאמנות, ו חזון האגמון הפרסי מעיד על ההקבלה, הניסיונות והצביעות בעסקים, ואולי מעיד על כסף מרושע וגבייתו על ידי רעות ואומללות . אם הקנים נהפכו למוטות כסף, זהב או קרניים, זו הייתה עדות למעשים צדקניים הדורשים גן עדן, פתרונות לארמונותיהם, וישיבה מתחת לכיפותיהם עם מה שהם מקבלים מבעלים טהורים . הקנה הוא עם צבוע, ואם אתה שומע קול עבורו, זה ויכוח . קנה סוכר מעיד על פרנסה עייפה, וזה עשוי להצביע על ההמון, וזה עשוי להצביע על כבוד בשושלת טובה או בידע רב . והקנה, אם הוא ניטע במקום, עשוי להצביע על חורבת המקום ולחשוף את מצב אנשיו . חזונו המקולף מעיד על ישועתו של האסיר, על לסת האסיר מהשעבוד, על בטיחותם של חולים ועל נחיתת המתים מקבריהם ….

…ומי שרואה שכופף את ידיו או את רגליו, אז הוא מעטר את ביתו וקרוביו, ואולי זו הייתה שחיתות בדת, ונאמר שהוא מכסה עניינים הקשורים למשפחתו, ואם זה לא הקטע שלו, אז יקרה שהם חולים ואז ימצאו הקלה בקרוב, ואם החינה נמצאת בזקנו, היא מתפרשת בשלושה היבטים, הסתרת מעשים וצייתנות, המכסה על עוני מאנשים, זקנה, כבוד, אפוטרופסות, ג'יהאד למען האלוהים, ואם היא אישה, הרי היא טריק רמאי, ונאמר שיש לה עניין בענייני בעלה, ואם יש משהו שאינו חינה שהוא שונא בשריעה, שם לא טוב בזה למעט כלות, ונאמר שזו גם לא מחמוד, כי זה סוג של שמחה ….

…האם החיפוש אחר פרשנות חלומית מוביל למה שמכונה חרדת ציפייה, ואז מוביל לאשליות, אשליות וחשיבה פסימית? זו נקודת מבט, ואני שומע את זה הרבה ממקצועות הפסיכיאטריה, והאמת היא שזה יכול להיות נכון לגבי קבוצת חולים, והם מעטים, אך רבים מאלה שיש להם חזונות חוזרים עשויים משמעותם מעידה על בשורות טובות או חדשות טובות, וחלומות חוזרים עלולים להעיד על חטא שהתרחש איתו החולם, ואז ביטוי החלום הזה הוא סיבה לבעל החלום הזה לוותר על חטא, וייתכן שזה חטא גדול . לסיכום : בהשערה זו יש מטפלים מסוימים, פסיכולוגים אינם מאמינים בסך הכל ואין להכליל אותם לאנשים עם חזונות או חלומות חוזרים ונשנים . הנחה זו עשויה להיות הסיבה לעוינות של קבוצה גדולה מהם לביטוי חזונות, אך יש להבחין כאן בין חזונות, חלומות וחלומות, ורבים מדבריהם של פסיכיאטרים חלים על מה שמכונה חלומות מקטרת. , אשר שונים מהחזון שהוא מאלוהים ולא מהחלום שהוא מהשטן, אז שיידע זאת . לסיכום : אני מציין כאן שהיבטי החזון אינם נפרדים ואין ביניהם שום קשר, אלא קשורים זה בזה במובן שמי שמביע לא צריך להשמיט אחד מהם, לכן לראות תאריכים ולאכול אותם, למשל, אינו ראוי לשבח אלא אם כן הוא נתמך על ידי ההיבט הלשוני והזמני, ולא תמיד ניתן לראות ראייה באש אם זה חורף. היא נתמכה על ידי הצד הנגזר של החזון, ואנחנו יכולים לומר שהאיור הבא מראה לנו את ההיבטים של חזון חופף : מעגל זה מסתובב במוחו של האדם המביע את החזון כאשר הוא שומע את החזון, ובזמן קצר מאוד; הוא מנסה לקשר את החזון לאחד ההיבטים על מנת להגיע בשלום לחוף הישועה, שהוא הביטוי שלו, ולכן הפרשנות נקראה ביטוי, כאן אני מציע הדרכה למי שרצה לבטא : 1_ חימוש עם נשק הידע המשפטי מהקוראן הקדוש, סונה של הנביא והשפה הערבית ומילים נרדפות וניסוחיהם, בידיעת זמן החזון, ובחקירת הבעלים . 2_ לקחת בחשבון את הספרות הלגיטימית בעת הביטוי, וללכת על פי הנימוסים והשלום עליו . 3_ לא להפחיד אנשים ולהטיל אימה עליהם עם התוצאות שהושגו – מחשבה – על החזונות . 4_ לא להיות בטוחים לגבי הביטוי על ידי מי שמביע או נשבע לביטוי, לכן ביטוי החזונות נובע משערות כשהוא מתברר לנו . 5_ לא להגדיל ידע מסוג זה בכל מפגש או הרצאה; מכיוון שהדבר מוביל ליתר ביטוי בכך שאינו מקיים את המגבלות שציינתי בהיבטים של ביטוי החזון, כשם שמי שנמצא יותר באמנות נשרף בו וזה ידוע . 6_ לחצות את עצמו לא לומר שמי שמביע איזו תובנה או השראה בהמלצה זו של עצמי, הורה לנו לא לשבח את עצמנו . 7_ זה אחד להביע – מה שהוא היה מסוגל – צריך לנסות כדי חזיונות תוסט טוב, ואם הוא לא יכול למצוא דרך בשביל זה, הוא לא צריך להביע אותם ולהיזהר מהם . 8_ לא להסתמך על חלומות ואשליות, אז כמה אנשים עובדים עם מדע זה בעידן הזה, והרבים שנכנסים אליו ושואלים אותו למעט סימן אחד, אם כי עצוב, מצביע על כך שהפכנו לאומה חלומית, בורחת מ המציאות המרה והעצובה שלה, של חלומות, ואז בניית ארמונות, והגשמת הניצחונות, התפילה בירושלים ותבוסת הצבאות והריבונות על העמים, לא על ידי פעולה אלא על ידי חלום, וזו המציאות המרה שלנו , ויש להכיר בזה תחילה על מנת לתקן זאת ולטפל בה, ואז אנו נפטרים מחולשה זו וזמה . 9_ מי שמביע את עצמו צריך לשמור את סודות האנשים ששואלים אותו על חזונותיהם, ולא לגלות אותם בגאווה או בלעג . כן, עלינו להצטרף לשורות המדינות המתקדמות מבחינת מדע, כוח וכלכלה, מציאות ולא חלום, אלא אם כן הם הגיעו לאלוהים, יעידו ….

…כינים הן בחלום עולם עם כסף, ואם הכינים היו בחולצה החדשה זה היה חידוש המנדט . אם החולצה לבושה, אז זה חוב שיש לחשוש ממנו . והכינים על האדמה הם אנשים חלשים, ואם הם צובטים אותם, הם דוקרים חלש . ומי שרואה כינה עפה מחזהו, אז משרתו או הילד או בנו נמלטו ממנו . ולכינים יש חיילים ואויבים, ולשרים הם צ'אקרים, ולמשטרה יש עוזרים, לחוקרים יש סטודנטים ולאנשים חולים יש מחלה ארוכה . אם היה רואה שהוא זורק כינה חיה, הוא היה עושה משהו בניגוד לסונה . כינים רבות הן ייסורים, והאנשים הם ילדים ועם קל דעת שמטפלים בהם לרעה, או שזה טוב, חסד, ברכה, והצלה מצערים ודאגות . אם ראה כינים רבות, הרי שזו עדות למחלה ארוכה, אובדן ועוני, ופרג ', שנגרם ממצוקתו והצלתו ממצוקתו, הרג אותה . ומי שתופס כינים מבגדיו משקר לו שקר מגונה . מצביטת כינים אנשים חלשים זורקים עליהם מילים ….

…בחזון הוא מציין את המסגד, כמו שהמסגד מציין את השוק . זה עשוי להצביע על מלחמה בה עם מנצח ועם מפסיד . אלוהים אדירים קרא לג'יהאד סחר באמרה הקב~ה : ( אני אלריך אותך לסחר שמציל אותך מעונש כואב ). ומי שרואה את עצמו בשוק לא ידוע החמיץ עסקה בה, והיה ער בג'יהאד, אז באו אליו קדושים, אבל הוא היה אפוטרופוס מכוון, ואם הוא היה על חג'ג 'הוא התגעגע או קלקל אותו, ואם הוא היה כשהוא מחפש ידע, הוא היה עוצר אותו או את בקשתו למשהו אחר מלבד אלוהים יכול, ואם לא היה שום דבר מזה. הוא התגעגע לתפילת יום שישי במסגד . ומי שראה את השוק מלא באנשים, או ראה בו אש, או שהיה קש דחוס בצדדיו, רווחים וצביעות היו מגיעים למשפחתו . אם אנשי השוק רואים מנומנמים, או שהם רואים את החנויות סגורות, או שהם רואים את העכביש שוזר עליהם, אז הם מדוכאים . חלקם אמרו : השוק הוא העולם, ומי שרואה אותו רחב ישיג עולם רחב . ונאמר : השוק מעיד על מהומה והתפרעויות בגלל מה שהציבור מתכנס בו . לגבי מי שחי בשוק, זה מדריך טוב בשבילו . אם השוק היה איטי, זה מעיד על אבטלה . ושווקים בחלום מעידים על יתרונות, פרנסה ובגדים חדשים . אולי השווקים הצביעו על שקר, מוסר, דאגה ומצוקה . השוק מציין כל מקום מרכזי, כמו מסגדים וכנסיות, והים שאוסף דגים שאוכלים זה את זה . השוק מציין בפני אנשי ההפשטה ליפול אל האסור או הנטייה כלפי העולם, וזה עשוי להיות עדות לענווה . ואם בשוק הוא הזכיר את אלוהים, מרים את קולו, מציין שהוא מחייב את הטוב ואוסר את הרע . ולכל שוק יש פרשנות : באשר לשוק הספרים, לראות אותו בחלום מעיד על הכוונה ותשובה . שוק הרוקחים הוא תרופה לאנשים חולים . ושוק הניחוחות הוא חדשות טובות, בעלים וילדים . השוק המתוק הוא עדות לאמונה ולאיסלאם . ושוק הזרעים, גידולו וחידוש בעלים, תפקיד, פרנסה וכיסוי לעניינים . ושוק התכשיטים מעיד על חתונות, קישוטים ובני זוג . ושוק התכשיטים הוא כמו משהו למעגלי זיכרון ושיעורי ידע . שוק הקופאיות מעיד על ידע במערכות ופרוזה, עושר אחרי עוני, ומעיד גם על משכן השיפוט . ושוק הנחושת מסמל אושר, צרה, פיצוח ראש, נישואין לפרישות, שמחות ותענוגות . ושוק הנשק מעיד על מלחמה וניצחון על האויבים . ושוק העבדים, התהילה והטוב, או הידיעה על חדשות משונות, ואולי מעיד על שוק בעלי החיים . ושוק הצמר והמוך מעיד על יתרונות ופרנסה . ושוק הכותנה מעיד על צמיחה ומזון ועל הופעתה של אמת משקר . והשוק של אבזיר הוא הצאצא, הרווחים והתועלת מהטיפוח . ושוק הירקות מעיד על סבל ומצוקה לחיות . שוק הדגים הוא פרנסה, הטבות ופגישה עם המשפחה וקרובי המשפחה . ושוק הבשר מציין את מקום המלחמה בגלל הדם שנשפך בו . וזה בשוק הנפט, גהי ודבש מצביע על עלייה של רצונות וריפוי של מחלות . הקצבים משווקים דאגות ואנקד . שוק אוכפים נוסע ביבשה . ושוק הפירות הוא מעשים טובים, מדע וילדים . שוק הנדל~ן הוא שימור כספים וסודות . שוק החיטה הוא שגשוג ובטחון מפחד . ואת צביעות שוק העץ, אפליה ומפגש . ושוק הברזל הוא רשע, מצוקה, הנחות, חוסר מזל ומצוקה, וזה עשוי להצביע על פרנסה ותועלת . ושוק המשי הוא תהילה, כסף ועבודה טובה . ושוק השעווה הוא חרטה על החוטא ומנחה לאובדים . ושוק הפומיס הוא מסע, והוא עשוי להצביע על שוק בעלי חיים, עבדים או עבדים . ושוק האוהלים נוסע ועשוי להצביע על שוק תכריכים למתים . והשוק של חג'מין דואג ואבות קדומים ומחלות, ואולי מעיד על עדי השוק . והשוק המוביל מצביע על מחלות עם מגבלה . ושוק הקרנות מסמל שימור, הבנה ומודעות . ושוק הבישול מסמל ריפוי ממחלות ומילוי צרכים . ושוק הבקבוקים מעיד על צביעות ורכילות . שוק הנייר הוא עדות לניצחון של המדוכאים ונקמה נגד הצורר ….

…השקיה אם השקיה בחלום אחרי צמא הצביעה על נינוחות אחרי אחר הצהריים, הקלה על הצורך, העושר לאחר עוני או תשובה, ריפוי חולים והבנת מה החמיץ מבחינת הידע או העבודה . השקיה טובה בדת וזקיפות בחיים ….

…מיטה המיטה אם היא לבנה ונקייה מסמלת את הפסקת הדאגות הזמנית . אם אישה חולמת שהיא מכינה את המיטה, זה מסמל מאהב חדש ועבודה של שרה . אם אתה חולם שאתה במיטה ובחדר מוזר, יבקרו אותך חברים שאינך מצפה לבקר בהם . אם אדם חולה חולם שהוא במיטה, יתעוררו סיבוכים חדשים והתוצאה עלולה להיות מוות . אם אתה חולם שאתה ישן על מיטה חיצונית, זה מנבא שתפגוש חוויות שמחות והזדמנות לשפר את עושרך . אם חלמת על כושים שעוברים ליד מיטתך, זה מעיד על הופעת נסיבות שמעוררות כעס וישתלבו בתוכניותיך . אם אתה רואה חבר שנראה חיוור מאוד שוכב במיטה, זה מסמל סיבוכים מוזרים ועצובים שיעצבו את חבריך ויגרמו לך טינה . אם היא חלמה על אם שבנה הרטיב את המיטה, אז זה מנבא שהיא תפגוש חרדה יוצאת דופן, ואנשים חולים לא יגיעו להחלמה במהירות כצפוי, אולי . אם אנשים חולמים שהם מרטיבים את המיטה, הדבר מעיד על כך שמחלה או טרגדיה ישתלבו בשגרה היומיומית של עבודתה ….

…מחלה היא צביעות בחלום, כי אלוהים אדירים אומר : ( בליבם מחלה, אז אלוהים הגדיל את המחלה עבורם ). ומי שראה שהוא חולה, דתו לקויה וגופו תקין . ומי שראה שאשתו חולה, דתה לקוי וגופה בריא . אם המטופל רואה שהוא רוכב על חזיר, גמל או שור, הוא חושש מהמוות . ילד חולה, אם נרפא ממחלתו, ימות . ומי שראה שהוא חולה, הוא הביס את אויביו והשיג כסף רב, חיים ארוכים ואושר . ומי שנמצא במצוקה ורואה שהוא חולה, הוא ישרוד . ואם החולה רואה שהוא משחרר עבד, הרי שהוא מת כי למת אין בעלות . אם אדם לא ידוע רואה שהוא חולה, אז המחלה שייכת לחזון הראייה . מחלה היא הוצאת כסף, תשובה, תחנון ותחנונים, ומחלה היא אהבה, ואהבה היא גם מחלה . ונאמר : מי שרואה שהוא חולה יהיה לו בריאות . ומי שראה ששני בניו חולים, עיניו השחירו . ומי שרואה שאביו חולה, יהיה לו כאב ראש, כי הראש הוא במקום האב . ומי שרואה שהוא חולה, אז הוא הרבה שקר ושחיתות . ונאמר : הרואה שהוא חולה שמחלתו התארכה וחטאיו נפלו ימות . ונאמר : המחלה פוגעת בו באותה מידה כמו מחלתו . ומי שרואה שהסולטאן חולה, אז הוא יחלה בדתו, אחרת הוא ימות באותה שנה . ואיש חולה בודד אותו מאשתו . מחלת החוקרים היא חולשה בדת . מחלת הנימוס היא פיזור והפרדה של בניו ממנו, ומחלתו של הילד היא עדות לדאגתם ולמצוקת הוריו . וגם מחל הפרג מבקשת מותו . ומחלה כללית בקרב אנשים היא עדות לבצורת ולדיכאון פנסיוני . ראה גם מגיפה ….

…ומי שרואה שגג ביתו נוטף מים, אז הוא יבכה על מתים או חולים ….

…ומסופר שאישה ראתה שבניה חולים ועיניה עצומות ….

…מי שרואה שהוא מבצע שטיפה במים צלולים ומשלים את ההטלה שלו. אם הוא מודאג, הקלה של אלוהים מודאגת, או חוששת, שאלוהים יגן עליו, או שהוא חולה, אלוהים ריפא את חובו, או שהוא נמצא בחובות, או שהוא חטא באי אמונה של אלוהים. ההטלה שלו הושלמה, מכיוון שמשהו לא הושלם עבורו, הוא מחפש אותו, ומקווים שהוא יצליח. הם פוגעים בו או חולים, ומי שרואה שהוא מחפש שטיפה ולא יכול למצוא מים, אז קשה לו בעניין שלו עד שהוא מבצע טיהור וישלים את ההטלה שלו, אז קל לו לעשות את זה…

…מי שרואה אותו בחלום מעיד על עדות . ומי שרואה אותו כועס, הוא ימות בלי תשובה . מי שנאבק בעזראל או מביס אותו, הוא יינצל ממחלה, ואם עזראל יביס אותו, הוא ימות . ונאמר : מי שראה את עזראל חי, וכי עזראל עליו השלום היה ארוך יותר מכל הנבראים . ונאמר : מי שרואה את אזראל, הוא ייכנס למשהו שעליו לעשות . וזה שנאמר : שלו החזון הוא פחד גדול . ומי שיהפוך לדמותו של עזראל ינצח את העם, ודברים גדולים יתרחשו על ידיו . ומי שיראה שהוא מקבל את מלאך המוות, הוא יקבל ירושה . וחזון עזראל, עליו השלום, מעיד על הפרדת הקהל, מות חולים, הריסה ואש, וחדשות מטרידות, המחייבות צרחות, סטירות ובכי . אולי חזונותיו הצביעו על פנסיה מדוכאת, על חוסר יכולת להרוויח כסף, מאסר ושכחת ידע, נטישת תפילה והלנת מס נדבה ומחירים גבוהים . אולי החזונות של ישראפיל ועזראל הראו לאלץ את האויבים ולהכחיש את מי שמכחיש את התחייה והתקומה ….

…חדר תפילת עיד לראות את אולם התפילה בחלום מציין שמחות ותענוגות, הסרת דאגות ושגשוג, ריפוי חולים ושחרור מהכלא . אולי חידוש אולם התפילה הצביע על חזרת בתשובה של הרשע והתגיירותו של הכופר, ירידת הגשם, הניצחון על האויבים, הגשמת הנדר ונישואי הרווקים . אולי חזונו הצביע על אבטלה ומיתון ועל המגפה בגמלים, פרות וכבשים . זה מציין את החרדות והייסורים, את הצער ואת גירושי בני הזוג ואת המסעות הרחוקים . ואולי מעיד על ידי מינוי ופיטורי הבוסים, וההצלה מהכלא, והקלה מעייפות, וחיסול חובות וכי המת השלים את חייו ופרנסתו . ואם הוא חוב, יתבקש מה הוא חייב מהחוב ….

…באשר לעין : החוב והתובנה של האיש שבעזרתם הוא יכול לראות הדרכה ואשליה . אם הוא רואה עיניים רבות בגופו, הוא מצביע על עלייה בטובתו ובדתו . אם הוא רואה שקיבתו התפצלה והוא רואה עיניים בבטנו, הרי שהוא כופר, כי אלוהים אדירים אמר : ~ אלוהים לא עשה אדם משני לבבות בבטנו .~ אם הוא רואה בעיניו עיניו של אדם מוזר אחר, לא ידוע, הראייה שלו מצביעה על כך שעיניו נעלמו, ומישהו אחר ידריך אותו בדרך . אם ידוע על האיש, אז החולם יתחתן עם בתו, והיא תיטיב איתו . אם ראה שעיניו נעלמו, ילדיו מתו, ומי שראה שהוא עיניים עיוורות בזמן שהוא מנוכר, הוא ציין את מידת גלותו עד שמת . אם היה רואה כאילו עיניו מברזל, הוא היה חרד מאוד שיוביל להרס כיסויו . אם הוא יראה שפקח את עיניו לגבר, הוא יבדוק את העניין שלו ויעזור לו . ואם הוא רואה כאילו ראה אותו רשע, אז הוא שונא אותו, ואם הוא רואה כאילו הוא שומע בעין ומסתכל באוזן, אז הוא מסיע את משפחתו ואת בתו לחטוא . ומי שרואה על כף ידו עין של אדם או עין של בהמה, יינתן לו כסף בעין . ומי שרואה כאילו הסתכל בעין והוא אוהב את זה ומחא כפיים, אז הוא עושה משהו שפוגע בדתו . ודת עין שחורה . כפירה כחולה-אל, ואל-שהלה מפרה דת . וירוק הוא דת שסותרת דתות . אם הוא רואה עין או עיניים בלבו, אז הוא טוב בדת ככל שהוא קל . אם היה רואה שהוא מבצע זנות בעין, הוא היה מסתכל על נשים . אם הוא רואה שעיניו שזופות, אז הוא מסתכל בחשדנות באשת חברו, חדות הראייה טובה לכל האנשים, וכל מי שיש לו ילדים ורואה חזון זה מעיד על כך שהם חולים, כי ילדים הם כמו העיניים אהובים . אל-חג'ג 'בן יוסף ראה כאילו עיניו נפלו לחיקו, אז אחיו מוחמד ובנו מוחמד התאבלו עליו . חלק מהיהודים ראו נערה שפחה בשמיים או נערה שפחה, ולכן הוא סיפר את חזונותיו על ברהמי, והוא אמר: ~זה יפגע בכסף מהסחר .~ אם יצרן יראה זאת, יהיה לו כסף מהייצור שלו . והריסים : בפרשנות והגנה על הדת . כי זה חזק יותר לעיניים מאשר לגבות . נאמר כי צדק ושחיתות הם בגלל הילד והכסף . אם הוא רואה ששולי עיניו רבים וטובים, אז דתו אינה ניתנת לפגיעה . אם הוא רואה כאילו הוא יושב בצל שולי עיניו, אם הוא בעל דת וידע, אז הוא חי בצל דתו . אם הוא הבעלים של עולם, אז הוא לוקח כסף של אנשים ומסתיר, ואם הוא רואה כאילו אין לו סלסול בעיניו, אז הוא מבזבז את שאריות הדת . אם אדם קטף אותו, אז אויבו מייעץ לו בדתו . אם הוא רואה כאילו שיערו לבן, הדבר מעיד על מחלה הפוגעת בו מהראש, העיניים, האוזניים או הטוחנת . מסופר שאדם בא לאבן סירין, ואמר : ראיתי כאילו אני אוחז בזקן והלוותי אותו עד שמגרתי אותו . הוא אמר : אתה אוכל את ירושת דודך, ואין לו יורש מלבדך. אם אתה אוכל מזה משהו, אתה יורש עד כדי כך . ומי שראה שזקנו לבן, מבריק, הוא היה זוכה לגאווה בפניה, בשמה ובזיכרון הארץ, כיוון שזקנו של אברהם, עליו השלום, היה לבן . אם הוא רואה שהיא זר, אז הוא מכה בפניו ובכבודו . אם הוא רואה שהוא כהה וטוב יותר ממה שהיה בערות, והוא שחור בערות, אז זה מכה ביוקרה, גאווה, כבוד ויופי . אם הוא רואה שהוא אפור ועדיין יש משהו שחור, אז הוא מכובד . אם לא יישאר דבר משחורו, אז הוא יחסר וילך לקראתו . ואבן סירין בא לאיש ואמר : ראיתי שזקני לבן, ואני מלבין אותו כך שהפיגמנט אינו מחובר אליו, והאיש היה צעיר עם זקן שחור, ולכן אמר : לבן הוא חוסר ברכוש שלך ואתה רוצה לכסות אותו, והוא ידע על כך . הוא אמר : אושרר ….

…חווה את גרוני לראות מחלה זו בחלום מצביעה על כך שאתה תחלה מעט ותתמודד עם קשיים בעתיד הקרוב . ואם אתה רואה אחרים חולים עם זה, זה אומר שאתה תהיה נסער מהבקשות הרבות לעזרה ותרומה לאחרים ….