…ומי שרואה את הנעדר, הזעוף והפושט רגל, הגיע, זה מעיד על התרחשות של דאגה ומצוקה ….

…אל-קירמני אמר, ~מי שיראה שיש לו מת על הגב, הוא ידאג לילדי המתים .~…

…וזה על פניו, ומי שרואה כי אוכל רב נמתח על מפתו בזמן שהוא יושב בחזהו, אז זה מתפרש על אחת עשרה פרצופים של תהילה, כבוד, אפוטרופסות, שמחה, ברית מילה, משתה , חדשות טובות, חתונה, מדינה, טובות ותועלת ….

…ומי שרואה שכלב קופץ על הדוברה שלו, אז אויב של קסמים ילך אחרי אשתו ….

…ומי שרואה שהוא רוכב על סוסה ואז יורד ממנה, הוא מתחרט על משהו, ונאמר שהחזון של סוס הבר מתפרש על ידי אדם משוגע וההרון מתפרש בשלושה היבטים של קושי בעניינים ו סתירה לחבריו ולאישה עייפה שאינה מסכימה ופוגעת בהפרה בעניינים טובים ונאמר כי רכיבה על סוס מובילה לרכישת כסף ולירידה מכך ….

…מי שרואה שהוא עומד על קיר או יושב בו, אז הקיר הוא אותו מצב שהוא מקים, אם הוא קרוב, הוא במצב טוב, אחרת הוא בגודל הקיר ומסוגל להיות מסוגל לזה . ואם הוא נפל מאותה חומה, הוא היה נופל ממדינתו, או שהוא היה עירום בתקווה בשבילו, או בעניין בו הוא תקוע במערכת יחסים ….

ומי שרואה שהוא והחליף במיטה אחת, אז ישתף אותו בענייניו או ייתן לו מקום לשלוט בו, ונאמר שהוא או מתחתן עם אישה מבית הח'ליף או נותן לו עבד -נערה ….

…ומי שרואה שמשהו נבט על ידו כשהוא ער, אז זה לא ראוי לשבח ….

…וכל מי שראה שהאריה עליו הוא רוכב אינו מציית לו, ואם זה קרה לו, המלכים והזקנים לא הראו לו ….

…באשר להיצע, זה הביקוש לפרנסה והשגת הרצוי. ומי שרואה שהדיו פגע בבגדו, אז זה מעיד שנזק נגרם לו. אבל אם הוא סופר, זה לא מזיק לו ונאמר שהחזון של הדיו אם הוא מלא בחומר, אז זה מתפרש על ידי אישה שיודעת להרוויח, ואם הוא רואה שמשהו כתוב עליו ממנה, אז הוא יהיה טוב יותר מכאלה. האישה ….

…ומי שחושב שהוא יושב על שטיח קטן ומתחתיו הוא שטיח גדול ורחב, הפרשנות מעידה על הגדול, לא הקטן, אלא הקטן ….

שופט, מי שרואה את עצמו כאפוטרופוס של מערכת המשפט, אז הוא הוגן בזה. אם איש החזון היה סוחר, הוא היה פוגעני, ואם הוא וולגרי, יותר מהמידה והמשקל ….

…איסמעיל בן אל-אשאת אמר, ~מי שחושב שכתב על גבו הוא דת וצדק .~…

…ונאמר שמי שרואה שיש לו כובע טוב על הראש, עליו לעקוב אחר עבודה אם הוא כשיר לכך ….

…ומי שרואה את זה כאילו הוא הולך לג'יהאד, הוא יזכה בניצחון, טובה , שבח וגובה טוב, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ואלוהים נתן למוג'אהדין פרס גדול על העומדים .~…

…ומי שיראה שהוא על קיר מגדל, אז הוא יזכה בניצחון ויגיע ליעד ….

…ומי שרואה שהוא רוכב על סוס בזמן שהוא עף באוויר, או שלסוס יש כנפיים בזמן שהוא ציפור, אז הוא מציין ואמר אל-קירמני, מי שראה שהוא רוכב על סוס מכוסח עם שלו אוכף ורסן עליו בזמן שהוא הולך לאט, ואז הוא יכה בסמכות ובכבוד ככל שהוא מסוגל לעשות את הסוס הזה ואחריו ….

…באשר לכתיבה, היא מתפרשת על ידי הדרך בה המדינה הולכת ומפיגה את הצורך, ומי שחושב שהוא כותב וההשפעה של כתיבתו לא מופיע. אם הוא מעסיק, אז הוא מפוטר, במיוחד אם לכתיבה יש ציון ….

…אם היא רואה אישה שאומרים לה לבקש סליחה על חטאך, היא מואשמת בחוסר מוסריות ….

ומי שרואה שהוא תחליף לאדם הידוע לסוסה, אז הוא יבקש את עזרתו של אותו אדם במה שהוא מבקש או יגיע אליו, ונאמר שהוא נתפס כתחליף לאדם, אז זה פירש כי אותו אדם הוא תלות, שותף או יורש ממרחק, ואם האיש אינו ידוע אז הוא אויב ….

…ומי שרואה טורבן על ראשו, והטורבן ההוא אינו אדם החובש אותו כמוהו, כאילו הוא פקיה וראה טורבן טורקי או טורקי על ראשו, והוא ראה טורבן על ראשו, זה לא ראוי לשבח עבור שניהם ….

…ואיסמעיל בן אל-אשאת אמר כי חזון האצבעות של שני הגברים מעיד על קישוט וישר הדברים. ומי שרואה בהם מה מעוטר או מבזה, אז פירושו לכך, ואם הוא רואה באצבעותיו עיוות, בין אם הם מחוברים לידיו או לרגליו, אז זה השתקפות וזה לא זה של מחמוד ….

…ומי שיראה שהוא יושב על שטיח, הוא יקבל נחמה וגובה ….

…ומי שרואה שהוא דורך על אישה, עליה להרות ממנו ולהביא ילד לעולם ….

…ואבן סירין אמר במשמעות, אני נדהם מהנמצא על הקרקע סנטימטר, איך הוא לא מרים זרוע, במיוחד אם הוא נמצא על משהו שטוב לשבת עליו כמו שהוא ער ….

…ומי שרואה שהוא יושב בסירה בזמן שהסירה נוסעת על הים והוא מפחד ממנו, הוא מציין שהוא קרוב למלך כמו הסירה, ואם הוא רואה שהוא נגד זה אז הביטוי שלו נגדו ….

…העלווים נופלים ארצה : עדות להשמדת האצילים המיוחסים לה . וכל מה שהאש בערה עליו ופקעה אותו, ואין תקווה לטובתו או לחייו . כמו גם מה שנשבר מהכלים שאינם מסועפים כמותם . כמו כן, מה שנחטף או נגנב משם לא החוטף ולא הגנב יכולים לראות, אין שום תקווה . והסחורה והנפגעים, התקווה לטובתו היא חזרתו של מה שהוא ציין, טובתו והתאוששותו, כי הוא נוכח כשהוא לוקח אותה וגונב אותה במקומו . נחטף ונחטף מוות ….

…טריז : מי שרואה את זה כאילו הכה אותו בקיר או באדמה, אם הוא רווק, הוא מתחתן, ואם יש לו אישה שנכנסת להריון ממנו . אם היה רואה את עצמו מעליו, הוא יוכל לראות עולם, או שהוא ילך על הר . אמרו כי טריז פרינס הוא צבוע . אם הוא רואה כאילו נטע אותו בקיר, אז הוא אוהב אדם גדול . אם הוא שם את זה בקיר של בית, הוא אוהב אישה . אם היה שותל אותו בקיר עשוי עץ, הוא היה אוהב ילד צבוע . אם הוא רואה כאילו זקן הכניס מסמר ברזל לגבו, אז מגופו הוא יביא מלך או עמית של מלך או מדען שיהיה מיתדות האדמה . אם הוא רואה שצעיר הכניס יתד עץ בגבו, אז הוא נולד עם בן צבוע שיהיה האויב שלו . אם ראה כאילו שלף יתד, הוא מתקרב למוות . ונאמר שמי שראה שהוא יתד בקיר, באדמה, בעץ, בגליל, או בכל דבר אחר, אז הוא לקח אוהל עם אדם המיוחס לאותו דבר שבו היתד ….

…זה בחלום כיסוי וכיסוי . והפיגמנטציה בזקן היא עדות לצביעות ולא יושר . והדיכאון של מי שראוי לו הוא העמדת פנים לברכה וכפיית האויבים, וראיה לביטחון מפני פחד, ולמי שאינו מתאים לו, עדות למצוקה ולמצוקה, חובות ונטישת יקיריהם . והפסיקה על פיגמנטציה של ראש האישה זהה לכלל הפיגמנטציה של שיער הזקן . והכהת שיער אפור היא כוח, אכזריות ויוקרה, ואם הוא רואה שהוא צבע אותה בחינה, אז זו סונה על פי שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום . אם הוא מניד את ראשו ללא זקנו, זה מסתיר את כספי הבוס שלו . אם הוא בגד בכולם, אז הוא מסתיר את עוניו ומבקש פרצוף בקרב העם . אם לפני השירה הפיגמנט, הוא מתייפה בסיפוק ואז מתגלה . אם הוא ראה שהוא צבוע בחינה, ולפני הפיגמנטציה, אז הוא אדם נבער, אך הוא חוזר בתשובה ומתרחק מטעותו . ואם אדם רואה שאצבעותיו היו פיגמנטות עם חינה, אז הוא מגביר שבחים, ואם הוא רואה את כף ידו מגולחת, הוא יזכה באושר בפרנסתו, ואז הוא רואה שידו הימנית הוטלה, ואז הוא הורג אדם. מכספו, או מהכנסותיו . אם הוא רואה שידיו חקוקות בחינה, אז הוא מנסה טריק מהבית בגלל צורך או חוסר רווח, ואויבו נעלב מכך, ואולי הוא כמעט מפורסם בזכות השגת ידיו, הוא מגיע להשפלה . אם אישה רואה שהיד שלה חקוקה, אז היא מטעה את קישוטה בעניין נכון, ואם החריטה היא מזהב, זה טריק שנרכש בנימוס . ואם הכיתוב הוא מחימר, אז זה שבח לאלוהים הכל יכול, ואם היא רואה שהיא נמרקה בחינה, אז בעלה טוב לזה, ואם היא רואה שהיא החילה את זה והיא לא מקבלת את פיגמנט, ואז בעלה לא מראה את אהבתה . אם היא תראה שידיה חקוקות זו בזו, אז היא תידבק בילדיה . אם ידו של אדם חקוקה בזהב, הוא מתעתע, וכספו או פרנסתו אבדו בו . אם אישה רואה כי ידה יצוקה בזהב, היא משלמת את כספה לבעלה כדי שיוכל לאכול אותו ולקבל מבעלה שמחה, כוח ומדינה . ומי שראה שרגליו מגולחות, והוא חרט אותן, אז הוא היה מכה את משפחתו, ואם אישה תראה את זה, היא תיפצע מבעלה . היד החזירית היא חיים עגומים . ומי שמת את ידו בפגר, הוא ישיג מרדה . ומי שרואה את ידיו פיגמנטיות, התעלם מהחורבן של מה שיש בידו . ומי שרואה פיגמנט בידו עם סמרטוט מתוח, הוא מובס במריבה ואינו מסוגל לאויבו . ופיגמנטציה היא קישוט ושמחה לנשים וגברים, אלא אם כן הם חורגים מהרגיל . ודיגמנטציה מעידה על הסתרת מעשים וצייתנות, הסתרת עוני מעיני אנשים, ואולי מעידה על צביעות וצביעות אם הוא נצבע בניגוד למוסלמים . ונוצות הידיים והרגליים מקשטות את ביתו, את עבדיו ואת כספו, באופן שאינו מתאים לו ללבוש משי וזהב לילדים, ולנשים זה הנאה, בגדים טובים ושמחה, כי זה אחד הקישוטים שלהם בחתונה . וההמוגלובין עשוי להימצא בידיים וברגליים, כמו פעולת נשים. הוא פחד מאוד מהכסף שלו או מהמלווה שלו, עד המוגלובין . ומי שרואה שהוא צבוע בלי חינה, יקרה לו מה שהוא שונא . השחרת השיער מצביעה על חוסר המזל והשחיתות בעסקים, משום שנאמר : הראשון שהושחר הוא פרעה ….

…וחוסר משוא פנים : תוך כדי עבודה בעבודה, עדות למלקות ולמסמר מרצונו . מי שרואה את עצמו עירום ומופשט מבגדו, יש לו אויבים במקום בו ראה, והוא מתגבר עליהם . אם הערום שלו לא נחשף, אז הוא לא מתגבר עליהם . אם הוא מכסה את חלקיו הפרטיים במשהו או בידו, אז הוא מובל אליהם ונמלט מהם . אם הוא רואה שד רק באמצע, אז הוא שואף לעבוד . אם הוא רואה את עצמו מחפש באופן משוא פנים, הוא משיג את הדבר באותה מידה שהוא אינו משוא פנים. באשר לעירום, אם אין לו עבודה עימו, הרי שמדובר בצייתנות נוקשה ונטושה ותקיפה מגונה . ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי שאדם העומד באמצע המסגד פירושו מסגד בסרה, בקושי, עם חרב בידו המכה בסלע ושובר אותו, אז אבן סירין אמר לו : האיש הזה צריך להיות חסן אל בסרי . האיש אמר : הוא ואלוהים הוא . אבן סירין אמר : ידעתי שמי שמופשט בדת, פירושו מיקום המסגד, וכי חרבו שבה נהג להכות את לשונו, השוברת בדבריו את אבן האמת בדת ….

…השרביט הוא בחלום ילד רע, ונאמר : הוא איש צבוע . ומי שרואה שהוא מלקח את הכדור עם מקנה, הוא מתווכח עם אישה או גבר צבוע . והשרביט נגזר ממנו האלפים, וראייתו עשויה להצביע על מלחמה ונזק . ומי שיראה שיש לו שרביט שבעזרתו מכים אותו, הוא ישיג את מבוקשו ללא שלמות ….

…באשר לאבן הכהה, היא מתפרשת על ידי צבוע, ומי שמכיל אותה עשוי לקבל כסף מגבר צבוע בכל דרך שהיא ….