…ומי שרואה כאילו טס מעל הר, אז הוא פוגע במצב בו המלך פוגש אותו, ואם הוא נופל על משהו, הוא משיג את הדבר הזה, ואם זה לא מתאים למדינה, חזונותיו מעידים על כך הוא חולה ומפקח על המוות במחלתו או עושה טעות בדתו. הטיסה מצביעה על נסיעה אם זה עם כנף ואם זה לא עם כנף, הוא עבר ממדינה למדינה אחרת, ואם הוא הגיע בטיסתו למה שהוא התכוון, הוא השיג טוב בנסיעתו, ומי שראה שהוא טס מארץ לארץ צבר כוח וכבוד כמו שנאמר : (… … … … … … … … … … … ואם בית מרחיק אותך, אתה פונה. )…

…מֵעַל. אם אתה רואה משהו תלוי מעליך ועומד ליפול, זה כולל סכנה, ואם זה נופל עליך, זה עלול להיות נזק פתאומי או אכזבה . אם הוא ייפול קרוב אליך ולא יפגע בך, זוהי אינדיקציה שכמעט לא תשרוד אובדן מהותי, או שמצוקות אחרות עשויות להגיע בעקבותיה . אך אם הדבר הזה קבוע בבטחה מעליך ואינו כולל סכנה, אז המצב שלך ישתפר לאחר הפסד מאוים ….

…ומי שרואה שהוא מתנשא מעל בית לא ידוע והיה גבוה מאוד, אז הוא יכה אשה בתולה, ואם היא זקנה אז היא אישה בתולה ….

…ומי שחושב שמה שאי אפשר לטפס עליו נמצא מעל הגג שלו, אז זו אשליה ….

…ומי שרואה ענן שעובר מעל ראשו, ילווה אותו אדם, ולכן יש לו ברית ואמינות, והוא מקבל ממנו את מבוקשו ….

…ומי שרואה שהוא מקיף אותה מעל מיטתו או מתחת לה והוא חולה או במצוקה, הרי זו עדות לעוניו ולהיעדר מצוקתו ….

…ומי שרואה שקבוצה נמצאת מעל הגג שלה, אז זה כך, והגג נסדק, התרחש עניין שלא אהב, והיכה על ידי אבן או חץ וכדומה הוא נאום משפיע כמו השביתה, וטובת התקרה ועיטורה, תפארתה ופניה לבעליה, ונפילת הגג, אסון גדול כי אלוהים אדירים אמר: “ הגג היה גאה בהם מעליהם . ” הפסוק ….

ומי שרואה שהיה בעל עז, או היכה אותו, או את רכושו, או את רכבו, אז יתפרש על ידי השגת גובה ומעמד עם אדם גדול בעל גורל גדול ….

ומי שרואה שהוא הרג עז לא ידוע, זה מתפרש על ידי ניצחון של אדם ענק ופירושו בשאר מה שאדם רואה כפרשנותו לאיל, ונאמר שמפרשים את חזון השעיר על ידי איש ממוצא חמור על המעמד ….

…ומי שרואה שהוא טס ואז התיישב במקום ידוע, יתפרש על ידי ניתוק הנסיעה אם הוא נמצא בה, ואם הוא לא שם, עליו לנסוע ולהגיע למקום שהוא רוצה בבטחה ….

ומי שרואה את בזיה שעף מידו ונוצותיו נשארות בידו, זה מעיד על היעלמות כבודו ושקצת מכספו נשאר בידו ….

ומי שרואה כאילו הוא עף עד שהתחבא בשמיים, הוא ימות ….

…ומי שרואה שהוא טס בזמן שהוא נוסע, ואם הוא בעל תפקיד, אז זה הפרדוקס של העמדה ההיא, ואם לא, זה פרדוקס של תהילה שהוא נמצא בה, ואם סירה טסה איתו למסע אז זו עמדה, ואם הוא מיושב זה מה שהוא רוכב על הקרקע, אז זו תהילה ….

אם הוא רואה בלחיו יכולת מעבר לגורלו, הרי שזו גידול בגאווה ובתפארתו ….

ומי שראה שהוא משך את חרבו על ראשו ולא התכוון לכך לאיש, אז יפרש את מעמדו הגבוה עד שיופיע שמו באופקים, ואם הוא רוצה בכך לפגוע במישהו, יפרש שיש לו גרם נזק למישהו, ואז הוא התרחק מזה והסיח את דעתו ממה שהוא רוצה שיעשה ….

אם הוא רואה שהוא מתפלל על הכעבה, אז הדת שלו מתפרקת ….

אם אתה חולם שאתה מטפס על גבעה או על הר ומגיע לפסגה, אז תתגבר על המכשולים הקשים ביותר העומדים בינך ועתיד מוצלח . אך אם לא תצליח להגיע לפסגה, הפרויקטים היקרים שלך יסבלו מקריסה . אם תעלו על סולם לשלב האחרון, תצליחו בעבודה, אך אם הסולם ישבר, תוכלו לצלול למצוקה לא צפויה ועלולים להיות לכם תאונות . אם אתה רואה את עצמך מטפס על קצה ביתך בצורה מסתורית בחלום ופתאום אתה מוצא חלון שנפתח בפניך, הדבר מנבא שתערוך ספקולציות מסחריות המתנגדות לרצון חבריך, והצלחה לא תכתיר את מאמציך למרות שייאוש יפלוש ללבך לפעמים….

ומי שרואה שהוא מתפלל על הכעבה, אז הוא מבצע משהו שמפר את השריעה ….

ומי שרואה שהוא הלך על פני הים ורגליו לא נרטבו, אז הוא יינצל מאש הגיהינום ויהיה רפורמטור בעולם הזה ….

ומי שרואה שהוא מסובב את הטורבן על ראשו בלילה, אז הוא נוסע למסע בזכר, פומפון וטורבן, אם זה משי אז זה לא ראוי לשבח, ואולי זה כסף מדרך אסורה, ואם זה מכותנה אז כסף מותר מפנים טובות, ואם זה מצמר לבן זה מעיד על טובות ודת והעקצוץ מעיד על עושר ….

ומי שרואה שיש לו מכסה המנוע על הראש בזמן שהוא מתהדר בו, אז הוא יפנה אליו ככל שהוא מתרברב ….

דניאל אמר שמי שרואה שהוא על הר וחושב שההר ההוא שייך לו, הוא היה מחפש מקלט באדם בעל גורל גדול, ואולי הוא היה מלך אדיר ….

הוא הרגיש כי סקר אחד על מופעים שזה יקרה באותו עפעף לבלות את ימינה במקום בו ושיחות ) לאנשים אותו ….

…ומי שיראה שהוא טס לרוחב השמים, הוא יהיה כזה ….

ומי שרואה שהוא מסובב את הטורבן על ראשו, אז הוא נוסע רחוק, שיהיה בו תהילה, ואם הוא לא מאנשי המסע ואין לו שום כוונה, אז הוא ילך בתוך חשוב שאני עומד ללכת קדימה ואחורה ….

…אם אתה חולם לטוס גבוה בחלל, זה מעיד על אסונות זוגיים . אם אתה טס נמוך וקרוב לאדמה, זה מנבא מחלה וחרדה שקובעים שתירפא . אם אתה טס מעל מים בוציים זה מזהיר אותך לדאוג לענייניך האישיים כאשר אויבים מבקשים לתקוף אותך . טיסה מעל מקומות הרוסים מבשרת מזל רע וסביבה מדכאת . אם תבחין בעצים וירק שמתחת בזמן שאתה טס, תסבול תוהו ובוהו זמני, אך שפע ישפע . אם חלמת לראות את השמש בזמן טיסה, זה מנבא צרות טריוויאליות ולא מוצדקות, שכן ענייניך יצליחו למרות פחדיך . אם אתה חולם שאתה טס בכיפת הערב, עובר את הירח וכוכבי לכת אחרים, אז זה מנבא רעב, מלחמות וצרות מסוגים שונים . אם אתה חולם שאתה טס עם כנפיים שחורות, זה מנבא אכזבות קשות . אם נפלת בזמן טיסה, זה מנבא את נפילתך . אם תתעורר נופל, תוכל להחזיר את מצבך למצב שהיה . אם ילד חולם שהוא עף עם כנפיים לבנות מעל צמחים ירוקים, זה מנבא שיפור בעסקים והוא יצליח באהבה . אם חלומו חוזר על עצמו, אז זה מעיד על ריבוי מעשים טובים והגשמת הרצונות . אם העצים נראים עקרים או מתים, הוא יעמוד במכשולים שיעקוף אותם בכדי להגשים את רצונותיו . הוא ימשיך, אך עבודתו תניב תשואות זניחות . אם אישה חולמת שהיא מטיסה מטוס מעיר אחת לאחרת ונוחתת על מגדלי הכנסייה, אז זה מעיד שהיא תיאבק הרבה בדרך של הנאות שווא ותביעות אהבה . היא מאוימת על ידי תקופה קטסטרופלית של בריאות לקויה והדבר עשוי להיות בעקבות מותו של אדם קרוב לה . אם בחורה חלמה שהיא נפגעה מירי במהלך טיסה, המשמעות היא שהאויבים ינסו לעכב את התקדמותה לעולמות ההצלחה והטוב יותר ….

…אודות האזעקה בן-והאב נבוכדנאצר לאחר חורבות ירושלים וטען בזכות ילדי ישראל שבע שנים, הדעה בתוך חלום, חזון גדול של ההילה שלו התכנסו הכוהנים Alhzar וביקש מהם על החזון שלו כי , הם אמרו : אל Iqsa המלך אפילו להגיד לו Ptooelha , אמר : אני נשכחתי אך לא אמרתי לי את זה שלושה אנשים בימים שהרגו אותך עבור Akrkm הלך הפחידה וגלן מהפסטיבל שלו שמעו כי דניאל – שלום עליו – ועל זה בכלא, אמר סוהר : לך אליו , אמור לו : שכאן אדם אשר ידע את ראייתך ופירושך הלך אליו אמר לו לאפטלב כשנכנס אליו לא התכופף אליו ואמר לו : מה מנע ממך השתטחות שלי? הוא אמר : אלוהים נתן לי ידע, לימד אותי, וציווה עלי לא להשתטח לאף אחד אחר , אז הוא אמר לו בקרוב : אני אוהב את אלה שממלאים את בריתם לאדוניהם , אז הוא סיפר ​​לי על החזון שלי , אז דניאל אמר אותו : ראיתי אליל גדול עם כפות רגליו על האדמה וראשו בשמיים , מעליו מזהב, אמצע הכסף, ותחתיתו נחושת ורגלו הברזל ורגלי החימר שלו, אז בזמן שהייתם כשהסתכל עליו, אהבת את היופי שלו ואת הידוק העשייה שלו, אלוהים השליך אותו באבן מהשמיים, והוא נפל על ראשו עד שהוא מחץ אותו וזהב, כסף, נחושת וברזל התערבב עד דמיינת שאם אנשים וג'ין ייפגשו כדי להבדיל חלקם מאחרים הם לא יוכלו לעשות זאת לאבן שהוא נזרק, היא הוגבהה, הוגדלה והתפשטה עד שתמלא את כל האדמה , כך שראית שום דבר מלבד האבן והשמיים , אז הוא אמר : החזון שראיתי היה נכון, אז מה הפרשנות שלו? דניאל אמר : באשר לאליל, יש אומות שונות בתחילת הזמן ובתוכו ובקרבו ובסופו , ולגבי האבן שאליה נזרק אליל, זו דת שאלוהים זורק אליה בסוף העמים האלה, אז הוא יראה להם את זה, אז אלוהים שולח נביא אנאלפביתי מהערבים, כך שהעמים והדתות יושלכו לתוכו כמו שראיתי את האבן מסחררת את סוגי האלילים והיא מופיע על הדתות והעמים כפי שראיתי את האבן מופיעה בכל רחבי הארץ , אז אלוהים בוחן את האמת איתה, השקר הולך לאיבוד באמצעותה, מנחה את אנשי ההנחיה על ידה, מלמד את האנאלפביתים על ידה, מחזק את החלשים , מחזק את ההשפלה איתו, ותומך בחלשים . ברומן אחר : על אזעקה בן-והאב , וב אשר כי נבוכדנאצר דעת של החזון תוך שהוא אהב מה הדעה כמו דעתו של Vonsah פציעה משהו שהוזעק דניאל חנניה עזריה מאהל של זנים של נביאים, הוא אמר : ספר לי על החזון שראיתי ואז הפכתי למשהו שאותה מצא חן בעיניי , מה היא? הם אמרו לו : ספר לנו על ידי פטואלה תודיע לך , הוא אמר : מה לא הזכיר אותם אם תגיד לי לפטואלה אנזאאן אוקטבקמ , הם יצאו ממנו, הם קראו לאלוהים ולאסטגאתואה, והתפללו אליו וביקשו ממנו למדו אותם וואלמנם, ששאל אותו פג'ה הם אמרו לו : ראיתי פסל? הוא אמר : אתה צודק . הם אמרו : רגליו ורגליו הם מחימר, ברכיו וירכיו מנחושת, בטנו מכסף, חזה הזהב וראשו וצווארו מברזל? הוא אמר : האמנת . הם אמרו : בזמן שאתה מסתכל עליו, הוא מצא חן בעיניך, ואלוהים שלח עליו סלע מהשמיים, ולכן פגש אותו. הוא אמר : אתה צודק , אז מה הפרשנות שלו? הם אמרו : פרשנות שראיתם מלך המלכים היה מלך אלן של חלקם , וחלקם היה המלך הטוב ביותר של חלקם , וחלקם היה יותר מלך של חלקם היה המלך הראשון של כלי חרס, חלש ואולין , ואז זה היה מעל הנחושת זה הכי טוב ויותר , ואז זה היה מעל כסף הנחושת שהוא יותר טוב מזה וטוב יותר , אז היה מעל כסף, זהב, שהוא יותר טוב מכסף וטוב יותר , אז הברזל היה שלך, כי הוא היה חזק ויקר יותר ממה שהיה לפניו , והסלע שראית היה אלוהים שנשלח אליו מהשמיים, אז הדיוק שלו היה נביא שאלוהים מכר לו מהשמיים, כך שכל זה דפק והעניין בא אליו . . ובקריינות אחרת : דניאל וחבריו אמרו לבכטסאר : ראיתי כאלה ואחרים והם אמרו לו , אז הוא אמר : אתה צודק , הם אמרו : אנחנו חוצים את זה בשבילך . אשר לאליל שראית מזהב את ראשו, זה נחלתך כמו זהב , והוא נחל את כל הארץ , והצוואר דומה לו. מלך בנך אחריך בבעלותך, כך שרכושו יהיה טוב ולא כמו זהב , ובאשר לחזהו מברזל, זה מלך עמי פרס, שהוא שייך אחרי בנך, כך נחלתם להיות חזק כמו ברזל , ולגבי הומור שלו, הוא הולך למלך אנשי פרס והעם מחלוקת על המלך בכל כפר עד שהמלך ימלוך במשך יום ויומיים חודש וחודשיים, ואז הורג לעשות אין לאנשים כוח על זה מכיוון שלא היה כוחו של הפטיש על שני אנשי החרס , בעוד הם גם שלחו אלוהים – הקב~ה – נביא ארץ הערבים ווזאר על שאר העם של פרס ושאר מלך בנך, שלך והרס ואולך כדי לא לשמור עליו שום דבר כמו שהסלע בא והשמיד את האליל ….

…הגבעה היא בחלום אדם מסוכן גדול, והאדריכלות סביבו היא משפחתו . מי שרואה ארץ שטוחה שיש בה תל או גבעה נראית לעין, אז הגבעה ההיא היא אדם שיש לו את היכולת של העולם כמו שיש לו על האדמה השטוחה . אם הוא רואה שהוא מבוסס על הגבעה או העמדה הסוררת ונאחז בה, אז הוא קם פעם אחת, או מסתמך על אדם ומשוחרר . אולי אותו תל עליו הוא נבנה היה מבנה שבעליו בונה ועומד עליו, ומי שיראה שהוא הולך על הגבעות יינצל . ומי שראה שהוא עלה על גבעה, הוא יכהן באיש דתי . ומי שיראה שהוא מעל מקום גבוה, הוא יזכה לגובה וסמכות, הנהגה והגדלת כספו, וכבוד וכבוד . ומי שרואה את זה כאילו הוא יורד ממקום גבוה, הוא ייפגע, כועס ויושפל . ומי שיראה את עצמו על גבעת בוץ, הוא יקבל מלך, סמכות ותועלת . אם האדמה מעידה על אנשים, מכיוון שהם נוצרו, אזי כל אי שביעות רצון, אבל ומצוקה מעידים על מי שהוזכר . הגבעות והגבעות מעידות על המקומות המכובדים, הדרגות הגבוהות והסירות הטובות . מי שרואה את עצמו מעל משהו מזה, אם הוא חולה, זה ארונו, במיוחד אם העם היה תחתיו, ואם הוא לא היה חולה ומבקש לנישואין, הוא התחתן עם אישה מכובדת ובכירה, שיש לה יכולת העולם באותה מידה כמו תלולית העפר והחול. אם הוא רואה שהוא מאורס לאנשים מעל הגבעה, או הקריאה לתפילה, אם הוא היה ראוי למלך, הוא השיג זאת, או הרשות השופטת, פתווה, קריאה לתפילה או לדרשה מכיוון שזה המקדשים של אצילי האנשים . ומי שרואה ארץ שטוחה שיש בה גבעה, אז הוא איש מוניטין בקרב העם עד לרמת האדמה השטוחה סביבו . והגבעה עבור זו שעליה יושבת עמדה, ואם היא פח אשפה, זהו העולם בו היא נמצאת מכל דבר, והיא עשויה להתייחס לאישה או לאישה שהיא הקורבן . ואם הגבעה לא הייתה פח אשפה, אלא גבעה שלא היה בה אבק, אז זה מציין את גובה העניין בביטחון מפני התוצאות ….

…קפיצה אם אתה חולם לקפוץ מעל כל דבר, תצליח בכל מאמץ, אך אם אתה קופץ ונופל על הגב, הדברים ההפוכים יקשו על החיים . אם אתה קופץ מגדר, זה אומר ספקולציות פזיזות ואכזבה באהבה . אם ילדה חולמת שהיא קופצת מעל מחסום, הדבר מעיד שהיא תגשים את רצונותיה לאחר סכסוך והתנגדות גדולה ….

…נחירות בשינה : מציין את רשלנות החולם והוליך שולל את מי שהוליך אותו שולל . ובאשר להעלאת הקול, הוא עולה בקול רם על עם בצורה מעוררת התנגדות, על סמך מה שאלוהים הכל יכול אומר : ~ והנמיך את קולך .~ ואם הוא רואה כאילו הוא שומע קול טוב וברור, הוא משיג את המנדט . ומי שרואה את זה כאילו אדם שומע עלבון, היא נפגעת ואז כובשת את זה ומנצחת את זה, ונאמר שזו זכות לשון הרע שמעליב, כמו שכל לשון הרע צריך להגביל אותו . ואם העלבון הוא הרכוש, אזי הנעלב טוב יותר מהעלבון, כי הוא השם הקודש, והאשמה הוא מנצור . ומי שרואה שהוא צועק לבד, כוחו חלש . אם הוא מרים את קולו מעל מלומד, הוא עושה חטא כי אלוהים אדירים אומר : ~ אל תרים את קולך מעל לזה של הנביא .~ מלומדים הם יורשי הנביאים ….

…הר : מלך או שליט אכזרי, מאופק, או אדם גדול כמו הר, אורכו, קוצרו וגובהו . והוא מלמד את העולם ואת הנזיר, ומציין את הדרגות הגבוהות, המקומות הנכבדים והסירות הטובות, ואלוהים אלוהים ברא הרים כיתדות הארץ כשהוא מופרע, כיוון שהם כמו מלומדים ומלכים, כי הם מחזיקים במה הרים אנכיים אינם מחזיקים, ועשויים להצביע על המטרות והדרישות, מכיוון שהעולה אליו אינו עולה אלא כלפיו. מי שרואה את עצמו על הר, תומך אליו או יושב בצילו, ניגש לאיש ראשי, התפרסם בזכותו ותפס אתו מחסה, כסולטן או משפטן, מלומד שסגד לנזיר, אז מה דעתך אם הוא היה מעליו קורא לשיחה לסונה, לעתיד הצ'יבלה, או שהוא נזרק מקשת ביד כי תהילתו בעם משתרעת עד לקולו, וספריו והפקודות שלו מבוצעים ל המקום אליו הגיעו החצים שלו . ואם מי שראה את עצמו פוחד ממנו כשהוא ער היה ביטחון, ואם הוא נמצא בספינה, הוא נפגע בים על ידי קשיים ומכשול שעבורו היה משוחד, ועלייתו עליו הייתה ללא דופי , כי אלוהים הקב~ה אמר : ~ אלך להר שמגן עלי מפני מים .~ אבן סירין אמר : ההר באותה תקופה אינו מתקיים, אלא אם כן נראה אותו בחלום כאילו הוא נמלט מספינה להר, כשהוא הולך ומתאבד, על פי סיפור אבן נח . זה עשוי להצביע על אדם שלא היה ער בספינה או בים, על הפרדוקס של דעת הקבוצה ובלעדיות וכפירה, אז מה דעתך אם תהיה לו מפלצת ההרים ושביעותיהם, או הספינה שממנה הוא ברח להר היה שופט, מפקד ידע או אימאם צודק . באשר לטיפוס על הרים, זו דרישה שהוא מבקש ומשהו שהוא רוצה, ולכן הוא שואל על מה הם נמצאים בזמן שהוא ער, או על התקווה שלו מחברת הסולטאן או מדען, או לעמוד אליהם ב צורך או במסע ביבשה וכדומה . ואם העלייה שלו אליו הייתה כמו טיפוס על הרים, מדרגות או דרך בטוחה, אז כל משפחתו תהיה לו קלה, וכל מה שסביבו חשש בשבילו . ואם היה מושפע ממנו לרעה, או שהוא יעלה אליו ללא מדרגות, שלום או שכל, היה חושש ממנו, וכל עניינו היה מרמה . אם סיכם לעיל, הוא נמלט לאחר מכן . ואם הוא נותן משנתו מבלי להגיע, או נופל בחלום, הוא נספה במה שרוצים ואסור בינו לבין מה שהוא רוצה, או שחובו מושחת בעבודתו, ואז הוא יורד מנזק ופגיעה מ נזק, פורענות ועצב, במידה הנשברת מחבריו . הנפילה מעל ההר ותקרות הגבעות של אלקואדה 0 קירות עליונים ועצי דקל ועצים, זה מראה את הפרדוקס של ההצגות את הדבר שנפל ממנו בפירושו , מהסולטאן, או מהעולם, או בעל או אשתו או עבדים או מלך או פעולה או אירוע, לשאול את החוזה על הדבר החשוב ביותר שהוא נמצא התעוררותו, כי אשר הוא התקוות והפחדים לו ומתנות ועיכובים אותו פרידתו ממנו, ועל התמדתו אותו, אם ההתעוררות נוצרת בגלל שפע הדרישות והתנאים בה, או בגלל שינוי התקוות שלה, הוא נשפט באופן פרדוקסלי עבור מי שנפל ממנו בחלום על פי עדויותיו בפירוש . ההבחנה בין ענייניו מעידה על ידי מידת הראיות שלו, וכי ידיעתו על השלמת הדבר שהיה עליו וכוחו, חולשתו וסערתו, אולי הובילו אותו מנפילתו מצחיחות, פוריות, מהמורות. , מישור, אבן, חול, אדמה או ים, אולי הוא חזר אליו בגופו בזמן נפילתו, ומעיד על נפילה לחטאים, סתמים ולהשחתה, אם נפילתו הייתה עדות לכך, כגון נפילה אל החיה, עורבים, נחשים וחולדות של העכברוש, או לכלוך ובוצה, וזה עשוי להצביע על נטישת חטאים ונמנעות מכפירה, אם הוא יברח מדבר כזה. או שנפילתו הייתה במסגד או בגן ילדים, או לנביא או לגן ילדים, או לנביא או לקיחת קוראן, או לתפילה קבוצתית . באשר למה שחזר להר מבחינת נפילה, הריסה או מקצועיות, זה מעיד על חורבן של מי שהסיע את ההר עליו, או על הרסו או הריגתו, אלא אם כן הוא עולה באוויר מעל ראשי הבריאה , כי זה פחד גדול שנשאר על העם מצד המלך, כי בני ישראל העלו את ההר שמעליהם זה כמו חופה, לפחד מה 'בשבילם, ואיום על אי ציות . באשר לריצת ההרים, זו עדות לתחייה מתמשכת, או מלחמה הנעה בה המלכים נעים זה נגד זה, או הבדל וטלטלה המתרחשת בין מדעני כדור הארץ בניסיון ומצוקה , בו פשוטי העם מתים, וזה עשוי להצביע על מוות ומגיפה, מכיוון שזה אחד מסימני התחייה, והחזרת ההר היא חמאה או אפר או עפר, אין בזה טוב למי שהצביע ההר אליו, לא בחייו ולא בדתו, ואם התווסף אליו שהאדיר לאחר השפלתו, והיה בטוח לאחר חוסר אמונו, והוא ירא אלוהים לאחר עריצותו, הוא חזר למה שהוא היה חזר למצב הראשון שלו, כי אלוהים אדירים יצירת הלבוש, כטענתם, היא קצף מים, והקצף אינו תקף, כפי שאמר אלוהים אדיר בספרו . וההר שיש בו מים, צמחים וירק, הוא קניין של חייב . ואם אין בו צמח או מים, הרי זה מלך דומיננטי לא מאמין, כי כמו המת, אלוהים אדירים לא משבח אותו ולא מקדש אותו . ההר העומד שלא נפל חי והוא טוב יותר מהנופלים, והנופלים שהפכו לסלעים מתים, כי הוא לא מזכיר את אלוהים ולא משבח אותו . ומי שקם על הר ושתה ממאתו והיה ראוי לאפוטרופסות, הוא השיג אותו מאדם של מלך קשה לב, ומה שהוא לא מעריך זה מה ששתה . המכשול הוא עונש וחומרה, אם הוא ייפול ממנו הוא ישרוד, ואם הוא יעלה הוא יעלה ויתנדנד מעייפות . והסלעים סביב ההר והעצים מסרסרים את המקום ההוא . וכל עלייה היא גובה, כל נפילה היא עמדה, וכל עלייה מעידה על בעיה, כך שירידה מעידה על הקלה, וכל עלייה מעידה על מצב, כך שירידה מעידה על בידוד . ואם הוא ראה שהוא נושא הר וכבד עליו, אז הוא נושא את אספקתו של איש ענק או סוחר שמכביד עליו, ואם הוא מפחד, פחד ממנו . אם הוא יראה שהוא נכנס למערת הרים, אז הוא יזכה לרציונליות בדתו ובענייניו, ישתלט על ענייני הסולטאן ויוכל . אם הוא נכנס למערת ההר במערה, אז הוא מתכנן מלך או גבר בלתי ניתן להריון, ואם הר פוגש אותו, הם או נסיעות או גבר בלתי חדיר או עניין קשה או אישה קשה ואכזרית יפגשו אותו, ואם הוא רואה שהוא עלה להר, הרי ההר הוא מטרת הדרישה שלו, ככל שהוא עלה, עד להתיישר מעליו . כל עלייה שאדם רואה, או מכשול, גבעה, גג וכו ', היא להשיג את הנדרש מביטול הצורך שהוא רוצה, והעלייה שווה, מצוקה ולא טוב בה . אם הוא רואה שהוא ירד מגבעה, ארמון או הר, הרי שהעניין שהוא מבקש פוחת ולא מתגשם, וכל מי שרואה שהוא הורס הר, אז הוא גווע באדם, ומי שרואה שהוא מעוניין לטפס על הר או לתרגל אותו, הרי אותו הר היה מטרה אליה הוא עולה, ואם הוא מעליו הוא משיג את תקוותו אם הוא ייפול ממנו, מצבו יגורש . והעלייה הראויה לשבח על ההר היא לצלוע בכך כמו שעושה ההר . וכל הגובה ראוי לשבח, אלא אם כן הוא ברמה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אעמיס עליו עלייה ~….

…לראות את הבניין שנוצר בשטח, מינימום תועלת פרטית או ציבורית ככל שהוא ראה אותו . אולי הפרשנות לבנייה הייתה בניית גבר עם משפחתו, כך שאם הוא בונה משהו, זה מעיד על עניין הנשים . אם הוא רואה שביתו הרחיב סכום ידוע, הרי שזה יכולתו העולמית, ואם הרוחב חורג מגודלו, אז עם זה ייכנס עם זה ללא רשות באסון, בחתונה או בבהלה . ונאמר : מי שיראה שהוא בונה בניין, יאסוף את קרוביו, חבריו וחייליו . אם הוא שליט, זו חזרת מדינתו, שלמות אושרו וגובה ענייניו בהתאם לעובי ולהידוק של הבניין . אם עקר והוציא אותו, אז הוא הפריד בין כינוס קרוביו, חבריו, חבריו וחייליו, ומדינתו נעלמה . אם הוא רואה שזה מחדש מבנה ישן של עולם, הרי שהוא התחדשות חיי העולם ההוא. אם הבניין מיועד לפרעה או לאדם לא צודק, הרי שזה התחדשות של חייו . אם הוא ראה שהתחיל לבנות, אז הוא חפר אותו מיסודו ובנה אותו מהחלטתו, עד שבנה אותו, הוא נמצא בחיפוש אחר ידע, מדינה או מלאכה, והוא ישיג את מבוקשו . ומי שרואה שהוא בונה בעיירה או בכפר בוניאנה אז הוא יתחתן שם עם אישה, ואם הוא בונה מחימר אז הוא מעטר ומעטר צביעות, אם הוא בונה מחימר אז הוא הרוויח מהמותר, ואם זה נחקק אז זה ידע או מדינה, עם טוהר ושמחה . אם הוא רואה שהוא בנה בניין של גבס ושילם תמורתו תמונה, אז הוא נכנס לשקר, כי בנייה עם טיח והשכר היא צביעות, וצביעות היא בנייה עם טיח ושכר . ונאמר : מי שעושה עבודות גבס עושה מה שאינו מותר לו . ומי שרואה שהוא בונה בניכור, אז הוא מתחתן עם אישה ששמה לא הוזכר בפניו, או שהוא שוכן בניכור ומת . בנייה בחימר היא דת וודאות . ובוץ יבש הוא תועבה של כסף . ומי שרואה שזה בוץ בקברו של הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אז הוא צריך לבצע את חג'ג ' . ומי שרואה שהבית שלו בוצי וטונה רטובה, אז הוא טוב . ומי שרואה שהוא אוכל את זה, הוא אוכל כסף כמו שהוא אכל . והבנייה היפה מעידה על אינטימיות, אהבה, צאצאים, פרנסה, לבוש מכובד ובכורת נשים . ואולי הקונסטרוקציה ההדוקה הצביעה על עוצמה ועוצמה, או תמיכה וסיוע, ואולי חזון הבניין הצביע על חיים ארוכים, ואולי הבניין הצביע על בונהו, ואם זו כנסיה הוא צוין על ידי נוצרי, ואם זה היה מסגד שהוא צוין על ידי מוסלמי, ואם זה היה בית ספר זה היה צוין על ידי משפטן שלו, או ריבאט צוין על ידי מתפלל סגפני . ומי שבנה בחלום מסגד או מקום קרוב לאלוהים הכל יכול, אם הוא היה מלך שהקים את האמת ויצר את הטוב ואסר את הרע, ואם הוא היה מלומד שחיבר ספר שאנשים נהנים מהידע שלו או מהשוואות , ואם היה לו כסף שילם לזכאת מכספו . אם הוא היה רווק, הוא התחתן . אם הוא היה נשוי, היה לו בן, וזכר טוב התפשט אליו . ואם הוא היה עני, הוא היה עשיר, אחרת היה אוסף אנשים יחד עם טוב ועוזר להם לציית לאלוהים כל יכול, אחרת הוא יחזור בתשובה לאלוהים הכל יכול על מה שהוא ביצע, או יתאסלם, או ימות קדוש מעונה . אם הוא בונה על פי מה שאינו מותר לבנות, או חורג מהמיהרב, או מסיט אותו למעט כיוון שלו, זה מעיד על ההפך מטוב ורע. אם הוא רואה כיפות או בונה אותן בחלום, הדבר מעיד על העלאת מעמדו, או על הצטרפותם של אנשי הגורל . ומי שיראה שהוא בנה כיפה מעל העננים, הוא יקבל סמכות וכוח על שלטונו . ומי שראה שיש לו מבנים מעל השמים והאדמה מכיפות ירוקות, מעשיו היו טובים, והוא מת על העדות . ומי שרואה שהוא בונה חדר אמבטיה, הוא בונה אותו עם אישה . אם הוא רואה את המטופל כאילו הוא בונה את ביתו ואינו יודע מתי הוא השמיד אותו, אז גופו חזר לבריאות, והמחלה בה הוא נסלק ממנו . ומי שרואה שאביו הקים מבנה ומגדל את הדגים שלו, אז הוא ישלים את מעשי אביו, שהיה לו בדת או בעולם . ומי שרואה שהעובדים עובדים בביתו, הוא יסתכסך עם אשתו, או יעזוב חבר שלו וכדומה ….