…ומי שרואה שהוא שותה חלב מפרות, כבשים או גמלים טהורים, אז הוא ירוויח עושר ופרנסה מותר ומולד בדת. ומי שרואה שהוא שותה חלב שצבוע במים, אז הוא כסף מתנגד בדת, ואם הוא נגוע בדם, אז זה כסף אסור שקורה לו מעבודתו של שליט. פרנסתו ופוריות ביתו, ומי שראה כי הוא שותה חלב חמוץ, אז הוא סיפק כסף אסור, ואולי היה במצוקה ועצוב, ומי שראה שהוא שותה חלב חמאה והשאיר את הכנה הטהורה, אז היה לחלות ולאכול את האסור, ואולי הוא היה הבעלים של כפירה, ומי שראה שהוא אוכל חלב חמוץ, אז הוא בספק לגבי הדת וספק בזה ואמר כסף הוא פוגע בו ומי שרואה שהוא שותה חלב מהחלב, מכיוון שחלב הגמל והפרה הוא כסף מסמכותו של הסולטאן, והאינסטינקט בדת, וחלב הדביבון הוא שם טוב בקרב אנשים, וחלב חמור אם הוא כשיר, אז מחלה קלה, ואם זה הוא אכזרי, ואז נאבד אותך בדת, וחלב הכלב הוא פחד גדול, וחלב האריה הוא פציעה אלא אם כן זו תקווה וחלב הצבוע הוא אשה שבוגדת במישהו שראתה ובוגדת בו , וחלב הזאבת הוא פחד או הונאה מאת וו הגבר, וחלב השועלים הוא תרופה למחלה ולצערם, וחלב הנמר הוא ביטוי לאיבה, וחלב האישה הוא כליאה ומצוקה המשפיעים על האמהות המניקות….

…חיג'אם בחלום אדם כותב כלים על אנשים . חיג'מה מציין כל אחד ששולט בצוואר הבריאה, כגון השליט, המדען, השליט, הרופא, כותב התנאים והכלים . אם אדם ראה בשנתו קובה שגדלה ודיכאה בדם או במאבק הוא נהרג ונשפך ממנו דם, ואם הוא היה חולה, הוא נרפא על ידי רופא, ואם הוא היה רצה בכסף שנתן בידי שליט, ואם היה רוצה להתחתן הוא התחתן . חזונו של אל-ג'וג'ם מעיד על היעלמות הדאגות, הכעס והמחלות . אולי חזונו הצביע על קנס והפסד לאחר רווח . אם בחלום הוא הופך לכוסות רוח עבור אמו או אחת מבני משפחתו, אז הוא לא מציית לאמו או לגודלו . ומי שרואה בחלום שהוא נמנע או חופה אפוטרופוס של מדינה או מאבד אמון . ואם הכוסות רוח הן שייח ', אז הוא סבו של הרואה, ואם הוא שייח' ידוע אז הוא חבר שלו, ואם הוא צעיר אז זה מספר עבורו שהתנאי ספר כתוב . אם בגודל של מלך או גבר, הוא ירוויח אותם, ומגודל שייח 'העולה עליו, וגודל של צעיר מנצח . והם אמרו : כוסות רוח זה היעלמות המחלה, ואמרו : חוסר כסף . ונאמר : מי שרואה כוסות רוח בגודל שלו, אז הוא הלך כסף מטעמו לטובת הנאה, ואם הוא חפן אותו ולא יצא ממנו דם, אז הוא קבר כסף שלא מופנה אליו, או שהוא שילם פיקדון למישהו שלא מחזיר לו אותו . אם ייצא ממנו דם אז גופו יתוקן באותה שנה . אם הצעיף נשבר, הוא מתגרש מאשתו או מת . ונאמר : מי שראה כי הוא מקיים יחסי מין ירוויח רווח גם אם היה אסיר . ומי שראה שהוא חופה אותה, ברח מהכלא . אם הוא רואה את השפעת האיזמל על צווארו, זו עדות עבורו . אם הוא רואה שהוא מעכב אדם ולא חופה, אז הוא נמלט מהרע, מהפחד של אדם או מסמכות . אזמות הגנבים ומפתחות הגנבים . ואם העשיר מחה, יינתן לו זהב בקנס . ונאמר : כוסות רוח היא תרופה מרה שהוא סבל ממנה, שכן הוא סבלני עם כאבי אזמל עד שהוא מגיע לבריאות . אם אישה מסרבת לאישה אחרת, אז היא תאהב אותה אם כוסות רוח אינן עבודתה . ומגודל אדם שחושש ממנו, הוא בטוח מרועו, ואולי הכוסות רוח מעידות על הוצאת כסף אסור מהמצועפים או עלייה לרגל . אם אחד מהם צם, הוא שובר את הצום או עושה משהו, שמבטל את צוםם . אם המחפש מסרב בחלום בגלל כאב ראש או כאב בעיניו, הדבר מעיד על תרופה לתלונה שלו . אולי כוסות רוח מעידות על האיסור והשתיקה להחזיר את התשובה, בגלל הגודל והרתיעה ….

…באשר לניתוחים, מי שרואה שיש לו פצע בידיים, זה יהיה כסף . ואם פצע נמצא ביד ימין, זה כסף שיועיל לו מקרבתו הגברית, ומשמאל לקרבתו הנשית . אם פצע ברגל שמאל שלו, הכסף הוא מחרישה ושתילה. אם פצע בעקב פוגע בעקביו, הוא פוגע בכסף מצד העקב ובנו . וניתוח באגודל יד ימינו, עדות לדת הרוכבת עליו . וכל הוצאה של ניתוח נוזלי ונזקי כסף . ומי שרואה בגופו ניתוח רך עם זרימת דם ממנו, זה מזיק לבעליו בכסף ובדיבור על ידי אדם שנופל לתוכו ומקבל פרס על כך . והניתוח בראש ושום דם לא זורם ממנו, כי זה היה קרוב להכות כסף . אם דם זורם ממנה, זה כסף שמראה את השפעתו עליו . אם סולטן או אימאם היו רואים שיש לו פצע בראשו עד שעורו ועצמותו אבדו, הוא היה מאריך את חייו ורואה את בני גילו . אם העצם נשברת, צבאו יובס . הפצע ביד שמאל . המיליטריזציה שלו גברה . הפצע מימין הגדיל את החזקתו . אם פצע בבטנו מגדיל את כספי האוצר שלו, אז פצע בירכו מגדיל את שבטו . הפצע ברגלו ארוך . ואם גדל פצע ברגליו בענייני יושר ואיתנות . אם הוא רואה כאילו אדם מנתק את איבריו ומחלק אותם, אז האדם המכריע מדבר דברי אמת בנוגע לעניינו שהורישו זאת ומפרידים את ילדיו ומפיצים אותם בארץ . אם הנפגע מוכתם בדמו של הפצוע, הוא פוגע בכסף אסור באותה מידה כמו בדם שהוא מוכתם בו . ומי שפצע כופר ושופך דם מכופר, הוא יזכה לאויב שיש בו איבה לכאורה, והוא ישיג ממנו כסף מותר ככל הדם שיוצא ממנו, כי דם כופר הוא מותר למאמין, ואם זה מכתים את דמו אז זה חזק יותר . ומי שרואה שאדם פצע אותו ולא יצא ממנו דם, אז יאמר בו הפושע אמירה אמיתית בתגובה אליו . אם יוצא דם, אז הוא מגבה אותו במה שנכון, והמוכה יוצא מחטא . ונאמר שמי שראה כאילו נפצע במשהו מברזל עם סכין או אחר, אז זה מראה את שוויו וחסרונותיו ואין בו טוב . חלקם אמרו : מי שרואה פצע בחלק מאיבריו, הביטוי בו הוא לחבר בו הניתוח היה מותר . אם בחזה זה הלב, אז אצל צעירים וצעירות זה סימן לאהבה . באשר לשייח'ים ולקשישים זה מעיד על עצב . באשר לרצח, מי שחושב שהוא הרג אדם מבצע דבר נהדר . ונאמר כי זוהי הצלה ממצוקה , כי אלוהים אדירים אמר, ~ והרגת נפש, אז אנו מצילים אותך מהקדרות והונאתך ורמייתך .~…