…מי שרואה שהוא חופר בור כדי לפגוש מישהו או באר, אז הוא שולל ופונה נגדו כשהוא הולך בין העם מהאמירה: שחפר לאחיו המאמין באר שה 'השליך לתוכה ….

…ומי שרואה שהוא נלקח על ידי מישהו, אז הוא יתמוך בו, ואם הוא ממשפחת המלך, הוא רשאי לברך אותו על הידיים ….

…ומי שרואה שהוא נמצא לפני ידו של מישהו, אז הוא מושפל, ואולי גם מעיד על ריכוך ונשיקת הברך בלעדיו, ונשק לאיש בלי זה ….

…מי שרואה שהוא הרג מישהו ולא ינתק ממנו חבר, אז הוא יקבל טוב וייהנה ממנו עבור אותו נרצח, ונאמר שהרוצח עשה עוול לנרצח, ומי שראה שהוא נהרג, הוא יש לו חיים ארוכים ….

…ומי שרואה שהוא במחלוקת עם מישהו על שתיית אלכוהול, הוא יפרש שאין בו טוב ….

…דניאל אמר, ~מי שרואה שהוא מגהץ או מגהץ מישהו, אז הוא שומע מילים חסרות תועלת, ועלול להשפיע על ליבו או להאשים אותו בהאשמה, ואם הגיהוץ נובע מבעיה, זה מעיד על טובתו של דתו ועולמו . ~…

…ומי שרואה שהוא מעליב מישהו, אז מזלזלים בו ….

…ומי שרואה שזכירתו נותקה ביד של מישהו, הוא דוחה את זה, ואם הוא חותך אותה, אז לא יהיה לו ילד, ואם הוא רואה שהוא נחלש וכוחו מצטמצם, אז הוא לא מחמוד ….

…ומי שראה שהוא הורס את ביתו של מישהו אחר, הוא יקבל כסף מאחרים ….

…נאמר שמי שראה שהוא נטע משהו שלא גדל, אז זה בשלוש דרכים של הומוסקסואליות, ונאמר שזה עניין של בושה או חריצות במה שאין לו תוצאה ….

…ומי שיראה ששתל עץ שלא צמח, אז ילווה לו צער ככל שהוא ביצע אותו ….

…ומי שרואה פרדס במקום שלא היה בו, אז יופקד עליו מלך חדש, יבוא המקום ההוא ….

…ומי שרואה כאילו אדם מת קורא לו ממקום שהוא לא רואה אותו ויוצא איתו כדי שלא יוכל להימנע ממנו, אז הוא ימות כמחלה של אותו מת או הגורם מותו ….

…נאמר חזון ההרג למי שלא סבל ממותו של החסד ….

…ומי שרואה שגידל שן במקום שלא צריך לגדל אותה, אז זה מעיד על כך שקרה משהו שאינו מחמוד, ואם הוא רואה שהוא בלע את שיניו או את חלקן, אז הוא אוכל את מה שיש לא מותר לו כסף, בין אם זה בשבילו ובין אם למישהו אחר ….

…ומי שרואה שים קם במקום שלא הופקד בו, אז יעבור המלך על ידו או על צבאו, ובאשר לים אם הוא של דם, אז זה מעיד על משפט בו שופכים דם ….

…באשר לאימאם שלוקח את כבשי הקהילה שלא בצדק, זה חוסר ההגינות של האצילים שלהם ….

…ומי שרואה שהוא עושה לאחד מהם את מה שלא ראוי לעשות, אין בזה טוב, ונאמר שחזון המסגד מתפרש על ידי הסולטאן או מי שתופס את מקומו, ואת חזון ה בית הספר מתפרש על ידי שופטים, חוקרים, משפטנים והמסגד, המתפרש על ידי אישה בעלת גורל גדול ….

…ומי שרואה שהוא הפך לחיה שלא ניתן לאכול את בשרה, אז הוא מושפל ופורענתי, גם אם יש לו תפקיד לבודד אותו, ונאמר שהוא ידוע לאנשים על מה שהוא חושף ומביש ….

…ומי שרואה שהוא מקבל את הקרקע למישהו שלא דורש ממנו להתנשק, אין בו טוב ….

…מי שראה שהוא ספר מספר גדול בידו, הוא הצטער על ההוצאה שהוא הוציא כי אלוהים אדירים אמר, ~ אז הוא מסובב את ידיו .~…

ומי שרואה אש שנופלת בבניין או בעץ, אז זה פורענות שקורה לאנשי המקום ההוא ….

…האטה : זה מעיד על ייסורים, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אז שהכופרים יאטו אותם .~ אם הוא יראה כאילו נתן לאדם בכעס, הוא יענה אותו קשות ….

…האטת טשטוש האדם בחלום מעיד על ייסורים . אם הוא יראה כאילו נתן לאדם בכעס, הוא יענה אותו קשות ….

…ומי שחושב שמשהו אבוד ממנו אם הדבר הזה מקובל, אז זה מצביע על כך שמשהו מזיק התרחש במידת הערך של אותו הדבר, ואם זה אחרת, הביטוי שלו נגדו ….

נאמר שאם אישה תראה שיוצאת ממנה שריפה, היא תלד בן מלוכה ….

…ואם היא רואה ששומשום יוצא ממנה, אז זה מצביע על כך שבעלה מסתיר את אהבתה ….

…וכל מי שרואה כינים שיוצאות מהם ודוב על הקרקע, אז הוא יסטה בשפע של בעלי חיים ויגדל את השתכרותו ….

ומי שראה שהוא ליקק את כל זה, אז הוא אוכל כסף בשנאה, וחלק מהמתבטאים אומרים שהוא נואף ….

…ומי שרואה שהוא נכנס לכל אחד מכך או מה שהוצג מהמקומות המכובדים בזמן שהוא נוסע, אז הוא ינתק את קרבתו וימנע מהם לתמוך בו ….

ומי שחושב שהוא מכין בכל אחד מאותם דברים דומים שאי אפשר להכין כשהוא ער, זה לא ראוי לשבח ….

…ומי שרואה שהוא הקיא ושום דבר לא יצא ממנו או משהו שהוא שונא יצא ממנו, אז הוא מציין מחלה, ואם יצא כיח אז הוא התאושש במהירות, ואם הוא הקיא דם זה מעיד על מוות, ואם זה הוא צהוב אז הוא בטוח מחולשה, ואם הוא שחור אז הוא ניצל מדאגה ומצער ….