…אבו סעיד, המטיף, אמר את מקור החזון של האדם המת: אם הוא נראה בחלום עושה משהו טוב שיש בו טוב בעניין דתו וענייניו העולמיים, אז הוא קורא למחפש לעשות טוב ….

…האם או האדם שבחלום חשובים לו מבחינת פרשנות יותר מאביו . אם ראה את אמו ילדה וחולה, הוא ציין את מותו, וכי המת היה עטוף בבד כמו ילד קטן . ואם הוא עני, הגדל את הוצאותיו כי לקטן יש יותר הוצאות מאחרות ….

…קסטאן הוא בחלום פרנסה, בן ואישה, ילד, חיה או מסע . זה עשוי להצביע על מצוקה ומצוקה, או על המקארי, מכיוון שהמקום השגוי שלו היה עדות לנטישת התפילה . ראיית הקסטבן על אצבעו של המת הוא עדות לכך שהוא בגיהינום, כי אלוהים אדירים אומר : (ויש להם כוסות ברזל )….

…ומי שרואה כמה מהצדיקים מן המת הופך לחיים בארצו, כי אותה עיירה תזכה באנשיה בפוריות, הקלה וצדק מאפוטרופוסיהם, ומעמד ראשם, אל-חסן אל-בסרי, שאלוהים ירחם עליו, הוא כשיר כאילו הוא לובש צמר, ובאמצעו שרשרת ורגליו קשורות, ויש לה משטח של דבש, שעומד על מזבלה. ידו הייתה טנביר שהכה בו, בזמן שהוא היה מבוסס על הכעבה, אז סיפרתי את חזונותיו על אבן סירין, והוא אמר : באשר למגן הצמר שלו, הוא עלה אליו, ובאשר למעילו, כוחו הוא בדת האל, ובאשר לדבש שלו , אהבתו לקוראן ופרשנותו לאנשים, ולגבי איפוקו באדיקותו. רגליו, ובאשר להכות בטנבורה, להפיץ את חכמתו בקרב העם, באשר לסמכותו על הכעבה, הוא פונה לאלוהים, יהא מהולל ומעלה ….

…ומי שיראה שהוא פגע במראה ולא מסתכל בפניו בתוכו, אז הוא ישיג את מה שהוא שונא בפניו אצל אנשים. אם הוא יסתכל על זה, אין בזה שום טוב, ואם הוא בעל סמכות, הוא יראה בקרוב את מקומו כמוהו, אלא אם המראה תהיה שוב או אפס או משהו כזה, אז הוא יכה ילד בן , ואם לא הוא מחכה לבן והוא סולטן או עובד, אז הוא מבודד ורואה מישהו אחר במקומו, ואם לא כך הוא עוזב את אשתו ונאמר שמי שראה מראה עם שלו יד שהוא הסתכל פנימה, ואז הדאגה שלו נעלמת, ואם אישה רואה שהיא מסתכלת במראה בלי כסף, אם היא בהריון, היא יולדת ילדה שפחה כמוה, ומי שרואה שהוא מסתכל במראה אישה הודית מתה על ילד זכר, ואם יש לו אישה בהריון, אז מה שנמצא ברחם שלה הוא המת