…וראה אדם כאילו בועט במלך ברגלו, ולכן היכה כשהוא צועד בדינר ועליו דמות המלך . מסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו יש הרבה שיער על הרגליים שלי, והוא אמר : דין רוכב עליו ומת בכלא . הוא אמר לך שראיתי אותה . אז הוא החזיר את אבן סירין ואז נפטר בכלא בגלל ארבעים אלף דרהם, והוא הוציא אותו בשמו לאחר מותו, והוא ראה אדם כאילו הוא מוגבל, והוא חצה אותו בשבילו ואמר : אתה להיות נואף . ואז הוא נלקח עם אישה . ויבא אבן סירין לאיש ואמר : ראיתי כאילו אצבעי על גחלים, ואם שמתי עליו ככיבוי אש, ואם הרמתי אותו ממנו, הוא חזר כמו שהיה, והוא אמר. : זהו אדם של תשוקה, והוא אמר : הוא לא חובב תשוקה, אבל הוא מדבר בגורל . הוא אמר : מה יותר קשה מהגורל? . אישה ראתה כאילו אגודל הגבר שלה נחתך, אז היא סיפרה לאבן סירין את החזון שלה, והוא אמר : אתה מתפלל עם שניתקת ….

…אובדן האדמה : היעלמות הברכות והיפוך התנאים, והיעדרם על פני האדמה ללא חפירה, משך הניכור בחיפוש העולם, או מוות בחיפוש העולם . אם הוא נעדר בבור שאין בו מוצא, אז הוא אשם במשהו כמו זה . ומדבריו האדמה עם דברי תוכחה, ירא אלוהים, כי זה כסף אסור . ומי שרואה שהוא עומד במקום ושובר אותו, ואם הוא שליט, אז העולם יפנה נגדו, והחבר הופך לאויב שלו ואושרו הוא הפלה , כי אלוהים אדירים אומר : ~ אז איבדנו אותנו איתו ועם ביתו הארצי. ~ אם הוא רואה מחנה או ארץ שמקופלת על העם, אז יש מוות, או שהוא אמר ונאמר שהוא יגווע. יש בו אנשים באותה מידה כמו אלה העטופים בהם, או שהם מושפעים מצוקה וצחיחות, או מצוקה . אם מה שמקופל בשבילו בלבד, הרי זה חייו הצרים וענייניו . אם הוא רואה שזה נמרח עבורו או התפשט בשבילו, אז הוא לאורך כל חייו וטוב לו ….

…ומי שרואה שאריה צועד, זה מעיד על ירידה בכבודו ובקדושתו, והופעת השפעות מזיקות ממנו ….

…באשר לכתיבת עטים, יש להם פרשנויות. מי שרואה שאלוהים כל יכול מעט בידו, יוליד מלומד סגולה, ונאמר שזו עבודה, ונאמר שידע ניתן על ידי האומר הכל יכול ~ ידע בעט . ” הפסוק . ואם הוא רואה אותו כותב עם זה, הוא צועד במדינה ומקלה על משהו ….

…בואה שחולם על הנחש הזה פירושו אותו דבר אם חלמת על השטן . הם מעידים על זמנים סוערים והרבה מזל רע . אחרי החלום יבוא שחרור מהקסם עם האנושות . אבל אם הרגתם אחד מהם בחלום, זה סימן טוב ….

…הגנב נמצא בחלום מחלה ומחלה, אם הגנב שחור מציין שחור, אם אדום אז זה דם, אם צהוב מציין צהוב, ואם לבן מצביע על כיח . גנב מתנקש באדם והורג אותו אם הוא רואה שהוא גנב משהו . הגנב הוא מלך המוות והגעת הנוסע והמחזר . ומי שרואה גנב שנכנס לביתו ויש לו אדם חולה, זה מות החולה . מי שהורג גנב ישרוד מחלה . ואם הגנב נכנס לבית שיש בו אישה חד הורית, הוא יפנה להציע לה . הגנב הוא איש מרמה ומתעתע, והוא איש ניאוף כיוון שהוא מתחפש לעצמו נואף . אולי הגנב הצביע על השבעה, הנחש, השטן והנשמה ….

…הוא בחלום המתרגם של בעליו ומנהלו . והלשון היא מושא החטא . אם הוא רואה בלשונו גידול באורך או ברוחב, אז זה כוחו וזכה ביריביו, או שזה מעיד על לשון מטונפת או רהיטות ונימוסים . אם הלשון קשורה, הרי שמדובר בחסימה של עסקים ועוני גם כן . ואם שיער שחור צומח על הלשון, הרי זה רוע דחוף . ואם הוא לבן, אז זה רוע עתידי . והלשון הוא כמאל וחג'ה והוזכר . ואם הסולטן היה רואה שלשונו מנותקת, המתרגם שלו ימות . ומי שרואה את לשונה של אשתו מנותקת, היא צנועה וסמויה . ואם אדם עני יראה שהוא חתך את לשונו של עני, הוא ינצח אותה . ומי שרואה את לשונו נדבקת לחיך, באמת מכחיש אותו ואת התמציות שהפקיד . ומי שרואה שהוא אוכל את לשונו, הוא מתחרט על מה שהוא מדבר, ואם זה מהמושלים, אז הוא אוכל את כספי האנשים בלשונו . ונאמר : מי שאוכל את לשונו, הוא הרבה שתיקה, אדם מדכא כעסים, ג'נטלמן . ומי שרואה את לשונו שחורה, אז הוא גובר על עמו בלשונו, ואם הוא נבל, הרי הוא שקרן או משורר . ומי שנושך את לשונו יחניק את כעסו, ועשוי להצביע על זלילה שלו . ומי שרואה את לשונו מחולקת לשניים, הוא יהיה שקרן . ומי שיראה שיש לו הרבה לשונות, יהיה לו ילדים . ומי שרואה שאנשים מלקקים את לשונו, הם מבקשים את ידיעתו . הלשון עשויה להתייחס למלך לסגנו, לשוערו, לשרו או לפקידתו, ואולי הוא מתייחס לכסף שנאגר, ליוקרה וידע . זה עשוי להתייחס לשוטר או למשרת האסירים . אם המלך רואה שלשונו נותקה, זה מעיד על סילוק סגנו, קונסיירז ', שר או פקידתו, ואולי הפסיד הרבה כסף . ואם המדען היה רואה שלשונו התנתקה, הוא יובס בוויכוח ובוויכוח שלו, ואולי משרתו, תלמידו או בנו נפטר . ואולי אובדן הלשון מעיד על קרחתם של אויבי משפחתו או שכניו או על מותם של אלה שהוא אוהב . אולי לאבד את הלשון ולחתוך אותה את גירושי האישה, או את דיבורו מנותק מהמקום בו הוא נמצא, או פרנסתו בטלה ממנו . ואם ראה לשון חתוכה, הוא ציין את מותו של מחוקק, מטאטא רחוב, עונש של בוגד, אדם שמוציא מטמונים או איש רשע . ואם הוא רואה שיש לו לשון עם הלשון מעיד על רכילות ודיבור בקרב אנשים כי נאמר : כך וכך בשתי לשונות ושתי פנים. אם הלשון הנוספת אינה מונעת דיבור או תועלת, אז אולי זה מעיד על אמיתות וחיזור, כי אלוהים אדירים אומר : ( ותן לי לשון אמת אצל אחרים ). ומי שרואה שירה מונבטת על לשונו, ועשיית מילים שלו, המערכת שלו משחיתה אותו . ואולי הלשון הצביעה על השבוי או הנחש שבחיקה ….

…אל-שלוואר אבן סירין אמר שזה פירש נערה שפחה או אישה מרושעת . הוא הרגיש שהוא קנה ולבש את זה כדי להתחתן עם אישה אם האישה הייתה זרה והיא ראתה שהיא קנתה את זה מראה על נישואיה .) וראה שהוא לובש את הלווארה צמוד או לובש משהו כזה מראה מעיל ירידה . ומי שרואה שבשלווארה היא סוג של אשליה, כמו הנחש, העקרב וכדומה, אז זה מתפרש על השחתת אשתו עם אויביו ….

…אל-קירמני אמר: ~מי שרואה נחש לבן ומגדל אותו, אז הוא מתפרש על ידי תוצאה מסודרת, ואם הנחש שחור וסביבו חיים צעירים, אז הוא מתפרש על ידי הגדלת הגוזל והלכלוך השחור, ואם זה ירוק, פירוש זה על ידי שני אויבים, אז ישמור עליהם ….

הנחש מעיד בחלום על איש העמק . אולי זה הצביע על עוינות מצד הורים, בעלים וילדים, ואולי הוא היה שכן מקנא ורשע . נחש המים הוא כלי עזר למדכא או דגלים לשליט . ומי שיראה שהוא בעל נחש, אז תהיה לו סמכות גדולה ….

…ובשר הנחש נובע מכספי האויב, והאכילה ממנו כובשת אותו ….

…הגנב : הוא הנרצח המחפש את מה שאין לו, ואולי מציין את הספוילר של נשות הגברים, את העבריין למיטותיהם, או את הצייד על עופותיהם או יונם . והגנב האלמוני מעיד על מלאך המוות על היעלמותו בזמן מעצרו, ועל ירידתו לבית ללא רשות . וכסף ונשמה שותפים לפרשנות . אולי הגנב ציין את השבעה, הנחש והסולטן, ונאמר שהגנב השחור הוא תערובת כהה, הלבן הוא מוקש, הדם האדום והצהוב צהוב . אם הוא רואה גנב שנכנס לבית ומכה ממנו משהו וילך איתו, אז אדם ימות שם . אם הוא לא הולך עם שום דבר, אז זה אדם שמשגיח על המוות ואז הוא ניצל ….

…חרוז הנחש מועבר על ידי אישה או משרתת ממוצא מקרב אנשי המואזינים הקליגרפיים ….

…וכל מי שרואה נחש שמשאיר את צווארונו או את גבו ונכנס לאדמה, יתפרש בתום חייו, וביצי הנחש יתפרשו על ידי אויב חלש ….