…ומי שרואה שהוא שותה מים מבאר, אז הוא חולה, ומי שרואה שהוא נפל לבאר, למזבלה או לבור, הוא מבקש עזרה ממי שמעלה אותה, כדי שאף אחד לא יבוא אל אותו, כי זה נחפר על ידו, ומי שרואה שהוא שואב מבאר או מתעלה, אז הוא מכה כסף של משהו לא בסדר, ואם המים האלה מרוקנים לכלי אחר, הוא מוציא אותו או שהוא הולך, ומי שרואה שהוא מכניס את דליו לבאר ושואב מים, ואם יש לו טלה, יבוא אליו ילד, ואם היה לו סחורה במסע, זה בא אליו, ואם היה לו אדם חולה, הוא היה יוצא, ואם הוא נכלא, הוא יצא והבאר עשויה להיות אישה. הוא חופר באר, ואז הוא זומם אישה ומכה אותה באותה מידה שהוא פגע מאדמתה, ואם הוא מוצא בה מים רעים, פרנסתו אינה נעימה, ואם הוא רואה שהוא מסתכל לבאר, הוא מסתכל בעניין של אישה שמתחתנת לפניה, וזה טוב בשביל זה….

…ומי שרואה שאיבד באר בבאר, הוא יוציא מרווחים מותרים ….

…שתן היא בחלום, לבזבז את כספו על משהו שאינו מותר לו, או לקיים יחסי מין עם משהו שאינו מתאים לו . ודיוריזה בחלום היא עדות לייצור פרנסה . והחזקת השתן וקשיותו עשויה להצביע על דחיפותו בעניינים וחוסר צדקנות, וכי המזרק אינו מסתפק בהחלטה עד שלא ישלם את מה שהקפיא ממנה . ולהטיל שתן בחלום זה כסף אסור . ומי שרואה שהוא נמצא במקום לא ידוע, יתחתן עם אישה במקום ההוא . ונאמר : מי שרואה כאילו הוא משתין, הוא מוציא מזונות שחוזרים אליו . ומי שרואה את עצמו שחוק בבאר, הוא יבזבז מהכסף המותר רווחים . ומי שיראה שהוא נשחק על סחורה, הוא יאבד את הסחורה ההיא . חבר בנישה מוליד בן מדען . ומי שרואה כאילו הוא התבלה על הקוראן, אחד מילדיו ישנן בעל פה את הקוראן הקדוש . ומי שרואה את עצמו כאילו הוא מוזג חלק ומגביל חלק, אם הוא עשיר, חלק מכספו ייעלם, ואם הוא נסער, חלק ממצוקתו ייעלם . אם הוא רואה בכך שאדם אחר משתין עימו, אז השתן שלהם מעורבב, והם נופלים להמשך וזיקה . אם הוא יראה שהוא מזרק הוא יכעס על אשתו . אם השתן חזק עליו, והוא לא יכול למצוא מקום לזה, הוא רוצה לקבור כסף ולא יכול למצוא מקום קבורה . אם הוא יראה שהוא השתין במקום השתן, אז הוא ישוחרר אם הוא עני, ואם הוא עשיר, הוא מאבד את כספו . אם היה רואה אנשים שמנגבים את השתן שלו, ילד היה נולד לו, והאנשים היו הולכים אחריו . אם הוא רואה אדם שידוע שהוא רע עליו, אז הוא משפיל אותו בכך שהוא מוציא עליו את כספו . אם אדם רואה שהוא משתין חלב, הוא יאבד את האינסטינקט שלו. אם אדם מוכר שותה אותו, אז הוא מוציא עליו כסף חוקי בעולמו . ומי שרואה שהוא משתין דם, הוא יבוא לאישה גרושה, או לאישה עם מהראם, והוא לא יודע את זה . אם הוא יראה שהוא משתין את זאפרנה, יהיה לו בן חולה . אם הוא רואה שאין לו מיץ, אז הוא מוציא את כספו . אם הוא רואה כאילו אין לו לכלוך או בוץ, הרי הוא אדם שאינו משפר את ההדחה . כי האש נולדה לו בן סמכות . הזוטות החיוורת ביצעה מגונה עם משפחתו . אם קיא יוצא במקום שתן, זה מצביע על ילד אסור . ואם ציפור תצא החוצה, ייוולד ילד שמתאים למהות אותה ציפור בטוב ובשחיתות . ומי שנודד בעמידה מוציא את כספו מחוסר ידיעה . מי שלובש את חולצתו יהיה לו בן, ואם אין לו אישה, הוא יתחתן . אם הוא רואה שהוא משתין באפו, אז הוא בא אסור . ומי שיראה שהוא משתין באחד ממקומות השוק, הוא ייחשב לחשבון השוק . ראה שאביו של ארדשיר בן סאסאן היה רועה צאן כמו חבר והרומם אותו דוד קיטור של כל השמים, הוא שאל את באבק את המעבר, הוא אמר : אל אובארבה אפילו ייחסת לבן נועז בך, וועד זה, אמר : נולד לך לגולם יש סיכויים היה טוב . ומי שרואה שהוא איבד את חייו בבית עם, בשכונת הקהילה, או במסגד של עם, מדינה או כפר, אז הוא זורק איתם נישואין . ומי שרואה שהוא משתין בבקבוק או באגן, או בצנצנת, באר, או אחת הרוסה, אז הוא יתחתן עם אישה . זה הרגיש כי בראש הים לצאת כסף לסולטאן בעשר או זאקאט ואחרים . ומי שראה שהוא חשב שילדיו יתפשטו . ומי שרואה כי איבר המין יוצא מאברי המין שלו, אז נולד לו ילד שמשתתף בכל הידע, כי העט שומר על כל הידע . ואם הוא רואה שגלולה יצאה מגופו, אז נולד לו ילד ויהיה לו אויב . ומי שרואה שהוא השתין הרבה, בניגוד להרגל, או זיהם אותו, או שזה מריח רע, או שהוא השתין בזמן שאנשים מסתכלים עליו, זו עדות לזדון או לביטוי של רוע שנחשף . ושתיית שתן מעידה על חשד לרווחים או כסף אסור ….

…האם ניתן לפרש חזונות בשינה? זה הוזכר בכמה חדית'ים אותנטיים בסמכות שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, שהוא ראה חלק מהחזונות והיה מרוצה מפרשנותם שהוזכרה בחלום. הדוגמה שלו היא, למשל, אך לא מוגבלת ל : חזונותיו על אום הרם וכי הם נמצאים עם מי שפולש לים, וחזונותיו של עאישה :: כשאני מראה להם לפני אני הוא מתחתן איתה, וחזונותיו : ב האנטיכריסט, ואבן חג'אר שהוזכרו באל-פת 'בסמכותו של אבן-גדל המעידים כי הדבר אפשרי. אבן גדל אמר כשדיבר על החדית 'של אבן עומר כשראה את הגיהינום וכי הוא מקופל כמו באר : בהאדית זו שחלק מהחזון אינו זקוק לביטוי וכי מה שמתפרש בשינה הוא פירושו בהתעוררות. מכיוון שהנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, לא פירט יותר על מה שהמלך פירש, ואלוהים יודע הכי טוב ….