…נאמר על התפיסה שהיא מוסמכת ומעריכה את התפילה והעם מאוחד לא בא לתפילה, זה קורא לזכותו של עם ויובון והם אינם צודקים לפסוק ~ הוא נתן להם מואזין שהקללה של אלוהים עליו המדכאים .~…

…ומי שרואה שהוא קורא לתפילה ומקים את התפילה ונכלא, ישוחרר מכלאו ….

…ומי שרואה שזה מתגבר או יורד בקריאה לתפילה, אז הוא מנהל משהו אחר מלבד האמת ….

…מי שרואה שהוא מדקלם משהו מהקוראן ולא יודע מה קרא או שכח. אם הוא חולה, נרפא על ידי אלוהים או נפגע, אלוהים יקל על דאגתו ונאמר שמי שרואה שהוא מדקלם את הקוראן מדבר אמת. הוא מדקלם את הקוראן ומשלים אותו, ואז חייו פוגים לטובה. נאמר שמי שראה כי השלים את הקוראן ישיג את מטרתו, ואם הוא יקרא חצי ממנו, חצי מחייו חלפו. אסור לקרוא בה מעיד שיש פגם בדתו, ומי שרואה שהוא קרא סורה כלשהי, פסק דינו דומה למי שקרא את הסורה ההיא, ולכן ביטוי הביטוי שלה…

ואל-קירמני אמר: ~מי שעולה לקרוא את זה יכה בסמכותו וירים ויוציא לפועל את דבריו וספריו .~…

ואם הוא רואה מלך שאומר לו לקרוא את ספר האלוקים הכל יכול, אם הוא איש של אנשים טובים הוא הכה כבוד, ואם הוא לא אחד האנשים הטובים, עליו להיזהר מאמירתו של הכל יכול : ~ קרא את הספר שלך, זה מספיק לך היום .~…

כף יד אם בחורה חולמת על קריאת כף היד, זה מנבא שהיא תהפוך לחשד וחשד . אם היא תחליט שמישהו יקרא את ידה, זה מנבא שהיא תיקח חברים רבים מהמין השני, כמו לבנות מהמין שלה, הוא יבוז לה . אם הייתה חולמת שהיא קוראת את כף היד של האדם, היא תתפרסם ותזכה בחסד האינטליגנציה והסיבולת שלה . אם היא חולמת לקרוא את כף היד של הכומר, זה מנבא שהיא תזדקק לחברים שווים לרמה שלה ….

אם תפילתו נקטעת, המנדט שלו נקטע, ופסיקותיו ודבריו אינם מיושמים ….

…אם הוא רואה שהוא גדל או ירד באדנהן או שינה את הנוסח שלו, אז הוא מדכא את העם עד כדי תוספת או ירידה . ואם הוא קורא לקריאה לתפילה ברחוב, אם הוא אחד מאנשי הטוב, אז הוא מצרף לטוב ואוסר על הרע, ואם הוא בין אנשי השחיתות אז הוא מכה, ומי שרואה כאילו הוא קורא לקריאה לקיר, ואז הוא קורא לגבר לפיוס, ואם הוא נותן את הקריאה לתפילה על בית אז משפחתו תמות, ואם הוא יקרא לתפילה מעל הכעבה, אז הוא מופיע חידוש, והקריאה לתפילה בפנים הכעבה אינה ראויה לשבח, ומי שקורא לקריאה לתפילה על גג שכנו מסגיר את שכנו למשפחתו . וכל מי שקורא בקרב עם שלא ענה לו, כי בקרב אנשים יש חושך, כי אלוהים אדירים אמר : ~ ואז מי שהסמיך בקרבם הוא שקללת האל היא על הצוררים .~…

ומי שרואה שהוא קורא לסוף התפילה, זה סוף הסדר ….

ומי שיראה שהוא מתקשר לשירותים, יהיה לו חסר בדתו ובענייניו העולמיים ….

…ומי שחושב ששפמו מגולח או נסחף, אז הוא יסבול טוב, ואם הוא חוב, אלוהים יבזבז את חובו, וחסר השפם מכל הבחינות ראוי לשבח, והעלייה בו לא אהבה. זקאת ושלילת פיקדון ואשליה ומצוקה ….

…מעוף של אישה או מאהב בחלום על חיפושי אחר אהבה אינו חיובי . עבור נשים נשואות, הדבר מעיד על כך שתופס תפקיד שלא מגיע לך, ואם אינך מתקן את השיטות שלך או את השיטה שלך, המוניטין שלך יהיה על סף פגיעה . עבור נשים לא נשואות, הדבר מנבא אכזבה באהבה ובכנות של גברים . אם אתה חולם שאהובתך ברחה עם אדם אחר, זה מעיד שהיא לא כנה או נאמנה . אם חלמת שאחד מחבריך ברח עם אחד שאתה לא מסכים איתו, אז זה מעיד שבקרוב תשמע שהם נכנסו לנישואין מתועבים ….

…מי שרואה שהוא בחדר או בחדר, הוא בטוח ממה שהוא חושש ומתריע, כי אלוהים אדירים אומר: ~ והם בטוחים בחדרים .~…

…ומי שרואה שהוא רוכב על סייח בלי רתמה או אוכף, הוא יתחתן עם ילד, אחרת ירכבו עליו עם אוכף ….

באשר לברבור, המכונה ישוע, הוא מתפרש על ידי איש רחב לב ועדין לב העומד בפני רוע ונזק ועשוי להתפרש על ידי מלכי המזרח ….

…ומי שחושב שהוא קנה ענבים או מיץ, אז הוא יקבל טוב טוב, וצימוקים מכל צבע הם טובים ומועילים למי שאכל אותם, וענבים חמוצים עשויים להיות אסורים כסף או מחלה ….

…ומי שרואה שהוא גילח את שער בית השחי או את הערווה, אז זה מעיד על צדקת דתו, ונאמר שהוא גילח את בית השחי, אם הוא ראה שהוא מורט את בית השחי, עדיף היה ….

ומי שרואה שבחזה את מה שאנחנו מכחישים כשהוא ער, אז זה לא ראוי לשבח, ואם הוא רואה את מה שהוא משבח, אז הוא ראוי לשבח ….

…מי שרואה שהוא עומד על קיר או יושב בו, אז הקיר הוא אותו מצב שהוא מקים, אם הוא קרוב, הוא במצב טוב, אחרת הוא בגודל הקיר ומסוגל להיות מסוגל לזה . ואם הוא נפל מאותה חומה, הוא היה נופל ממדינתו, או שהוא היה עירום בתקווה בשבילו, או בעניין בו הוא תקוע במערכת יחסים ….

אם היה רואה שבטנו הופכת לאפס, הוא היה מזוודות רבות . אם הוא רואה עצם בבטן, הרי שהוא גידול במשפחתו ובכוח ובעוצמה…

…ומי שרואה שמלך או מטריארך חי וקיבל על עצמו את הכוח כפי שהיה, אז זה מעיד על הירושה של מישהו מהשבט שלו, שמו, או עמיתו, ואולי חייו של מי שמונה עליהם השתפרו ….

…ומי שרואה שהוא אוכל לחם עדשים או פולי פווה, זה מעיד על עצב ועוני ….

…אבו בכר מוחמד בן עבדאללה בן קורייש אמר לנו, הוא אמר לנו כי אמר לנו אל-חסן בן סופיאן, אמר לנו אישק בן איברהים בן מוכאולד אל-הנזאלי, הוא אמר ווהאב בן ג'ריר אמר לנו, הוא אמר שאבי אמר לנו, הוא אמר שמוחמד בן. אמר לנו אישאק, הוא אמר שמוחמד בן איברהים בן אלחרת אל-תימי סיפר לי על מוחמד בן עבדאללה בן זייד אל-אנסארי, בסמכות אביו, אמר : באתי אל הנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום אותו, ואמר לו מה ראית מהקריאה לתפילה, והוא אמר שהחזון הזה נכון, אז קום והשליך אותו על בילאל, כי הוא השמיע ממך קול . הוא אמר כך שעשית . הוא אמר: עומר אבן אל- חטאב, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, הגיע כששמע את קריאתו של בילאל לתפילה מושך את בגדו ואמר : הו שליח אלוהים, ראיתי מה שעבדאללה בן זייד ראה . הוא אמר : הוא אמר : השבח לאל, זה מוכח . ואבו בכר אמר לנו, הוא אמר, אמר לנו אל חסן בן סופיאן . בסמכותו של איסמעיל בן עובייד אל-חרני בסמכותו של מוחמד בן סלאמה, בסמכותו של מוחמד בן אישאק, בסמכותו של מוחמד בן אברהים, בסמכותו של מוחמד עבדאללה בן זייד אל-אנסארי, בסמכותו של אביו שאמר : שליח האל, תפילת אלוהים ושלום עליו, השתמש בחצוצרה וציווה על הפעמון, אז ישנתי וראיתי אדם עליו שני בגדים ירוקים נושאים פעמון. אז עבדאללה, אתה מוכר את הפעמון, הוא אמר, ומה אתה צריך לעשות עם זה? אמרתי שנתקשר אליו להתפלל, הוא אמר, האם אני לא אגיד לך מה יותר טוב מזה? אמרתי שכן . הוא אמר: ~אתה אומר שאלוהים גדול.~ ואז הוא לימד אותי את מילות הקריאה לתפילה, ואז הנייה הלך ולימד אותי את דברי האיקמה . כשהתעוררתי באתי אל הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום ואמרתי לו . אז הוא, עליו השלום, אמר : אחיך ראה חזון, אז הוא יצא עם בללט למסגד, והוא זרק אותו אליו, אז שהוא יקרא לזה, כי הוא קרא קול ממך, אז הלכתי יצאתי איתו, אז התחלתי למסור אותו וקראתי לבילאל, ואז עומר אבן אל-חטאב, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, שמע את הקול, אז הוא יצא ושליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום , אמר : הו שליח אלוהים ראיתי מסור כזה . פרופסור אבו סעד, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר . מי שראה שהוא נתן את הקריאה לתפילה פעם או פעמיים, וערך וערך תפילת חובה, סיפק לחאג 'ולעומרה, כי אלוהים אדירים אמר : ~ ותגרום לעם לקרוא לחאג' .~ ומכיוון שערפאת נקרא ומחזיק פעמיים ….

…הגבעה היא בחלום אדם מסוכן גדול, והאדריכלות סביבו היא משפחתו . מי שרואה ארץ שטוחה שיש בה תל או גבעה נראית לעין, אז הגבעה ההיא היא אדם שיש לו את היכולת של העולם כמו שיש לו על האדמה השטוחה . אם הוא רואה שהוא מבוסס על הגבעה או העמדה הסוררת ונאחז בה, אז הוא קם פעם אחת, או מסתמך על אדם ומשוחרר . אולי אותו תל עליו הוא נבנה היה מבנה שבעליו בונה ועומד עליו, ומי שיראה שהוא הולך על הגבעות יינצל . ומי שראה שהוא עלה על גבעה, הוא יכהן באיש דתי . ומי שיראה שהוא מעל מקום גבוה, הוא יזכה לגובה וסמכות, הנהגה והגדלת כספו, וכבוד וכבוד . ומי שרואה את זה כאילו הוא יורד ממקום גבוה, הוא ייפגע, כועס ויושפל . ומי שיראה את עצמו על גבעת בוץ, הוא יקבל מלך, סמכות ותועלת . אם האדמה מעידה על אנשים, מכיוון שהם נוצרו, אזי כל אי שביעות רצון, אבל ומצוקה מעידים על מי שהוזכר . הגבעות והגבעות מעידות על המקומות המכובדים, הדרגות הגבוהות והסירות הטובות . מי שרואה את עצמו מעל משהו מזה, אם הוא חולה, זה ארונו, במיוחד אם העם היה תחתיו, ואם הוא לא היה חולה ומבקש לנישואין, הוא התחתן עם אישה מכובדת ובכירה, שיש לה יכולת העולם באותה מידה כמו תלולית העפר והחול. אם הוא רואה שהוא מאורס לאנשים מעל הגבעה, או הקריאה לתפילה, אם הוא היה ראוי למלך, הוא השיג זאת, או הרשות השופטת, פתווה, קריאה לתפילה או לדרשה מכיוון שזה המקדשים של אצילי האנשים . ומי שרואה ארץ שטוחה שיש בה גבעה, אז הוא איש מוניטין בקרב העם עד לרמת האדמה השטוחה סביבו . והגבעה עבור זו שעליה יושבת עמדה, ואם היא פח אשפה, זהו העולם בו היא נמצאת מכל דבר, והיא עשויה להתייחס לאישה או לאישה שהיא הקורבן . ואם הגבעה לא הייתה פח אשפה, אלא גבעה שלא היה בה אבק, אז זה מציין את גובה העניין בביטחון מפני התוצאות ….

…הגבעה והתל : אם האדמה היא סימן של אנשים, אז הם נבראו ממנה . אז כל חרפה ממנו, גבעה, תל, קידדיה וכבוד, מציינת את כל מי שהוזכר מעל הציבור על ידי שושלת, ידע, כסף או סמכות . זה עשוי להצביע על מקומות מכובדים, דרגות גבוהות וסירות טובות, ומי שרואה את עצמו מעל משהו מהם, אם הוא חולה, זה ארונו, במיוחד אם הוא רואה אנשים תחתיו . ואם הוא לא היה חולה והיה סטודנט לנישואין, הוא היה מתחתן עם אישה מכובדת של זכר גבוה, שיש לה את היכולת של העולם הזה ככל שהתל מכיל את יכולת האדמה, ואת שפע העפר והחול . ואם ראה שהוא מטיף לאנשים יותר מזה או נתן את הקריאה לתפילה, אם הוא ראוי למלך, הוא השיג את זה, או את מערכת המשפט, פתווה, קריאה לתפילה, לדרשה, או לתהילה ולמוניטין, כי זה הוא המקום של האצילים מהערבים, ומי שרואה ארץ שטוחה שיש בה תל או גבעה, אז הוא אדם בעל יכולת העולם באותה המידה מסביב לאדמה מישורית . אם הוא רואה סביבו ירוקות, זו הדת שלו או היחס הטוב שלו, כך שמי שרואה שהוא יושב על הגבעה ההיא, נצמד אליה או מסוגל לה, אז הוא קשור לאדם גדול, כפי שתיארתי, ו אם הוא רואה שהוא יושב בצל הגבעה, אז הוא חי בצילו של האיש . אם הוא רואה שהוא הולך על הגבעות, אז הוא ניצל, ומי שרואה כאילו הוא יורד ממקום גבוה, הוא יקבל אותם ומצוקה . ההליכה במכתש היא קושי, והבעלים מקווה להקל בתוצאותיה ….

…המואזין הוא בחלום אינדיקציה לתומך בחסד, או המתווך, או האדם העוסק בחתונות, קונסיירז 'המלך או המתקשר בכלא . אם הקריאה לתפילה הושלמה, וזה היה במהלך חודשי החאג ', אז אולי זה מעיד על החאג' . ואולי הקריאה לתפילה הצביעה על גניבה . אם האישה נתנה אישור בצריח המסגד, הופיע בארץ חידוש גדול . ואוזני הנערים הצעירים תפסו את המלך, במיוחד אם הקריאה לתפילה לא הייתה בזמן . והמואזין הלא ידוע זהה לסולטן על צאנו ….

…האוזן היא מקום המודעות, ובחלום היא מעידה על הילד, הכסף והתפקיד, ואולי האוזן מעידה על ידע, שכל, דת, המלך, המשפחה והשבט שאדם מתייפייף איתו . האוזן מציינת את השמיעה, כך שמי שרואה ששמיעתו גדלה או השתפרה, או שהאור יוצא ממנה או נכנס אליה, זה מעיד על הדרכתו וצייתנותו לאלוהים הכל יכול וקבלת פקודתו . ואם הוא רואה אותו בחלום כקטן, או שריח רע בוקע ממנו, הדבר מעיד על האשליה שלו מהאמת, ועל העמידה כאשר מה שמחייב את תיעובו של האל הכל יכול . וכריתת האוזן היא סימן לשחיתות . אולי האוזן הנוספת מתייחסת לאוזן של האדם במה שהוא רוצה, ואם זו אוזן טובה אז מה שהוא רוצה זה טוב . שפע הקריאה לתפילה מעיד על אומנויות המדע, או שאינו מוכיח מקרה אחד . אולי האוזן מציינת מה תלוי בתכשיטים, ואם אוזנו הפכה לאוזן של בעל חיים, עמדתו הוסרה, קדושתו פחתה ומוחו דעך . אם הוא רואה שהוא מכניס את אצבעותיו לאוזניו, זה מעיד שהוא מת כחדשן, ואם המחפש הוא כפירה ואשליה, אז הוא רואה שהוא שם את שתי אצבעותיו באוזניים, זה מעיד על מותו ועל שלו נחישות לעזוב את מה שהוא עושה, או שהוא הופך למואזין . והיתר המלך הוא המרגל שלו . ונאמר : האוזן היא אישה של גבר או בתו או מישהו אחר, ואם הוא רואה שמשהו חסר לה, אז זה קרה . ומי שחושב שהוא שומע טוב הוא עדות להבנתו, ידיעתו, תקפותו, דתו וודאותו . ומי שרואה שהוא חירש, אז יש לו שחיתות בדתו . ומי שיראה שיש לו חצי אוזן, אשתו תמות . ומי שרואה שאוזנו מנותקת, אז אדם מרמה את אשתו או את בתו, ואם האוזן מוחזרת בתוקף כמו שהייתה, אז הם חוזרים בתשובה וענייניהם קבועים . ומי שרואה שהוא אוכל מלכלוך אוזניו, הוא יתקשר עם הצעירים . ומי שיראה שיש לו אוזן אחת, הוא ימות בקרוב . אם הוא רואה שיש לו טבעת תלויה באוזניים, אז הוא יתחתן עם בתו והיא תלד אותו בן, ונאמר : האוזן היא הדת, אז מי שרואה שהוא מילא את אוזניו עם משהו, חזונותיו מעידים על חוסר אמון, ומי שרואה אוזניים רבות, הוא נגרע מהאמת ואינו מקבל זאת . ונאמר : אם אדם רואה שיש לו אוזניים יפות וסימטריות, הוא ישמע חדשות טובות, ואם הן לא יפות, הוא ישמע חדשות רעות . ומי שיראה שיש שתי עיניים באוזניים, הוא יהיה עיוור . וזה שנאמר : מי שרואה שיש לו שיחה רבה לתפילה, זו היא מבורכת עבור אלה שרוצים להיות אדם לציית לו, כגון נשים, ילדים , ואת ממלוכים, וכפי לעשירים, זה מצביע על חדשות טובות כי מגיע אליהם אם הקריאה לתפילה יפה, אחרת זו חדשות רעות . באשר לממלוכים ולמתנגדי הנתבע, הם מצביעים על כך שהעבדות שלו נמשכת, והוא מתיר ומציית, וזה מעיד על התובע כי פסק הדין מחייב אותו ….

…המדרגות : זה מציין את הסיבות לגובה, לגובה ולרצון בעולם הזה ולהבא, על פי אמירת מעריב : מידת כך וכך עלתה, וכך וכך הוא בדרגה גבוהה . וזה מצביע על ההכתבה והשכנוע של האמרה הקב~ה : ~אנו נשאוב אותם מהמקום שהם לא יודעים .~ אולי זה הצביע על שלבי הנסיעה ועל בתיהם של המטיילים שהם יורדים על מעמד המעמד ושלב הבמה . אולי מסומן בימי החיים שהובילו למטרתו . הידוע בו מציין את משרת הבית ואת משרתו של בעליו ואת חייתו, כך שמי שעולה בגרם מדרגות לא ידוע, אבדוק את עניינו, ואם הוא יגיע לקצהו והוא חולה, הוא ימות. אם הוא נכנס לחדר שמעליו, נשמתו הגיעה לגן עדן, ואם הוא כלוא בלעדיו הוא ימנע ממנו לאחר המוות. מסע שהוא יצא אל פניו והגיע לפרנסה אם המסע שלו היה בכסף, ואם זה היה למעט אחר, הסקתי את מה שהוא הוביל או פגש בזמן עלייתו, מה שמעיד על טוב ורע ועל מילוי ומחסור בצרכים, כמו אם הוא פגש ארבעים איש או מצא דינרים על המספר הזה, אז אלה חדשות טובות בדיוק למה שהוא יצא, ואם המספר היה שלושים, הוא לא עשה את זה, כי השלושים היו קצרים , והארבעים הושלמו, זה הושלם על ידי אלוהים אדירים למשה בקשיים, אפילו אם מצא שלושה והסתלקותו הייתה בהבטחה שניתנה לו, כי אלוהים אדירים אמר בשלושה : ~ זו הבטחה ש אינו שקרי . ~ כמו כן, אם יאשר את הופעתו ועזיבתו לחאג ', הוג' שלו הושלם עבורו, ואם לא קיווה לשום דבר מזה, והוא לא ראה שבחודשי החאג 'הוא ישיג סמכות ו הגבהה, דרך מדינה, פתווה, אורטוריה, או קריאה לתפילה על המגדלור, או שהיא בורחת מהעניינים המפורסמים המפורסמים . באשר לירידה במדרגות, אם הוא נוסע, הוא בא ממסע, ואם הוא מוזכר כמנהיג, הוא יעזוב את הנהגתו . והוא היה מבודד מעבודתו, ואם הוא היה רוכב, הוא הלך ברגל, ואם הייתה לו אישה חולה, היא תאבד, ואם הוא היה החולה שהיא נראתה, ואם הוא הולך לבאר – מקום ידוע, או למשפחתו ולביתו, או להרבה קש או שעורה, או למה שמעידים על כסף עולמי והנפקותיו הוא התאושש ממחלתה . ואם ירידתו הייתה ממקום לא ידוע שאינו מכיר, או מדבר, או לאנשים מתים שהכיר מאלה שקדמו לו, או שנפילתו הייתה קרע, או שהוא נפל ממנו לחור או לבאר או קבור, או לאריה שזלל אותו, או לציפור שהוא חטף, או לספינה עוגנת שהורידה אותה או, להצטופף מעליה, והיא הלכה בו, כי המדרגות הם ימי חייו וכל שנשלח אליו מהם הוא מותו כשהוא הושלם וימיו פג . אם הוא נשמע ער ממחלה, והוא היה עריץ או לא מאמין, אז הסתכלתי על מה שהתגלה לו, ואם זה מעיד על טובות כמו המסגד, הפוריות, הגן, ההדחה וכדומה, אז הוא בטוח וחוזר בתשובה, והוא יורד ממה שהוא ועוזב אותו ומנתק אותו גם אם ירידתו היא כנגד מה שמעיד על גדלות גדולה וחטאים גדולים וחוסר אמון, כמו יהירות ואש גדולה מפחידה, אריה, נחש, ומלכודות גדולות , כי זה נמשך אליו ולא נלקח לפתע עד שיוחזר לו מה שמתכלה בו, והוא נענש איתו ואינו מסוגל לברוח ממנו . בניית המדרגות חודשה, כראיות לטובות מעידות על שחיתותה, אם זה היה מחלב זה היה טוב, ואם זה היה מלבנים, הוא לא אהב . חלקם אמרו : התואר הוא לעשות מעשים טובים, הראשון הוא תפילה, השני הוא צום, השלישי הוא זקאת, הרביעי הוא צדקה, החמישי הוא חג'ג ', השישי הוא ג'יהאד, והשביעי הוא הקור'. an . וכל המראקים הם מעשים טובים, כי הוא, השלום והברכה עליו, אמר : קרא ותרכך : עולה ממנה אם זה מחימר או מחלב, טוב בדת ובאסלאם, ואין בזה טוב. אם זה מלבנים, ואם הוא רואה שהוא בחדר ללא מרגרינה ואין בו שום שלום, הרי זה שלמות דתו וגובה דרגתו אצל אלוהים, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אנחנו להעלות דרגות של מה שאנחנו רוצים . ~ סירי החימר עשויים מחימר . למושל יש גובה וגאווה עם חובות, וסוחרים סוחרים עם דת, גם אם הם עשויים אבנים, כי זה הגובה של קשיות הלב . ואם זה מעץ, אז זה בצביעות ובצביעות . אם זה מזהב, הוא משיג מצב, פוריות וטוב . ואם זה היה מכסף, אז הוא היה משיג את המשרתת שלי עם המספר של כל מרגרינה, ואם היא הייתה של אפס, אז הוא היה משיג את טובין העולם הזה . מי שעולה למרקה ייהנה מהבנה וחוש שיעלו אותה . ועל התואר נאמר שהוא אדם סגפן שסגד, ומי שקרוב אליו היה זוכה לגובה ולסגפנות, כי הקב~ה אמר : ~ אלוהים מרומם את האנשים שביניכם , ואת אלה שהגיעו לידיעה בדרגות .~ וכל תואר עבור המושל הוא שנה . וסולם העץ : אדם רזה וצבוע, ועולה בו הוא בניין בכוונה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ או סולם בשמיים והיית קורא להם בסימן .~ נאמר כי העלייה כוללת עזרה של עם עם צביעות, ונאמר כי מדובר במדריך טיולים . אם הוא עולה בה כדי לשמוע את דברי האדם, אז הוא מכה בסמכות כשאמר : ~ או שיהיה לך סולם בו הם מקשיבים, שומעיהם יבואו עם סמכות ברורה .~ אדם אמר לאבן סירין : ראיתי כאילו אני על גרם מדרגות, אז הוא אמר : אתה אדם שמקשיב לאנשים . שלום עלי אדמות הוא מחלה, והקמתו היא בריאות . טאק : רחב הוא עדות לנימוסים הטובים של אישה, וצר הוא עדות לנימוסים הרעים שלה . אם גבר רואה שהוא יושב בלהקה צרה, אז הוא מתגרש מאשתו בגלוי, ואם עמדתו על הלהקה רחבה, אז האישה משתחררת בסתר מבעלה . התפקיד הוא נשיא שאושר על ידי משק הבית ….

…אל-כרמני אמר: ~מי שראה שהוא עירום, אז הוקדש לעניין שהוא שקל בזהירות . זה הרגיש שהוא עירום בשוק או שהמרכז מתמלא באנשים וראה את איברי המין הבולט בתופעה של עם מסוים שמביט אליו והוא מתבייש באנשים שזה פגם שהסתתר מהם לא רוצה לזהות עשוי להצביע על הפרה של ההסתרה אך הרגיש שהיא מתפשטת במסגד שהוא מסיר את עצמו מחטאיו ואולי דל במסגד, ניתוק מההצגה של הדת שיש לו, כמו קריאה לתפילה, תפילה, דקלום, האימאם וכן הלאה . ומי שרואה שהוא עירום ויש לו כמה דברים שהוא מסתיר בקרב אנשים, אז הוא מפרש אדם שהיה עשיר וכספו נעלם ואת שאר הדברים שהוא מסתיר, כדי שהוא ישמור עליו וימשיך בדרך של אלוהות . הוא חש כי עירום ולא זה דבר שאיש לא ראה את תקלותיו והוא אינו חושב שהוא גילה כי היה מרפא חולה, אם כי דאג שהוא הלך בדאגתו העיקרית, אף שהוא חייב לבזבז את דתו וכי ) היה כסף זהב עשיר או מכר את ביתו או מת את אשתו, ואולי הצביע על חזרה בתשובה ואולי הוא מסולק מהעולם ומכוסה בהמשך, ואולי הוא ייפגע מכספו, ואפשר לומר לו על מה שהוא שונא ולהפשיט את הצדיק הוא טוב ומועיל, והם והסורבים יוצאים ומבזים ומכפישים את כיסויו וחושפים אותו . הוא הרגיש שלהיות ערום הוא האשים על ההאשמות של שם תמים של הפסוק, הו אתם המאמינים! וראה שהוא עירום והיה הנכס או הבעלים של העבודה שהוא מפסיק לגביו, במיוחד אם שדדת אותו כועס אם הוא ראה מה מרוצה מהלולאות ההן, הוא קל יותר מהבידוד ואולי חוסר הפאר . ואם האישה רואה שהיא עירומה, אין בו טוב בשבילה, ואם יש לה בעל, הוא מתגרש ממנה . אם זה מחשיב את זה בשוק או במרכז מלא אנשים וראה עם הראש ההוא גילה שהוא פירש את הפורענות הגדולה שלה או את בעלה או לפאר אותם או את עצמה והיא מפורסמת בכספה ולצנע בצניעות, זה לא טוב לראות שהנשים כל המשפט, בין אם בנים ובין מבוגרים ….

…אל-ראודה הוא מישהו שראה את ריאד אל-ח'ידר בחלום שמהותו אינה ידועה, שכן מדובר באיסלאם ובדת . כך כל הירוקות עלי אדמות . נאמר שמישהו שראה גן ילדים נפגע פתאום . ואם הוא רואה את המתים בגן טוב, אז הוא נמצא בשמיים . גן הילדים מציין את העולם וקישוטו ואת האישה שיש לה הרבה כסף . והגן הלא ידוע עשוי להצביע על כל מקום סגולה בו מציית לאלוהים יכול, כמו קבר הנביא, עליו השלום, טבעות הזיכרון, מסגדי הטוב, וקברי הצדיקים והגן. עשוי להתייחס לקוראן ולספר הדעת והחוכמה, והוא עשוי להצביע על גן עדן, כך שמי שיוצא ממנו לארץ ביצה או עובר משנה לכפירה או למעשה חטא . ומי שרואה את עצמו באחו בזמן שהוא אוכל ממנו, והוא נמצא בזמן חג'ג ', או שהוא עושה בו קריאה לתפילה, אז הוא עושה חג'ג', ואם הכופר רואה שהוא מחבק את האיסלאם, או את העבריין רואה אותו שהוא חוזר בתשובה, אחרת זה מעשה טוב שהוא אוהב להשתתף בתפילת יום שישי או בהלוויה ….

…אם הוא רואה בזה קריאה לתפילה בבאר, הוא קורא לאנשים לנסוע רחוק ….