…תאריכים : כסף שלא נשאר, ומי שרואה שמדובר בתמר, אז העניין בו מדובר במחלוקת, אפוטרופסות או נסיעות שנואה . והוא ראה בזה שיער של נשים . ומי שרואה גרעין שהפך לעץ דקל, אז יש ילד שהופך למדען, או שיש גבר שפל שנעשה רזה . חלקם אמרו כפות ידיים אריכות ימים ….
חולם על מישהו כרת את כפות רגליו ואצבעו
(111 פירושים ומשמעויות של חלומות על מישהו כרת את כפות רגליו ואצבעו)…זה בחלום מציין אישה או משרת . ואולי ספלי זכוכית הצביעו על הופעת חפצים נסתרים . ספל מלא מציין אישה בהריון. אם המים יתפזרו, הריונה ייפול, ואם הספל נשבר, האישה תמות . ומי שרואה ספל בידו, והספל נופל מידו ונשבר, והמים נשארים בידו, אז אשתו יולדת ילד ומת ונשאר בנה, ואם ימסור את הספל ואת מים נעלמו ואז הילד מת והאישה מקבלת . והספל יוצא לדרך . וספלים ממהות הנשים . ספלי זכוכית עשויים להצביע על חומרתם בשל שבירתם . ומי שרואה שהוא אוכל משקפיים, הוא ייפול למצוקה גדולה, ומי שישבור את כוסו ימות את רגליו . ראה גם אלקאב ….
…אל-קירמני אמר: ~מי שרואה שיש אישה שחורה ברגלו, אז הוא נוסע בטובת דתו, ואם היא אדומה, נסיעתו היא בגלל שמחה והעשרה צהובה, ואם זה הוא צהוב, אז נסיעתו תביא לקשיים ומחלות, ואם היא ירוקה, נסיעתו היא לטובת החיים שלאחר המוות, ואם היא צבעונית, זה מעיד על החסד והכסף שבנסיעתו . ומי שראה שהוא נמנע מלנסוע בגלל היעדר טראומה, ואז הוא יספק עוזרת . וג'אבר אל-מג'ריבי אמר, התג מתפרש על ידי נשים . ומי שרואה שהוא שם את הקמע שלו במקום גבוה, זה מעיד על כך הוא מבצע משגל עם אשתו . ומי שראה כי מישהו לקח אונים שלו והחביא אותה במקום, ואז הוא מצביע על שחיתות עם אשתו אותה השלטת על שריפת וחיתוך, כפי שמוזכר כפכפים . ובאשר hawazen, מי רואה אותם מונחים לפניו, אז הוא יקבל כסף, ואם הוא ילבש אותם, זה אומר לנסוע .) ומי שרואה שהוא עטף חואזין על רגליו והחליט לנסוע בזמן שהיה אצל סבו בלי בן זוג ולא יותר, אז זה מעיד על פקיעת חייו, ואלוהים יודע הכי טוב ….
…מי שרואה שיש לו שתי רגליים, מנוקבות, שממנו נראות רגליו, ואז הוא מכה בהקלה, כסף ורוממות רוח ….
…האם עדיף לבטא חזונות או לתת להם להתגשם עם הזמן? ראשית, צריך לדעת כאן שלא נכון שכל החזונות מתקיימים, גם אם החזון איש הוא מאמין, יתכן וחזונו של המאמין לא יתגשם באופן ישיר, הוא עלול להתעכב, וייתכן שהוא לא יתגשם כלל. כמו כן, חזונו של המאמין עשוי לשקר. בגלל החדית 'של אבו הוריירה, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, בסמכות הנביא, שיהיה עליו תפילת האל ושלום, הוא אמר : [ כשהזמן יתקרב, חזונו של המוסלמי כמעט לא ישקר, וחזונו של המוסלמי. אמיתי יותר עבורך, והחזון של המוסלמי הוא חלק מארבעים וחמישה חלקי הנבואה ] המוסכמים והנוסח למוסלמי . ומי שרואה מה נעים לו, עדיף שהוא יציג את זה למי שחוצה אותו בשבילו . באשר למי שרואה משהו שמפחיד אותו או מצער אותו, הוא לא צריך לספר את זה לאף אחד, והוא חייב לעשות את אמצעי הזהירות שהוזכרו . יש אנשים שיכולים לומר מדוע איננו מאפשרים לדאוג לחזון או לחלומות על ידי זמן או זמן, וזאת נקודת מבט שמכובדת, ואני תמיד אומר : דעתי שגויה שאולי נכונה, ודעתו של אחרים נכונים ואולי טועים, אך אנשים אלה אינם צריכים להאשים את מי שמחפש את ביטוי חזונם או אפילו את חלומותיהם. זו עשויה להיות בשורה טובה, או אזהרה לבעליה, והאימאם אחמד, שאלוהים ירחם עליו, אמר : החזון משמח את המאמין ולא מטעה אותו . והחזון איש עשוי להפיק תועלת ממה שהוא רואה בשנתו. האימאם אלדהאבי אמר באל- סירה [1/81] בחזונו של עבד אל-רחמן בן אופ, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, שהוא ייכנס לגן עדן שאהבו, למרות שהוא אחד מאנשי גן העדן. , ואחד מעשרת המיסיונרים, אמר : שרשרת ההעברה שלה טובה . הוא ואחרים הם חלום, ולחלום יש פרשנות, ואבן אופ, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, נהנה ממה שראה וממה שהגיע, עד שנתן צדקה בכסף רב ששוחרר עבורו – ושבחים. יהיה לאלוהים – רגליו, והוא הפך לאחד מיורשי גן העדן ואין שום נזק . אלוהים יודע ,,…
…ומי שרואה שכופף את ידיו או את רגליו, אז הוא מעטר את ביתו וקרוביו, ואולי זו הייתה שחיתות בדת, ונאמר שהוא מכסה עניינים הקשורים למשפחתו, ואם זה לא הקטע שלו, אז יקרה שהם חולים ואז ימצאו הקלה בקרוב, ואם החינה נמצאת בזקנו, היא מתפרשת בשלושה היבטים, הסתרת מעשים וצייתנות, המכסה על עוני מאנשים, זקנה, כבוד, אפוטרופסות, ג'יהאד למען האלוהים, ואם היא אישה, הרי היא טריק רמאי, ונאמר שיש לה עניין בענייני בעלה, ואם יש משהו שאינו חינה שהוא שונא בשריעה, שם לא טוב בזה למעט כלות, ונאמר שזו גם לא מחמוד, כי זה סוג של שמחה ….
…להוריד את הסנדל זה משרת או אישה . והסוליה הרצויה אם דרך ונסיעה היא עליה, ואם הרסן שלה מנותק, הוא נשאר מנסיעה, ואם מלכודותיה או מושכותיה מנותקות או שהסוליה נשברה, אז מובא לו עניין שמנעו ממנו לנסוע בשל אי-אהבתו ממנו, ורצונו לנסוע לפי צבע סולתו. ואם זה היה אדום, זה היה תענוג, ואם זה היה ירוק זה היה לדת, ואם זה היה צהוב זו הייתה אשליה . כי הוא ראה שיש לו נעל, ומלך אישה לא הלך בה . לובש אותם קשורים לאישה . אם היא לא נשמעה, היא בתולה, וכמו כן, אם היא לבושה היא לא לבשה, והאישה מיוחסת לצבע הסוליה, ואם הוא ראה שהוא הולך בסנדלים, אז אחד מהם הוצא מרגלו, והוא השאיר אח או בן זוג . לבישת סנדלים בזמן ההליכה בהם היא נסיעה בארץ. אם הוא לובש אותם ולא הולך בהם, אז היא אישה שהוא מתחתן איתה . אם ראה שהוא מסתובב ביישוב שלו, היה לו יחסי מין עם אשתו . המדרס השעיר הוא כסף, וקדמת החוף היא אישה . ובלעדי המשתתף היא בת, ואם הוא רואה את זה כאילו הוא לובש סנדלים חדשים, שעירים ולבושים היטב, היא לא התחברה עמה ולא לבשה בתולה . אם הוא רואה כאילו העקב שלה נחתך, אז היא אישה שלא תאמן . אמרו שהוא מתחתן עם אישה ללא שני עדים . אם לא היו לה המושכות, הוא התחתן עם אישה ללא אפוטרופוס . אם הוא רואה כאילו הסוליה שלו מקופלת, והצלחת התחתונה מפוצלת ולא נופלת, אשתו יולדת ילדה . אם הצלחת תוצמד לצלחת, חיי הילדה יתארכו עם אמה, ואם היא תיפול, היא תמות . ומי שרואה כאילו תיקן את סולתו, אז הוא מחליף את הפגם בעניין אשתו ומשפר את המגע איתה . אם מישהו אחר תוקע את זה, זה מעיד על שחיתות באשתו, כך שאם הוא דוחף את סולייתו לנעל כדי לתקן אותה, אז הוא עוזר לאשתו לבצע מעשה לא מוסרי . אם הוא רואה כאילו הוא הולך עם סוליה, אז הוא יתגרש מאשתו או יעזוב את בן זוגו . נאמר כי חזון זה מצביע על כך שהוא מקיים יחסי מין עם אחת מנשותיו ללא השנייה, או שהוא נוסע שלם . אם ראה כאילו סולייתו תטה או נופלת למים, אז אשתו הייתה מפקחת על האבדון ואז מיילדת . אם הוא רואה אדם שגנב את הסנדל שלו ולבש אותו, אז איש מרמה את אשתו, מכיר אותו ומקבל זאת . וסוליית הכסף חופשית ויפה, וכדורים היא אישה חלשה, ואש היא אישה חריפה, ועץ היא אשה צבועה בוגדנית, והסוליה השחורה היא אישה עשירה עם גבהות, וכפות סוליות צבע הם אישה מבולבלת . ומעור פרה זה מהפרסים, ומעורות הסוס זה מהערבים, ומעור האריות הוא מחושך הסולטנים . וסוליית הפשתן היא אישה נסתרת שקוראת את ספר האל, שוטפת . ונאמר שהורדת הסנדלים היא בטוחה וקבלת אפוטרופסות, כי אלוהים אדירים אומר : ~ הסירו את הסנדלים שלכם .~ שאל אדם את אבן סירין, והוא אמר : ראיתי שנעלי נעלמו, ומצאתי אותן לאחר מצוקה . הוא אמר : אתה מחפש כסף ואז מוצא אותו אחרי מצוקה . נאמר כי הליכה בסוליה היא מסע בציות לאלוהים הכל יכול, ואבן סירין נשאל על אדם שראה סנדלים על רגליו ואמר : אתה נוסע לארץ הערבים . ונאמר שהסוליה מעידה על האח . ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו אני הולך בנעלי, והרסן של אחד מהם נותק, אז השארתי אותו והלכתי לבד . אמר לו : יש לך אח נעדר? הוא אמר : כן . הוא אמר : יצאתם לקרקע יחד, אז השארתם אותו שם וחזרתם? הוא אמר : כן . ואז חזר אבן סירין ואמר : אני לא רואה את אחיך אבל הוא עזב את הדת שלנו . פורד אבל אבל בקרוב ….
…ומי שרואה כמה מהצדיקים מן המת הופך לחיים בארצו, כי אותה עיירה תזכה באנשיה בפוריות, הקלה וצדק מאפוטרופוסיהם, ומעמד ראשם, אל-חסן אל-בסרי, שאלוהים ירחם עליו, הוא כשיר כאילו הוא לובש צמר, ובאמצעו שרשרת ורגליו קשורות, ויש לה משטח של דבש, שעומד על מזבלה. ידו הייתה טנביר שהכה בו, בזמן שהוא היה מבוסס על הכעבה, אז סיפרתי את חזונותיו על אבן סירין, והוא אמר : באשר למגן הצמר שלו, הוא עלה אליו, ובאשר למעילו, כוחו הוא בדת האל, ובאשר לדבש שלו , אהבתו לקוראן ופרשנותו לאנשים, ולגבי איפוקו באדיקותו. רגליו, ובאשר להכות בטנבורה, להפיץ את חכמתו בקרב העם, באשר לסמכותו על הכעבה, הוא פונה לאלוהים, יהא מהולל ומעלה ….
…כמה מלכים צודק האדיר, ואת שראה איש נבזות המלך הצדיק הזה, לורד שלו הפנים על פי הטבעת שלו, והוא עצר וכיבה את ידיו ואת רגליו, ושמעתי תאליה לקרוא : ~ האם אתה לא ראית איך שלך לורד עשה Aad . אירם העמודים . ~ הוא סיפר על חזונו במעבר, והוא אמר : המלך ימות, בדיוק כמו שמשפחתך תחזור . לאחר עשרים יום נעלמו רכושו וכספו, ואלוהים אלוהים השמיד אותו, ואנשים חדלו מרועתו ….
…וניתוק הצמח מציין את הזמן . אם הוא ראה כאילו רגליו מנותקות, אז הוא איבד את כספו, או שהוא מת ….
…חבוש הוא מחלה בחלום . ומי שרואה שהוא אוכל את זה והוא חולה, הוא יירפא . ואם אדם של רווחה אוכל את זה, הוא מונחה, ואם הוא סוחר רווחי . מי שרואה שהוא לוחץ את רגליו של גבר, אז הוא נוסע במסחר ומרוויח הרבה . ועץ החבושים הוא איש יציב . ונאמר : חבוש רע בחלום בגלל מה שהוא גורם מבחינת התקף . וחבוש ירוק עדיף על צהוב . וחבוש מסמל נסיעות נהדרות, ואולי מעיד על מחסור ושמירה על סודות להחזקה ותפיסה . הצפירה מסמנת את האישה היפה המכובדת . וחבוש שנא על ידי רוב הפרשנים, והם אמרו : זו מחלה בגלל שפע הצבע הצהבהב, ובגלל המעצר בה . וזה מעיד על מסע, ויש אנשים שאמרו : זו מציאות נסיעות, וחלקם אמרו : זה מסע בלי טוב . כמה מהם אמרו : החבוש ראוי לשבח בחלום, שכן מי שהוא רואה, הוא ממילא רואה אותו ….
…נאמר כי המעבר צריך לשאול מישהו שרואה חזון ושכח אותו כשהתעורר משנתו כיצד מצא את מצבו. אם הוא ימצא את ידו על אצבעותיו, אז הוא היה רואה עצים קטנים ואם הוא ימצא אותם על גבו, אז הוא היה נראה ברור, ואם הוא ימצא אותם בצד שלו, הוא היה רואה מישהו שוכב , ואם הוא ימצא אותם על צלעותיו, הוא היה רואה אם אישה מוצאת את זה על פניו, אז הוא היה רואה פח אשפה, ואם הוא מוצא את זה על הראש שלו, הוא היה רואה עמוד ענק או עץ גדול, ואם הוא ימצא אותו על הירך, הוא היה רואה עץ גבוה ואם הוא ימצא אותו על הברך, אז הוא יראה נהר, ואם הוא ימצא אותו על אצבעות רגליו, יהיה לו ראיתי יער קטן ….
…עץ אגוז, שכן הוא אדם עיוור, דל, אומלל, וכמו כן פריו, הוא כסף שאינו יוצא אלא בעמל וברמאות. כמו כן, אם הירח של בעליו מסוגל להשיג את מבוקשו, ומקורו של כל מה שאסור ומושחת, אם הוא רואה שהוא על עץ אגוז, אז זה קשור לעיוור ענק, ואם הוא יורד מזה, מה שבינו לבין אותו אדם לא יושלם . אם הוא נופל ממנו או מת, אז הוא נהרג על ידי אדם ענק או מלך, ואם זה נשבר על ידי זה, אותו אדם עצום נספה, והנופלים מתים אם הוא ראה שהוא מת כשנפל, ואם הוא לא מת כשנפל, אז הוא ישרוד . כמו כן, אם הוא רואה שידיו או רגליו שבורות מכך, הוא נמצא על סף הכחדה ומגיע לסבל רב, אך הוא שורד לאחר מכן . כמו כן, כל עץ נהדר עובר דרך אגוזי מלך, ומייחס במהותו אגוזי מלך לקסיס ….
…באשר לשני הגברים, הם ההורים, ההריון שלו, או מה שאדם עומד עליו במקום פרנסתו, כל מה שהוא רואה בכך מזין או שיין, הפרשנות שלהם היא בהם. אם הוא רואה שרגלו האחת נחתכת או שבורה, אז הוא מציין שחצי מכספו נעלם או שאחד מהוריו הלך, ואם הוא רואה את התאונה ברגליים זה מעיד על נסיעותיו או על עזיבת כספו או את מותו, ומי שרואה את רגליו מברזל או מנחושת, זה מעיד על עלייה בחייו ובכסף שלו, ומי שרואה שרגליו מטומטמות, זה מעיד על חייו הקצרים ועל ירידת כספו ומי שרואה את הרגל הפך לגבר משהו מהבעלי חיים הוא סימן לחוזק…
…נדיר, כמה אנשים אמינים ראו אדם שבא לטקה והשליך את עצמו ממנו ושבר את רגליו והחל לקחת אותם בידו ולגרור אותם כמו סמרטוט, והוא לא הוציא אלא מעט, והוא נפל עניין נורא עם נסיך לא צודק, והוא גילה את פרנסתו, לקח ממנו את כספו ופגע בו ….