…ואם הוא רואה שהוא נחשב לגמל עם הנטיפים שלו, ואם הוא סולטן או מי שתופס את מקומו, אז הוא יפגע באויביו בכסף ששוויו מתאים לנשיאת הגמלים, ואם הוא יום גשום הוא שתל אותו, ואם הוא היה סוחר שהרוויח מאוד ….
חולם על תפוס את אשתך מקיימת יחסי מין עם גבר אחר במודעה
(170 פירושים ומשמעויות של חלומות על תפוס את אשתך מקיימת יחסי מין עם גבר אחר במודעה)אם היה רואה שהוא עם האימאם עם דברי חוכמה, הוא היה זוכה בצורך שלו,
מי שראה שהברז'ו שלו שוכב בעפר, אז פירשו אותו בגובה וצמיחת הכסף, ונאמר שהברזון פורש על ידי האישה ….
…קירוב אנשים עם שחיתות : מי שרואה שהוא משלב נואף ולא רואה נואף, אז הוא אדם עדין שמציע סחורה וקשה לו . באשר לחיקוי של אישה לגבר : אם האישה רואה שיש לה לבוש ומראה של גברים, אז מצבה ישתפר אם זה לא יעלה על הגורל . אם הבגדים הם מעבר לגורל, אז מצבם משתנה מפחד ועצב . אם ראתה שהפכה לגבר, טובתה הייתה עם בעלה ….
…ומי שרואה שאישה יוצאת מחלב מהשד שלה ונגמרת, אז זה מעיד על טוב ועליית חסד ….
…ומי שרואה שהוא ממהר עם נטלים עליה והיא לא הולכת עם זה, אז הוא יסבול מדאגה ועצב ….
…ומי שרואה שהוא אוכל עם הח'ליף בקערה או מאכיל אותו במשהו, אז יסבול צער ככל שאכל ….
וכל מי שרואה שביתו אינו מכוסה בבוץ, יפרש אותם כבעלותו ….
…ומי שרואה שהוא ענד טבעת וציפורן מקורו, זה יתפרש ברכישת ילד או ברכישת עוזרת בית, חיה או בית, ואונת הטבעת עברה ממצבה, זה יופקד בידי המלכים על ידי פיקוח על הבידוד ועל אחרים על פי תנאים משתנים ….
…ומי שרואה שהוא נוסע עם אדם מת, הוא מבולבל מזה ….
…ומי שחושב שגבר צריך להתחתן עם אדם שמכיר אותו, אז אותו האיש שהוא בעל האישה ירוויח ממון מצד אשתו ….
…ומי שרואה שגבר ידוע מתחתן איתו, אז הם משתפים ונפגשים על משהו לא נעים ….
…השד הוא בחלום אישה של גבר או בתו, אז היופי שלה הוא היופי שלה, השחיתות שלה היא השחיתות שלה . ומי שרואה אישה תלויה על שדה, היא ניאוף, ויולדת ילד שאינו בעלה . אם גבר רואה חלב בשד שלו, אם הוא עני הוא עשיר, ואם הוא לא נשוי, הוא מציין שיהיו לו ילדים . ואם צעירה רואה את זה, זה מעיד שהיא תיכנס להריון ושההריון שלה יתרחש, גם אם היא בגד עשיר שחסר וקלקל את כספה . ואם היא הייתה בתולה מודעת, זה מעיד על החתונה שלה . אם היא הייתה צעירה, רחוקה מזמן הנישואין, זה הצביע על מותה . ומי שרואה שהוא יונק אישה שמכירה אותו ולא מכיר אותה, זה מעיד שהוא יחלה זמן רב, אלא אם כן יש לו אישה בהריון, אז זה מעיד שיש לו בן . ואם אישה ראתה את החזון הזה, היא תלד ילדה . אם הוא רואה ששדיו גדלו במתינות ונראים טוב, הם מצביעים על ילדיו ועל דברים שבבעלותו . ואם הוא רואה אותם נופלים, זוהי עדות למות ילדיו . ומי שראה זאת ולא נולד לו ילדים, הדבר מעיד על חסרונו ועצבו, במיוחד ביחס לנשים . אצל נשים מניקות זה מעיד על אופקי האדם המניק . שד גדול מציין מה מצוין על ידי שד שהיה עצם . ומעיד על נשים מוסריות . ומי שראה ששדיו פוגעים בחזהו, הדבר מעיד על כך שהוא זקן מאוד, שמגיעות אליו חדשות רעות ממי שמכיר אותו . אם גברים ונשים צעירים זה מעיד על אהבה . ומי שרואה שיש לו חזה אחד גדול והגיע לאזור הערווה, הוא ניאוף עם נישואין אסורים, או שיש לו חתונה אסורה, והשדיים בחלום הם בנות, אז מה שקרה בהן מתפרש אצל בנות . ומי שרואה שחזה גדל לו יחד עם השדיים שלו, זה יותר מנערה . ומי שרואה שחסר לו חזה, זה מות בתו . וחלב בשד הוא גידול בכסף וזה מתייחס לילד, אז מי שרואה שיש חלב בשדיים, הוא מתכבד שיש לו תוספת מינימלית שמביאה אותו או את מי שבבעלותו . כמו כן, אצל נשים, אם החלב המופק על ידי אדם יונק, הוא ננעל, ודלת סגורה מעליו, ואין בו שום נזק לתינוק המניק, אז מדובר בהשפלה ובצער . ונאמר : אם אדם ראה שיש חלב בשד שלו, אז אם הוא בפרישה, הוא התחתן ונולד לו בן . אם הוא היה עני, הוא ציין את בשארה, ואם הוא היה צעיר, זה מעיד על חייו הארוכים . והצעירה, אם היא רואה זאת, מעידה על הריונה ולידה, ואורך חזהו של גבר עד שהם פוגעים בחזהו הוא עדות לגחמה שאינו מסופק על ידי אלוהים אדירים . ולפני כן : זו עדות למותם של ילדים, ואם לא נולד לו ילד זה מעיד על עוני ועצב . אורך שדיה של אישה מעבר לגבול הוא עדות למטרת הצער . חזה של גבר מעיד על איכותו, מצבו, בריאותו ומחלתו . ושד של גבר עשוי להתייחס לאחים, לוויה, ילדים ובעלים שאינם מועילים להם . שד של אישה הוא עדות להפך, בהתחשב בהוראת האל הכל יכול . אם הוא רואה ששדיו כמו חזה של אישה, והחלב נוטף ממנו, הוא מציין שהוא עומד על ילדיו, וכי הוא מתחיל לעשות את מה שהנשים זקוקות בעמלתן, וזה עשוי להצביע על דת, או יש לו מחלה בה הוא מתבייש באנשים ואז הוא ראה אותו מפורסם בזכות זה . ואם . השדיים הפכו לנחושת או לברזל, דבר המצביע על אובדן ילדים וכשל בסיבות או הריון . השד על החיה הוא בעל, והשד על האישה העקרה נולד לאחר ייאוש ממנו . ואולי השד של הבתולה התייחס לג'יהאד, לבוש או לכסף המעוטר . ולתינוק או לילדה יש מחלות, מחלות ופצעים . שד יחיד לאישה רווקה הוא נישואין, כך שאם מים או חלב יוצאים ממנו, היא מאבדת את בנה או אחותה . והשד אישה ניאופה . הוא חצה את השד עם ביצי יען או אלטרג ' . ייתכן שהם בבעלות שדיים, ואמרו להם : הם היו אבא ואמא . והשד מעיד על בקבוק יין אם הוא מכיל חלב . נאמר : השד הוא אדם נדיב ….
…ומי שרואה שהוא רוכב על פרד עם אדם עליו בזמן שהוא צועד איטי איתו, אין שום דבר רע איתו ….
…והאיש הצעיר : בפירוש האויב של האיש, אם הוא לבן, אז הוא אויב נסתר . אם הוא שחור, הרי שהוא אויב עשיר, ואם הוא בלונדיני, הרי שהוא אויב של זקן . אם הוא היה דילמון, אז הוא אויב נאמן . אם הוא היה רוסטאק, הוא אויב גס . אם הוא חזק, אז הוא עוצמת האיבה שלו, ואם הוא לא ידוע, ואם הוא ידוע, אז הוא שלו . מי שרואה שצעיר עוקב אחריו, אז הוא אויב שהוא ינצח . אם הוא רואה זקן שמפקח עליו, הוא מאפשר לו לעשות טוב . ואם הוא צעיר המפקח עליו, הרי שהוא אויב המסוגל לו, כי הוא מעליו . ואם ראה איש זקן כאילו הפך לאיש צעיר, הרי שהוא נבדל בפירוש חזונו, ויש שאמרו שיש לו הנאה מחודשת, ויש שאמרו שהוא מופיע בדתו או במחסורו העולמי, ויש אמר שהוא גוסס, ויש שאמרו שהחזונות שלו מעידים על היותו חד, כי לב השייח 'הוא צעיר מדאגה ותקווה . אם הוא רואה צעיר לא ידוע ושונא אותו, אז הוא נראה שיש לו אויב שנא לעם . אם הוא אוהב אותו, הוא נראה בעיניו אויב אהוב ….
…ומי שרואה שהוא הטעה אדם בדרכו, אז הוא מציין את השחיתות של דתו, כי אלוהים אדירים אמר, ~ הוא אכזב את הרומסים אותה .~…
…זה נדיר שאדם הגיע לאבן סירין והוא אמר, ראיתי שאלמוחאלב החזיק בשלטון בין הבית שלי לביתו, אז אבן סירין אמר, זה אדם שהתחתן עם אמא שלך, אז הכעס שלו התעצם והוא בא לאמו ואמר לה שאתה מכיר את אל-מוחלב. היא אמרה שכן, הייתי אמא שלו, ואז הגעתי לאבא שלך, והוא התפעל מזה ….
…נדיר שגבר הגיע לאבן סירין ואמר שראיתי כאילו אני שותה מכמה שיש להם שני ראשים מלוחים וראש מתוק. הוא אמר לך אישה ויש לה אחות ואתה מחפש את אחותה מטעמה. ירא אלוהים כל יכול הוא אמר שאתה צודק ואני מעיד שאני חוזר בתשובה לאלוהים הכל יכול ….
…ומי שרואה כאילו הוא נמצא בקשר עם אדם, ראייתו מעידה על כך שהוא רכש חטא גדול וחושש שהסולטן יגמול על אמירתו ~ואתה רואה פושעים באותה תקופה קשורים באזיקים ~….
…אם אישה רואה שגבר מת מתחתן איתה, היא תעשה טוב יותר ממקום שלא קיווה לו ….
…הפרשנים אמרו : אם העץ מציין את עבודת בעליו ואת דתו ואת עצמו, הרי שמאמרו מעיד על אופיו, יופיו ובגדיו ואנשיו על שושלתו, אחיו ואמונותיו . לבה מציין את סודותיו ואת מה שהוא מסתיר ממעשיו, קליפתו מעידה על מראהו, עורו וכל מה שמעטר אותו מעבודותיו, ומימיהם מעידים על אמונתו, אדיקותו, ממלכתו וחייו של כל אדם לגורלו ואולי הם סידרו את זה בניגוד להסדר הזה, והזכרתי אותו בים . מי שרואה את עצמו מעל עץ או את רכושו בחלום, או שזה נראה על ידו, אני מסתכל על מצבו ומצב העץ שלו, ואם הוא מת בבית האמת, אני מסתכל על המאפיין של עץ, ואם העץ גדול, יפה וטוב, אז המתים בגן עדן ואולי זה עץ של ברכה וטוב ואם זה עץ מכוער עם קוצים, שחורות ומסריחות, אז זה בייסורים, ואולי זה עץ הזקום שהפך אליו בגלל חוסר האמון שלו או בגלל השחתת הטעם שלו, ואם הוא רואה את המטופל ההוא, הוא עובר לאחד משני העניינים בהתאם לגורלו ולמידת העץ שלו. מבקש נישואין, או אישה לבעל, שאחד מהם השיג בעל על פי מצב העץ ומראהו, אם הוא לא היה ידוע, או על גבי הדפס אודות אופיו, שושלתו ומהותו אם היה ידוע, וכן אם הבעל של כל אחד מהם בחיים ערים היה חולה, אז הסתכלתי באותה תקופה באותה תקופה. אותו עץ שהיה בבעלותו או ראה את עצמו על גבי זה עם הזמן, מים זרמו בו, כך שהמטופל שקט, הבריאות התקדמה בגופו וסימני חיים הופיעו על גופו, ואם הוא בניהולו, אז המטופל הולך לאלוהים הכל יכול והוא הולך לאבק ולהרס . ואם הוא ראה את זה בחנות שלו או במקום מגוריו, אז זה אינדיקציה לרווחתו ולפרנסתו, ואם זה היה בדרישתו, אז הוא הרוויח . אמנם בניהולו, הוא הפסיד והפך לעניים . ואם הוא רואה את זה במסגד, זה מעיד על דתו ותפילותיו . אם זה בניהול הזמן, אז הוא מתעלם מדתו, הוא לא מתפילותיו, ואם זה ברצונו, אז האדם צדיק וחרוץ, עובדיו השלימו את צייתנותו . באשר למי שיש הרבה עצים, הוא עוקב אחר קבוצה של אפוטרופסים שראויים לו, או אמירות, מחוז, פתווה, או מנהיג של מהראב, או מנהיג על ידידותו, קפטן על ספינה, או חנות של יצרן שמתחת לידו, ועל זה וכדומה . לגבי מי שרואה את הקבוצה שלה בבית, זה גברים או נשים, או שניהם נפגשים שם לטוב ולרע, ואם הוא רואה את פירותיה עליו ואנשים אוכלים ממנו, אם פירותיו מעידים על טוב ופרנסה אז זה הוא חג ושולחנות האוכל האלה נמצאים בו, ואם פירותיו לא אוהבים מעיד על צער, אז זו הלוויה הם אוכלים בו אוכל, וכמו כן אם יש אדם חולה בבית, ואם פירותיו אינם ידועים, ואז הסתכלתי, ואם זה היה בבואם של עצים, האוכל שלו היה בשמחה, ואם זה היה בניהולו, זה היה אסון, במיוחד אם היו רמזים להעיר את אחד משני העניינים . באשר למי שרואה עץ שנפל, כורת, נשרף או נשבר על ידי רוח חזקה, הרי הוא גבר או אישה שייגוועו או ייהרגו, וההרס נגזר על ידי מהותה או מיקומה ועל ידי עירנותה מראיותיה, ואם היא בביתו, הסיבה לכך היא גבר או אישה שהם מתים או מבני ביתו, וקרובתו ואחיו, או שבוי דם, מוג'אהיד או מטייל, ואם היא נמצאת במסגד ואז הוא גבר או אישה מפורסמים שנהרגים או מתים מוות מפורסם . אם זה עץ דקל, אז הוא גבר בעל גבריות גבוהה עם סמכות או ידע, או אישה של מלך, או אם שליט, ואם זה עץ זית, אז מלומד, מטיף, א חולף, שליט או רופא, אז בדרך זו הוא חוצה את שאר העצים על פי מידת המהות, התועלת, הנזק, השושלת והאופי שלהם . ומי ראה שהוא נטוע עץ שהיה תלוי, הוא בעט כבוד או מחשבה על עצמו אדם בהתאם ל המהות שלה, משום שאנשים אומרים : אז, אם הוא שתל אותו, אם הוא עשה את זה . כמו כן, אם הוא זורע זרע, אז הוא תולה או לא, אז הם הם, ונטיעת הכרם תזכה לכבוד, ונאמר שמי שראה בחורף גפן בהריון או עץ נחשב לאישה או אדם שכספו נעלם, או שהוא חושב שהם עשירים ….
ומי שחושב שהוא מכה משהו בהרון אם זה ממאכל, אז זה מצביע על כך שיש טוב ותועלת בקושי עד כדי כך, ואם זה מתרופות, אז זה מתפרש בשלושה אופנים. אם מדובר בתרופת עיניים, אז זה מעיד על עלייה בחובות ….
…באשר לשפתיים, זו הגנת הדת והגבות, זאין אלדין. מי שרואה בהם יופי וטוב הוא גם בדת, ומי שרואה כנגד זה, הביטוי שלו נגדו. לגבי המצח והאף, אז האיש ספר את זה. אם הוא ראה שזה קרה במצחו ובאף שלו, זה קרה אז זה כאמור ואולי המצח מעיד על תפילה והשתטחות. כיבים או ניתוחים, ומה שמכחיש בהתעוררות, ואז הוא נופל בתפילתו, או מי שלא מבצע בו השתטחות, או נתקל במילים מכוערות, ומי שרואה על מצחו שמץ של השתטחות, זה מעיד על הגדלת דתו וחסידותו, והתפשטותו בקרב אנשים, ומי שרואה סימן רחמים על מצחו מעיד על התרחשות הטוב ומספק משהו…
…ומי שרואה אדם שמתגלה בפניו ורואה את חוסר האונים שלו, הוא יאכיל אותו בשומן ובתועלת, ואז הוא ישגיח על הרווחה שם ….
…הוא הרגיש שזה רוכש תחת אותם חטאים של הפסוק ~ הכל כמו חייל ~ ולא נאמר לו שום דבר טוב בעיקול את מה שלדבריו חלקם רוצים לחיות נקיים ולא לשעבד שום דבר להלוות ….
…ומי שרואה שהוא הגדיל את קרניו, אז זו עלייה במצבם של גברים ונשים ….
ומי שרואה שילד קטן אבוד, אז הוא נעלם, ונאמר כי הצער מופרע ….
ומי שרואה שיש לו חוזה חטיבה בשבילו, ואם הוא ראוי לו, אז הוא ראה טוב, ואם הוא לא ראוי, אז יש לו תהילה ומי שרואה בידו חטיבה הוא חקלאי אוחז בו. ונאמר שמי שראה בידו חנית בה חטיבה מתה במהירות או שנפטר בן….
…ומי שרואה שבחזה את מה שאנחנו מכחישים כשהוא ער, אז זה לא ראוי לשבח, ואם הוא רואה את מה שהוא משבח, אז הוא ראוי לשבח ….
סוראט אל-טין: מי שקורא את זה שיפר את חייו והרחיב את פרנסתו, או למה הוא מקווה בעולם הזה ובעולם הבא, או למה הוא מקווה בעולם הזה ובעולם הבא, ונאמר כי מזונות, ברכה ואריכות ימים, ואולי הוא נשבע שבועה, נשבע עליה או הצטער על חרטה, עונשה נדיב וטוב
…ומי שרואה שהוא זורק את חרבו ושובר אותה, אז זה מתפרש על ידי מות אביו או דודו או מי שתופס את מקומם, וכל מה שהוא רואה בזה מזין או שין, יתפרש גם בהם ו חזון שבירת הצצה לחרב יתפרש על ידי מות האם או הדודה, ולכן מה שנראה בפרופילי החרב של זאין או שין מתפרש בהם ….
…באשר לשדיים, הן בנות, כך שמה שקרה בהן יוחס להן. מי שראה שמשהו נובט במקומם הצביע על ריבוי הבנות וירידה בהן נגדו, ואם ראה שיש חלב בשדיו, הרי זה גידול בחובות, ואם הוא רווק הוא נשוי או נשוי, אז הוא מתעשר או שייח זקן שהוא עני או אישה צעירה שיש לה חיים ארוכים או אישה זקנה מציינת את מותה, או אישה רווקה שמתחתנת או ילדה צעירה מאוד, אז היא עלולה למות, ואם האישה רואה שהפטמה שלה מנותקת, אין בזה טוב, ובתה עלולה למות, ואם היא רואה את השד שלה מוכה באש, אז הבת שלה נפגעת מהמלך ואם היא רואה שהיא קשורה את השד שלה, ואז היא מציינת את לידתה מניאוף…