…דבר קטן אחרי הרבה בחלום מציין רווח אסור, נזק או עוול . ואולי דבר קטן מעיד על עלייה בו, משום שהוא נגד רבים. אלוהים אדירים אמר : ( כמה קבוצה קטנה יש קבוצה גדולה, אלוהים מוכן .)…

…ונאמר כי מי שראה שהוא נושא קטן, זה הם ויגון ….

…ומי שחושב שהוא יושב על שטיח קטן ומתחתיו הוא שטיח גדול ורחב, הפרשנות מעידה על הגדול, לא הקטן, אלא הקטן ….

…ונאמר כי מי שראה שהוא נושא קטן בחיתול שלו, שהוא יינצל מדאגה וממצוקה אלא אם הקטן היה תקוע, ונאמר שאם הוא יפחד הוא יהיה בטוח ….

…ומי שראה שילד קטן מתקשר, היו אלה מילים כוזבות נגד הוריו ….

…מי שראה שראשו קטן ממנו, כבודו פחת ….

…מי שרואה טובין קטן, זה יקבל טוב ויתועל ….

…ומי שחושב שמכר חיטה במחיר קטן, אז טוב לו, ואם ימכור אותה ביוקר, הוא יאבד את חובו ….

…ומי שיראה שהוא גרר את התנין לארץ, הוא יכבוש את אויבו ….

…באשר לתנין, זהו אויב בוגדני. אם הוא רואה שהוא פגע בתנין, הוא יפגע באדם גם כן, ואם הוא יראה שהוא גרר את התנין לארץ, אז הוא יזכה באויב או ביריב, וכל מי שרואה שהוא הכה מפי התנין בשר או עור או משהו מזה, ואז זה פוגע מכסף של האויב שלו באותה מידה. באשר לצב, זה בן אנוש. חוקר סגפן למדעי העתיקה, מי שרואה שהוא פגע בצב בביתו או בדרך לקרקע, יש ידע…

…ומי שרואה שהתנין גרר אותו למים, הסולטן לוקח ממנו משהו והוא שונא את זה ….

…היו בטוחים כשאתם חולמים על היצור הזה שרוב החברים שלכם ישלו אותך . האויבים ישנו אתכם בכל הזדמנות . אם אתה חולם שאתה דורך על גבו של תנין, אתה יכול לצפות להסתבך, ותתאמץ קשה להיפטר מעצמך . שימו לב לאזהרה זו כאשר חלומותיכם מבקרים אצלכם כך . הימנע מלתת את הביטחון שלך אפילו לחברים . חלום על תנין, למעט במקרה שאתה הורג אותו, הוא חלום שלילי ושלילי לכל האנשים הקשורים לחלום . זו הייתה אזהרה חלומית ….

תנין : שכן הוא אויב של גנב עיקש, שאינו בטוח מאויב או מחבר, כמו מעמדם של השבעה, וכך גם כל ניבים . אם היה רואה שהתנין גורר אותו למים והורג אותו במים, אז מותו יהיה בידי אויב, ואולי הוא יהיה קדוש מעונה . אם הוא מכה מבשר התנין או מדמו או מעורו או מחלק מאיבריו, הוא יכה מכספו של אותו אויב ….

תנין : שוטר כי זה הדבר הכי מרושע בים שאינו בטוח מאויב או מחבר, והוא גנב בוגדני, והוא כמו שבעה, והוא גם מלמד את הבוגד הלא צודק . מי שרואה שתנין גורר אותו למים והורג אותו בתוכו, ואז הוא נופל לידיו של שוטר שלוקח את כספו והורג אותו . הברכה, ואז הוא מספק ….

תנין, חזונו בחלום מעיד על שוטר, כך שלא אויב ולא חבר יוכלו לאבטח אותו, והוא גנב בוגד . זה מציין גם את הבוגד הלא צודק . מי שרואה שהתנין גורר אותו למים והורג אותו בתוכו, ואז הוא נופל לידיו של שוטר שלוקח את כספו והורג אותו . ראיית תנין בחלום מעידה על מוסריות, רווח אסור, אסור, פחד ומצוקה מרוח עומדת או משודדים . אולי חזונו הצביע על מטמורפוזה של החיים עקב טביעה . ומי שרואה שהתנין גורר אותו למים, סולטן או אדם לוקח משהו מביתו בזמן שהוא שונא . אם היה רואה שהוא גורר את התנין לארץ, היה מרוויח אויב או יפתור וייקח ממנו את כספו . ומי שרואה שהוא הכה מבשר התנין או מעורו או משמנו או ממשהו, אז יכה מכספי אויבו עד כדי כך ….

ומי שרואה את זיכרונו שהוא צעיר, או מתרופף, או מאבד אותו בזמן שהוא מסתיר את זה ומסתיר את זה מאנשים, אז הוא עוני וצורך בזה ….

ומי שרואה היצרות או זעירות בחזהו, זה מעיד על היעדר דתו, כי אלוהים אדירים אומר, ~הוא עושה את החזה שלו צר ומביך .~…

צעיר אם אתה רואה צעירים בבית הספר, זה מנבא שהצלחה ותועלת יעניקו לך מתנות ….

ומי שרואה שהוא צעיר או נמוך, אז הוא מוכר את ביתו או את בעלי החיים שלו, גם אם יש לו פונקציה של בידוד, ונאמר שהוא מדוכא ופשט את הרגל, והוא עשוי לחשוש מוות, והסבר לכך יגיע לחלק האנקדוטות ….

…וכל מי שרואה ילד ידוע ורואה בו דבר שמוצא חן בעיניו, אז זה טוב וברכה, ואם הוא רואה בו ממה שהוא מחפיר, אז הכסף שלו, ואם הוא לא ידוע, אז יש בו שני פרצופים נאמרו אויב או בשורה משמחת ומי שראה את זה כאילו הפך לאיש צעיר נאמר שיש לו מחסור גדול בדתו או בעולמו ונאמר שהוא מת ומי הוא ראה שהוצג בפניו צעיר עם פנים טובות, כי זה מתפרש על שתי פנים של מלך ובשורה טובה. אם הוא לא נישא על זרועותיו, ונאמר שמי שראה שהוא נושא קטן בחתלה נאמר שהוא ניצל מהם ומצוקה במה שהקטן לא נתקע איתו, ונאמר שאם הוא פחד, הוא יהיה בטוח. הוא צעק לילד, כי הם נעלמו, ונאמר שחטאיו נסערים, ומי שרואה טובת-טוב זה יהיה טוב ויתרום, ונאמר שהוא שראה שהוא נושא ילד קטן עדיף על מי שנושא קטן….

…אם אתה רואה בחלומותיך תרנגולות בנטם, זה מעיד על כך שהמזל שלך יהיה קטן, אך אתה תיהנה מסיפוק . אם התרנגולות נראים חולים או פגיעים לסופות חורף, האינטרסים שלך יתקלקלו . ~ בנטם : עוף בגודל קטן .~…

…פנינים : פנינים מוסדרות בפרשנות הקוראן והידע, ולכן מי שרואה כאילו הוא חודר פנינה שטוחה, אז הוא מפרש נכון את הקוראן, וכל מי שרואה כאילו מכר או בלע פנינים, הוא שוכח את הקוראן, ונאמר שמי שרואה את זה כאילו הוא מוכר פנינים, אז הוא שופך דגל ומפיץ אותו בין אנשים . והכנסת פנינים לפה מעידה על דת טובה. אם הוא רואה כאילו הוא מפזר ממנו פנינים ואנשים לוקחים אותם בזמן שהוא לא לוקח אותם, אז הוא מטיף שימושי להטפה . אמרו שהפנינה היא אישה שהוא מתחתן איתה או משרתת . ונאמר שנולדו פנינים, כי אלוהים אדירים אמר : ~ שני נערים יקיפו אותם כשרואים אותם, ואתה מחשיב אותם כפנינים מפוזרות .~ מטאפורת הפנינים מצביעה על ילד שאינו חי, והפקת פנינים מקרקעית הים או מהנהר היא כסף מותר מצד מלכים מסוימים . פנינים רבות הן גם ירושה, והיא מיועדת למושל המדינה, לעולם יש דגל, ולסוחר יש רווח . הפנינה היא השלמות והיופי של הכל . ומי שרואה שהוא מנקב פנינה עם עץ, הוא יתחתן עם אישה שאסורה . ומי שבולע פנינים, הוא מסתיר עמו עדות, ומלעיסת פנינים, הוא מגבה אנשים, ומי שרואה את זה כאילו הוא מקיא, לועס ובולע ​​אותה, הוא סובל מאנשים וגובים אותם, ומי שרואה פנינים הרבה ממה שיש נמדד בקפיצות ונושא בכבוד כאילו הוציא אותו מהים, ואז הוא מכה כסף מותר מאוצרות המלכים. כאילו הוא סופר פנינים, נאמר שהם יסבלו מקשיים . ומי שרואה את זה כאילו פתח דלת ארון במפתח והוציא ממנו תכשיטים, אז הוא שואל מדען על נושאים כי העולם הוא אוצר והמפתח שלו הוא השאלה, ואולי החזון הזה היה אישה שיצליחו לכבוש וללדת את ילדיו של חסן . ומי שרואה כאילו השליך פנינה לנהר או לבאר, יעשה חסד לעם . מי שרואה בכך שהוא הבחין בין פנינה לקליפתה, ולוקח את הקליפה וזורק את מה שיש באמצע, אז הוא נבלות, ופנינה גדולה עדיפה על קטנה, ואולי גדולה אחד מציין את הקיר הארוך של הקוראן . והפנינה הלא מתוקנת מציינת את הילד, ואם היא נכתבת אז היא שכונה, ואולי הפזורה שלו מעידה על כך שמומלץ לדבר, וזני הפנינים, המהות ואחרות מעידים על אהבת הרצונות של נשים ונערים . ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי שני גברים מכניסים פנינים לפיהם . אחד מהם יוצא קטן יותר ממה שהוא הכניס, והשני יוצא גדול יותר . הוא אמר : באשר למה שראיתי יוצא קטן, ראית את זה בזמן שדיברתי על מה ששמעתי, ולגבי מי שראיתי שזה יוצא גדול, ראיתי את זה עבור חסן אל-בסרי ומעשה הפולחן מדברים יותר ממה ששמעו . ובאה אליו אישה ואמרה : ראיתי שתי פנינים באבני, אחת מהן גדולה מהשנייה, אז אחותי שאלה אותי אחת מהן, ונתתי לה את הצעירה יותר, אז הוא אמר לה: את הן אישה שלמדה שתי סורות, אחת מהן ארוכה מהשנייה, אז לימדתי את אחותך הצעירה . היא אמרה : למדתי את הפרה ואת משפחת עמרן, כך גם אחותי משפחת עמרן . אדם בא אליו ואמר : ראיתי כאילו אני בולע פנינים ואז זורק אותם, אז הוא אמר: אתה אדם בכל פעם שאתה משנן את הקוראן ושוכח אותו, אז ירא אלוהים . אחר בא אליו ואמר : ראיתי כאילו אני מנקב פנינה, אז הוא אמר : האם זה אמא ​​שלך? הוא אמר שכן, היא הייתה, והיא הוגלה. הוא אמר : יש לך משרתת שקנתה אותה משבי. הוא אמר כן. הוא אמר : ירא אלוהים, כי אמא שלך היא . ובא אליו אחר ואמר : ראיתי כאילו אני הולך על פנינים, אז הוא אמר : פנינים הם הקוראן ואין לשים את הקוראן מתחת לרגליך . ואחר הגיע אליו, הוא אמר : ראיתי כאילו פי מלא פנינים ואני מסגיר את זה לא מסופר, הוא אמר : אתה אדם משפר את הקוראן וקרא אותו, אתה, הוא אמר : אושרר . ואחר הגיע אליו ואמר : ראיתי כאילו יש פנינה באחת מאוזניי שנראית כמו עגיל, אז הוא אמר ירא אלוהים ואל תשיר את הקוראן . ואחר בא אליו ואמר : ראיתי כאילו הפנינים פזורות מפי, אז הוא גרם לאנשים לקחת ממנו ואני לא לוקח מזה שום דבר. הוא אמר : אתה מספר סיפורים שאומר מה שאתה לא עושה ….

…ומי שרואה שהוא בעל נחש ולא מפחד ממנו, אז הוא ירוויח גובה גובה, ואם זה לבן קטן, אז הוא נמסר על ידי סבו בעבודתו ונאמר שנחש קטן מכל צבע שהוא הועבר על שתי פנים כאויב חלש או אויב של משפחתו ….

…צפרדע אם אתה חולם לתפוס צפרדעים, המשמעות היא רשלנות במעקב אחר בריאותך, מה שעלול לגרום לאסון קטן בקרב בני משפחתך . אם אתה רואה צפרדעים בין העשבים, זה אומר שיהיה לך חבר נעים ומתאים שיהווה את המוקד והייעוץ שלך . לראות צפרדע זכר לאישה פירושה נישואין לאלמן עשיר, אך הוא יהיה אב לילדים שידאגו לו . אם אתה רואה צפרדעים במקומות ביצות ומסריחים, הדבר מנבא בעיה, אך תתגבר עליה בחביבותם של אחרים . אם חלמת לאכול צפרדעים, זה אומר הנאה חולפת ורווח קטן מחברת אנשים מסוימים . אם אתה שומע צפרדעים, זה מנבא שתבקר, מה שיוכיח לך בסופו של דבר שהם היו חסרי פרי וללא טוב . ראיית ראשנים בחלום מצביעה על כך שציפיות לא ודאיות בנוגע לעבודה יגרמו לך חרדה ובלבול . אם אישה הייתה רואה אותה במים צלולים, היא הייתה מנהלת רומן עם אדם עשיר אך לא מוסרי ….

…השטיח : הוא חיים עולמיים לבעליו, רוחבו הוא רוחב העולם, רוחבו הוא רוחב המזון, וידידותו היא אריכות ימים . אם רואים את זה כאילו הונח במקום לא ידוע או על ידי אנשים שהוא לא מכיר, אז הוא משיג זאת בספר . והקטנות של השטיח ונייר שלו היעדר חיים וחיים קצרים . קיפול קיפול של אושר וגיל . ומי שרואה את עצמו על שטיח זוכה לבטיחות אם הוא במלחמה, ואם לא במלחמה, הוא יקנה חווה . פיזור השטיח בין אנשים ידועים או במיקום ידוע מעיד על שיתוף הברכה בקרב אנשי המקום ההוא . ונאמר כי השטיח הוא מחווה לבעליו, שנפרש עבורו, ולאדמתו עליה יושפע . כל זה הוא כמו רוחב, עובי, עדינות ומהות השטיח . אם הוא רואה שיש לו שטיח חדש וחצוף בשבילו, אז הוא משיג בעולמו את שפע המזונות ואריכות ימים . אם השטיח נמצא בביתו, במדינתו, ביישובו, באנשיו, או בחלק מההתכנסויות שלו, או אצל מי שמכיר אותו בחיבתו או בפנייה אליו, כך ששום דבר מזה אינו ידוע, אז הוא מגיע לאותו עולמי. החיים כמתואר . כמו כן, גילו נמצא בו בארצו או במקום בו הוא נמצא, או בקרב עמו או תערובותיו . ואם זה נמצא במקום לא ידוע ובעם לא ידוע, אז הוא מתנכר והוא משיג זאת בניכור . אם השטיח היה קטן ועבה, הוא היה משיג נוחות בחייו העולמיים, ויד קטנה . ואם הוא דק כמו השטיחים רחבים, אז הוא משיג עולם רחב וחייו מעטים בו . אם משולבים עובי, רוחב ומהות, ישולבו עבורו אריכות ימים ומזונות . ואם הוא רואה שהשטיח הוא בעל אופי קטן, אז אין בו טוב . אם הוא רואה את השטיח מקופל על עצמו שהיה מקופל או מקופל עבורו, הוא מעביר אותו ממקום למקום . אם הוא עבר גם למיקום לא ידוע, אז חייו נגמרו וחיי העולם שלו סגורים ממנו, וההשלכות שלו הן כאלה בצווארו . אם הוא יראה במקום שאליו עבר אחד ההרוגים, אז הוא ישיג זאת . אם הוא ראה שטיח מקופל, הוא לא קיפל אותו, ולא ראה אותו מקופל, ולא ראה אותו פורסם לפני כן וזה שלו, אז עולמו מקופל ממנו בזמן שהוא נשמר בו, והוא מקבל קצת מצוקה בפרנסתו . ההרחבה אליו הרחיבה את פרנסתו ושחררה אותו . והשטיח מעיד על ישיבה עם שליטים ונשיאים, וכל מי שנכנס לשטיח . מי שיקפל את מחצלותיו, שלטונו יושעה, או שלא ניתן יהיה לנסוע, או שעולמו נשמר ממנו . ואם הוא נחטף או נשרף באש, בעליו מת או לא הורשה לנסוע . ואם הסכום שלו צמצם את חייו . אם גופת השטיח נהרגה בסמוך למועד האחרון שלו, או שגופו נרקב, או שמתעלמים ממנו . והכרית והעוזרת הנלווית, מה שקרה בה, היא נמצאת בהם ….

…הפרה : שנה, ואבן סירין נהג לומר כי שליו של הפרה הוא למי שבבעלותו, היקר לי יותר מהמהזל, מכיוון שהשלו הוא שנים פוריות, והמלזל הוא שנים של פוריות, על פי הסיפור של יוסף עליו השלום . נאמר כי הפרה גבוהה ויש לה כסף, השמנה היא אשה עשירה, הדלה ענייה, הפרה טובה ושימושית, והאישה הקרנית היא אישה מנודה . מי שחושב שהוא רצה לחלוב אותה והיא אוסרת עליו בצופר שלה, היא כועסת עליו . אם ראה שמישהו אחר חלב אותה ולא מונע אותו, השופכן בגד בו באשתו . והערימה שלה היא כסף חסר ערך . תפיסתה של אשתו אותה, ואובדן מעיד על שחיתות האישה . חלקם אמרו כי העיקול מול פרה הוא קושי בתחילת השנה, וזה רע לו באמצע השנה, והנס שלו הוא חומרה בסוף השנה, וה שחיטת הפרות היא אסון בקרב קרובי משפחה, וחצי מהשחיטה היא אסון לאחות או לבת, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ואם זה אחד, יש לו חצי ~. רבע מהבשר הוא אסון עבור אישה, וחלק קטן ממנה הוא אסון המתרחש במקום אחר . חלקם אמרו כי אכילת בשר בקר היא כסף חלאל בשנה, מכיוון שהפרה היא סונה . אמרו שקרני פרה היו שנים פוריות . מי שקונה פרה שמנה. יכה בווילאיה של העיר אמרה אם הוא כשיר לכך . ונאמר שמי שפגע בפרה פגע באחוזה מגבר גדול, ואם הוא היה רוואי, הוא התחתן עם אישה מבורכת, ומי שראה את זה כאילו הוא רכב על פרה ונכנס לביתו וקשר אותה, הוא ירוויח עושר, הנאה והקלה מדאגה es . ואם הוא רואה שהיא חוטפת אותו בקרן שלה, הוא מעיד על אובדן, ומשפחתו וקרוביו אינם בטוחים . ואם היה רואה שהוא מקיים איתה קשר, הוא היה הופך לשנה פורייה בלי פניה . אם צבעי הפרה הם המיוחסים לנשים, הרי שהם כמו צבעי הסוס . כמו כן, אם זה מיוחס לשנים, ואם הוא רואה בדראאה פרה יונקת חלב מהעגל שלה, אז זו אישה שמובילה את בתה . ואם הוא רואה שפחה חולב פרה של אדוניו, אז הוא מתחתן עם אשת אדונו, ומי שרואה ששרט פרה או שור, הוא יחלה באותה מידה שהוא נשרט . ומי שיש פרה או שור נגדו, הוא יקבל קשיים ועונש ואני חושש שיהרגו אותו . ועל הפרה נאמר שהוא סימן טוב לכדור, ומי שראה אותו יחד הצביע על הפרעה . באשר לפרות הנכנסות לעיר, אם חלקן הולכות זו אחר זו ומספרן מובן, הרי שהן שנים שנכנסות לעם, אם הן שמנות אז הן שגשוג, ואם הן רזות אז הן קשיים, ו אם הם נבדלים בכך, אז המתקדם הוא שמן, השגשוג מתקדם, ואם הוא רזה, המצוקה מתקדמת, ואם הם באו יחד או לא אחידים, והעיר הייתה עיר של הים, וזה היה במהלך המסע וספינות הוצגו על פי מספרן ומצבן, אחרת היה זה פיתוי נרדף, כאילו היו פני פרות כמו גם בטובות הדומות זו לזו, אלא שכולן אפסות, מכיוון שהן מחלות הנכנסות לאנשים . אם הקרניים בצבעים שונים, או שהן סוטות ממנה, או אם אש או עשן יוצאים מהפה או מהאף שלהן, אז זה צבא, פשיטה או אויב שמכה בהם ויורד לחצרם . פרה בהריון היא שנה פורייה . ומי שיראה שהוא חולב פרה ושותה את חלבה, הוא יהיה עשיר אם הוא יהיה עני, והוא יהיה גאה במעמדו, ואם הוא עשיר, עושרו וגאוותו יגדלו . ומי שנותן לו עגל קטן או פרה, הוא הכה ילד . וכל קטין מהגזעים, שהראש העיקרי שלו מיוחס לפרשנות לגבר ולאישה, ואז ילד הוא ילד . ובשר זה כסף, כמו גם בשר . מסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו אני שוחט פרה או שור . הוא אמר : אני חושש שתפרה אדם, ואם אתה רואה דם שיצא, זה חמור יותר. אני חושש שזה יגיע למתים . אם אתה לא רואה דם, זה קל יותר . עאישה אמר : ראיתי כאילו אני על גבעה סביבי, שוחט פרות, אז סטולק אמר לה : אם אתה מאמין לחזון שלך, יהיה אפוס סביבך . זה היה כך ….

…ואבן סירין אמר, אם מספר הדינרים הוא חמש, אז זה מציין לעשות משהו שהוא מקובל, ואם יש לו דינר אחד, חיפוש הוא לא גדול ולא קטן, אז זה מתפרש עם בית קטן של מעשים טובים. אם יש לו מאה דינרים או אלף דינרים, אז זה מתפרש על ידי השגת הידע של המבחן, אבל אם המספר הוא זוג, זה לא אנשים פרטיים ….

…נחשים : הם אויבים, מכיוון שהשטן הארור התחנן לאדם, עליו השלום . ואיבה של כל נחש לפי מידת ייסורו, עצםו וסימנו, והוא יכול להיות כופרים, ובעלי כפירה, בגלל הרעל שיש לו . אולי זה הצביע על הנואפים, העקיצות שלהם ואופיים, ואולי החיים נגזרו משמם, כמו לראות בדונמים או לזרום מתחת לעצים, עם מים וגשמים שוטפים, והם השוו את הנשפה למים . הנחש עשוי להיות שליט, או שהיא אשה וילד, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אחת מנשותיך וילדיך היא האויב שלך, אז היזהר מהם. ” ומי שהורג או נלחם בנחש, נלחם באויב . ואוכל את בשרו, כסף מאויב, הנאה והתרוממות רוח . ואם אתה נושך אותו בשני חצאים, קח צדק מאויבו . ומפי מילתו החיה במילים רכות ואדיבות, הוא היכה טוב שאנשים היו רוצים בו, ואם הוא ראה נחש מת, אז הוא אויב שאלוהים מספיק לרוע שלו בלי כוח ועוצמה . והביצים שלה הן האויבות הקשות ביותר, והשחורים שלהן הם הקשים ביותר . אם היה רואה שהוא מלך השחורים הגדולים בחיים בקבוצה, הוא היה מנהיג את הצבאות ומשיג מלך גדול . אם הוא מכה בנחש חלק המציית לו, ולא נעלי ספורט ולא טובות כואבות, אז הוא הכה אוצר מאוצרות המלכים, וייתכן שהיה זה סבו אם זה היה בתפקיד זה . ומי שחושש מנחש ואינו רואה אותו, הרי זה ביטחון עבורו מאויבו, ואם הוא רואה אותו וחושש ממנו, הרי זה פחד, כמו גם כל פחד, וכמו כן כל מה שחושש ממנו ואינו ראה את זה, ויציאת הנחש מהשופכה נולדת, ומי שנכנס לנחש לבית שרומה על ידי אויבו, מי שרואה שהוא לקח אותו, אז הוא מקבל כסף מאויב שהוא בטוח, כי אלוהים אדירים אומר : ~ קח את זה ואל תפחד .~ נחש קטן נולד . ואם היה רואה את הנחשים נלחמים בשוק, תתרחש מלחמה והוא יזכה בניצחון על האויבים . והנחש הוא הסמכות של איבה שקטה, ואם הוא רואה שנחש יוצא מזכרו פעם אחת וחוזר אליו פעם אחת, אז הוא בוגד בו . והנחש הוא אישה, אז מי שרואה שהרג נחש במיטתו, אשתו מתה, ואם הוא רואה נחש בצווארו וחותך אותו שלוש חתיכות, אז הוא מתגרש מאשתו שלוש פעמים, ושל הנחש הרגליים והניבים הם כוח האויב וחומרת הערמומיות שלו . ומי שהופך נחש, אז הוא הופך ממצב אחד למדינה אחרת, והופך לאויב המוסלמים, ואם הוא רואה את ביתו מלא נחשים הוא לא חושש, אז הוא מקנן בביתו את אויבי המוסלמים, בעלי יצרים, ויצורי המים עם כסף, ואם הוא רואה בכיס או בשרוולו נחש לבן קטן הוא לא חושש. מכיוון שזה סבא שלו, ואם הוא רואה נחש הולך אחריו, אז האויב שלו רוצה להונות אותו, ואם זה הולך בין הידיים או סובב סביבו, אז הם אויבים שמתערבבים איתו ולא יכולים להזיק לו, ו אם הוא רואה חיים שנכנסים לביתו ועוזבים ללא נזק, הם אויביו מביתו וקרוביו, אם הוא רואה זאת לא בביתו, אויבים הם זרים . והבשר והשומן של הנחש הוא כסף של אויב דרך, ותרופה מאויב. אם הוא רואה נחשים נלחמים מכל עבר, ואז הורג מהם נחש גדול, אז הוא הבעלים של העיר הזאת . אם הנחש ההרוג היה כמו כל שאר הנחשים, הרי שנהרג אחד מחיילי המלך , ואם הנחש היה עולה בגובה, הוא נהיה נוח, משמח ומאושר, ואם ראה נחש יורד מגובה, ראש מת במקום ההוא . אם הוא רואה נחש מגיח מהאדמה, אז הוא מייסר במקום ההוא . אם הוא רואה את הגן שלו מלא חיים, אז הגן הוא שגדל והצמח בו גדל וחי . ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו נחש רודף אחריו ואני הולך אחריו, אז הוא נכנס למחילה, ובי היה מונח מכסה על המחילה . הוא אמר : האם אתה מאורס לאישה? הוא אמר : כן . הוא אמר : אתה תתחתן איתה ותירש אותה, אז הוא מתחתן איתה והיא מתה עבור שבעת אלפים דירהם . אחר ראה כאילו ביתו מלא חיים, אז הוא סיפר את חזיונותיו בפני אבן סירין ואמר : ירא אלוהים ואל תחסן את האויב של המוסלמים . אישה באה אליו ואמרה : הו אבו בכר, אישה ראתה שתי מחילות שממנה יצאו לווייתנים. ואז קמו אליהם שני גברים ולקחו חלב מראשיהם, אז אמר אבן סירין : הנחש אינו חולב חלב אלא משדר רעל . וזו אישה שאיתה נכנסים שניים ממנהיגי החריג'ים, שמזמינים אותה לתורתם, אך הם מזמינים אותה להעליב את שני השייחים, שאלוהים יהיה מרוצה מהם . באשר לחיי הבטן, הם קרובי משפחה, ויציאתו מהאיש היא מצער עבור שכנו של האיש ….

…אבו סעיד, המטיף, אמר בחזון הפנינים, הוא אמר שאדם הגיע לאבן סירין, והוא אמר, כאשר הישן רואה שני גברים נכנסים לפיו עם פנינים, אחד מהם יוצא קטן יותר ממה הוא נכנס, והשני יוצא גדול יותר ממה שהוא נכנס, אז הוא אמר: לגבי מי שראיתי אותו יוצא קטן, ראית את זה לי, אני עדכני ממה ששמעתי ובאשר למה שראיתי זה יוצא אז ראיתי את זה של שני שקרנים שדיברו יותר ממה ששמעו, והפנינה בפירוש מעידה על הקוראן והידע. אז מי שרואה את זה כאילו הוא חודר פנינים, הוא ינקב הרבה ידע, ואז הוא מפיץ הרבה לאנשים, והכנסת פנינים לפה מעידה על דת טובה )….

…אל-קירמני אמר: ~מי שחושב שהשטיחים שלו קטנים מציין את חייו הקצרים .~ ומי שחושב שהשטיח שלו קטן אך רחב, אז זה מעיד על חייו הקצרים ורוחבו . ומי שחושב שהפשטות שלו קטנה וישנה, ​​זה מעיד על חוסר חיים, פרנסה, חיים רעים, וייתכן שהוא הלך מלבד הדרך הטובה ….

…אל-קירמני אמר, התריס מועבר על ידי אישה, וייתכן שהיה זה ווקאיה, והמגן קטן יותר מהציוד ….

…ומי שרואה שילד קטן אבוד, אז הוא נעלם, ונאמר כי הצער מופרע ….