…המסמר מציין בחלום את ציפורן האויבים, ואולי אורך הציפורן מעיד על יכולת במזונות או דחייה מכיוון שאורך הציפורן מנוגד לסונה, ודחייה מנוגדת לסונה . אורך המסמר מעיד על כוח וכסף, והוא כלי נשק על האויבים והגנה מפניהם . ומי שמוסרים לו ציפורניים, היכולת שלו תיעלם . ומי שרואה את הציפורן שלו ארוך יותר מזה של האויב שלו, הוא ירוויח את זה . וחתוך את המסמר כדי לעקוב אחר הסונה או מתוך כסף בהלוואה . לבן הציפורניים מעיד על שינון והבנה . וחזון הציפורניים בכמות של סלהאדין והעולם . אם הוא גוזם את זה, הוא היה משלם לזכאת אל-פיטר . ומי שרואה שהציפורן שלו הפכה לטופר, אז הוא עדיף על יריבו או על אויבו אם הוא נמצא במלחמה ….

…זה הסיוע לאדם בתעשייה העולמית שלו . האצבע בהרמנויטיקה היא ילדים, בעלים, אבות ואמהות, כסף ומלך . מי שראה שאצבעותיו מגדילות תוספת טובה, שמעידה על הגידול במה שהזכרנו, והמחסור שלו הוא ירידה אצל אלה שציינו זאת . ואולי הוא מנותק או שהתועלת שלו בחלום תושעה בגלל חוסר היכולת להועיל לאבות, לאמהות או לילדים, או אם כספו נעלם, או שחיותיו מתות, או רכושו מושעה, או התעשייה שלו מותש . אצבעות עשויות להתייחס לנציגי המלך, הנבדלים בשורותיהם ובתועלתם . ומי שרואה שהוא נושך את קצות אצבעותיו בחלום, אם הוא חולה, הוא ימות . ומי שראה שאצבעותיו מנותקות, או שרק חולשה ירד עליהן בחייליו, ילדיו, קרובי משפחתו או מכריו . אצבעות יכולות להתייחס לחמש התפילות היומיות, כך שהאגודל הוא לתפילה, האצבע היא לגב, האמצע הוא אחר הצהריים, האצבע היא למגריב, הזרת היא לארוחת ערב, והאמצע נועד לתפילה כי רצוי להתארך, הטבעת לגב, והוורוד לשעות אחר הצהריים מכיוון שזה בסוף היום . אם האצבעות הן כסף, אז הציפורניים הן זאקאט, ואם האצבעות הן חייל, הציפורניים הן הנשק שלהן ומספרן . קשרי האצבעות הם חוזה הכסף והאצבעות הם ימים, חודשים או שנים . אצבעות יכולות להתייחס לילדי האח, ומי שהוא כתף הוא אח, והאצבעות הן כמו ילדים, שזה כסף . ומי שרואה אדם חותך לו אצבע, הוא פוגע בו בכספו . ומה שקרה לאצבעות הטוב או השחיתות קשור לתפילות החובה או לאח . אורך האצבעות מצביע על עלייה בתאוות בצע, ואם הוא רואה אצבע שגברה באצבעותיו, זו עלייה בקרבתו או בתפילתו או בידיעתו, ואם הוא רואה שאחת מאצבעותיו עבר למיקום אחר, ואז הוא מעכב את התפילה עד זמנו של האחר . ומי שראה שהוא שזור את אצבעותיו יחד, היה אוסף את תפילותיו בבת אחת, ואולי קרובי משפחתו יתכנסו בעניין להתייעצות ושיתוף פעולה . ונאמר : שילוב האצבעות מבלי לעבוד ביד הדוקה . ונאמר : זה מעיד על חברותא או נישואי תערובת והתכווצות, ואולי זה מעיד על ביטול תנועות ומסיח את הדעת מהתפילה, ונאמר : אצבעות יד ימין הן חמש התפילות היומיות, וקצרן מעיד על חסרונות ועצלות ב אותם, ואורכם מעיד על קיום התפילות, ונפילת אחת מהן מעידה על נטישת התפילה . ומי שראה כאילו הוא נושך בן אדם, זה מעיד על נימוסים רעים של הננשך . ומי שרואה כאילו חלב יוצא מהאגודל שלו מהאגודל שלו ודם על האצבע בזמן שהוא שותה מהם, אז הוא צריך לגשת לאם של אשתו או אחותה . פיצוח האצבעות מעיד על הופעת מילים מכוערות מקרוביו . אם האימאם רואה עלייה באצבעותיו, הדבר מעיד על עליית חמדנותו, דיכויו וחוסר ההגינות שלו . ואצבעות יד שמאל הם ילדי האח והאחות . צביעת אצבעות גברים בחינה היא עדות לשבחים רבים, וצביעת אצבעות אישה עם חינה מעידה על חסד בעלה כלפיה ….

…מסמר הוא בחלום נסיך או יורש . ראיית ציפורניים מעידה על חיילים וכפופים, ועל דירהם . והמסמר הוא אדם שאיתו אנשים מגיעים לענייניהם, ומעיד על נישואין . אז מי שרואה שהוא תקע מסמר בהגה או במשהו שמעיד על נשים, הוא יתחתן . הציפורניים הרבות הן כוח ועמידות . הציפורניים בולעות זעם, והציפורניים הן אנשים שמלווים עם מושחת . והמסמר מחבר בין אנשים בחיבה ….

…באשר לאצבעות : נולד אח, לפי האמור שהיד היא אח . ושזור אותו בלי יד הדוקה . ועוסקים בעבודת הבית ובני האחים, בדבר שחששו לעצמם, והם העמידו פנים שהם משלמים את זה ומספיקותו . ונאמר כי אצבעות יד ימין הן חמש התפילות היומיות, האגודל הוא תפילת פאג'ר, האצבע היא תפילת הצהריים, האצבע האמצעית היא תפילת אחר הצהריים, האצבע היא תפילת השקיעה, הזרת היא התפילה האפלה, וקצרתה מעידה על חסרונות ועצלות בה, ואורכה מעיד על שמירת התפילות, ונפילתו של אחת מהן מעידה על נטישת התפילה ההיא . ומי שרואה את אחת האצבעות במקום הזולת, הוא יתפלל את התפילה הזו בזמן השנייה . אם ראה כאילו הוא נושך בן אדם, הוא מציין את הנימוסים הרעים של האדם הננשך, ואת הגזמת הנשיכה במשמעתו . אם הוא רואה חלב שיוצא מהאגודל שלו, ודם מאצבעו המורה, בזמן שהוא שותה מהם, עליו לגשת לאם של אשתו או אחותה . פיצוח האצבעות מעיד על מילים מכוערות בין קרוביו . אם האימאם ראה עלייה באצבעותיו, זה היה עלייה בחמדנותו, הגינותו וחוסר ההגינות שלו . ומסופר שהרון אל-ראשיד ראה את מלאך המוות עליו השלום ייצג אותו, אז אמר לו : הו מלך המוות, כמה זמן נותרתי? הוא הצביע עליו בחמש אצבעות פרושות מכף ידו, אז הוא התבונן באימה, בוכה על חזונותיו, והוא סיפר אותם בגודל המתואר על ידי הביטוי. הוא אמר : הו מפקד הנאמנים , הוא אמר לך שחמישה דברים הוא ידע עם אלוהים, שפסוק זה מביא יחד : ~ לאלוהים יש את ידיעת השעה . ~ פסוק . אהרון ופארה צחקו . אצבעות היד השמאלית הם ילדים של אח ואחות, והציפורניים הן יכולתו של אדם בעולם הזה, ולבן הציפורניים מעיד על מהירות השינון וההבנה, וראיית הציפורניים בכמות סלטין והעולם . והטיפול באמצעותו הוא עדות להונאה באיסוף העולם, אורכו עם טובתו, כספו ובגדיו, והכנת נשק אויב, או ויכוח או כסף, על מנת להימנע מרועם . ואורכו, כזה שהוא חושש מפני שבירתו, הוא עדות לכך שמישהו אחר לוקח על עצמו לקלקל משהו בידו, כי הוא עושה שימוש יתר ביכולתו . הוא משלם לזכאת אל-פיטר, ואם הוא רואה בכך כאילו זקן הזמין את עטו, אז אם הוא מוצא אותו, הוא מצווה עליו להתחייב על עצמו ולקיים את כבודו . צביעת אצבעות של גבר בחינה היא עדות לחימוש רב, וגסיסת אצבעות של אישה בחינה מעידה על חסד בעלה כלפיה . אם ראה כאילו גרם לה ליפול, היא לא קיבלה את הפיגמנטציה, אז בעלה לא הראה לה אהבה . אם האיש ראה את כף ידו דהויה על ידי מפלצת, הוא יצטרך לעמול בפנסיה שלו, ואם ידו הימנית הייתה פיגמנטית על ידי מפלצת, חזונותיו הראו שהוא הורג אדם . אם הוא רואה שידיו צבועות בחינה, אז הוא מראה מה בידו טוב או רע, או בכספו או ברווחיו או בתעשייה שלו . אם הוא רואה את ידיו חרוטות בחינה, הוא מנסה טריק מהבית, להוציא חלק מרהיטי הבית על חשבונו בגלל חוסר הכנסותיו, ואויבו מעליב אותו, והוא מקבל השפלה . אם אישה רואה את ידה חקוקה, הוא משלה את קישוטה בעניין נכון . אם הכתובת הייתה חימר, הדבר הצביע על מספר רב של שבחים . אם הייתה רואה את חריטות ידיה מעורבבות זו בזו, היא הייתה פוגעת בילדיה . אם היא רואה כי ידה יצוקה בזהב או חקוקה בזה, היא משלמת את כספה לבעלה או נותנת לה שמחה ממנו, ואם אדם רואה שהוא ספוג או נחרט בזהב, הוא שולל טריק בו ילכו כספו או פרנסתו . שיער בית השחי : אורך ההוכחה לצורך בניל, הפסוק : ~ ואדמם ידך לכנף שלך לבנה מתוך לא עניים ~ ומראה את דת הבעלים ונדיבות . אם הוא רואה הרבה שיער בבית השחי, אז הוא גבר שמבקש מהתליין שלו לאסוף כסף בידע, אפוטרופסות, סחר וכן הלאה, והוא לא חוזר לאישה ולדת . אם יש הרבה פחות, זה מציין את מספר הילדים הרב ….

…נדיר, אמרו כמה מהביעים, הייתי הרעלה וצפיתי בתכונות המכובדות של מקדש אלכסנדריה, אז ראיתי כאילו אני על שפת ים חריפה על חוף צוק, אז נפלתי תחתיה, אז קמתי אחרי כולנו נפלנו ורצינו לקום מהמצוק ההוא. הנייר המכתבים שלי הוא רק עם אוכף של זהב, ברוקדה וברוקדה ונוצות וכבוד, אז התלבשתי בכבוד ורכבתי על הסוס הזה, ואם אני בקרב אנשים רבים ) הם הולכים בזמן שאני בעיצומו של אותם, כל כך מעט עבר, וקרה ביני לבין סגן הסולטנות האצילית, שני דברים והוא התבלבל וטרח באמירה והוא רצה לעשות דברים גדולים, אלוהים לא יכול לעשות את זה וראיתי שזה היה אימה, וזה היה הביטוי של אל-זקיבה ואני הייתי על זה. ואז אחרי המקרה הזה זמן קצר אחר כך, מישהו שסיפר לי על הגעתו של אותו אדם שראיתי שלף עם היד מתחת לצוק בעיניים, הגיע עם מסורת מכובדת להאציל את התביעה של הסולטנות הנכבדה לפער הנ~ל. ממה שקרה ביני לבינו, כך שנראיתי לפגוש אותו, ואם אני פרסי והשתמשתי בזה באופן שראיתי, אז לבשתי כבוד והשתטחתי לאלוהים הכל יכול, ולקח אחרי בביטוי שלו, ורכבתי על הסוס, והיצירה הלכה בדרך שראיתי, יהי שבח ותודה לאל, והזכרתי זאת כדי להראות עלי את ברכת האל ….

…בסמכותו של אבו בכר בן עבדאללה בן אבי אלג'הם, בסמכות אביו בסמכותו של סבו, אמר : שמעתי את אבו טאליב מדבר בסמכותו של עבד אלמוטאליב אמר : בזמן שאני ישנתי ב את האבן ראיתי חזון שהכה בי, ואני נבהלתי ממנו, אז הגעתי לכומר קוריש בקצה הזינוק והשקע שלי פגע בכתפי, כך שכשהסתכלתי ידעתי בפני את השינוי , ואני באותה תקופה אדון האומה שלי , והיא אמרה : אדונינו מבאל הגיע אלינו עם שינוי צבע. ראית משהו משני אירועי העידן? אז אמרתי : כן , ואף אחד לא דיבר איתה עד שהוא נישק את ידה הימנית ואז שם את ידו על אם ראשה ואז הזכיר את הצורך שלו, ולא עשיתי את זה כי הייתי לאומני גדול , אז אני ישב ואמר : ראיתי הלילה בזמן שישנתי באבן כאילו עץ גדל ראשו הגיע לשמים ופגע בענפיו הבהירים והמגריב ואני לא ראינו שום אור פורח ממנו גדול פי שבעים מאור את השמש, וראיתי ערבים ולא ערבים משתטחים אליה כשהיא מתגברת כל שעה בכוח , באור ובגובה , שעה מסתתרת ושעה פורחת, וראיתי להקה של קוריש נאחזת בענפיה, וראיתי אנשים מהקוריש שרוצה לחתוך אותו. הפנים היו טובים ממנו, והרוח לא הייתה טובה ממנו, אז הוא שבר את צלעותיהם ושלף את עיניהם, אז הרמתי את ידי לקחת חלק ממנה, אז הצעיר עצר אותי, אז אמרתי : מיהו המניה? הוא אמר : החלק הוא למי שדבק בה והקדים אותך אליה , והבחנתי בבהלה ובבהלה , וראיתי שפניה של הכוהנת השתנו, ואז אמרה : אם אתה מאמין לחזון שלך, הם ייצאו מ הלב שלך, אדם שבבעלות המזרח והמערב וחייב לו אנשים , ואז הוא אמר לאבו טאליב : אולי אתה תהיה הילוד הזה . הוא אמר : אז זה היה אבו טאליב החדית 'הזו מתרחשת והנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו , ואמר : ~ העץ היה. ~ ואלוהים יודע הכי טוב את אבו אל-קאסים אל-אמין , אז אומרים לו : אתה לא מאמין בזה? הוא אומר : ( עלבון ובושה )….

…** חזון הנביא, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום, של פולשי הים .. אחד החזון שהתגשם הוא חזון הנביא, תפילת האל ושלום עליו, של פולשי הים שפלשו לקפריסין בזמן עותמאן – שאלוהים יהיה מרוצה ממנו – ואלה שפלשו לרומאים בזמן מועאוויה – שאלוהים יהיה מרוצה ממנו -. בסמכותו של אישק בן עבדאללה בן אבי טלהא בסמכותו של אנאס בן מאליק – שאלוהים יהיה מרוצה ממנו – הוא אמר : כאשר שליח האל, שיהיה עליו תפילת האל ושלום עליו, היה הולך לקובה, הוא היה נכנס אום הרם כופף את מלאחן והאכיל אותו, ואום הרם היה נתון לפולחן של אבן אלסמית, אז נכנס אליה שליח האל, יתפלל האל. יום אחד היא האכילה אותו וישבה עם ראשו ושליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, ישנה ואז התעוררה מצחוק . היא אמרה : אז אמרתי : מה מצחיק אותך, שליח אלוהים? הוא אמר : (בני עמי הציעו לכובשיו למען האלוהים שרוכבים על דחף מלכי הים האלה על המשפחה או שהוא אמר : כמו מלכים על המשפחה ) יצחק הטיל ספק, אז אמרתי : שליח אלוהים, התפלל לאלוהים שיעשה אותי לאחת מהן, הוא קרא לה, ואז הניח את ראשו והוא ישן, ואז התעוררתי מצחוק, ואמרתי : מה גורם לך לצחוק שליח אלוהים? הוא אמר : ( אנשים מהעם שלי הציעו לי פשיטות למען אלוהים כמלכים על המשפחה או כמו מלכים על המשפחה. ) כפי שאמר בראשונה, היא אמרה : אמרתי : שליח אלוהים, התפלל לאלוהים. לעשות אותי ביניהם. הוא אמר : ( אתה אחד הראשונים ) הוא אמר : רכבתי על הים בזמן מועאוויה. היא נפלה מהאופניים כשיצאה מהים ונספתה . תועלת :::: אום הרם בינת מילחן היא אחותו של אום סלים והיא דודתו של אנאס בן מאליק . אל-בוכרי תרגם את החדית 'הזה באומרו : ( פרק חזון היום ) הוא אמר : אבן עאון אמר בסמכותו של אבן סירין : חזון היום הוא כמו חזון הלילה. אל-חאפיז אבן חג'אר הזכיר בסמכותו של עלי אבן אבי טאליב אל-קייבראני כי אמר : אין הבדל בפסיקת הביטוי בין חזון היום והלילה לבין חזון הנשים והגברים . ובסמכותו של זייד בן אסלאם, בסמכותו של אתאא בן יסאר, שאשה שדיברה איתו אמרה : שליח האל, שאלוהים יברך אותו וייתן לו שלום, נרדם ואז התעוררתי מצחוק ו אמר : האם אתה צוחק עלי שליח אלוהים? הוא אמר : ( לא, אבל מכמה מבני עמי שמוציאים פשיטות בים כמו מלכים על המשפחה. ) היא אמרה : ואז הוא נרדם ואז התעורר מצחוק אז אמרתי : הו שליח אלוהים, אתה צוחק אליי? הוא אמר : ~ לא, אבל מאנשים של האומה שלי שמביאים את פולשים בים, והם חוזרים לאחר כמה שלל אשר נסלחים. ~ אמרתי : הייתי מתפלל לאלוהים לגרום לי מהם, אז הוא קרא לה. הוא אמר : אתא בן יסאר אמר לי, הוא אמר : ראיתי אותה בין הפולשים שאלמונדהיר בן אלזובייר פלש לארץ רום והיא הייתה איתנו והיא מתה על אדמת רום ….

…ג'עפר א-סאדיק אמר, ~ראיית הציפורניים מתורגמת לשישה היבטים של כוח, גודל, אומץ, ילד רציונלי, תועלת ובעלות. באשר לאל-סאדר, זה מתפרש במונחים של שאריה, דת וכו ' . ~…

…ומי שרואה שאין לו מסמר, אז הוא פושט רגל והסיבה שלו מצטמצמת, ונאמר שלראות את הציפורניים אם הן נשברות מעיד על מוות, כמו גם אם הוא רואה אותן כצהוב, ירוק או כחול ….

…באשר לציפורניים : היכולת של האדם בעולם הזה . מי שיש לו ציפורניים ארוכות והיה חייל, הוא חובש את הנשק שלו, משהו שנחשף אליו . ואם היה אומן, כמו נגר ונפח, עבודתו גברה, ותעשייתו הוקדשה לו . אם הוא היה הבעלים של סחורות ותשואות, הרווחים והיתרונות שלו גדלו . וכל זה כל עוד זה לא יוצא, ואם זה חורג מהגבול, הוא יזניח את הפקודה והבקשה שלו, וכל מה שהוא מקבל מזיק לו . לגבי מי שחתך ציפורניים, אם הוא חייב חוב או זקאת, או שיש לו פיקדון, או שהוא חייב נדר, הוא שילם ושילם את מה שהיה חייב והיה לו . אם אין דבר כזה, הוא יחקור את הרווח שלו ויפחד לקחת ולתת אותו . וסיפורו מהפיטרה ומהסונה . ואם הוא היה חייל או מישהו שנקרא למלחמה ונאלץ להשאיר את נשקו ולפטור את ידו . אם אין בזה שום דבר של שמרנות בתמיכתו, והוא התבסס בעבודתו ובעמו, בכל בני ביתו, ובנימוסיהם וידעיהם, או על נעריו אם הוא מנומס עם מה שימושי ל אותו מהם, ואז כל אלה הם הציפורניים שלו . באשר למי שהציפורניים שלו החזירו טפרים או טפרים, הוא ינצח במלחמתו וישתלט על יריבו ויביס אותו, והוא מסוגל לנדרש . וכל זה לא טוב בשנה . כמו כן, מי שגפיו עוברות לטרף החיה, אם אותה חיה אינה צודקת ואוכלת את הרע, אין בזה שום טוב ….

…הנגע באצבעות : עדות למצוקת הילד . אם לא היה לו בן, זו עדות לתפילות מבוזבזות . ונאמר כי מי שראה שהורוד שלו מנותק את בנו התגעגע אליו . ומי שיראה את נצחונו מנותק, יהיה לו בן . ומי שראה את האמצעית מנותקת, מת המלומד של ארצו או שופטה, ואם ראה כאילו ארבע מאצבעותיו מנותקות, הוא נשא ארבע נשים וכולן ימותו, ונאמר שמי ראה את זה כאילו חתך אצבע מאדם, הוא יסבול מפורענות בכספו . ונאמר שהאצבעות אבודות, המשרתים נשאבים, האצבעות נשאבות, הכסף נעלם . וקמצת האצבעות מעידה על השארת גילוי עריות . באשר לציפורניים : הנגע בו מעיד על חולשת יכולת ושחיתות דת ועניינים. נאמר שאורך הציפורניים אטום, ומי שרואה כאילו אין לו מסמר, אז הוא פושט רגל . אם הוא רואה כאילו כל ציפורניו נשברות, אז הוא מת, וכמו כן אם הוא רואה אותם ירוקים בזמן שדרוגם, זה לא עוזר, אז הוא מת . באשר לאל-סאדר : מי שחושב שחזה שלו כואב, הוא מוציא כסף בפזרנות בלי לציית לאלוהים, והוא ייענש על זה . הצטננות : מציין מחלה קלה שבעקבותיה בריאות ואושר . אל-בסאם, מי שחושב שהוא מאשאס, הוא אדם שמעז לבצע חטאים והוא נענש על ידי הסולטאן ….

…זהו סימן לסיום הקדנציה בחלום . שיניים עשויות להצביע על כסף, בעלי חיים, מפרנסים, מוות וחיים, ולהצביע על פיקדונות וסודות . השיניים הן תושבי בית הגבר, הגבוהים יותר הם הגברים מצד אביו, והנמוכים יותר הם הנשים מצד אמו . השניים העליונים הם האב והדוד, או אחיות ושני בנים . הרביעייה היא בת דודתו של האיש . הניב הוא אדון ביתו . וזכרים לפני בנים לדודים מצד האם . ואבות קדומות . שתי הקפלים התחתונים הם האם והדודה, או שתי האחיות ושתי הבנות . הרבע התחתון הוא בן דודה או בת דודה . הניב התחתון הוא אדון ביתו . והפרה-מולרים התחתונים, בת דודתו או בת דודו . הטוחנת התחתונה והתחתונה הכי רחוקה מבית הגבר והסבתא . אם שן אחת נעה ממנה אז זו מחלה, ואם היא נופלת או הולכת לאיבוד אז זה מוות . אם אדם רואה שחלק משיניו נשחקות, הוא ייפגע באסון . ואם הוא רואה שהקיפול שלו ארוך יותר, יפה יותר ולבן ממה שהיה, אז אביו ודודו יצברו כוח וגידול בכספם . ואם ראה שהוא מטפל בשיניו, הוציא אותם, ואם הוא מוציא את כספו על שנאה או חותך את הרחם . ואם הוא רואה השחרה בשיניו, הרי הוא פגם בביתו . אם הוא רואה צחנת שיניים, אז הוא מכוער ומשבח את בני ביתו . אם שיניו זזות, זו מחלת קרוביו . אם הוא רואה ששיניו שבורות, אז אחד מקרובי משפחתו או מחבריו ימות . לא משנה מה שיניים בצד ימין מעידות על זכרים, ומה שהיה בצד שמאל מציין נקבות, והשיניים בצד ימין מעידות על גברים ונשים קשישים, והשיניים בצד שמאל מעידות על צעירים מהם . מקאדי השיניים מציינים את הנערים, הניבים מציינים את מחציתם, ואת טוחנות הטוחנות מציינות את הקשישים שביניהם . אם אדם רואה ששיניו מזהב, ראוי להערכה וראיה לשריפה המתרחשת בבתיהם או לצהבת . אם הוא רואה ששיניו מזכוכית או עץ, זה מעיד על מוות שמביס אותו, ואם הוא רואה אותם מכסף, זה עדות לפגיעה ואובדן . ואם ראה שהדיכאון שלו נשבר, בנו נפטר . ואם הוא רואה תולעת אחת או יותר באתר החילוץ, אז הוא יצליח בהן . אם היה רואה שחלק משיניו ארוכות הוא היה מסתכסך עם משפחתו . אם היה רואה שהוא שולף את כל שיניו, משפחתו תמות לפניו . ומי שרואה את שיניו נוברות, משפחתו אכזבה אותו . ומי שרואה שיש לו תקלה בשיניים מציין שמשפחתו התפזרה וכי יש פגם ביניהם או ירידה בכספו . ואם מנקים את הבשר מבין שיניו, הוא יעקוב אחר עם . ונאמר : השיניים מעידות על שרשרת הפנינים לנשים . אבן סירין, אלוהים אדירים ירחם עליו, אמר : הטוחנת נשלפה בחלום, הרחם של הילד נחתך . עייפות השיניים מעידה על חולשתם של בני ביתו . והחלונות בחסידי החלומות . עקירת השן מעידה על הגעתו של הנעדר או על מותו של מישהו שהוא יקר לו . הוא שלף את שיניו בידו, הוציא את כספו בצורה לא טובה, או נקשר למשפחתו מבלי שהיה ידוע לו, או שהוא עשה משהו ראוי להצטער והתחרט, אז אם הוא משך אליו את שיניו , מישהו הצביע על הצורך שלו למשכנתא או מכירה . וחידוש השיניים שהורדו בחלום הוא עדות להתנגדות ורווח לאחר הפסד ….

…שום הוא כסף אסור בחלום, נאום מכוער ומתועב ובעליו משנה טוב עם רוע, ולכן מי שאוכל שום בשנתו מפחד ממנו בשבח מכוער, ואם הוא אוכל אותו מבושל, הוא חוזר בתשובה מחוסר מוסריות, וחוזר מטעות . אכילת שום היא מדריך טוב לחולה בלבד . מי שעקר שום נפגע מקרוביו, וכמו כן אם שלף נורות . נאמר : השום והבצל נוגים ….

…מי שראה שהוא מטפל במשהו משיניו : עד שהוא שלף אותו, או שהוא ראה שזה מרפא אותו ממשהו אחר ושלף אותו, אז הוא לא אוהב קנס כספי או משהו דומה . אם הוא רואה את כל שיניו נושרות ונופלות לידו או ברשותו, אז הוא יגדיל את מספר צאצאי אנשי אותו בית . אם הוא ראה שכולם נופלים, אז אנשים עם שיניו ימותו לפניו, על פי סעיד בן אלמוסייב . סעיד נהג להשתמש בשמות בפרשנות הרבה, ואם היה רואה שהוא איבד כמה משיניו, הוא היה מתנכר את מי שייחס לו את השן ההיא, ואל-קייראוואני אמר : אולי השיניים מעידות על השיניים שיש להן אדם הגוף, והפרנסה מחוברת לבטן . הכסף עשוי להצביע על מה שאדם משתמש בו כדי לחפש את פרנסתו ולהרוויח אותה, כגון בעלי חיים, משרתים ונוחות . מי שראה שכולו נושרו, הסתכלתי על מצבו, על זמנו ועל הערנות שלו . אם כל בני ביתו היו חולים במגיפה וכדומה, הם נספו, והוא נשאר אחריהם . ואם אין לו משפחה ויש לו כסף, יגזלו את כספו ויקחו את ברכתו . אם הוא היה עני, זה שיוחסו לו שיניו מת, ונשאר אחריהם . באשר לאובדן של שן אחת, אם זה היה ללא טיפול ועברת ממנה כשנפלה, החולה נפטר מביתו, או נפגע מכסף . ואם בזמן נפילתו הוא לקח את זה בידו או לחץ אותו לבגדו, אז תסתכל על מצבו, ואם היה לו הריון, ילד בא אליו לפי ערך מהות השן שלה מיקום, אחרת זה טוב לאח או קרוב משפחה שחתך אותו . ואם יש דם, הרי זה חטא ניתוק הרחם, אלא אם כן הוא חייב בחוב, והוא נדרש ומטופל בכדי לחסל אותו ….

…טריז : מי שרואה את זה כאילו הכה אותו בקיר או באדמה, אם הוא רווק, הוא מתחתן, ואם יש לו אישה שנכנסת להריון ממנו . אם היה רואה את עצמו מעליו, הוא יוכל לראות עולם, או שהוא ילך על הר . אמרו כי טריז פרינס הוא צבוע . אם הוא רואה כאילו נטע אותו בקיר, אז הוא אוהב אדם גדול . אם הוא שם את זה בקיר של בית, הוא אוהב אישה . אם היה שותל אותו בקיר עשוי עץ, הוא היה אוהב ילד צבוע . אם הוא רואה כאילו זקן הכניס מסמר ברזל לגבו, אז מגופו הוא יביא מלך או עמית של מלך או מדען שיהיה מיתדות האדמה . אם הוא רואה שצעיר הכניס יתד עץ בגבו, אז הוא נולד עם בן צבוע שיהיה האויב שלו . אם ראה כאילו שלף יתד, הוא מתקרב למוות . ונאמר שמי שראה שהוא יתד בקיר, באדמה, בעץ, בגליל, או בכל דבר אחר, אז הוא לקח אוהל עם אדם המיוחס לאותו דבר שבו היתד ….

…ואם הוא רואה שאכל רימון בימי החורף או שלף ממנו משהו ואכל אותו, אז מפרשים אותו מכות, ובכלל את הרימון החמצמץ, בין אם זה היה בזמנו ובין אם בזמן, אז זה לא ראוי לשבח ….

…מים : מציין את האיסלאם ואת הידע ואת החיים, הפוריות והשגשוג, מכיוון שהם מכילים את חיי הכל, כפי שאמר אלוהים אדירים : ~ בואו ניתן להם מים שנשפכים מהם כדי לסבך אותם בתוכם .~ ואולי הוא ציין את הזרע, כי אלוהים אדירים קרא לזה מים, והערבים קוראים להרבה מים זרע, וזה מצביע על כסף כי הוא מרוויח איתו, אז מי ששתה מים טהורים טהורים מבאר או מים השקיה ועשה לא לספוג את האחרון ממנו, אם הוא היה חולה, הוא יחלים ממחלתו וחייו לא זירזו את מותו. הוא לא היה חולה ונשוי אם היה רווקה, שיהיה לו העונג לשתות ולזרום מים מלמעלה להזכירו, ואם היה נשוי ולא התחתן עם משפחתו בלילה שנפגש איתה ונהנה ממנה . ואם שום דבר מכל זה, אז הוא אימץ את האיסלאם אם הוא לא מאמין, והוא השיג ידע אם הוא טוב, והידע היה סטודנט, אחרת הוא השיג חוב מותר אם הוא היה סוחר, אלא אם כן משהו מקלקל את המים, אשר מעיד על אסורו וחטאו, כגון שתייתו מתפקידם של הדהים. או שמדע הוא כסף מושחת או רע או זדוני . אם המים חומים, מרים או מסריחים, אז הם נעשים חולים, מקלקלים את השתכרותו, ממשיכים בפרנסתו, או משנים את משנתו, עבור כל אדם בהתאם לגורלו ומה מתאים לו ולמקום ששתה ממנו כלי בו הוא היה . לגבי מי שנשא מים בקערה, אם הוא היה עני, הוא היה מרוויח מכסף, ואם הוא היה רווק שהוא התחתן, ואם הוא היה נשוי, אשתו או אמו נשאו אותו ממנו, אם הוא היה מי שרוקן את המים במיכל או את אשתו או משרתו מבארו או משרו או מקרובו . באשר לזרימת המים בבתים וכניסתם לדירה, אין בה טוב, ואם זו הייתה שנה בה אנשים נכנסו לפיתוי, חיבה, שבי, מחלות או מגפות, ואם זה היה בתוך בית פרטי, בדקתי את העניין שלו, ואם היה בו חולה שמת, אז האנשים חיפשו אותו בהספד שלו. בכי ודמעות . כמו כן, אם מרזבים זרמו בבית או שהתפוצצו בו עיניים, הם בוכים בעיניים על מותו של המטופל, או כאשר פרידת הנוסע, או על רוע וספקולציות בקרב תושביה, מצוקות הפוקדות אותו ממחלת הסולטאן . כמו כן, זרימת המים או הקיפאון שלהם מבשרים על כינוס אנשים . זרימתו במקומות של צמחים מאותתת על פוריות, ושפעו ושליטתו על בתי המגורים והבתים מעיני האדמה או זרימתו היא מצוקה של אלוהים אדירים על תושבי המקום ההוא, מגפה גורפת או חרב השמדת אם הדירות נהרסות ואנשים טובעים בה, אחרת זה יהיה ייסור מהסולטאן או מגיפה של מגפות . אם הוא ראה שהוא נתן מים בספל, זה מציין את הילד, ואם הוא שתה מים טהורים בספל, הוא קיבל טוב מבנו או מאשתו, כי הכוס היא תמצית הנשים והמים הם עוברים . כמה מהם אמרו : מי שראה את זה כאילו הוא שותה מים חמים, הוא התעונן, ואם ראה שהוא נזרק למים צלולים, הפתעה . ונאמר כי מעיין המים לעם הצדק הוא טוב וברכה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ שתי עיניים זורמות מהם .~ ולמי שאינו פורענות צדיקה . והתפוצצות המים מקיר צער של גברים, כמו אח, חתן או חבר, ואם הוא רואה שהמים פרצו ועזבו את הבית, אז זה יוצא מכל הדאגות, ו אם זה לא יוצא מזה, זה עניין קבוע . אם המקום הזה הוא טהור, אז זה עצב בבריאות הגוף . וכל זה באל-עין כיוון שהיא לא הייתה עוזרת בית, ואם היא הייתה עוזרת בית, אז הוא השכן הכי טוב לבעליו, חי ומת עד יום הדין . וכמה מהם אמרו שאם יראה שיש מים זורמים בביתו, הוא יקנה משרתת . ואם הוא רואה כאילו העיניים התפוצצו, הוא מקבל כסף בנזיפה . ומים טהורים הם זולים והוגנים, ומי שרואה את זה כאילו הוא שתה יותר מדי מים מאשר הרגלו להעיר, חייו יהיו ארוכים . נאמר כי שתיית מים מהווה ביטחון מפני האויב, והלעיסה היא טיפול לעייפות ומצוקה בחיים . ופרש את היד במים תוך ערבוב כסף ובזבז אותו . ומים עומדים חלשים יותר ממים זורמים בכל מקרה, ונאמר כי מים עומדים הם כליאה, ומי שרואה שהוא נפל למים עומדים נמצא בתוך כליאה ומצוקה, ומים מלוחים מעוננים, ולגבי אריות אם הוא מתנקז מהבאר, ואז היא אישה שמתחתנת איתה ואין בה שום טוב . נאמר כי ראיית מים שחורים הורסת את התפקיד, ושתייתם נעלמה . ומים מעופשים הם חיים מייסרים, ומים מסריחים הם כסף אסור, ומים צהובים הם מחלה, ועומק המים הוא בידוד, השפלה והיעלמות חסד, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אמור : אם המים שלך נהפכים מדוכא, אז מי מביא לך מים מסוימים ~. המים החמים והחמים מאוד, אם ראה שהוא משתמש בהם בלילה או ביום, הוכה קשות על ידי הסולטאן, ואם הוא ראה כאילו השתמש בהם בלילה, הוא היה נבהל מהג'ין . צער המים הוא קשה ועייף, ושתייתו היא מחלה . קצף מים אינו כסף טוב . ומי ששותה ממי הים כשהם חומים, הם יכו על ידיהם מהמלך . ומי שרואה את זה כאילו הוא מסתכל במים צלולים ורואה את פניו בו כפי שהוא רואה את זה במראה, הוא ישיג טוב הרבה . אם הוא רואה את פניו בזה טוב, אז הוא עושה טוב לבני ביתו . ושפיכת מים היא לבזבז כסף בשאר תנאיו, כגון צרור או גלימת ראיה של העמק, כי הוא חושב שהוא השיג את זה ולא . ואין אוהבים את הכביסה מהמים, בין אם הם צלולים ובין אם הם כהים, חמים או קרים אחרי שהם נקיים, מותר לבצע כביסה, מכיוון שהשחיקה בפרשנות חזקה יותר מהשקעים וההבדלים של המים . ושנוא מעיני מים צער לא רץ . והליכה על מים היא הבל וסיכון, ואם הוא יוצא מזה, צרכיו מתקיימים . ומי שרואה שהוא נמצא בהרבה מים עמוקים ונופל לתוכם ולא מגיע לתחתיתם, אז הוא פוגע בעולם גדול ומתעייף, ונאמר שהוא נופל לעניין של אדם גדול . שטיפה במים קרים היא תשובה ותרופה למחלה, שחרור ממאסר, ביטול חוב וביטחון מפחד . ומי שרואה את זה כאילו שתה הרבה מים מתוקים, היו חיים ארוכים וחיים טובים. אם הוא שתה אותו מהים, הוא השיג כסף מהמלך, ואם הוא שתה אותו מהנהר, הוא השיג אותו מאדם, כמו זה של נהר בנהרות, ואם הוא שלף אותו מבאר, הוא הכה כסף עם טריק והונאה . ומי שרואה שהוא שואב מים ומשקה פרדס ועיבוד איתו, הוא ירוויח מכסף מאישה, כך שאם הפרדס או השתילים יניבו פרי, הוא ייתן לאישה ההיא כסף וילד, וישקה את הפרדס ואת נטיעה, יחסי מין עם אשתו . והמים נמצאים בספל זכוכית של ילד, אם הספל נשבר והמים נשארים, האם תמות והילד יישאר, ואם המים נעלמו והספל יישאר, הילד ימות והאם תישאר . אבן סירין נשאל על אישה שיש לה חזון שהיא שותה מים, אז הוא אמר : תן לאישה הזאת לפחד מאלוהים ולא לחפש שקר בין אנשים . בא אליו איש ואמר : ראיתי כאילו אני שותה מסמרטוטי בגדי, מים טעימים וקרים, והוא אמר : ירא אלוהים ואל תהיה לבד עם אישה שאינה מותרת לך, אז הוא אמר : היא אישה שהצעתי לעצמי ….