…באשר לכסף, הוא מתגלגל על פניו . אבן סירין אמר שכסף מעיד על מריבות, מכות ורכילות ….
חולם על שיניים מכות
(51 פירושים ומשמעויות של חלומות על שיניים מכות)…מנומס נמצא בחלום המעיד על עצמו, ואולי מסומן על ידי המוהטסיב, המוטאוואלי, השייח ', הדוגמה והפרופסור, או הסוהר או האב והאם . והמורה האלמוני מעיד על הרחום ביותר. אמר הקב~ה : ( האדיב ביותר, לימד את הקוראן ). אם הוא רואה שהוא הפך למשמעת, הוא מקבל עמדה בגורלו, ומשיג יותר טוב ממנו, ומשמעת של התחשבנות מעידה על סיבה, שיפוט, הבחנה, רבים, מכות ושבירה, ומשמעת של הקוראן. מעיד על שירה, שעשוע, סגולה וכבוד ….
סורה אל-חקאה מציין כי לקורא יש הכנסה רבה וברכה, או שהוא יהיה אלוף האמת, והוא עשוי לחשוש מכות וגזירה
…מכות : עבור מי שרואה שהוא הוכה בזמן שהוא מתועד עם גליל או מפסיד, הוא מוכה על ידי הלשון . ומי שמוכה בשוטים בלי להימשך ולוקח את הידיים, אז הוא כסף של בגד ….
…החמור : האדם מוצא אותו כפי שהוא רואה אותו שמן או מחוספס, ואם החמור גדול אז הוא גידל אותו, ואם הוא הולך טוב אז זה יתרון העולם, ואם הוא יפה אז זה יופי לבעליו, ואם הוא לבן אז זה דת בעליו והדרו, ואם הוא דל אז זה עוני בעליו . והשומן הוא נחלת בעליו, ואם הוא שחור, הרי שהוא הברוש והריבונות שלו, והוא מלך, כבוד, יוקרה וכוח . וירוק הוא אדוק ודת . אבן סירין העדיף את החמור על פני בעלי חיים אחרים, ובחר מהם אריות . ואוכף החמור נולד בתהילה . ואורך אשמתו, הישרדות מצבו במכשולו . ומותו של חמור מעיד על מות בעליו . והחמור חפר את בסיס כספו, ונאמר כי מי שמת את חמורו כספו ייעלם, אחרת הקשר שלו נותק או שרוכביו נופלים או שהוא עזב, או שמשרת שלו ששרת אותו מת, או שלו אבא או סבא ששירתו אותו נפטר, או שאדונו שהיה תחתיו נפטר, מכר אותו או נסע בערך . אם זו הייתה אישה, בעלה התגרש ממנה, נפטר מטעמה או נסע ממקומה . באשר לחמור שאינו מכיר את אדוניו, אם הוא כבר לא על ראשו, הרי זה אדם בורים או כופר, לקולו, כי אלוהים אדירים אומר : ~הוא מכחיש את הצלילים .~ וזה מציין גם את היהודי, כי הקב~ה אמר : ~ כמו שחמור נושא ספרים .~ אם הוא התנודד מעל המסגד או על המינרט, אז קרא לכופר שלא מאמין וחידש לכפירה שלו . ואם הקריאה לתפילה למען האיסלאם, אז לא מאמין אימץ את האיסלאם וקרא לאמת, והיה בו סימן ושיעור . ומי שרואה שיש לו חמורים, אז הוא ילווה עם בור, כי הקב~ה אומר : ~ כאילו היו אדומים .~ ומי שרוכב על חמור או הולך איתו, הולך בהסכמה טובה, סבו מסכים, טוב . ומי שאוכל בשר חמורים, הוא יקבל כסף וסבתא . אם הוא רואה שחמורו לא הולך אלא על ידי מכות, אז מקפחים אותו ולא מאכילים אותו רק על ידי תחנון . ואם יחמורו נכנס לביתו נערץ, הרי הוא סבו, והוא יפנה אליו בטוב על מהותו של מה שהוא נושא . ומי שרואה את חמורו הופך לפרד, אז מזונותיו יהיו בעלי סמכות . אם מלאו לו שבע, אז סבו ופרנסתו הם משליט לא צודק. אם הוא הופך לאיל, סבו הוא מכבוד או מפליה . ומי שרואה שהוא נשא את חמורו, אז זה כוח שהקב~ה מעניק לסבו כדי שיתפעל ממנו . ומי ששומע פרסות של בעלי חיים שנופלים במהלך הסיבוב בלי לראות אותם, זה גשם ונחל . החמור למטייל טוב יותר עם איטיות, ותנאי הנסיעה שלו יהיו כמו החמור שלו . ומגביית גללי חמורים, כספו יגדל . מי שהתאבק בחמור, חלק מקרוביו מתו . מי שמתחתן עם חמור חזק נגד סבו . ומי שרואה כאילו חמור מקיים עמו יחסי מין, הוא רכש עושר ויופי שלא ניתן לתאר בשל שפעו . החמור הצייתני יעיר את בעליו לטוב, כסף ועבר . וכל מי שיש לו חמור או קשר אותו והביא אותו לביתו, אלוהים יוביל לכל טוב וימסור אותו למי שהוא, ואם הוא נערץ, טוב יותר . ומי ששוחט את חמורו עני, ואם החמור מיועד למישהו אחר אז הוא מנותק ממנו, הוא מנותק בינו לבין בעליו, שמו או מקבילו . ומי שיקנה חמור וישלם דירהם על כך, יהיו לו מילים טובות יותר . אם הוא רואה שיש לו חמור עם כיסוי עיניים, אז יש לו כסף שהוא לא יודע איפה זה . ודבר לא שונא את החמור חוץ מקולו, והוא במקור סבו של האדם ומזלו ….
…משחק בשחמט, קוביות, עוגות ואגוזי מלך : לא אוהבים ומחלוקת . במקום זאת, נאמר כי המשחק עם הכל אינו מוצא חן בעיניו, כי אלוהים אדירים אמר : ~ או שבטוח שאנשי הכפרים יבואו אליהם עם חיינו כקורבן בזמן שהם משחקים. ~ ואם הוא רואה שהוא משחק עם זה, יש לו אויב דתי . ושחמט מוגדר שלא לשחק איתו, כי הם גברים מבודדים . לגבי מותקנים ומשחקים איתם, הם מושלים גברים . אם בסוף אותה בנחלה מגיע, ואז הוא הופך להיות השליט של העמדה כי כמו מכות או סכסוכים, ואם אחד משני היריבים מביס את השני, אז ויקטור הוא אחד ברור . נאמר כי משחק שחמט הוא מאבק במאבק או יריבות . באשר לשחק בקוביות, הוא היה שונה בנוגע לזה, ונאמר שזה עוסק בחטא, ונאמר שזה סחר בחטא . משחק איתו מלכתחילה מעיד על התרחשות של מאבק בדיכוי על איסורו, והניצחון הוא עבור מי שניצח . ולשחק בקוביה זה שקר, ונאמר שזו עדות טובה . הימורים הם מהומה וסכסוך . באשר למוחמרה, אז ממלוק, אדייב, זכה לשבחים על ידי בעליו ….
…אם הוא רואה אותו מתרחק ממנו או מתנגש עמו, כאילו הוא מכות אותו, הוא מציין שהוא חטא, ואומרים שאם הוא ראה אדם מת הוא הכה אותו, אז הוא דורש חוב ….
…הרעם הוא ייסור בחלום אם הוא מגיע למקום, והלם של המוות, והרעם מצביע על מחלות ורעמים של מי ששרף אותם, ואם שרפו משהו שיש לו תועלת, זה מעיד על דיכאון . והרעם הוא אזהרה לאלה שביצעו חטאים, והרעם אוהב טוב . הרעמים מצביעים על המגפות והפורענות שאדוננו סובל ממי שרוצה, כמו ארבה, ברד, רוחות, מחלות, סנוניות, אבעבועות שחורות, מגפה וחום, ועשויים להצביע על עניין גדול שמגיע מהמלך שיש בו הרס , חיבה, או הרס . הרעם מעיד על הגעתו של סולטן לא צודק, והוא עשוי להצביע על כמה תאונות מפורסמות כמו מוות נוראי, שריפה, הריסה וגנבים . מי שרואה ברק שנופל בביתו וחולה, הוא ימות, ואם הוא נעדר, הוא יציית לו, ובעל המשטרה גובר עליו . ומי שרואה שביתות ברק נופלות בסיבובים, אנשים עשויים להיות מתעללים . ואם מכת ברק נופלת בדונמים ובבוסתנים, אז מכות ובעלי מעשר וגביית מיסים, ועוול, שחיתות ופחד עז התפשטו באותו מקום . ומי שרואה רעם שנופל בעיירה ושורף את אדמתה, אז זה כוח שיורד באותה מדינה, ושחיתות ועלות גבוהה תתרחש ממנה ….
…השוט : הסולטן, וההפרעה שלו בהכאת הסולטאן הולכת, ועריקתו עריקתו של הסולטן . ופגיעה בחיה בשוט מציינת שבעליה מתפלל לאלוהים הכל יכול בעניין . אם הוא מכה אדם בשוט שאינו נשלט והידיים אינן מושטות, הוא ממריץ ומייעץ לו . אם זה כואב לו, הוא מקבל את ההטפה . אם הוא לא יפגע בו, הוא לא ילמד . אם דם זורם ממנו בעת הכאה זה עדות לאי צדק . אם לא, זו עדות לאמת . אם המוכה היכה מדמו, אז הוא נפל על מי שהוכה בכסף אסור . ועיוות השוט בעת מכות מעיד על עיוות העניין בו הוא נמצא, או על הטיפשות שמשמשת אותו בפקודתו . ואם הוא נפגע מהשוט, זה מעיד על עזרתו של אדם לא ערבי המחובר לסולטאן שמקבל את דבריו . אם הוא רואה כאילו שוט יורד עליו משמים ועל אנשי ארצו, אז אלוהים אדירים מפעיל עליו סמכות לא צודקת או עליהם עם חטא שהם רכשו, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אז שפך אדונך שוט ייסורים עליהם . ”…
…המחברת מציינת בחלום את התוכנית לאדם שחולם ואת הזיכרון לדברים ישנים . וספרי המלכים מציינים שטחים ואוצרות . וראייתו מעידה על יתרונות ופרנסה . ואולי מסומן על ידי דאגה, צער, מכות והערות ….
…פעימת הדאף : הם צער, חוסר מזל ותהילה, עבור מי שנמצא איתו, ואם זה ביד של שפחה, אז זה ידוע לכאורה לפי מידת הופעתו מהות, וזה מכות חלל ידועות, ואם זה עם אישה, זו סונה ידועה ומפורסמת לאורך כל השנים . אם הוא נמצא עם גבר, אז הוא מפורסם, וכל כלי הנגינה והשירים בחתונות הם חוסר מזל עבור אנשי הבית ההוא ….
…מי שרואה שיש לו ביתן שהוכה, אז הוא יכה בסמכות גדולה וטוב, ומי שרואה שיש לו סיר מוכות או מכות כיפה, אז הוא יפגע בסולטנה בלי הביתן. ומי שרואה שסולטנה יצאה מאל-אחביה זה יציאת פרידה, אז הוא ייסר מסמכותו על כך, ומי שרואה שהבניינים מקופלים, סמכותו לכך נעלמת, או שחייו נגמרים ….
…השיגעון נמצא בחלום עושר ותהילה, ומעיד על הרצון של העולם הזה ועל השמחות והתענוגות . אם הוא מתבלבל בחלום לגבי נגיעה במשהו, זה מעיד על אכילת זריעה . ונאמר : אי שפיות מעיד על כניסה לגן עדן, וטירוף הוא כסף שפוקד את בעליו, אלא שהוא עובד לבזבז אותו . נאמר : זו כבדת ירושה . והילד המטורף שר את אביו . והטירוף של נשים פוריות שנה . ושיגעון מעיד על אהבה, מכות כואבות או מעשים נכונים ….
…מכות : זה משפיע על הטחונים הטובים ביותר בידי החובט, אך כדי לראות אם הוא הכה אותו בעץ, זה מצביע על כך שהוא מוכן יותר לא לפגוש אותו לעשות . ומי שרואה את זה כאילו מלאך מכה אותו בעץ, הוא יכסה אותו . ואם הכה אותו בגבו, ישלם את חובו . אם היה מכה אותו על מוגבלותו, הוא היה מתחתן איתו . ואם היה מכה אותו בעץ, מה ששנא היה מכה אותו . נאמר שהמכה מסמלת שינוי, ונאמר שהמכה מטיפים . ומי שראה שהוא מכה אדם בראשו בדפיקה וזה השפיע על ראשו והשאיר את חותמו עליו, הוא רוצה שהבוס שלו ילך . אם הוא הוכה בעפעף עינו, הוא רוצה להפר את דתו . אם הוא משך את המכסים מעפעפו, זה קורא לו כפירה . אם הוא היכה את גולגולתו, אז בשינוי השינוי הוא הגיע לסופו, והחלוץ משיג את מטרתו . אם הוא היכה את אונת אוזנו או סדק אותה וייצא ממנה דם, אז תחתך בתם של המוכה . נאמר כי כל אחד מחבריו מציין את קרוב המשפחה המפרש אותו חבר . חלק מהפרשנים אמרו כי הכאה היא תחינה, ולכן מי שרואה שהוא מכה אדם, עליו להתפלל נגדו . אם הוא מכה אותו בזמן שהוא קשור, הוא מדבר מילים רעות ומשבח אותו על מכוער ….
…דקדוק לראות בחלום מעיד על קישוט ושיפור הדיבור . אולי החזון הדקדוקי הצביע על רוע, מכות והמצאה . ומי שנכנס לחלום מבחינה דקדוקית והיה מאלה שמזייפים דיבור, הוא דבק באמת ויודע זאת, ואם הוא כופר הוא הופך למוסלמי, ואם הוא חוטא הוא חוזר בתשובה לאלוהים הכל יכול . ואם זה היה גמגום, חיק, מחרטת, אמנות או מטומטם, שאלוהים ירפא זאת . ומי שרואה בחלום שהוא הפך לדקדוק או ישר מדגיש את עושרו לאחר עוניו, ביטחונו ממחלתו והצלתו ממצוקתו ….
…מי שרואה את זה כאילו הוא חותר למען האלוהים : אז הוא ישתדל קשה בעניין ילדיו ויקבל טוב ורחב לאמרת הקב~ה : ~הוא מוצא מכות גדולות וגדולות על הארץ .~…
…רעם : זה אולי מעיד על סעודת הסולטאן, מאיים עליו ומאיים עליו, וממנו נאמר שהוא רועם וזורח . אולי הוא הצביע על הבטחות טובות והזמנות קצרות, משום שהוא מצווה על מלך העננים להתרומם ולהיות נדיב לכל מי שאליו הם נשלחו . הרעם מעיד גם על תופי הזחילה והלידה מחדש, עננים על חיילים, ברקים על ראשי חץ ופריטים ודגלים צבעוניים שפורסמו, גשם על שפיכת דם, ורעמים על המוות . מי שרואה רעמים בשמיים, הם פקודות המגיעות מהסולטאן, ואם הוא רואה שמטובתו בגשם והאנשים זקוקים לו, הדבר מעיד על הגשם או על הבטחותיו של הסולטאן הטוב, והוא עשוי להצביע על שני הפרצופים ולהטיף לשני הדברים, גם אם האדם עם החזון הוא מישהו שייפגע מהגשם, כמו המטייל, הקטינים והכביסה והבנייה והקציר, ומי שיעבור את דרכם, או שגשם מזיק לו ועושה את זה ומקלקל את מה שהוא עשה, והם אישרו את זה לפני עלות השחר, כך שהם מזהירים לקחת את המתנה ולהתכונן לגשם, וגם פקודות הסולטן, או פשע בגין זה מזיק . מה דעתך אם הגשם באותה תקופה היה מזיק כמו גשם בקיץ ? ואם הוא רואה ברקים ברקים, אזי משמעות ההבטחה מאושרת במה שהוא מציין . ואם השמש הייתה בולטת בזה ולא היה גשם, אז תיפוף ופריטים שיצאו מהסולטאן כדי לפתוח אותו הגיעו אליו, והבשורה הטובה הובאה לו, או להוביל את החוזה של כמה משליטיו, או לשלוח אותו החוצה או לקבל אותו מחלק מהסרסורים שלו . ואם יש גשם, חושך ורעמים, אז גם מכות מהשמיים, כמו ברד, רוח, ארבה ודוב, או מגיפה ומוות, או סכסוכים או מלחמה אם המדינה היא מדינה של מלחמה, או שאנשים מצפים זה מאויב . כמה מהם אמרו : רעם ללא גשם של פחד. אם הוא רואה רעמים, אז הוא ישלם חוב, ואם הוא חולה, הוא חף מפשע, ואם הוא כלוא, הוא ישוחרר . באשר לרעמים, הברקים והגשמים, זהו כבוד למטייל וחמדנות לתושב . רעם היה הבעלים של כוח משטרה גדול . חלקם אמרו : רעם ללא ברק מעיד על התנקשות, הטעיה, שקר ושקרים, מכיוון שהוא מצפה לרעמים אחרי ברקים . נאמר כי רעש הרעם מעיד על מריבה ומחלוקת . ברק : מציין את הפחד מהשליט, את האיום וההבטחה שלו, להב הלהיטים ואת מכת השוטים, ואולי הסמכות הצביעה כנגד זה, ההבטחה הטובה, הצחוק, התענוג, הרצון וחמדנות הרצון ותקווה, בגלל מה שיש לו בייסורים, בייסורים ובאבן, ברחמים ובגשמים, כי ממה שמתארים אנשי החדשות, מלך העננים שאמון על השוט שלה, וקולו רעם עליו במילים של הקב~ה : ~ הברק מראה לך פחד ותאוות בצע .~ זה נאמר מתוך פחד מהנוסע ותאוות בצע לתושב, החקלאי, בגלל הגשם שהיה איתו . בכל פעם שברק מציין זאת, הוא מהיר ודחוף, בגלל מהירות עזיבתו וחוסר העברתו . מי שרואה ברק בלי אנשים, או שיראה את אורותיו פוגעים בו או חוטף את עיניו, או נכנס לביתו, אם הוא נוסע, הוא יהיה בחופשה, בין אם בגשם ובין בפקודת שליט, ואם הוא חקלאי שאדמתו התייבשה וצמא לנטוע אותה, הוא יטיף לצניעות ורחמים, ואם אדונו, אביו או סמכותו מכעיסים אתו. , וצחק עליו . ומשוררים השוו צחוק לברק ובוכים מגשם, כי הצחוק בקרב הערבים הוא מראה של דברים נסתרים ומראה הסתרות, ולכן הם נקראים אבקה אם הם נרפאים בעפעף כצחוק, ואם יש גשם איתו , זה מעיד על הכיעור של מה שנראה לו ממה שהוא בוכה, אז זה או ברק . מילים בוכות, או שוט שבוכה אותו, והגשם יהיה הדם שלו או חרב שלוקחת את נשמתו . ואם הוא חולה, ראייתו זורחת ועיניו דומעות, ומשפחתו בכתה ואמרה את התמדה שלו ומהר מותו במהירות, ומי שרואה שהוא אכל את הברק או היכה אותו או את ענניו, אז אדם קורא אותו לעשות משהו צדיק וטוב . וברק מעיד על פחד עם תועלת . ואמרו שברק מעיד על התועלת ממקום רחוק . ומי שראה ברק שורף את בגדיו, אשתו תמות אם היא הייתה חולה ….
…דקדוק לראות בחלום מעיד על קישוט ושיפור הדיבור . אולי החזון הדקדוקי הצביע על רוע, מכות והמצאה . ומי שנכנס לחלום מבחינה דקדוקית והיה מאלה שמזייפים דיבור, הוא דבק באמת ויודע זאת, ואם הוא כופר הוא הופך למוסלמי, ואם הוא חוטא הוא חוזר בתשובה לאלוהים הכל יכול . ואם זה היה גמגום, חיק, מחרטת, אמנות או מטומטם, שאלוהים ירפא זאת . ומי שרואה בחלום שהוא הפך לדקדוק או ישר מדגיש את עושרו לאחר עוניו, ביטחונו ממחלתו והצלתו ממצוקתו ….
…ואם הוא רואה שאכל רימון בימי החורף או שלף ממנו משהו ואכל אותו, אז מפרשים אותו מכות, ובכלל את הרימון החמצמץ, בין אם זה היה בזמנו ובין אם בזמן, אז זה לא ראוי לשבח ….