…אדם נדיר הגיע לאבן סירין והוא אמר שראיתי חלוק נחל שנפל לי באוזניים, והזרקתי אותו ואז יצאתי החוצה והוא אמר, אתה איש שיושב עם אנשי החדשנות ואתה שומע מילה מגונה, אבל אתה חוזר בתשובה ….

…לראות כף בחלום מנבא שאתה תהיה עד לאירועים הקשורים לעבודה המעשירים אותך ומעניקים לך עושר . אם אתה רואה כף שבר או צייד, זה מנבא שמזל רע מתקרב אליך, ולא תמצא שום בריחה ממנו . ~ כף : אטין מכונה החוצה .~…

…בצל : חלקם לא אהבו את האומר הכל יכול : ~ ובצל ~. וכמה מהם אמרו : זה מצביע על הופעתם של דברים נסתרים, כמו גם קטניות אחרות בעלות ריח, וחלקם אמרו שזה כסף, וקילוף בצל מעיד על הערצה לאדם . שום : שבח מכוער, ונאמר שכסף הוא חראם, ואכילתו מבושל מעידה על חזרת בתשובה . ונאמר שאיש בא לאבו הוריירה ואמר : ראיתי את שליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, יושב במסגד, ואנשים נכנסים ומברכים אותו, אז באתי להיכנס אליו, ואם גברים עם שוטים הם מנעו ממני להיכנס, הוא אמר, תן לי להיכנס, והם אמרו שאכלת שום והם הוציאו אותי החוצה . אבו הוראירה אמר : זה כסף מרושע שאכלתי ….

…מים אם חלמתם על מים טהורים, זה מנבא שתממשו בהצלחה ובהנאה . ואם המים בוציים, אז תהיה בסכנה ומלנכוליה תתפוס את מקום השמחה . אם אתה רואה מים עולים בבית שלך, המשמעות היא שאתה תתקשה לעמוד בפני הרעות ואם אתה לא רואה את המים שוקעים, תיחשף להשפעות מסוכנות . אם אתה רואה את עצמך דוחף מים החוצה וכפות הרגליים שלך נרטבו, הדבר מנבא כי צרות, מחלות וסבל יכבידו עליך, אך תסכל אותם בהתעוררותך . ניתן להחיל את אותו הדבר גם על מים עכורים שעולים בספינות . אם נפלתם למים בוציים, זה מנבא שתעשו טעויות מרירות רבות ותסבלו מעצב גדול כתוצאה מכך . אם אתה שותה מים עכורים, המשמעות היא מחלה, אך שתיית מים צלולים ומרעננים מובילה למימוש התקוות הטובות . אם אתה משחק במים זה אומר התעוררות פתאומית של אהבה וחיבה . אם אתה מרסס מים על הראש, המשמעות היא שההתעוררות הרגשית שלך לאהבה תתמודד עם חילופי דברים מסוימים . ילדה שלומדת חלומות מספרת את החלום הבא ואת התרחשותו המטפורית בעולם הערות : ~ בלי לדעת איך, רכבתי על סירה בחלום ושכשכתי מים כחולים וצלולים עד שהגעתי למעגן הסירה שמצאתי לבן כשלג אבל הייתי מחוספס וסדוק . הערב הבא גבר נעים בקר אותי אבל נשאר עד מעבר לזמן אמהות לאפשר, הייתי נתון להכפיש אלים בשביל זה . ~ המים הכחולים והסירה הלבנה והיפה היו סימני אכזבה בסמל ….

…זה בחלום המעיד על ערכי הבית . ודלתות פתוחות הן שערי הפרנסה . המשמעות של דלתות הבית נופלת על נשים, אם הדלתות חדשות אז נשים בתולות, ואם הדלתות לא סגורות אז נשים בתולות . ומי שראה שהוא סוגר דלת של בית ברזל, הוא היה מתחתן עם בתולה . ומי שרואה את דלת הבית שונה ממצבו, אז הוא שינה את מצבו של בעל הבית, ואם הוא רואה את זה נופל או נעקר כלפי חוץ, או שהוא רואה שהוא שרוף או שבור, אז זה פורענות אליה נחשפים ערכי הבית . כמו כן, אם הישן רואה את הדלת סגורה לאחר שנשלפה החוצה, הרי שהאיש צריך להישאר, ואם הוא רואה אותה חסומה, אז זה מצער גדול עבור אנשי הבית ההוא . ואם הוא רואה דלת קטנה במרכז ביתו, הרי שלא אוהבים אותה, משום שהיא נכנסת לבושה, מכיוון שהגדילה את דלת ביתו והתרחבה וחזקה ללא כיעור, הרי זה טוב הערכים . ואם הוא רואה את אחד האריות קופץ בפתח ביתו, העם הבלתי מוסרי עוקב אחר אשתו . אם הוא רואה שהוא מחפש את דלת ביתו, אז הוא לא מוצא אותו, כי היא מבולבלת לגבי העניין העולמי שלו . ואם ראה שהוא נכנס דרך דלת, הוא היה במריבה בה הוא ניצח . ואם הוא רואה שערים נפתחים, אז נפתחים לו שערי העולם הזה . ואם הוא רואה שדלת ביתו התרחבה מעל מספר הדלתות, הרי זו כניסת אנשים מעליו ללא רשות . אולי גסיסת הדלת ממיקומה הייתה פטירתו של בעל הבית ממוסריו וממצבו, ושינוי תנאי ביתו לסתירה למה שהיה להם קודם . אם הוא רואה שהוא יצא מדלת צרה למקום רחב, אז הוא יוצא ממצוקה ליכולת, ומייסורים ופחד לביטחון . וטבעת הדלת היא כמו הגבה או השליח, אז מי שרואה שיש בליבה שלה שתי טבעות, יש לו חוב לשני אנשים, ואם הוא רואה שהוא כרת את טבעת הדלת שלו, אז הוא נכנס לחידוש . ומי שיראה את האש בוערת את הדלתות, אשתו תמות בקרוב . ושערי העיר מעידים על בעליה האחראים על עניין הדת ועל העולם בה . דלת הבית מעידה על הבונה שלה ועל זה שאחראי על האינטרסים של אנשיה . ודלת הבית מציינת מי גר בה . וכניסה דרך הדלתות הלא ידועות מעידה על ניצחון על האויבים, ואולי הדלתות הלא ידועות מעידות על מדע, פרנסה, רווחים ונסיעה . יציאה מהדלתות היא פרדוקס ממה שהזכרנו. אם הדלת טובה, אז זה מעיד שהיא נפרדה מטוב, ואם היא נהרסת או צרה, זה מעיד שהיא נפרדת מרוע ומתכוונת למסור לעצמה . אולי הדלת מעידה על מוות, ואם הוא יוצא מהדלת ומוצא מרחב, ירק או ריח נעים, המצביעים על הטוב הבא, ואם ימצא חושך, גופה או אש, הוא ייענש בסופו של דבר . פתיחת הדלת בחלום מעידה על הפיכת הדברים לקלים יותר, וסגירת הדלת מצוקה, מצוקה ושיבוש מסיבות . פתיחת הדלת בשמיים מצביעה על התשובה לתחנון או לאיסור ביצוע האסור, או למשך הייסורים, הנקמה והמצוקה, ואם הגשם כלוא מעיד על ירידתו, ותחיית האדמה לאחר מותו. . פרק הסוד שעודכן בבית מציין את הטוב והרע שמשמעותו של החזון, שכן הוא היה מוסתר ובנוי היטב, הוא הגיע למטרתו בהסתרתו, ואם הוא נראה ממנו בבית, זה מעיד על הצגת שלו סודות וחשיפת תנאיו, ואולי דלת המסתורין מעידה על תהילה, גובה, אומה ונעורים . אולי זה הצביע על צדקה של הסוד והיחס הטוב בינו לבין אדונו . ומי שרואה דלת חדשה לביתו, או רואה נגר שהתקין או התקין אותה, זו בשורה טובה של בריאות . ומי שרואה שהוא רוצה לסגור דלת אבל לא יכול, אז זה משהו שקשה לו אשתו . ומי שיראה שהוא נכנס לעם דרך השער, הוא יזכה בניצחון על אויביו ויפריך את טיעוני מתנגדיו . ומי שרואה את דלתו נעקרה והתקין מישהו אחר, הוא מוכר את ביתו, ומי שנכנס לבית וסוגר את דלתו מוגן מפני חטא, והדלת ושתי הטבעות נדיבות ודורשות חוב ….

…ומי שרואה שהוא באש הגיהינום, אז הוא נוזף על חטאיו שהוא מתעקש עליהם, ואם הוא צדיק אז הוא יתחמם או ייפול לפורענות או למאסר, ואם הוא ייצא החוצה, הוא ייפטר מזה. הוא אכל משהו מהאוכל שלה, כי זו אחת הפעולות של החוטא, ואם אישה רואה שהיא נכנסה לאש, זה מעיד על גירושיה. אם הגירושין פוגעים בה, ומי שרואה אותה ולא סובל ממנה כל נזק, הרי שזו אחת הדאגות והצערות של העולם הפוקדים אותו באותה מידה שהוא קיבל מחום שלה ומי שראה אותה במקום שצוין שיש סולטן מתעתע או אדם שתלטני שלא מותר וגם לא אסור, ובמקום הזה תהיה מלחמה או רעב ומחירים וסחורות גבוהים…

…האם מותר לראות את אלוהים בחלום? התשובה לכך : כי אנשי הבעת הסכימו שזה מותר לראות את אלוהים בתוך חלום ובריאות , מלבד הרצון לראות את השלום הנביא עליו . אבן אלבקלאני אמר : ראה את אלוהים בחלום מחשבות בלב סמנטיקה מאחורי על הדברים מאשר להיות כמו כל יאת מרה אחרת , ואלוהים יודע (1). ש : מהם נימוסי הראייה הטובה? מה הדוגמה שלה? ת : החוקרים הזכירו נימוסים שמי שראה חזון צדק יעשו, כלומר : 1 להיות אסיר תודה על כך . 2 • אן אסטבר החוצה . 3 • מדברים על אן אבל כל מי שאוהב בלי שנוא . עליו השלום, אמר : אם ראית חזון של אהבה אליו הוא מאלוהים , פלייהמד מאת אלוהים וזה קורה . . ~(2) . קטעי ההתגלות מתקנים השראה כאלוהים של מגיה בלב המשרת, מילה אומרת לאדון עבדו בחלום, בעודו אומר פולחן שקט ואחרים, כולל : מפגש בין רוח חיים ישנים של המתים ממשפחתו קרוביו וחבריו , ואני אדבר בו בהמשך הפעלת יותר, בעזרת השם . כולל : את העלייה של הנשמה שלו לאלוהים לה אותו . כולל : הזנת רוח של גן העדן ואת Mhahadtha ואחרות (3) ___________________ (1). אבן חג'ר – אופ – (388 \ 12) (2) קריינים בוכרי גם להרחיב – אופ – (369 \ 12) (3) בנו של ערכים – רוח – אופ – עמ '63 ** תוך ציטוט של ד~ר פחד אל- עוסיימי…

…בחלום, הנישואין נכנסים לעניינים צרים, הדרך החוצה, ואולי הם מעידים על מוות ….

…ומי שרואה שהוא מתחתן עם אמו והיא מתה, אז זה מעיד על פקיעת חייו, כי אלוהים אדירים אמר: ~ ממנה בראנו אותך, ובזה אנו מחזירים אותך, וממנו אנחנו מוציאים אותך החוצה . ~ הפסוק, והראשון שבהם הוא חזון זה אם בעליו נעדר מפגישה עם אמו אם הייתה נוכחת ….

…זה כסף בחלום כי זה מכספי עפר ועפר . ומי שרואה אבק בין שמים לארץ, אז זה מעורפל, והוא לא יודע את הדרך החוצה . ומי שרואה שהוא משיל את ידיו או את בגדו מעפר, הרי הוא עני, ונאמר : הוא חי זמן רב, וכל מי שרואה שהטיל עליו אבק . אם האבק נמצא ברוח, ברק ורעם, הרי זה צחיחות וחומרה . ומי שראה שהוא רכב על סוס ורץ איתו עד שהאבק פגע, ואז היבלת לוקחת את זה ומתעמקת בשקר ומעוררת סכסוכים ….

…** חזון הנביא, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום, הגורם למחלתו .. בין הצביעות הוא חזון הנביא, תפילת האל ושלום עליו, במחלתו שהכאב ש פגע בו נגרם על ידי כישוף. לדברי הישאם בן אורווה, בסמכות אביו, בסמכותו של עיישה – שאלוהים יהיה מרוצה ממנה – היא אמרה : קסמו של שליח האל, שאלוהים יברך אותה. עליו ועליו יהודי מיהודי בני זוריק התקשר ללפיד בן אל-אסאם שאמר : עד שליח אלוהים, שיהיה עליו תפילת האל ושלום, דמיין שהוא עושה משהו ומה שהוא עושה, גם אם זה היה יום אחד או לילה אחד, שליח האלוהים, יהי עליו תפילת אלוהים ושלום, נקרא, אז התחנן, ואז התקשר ואז אמר עאישה : הרגשתי שאלוהים נתן לי רשות כששאלתי אותו על זה. באו אלי שני גברים, ואחד מהם ישב לי בראש והשני על הרגל שלי, והוא אמר שהראש שלי לזה שברגל שלי או זה עם גבר אמר לזה שבראשי : איזה כאב הוא האיש? הוא אמר : מהרפואה שלו? הוא אמר : Labaid bin Al-Asam said : In He said : in Mashtat and Mushatta הוא אמר : יש צורך לצאת. הוא אמר : איפה הוא? הוא אמר : בבאר דהי ערוואן. היא אמרה : ואז שליח האל, שלום וברכת אלוהים עליו, בא אליה עם כמה מחבריו ואז אמר : הו עאישה, מאת אלוהים, כי המים שלה הם חינה, כאילו ראשיה מנופים. השדים . ~היא אמרה : אמרתי : הו שליח אלוהים, לא שרפת אותו? הוא אמר : ~ לא, באשר לי, אלוהים רפא אותי ושנאתי לעורר רע נגד אנשים, אז ציוויתי על זה Vent ). בסמכותו של הישאם בן אורווה בסמכות אביו בסמכותו של עאישה – שאלוהים יהיה מרוצה ממנה – היא אמרה : שליח אלוהים, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, השקיע שישה חודשים שהוא היה בא ולא בא, אז באו אליו שני מלאכים, ואחד מהם ישב בראשו והשני לרגליו, ואחד מהם אמר : מה זה? הוא אמר : Matboub אמר : מי היא התרופה שלו? הוא אמר : Labaid bin Al-Aasem said : What? הוא אמר : מסרק וקומבר בגיחות מיובשות אמרו בבאר דהירואן תחת ראוב העיר את הנביא עליו השלום משנתו, הוא אמר : ( כלומר עיישה ראית שאלוהים אופטנה באוסטפיתית ) והביא את הבאר והורה לו לקחת החוצה, הוא אמר : ( זה גם, אשר הראה ה 'לה כמו אם שלה . מי בכי החינה, כאילו הראשים היו מנופה ידי ראשי השדים ( אז עיישה אמר : אם היית כאילו אתה אמור להפיץ, אמרת : ( באשר לאלוהים אלוהים חס עלי ואני שונא לעורר ממנו אנשים רעים. ~…

…אם כי בדרך החוצה בנזק והולך ….

…בתים : בית של גבר הוא אשתו הנסתרת בבית אליו הוא שוהה, וממנו נאמר כי ככה נכנס לביתו, אם הוא מתחתן, אז הוא לוקח את זה בשבילה כי היא נמצאת בו , ודלתו היא הנרתיק שלה או פניה, והארון והארון הם בתולה כבתו או בתו החורגת משום שהיא מצועפת, והגבר אינו חי עמה . ואולי הוא ציין את ביתו גם לגופו, את בית השירות את עבדו, את חנות החיטה שאמו, שהייתה הסיבה לו לחיות עם חלב לצמיחה ולחינוך, וה- cenef מציין את המשרת שעשה גורף ומכבס, ואולי הוא ציין את האישה שנמצאת איתה לבד כדי לענות על צרכיו, משוחררת מבנו ומשאר בני משפחתו . והסתכלות על אדם מנישות ביתו מצביעה על כך שנרתיק אשתו נצפה או מנוהל, והוא חזר לכך מבחינת מחסור, טיפוח, הריסה או תיקון, הוא חזר למה שיוחס לו, כמו למשל אומר : ראיתי כאילו אני בונה בית חדש בביתי, ואם הוא היה חולה, הוא היה מתעורר וגופו בריא. כמו כן, אם יש מטופל בביתו המעיד על טובתו, אלא אם כן זה הרגלו, הוא יקבור את מי שמת עבורו בביתו, אז זה יהיה קברו של המטופל בבית, שנקרא אם הוא נבנה. במקום בלתי אפשרי, או שבכל זאת הוא צויר בלבן, או שהיה בבית באותו פריחה או שתי רוחות, או מה שמצביע על ידי אסונות, ואם אין מטופל, הוא התחתן אם היה רווק, או של בתו בעל והביא אותה איתו אם היא הייתה זקנה, או שהוא קנה סוד לפי מידת הבית וסכנתו . ומי שרואה שהוא הורס בית חדש, הוא הוכה מהם והרע, וכל מי שבונה בית או קונה אותו יסבול הרבה טוב, ומי שרואה שהוא נמצא בבית לא ידוע טיח טיח שהוא נפרד מהבתים, וכשמילים מעידות על רוע, זהו קברו . ומי שראה שהוא כלוא בבית כבול וסגור בדלתו, והבית נמצא באמצע הבתים, יהיה לו טוב ויפה . ומי שראה שהוא סבל בית או תורן, הוא ייקח את מוצרי האישה . אם בית או תורן היו נושאים אותו, אישה תישא באספקתו . ודלת הבית הייתה אישה, כמו שהיא עטפה אותה, ומי שראה שהוא סוגר את הדלת התחתן עם אישה . והדלתות נפתחות, שערי הפרנסה . באשר לפרוזדור, משרת על ידיו מבצע את הפיתרון, את החוזה ואת העניין החזק . ומי שרואה שהוא נכנס לבית וסוגר את דלתו על עצמו, הוא יימנע מלהישמע לאלוהים הכל יכול, כי אלוהים אדירים אומר : ~ והדלתות סגורות .~ אם היה רואה שהוא קשור אליו, הדלתות נסגרות והבית היה שטוח, הוא היה בריא ובריא . אם הוא רואה שביתו עשוי זהב, אש פוגעת בו בביתו, ומי שרואה שהוא עוזב בית צר, הוא יוצא מהם . לבית אין גג והשמש או הירח עלו, אישה מתחתנת שם . ומי שרואה בביתו בית רחב ידיים שאינו נמצא בו, הרי היא אישה צדיקה שתוסיף עוד לבית ההוא . אם הוא מטויח או בנוי בלבנים, הרי שמדובר באישה צבועה וארסית . אם יש נחיל מתחת לבית, אז הוא אדם ערמומי . אם זה מחימר, הרי שהוא מטעה בדת . הבית החשוך הוא אישה בעלת אופי רע, בעל אופי רע, ואם האישה רואה את זה, אז זה גם גבר . אם היה רואה שהוא נכנס לבית זרוע, הם היו מכים אותו מאישה כמו רטיבות וכמה הרבה בוץ, אז זה היה מוסר ומתוקן . אם הוא יראה שביתו רחב יותר ממה שהיה, הרי שהטוב והפוריות יתרחבו עליו והוא יתקבל היטב על ידי אישה . ומי שיראה שהוא חורט בית או מקשט אותו, תהיה מחלוקת ומהומה בבית . בית מואר הוא מדריך טוב ומוסר טוב לנשים . החומה : אדם, ואולי מצבו של האיש בעולמו הוא אם הוא רואה שהוא עומד עליו, ואם הוא ייפול ממנו, הוא יוסר ממדינתו . אם הוא ראה שהוא דחף קיר, אז הוא זרק אותו החוצה ואז הוא הפיל אדם ממדרגתו והשמיד אותו . והחומה היא אדם נמנע שיש לו חוב, כסף וגורל, כמו החומה ברוחבה, בהידוק ובגובה שלה, והאדריכלות סביב זה בגלל זה . ומי שרואה קירות שבונים רשימה הזקוקה לכד, אז הוא מלומד או אימאם שמצבו נעלם . אם הוא רואה אנשים זורקים אותם, אז יש לו חברים שמטילים את ענייניו . ומי שרואה שהוא נפל על קיר או על משהו אחר, הוא עשה הרבה חטאים ומחיש את עונשו . סדק בקיר, עץ או ענף הוא גורלו של אחד מבני ביתו, ושניים כמו עגילים ושני פטמות . ומי שרואה קירות לימוד, אז הוא אימאם צודק, חבריו ומשפחתו הלכו . אם הוא יחדש את זה, הם היו מתחדשים וחוזרים למדינתם הראשונה במדינה . אם הוא רואה שהוא מחובר לקיר, אז הוא מחובר לאדם רזה, וכוחו ככל שהוא יכול מהקיר . ומי שמתבונן בקיר ורואה בו את הדוגמה שלו, הוא ימות וייכתב על קברו ….

…ומי שפולט רוח : יש לה קול בקהל אנשים או שאינו מבצע טשטוש, הוא מחליק במילה, ומי שפולט דיבור, ומי שבולט החוצה יפרה ילד ….

…שתן היא בחלום, לבזבז את כספו על משהו שאינו מותר לו, או לקיים יחסי מין עם משהו שאינו מתאים לו . ודיוריזה בחלום היא עדות לייצור פרנסה . והחזקת השתן וקשיותו עשויה להצביע על דחיפותו בעניינים וחוסר צדקנות, וכי המזרק אינו מסתפק בהחלטה עד שלא ישלם את מה שהקפיא ממנה . ולהטיל שתן בחלום זה כסף אסור . ומי שרואה שהוא נמצא במקום לא ידוע, יתחתן עם אישה במקום ההוא . ונאמר : מי שרואה כאילו הוא משתין, הוא מוציא מזונות שחוזרים אליו . ומי שרואה את עצמו שחוק בבאר, הוא יבזבז מהכסף המותר רווחים . ומי שיראה שהוא נשחק על סחורה, הוא יאבד את הסחורה ההיא . חבר בנישה מוליד בן מדען . ומי שרואה כאילו הוא התבלה על הקוראן, אחד מילדיו ישנן בעל פה את הקוראן הקדוש . ומי שרואה את עצמו כאילו הוא מוזג חלק ומגביל חלק, אם הוא עשיר, חלק מכספו ייעלם, ואם הוא נסער, חלק ממצוקתו ייעלם . אם הוא רואה בכך שאדם אחר משתין עימו, אז השתן שלהם מעורבב, והם נופלים להמשך וזיקה . אם הוא יראה שהוא מזרק הוא יכעס על אשתו . אם השתן חזק עליו, והוא לא יכול למצוא מקום לזה, הוא רוצה לקבור כסף ולא יכול למצוא מקום קבורה . אם הוא יראה שהוא השתין במקום השתן, אז הוא ישוחרר אם הוא עני, ואם הוא עשיר, הוא מאבד את כספו . אם היה רואה אנשים שמנגבים את השתן שלו, ילד היה נולד לו, והאנשים היו הולכים אחריו . אם הוא רואה אדם שידוע שהוא רע עליו, אז הוא משפיל אותו בכך שהוא מוציא עליו את כספו . אם אדם רואה שהוא משתין חלב, הוא יאבד את האינסטינקט שלו. אם אדם מוכר שותה אותו, אז הוא מוציא עליו כסף חוקי בעולמו . ומי שרואה שהוא משתין דם, הוא יבוא לאישה גרושה, או לאישה עם מהראם, והוא לא יודע את זה . אם הוא יראה שהוא משתין את זאפרנה, יהיה לו בן חולה . אם הוא רואה שאין לו מיץ, אז הוא מוציא את כספו . אם הוא רואה כאילו אין לו לכלוך או בוץ, הרי הוא אדם שאינו משפר את ההדחה . כי האש נולדה לו בן סמכות . הזוטות החיוורת ביצעה מגונה עם משפחתו . אם קיא יוצא במקום שתן, זה מצביע על ילד אסור . ואם ציפור תצא החוצה, ייוולד ילד שמתאים למהות אותה ציפור בטוב ובשחיתות . ומי שנודד בעמידה מוציא את כספו מחוסר ידיעה . מי שלובש את חולצתו יהיה לו בן, ואם אין לו אישה, הוא יתחתן . אם הוא רואה שהוא משתין באפו, אז הוא בא אסור . ומי שיראה שהוא משתין באחד ממקומות השוק, הוא ייחשב לחשבון השוק . ראה שאביו של ארדשיר בן סאסאן היה רועה צאן כמו חבר והרומם אותו דוד קיטור של כל השמים, הוא שאל את באבק את המעבר, הוא אמר : אל אובארבה אפילו ייחסת לבן נועז בך, וועד זה, אמר : נולד לך לגולם יש סיכויים היה טוב . ומי שרואה שהוא איבד את חייו בבית עם, בשכונת הקהילה, או במסגד של עם, מדינה או כפר, אז הוא זורק איתם נישואין . ומי שרואה שהוא משתין בבקבוק או באגן, או בצנצנת, באר, או אחת הרוסה, אז הוא יתחתן עם אישה . זה הרגיש כי בראש הים לצאת כסף לסולטאן בעשר או זאקאט ואחרים . ומי שראה שהוא חשב שילדיו יתפשטו . ומי שרואה כי איבר המין יוצא מאברי המין שלו, אז נולד לו ילד שמשתתף בכל הידע, כי העט שומר על כל הידע . ואם הוא רואה שגלולה יצאה מגופו, אז נולד לו ילד ויהיה לו אויב . ומי שרואה שהוא השתין הרבה, בניגוד להרגל, או זיהם אותו, או שזה מריח רע, או שהוא השתין בזמן שאנשים מסתכלים עליו, זו עדות לזדון או לביטוי של רוע שנחשף . ושתיית שתן מעידה על חשד לרווחים או כסף אסור ….

…רעם : זה אולי מעיד על סעודת הסולטאן, מאיים עליו ומאיים עליו, וממנו נאמר שהוא רועם וזורח . אולי הוא הצביע על הבטחות טובות והזמנות קצרות, משום שהוא מצווה על מלך העננים להתרומם ולהיות נדיב לכל מי שאליו הם נשלחו . הרעם מעיד גם על תופי הזחילה והלידה מחדש, עננים על חיילים, ברקים על ראשי חץ ופריטים ודגלים צבעוניים שפורסמו, גשם על שפיכת דם, ורעמים על המוות . מי שרואה רעמים בשמיים, הם פקודות המגיעות מהסולטאן, ואם הוא רואה שמטובתו בגשם והאנשים זקוקים לו, הדבר מעיד על הגשם או על הבטחותיו של הסולטאן הטוב, והוא עשוי להצביע על שני הפרצופים ולהטיף לשני הדברים, גם אם האדם עם החזון הוא מישהו שייפגע מהגשם, כמו המטייל, הקטינים והכביסה והבנייה והקציר, ומי שיעבור את דרכם, או שגשם מזיק לו ועושה את זה ומקלקל את מה שהוא עשה, והם אישרו את זה לפני עלות השחר, כך שהם מזהירים לקחת את המתנה ולהתכונן לגשם, וגם פקודות הסולטן, או פשע בגין זה מזיק . מה דעתך אם הגשם באותה תקופה היה מזיק כמו גשם בקיץ ? ואם הוא רואה ברקים ברקים, אזי משמעות ההבטחה מאושרת במה שהוא מציין . ואם השמש הייתה בולטת בזה ולא היה גשם, אז תיפוף ופריטים שיצאו מהסולטאן כדי לפתוח אותו הגיעו אליו, והבשורה הטובה הובאה לו, או להוביל את החוזה של כמה משליטיו, או לשלוח אותו החוצה או לקבל אותו מחלק מהסרסורים שלו . ואם יש גשם, חושך ורעמים, אז גם מכות מהשמיים, כמו ברד, רוח, ארבה ודוב, או מגיפה ומוות, או סכסוכים או מלחמה אם המדינה היא מדינה של מלחמה, או שאנשים מצפים זה מאויב . כמה מהם אמרו : רעם ללא גשם של פחד. אם הוא רואה רעמים, אז הוא ישלם חוב, ואם הוא חולה, הוא חף מפשע, ואם הוא כלוא, הוא ישוחרר . באשר לרעמים, הברקים והגשמים, זהו כבוד למטייל וחמדנות לתושב . רעם היה הבעלים של כוח משטרה גדול . חלקם אמרו : רעם ללא ברק מעיד על התנקשות, הטעיה, שקר ושקרים, מכיוון שהוא מצפה לרעמים אחרי ברקים . נאמר כי רעש הרעם מעיד על מריבה ומחלוקת . ברק : מציין את הפחד מהשליט, את האיום וההבטחה שלו, להב הלהיטים ואת מכת השוטים, ואולי הסמכות הצביעה כנגד זה, ההבטחה הטובה, הצחוק, התענוג, הרצון וחמדנות הרצון ותקווה, בגלל מה שיש לו בייסורים, בייסורים ובאבן, ברחמים ובגשמים, כי ממה שמתארים אנשי החדשות, מלך העננים שאמון על השוט שלה, וקולו רעם עליו במילים של הקב~ה : ~ הברק מראה לך פחד ותאוות בצע .~ זה נאמר מתוך פחד מהנוסע ותאוות בצע לתושב, החקלאי, בגלל הגשם שהיה איתו . בכל פעם שברק מציין זאת, הוא מהיר ודחוף, בגלל מהירות עזיבתו וחוסר העברתו . מי שרואה ברק בלי אנשים, או שיראה את אורותיו פוגעים בו או חוטף את עיניו, או נכנס לביתו, אם הוא נוסע, הוא יהיה בחופשה, בין אם בגשם ובין בפקודת שליט, ואם הוא חקלאי שאדמתו התייבשה וצמא לנטוע אותה, הוא יטיף לצניעות ורחמים, ואם אדונו, אביו או סמכותו מכעיסים אתו. , וצחק עליו . ומשוררים השוו צחוק לברק ובוכים מגשם, כי הצחוק בקרב הערבים הוא מראה של דברים נסתרים ומראה הסתרות, ולכן הם נקראים אבקה אם הם נרפאים בעפעף כצחוק, ואם יש גשם איתו , זה מעיד על הכיעור של מה שנראה לו ממה שהוא בוכה, אז זה או ברק . מילים בוכות, או שוט שבוכה אותו, והגשם יהיה הדם שלו או חרב שלוקחת את נשמתו . ואם הוא חולה, ראייתו זורחת ועיניו דומעות, ומשפחתו בכתה ואמרה את התמדה שלו ומהר מותו במהירות, ומי שרואה שהוא אכל את הברק או היכה אותו או את ענניו, אז אדם קורא אותו לעשות משהו צדיק וטוב . וברק מעיד על פחד עם תועלת . ואמרו שברק מעיד על התועלת ממקום רחוק . ומי שראה ברק שורף את בגדיו, אשתו תמות אם היא הייתה חולה ….

…אם הוא רואה שאבק התקין משהו, אז זה כסף כי זה מעפר, ואם הוא רואה אותו בין השמים לאדמה, זה עניין דו משמעי שאינו יודע את הדרך החוצה ממנו, ממש כמו ערפל ….