…מי שרואה שהוא חופר בור כדי לפגוש מישהו או באר, אז הוא שולל ופונה נגדו כשהוא הולך בין העם מהאמירה: שחפר לאחיו המאמין באר שה 'השליך לתוכה ….
חולם על שולף מישהו מבט החוצה
(81 פירושים ומשמעויות של חלומות על שולף מישהו מבט החוצה)…מי שרואה שהוא נמצא בעיצומו של מישהו בעיצומו, אז זה לפי מי שמביע את זה כהרג ופסיקתו ….
…ומי שרואה את הכלי של מישהו בצווארו או שהוא של מישהו אחר, אין בו טוב ….
…ומי שרואה שהוא היכה מישהו בחרב ולא חתך ולא עקב אחריו, אז זה מתפרש על ידי התרחשות הדיבור ממנו למישהו ואינו משפיע עליו . ומי שרואה שהוא מכה בחרב מישהו ועושה לו חבר, אז זה מעיד על מתן פקודה לקבוצת צאצאי ההרוגים ההם ….
…ומי שרואה שמישהו שולף את שיניו מעיד שהוא חותך את הרחם או מוציא את כספו על שנאתו ….
…ומי שרואה שהוא נלקח על ידי מישהו, אז הוא יתמוך בו, ואם הוא ממשפחת המלך, הוא רשאי לברך אותו על הידיים ….
…מה אתה חושב על מישהו שראה חזון , ואז התעורר , ואז חזר לישון וראה את השלמתו? אני רואה שהראייה הראשונה אמיתית ונכונה , בתנאי שלא קדמה לה לחשוב עליה , ולגבי החזון האחרון שהפך להשלמה אליו , זה חלום מקטרת ….
…ומי שראה שהוא מברך מישהו שאין איבה איתו, המוסלמי מעליו ישמח . אם יש איבה ביניהם, אז הוא כובש את המוסלמי ומאמין בהטבותיו . ומי שרואה כאילו בירך שייח 'שאינו מכיר אותו, הרי זה ביטחון מעונשו של אלוהים אדירים ….
…האם זה נחשב לראות מישהו שישן זמן קצר מאוד, כמו למשל אדם שישן שינה קצרה במהלך היום, או מניח את ידו על השולחן בזמן העבודה, למשל, ואז נרדם לתנומה קצרה מאוד , וחלקם עשויים אפילו להירגע ברמזורים ולעצום עיניים, ולראות ברגע זה שינה או חזון, האם החזונות הללו אמינים, והאם הם מבטאים ….. ? זו שאלה שנשאלת לעתים קרובות על ידי המתעניינים באמנות זו, ותשובתי לה היא כי חזונות במקרים כאלה הם אמינים ומביעים, והם עשויים אפילו להיות אמיתיים יותר מהחזונות הנראים בשינה ארוכה וממושכת . אז אתה מוצא מדענים שמתעניינים באמנות זו מעדיפים חזונות של כישוף, או תנומות; זוהי שנת צהריים, בניגוד לאחרים . חלקם להסיק דבריהם עם חדית של אבו Sa`id [את האמת רוב ההתגלות ידי המכשפים ], אשר סופק על ידי אחמד עם marfoo ~ו מאומתים על ידי אבן Hibban . באל-פאת קרא אבן חג'אר לפרק על ראיית הלילה, והוא אמר והסביר זאת : כלומר, חזון של אדם בלילה, האם החזונות שלו ביום שווים או שונים, והאם יש הבדלים בין הזמנים של כל אחד מהם ? הוזכר כי נסר בן יקוב אלדינורי אמר : פרשנות החזון בתחילת הלילה מאטה את פירושו, ומהמחצית השנייה היא מואצת עם חלקי הלילה המשתנים, וכי הפרשנות המהירה ביותר של את חזיונות הקסם, במיוחד כששחר שובר . בסמכותו של ג'עפר א-סאדיק : שהפרשנות המהירה ביותר של חזון הסיאסטה היא . ואם כל זה הוא העדפה לחזון היום על פני ראיית הלילה, אז אנו מוצאים שאומרים שיש שווה ביניהם, וכי אין הבדל ביניהם, ומה שבא מהסופר על זה מה שהגיע בסהיח אל-בוכרי, בסמכותו של אבן סירין שאמר : חזון היום הוא כמו חזון הלילה . אלקייראוואני אמר והסביר לה : כלומר, אין הבדל בפסיקה של הביטוי בין ראיית לילה ליום, כמו גם לחזון של נשים וגברים….
…ומי שיראה משהו ביד של מישהו, וזה מת, ויעניק לו אהבה, זה יתפרש בזול ….
…חלק מהמתורגמנים אמרו שמי שראה שהוא מתייעץ עם מישהו, הוא סומך עליו באמון, כי הוא, עליו השלום, אמר : היועץ סומך ….
…ומי שרואה מישהו שופך עליו מים, אז הוא יקבל טוב וייהנה ממנו, ואם המים רעים או לא נעימים בטעמם ובריחם, אז הביטוי שלהם נגדו ….
…ומי שראה שהוא נפל לבאר ולא מצא מישהו להרים אותו, זה קברו ….
ומי שחושב שהוא צום עבור מישהו אחר מלבד האל הכל יכול, אבל על צביעות ומוניטין, הוא לא ימצא את מבוקשו
…ומי שרואה שהוא מעליב מישהו, אז מזלזלים בו ….
…ומי שראה שהוא הורס את ביתו של מישהו אחר, הוא יקבל כסף מאחרים ….
…ומי שרואה שהוא נמצא לפני ידו של מישהו, אז הוא מושפל, ואולי גם מעיד על ריכוך ונשיקת הברך בלעדיו, ונשק לאיש בלי זה ….
…דניאל אמר, ~מי שרואה שהוא מגהץ או מגהץ מישהו, אז הוא שומע מילים חסרות תועלת, ועלול להשפיע על ליבו או להאשים אותו בהאשמה, ואם הגיהוץ נובע מבעיה, זה מעיד על טובתו של דתו ועולמו . ~…
…ומי שרואה שהוא במחלוקת עם מישהו על שתיית אלכוהול, הוא יפרש שאין בו טוב ….
…ומי שרואה שזכירתו נותקה ביד של מישהו, הוא דוחה את זה, ואם הוא חותך אותה, אז לא יהיה לו ילד, ואם הוא רואה שהוא נחלש וכוחו מצטמצם, אז הוא לא מחמוד ….
…וג'עפר אל-סאדיק אמר, ~מי שרואה מישהו שמת בזמן שהוא בדמות המתים, הוא לא יגיע למטרה לה קיווה מענייני העולם .~…
…ומי שרואה שהוא הרג מישהו והדם זרם מגופו עשיר בכמות הדם שיצאה מכסף, ואם לא נשפך ממנו דם, שלא כמוהו, ואם הוא רואה שגופו מוכתם עם הדם של הנרצחים, ואז הוא יקבל כסף מכספו ….
…ומי שרואה שהוא הרג מישהו שלא בצדק, אז הוא יהיה צייתני ולא צודק לעצמו, ואלוהים יביא עליו כוח לאחת המדבר כי אלוהים אדירים אומר, ~ ואז הוא מתעלל, כדי שאלוהים יתמוך בו . ”…
…אם הוא רואה שהוא הרג מישהו ודם לבן נפלט מגופו, זה מצביע על כך שדתו נעלמה ….
…מי שרואה שהוא הרג מישהו ולא ינתק ממנו חבר, אז הוא יקבל טוב וייהנה ממנו עבור אותו נרצח, ונאמר שהרוצח עשה עוול לנרצח, ומי שראה שהוא נהרג, הוא יש לו חיים ארוכים ….
ומי שרואה שהוא שואב את חרבו מכיסתה ויוצא כראוי, מפרש אותה הגעתו של נער צדיק ….
ומי שיראה שהוא מסתכל ארוכה על כס המלוכה ללא קשיים, הוא ימשיך בכוחו ….
…הורדת המבט היא בחלום סימן לשמירה על פקודותיו ועל איסוריו של אלוהים אדירים, שכן הקב~ה אומר : ( אמור למאמינים להנמיך עיניים ולשמור על רגשותיהם )….
ומי שרואה שהוא הפך למדען והעם מקבל את דבריו והיה בור, הוא מציין את זלזולו בעיני העם ומזכיר לו בפיו משהו שאינו מתאים, ואם הוא מלומד וראה זה מציין כבוד וגובה הגורל, ומי שראה מדען בקרבתו או דיבר אליו מילים שימושיות להאזנה שלו, זה טוב ויתרון. המלומדים המתקדמים הפכו למדינה או למקום, ואם אנשי המקום ההוא נמצאים במצוקה, במצוקה או בחוסר הקלה מאלוהים ומגלים את מה שיש להם, ומי שרואה את משפטן זה יודע זאת, זה טוב ועונג , ואם הוא לא מכיר אותו, הרי שהוא אדם טוב שנכנס למצב בו הוא רואה אותו ומי שרואה שהוא הפך למשפט והיה ברוך הבא לשם כך, כי זו השגת כבוד והגבהה, ו אם הוא מאנשי המדינות הוא חייב למלא אחר המנדט ומי שרואה את אחד המשפטנים הופך להיות לא משפטן אין טוב…
ונאמר שמי שראה כי כל אחד מכך מתבטל ומשהו יוצא מזה, אז הוא הוקל מעצב ואשליה, וייתכן שהיה לו הקלה מעייפות ומצוקה ….
ומי שרואה שהוא אומר למעבר שמע באפי, אז זה התרחשות של כסף, ואם הוא אומר שזה יצא, הכסף ילך. באינדקס הוצג כי מי שמשמעותו ביטוי לוקח בחשבון את הביטוי במה שהוא מתכוון כמו גם את המעבר ….
ומי שחושב שהוא קשור אליו במראה או בפנים שלו, אז הוא יהיה הבעלים של דת פיגורטיבית, לא אמיתית ….