…ומי שראה שהוא יורד מראש ההר, הוא היה יורד מעמדתו ויהיה חסר בזכותו, ונאמר כי ירידה מראש ההרים ודברים אחרים היא חזרה ממשהו כזה או אחר ממה שהוא קיווה לו ….

…איסמעיל בן אל-אשאת אמר, ~מי שראה כי אש נופלת מהשמים או מגשם כמו גשם, כי זו עדות לפורענות, מחלוקת ושפיכת דמים מצד מלכים וסולטנים, ומפגש האיבה בינם לבין הריגתם של אנשים רבים בפרשנות. ~ אבו סעיד, המטיף, אמר כי האש בפרשנות היא משני סוגים: אש מזיקה ואש מועילה, אש מזיקה כפי שנאמר בסמכות אבן סירין כי אדם הגיע אליו, והוא אמר: ראיתי כאילו שורש נסתר אחד נשרף באש ופגע בשני מהאש. הוא אמר לו, ~ארץ פרס היא בקר שאוכל לשנות, אז חצי ממנו נעלם, והחצי השני נפגע ממשהו קטן, אז זה היה כך. זה גם מעיד על פחד, ומי שרואה שהאש נפלה לסיבוב עד שהרסה את כל זה, אז יש מאבק וכספם נעלם, והאש במדבר היא מלחמות, וקול האש הוא המולה ובכי ….

…מי שחושב שהוא רוצה להגדיל את דלת ביתו ולא לסגור, אז הוא נמנע ממשהו שהוא לא מסוגל לעשות ….

…המצח בחלום היא נוכחותו של האיש בעם וביצוע פקודתו . אם הוא רואה בו פגם משבר או ממשהו אחר, הרי שזו ירידה ביוקרתו, ביוקרתו וביעילות הפקודה שלו . אם מישהו יראה בזה יותר, או פחות, או יותר, ייוולד לו בן שישרור בביתו . ומי שרואה שמצחו עשוי ברזל, נחושת או אבן, זה ראוי לשבח למשטרה ולנהג . ומי שרואה חזית צרה אחרת שהיא צרה ממה שהייתה בעבר, המוסר של אותו אדם החמיר לאחר טובתה, ואם הוא רואה אותה רחבה יותר ממה שהיה, האדם הופך לטיפש לאחר התבונה, ובור לאחר הידיעה . אולי החזית סימנה קמצנות ונדיבות . אם הוא רואה את מצחו מושחר, הדבר מעיד על קמצנות ושולל את זכויותיו של האל הכל יכול . חזית טובה ואורה הם עדות לבזבוזים וניחומים . ואולי המצח מציין על מה שאדם משתטח, כגון שטיח או אחרת, ואם הוא עשוי מברזל או אבן, הדבר מעיד על חריצות בתפילה או בגסות רוח . ומי שרואה פצע או פצע במצחו, הרי הוא מוגזם בתפילתו, או מי שאינו משלים בו השתטחות ….

…ג'אבר אל-מג'ריבי אמר: ~מי שראה שהוא טיפס על הר או משהו דומה לו או על מקום גבוה מבחינת המשפט, זה רצון וחיסול הצורך והמעמד הגבוה והניצחון של מה שהוא מנסה ו ירידה ממשהו מזה, ואז הביטוי שלו הוא נגדו ….