…באשר לאף : נאמר שזה יופי לגברים, ונאמר שזה יחסי גבר, ואם הוא רואה כאילו אין לו אף, אז אין לו רחמים . אם הוא רואה שיש לו שתי אפים, אז זה מעיד על הבדל בינו לבין משפחתו, מכיוון שהאף אינו זר, כך שאם הוא מריח ריח טוב, זה מעיד על פות שמשפיע עליו . אם אשת החזון איש בהריון, היא יולדת בן מאושר . ונאמר שהאף, הילד, ונאמר שהוא יוקרה וחוכמה . נאמר שההורים, והפרשנות של מה שנכנס לאף, מהלך התרופות וכל מה שרע לו נכנס לתוכו, זה חוטא שמדכא אותו, ומי שרואה את זה כאילו יש לו צינור, מציין שיש לו חישוב חזק ….
חולם על ריח פרחים
(47 פירושים ומשמעויות של חלומות על ריח פרחים)…ומי שראה שזבוב או משהו דומה לו יוצא מהאף שלו מעיד שנולד לו תינוק שזה עתה נולד לו, ואם הוא רואה שמשהו מזה נכנס לאף שלו, זה לא אצל מחמוד, ומי שרואה באף שלו אטימות, ענייניו מסובכים ולא זה מחמוד, ומי שרואה שאפו נחתך, אז זו ירידה במעמד או מוות דחוף או נפילה עם השערוריה שלו או מות בן או אישה, ו מי שראה שאפו גדל מעיד על קומה גדולה ועליית כבוד, ומי שראה שהוא מריח ריח טוב. אם אשתו הייתה בהריון, היא הייתה מגיעה לילד שהלך, וזה עשוי להקל על מי שנמצא במצוקה, ואם הריח לא נעים, הביטוי שלו נגד זה ומי שרואה שאין לו את האף, זה מעיד על מות קרוביו בהנאה ובשמחה, ומי שרואה שצבע פניו צהבהב, זה מתפרש בשלושה היבטים של מחלה, בידוד ופחד, ומי שרואה אותו מושחר, זה מעיד שהם הסבל והצער, וגם זה נאמר כי בת יוולד לו, ומי שרואה את פניו הוא גם מולבן, זה חדשות טובות עבור מצבו ואת צדקת דתו. בפניו הוא רואה את מה שהוא שונא ממנו, ואם הוא מזעיף פנים מול אחרים אז יקרה ממנו משהו לא בסדר….
פי הטבעת הוא התיק של בעליו, החנות שלו, בית החנות שלו והמושב שלו, ומי שרואה בו משהו שמקשט אותו או מבזה אותו, אז הביטוי שלו בזה ומי שרואה שהוא יוצא מפי הטבעת שלו מה שהוא לא הכרחי או נכנס לתוכו כאילו זה לא טוב בו, ומי שרואה שהוא מריח ריח ריחני ממנו, אז זה שבח וזיכרון יפה ממנו, ואם הוא רואה כנגד זה, הכסף שלו
…ומי שרואה שזקנו התארך מגורלו, זה דאגתם ומצוקתם, ונאמרו דת ודת, ונאמר קלילות, טמטום וחוסר מחשבה, ואם ראה פחתה והירידה לא היה מקומם כלפיה, זה מעיד על מימוש דתו ועל היעדר דאגתו. הדת או הדאגה שלו נעלמו. אחרים אמרו שלראות את זה לא מוצא חן בעיניו, ומי שרואה שחלק מזקנו נשלף והמקום שלו נהיה חסר, או שהוא הפך לעקר, אז הוא חסר את זכותו מכל הבחינות, ומי שרואה את זה הוא קטף את זקנו, זה הכסף שלו הורס אותו ביד ומשמיד אותו. אם הוא חולה, חף מפשע או חב, שילם את חובו או שהוא במצוקה, דאגתו נעלמה, ונאמר שזה מאוד לא אהב, ומי שרואה את זקנו כשליש שערות לרוב זה גידול באדיקות ובכבוד שלו, ואם הוא רואה שזה נהיה לבן מאוד, אז הוא חלש בכוח וירידה בכסף ומי שרואה שהוא צעיר והחזיר את זקנו שחור, אז הוא רואה את מה שהוא לא אוהב, וחלקם אמרו כי ראיית שיער אפור לצעירים מתפרשת על ידי הגעתו של נעדר. נאמר שהאפרוריות היא אריכות ימים, ומי שרואה שהיא מורטת את האפרוריות שלה, מנוגד לסונה ומזלזל באנשי הטוב. הוא קטף את בתי השחי שלו היה הכי טוב ומי ראה ששיער בית השחי שלו ארוך. זה לא מוצא חן בעיני הדת, ומי שחושב שהוא קטף את שיער הערווה שלו, אז נקנס בקנס כספי או שנבזבז במקום שלא במקומו, ואם הוא רואה שהוא הסיר משהו מזה באור, אם הוא עשיר, עושרו ועוצמתו נעלמו, ואם הוא עני, הוא עשיר, ואם יש שנשארו וחלקם נותרו, אז משהו מחסדו יתעכב ונאמר מי שראה שהוא מתגלח סבלתי בתער, זה ראוי לשבח, ואם האישה תראה את זה, היא תעשה טוב מבעלה, ואם הוא רואה שהוא נקרש מחזהו או מאחורי ראשו, אם יש לו אמון שהוא מבצע לבעליו, ומי שרואה שהוא מסרק את שערו במסרק, אז הוא מהולל ומצב, ואם הוא רואה שיש לו שיער במקום שהשיער לא צומח, אז הוא זה מצביע על התרחשותו של חוב וחלקם אמרו שאם אדם ראה שיער שמנבט מלשונו, זה זו חוכמה ואמירה אלא אם כן היא חורגת מהגבול וחוזרת לדאגה. חלקם אמרו כי שיער העפעפיים, האוזניים והאף טוב, אלא אם כן הוא חורג מהמגבלה והם אמרו גם אם אדם מסיר שיער ממקום הדורש הסרה, אז אין שום דבר רע בו ואם הוא מסיר אותו ממקום בו הוא זה טוב, זה לא מחמוד. ומי שרואה אדם צעיר ששפמו גדל מעיד על כוח ויהירות. ומי שרואה אישה שגדלה שפם, היא יולדת ילד, ואם היא לא בהריון אז היא לא יולדת. כמו כן, אם הוא רואה שגידלה זקן, אך אם יש לה בן השולט בעמו, ואם היא אלמנה, אז היא נישאה או נשואה, היא הופכת לאלמנה וסובלת ממצוקה וכסף גם אם מישהו רואה ששיערו הפך צעיר, אז זו הגדלת חובו, ונאמר מחסור בכסף, ומי שרואה שהוא החיל משהו משערו בשמן, אז יש לו קישוט אלא אם כן הוא זורם, ו אם זה משוחרר, אז זה מעונן ואם הוא מוצא ריח, זו מחמאה טובה, ומי שרואה שראשו מדוכא, הוא יראה כמה מתקלותיו ומי שרואה שהוא מסורק ונפלה כינה ממנו, ואז הוא מוציא כסף מירושה שהדביקה אותו או שנראה ממנו פגם, ומי שרואה ששערות צמחו על כף ידו, זה יתרון שנכנס אליו והשיער בחזה הוא חוכמה…
…ומי שרואה שהוא שותה משקה חמוץ, כמו ריבא, לימון וסירופ הדרים וכדומה, שיש לו ריח עדין, זה מעיד על צער, עצב ונזק ….
…ומי שרואה שהוא הכניס לפיו את מה שקורה לו עם התרופה, אז זה טוב בדת שלו, או מה שקורה עם אוכל טוב בעולמו, או מה שקורה עם שנאה ללא תועלת, זה ההתרחשות של דאגה ומצוקה, ואם זה מתוק עם טעם וריח טובים, זה עדות לחיים טובים ומי שרואה את פיו זה התרחב, כי זה מאוד ראוי לשבח, ואם הוא רואה את זה, הלב שלו הצטמצם, ומי שרואה כי ריח פיו טוב, אז הוא משמיע ממנו מילים טובות, ואם הוא רואה כנגד זה, אז הביטוי שלו נגדו. ומי שרואה שפיו קשור או צלחת מעיד על מוות, מחלה או שתיקה, ומי שרואה שלפיו יש רסן, הוא עשוי לעבור בצום לאנשים צדק, ואם היה בין אנשי השחיתות, הוא נשף…
…באשר למי ורדים, הם מתפרשים בבריאות ובשבחים טובים. מי שרואה שהוא פיזר מי ורדים על מישהו שאין לו ריח, אז הוא חוסך את כספו או עבור מישהו שלא מכיר בכך ולא מודה לו מכך ….
…ריח : מי שחושב שהוא מסוגל לרחרח . , מכיוון שהוא מגיע איתו לכעס צר כמו שהטריק הוא כמו שהוא נעקץ על ידי שמן או משהו אחר ….
…זה בחלום המעיד על ערכי הבית . ודלתות פתוחות הן שערי הפרנסה . המשמעות של דלתות הבית נופלת על נשים, אם הדלתות חדשות אז נשים בתולות, ואם הדלתות לא סגורות אז נשים בתולות . ומי שראה שהוא סוגר דלת של בית ברזל, הוא היה מתחתן עם בתולה . ומי שרואה את דלת הבית שונה ממצבו, אז הוא שינה את מצבו של בעל הבית, ואם הוא רואה את זה נופל או נעקר כלפי חוץ, או שהוא רואה שהוא שרוף או שבור, אז זה פורענות אליה נחשפים ערכי הבית . כמו כן, אם הישן רואה את הדלת סגורה לאחר שנשלפה החוצה, הרי שהאיש צריך להישאר, ואם הוא רואה אותה חסומה, אז זה מצער גדול עבור אנשי הבית ההוא . ואם הוא רואה דלת קטנה במרכז ביתו, הרי שלא אוהבים אותה, משום שהיא נכנסת לבושה, מכיוון שהגדילה את דלת ביתו והתרחבה וחזקה ללא כיעור, הרי זה טוב הערכים . ואם הוא רואה את אחד האריות קופץ בפתח ביתו, העם הבלתי מוסרי עוקב אחר אשתו . אם הוא רואה שהוא מחפש את דלת ביתו, אז הוא לא מוצא אותו, כי היא מבולבלת לגבי העניין העולמי שלו . ואם ראה שהוא נכנס דרך דלת, הוא היה במריבה בה הוא ניצח . ואם הוא רואה שערים נפתחים, אז נפתחים לו שערי העולם הזה . ואם הוא רואה שדלת ביתו התרחבה מעל מספר הדלתות, הרי זו כניסת אנשים מעליו ללא רשות . אולי גסיסת הדלת ממיקומה הייתה פטירתו של בעל הבית ממוסריו וממצבו, ושינוי תנאי ביתו לסתירה למה שהיה להם קודם . אם הוא רואה שהוא יצא מדלת צרה למקום רחב, אז הוא יוצא ממצוקה ליכולת, ומייסורים ופחד לביטחון . וטבעת הדלת היא כמו הגבה או השליח, אז מי שרואה שיש בליבה שלה שתי טבעות, יש לו חוב לשני אנשים, ואם הוא רואה שהוא כרת את טבעת הדלת שלו, אז הוא נכנס לחידוש . ומי שיראה את האש בוערת את הדלתות, אשתו תמות בקרוב . ושערי העיר מעידים על בעליה האחראים על עניין הדת ועל העולם בה . דלת הבית מעידה על הבונה שלה ועל זה שאחראי על האינטרסים של אנשיה . ודלת הבית מציינת מי גר בה . וכניסה דרך הדלתות הלא ידועות מעידה על ניצחון על האויבים, ואולי הדלתות הלא ידועות מעידות על מדע, פרנסה, רווחים ונסיעה . יציאה מהדלתות היא פרדוקס ממה שהזכרנו. אם הדלת טובה, אז זה מעיד שהיא נפרדה מטוב, ואם היא נהרסת או צרה, זה מעיד שהיא נפרדת מרוע ומתכוונת למסור לעצמה . אולי הדלת מעידה על מוות, ואם הוא יוצא מהדלת ומוצא מרחב, ירק או ריח נעים, המצביעים על הטוב הבא, ואם ימצא חושך, גופה או אש, הוא ייענש בסופו של דבר . פתיחת הדלת בחלום מעידה על הפיכת הדברים לקלים יותר, וסגירת הדלת מצוקה, מצוקה ושיבוש מסיבות . פתיחת הדלת בשמיים מצביעה על התשובה לתחנון או לאיסור ביצוע האסור, או למשך הייסורים, הנקמה והמצוקה, ואם הגשם כלוא מעיד על ירידתו, ותחיית האדמה לאחר מותו. . פרק הסוד שעודכן בבית מציין את הטוב והרע שמשמעותו של החזון, שכן הוא היה מוסתר ובנוי היטב, הוא הגיע למטרתו בהסתרתו, ואם הוא נראה ממנו בבית, זה מעיד על הצגת שלו סודות וחשיפת תנאיו, ואולי דלת המסתורין מעידה על תהילה, גובה, אומה ונעורים . אולי זה הצביע על צדקה של הסוד והיחס הטוב בינו לבין אדונו . ומי שרואה דלת חדשה לביתו, או רואה נגר שהתקין או התקין אותה, זו בשורה טובה של בריאות . ומי שרואה שהוא רוצה לסגור דלת אבל לא יכול, אז זה משהו שקשה לו אשתו . ומי שיראה שהוא נכנס לעם דרך השער, הוא יזכה בניצחון על אויביו ויפריך את טיעוני מתנגדיו . ומי שרואה את דלתו נעקרה והתקין מישהו אחר, הוא מוכר את ביתו, ומי שנכנס לבית וסוגר את דלתו מוגן מפני חטא, והדלת ושתי הטבעות נדיבות ודורשות חוב ….
…ומי שרואה שהוא מורח משהו משערו, אם על הזקן, על הגוף או על הראש, הרי זה קישוט שאינו רופף, ואם הוא נשפך אז זו מצוקה, ונאמר כי מי שמשח משהו שיש לו ריח, זה שבח וטוב ….
…גרב נמצאת בחלום כסף והגנה, אלא אם כן הוא נלבש . מי שראה שהוא לובש גרביים, הוא חסך את כספו, ואם הייתה לו אם, הוא היה עולה איתה . אם לגרב יש ריח נעים והוא חדש, אז בעליו משלם לזכאת ומשלם עמו את כספו, והשבח על כך טוב . ואם הוא זקן ושחוק, אז הוא מחזיק בזקאט ובצדקה ולא משלם את זה, וכספו מפקח על הכחדה, ואם זה מריח רע אז שבח מכוער . והגרב באה לידי ביטוי למשרת, לאישה ולמשרתת ….
…שתי הרוחות נבדלות בחלום על פי הריח והשימוש שלהן, שכן הן מעידות על הקלה על דאגות, מעשים טובים והבטחה כנה . אם האדם המת נותן את הבזיליקום החי או רואה אותו איתו, אז זה מעיד שהוא בשמיים . ובזיליקום ליחיד הוא אישה, ולאישה יש בן, או ידע שמאפיין אותו, או שבח יפה . אולי הכנסת בזיליקום לאדם בחלום מעידה על דאגה ומצוקה, ואולי מעידה על מחלה משום שהיא מוצעת לחולה . מפגש המים והירק בחלום הוא עדות למעבר הדאגות . וליונה אין טוב לראות את זה אם היא נכנסת לחולה, כי זה מעיד על מותו כי יש לו אמבטיה ובשר . כמו כן, כל הרוחות מצביעות על כך שהמוות קרוב, ועשוי להצביע על מגיפה . ואל-בזיל אל-סתארי מציין מה האדם צריך בשביל לכתוב . ואם בזיליקום נובט במקומו, הרי זה נאום גברי יפה ונעים . וליקריץ בזיליקום נולד זכר . ומי שרואה זר בזיליקום על ראשו, יוסרו מתפקידו אם הוא שליט . המוכר של שתי הרוחות דואג . אם שתי הרוחות נראות מנותקות, זה מעיד על כל חרדה ועצב, ואם הן נראות במקומותיהן, זה מעיד על נחמה, בעל או ילד . ומי שרואה את רעננה הרים לשמים בצד אחד של הארץ, זהו מותו של חוקר הצד ההוא . במקום זאת, בזיליקום מציין ילד אם הוא גדל בגינה . וזה מציין את האישה אם זה נאסף בצרור . וזה מציין את הפורענות אם היא נותקה ממקומה אם לא היה לה ריח . ונאמר : בזיליקום היא אישה, טובתה טובה, והיא מריחה כמו אהבתה אליה . אם נראה בזיליקום שטוח בביתו של אדם, הרי זה שבח עבורו . אם אדם זורק אדם אחר עם שני סלים, אדם אחר יעצור אותו, ומי שנאסף ביניהם נכנס לצער . ומי שרואה מישהו אחר יושב במסגד ומסביב לאגן, זה היעדרו ומזכיר לו משהו שלא נמצא בו . וריהאני בחלום הוא אדם שמרוצה מאסונות, סבלני על הגורל ….
…אל-כרמני אמר: שאלוואר הוא משרת . ומי שרואה שמישהו נתן לו שלווארה, זה מעיד על צירופו של משרת . ומי שרואה ששלווארה נגנב, זה מעיד על צערו בגלל משרת . הוא הרגיש שהוא מצא הלווארה חדש. זה מראה שרת חדש אם כי שחור מלוכלך או שנגוע בשמן או בזפת, כך שיש לו ריח רע, זה מציין את עונשו של אלוהים על כך שאמר את הסרבילה הכל יכול של זפת וטגשי בפני אש, למרות שהוא היה אדום, זה מצביע על השפלה אם הוא ירוק, זה מצביע על כך שאנשים מאשימים אותו בעבודה, ואם הוא צהוב, זה מצביע על מחלה, ואם הוא רואה שהוא שם משהו מהצבעים האלה, אז זה טוב ומועיל ….
…רוז מארי, לראות את הצמח הזה בחלום פירושו שעצב, אומללות ומחלוקת יקיף את הבתים החיים בטוב, עושר ומותרות . ~ Wort Mary Rose צמח ריח ארומטי .~…
…מציין בחלום את הקלה של משפחתה ממצוקתם, או את עושרם לאחר עונים, ואת האישה לפרישה ולבעל לרווקה, ולראות את אבני הריחיים בבית שלא לקחו אותם למנהגם מעיד על עקשנות, כיבוש ומריבות, אם טחינת לחם, בשר או דבש בו מעידה על השחיתות של משפחתה והצביעות שלהם . טחינת חיטה או שעורה או כל דבר זה מצביע על הקלה בענייניהם, יצירת פרנסתם, ריפוי מחלותיהם וחידוש מי שממלא את האינטרסים שלהם . ואם אבן הריחיים הגדולה נראתה במרכז העיר או במסגדים והארץ הייתה חורבה, הרי שהטחנה הייתה חורבה, במיוחד אם היא טחנה אש או סלע, אחרת זה היה מגפה, במיוחד אם מה שאתה טוחן היה שעורה רקובה, מים, בוץ או בשר רזה . כמה מהם אמרו : אם אבן ריחיים מתרחשת כמסע, אם היא מתרחשת ללא חיטה, הרי שהיא עייפות . ואם הטחנה תסתובב, המחיר ילך רחוק יותר . ומי שרואה שיש לו אבן ריחיים המסתובבת בגלגל, זה שפע של מי שרואה את זה . ומי שרואה אבן ריחיים מסתובבת בלי לטחון, זה מסע . ואם הטחנה מסתובבת ללא סיבה, זה מעיד על העתיד הקרוב . באשר לכף היד, ישנם שני גברים לא מוסריים שהם בני זוג שאינם מוכנים לטובתם . ומי שרואה שהוא הופך את אבן הריחיים בידו וטוחן עמה, אז הוא מסתמך על דתו ופרנסתו על ידו, ומקבל פרנסה ומזונות ככל שיצא מאותו קמח . הטחנה מעידה על דברים רעים ומשרתים נאמנים . ונאמר : אבן השחזה מעידה על חתונות ואחיות . ומי שראה בידו אבן ריחיים, יוכה ונכלא . וכל מי שרואה אבן ריחיים שבורה והוא אסיר, הוא יימלט ממאסרו, ואם הוא במצוקה, הוא ייפטר ממצוקתו, ואם הוא נמצא בסכנה, הוא ישרוד או ימות . ומי שרואה שיש לו אבן ריחיים הטוחנת אוכל במים זורמים או בלי מים, אז פרנסתו היא מעמלתו של מישהו אחר . אם היה רואה שאבן הריחיים נשברה, אבן הריחיים תמות . אם ראה אותה טוחנת אבנים הוא פחד . ומילי מציין פחד . מי שקונה אבן ריחיים מתחתן אם הוא רווקה, או בעל של בנו או בתו . או לקנות משרת, או לנסוע אם הוא מטייל . הרוח היא יריבות שאין לה הישרדות . ונאמר : שבר אבן הריחיים מעיד על ריקנות בעליו מהדאגות, ונאמר : מות בעליו, ולגבי אבן ריח הזעפרן, הדבר מעיד על שמחות, תענוגות, טובות ושבחים טובים . אולי מצביע על ידי מחלת מרה . המים והאוויר היו הצעירים של הסולטאן או השער שלו . ואולי מעיד על ידי הקלה על קשיים וזרימת ספינות וגשם של גשם . כף היד היא סימן של נחמה והקלה, והיא עשויה להצביע על רוע, מריבה או ילדה שפחה . אולי זה הצביע על האישה, החיים והפרנסה, ואם היא מוכנה לגמרי, זה הצביע על השלמת הדברים ועל נסיעה מהירה . ומציין את האישה שאוכלת הרבה רע ….