…עצי הסקה מרכלים בחלום . ומי שרואה שניים או שלושה מקלות עץ ומכניס אותם לאש כדי להבעיר אותו, יהיו מילים גסות שגדלות וגדלות . וכל מי שמדליק אש בעץ הוא רדיפתו של אדם אחר שליט, ואולי עצי הסקה היו אלה שנשאו אותו בחלום במילים כואבות, ועלבון לכבודם של אנשים . אם הוא רואה שיש לו עצי הסקה, זה מעיד על פרנסה ומילוי צרכים, ועל הירושה או הכסף ממתן הסרק . אם עצי הסקה היו משהו שצריך לשבור ולהפיץ, זה היה מקור לעייפות או רוע, ואם הוא היה מצויד, זה הצביע על קרבה לסמכות וקלות קושי . והעץ עשוי לציין קהות או אומללות של ההוויה, משום שנאמר : כך וכך גם הטבח, אם הוא קמצן או משעמם . וחבילת עצי הסקה היא כסף מסוגים שונים . מי שהיה גיבור וראה עימו צרור עץ שירת אדם גדול . ואוסף היערות למטופל, תרופות ותמימות . וכל עץ המיוחס לפריו בחלום מעיד על השחתת הכסף של אותו פרי . ומי שמציע עץ לאש מעיד על קרבה לאדונו, או על הקרבתו של קטן שלו לבעל בית ספר, או יריב לשליט, או אדם חולה לרופא, ואם העץ מואר באש לפני הקרבתו , הקטן שלו יצליח ויגבר על יריבו . אם אכל עצי הסקה בחלום, אכל כסף אסור, או שהוכה בעץ כשהוא ער . ומי שיש לו ספינה ורואה בחלום שהיא נשרפה, או שהוא שרף עצים להסקה המעידה על טביעת ספינתו . גדם העץ הוא עדות להתמדה וחוסר מעש . והגדם לצלייה, נשירה, ריתוך וכדומה להם הוא עדות לעניין ולפנסיה, אם הוא שונה, ואם לא, זה מעיד על עיוות האישה או היצרנית או על השעיית הריבית ….
חולם על רחצה עירומה בחלום
(49 פירושים ומשמעויות של חלומות על רחצה עירומה בחלום)…בחלום זה מעיד על החזרת פיקדונות, או הצלת המטופל ממחלתו, או האסיר מכלאו, ואולי זה מעיד על פגישה עם הנעדרים . ומוות בחלום הוא מחסור בדת, שחיתות בה וגובה בעולם אם זה מלווה בבכי וצרחות כל עוד הוא לא קבור בעפר, ואם הוא קבור הוא לא מקווה לסלאח . ומי שראה שהוא מת ואין גופה, זה מעיד על הריסת בית מביתו, ונאמר : אדרבה, שהוא עיוור בראייתו וארוך בחייו . ונאמר : מוות הוא מסע או עוני . נאמר : מוות הוא נישואין לחלוטין, כי האדם המת זקוק לבושם ולכביסה כמו נשוי . ומי רואה שהוא מת והוא בהריון ולא נקבר, הוא יהיה להביס את אויביו . ומי שרואה שהוא חי אחרי מותו, יעשירו אותו אחרי עוניו או יחזור בתשובה על חטאו . ומי שמת אמר לו שהוא לא מת, הוא נמצא בהיכל הקדושים . ומי שרואה את המת הוא חולה, הוא אחראי לדתו . אם אנשי הקברים יוצאים לאכול את כל אוכל העם, אז מחיר האוכל עולה . מה שהאדם המת מספר על עצמו או על מישהו אחר בחלום הוא נכון ואמיתי . ומי שרואה אדם מת בכושר טוב תוך כדי צחוק, זה כך . ומי שרואה שהוא מתפלל למתים, הוא מטיף לאדם חסר לב . ומי שרואה שהוא הולך על עקבותיו של מת, עליו ללכת בדרכו . ומי שראה שהאימאם מת, המדינה תיהרס, ולהיפך . מוות הוא חרטה מחטא גדול . ומי שרואה שהוא מת כשהוא עירום, אז הוא יהיה עני, ואם הוא על שטיח, העולם יפשט עבורו . ומי שיראה שבנו נפטר, הוא יינצל מאויבו . ומי שראה שהוא מת ונקבר, אז העבד ציין שהוא שוחרר, ואם הוא לא היה נשוי, הוא ציין שהוא התחתן, ואם החולה ראה שהוא התחתן, הוא ימות . והמוות הוא מדריך טוב לאלה שפוחדים או עצובים, ומות האחים מעיד על מות האויבים . ומי שרואה שהוא בין עם המתים, אז הוא בין עם צבוע . ומי שיראה שהוא מלווה אדם מת, הוא ייסע רחוק . ומי שרואה שהוא באמבטיה, פקודתו תעלה, והוא יינצל מחטאים, דאגות וחובות . ומי שיראה אדם מת שהוא חי, הוא יחיה בשבילו עניין מת . אם הוא רואה את האדם המת או עייף, אז זה מסיח את דעתו במה שהוא נמצא, ואם הוא חולה, הוא אחראי לחוב שלו . ואם הוא ראה שפניו מושחרות, הוא מת באי אמון . ומי שרואה שהוא הקים את המתים, יהודי או נוצרי, או כפירה, מברך אותם על ידיו . אם הוא רואה שהוא מחיה את המתים, אז הוא מנחה עם אבוד . ומי שנראה חי נותן למתים דבר שעלול להיאכל או לשתות, ולכן זה נזק שקורה לו בכספו . אם הוא יראה את האדם המת וייתן לו אוכל, הוא יזכה לפרנסה מכובדת . אם הוא רואה שהמת מת לקח את ידו, אז כסף ייפול ברשותו מצד חסר סיכוי . לדבר עם המתים זה חיים ארוכים, ולקחת מהמתים זה אספקה . ומי שיראה שהוא מדבר עם המתים, אז תהיה הכחשה בינו לבין העם . ומי שרואה שהוא מקבל מת ידוע, הוא מרוויח מהנפטר עם ידע או כסף שהשאיר אחריו . ונאמר : מי שרואה שהוא מקבל אדם מת ואדם החזון חולה, אז זה מעיד על מותו . ומי שרואה שהוא מתחתן עם אישה מתה ורואה שהיא בחיים, אז החיים ימותו . ומי שרואה שהמת נותן לו את חולצתו השחוקה או המלוכלכת, אז הוא יהיה עני . ומי שרואה שהמתים מוכים בחיים, החיים הביאו שחיתות בדתו . ומי שיראה אדם מת מכים אותו, הוא ישתפר מנסיעה . ומי שרואה אדם מת ישן, שנתו תנוח בהמשך . ואם יראה אדם חי שישן עם אדם מת, חייו יהיו ארוכים . ומי שרואה שהוא חי בין המתים, הוא נוסע רחוק ומשחית את דתו, ואם הוא רואה שהוא עם המתים בזמן שהוא חי, אז הוא מתערבב עם אנשים בדתם, שחיתות . ומי שיראה את הנפטר בין הכופרים לובש בגדים ישנים, אז הוא יהיה במצב גרוע בהמשך . ומי שרואה אדם מת ואומר לו שהוא לעולם לא מת, אז הוא נמצא בהיכל קדושים והוא יתברך בהמשך . ומי שרואה שאמו מתה, אז עולמו נעלם ומקלקל את מצבו . ומי שרואה שאחיו נפטר וחולה, אז הוא מותו . ומי שרואה שאשתו נפטרת, הענף שלו בו פרנסתו הולכת ומתדלדלת . ומי שרואה שהוא מתפלל למען המת, הוא יערב לאיש מושחת . ומי שרואה שאדם מת טובע בים, אז הוא טובע בחטאים . ומי שראה שהמתים יוצאים מקברם, הכלואים ישוחררו . אולי המוות הצביע פתאום על מהירות העושר לעניים . מות הנביאים, השלום עליהם, בחלום הוא חולשה בדת, וחייהם הפוכים . אולי מותו של המדען הצביע על הופעתה של כפירה בדת, על מותם של הורים במחסור, מות האישה הוא עזיבה עולמית, ועל מותו של הילד הפרעה גברית . ותפילות המתים למתים הן מעשים פסולים . לראות את הפוליתאיסטים המתים בחלום הם אויבים ….
…הנישואין בחלום מציין עמדה נהדרת . כל נישואין בהם נראה זרע בחלום עד שיש צורך לשטוף אותו כשהוא ער, הוא פסול, ואינו מתפרש משום שהוא חלום רטוב . ומי שמתחתן עם אויבו, הוא ינצח אותו . ומי שמתחתן עם אחת מקרוביו, הוא ייכנס למקדש . ומי שיראה שהוא התחתן עם אמו בקבר, הוא ימות . אם אתה רואה אויב מקרב הכופרים מתחתן עם אישה מוסלמית, אזי זו עדות לפשיטה . הנישואין מעידים על חיסול הדת והקלה בדאגות . מי שיזיין אישה עירומה ברח מהם . ומי שרואה שהוא מתחתן עם אשה ניאופה, אז הוא ייפגע בעולם קדוש . ומי שיראה שהוא מתחתן בין נשות השמים, הוא יסבול מענייני דת . מי שרואה שהוא מסתכל על אישה עירומה מבלי שידע זאת יעשה טעות . ראו גם את הסוד, ראו יחסי מין, וראו קומפוזיציה ….
…האישה הזקנה היא בחלום אין אונות, ואולי היא מציינת את העולם שנעלם, ואולי היא מתייחסת להבא מכיוון שהיא נגד העולם, והיא מתייחסת ליין כי זה אחד משמותיה, והיא מתייחס לפרה כי זה גם אחד משמותיה . אולי הזקנה בחלום הצביעה על הריון לאחר ייאוש ממנו . אולי לראות את הזקנה הצביע על הונאה, הונאה, לחישה ונוגעת ללב . הזקנה החולה חסרת אונים, והצמא הוא בצורת. אם ילדה תחזור הבצורת תוסר, ואם הזקנה האלמונית נכנסת לחולה שחושש מוות, זו עדות טובה לאישה ההרה . והזקנה מציינת את ארץ סבכה שאינה צומחת . ומי שרואה מבט מכוער ישן, זה מעיד על מרדה ומלחמה . לזקן הכופר אסור כסף, והזקנה החמושת היא כסף מותר בהנאה למי שרואה את זה . ומי שזקן יזכה ליראת כבוד . והזקנה האלמונית מעידה על השנה העקרה . הזקן המכוער עשוי להיות מבשר על סיום המלחמה והבצורת, והזקן הדל עשוי להיות שנת בצורת, ואם היא תשמין, השנה תגיע . והזקן בעל הפנים האפלים נמצא איתם בעולם והולך לג'ה, ואם היא עירומה, זו שערוריה בעולמו . ומי שרואה אישה זקנה שנכנסת לביתו, עולמו בא אליו, ואם הוא רואה אותה היא עוזבת אותו, עולמו נעלם . ואם אישה רואה שהיא הזדקנה, זה טוב העולם שלה ….
…אם אתה רואה את עצמך עירום בחלום זה מבשר של שערורייה וצרות עבורך . לראות אחרים עירומים בחלום פירושו שיש גברים רשעים שמפתים אותך לסטות מדרך הצדק . תחלה שתוביל לכישלון . אם חלמת שלפתע גילית את עצמך עירום ושאתה מנסה לכסות, זהו הפרשנות שלו שביצעת תענוגות אסורים בניגוד לגידולך וגידולך הנדיב, ושאתה שואף לתקן את התנהגותך . אם בחורה חולמת שהיא מעריצה את העירום שלה, זה אומר שהיא תזכה במה שהיא מבקשת, אבל היא לא תזכה בכבוד של אנשים ישרים . תזכה לעושר ותהילה על יופיו . אם היא חולמת שהיא מכוערת, זה אומר ששערורייה תטלטל את המוניטין שלה . ואם חלמה לשחות עירומה במים צלולים, היא תהיה מעורבת בקשרים מיניים אסורים, אך בקרוב היא תחלה ותאבד את יופיה . ואם היא תראה גברים שוחים עירומים במים צלולים, זה אומר שיהיו לה אוהבים רבים . ואם המים מעוננים, פירוש הדבר שמעריץ קנאי יגרום לה לבעיות ולשערוריה שתשמיד אותה ….
…עירום מציין בחלום את שלמות הפנימיות, או את מה שכרוך בחרטה . ומי שראה שהוא פשט את בגדיו, הופיע בפניו אויב שלא הביע איבה בגלוי, אלא גילה ידידות ועצות . אם הוא יראה שהוא עירום בפורום, הוא ייחשף . ומי שרואה שהוא עירום ולא תופס את החלקים הפרטיים שלו ולא מתבייש באנשים, אז הוא מגזים בעניין ומתעייף . ומי שרואה שהוא עירום ומתבייש באנשים ומבקש את כיסויו, אם הוא מפסיד ונעשה עני . אם הוא יראה אנשים שמסתכלים במערומיו, אז הוא יתגלה . אולי העירום הצביע על גירושיה של האישה או על מותה . ומי שפשט את בגדיו והיה וואלי מבודד, ואם החולה ראה שהוא נשלל מבגד צהוב, הוא ציין את החלמתו, כמו גם את השמלה האדומה והשחורה . ונאמר : עירום מעיד על חפותו של ההאשמה, ואם העבד רואה שהוא הופשט משחרורו, והאדם המת אם הוא נראה עירום, הוא מכוסה בחלקיו הפרטיים תוך כדי צחוק, מעיד על הנאתו. . ומי שיראה שהוא עירום בזמן שהוא מודאג, הוא ישוחרר . עירום לאנשי פולחן להגדיל את דתם וטובתם . העירום של גבר הוא עלייה לרגל אם קיימת עדות טובה של החזון . עירום מציין לבישת בגדים חדשים, ולכן עירום המטופלת של בגדו והם לקחו אותו ממנו מחוסר אהבתו ואז הוא מת . עירומה של האישה נפרדת מביתה ….
…ילדה שפחה היא בחלום עסק עבור מי שהחזיק אותה, קנה אותו או ניחן בו כשרון . מי שניגש לעוזרת לקנות אותה יש DNA למסחר . ואקטואליה נמשכת בעבר או בעתיד . ומי שראה משרתת מוסלמית הגונה שמע חדשות טובות מהדרך . אם היא לא מאמינה, הוא ישמע חדשות טובות עם חאנה . אם ראה משרתת עם פרצוף זועף, שמע חדשות בודדות . אם היה רואה עוזרת עבודה כבדה, הוא היה מוכה בעוני . אם ראה משרתת עירומה, הוא איבד את סחרו ונחשף בו . אם ראה שהוא הכה בכור שבבעלותו עיירה מוגלית או עשה סחר רווחי . והמשרתת סיפרה חדשות על יופיה, לבושה וטובתה . אם היא מוסתרת, אז אלה חדשות מוסתרות עם הדת . ואם היא מקסימה, החדשות ידועות . אם זה היה מוסווה, הידיעה היא אדומה . ואם היא חילול קודש, עדיף להפיץ . והיזם חדשות טובות ….
…הקומיקאי, חזונו בחלום מעיד על טוב, פיצוי, רפואה ותמימות ממחלה, ואולי זה מעיד על האורג והרוקם . ומי שרואה כי עירומה של אשתו מופיעה משמלתה, ואז הוא מכסה אותה ברפסודה, ואז הוא זורק אותה מכוערת, ואז הוא מתנצל בלי תירוץ . ומי שרואה שהוא לובש את בגדו, הוא רב עם אחד מקרובי משפחתו, ומלווה מישהו שאינו טוב . ואושר, בעל ההנחות . ונאמר : סליחה היא היפוך החטא . ונאמר : התנצלות על שקר ….
…אל-כרמני אמר: ~מי שראה שהוא עירום, אז הוקדש לעניין שהוא שקל בזהירות . זה הרגיש שהוא עירום בשוק או שהמרכז מתמלא באנשים וראה את איברי המין הבולט בתופעה של עם מסוים שמביט אליו והוא מתבייש באנשים שזה פגם שהסתתר מהם לא רוצה לזהות עשוי להצביע על הפרה של ההסתרה אך הרגיש שהיא מתפשטת במסגד שהוא מסיר את עצמו מחטאיו ואולי דל במסגד, ניתוק מההצגה של הדת שיש לו, כמו קריאה לתפילה, תפילה, דקלום, האימאם וכן הלאה . ומי שרואה שהוא עירום ויש לו כמה דברים שהוא מסתיר בקרב אנשים, אז הוא מפרש אדם שהיה עשיר וכספו נעלם ואת שאר הדברים שהוא מסתיר, כדי שהוא ישמור עליו וימשיך בדרך של אלוהות . הוא חש כי עירום ולא זה דבר שאיש לא ראה את תקלותיו והוא אינו חושב שהוא גילה כי היה מרפא חולה, אם כי דאג שהוא הלך בדאגתו העיקרית, אף שהוא חייב לבזבז את דתו וכי ) היה כסף זהב עשיר או מכר את ביתו או מת את אשתו, ואולי הצביע על חזרה בתשובה ואולי הוא מסולק מהעולם ומכוסה בהמשך, ואולי הוא ייפגע מכספו, ואפשר לומר לו על מה שהוא שונא ולהפשיט את הצדיק הוא טוב ומועיל, והם והסורבים יוצאים ומבזים ומכפישים את כיסויו וחושפים אותו . הוא הרגיש שלהיות ערום הוא האשים על ההאשמות של שם תמים של הפסוק, הו אתם המאמינים! וראה שהוא עירום והיה הנכס או הבעלים של העבודה שהוא מפסיק לגביו, במיוחד אם שדדת אותו כועס אם הוא ראה מה מרוצה מהלולאות ההן, הוא קל יותר מהבידוד ואולי חוסר הפאר . ואם האישה רואה שהיא עירומה, אין בו טוב בשבילה, ואם יש לה בעל, הוא מתגרש ממנה . אם זה מחשיב את זה בשוק או במרכז מלא אנשים וראה עם הראש ההוא גילה שהוא פירש את הפורענות הגדולה שלה או את בעלה או לפאר אותם או את עצמה והיא מפורסמת בכספה ולצנע בצניעות, זה לא טוב לראות שהנשים כל המשפט, בין אם בנים ובין מבוגרים ….
…מה הקשר של חלומות למין? והאם קיום יחסי מין עם אחד מגילוי העריות, כמו למשל יחסי מין עם אחותו, או של אחד מבני הזוג עם אדם שאינו האחר למשל, מעיד על קשר אסור? האם חלומות מסוג זה הם חזונות כנים? או שמא זה חלום מקטרת שלא עובר ולא שם לב אליו? שאלה זו חשובה באמנות זו, ואני מוצאת מבוכה רבה עבור המתקשרים, או המתקשרים, כאשר הם מספרים לי חזון מסוג זה . האמת היא שביישנות כאן היא נורמלית. מכיוון שקשה לדמיין את התרחשותם של דימויים כאלה בחברות מוסלמיות שמרניות, ובגלל הטאבו החמור של פעולה זו בכל החוקים השמימיים . אבל מה שהייתי רוצה לומר כאן : המצב בחלומות שונה מאוד מהמצב במציאות, שכן לחלומות יש קונוטציות משלהם, השונות לחלוטין מהמציאות. לכן, אני לא רואה שום הצדקה אמיתית להתבייש בלספר חלומות כאלה … במקום זאת, חלקם עשויים להעיד על אהבה, צדק, חסד, או תועלת מצד לצד, ומעט מאוד מחלומות אלה יש קונוטציה גרועה, אך גם אם חשיבותה גרועה, אין ספק שמספר חזונות כאלה לאלו שסומכים על אהבתו, עצתו או ידיעתו, מספיק כדי לבטל את כל הפחד שמלווה את התרחשותם של חזונות כאלה, ואת הדבר החשוב הוא לספר את החזונות הללו בפירוט, ולא למנוע כל מידע שעשוי להועיל לחציית החזון. . אולי מהמפלגה שמספרת כאן, שאיש בעל לאום ערבי כינה אותי כנותן החסות שלו, ואמר לי שהעובד שלו רוצה לנסוע מוקדם יותר לארצו, על סמך חזון שהוא רואה וחשוב לו, וגרמתי לו לחשוב הרבה, והוא השתחרר בעבודתו, והספונסר אמר לי שהוא בספק שהוא מתכנן משהו, וביקש שאני רוצה לפגוש את העובד הזה ולשמוע את החזון שלו, לבקשת העובד עצמו. הלכתי לחנות בה העובד עובד, והספונסר פגש אותי והציג אותי בפני העובד, שברגע שפרח ראה אותי, ואמר : יש לי חזון שאני מקווה שתוכל לעבור אלי . הוא לא נתן לרופא הזדמנות לקבל או לדחות, והמשיך לספר את חזונו שראה, והזמין אותו לנסוע לארצו, לנקום בכבודו, למשמע את אחותו שהכתה את המוניטין שלו, ושינה אותם תיאורים ששמעתי ממנו על אחותו, והחזון היה :: שהוא ראה אותה עירומה באחד המקומות. כשראתה אותו, היא חשה פחד ונמלטה ממנו, והוא הלך אחריה וחשב שהיא נואפת . עד כאן האיש סיים את חיתוך הראייה שלו והזיעה נשפכה ממנו, אז אמרתי לו : ראיתי רע ומספיק רע, אם אתה מאמין לחזון שלך, אני אגיד לך משהו על אחותך, ואני לא מכיר אותה, אז הוא אמר : Go קדימה , אז אמרתי לו : אתה תאמין לי ולהשאיר מה אתה חושב? הוא אמר : אם מה שאתה אומר נכון, אז אני אאמין לך, אחרת לא אאמין לך . אמרתי : לפני שהגעת לסעודיה, האם אחותך לא התחילה להיות דתייה? הוא אמר : כן . אז אמרתי לו : לא הופתעת מהמחויבות הפתאומית שלה? הוא אמר : כן, זה נכון. אמרתי לו : כי אחותך זו סופרת אותה עכשיו, ואלוהים הוא חבר שלה, בין הנשים הנאמנות, השמרניות, הצונעות, שהצליחו להסיר את חטאי צעירותיה ומבוגריה . זו המשמעות של הפשטה לחלוטין מבגדיה. באשר להתערטל לפני אנשים, זה אומר. כולם שמעו על צדקתה, על סגפנותה בעולם הזה ועל נטישתה של מעשים רבים המפחיתים את אמונתה, והנה האיש הזה החל לבכות, והחל לבקש סליחת אלוהים, ולבקש מקלט באלוהים מהשטן הארור, ו עד כמה היא נדהמה כשאמר לו שהוא ביצע לה רע, ושהוא החליט ליישם את הרעיון שלו כמה שיותר מהר, ואני אומר כאן : השבח לאלוהים שהפך אותנו למיסיונרים ולא גרם לנו להתנכר ….
…באשר לסוסים שעוברים בין סיבוב, זה יישפך וגשם אם הם ערבים ללא אוכפים או רוכבים . ומי שרואה קבוצת סוסים עם אוכפים ללא ברכיים, הן נשים שמתאספות בהלוויה או בחתונה . מי שבבעלותו מספר סוסים או רועה אותם, תהיה לו סמכות שיפוט על עמים, או שהוא ישתלט באזורו . ומי שרוכב על סוס עם אוכף, הוא ישיג כבוד, כבוד וסמכות, כי הוא מרכבות מלכים ומרכבות שלמה עליו השלום . והסולטן שלו יכול להיות אישה שהוא מתחתן איתה או ילדה שפחה שהוא קונה . אם הברך שלו ללא רתמה, אין בה טוב על כל פניה, כי הרסן הוא סימן לאדיקות, דת, אי-גשמיות ויכולת, אז אם הרסן יוסר ממנו, זה יוסר ממנו יד . ומי שרואה את בהמתו, פקודתו חלשה ומצבו פגום, ואשתו אסורה, והיא שוכבת ללא גגיות תחתיו . ומי שרואה סוסה לא ידועה בביתו, אם יש לו אוכף, אישה נכנסת אליו עם נישואין או תוספת או אירוח, ואם היא עירומה, גבר נכנס אליו עם נישואים או משהו דומה . אבן סירין נהג לומר : מי שמביא סוס למישהו אחר, עשה לו עוול עם סוס או עם עדות, הוא לקח את זה משמו, כמו אם הוא הורג אותו או קורץ לו שליט או גנב בערך . ורכיבה מעידה על המסמר ועל המראה והשינון, לרכיבה על הגב . נסיעה של אדם עשויה להצביע על עצמו, ואם היא ישרה ומצבה טוב, ואם היא נאספה או שהיא לבדה או תועה, אז היא תאבד ותשחק, ואולי הנסיעה שלה מעידה על זמן, לילה ויום . השמורה קשורה למי שמתקדם בכל מה שמסומן על ידי סירתו, או יורשו אחריו, או האפוטרופוס שלו וכדומה ….
…מבט בנרתיק : מי שרואה כאילו הוא מסתכל בנרתיק של אשתו או בנשים אחרות, מסתכל בנרתיק או נוגע בו , אז הוא עוסק בסחר שנוא . ואם הוא היה רואה שהוא מסתכל על אישה עירומה ללא ידיעתה, אז הוא טועה ….
…לגבי הזקנה : אלה חיי העולם שלו . אם הוא רואה אותה מעוטרת ובלתי מכוסה, הוא משיג את חייו העולמיים בשורות טובות דחופות, ואם הוא רואה אותה מזעיפה פנים, הדבר מעיד על יציאת הכבוד למען העולם הזה . אם הוא רואה אותה מכוערת הדברים יסתובבו נגדו, ואם הוא רואה אותה עירומה, זו שערוריה . אם הוא רואה אותה מוסווה, זה עניין של חרטה . אם הוא רואה שזה כאילו אישה זקנה נכנסה לביתו, חייו העולמיים הגיעו, ואם הוא רואה אותה עוזבת את ביתו, עולמו מוסר ממנו . אם הזקנה היא מוסלמית, הרי שהיא אסורה . אם היא מוסלמית, אז היא עולם מותר . אם זה מכוער, אין בזה טוב . והזקן האלמוני בפרשנות חזק יותר . אם אישה צעירה רואה בחלומה כאילו הזדקנה, הראייה שלה מעידה על טובת דתה . אם האיש רואה אישה זקנה, אינך יכול לציית לו בזמן שהוא מעוניין בה . זה עולם בלתי אפשרי . הציות שקיבל מהעולם באותה מידה שהוא עומד בזה ….
…באשר לאלמפה, אמר אל-קירמני, מי שיראה שהיא פגעה באלמפה, זה היה מכה באדם לא מוסרי והרסני, כי האמפה, ומי שרואה שהיא עירומה ועליה יש מאוֹפֵה, היה סובל ממנו צרעת ולא היה שום טוב לראות את האשפה בכללותה ….
…אם חלמתם על אדם וחוה, זה מנבא שאירוע מלא אירועים יגנוב מכם תקווה להצלחה בענייניכם . לראות אותם בגן עדן בעוד אדם מכסה את עירומיו בעלה תאנה ואילו חוה עירומה לחלוטין למעט נחש צבעוני מזרחי המעטר את מותניו ובטנה, הדבר מסמל שבגידה ואמונה כוזבת יתאחדו כדי להפיל את מזלכם . באשר לראות או לשמוע את חוה מפטפטת עם נחש, זה מנבא שנשים ממולחות יובילו אותך לחלום על אובדן הונך והמוניטין שלך ….
…באשר למערומיות, מי שראה שהוא עירום, נשלל ממנו עניין שהוא חשב עליו היטב, ומי שראה שהוא עירום בשוק או בקהל של אנשים וראה את עירומתו בולטת כשהוא ביישן מלהופיע בפני אנשים והיה עליו כמה מבגדיו, אז הוא נחשף ועניינו מתגלה לאנשים ועשוי להצביע על הפרת כיסויו ואם הוא מוסר במסגד אז הוא מוסג על חטאי הצדק הוא עושה בו, ואם הוא רואה שהוא עירום ולא ראה את עירומתו בולטת. אם הוא חולה, חף ממחלתו או מתייסר, דאגתו או חובו נעלמו, חובו יתמלא, וזה עשוי להצביע על חרטה ומערומם של חטאים, או שהוא מסולק מהעולם ומכוסה בהמשך וזה אמר שכספו נפצע או משהו שהוא שונא לגביו. ונאמר כי הצדיק נשלל מבגדיו והוא נשלל מדאגותיו והסורר הוא הנטל וההתקפה המגונה, ומי שראה שהוא רץ עירום, אז הוא מואשם באשמה שהוא להיות חף מפשע, ואם אדם בעל סמכות יראה שהוא גנב את בגדיו עד לפשטתו, בקרוב הוא היה מפוטר, ואם אישה ראתה שהיא עירומה או שראשו נחשף באסיפת אנשים זה אסון שנכנס אליה למען בעלה ועבורו היא יקרה או היא עצמה וכספה…
…פרל אלמנזאום : דבר הצדק, המדע והקוראן . ואם הוא היה מפוזר, אז הוא ילד או ילדה, עוזרת או משרתת, כך שהוא נהיה כמו פנינה נסתרת, כמו שאמר אלוהים אדירים, והיא המאוחסנת, ויהיו ראיות בחזון זה מציין אישה יפה או ילדת שפחה, אם הפנינים הן כמות שאי אפשר לוותר עליה, ואם הגורל עולה עד למדידה או שהיא נישאת בכבוד, כי מדובר באוצרות וכסף רבים . אם היה רואה שמקבלים לו אודם אדום או ירוק, זה היה מכה אישה יפה או משרתת . ואם אישה בהריון ילדה ילדה שפחה יפה . אם האודם נגנב או שיש בו בגידה, אישה או נערה שפחה זה אסור בשבילו . ואם היא עירומה איתו, האישה שהוא הכה לא הייתה מקבלת שהיא תמות לפניו . ומספר הספירים : עד שהם חורגים מהגבול, מכיוון שהם כסף נחרץ בדת, על מהות שם אבן הספיר . וחרוזים : משרתים או כסף . ומי שרואה שניתנה לו טבעת ונחתם באמצעותה, אז הוא הבעלים של משהו שלא היה בבעלותו, ומה שבבעלותו עשוי להיות כוח או רכוש, או בעל חיים, אדמה, כסף וכדומה . ומי שמכה בטבעת כשהוא במסגד או בתפילה או בדרך של אלוהים, והוא רואה משהו שמעיד על כסף, ואז הוא מכה בכסף כדין ומוציא אותו על טובת דתו . ואם יש עדויות לסמכות, מלך ומלחמה, אז זה מכה בכוח, במלך ובמלחמה . ואם הוא רואה שהטבעת שלו נלקחת, אז מה שהוא מחזיק ייקח ממנו . אם הוא רואה שציפורן הטבעת שלו מזהב מזה, הציפורן היא הפנים של מישהו שמיוחסת לו הטבעת, ואם הוא רואה שהוא העניק לעצמו את הטבעת שלו בבושם, אז הוא מוציא חלק ממה הוא מחזיק בטוב . והספר טוב, ומסקנתו היא החדשות ….