…חלב שתיית חלב בחלום מעידה על קציר שופע עבור החקלאי, שמחות בבית וטיול מוצלח למטייל . באשר לאישה, החלום הזה הוא סימן טוב . לראות כמויות גדולות של חלב בחלום מעיד על עושר ועושר . באשר לחלום שאתה מעורב בעסקי החלב, המשמעות היא גידול בעושרך . אם חלמת שאתה מחלק חלב בחינם לאחרים, פירוש הדבר שאתה טוב וזאת למיטב עושרך . אם חלב נשפך בחלום, פירוש הדבר שתאבד אובדן קל ובעיות זמניות מידי חבריך . אבל אם אתה חולם על חלב מלוכלך, המשמעות היא שתיתקל בבעיות פשוטות . אם החלב בחלום היה חמצמץ, זה אומר העיסוק שלך והחרדה שלך מבעיות חברים . ואם בחלום אתה מנסה לשווא לשתות חלב, זה אומר שאתה בסכנה לאבד משהו יקר ערך או שתאבד את הידידות של אדם בכיר . אם אתה חולם על חלב חם, המשמעות היא שתיכנס למאבק שבסופו יתגשמו הרצונות והשאיפות שלך . באשר לרחצה בחלב זה אומר שמחה וחברת חברים טובים ….

…עצי הסקה מרכלים בחלום . ומי שרואה שניים או שלושה מקלות עץ ומכניס אותם לאש כדי להבעיר אותו, יהיו מילים גסות שגדלות וגדלות . וכל מי שמדליק אש בעץ הוא רדיפתו של אדם אחר שליט, ואולי עצי הסקה היו אלה שנשאו אותו בחלום במילים כואבות, ועלבון לכבודם של אנשים . אם הוא רואה שיש לו עצי הסקה, זה מעיד על פרנסה ומילוי צרכים, ועל הירושה או הכסף ממתן הסרק . אם עצי הסקה היו משהו שצריך לשבור ולהפיץ, זה היה מקור לעייפות או רוע, ואם הוא היה מצויד, זה הצביע על קרבה לסמכות וקלות קושי . והעץ עשוי לציין קהות או אומללות של ההוויה, משום שנאמר : כך וכך גם הטבח, אם הוא קמצן או משעמם . וחבילת עצי הסקה היא כסף מסוגים שונים . מי שהיה גיבור וראה עימו צרור עץ שירת אדם גדול . ואוסף היערות למטופל, תרופות ותמימות . וכל עץ המיוחס לפריו בחלום מעיד על השחתת הכסף של אותו פרי . ומי שמציע עץ לאש מעיד על קרבה לאדונו, או על הקרבתו של קטן שלו לבעל בית ספר, או יריב לשליט, או אדם חולה לרופא, ואם העץ מואר באש לפני הקרבתו , הקטן שלו יצליח ויגבר על יריבו . אם אכל עצי הסקה בחלום, אכל כסף אסור, או שהוכה בעץ כשהוא ער . ומי שיש לו ספינה ורואה בחלום שהיא נשרפה, או שהוא שרף עצים להסקה המעידה על טביעת ספינתו . גדם העץ הוא עדות להתמדה וחוסר מעש . והגדם לצלייה, נשירה, ריתוך וכדומה להם הוא עדות לעניין ולפנסיה, אם הוא שונה, ואם לא, זה מעיד על עיוות האישה או היצרנית או על השעיית הריבית ….

בחלום זה מעיד על החזרת פיקדונות, או הצלת המטופל ממחלתו, או האסיר מכלאו, ואולי זה מעיד על פגישה עם הנעדרים . ומוות בחלום הוא מחסור בדת, שחיתות בה וגובה בעולם אם זה מלווה בבכי וצרחות כל עוד הוא לא קבור בעפר, ואם הוא קבור הוא לא מקווה לסלאח . ומי שראה שהוא מת ואין גופה, זה מעיד על הריסת בית מביתו, ונאמר : אדרבה, שהוא עיוור בראייתו וארוך בחייו . ונאמר : מוות הוא מסע או עוני . נאמר : מוות הוא נישואין לחלוטין, כי האדם המת זקוק לבושם ולכביסה כמו נשוי . ומי רואה שהוא מת והוא בהריון ולא נקבר, הוא יהיה להביס את אויביו . ומי שרואה שהוא חי אחרי מותו, יעשירו אותו אחרי עוניו או יחזור בתשובה על חטאו . ומי שמת אמר לו שהוא לא מת, הוא נמצא בהיכל הקדושים . ומי שרואה את המת הוא חולה, הוא אחראי לדתו . אם אנשי הקברים יוצאים לאכול את כל אוכל העם, אז מחיר האוכל עולה . מה שהאדם המת מספר על עצמו או על מישהו אחר בחלום הוא נכון ואמיתי . ומי שרואה אדם מת בכושר טוב תוך כדי צחוק, זה כך . ומי שרואה שהוא מתפלל למתים, הוא מטיף לאדם חסר לב . ומי שרואה שהוא הולך על עקבותיו של מת, עליו ללכת בדרכו . ומי שראה שהאימאם מת, המדינה תיהרס, ולהיפך . מוות הוא חרטה מחטא גדול . ומי שרואה שהוא מת כשהוא עירום, אז הוא יהיה עני, ואם הוא על שטיח, העולם יפשט עבורו . ומי שיראה שבנו נפטר, הוא יינצל מאויבו . ומי שראה שהוא מת ונקבר, אז העבד ציין שהוא שוחרר, ואם הוא לא היה נשוי, הוא ציין שהוא התחתן, ואם החולה ראה שהוא התחתן, הוא ימות . והמוות הוא מדריך טוב לאלה שפוחדים או עצובים, ומות האחים מעיד על מות האויבים . ומי שרואה שהוא בין עם המתים, אז הוא בין עם צבוע . ומי שיראה שהוא מלווה אדם מת, הוא ייסע רחוק . ומי שרואה שהוא באמבטיה, פקודתו תעלה, והוא יינצל מחטאים, דאגות וחובות . ומי שיראה אדם מת שהוא חי, הוא יחיה בשבילו עניין מת . אם הוא רואה את האדם המת או עייף, אז זה מסיח את דעתו במה שהוא נמצא, ואם הוא חולה, הוא אחראי לחוב שלו . ואם הוא ראה שפניו מושחרות, הוא מת באי אמון . ומי שרואה שהוא הקים את המתים, יהודי או נוצרי, או כפירה, מברך אותם על ידיו . אם הוא רואה שהוא מחיה את המתים, אז הוא מנחה עם אבוד . ומי שנראה חי נותן למתים דבר שעלול להיאכל או לשתות, ולכן זה נזק שקורה לו בכספו . אם הוא יראה את האדם המת וייתן לו אוכל, הוא יזכה לפרנסה מכובדת . אם הוא רואה שהמת מת לקח את ידו, אז כסף ייפול ברשותו מצד חסר סיכוי . לדבר עם המתים זה חיים ארוכים, ולקחת מהמתים זה אספקה . ומי שיראה שהוא מדבר עם המתים, אז תהיה הכחשה בינו לבין העם . ומי שרואה שהוא מקבל מת ידוע, הוא מרוויח מהנפטר עם ידע או כסף שהשאיר אחריו . ונאמר : מי שרואה שהוא מקבל אדם מת ואדם החזון חולה, אז זה מעיד על מותו . ומי שרואה שהוא מתחתן עם אישה מתה ורואה שהיא בחיים, אז החיים ימותו . ומי שרואה שהמת נותן לו את חולצתו השחוקה או המלוכלכת, אז הוא יהיה עני . ומי שרואה שהמתים מוכים בחיים, החיים הביאו שחיתות בדתו . ומי שיראה אדם מת מכים אותו, הוא ישתפר מנסיעה . ומי שרואה אדם מת ישן, שנתו תנוח בהמשך . ואם יראה אדם חי שישן עם אדם מת, חייו יהיו ארוכים . ומי שרואה שהוא חי בין המתים, הוא נוסע רחוק ומשחית את דתו, ואם הוא רואה שהוא עם המתים בזמן שהוא חי, אז הוא מתערבב עם אנשים בדתם, שחיתות . ומי שיראה את הנפטר בין הכופרים לובש בגדים ישנים, אז הוא יהיה במצב גרוע בהמשך . ומי שרואה אדם מת ואומר לו שהוא לעולם לא מת, אז הוא נמצא בהיכל קדושים והוא יתברך בהמשך . ומי שרואה שאמו מתה, אז עולמו נעלם ומקלקל את מצבו . ומי שרואה שאחיו נפטר וחולה, אז הוא מותו . ומי שרואה שאשתו נפטרת, הענף שלו בו פרנסתו הולכת ומתדלדלת . ומי שרואה שהוא מתפלל למען המת, הוא יערב לאיש מושחת . ומי שרואה שאדם מת טובע בים, אז הוא טובע בחטאים . ומי שראה שהמתים יוצאים מקברם, הכלואים ישוחררו . אולי המוות הצביע פתאום על מהירות העושר לעניים . מות הנביאים, השלום עליהם, בחלום הוא חולשה בדת, וחייהם הפוכים . אולי מותו של המדען הצביע על הופעתה של כפירה בדת, על מותם של הורים במחסור, מות האישה הוא עזיבה עולמית, ועל מותו של הילד הפרעה גברית . ותפילות המתים למתים הן מעשים פסולים . לראות את הפוליתאיסטים המתים בחלום הם אויבים ….

…חיטה היא בחלום כסף ישר בעייפות . ומי שראה שהוא קנה חיטה, הוא היה מרוויח כסף ופוריות, והוא היה מוסיף לילדיו . אם ראה סולטן מניע חיטה בידו, מחיר המזון עלה . ומי שיראה שגידל חיטה, הוא יעשה דבר שמוצא חן בעיני האלוקים הכל יכול . אם הוא ממשיך לשתול אותם, את מזונות הג'יהאד, ומי שחושב ששתל חיטה וגידל שעורה, הרי שהפרסום שלו טוב יותר ממיטתו, ואם הדם גדל אז הוא צורך ריבית, ואם הוא אוכל חיטה רטובה אז הוא טוב בטקסים שלך . הדוקרן הירוק הוא שנה פורייה, הדוקרן היבש הוא שנה ברת ביצוע, והספייק שנאסף בידו או בקערה או בהתחלה הוא כסף שמקבל בעליו מרווחי אחרים . אם הוא רואה שהוא קולט את מה שנפל מהקוצים המפוזרים בקציר נטוע שמכיר את בעליו, אז הוא יכה את בעל היבול בטוב שנותר מפוזר . אם אדם רואה שהוא קוטף יבולים במועד אחר שאינו זמנו, הרי זה מוות במחנה ההוא, מלחמה ואי הסכמה . אם האוזניים אפסות, הרי זה מוות של הזקנים, ואם הוא ירוק, זה מוות הנוער או הריגתם . ומי שאוכל חיטה יבשה, אין בזה טוב . ומי שרואה חיטה מקבל משהו טוב ממלך . פריק הוא כסף אסור . מי שמוכר חיטה עם שעורה בחלום מחליף את הקוראן בשירה . ועשב חיטה במיטה חבל האישה . ונאמר כי מי שראה שהוא אוכל חיטה יבשה או מבושלת, הוא לא מצא חן בעיניו, ומי שראה שבטנו, פיו או עורו התמלאו בחיטה יבשה, זה מות חייו. אחרת, כל עוד נותר בו, מה שנותר מחייו . ומי שרואה שהוא אכל חיטה ירוקה לחה, אז הוא טוב, אז הוא נזיר בדת ….

…זה בחלום לגבר להיות עשיר וגאה . אם הוא יראה שזה ממושך, אז הוא ירוויח מכסף טוב ומחיים טובים . ואם הוא רואה שדפנותיו ארוכות ואינן מסתכלות באמצע, אז יהיה לו כסף שמכין אותו לאחרים . ואם זה מתארך מעבר לגורלו, הרי זה חוב שחייב בעליו, והם חולים . ואם זה נמשך עד שנפל על האדמה, בעליו ימות . ואמרו : מי שיש לו זקן ארוך והרבה שיער הוא יותר מגילו ומכספו, ואם הוא מגיע לטבור, הרי הוא אדם שאינו מציית לאלוהים הכל יכול . אם האגרוף גדל, הרי שהוא מלווה כסף . ואם יראה את שיער זקנו מושחר, הוא יהיה עשיר . אם הוא שחור או ירוק, אז הוא יזכה למלך אלא אם כן הוא עריץ ומעיק, וזקנו של פרעה היה שחור והכה בירוק . ואם ראה את צבעו מוטה לצהוב, היה מגיע לעוני ולמחלה . ואם היה רואה בה בלונדינית, הוא היה מבועת . ואם הוא רואה שיש לו זקן של אדם בידו בזמן שהוא מושך אותו, אז עליו לדלל את כספו ולאכול אותו . אם צעיר שטרם הגיע לחלום רואה שיש לו זקן, אז הוא מת ולא מגיע לחלום . אם הוא רואה את זקנו לקוי וקל, והוא חייב בחוב, עליו לשלם אותו, ואם הוא המום, צערו נעלם . ואם הוא רואה שמחצית זקנו הוא זהב, אז חלק מעושרו או מממונו יאבדו . ואם יראה את זקנו מנותק, ינותק מכספו . מי שנצמד לזקנו ומגזז מה יותר מהאגרוף, אז הוא אדם שחייב לשלם זקקה על כספו . ומי שחותך זקן של מישהו אחר, מדובר בגידול בכספו של בנו או של בנו . ונאמר : זקן של אישה הוא אמצעי שהיא לא תביא לעולם בן . אם אישה רואה שיש לה זקן והיא נשואה, היא מאבדת את בעלה, ואם היא אלמנה, היא מתחתנת עם גבר שמסכים איתה, ואם היא רואה שהיא בהריון, היא יולדת זכר, ואם יש לה מריבה היא מנצחת, והיא תופסת את מקומם של גברים . ומי שרואה שהוא קוטף את זקנו, זה כסף שהוא מקלקל בין ידיו . וכל מי שראה את זקנו וראשו מגולחים יחד והיה חולה, הוא נרפא, ואם היה חוב, חובו ישולם, ואם היה במצוקה, דאגותיו נעלמו . ומי שרואה שזקנו מתארך כל כך עד שהוא פולש אליו ושוזר אותו לבגד ומוכר אותו בשוק, הרי הוא שקרי . ויוקרת זקן . אולי הזקן הצביע על חנותו, על בגדיו ועל רווחיו . ואם הוא חותך את זקנו בצערו, ייסוריו ומצוקתו ארוכים . והזקן הוא קטע שיש להשבע עליו, והוא מעיד על אמיתות, שקר, עליבות ונדיבות . אולי הזקן מתייחס לאישה . השיער הלבן בזקן הוא אזהרה בגלל מה שהוא מתחייב . אולי לובן הזקן מעיד על מחלה ואין אונות . ואם הזקן היה לבן בחיים ערים והוא ראה אותו מושחר בחלום, זה מעיד על מרץ, כוח, נחישות ועוצמה . אם הזקן שלו גדל יותר מהרגיל, זה מעיד על כיף ומשחקים או בזבוז כסף בלי פנים . לזקנו של החוטא יש תשובה, ואם הוא אבוד, הוא מונחה, במיוחד אם הוא רואה בו לבן . גידול זקן לאישה הוא מקורזל או גסות רוח ומבצע דברים אסורים . לזקנו של הילד יש חיים ארוכים . לראות מה מחובר לזקן מקש או מכל דבר אחר זה רע, להזיז מילים או לסחוב את האישה עם משהו שלא נוצר ….

…חיג'ה, שהוא בחלום אישה חופשית וטובה, או גבר מדובר היטב . נאמר : רוטב בשר חלזון . ומי שרואה שהוא הכה באבן זכר, הוא יכה בילד צעיר ומבורך, ששכחתו תגבר, ועינו תזהה אותו . אם הוא ראה שהוא פגע בחוגנית, הוא היה פוגע באישה יפה. אם הייתה לו אישה בהריון, היא הייתה מולידה נקבה . ומי שרואה שהוא שחט חוגלה, הוא יקבל על עצמו עוזרת בית . ומי שרואה שהוא קורע חוגלת, הוא ידבר מילים לאישה ….

…לראות חלזון בחלום מציין מעבר ממקום למקום ….

…באשר לתכריכים, מי שרואה שהוא בדה תכריך לאדם מת, אז זה מונפק ממנו ביחס לזה במקרה של המתים, הטוב והשכר והתגמול. ואם התכריכה היא למחייתו והיא ידועה, אז היא מגיעה למחפש מאותה צרה ועייפות, ואם זה לא ידוע אז עדיף. ומי שרואה שהוא לקח תכריכים מתים, ואם הוא מאנשי צדק, אז הוא עובד בידע מדויק ומוזר, ואולי הוא השיג כסף מצד אסור, ואם זה מאנשי שחיתות, אז זה מצביע על היעדר דתו ובלבולו באנשים ומי שרואה כאילו הוא עטוף בתכריכים כמו מתים עטופים קשורים בראשו וברגליו זה מעיד על מותו, ומה שלא היה קשור כמו הגופה של המתים, זו עדות לשחיתות עניינו, וככל שהתכריך פחות, זה קרוב יותר לחזרה בתשובה, ואם זה גדל, אז זה רחוק יותר, ומי שרואה שהוא מפריד בין התכריכים או מפריד ביניהם, אז הוא עושה חסד, ומי שרואה שהוא מחפש מעטה אך לא מוצא אותו, זה לא מחמוד. מישהו הגיע אליו עם תכריכים, כי הוא השיג ברכה ומי שרואה שהוא קוטף תכריכים של מתים, הוא ירחם עליהם, הוא ילך בדרכו, ומי שרואה שהוא לוקח תכריכים מתים, אם הוא היה מאנשי צדק אז הוא עבד עם ידע זר מדויק ואולי הוא קיבל כסף מצד אסור, ואם הוא היה מהעם המושחת אז זה מעיד על חוסר החוב שלו ומעוות את זה על אנשים ומי שרואה את זה כאילו הוא עטוף בתכריכה כפי שהוא עטוף המתים נקשרים בראשו וברגליו, כי זה מעיד על מותו, ומה שלא קשור כמו גופת המתים הוא עדות לשחיתות עניינו, ופחות תכריכים הם, זה קרוב יותר לתשובה, ואם זה גדל, זה רחוק יותר ומי שרואה שהוא מפריד בין התכריכים או מפריד ביניהם, אז הוא עושה חסד ומי שרואה שהוא מחפש תכריכים אבל לא מוצא אותו. זה לא אצל מחמוד, ומי שרואה שאדם בא אליו עם תכריכים, זה יקבל ברכה, ומי שרואה שהוא קוטף תכריכים של מתים, הוא ירחם עליהם….

…זקאת : בחלום, הוא אחד העשירים, מכיוון שכספו פורה ושמאלו גדלה, אלא אם כן הוא חייב חוב או יש לו פיקדון, אז הוא מפצה על כך ומשלם אותו לחייב שלו . אם המחייב הוא אדם מת או צדיק, אז הוא הצליח עם אלוהים וזכירתו עלתה ושילמה לזכאת על עבודתו, אז מה דעתך אם הוא מתפלל בתוצאה של זה או זיכרון של אלוהים, אז אם הוא ייתן רשות בשביל זה בזמן אחר שאינו במהלך חג'ג ', אז אולי הוא יעיד וישלם על זה זאקאט ? אם זה במהלך חודשי חג'ג ', אז הוא עושה חג'ג' ברוך השם . ואם אדם עני רואה את זה, אם הוא מגלח את ראשו, חותך את שפמו, קוטף את בתי השחי, גוזם את ציפורניו או מגלח את שיער הערווה שלו, אלא אם כן הוא נשלל מבגדים או נשטף במים, או שהוא עושה זאת במסגד , או מתפלל לאחר מכן, אז הוא יוצא ממצבו וחוזר בתשובה מחטאיו וקם עליו, ומצליח בתפילה לכאורה או עד עד ….

…ורד הוא בחלום אדם עם כבוד, או הופעת נעדר . ומי שראה שקצר תגובה קיבל כבוד ואהבה . מי שקוטף ורד לבן מקבל אישה אדוקה, ואם הוא קוטף ורד אדום הוא מקבל אישה דקיקה, ומי שמריח ורד צהוב מקבל אישה חולה . ורדים רבים התקבלו . ונאמר : ורד מציין אישה שעוזבת או מתה, או סחר שנפטר, או שמחה שלא נמשכת . מי שראה זר על ראשו והיה בפרישה, יתחתן . והשושנים מעידות על חסד הזיכרון . שמן ורדים מעיד על אינטליגנציה, בהירות תודעה, קרבה לאנשים ורכות הצד . והשושנה מעידה על שמחה והנאה . ונאמר : הוורדים הם הגעתו של מטייל או הגעתו של ספר, וורד אם עץו כרות הוא דאגה ועצב . ולקטוף ורדים זה תענוג . הוורדים הצהובים עשויים לציין מחלה, האדום את היופי והקישוט, הלבן עבור הדירה, והאדום את הדינרים . ראה גם צוות שחקנים ….

…תפוחים בחלום מציינים ילדים ופנים יפות ותפוחים כמו זה שרואה אותו, אם הוא שליט אז תפוחים הם רכושו, ואם הוא סוחר אז תפוחים הם עניינו, ואם הוא חורש, ואז תפוחים הם שלו . נאמר : תפוחים מתוקים הם מזונות חלאליים, ותפוחים חמוצים אסורים . הסולטאן זרק תפוח שהוא שליח התקווה והוקיע אותו . ועץ התפוח הוא אדם מאמין שקרוב לאנשים, ולכן מי שרואה שהוא נוטע עץ תפוח מגדל יתום . ומי שיראה שהוא אוכל תפוח, יהיה לו כל מה שאנשים לא מסתכלים עליו, ואם הוא קוטף אותו הוא היה מקבל כסף מאדם ישר עם שבחים טובים . תפוחים ממוספרים בכמה דירות . אם היה מריח תפוח במסגד, אז הוא היה מתחתן, ואם אישה מריחה תפוח בהתכנסות להוללות הוא נהיה ידוע, ואם היא אכלה אותו במיקום ידוע, היא תביא לעולם בן טוב . ולנגוס תפוחים נוואל זה טוב ורווח ורווח . תפוחים מיוצגים על ידי חברים ואחים, ונאמר : מי שרואה שהוא אוכל תפוחים, אז מופיע לו אויב . ותפוח חמוץ הוא סימן להיסח הדעת, לפגיעה ולטרטור . ועץ התפוח מעיד על בהלה ….

…ומי שרואה שהוא נתן אגוזים או שקדים, הוא יכה כסף עד כדי כך, והרימון הוא אדם גדול ומכובד שהופרה, והתאנה היא כסף בהווה שאינו משקר, ושום דבר מ ניתן לתקן את הפירות, ועץ הזית הוא איש מבורך. אם זה מתוק, או סכום כסף, או ילד שפוקד אותו, או שעדיף לבן, אולי זו אישה, מי שרואה שהוא בעל רימון ואכל ממנה, אז הוא חייב להיות עבד ילדה. את החזקה שלו, הוא מקבל מאותה מרץ ככל שהיה ברשותו, ונאמר שמי שראה שהוא הכה הרבה תפוחים, הוא הכה כסף לפי מה שראה ממספרו, ומי ראה שיש לו הכה תפוח שהריח, ואז יש לו בן שמריח אותו, ובבננות יש כסף לבעל העולם הזה וחוב לבעל החוב והרבה כסף וחוב זה שווה ערך לבננות ואם זה הוא עץ אחד, שניים או שלושה, הם הרבה ילדים, והכרם הוא אדם נדיב. אם הוא רואה שהוא מלך הכרם, אז הוא נמצא עם אדם נדיב, ונאמר שמי שראה שהוא נטע כרם, אז הוא ייפגע בפאר והנאה, והענבים הלבנים בו הזמן הוא הרעננות והטוב של העולם ובפרט לזמנו הוא יקבל כסף לפני הזמן שהוא התחנן אליו בזה ואולי זה מה שאין אסור, צימוקים בכל עת, כסף בכל מקרה, ואכילת פרי צהוב בחלום, כמו חבושים, אגסים, אפרסקים, רטובים, אבטיח וכדומה היא מחלה, ומה שהיה ירוק ממנו אינו מחלה, וכל חומצה של הפירות היא דאגה ועצב למעט כי לימון, תפוחים ואשחר, וכל פרי מתוק מלבד מה שהוזכר לעיל הוא מזונות וכסף וטוב, ומי שרואה שלעץ גדול יש הרבה לסחוב אותו עם שפע השיניים שלו, הוא יסבול מכוח מסמר, וחייו יתארכו. מי שרואה שהוא קוטף את הפירות משורשי העצים, הוא רב עם אדם מכובד ומנצח במריבה שלו, ומי שרואה שהוא על עץ גבוה, הוא נצמד לאיש ענק או בורח ממה שהוא חושש ומתריע. אם הוא בפרישה, אז הוא מתחתן עם אישה ומי שרואה שהוא נפל מעץ או נפל ממנו, שום דבר בינו לא הושלם. ובין מי שמתכוון להיקשר אליו לבין מי שרואה שהוא נפל מעץ ומת, אז הוא נספה ביד של זקן, ואם זה נשבר על ידו, אותו אדם מת. ומי שרואה שיש לו מספר עצים, אחר כך הוא עוקב אחר קבוצה במצב של מנהיגות, כבוד, מנהיגות, וכדומה, ומי שרואה עץ לא ידוע, עירום מנייר, הוא ייפגע מצער וצער. ומי שרואה עץ גדול ונבול משום שאין טוב בביתו ומי שרואה בביתו עץ שגדל ומתארך, אז זכרונו עולה והמוניטין שלו עולה, ואם הוא רואה שיש לו עץ שיש לו פרי ואין לו נייר, אז לבעליו יש דת למעט נימוסים טובים, ואם יש לו נייר ואין לו פרי, אז בעליו הוא של נימוסים טובים ואין לו דת. עץ נעקר, כורת או קמל, ואז הוא חולה קשה או מת ועשוי להצביע על מות חלק ממשפחתו במקומו. אם העץ מיועד למישהו אחר, אז אדם נופל מפרנסתו או הורג אותו, וכל מי שרואה בביתו או מחוצה לו או בביתו התחתון או הגבוה יותר בו צמחים סוגים של עצים ושני הרוחות בו הבית הוא אסון שבו נשים מתכנסות לבכות וצער, ומי שרואה שהוא אוכל מסטיק מעצים, הוא אוכל קשר של כסף של גבר כמו מסטיק…

…ומי שראה שהוא קוטף ענבים שחורים בשער המלך, הוא יפחד מכות בשוטים, ונאמר שענבים שחורים לא שונאים בחלום כמו שהוא לא שונא את הלבן, כי אלוהים אדירים קרא זה מזונות בסיפורה של מרי, עליה השלום, כי הקב~ה אמר: ~ בכל פעם שזכריה נכנס למיהרב, הוא מוצא עם עושרה.~ הו מרי, ~ הפסוק ראוי לשבח בזמנו, ונאמר כי ענבים שחורים מעידים על תועלת נסתרת ….

…אם אחד הכוכבים גדול יותר מהשני . באשר לנפילת הכוכבים לארץ או לים, או שריפתם באש, או תפיסת הציפורים, זוהי אינדיקציה למוות המתרחש בקרב אנשים, או שנהרג על פי מספר האנשים מעטים, וזה עשוי לקרות במין ללא יחסי מין, אם מין הנופלים ידוע מכוכבי הלכת וממלך הכוכבים בחיקו, או שהוא רועה אותו בשמיים, או מפנה אותו באוויר , אם הוא היה ראוי לסולטאן הוא היה משיג אותו, והוא היה שליט על העם, שופט או מופתי . ואם זה היה נמוך מזה, אולי הוא היה שוקל אסטרולוגיה . באשר ליפול עליו או על ראשו, אם היה חולה הוא מת . ואם שיקרו לו חובות של אסטרולוגים, או שהוא עבד של משרדים, הכוכבים שלו נפלו והוא התבקש מה הוא חייב . כמו כן, אם היה רואה את גופתו הוא היה חוזר לכוכבים . או את ראשו, ואם הכוכבים היו אסטרולוגים עבורו על העם, הם הגיעו אליו והתאספו אליו, וכמו כן אם הוא קוטף אותם מהאדמה או מהשמיים, הם היו ניגשים אליהם ממנו . ואם הכוכב נופל על זה שנעדר הוא ייתן לו, ואם הוא נופל על אישה בהריון, היא תביא לעולם ילד בשם מכובד, אלא אם כן זה מכוכבים זמניים כמו בנות של הארון, המשוררים והפרח, כך שהאדון הוא עבד על פי אזכור הכוכב, יופיו ומהותו . זה עשוי להצביע על מותה של האישה ההרה, אם יאושר על ידי עד איתו המעיד על המוות . באשר לראות את כוכבי הלכת ביום, זו עדות לשערוריות והכפשות, תאונות קשות, אומללות וחוסר מזל . ובהתאם למידת החזון, כלליותו וספציפיותו, ושפע הכוכבים ונמוגתם, אל-נביגה אל- ד'וביאני הזכיר יום מלחמה : כוכביו והשמש עולים … וגם האור אינו אור וגם החושך אינו חושך. אל סר . אם אין בו אור, הרי שזו פורענות המאחדת בין האצילים מבין העם . אם הוא רואה שהוא עוקב אחר הכוכבים, אז הוא בדת של שליח האל, עליו השלום ועל חבריו ועל האמת . אם הוא רואה שהוא גונב כוכב מהשמים, אז הוא גונב משהו מסוכן מהמלך ומחפש אדם מכובד . ומי שיראה שהוא הפך לכוכב, הוא ייפגע מכבוד ויוקרה . ומי שיראה שהוא לקח כוכב לכת, יהיה לו בן מכובד גדול . אם היה רואה שהוא מושיט את ידו לשמיים ולקח את הכוכבים, היה משיג סמכות וכבוד ….

…אבו סעיד, המטיף, אמר: ~מי שראה שהוא קוטף אגוזים מגן, הוא היה מקבל כסף מצד אישה, וקילוף האגוזים שונה בזה. חלקם אמרו שהוא לא מחמוד, וחלקם אמרו אחרת, ואולי זה נחשב לאיש קמצן. באשר לאגוזים ההודים, שהם נרקיס, הם לא הסכימו בעניין. חלקם אמרו כסף מצד אסטרולוג, והרואה יכול ללכת בעקבות האסטרולוג בדבריו, ואם הוא אוכל אותו, הוא יאמין לדבריו של אסטרולוג ….

…ענבים אם תאכלו ענבים בחלומותיכם, תסבלו מדאגות רבות . אם רק תראו אשכולות ענבים תלויים בשפע על העלים, תגיעו בקרוב לעמדות בולטות ותוכלו להביא אושר לאחרים . לילדה, לחלום הזה יש הבטחה מבריקה . היא תמלא את רצונותיה הנלהבים ביותר . אם חלמת שאתה על גבו של סוס וחוצה את שיחי ענבי המושק בזמן שאתה קוטף ואוכל מעט מפירותיהם, פירוש הדבר עבודה נוחה והגשמת רצונות גדולים . אם עולה בראשך שאלה בנוגע לתכונה הרעילה של הפרי שאתה אוכל, יהיו לך ספקות ופחדים בנוגע להצלחה, אך זה יפסיק בהדרגה להדאיג אותך ….