…נחשים : הם אויבים, מכיוון שהשטן הארור התחנן לאדם, עליו השלום . ואיבה של כל נחש לפי מידת ייסורו, עצםו וסימנו, והוא יכול להיות כופרים, ובעלי כפירה, בגלל הרעל שיש לו . אולי זה הצביע על הנואפים, העקיצות שלהם ואופיים, ואולי החיים נגזרו משמם, כמו לראות בדונמים או לזרום מתחת לעצים, עם מים וגשמים שוטפים, והם השוו את הנשפה למים . הנחש עשוי להיות שליט, או שהיא אשה וילד, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אחת מנשותיך וילדיך היא האויב שלך, אז היזהר מהם. ” ומי שהורג או נלחם בנחש, נלחם באויב . ואוכל את בשרו, כסף מאויב, הנאה והתרוממות רוח . ואם אתה נושך אותו בשני חצאים, קח צדק מאויבו . ומפי מילתו החיה במילים רכות ואדיבות, הוא היכה טוב שאנשים היו רוצים בו, ואם הוא ראה נחש מת, אז הוא אויב שאלוהים מספיק לרוע שלו בלי כוח ועוצמה . והביצים שלה הן האויבות הקשות ביותר, והשחורים שלהן הם הקשים ביותר . אם היה רואה שהוא מלך השחורים הגדולים בחיים בקבוצה, הוא היה מנהיג את הצבאות ומשיג מלך גדול . אם הוא מכה בנחש חלק המציית לו, ולא נעלי ספורט ולא טובות כואבות, אז הוא הכה אוצר מאוצרות המלכים, וייתכן שהיה זה סבו אם זה היה בתפקיד זה . ומי שחושש מנחש ואינו רואה אותו, הרי זה ביטחון עבורו מאויבו, ואם הוא רואה אותו וחושש ממנו, הרי זה פחד, כמו גם כל פחד, וכמו כן כל מה שחושש ממנו ואינו ראה את זה, ויציאת הנחש מהשופכה נולדת, ומי שנכנס לנחש לבית שרומה על ידי אויבו, מי שרואה שהוא לקח אותו, אז הוא מקבל כסף מאויב שהוא בטוח, כי אלוהים אדירים אומר : ~ קח את זה ואל תפחד .~ נחש קטן נולד . ואם היה רואה את הנחשים נלחמים בשוק, תתרחש מלחמה והוא יזכה בניצחון על האויבים . והנחש הוא הסמכות של איבה שקטה, ואם הוא רואה שנחש יוצא מזכרו פעם אחת וחוזר אליו פעם אחת, אז הוא בוגד בו . והנחש הוא אישה, אז מי שרואה שהרג נחש במיטתו, אשתו מתה, ואם הוא רואה נחש בצווארו וחותך אותו שלוש חתיכות, אז הוא מתגרש מאשתו שלוש פעמים, ושל הנחש הרגליים והניבים הם כוח האויב וחומרת הערמומיות שלו . ומי שהופך נחש, אז הוא הופך ממצב אחד למדינה אחרת, והופך לאויב המוסלמים, ואם הוא רואה את ביתו מלא נחשים הוא לא חושש, אז הוא מקנן בביתו את אויבי המוסלמים, בעלי יצרים, ויצורי המים עם כסף, ואם הוא רואה בכיס או בשרוולו נחש לבן קטן הוא לא חושש. מכיוון שזה סבא שלו, ואם הוא רואה נחש הולך אחריו, אז האויב שלו רוצה להונות אותו, ואם זה הולך בין הידיים או סובב סביבו, אז הם אויבים שמתערבבים איתו ולא יכולים להזיק לו, ו אם הוא רואה חיים שנכנסים לביתו ועוזבים ללא נזק, הם אויביו מביתו וקרוביו, אם הוא רואה זאת לא בביתו, אויבים הם זרים . והבשר והשומן של הנחש הוא כסף של אויב דרך, ותרופה מאויב. אם הוא רואה נחשים נלחמים מכל עבר, ואז הורג מהם נחש גדול, אז הוא הבעלים של העיר הזאת . אם הנחש ההרוג היה כמו כל שאר הנחשים, הרי שנהרג אחד מחיילי המלך , ואם הנחש היה עולה בגובה, הוא נהיה נוח, משמח ומאושר, ואם ראה נחש יורד מגובה, ראש מת במקום ההוא . אם הוא רואה נחש מגיח מהאדמה, אז הוא מייסר במקום ההוא . אם הוא רואה את הגן שלו מלא חיים, אז הגן הוא שגדל והצמח בו גדל וחי . ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו נחש רודף אחריו ואני הולך אחריו, אז הוא נכנס למחילה, ובי היה מונח מכסה על המחילה . הוא אמר : האם אתה מאורס לאישה? הוא אמר : כן . הוא אמר : אתה תתחתן איתה ותירש אותה, אז הוא מתחתן איתה והיא מתה עבור שבעת אלפים דירהם . אחר ראה כאילו ביתו מלא חיים, אז הוא סיפר את חזיונותיו בפני אבן סירין ואמר : ירא אלוהים ואל תחסן את האויב של המוסלמים . אישה באה אליו ואמרה : הו אבו בכר, אישה ראתה שתי מחילות שממנה יצאו לווייתנים. ואז קמו אליהם שני גברים ולקחו חלב מראשיהם, אז אמר אבן סירין : הנחש אינו חולב חלב אלא משדר רעל . וזו אישה שאיתה נכנסים שניים ממנהיגי החריג'ים, שמזמינים אותה לתורתם, אך הם מזמינים אותה להעליב את שני השייחים, שאלוהים יהיה מרוצה מהם . באשר לחיי הבטן, הם קרובי משפחה, ויציאתו מהאיש היא מצער עבור שכנו של האיש ….
חולם על צפרדע מתה
(40 פירושים ומשמעויות של חלומות על צפרדע מתה)…הוא הערב והערב, וראייתו עשויה להצביע על פחד, ואולי בשיא הגורל, הנשיאות, ההתקדמות, הצורך בסגן טוב ואוסר . אולי היא הצביעה על הגבה, על האב, האם או הפרופסור. אם בחלום הוא הפך לאימאם והתפלל עם אנשים שפנו אל הצ'יבלה בטוהר מוחלט, לא יותר ולא פחות, בה, ואם הוא ראוי לאפוטרופסות, לפסיקה, או להתמודד עם מה שמועיל לעם, זה יקרה לו, וייתכן שהוא נכנס בעצמו בערבות או בחסות קבוצתית או שהוא השתתף בעם שמקווה לטוב מהם, ואם הוא התפלל עם אנשים אחרים מלבד הקיבלה, הוא בגד בחבריו וקנה את הכפירה שלו , וייתכן שהוא ביצע משהו אסור והעם מבקש ממנו את זה איתו, ומי שרואה שהוא מצווה על עם בתפילה אז הוא עוקב אחר מצב בו הוא מסתגל לאחר שנשיקתו ישר, תפילתו הושלמה, או שהוא מזמין אנשים או אוסר עליהם . ומי שרואה שהוא מוביל אלמונים במקום לא ידוע ולא יודע מה לקרוא, אז הוא לכבוד המוות . ואם אישה רואה שהיא מובילה תפילת גברים, היא מתה כי היא לא מתאימה להנחיית התפילות, אז זה רק כשהיא מתה לפניהם כשהם מתפללים עליה . כמו כן, אם הוא רואה אדם שאינו מהראם שאינו יודע להתפלל או לקרוא, אז הוא מוביל עם, וכל מי שרואה שהוא מתפלל בעם העומד בישיבה, אז הוא לא עובר על זכויותיו, אבל הם נופל בזכויותיו, או שחזונותיו מצביעים על כך שהוא מתחייב לעם חולה, ואם הוא מתפלל איתם בישיבה בזמן שהם עומדים ויושבים אז הוא לא מתקצר בעניין שהוא משתלט עליו, אם הוא מתפלל עם עם שעמד וישיבה, אז הוא ממלא אחר פקודת העשירים והעניים, ואם הוא מתפלל איתם בישיבה בזמן שהם יושבים, אז הם מקללים על ידי טביעה או גניבת בגדים או עוני . אם הוא רואה שהוא מתפלל עם נשים, אז הוא מקיים את הפקודה של עם חלש. אם אם העם בצד שלו, או שהוא שוכב ולבש בגדים לבנים, והוא מכחיש את עמדתו, והוא לא קורא בתפילתו או אומר טאקביר, אז הוא ימות ואנשים יתפללו עליו . אם המושל רואה את עצמו מוביל את העם, הוא מבודד וכספו נעלם . מי שמתפלל עם גברים ונשים ישיג שיפוט בקרב העם אם הוא ראוי לכך, אחרת הוא יוכל לתווך ולהתפייס בין אנשים . וכל מי שרואה שהוא השלים את התפילה עם העם, המשימה שלו תתמלא, ואם תפילתו נקטעת, האפוטרופסות שלו נקטעת ופסיקותיו ודבריו אינם מיושמים, ואם הוא מתפלל לבד והעם מתפלל באופן פרטני, ואז הם בחוץ . ואם הוא מתפלל תפילה מיותרת, הוא נכנס לערבות שלא תפגע בו, ואם העם הפך אותו לאימאם, אז הוא יירש ירושה . אם הוא חושב שהוא מוביל אנשים, ולא קורא טוב, אז הוא מבקש משהו והוא לא מוצא אותו . ומי שמתפלל עם עם על גג, אז הוא יעשה טוב לאנשים ויהיה לו מוניטין מבחינת ההלוואה או הצדקה שלו ….
…נישואין בחלום מעידים על הטיפול באלוהים הכל יכול . אולי נישואים מעידים על משפחות, דת, דאגה ומצוקה . אם אדם מתחתן עם אישה לא ידועה, הדבר מעיד על כך שהמונח קרוב, והנסיעה מהבית לביתו, ואם הוא מתאים לאמירות, הוא ייקח או יקבל תפקיד המתאים לו . אם מדובר בחתונה על פי המנהג, הרי שמדובר בתפקיד או במוניטין טוב . נישואין מוגדרים כמלאכה, כך שמי שרואה שהוא התחתן עם אישה ואז היא נפטרת, אז הוא עובד במקצוע שממנו הוא מקבל רק עבודה, צרות ודאגה . ומי שחושב שהוא התחתן עם אישה יהודייה, הוא רודף אחרי מסחר בו ירוויח חטא ויעשה חטאים . ומי שחושב שהוא התחתן עם אישה נוצרייה, הוא עוסק במקצוע בו הוא שקרי . אם היא קוסמת, אז זו מלאכה ללא דת . מי שמתחתן עם זונה הוא נואף . מי שמתחתן עם אישה בריאה מחויב במגבלה כבדה . ומי שמתחתן עם כלב, יש לו סדר נמוך . ומי שרואה אדם מתחתן עם אישה ומעביר לו אותו, הוא יקבל כסף . ומי שרואה את אשתו מתחתן עם איש עם אשתו של הסולטאן, יינתן לו מלך אם הוא כשיר לכך, אחרת הוא ייקח את המנדט . ומי שמתחתן עם אישה מתה יקבל גישה לעניין מת, הוא עלול לוותר . אם האישה החולה מתחתנת, ומי שרואה את הבעל ולא מכיר אותו, היא נפטרת. כמו כן, אם האיש החולה מתחתן בשנתו ואינו רואה את האישה ולא מכיר אותה, הוא מת . ומבעלה של אמו, הוא מוכר את רכושו : אם אישה בהריון רואה שהיא נשואה, היא יולדת שפחה, ואם היא מופיעה כמו כלה, היא יולדת ילד . אם אישה ויש לה בן רואה שהיא נשואה, אז היא מתחתנת עם בנה . אם אישה רווקה או נשואה מתחתנת בחלום, היא תשיג טוב . אם האישה מתחתנת עם גבר מת, היא תהיה נפרדת וענייה . ומי שיראה שהוא התחתן עם אישה ויש לו אישה או נשים, תהיה לו ברירה וסמכות ככל היופי והאישה של האישה אם יבדוק אותה וידע אותה. אם הוא לא הכיר אותה והיא התכוננה אליו, זו עדות למותו, או למותו של אדם שבידיו . ומי שיראה שהוא מתחתן עם בת של שייח 'לא ידוע, הוא יסבול הרבה טוב . ואם אישה תראה שהיא התחתנה עם שייח 'לא ידוע, היא תעשה טוב הרבה . ואם היא הייתה חולה היא נרפאה ממחלתה . ומי שרואה שהוא מתחתן עם אישה מתה מאשתו, עליה להגיע לרחמה, ואם היא עדיין בחיים, הרחם שלה ינותק . ומי שראה שהוא התחתן עם מהראם, משפחתו גוברת . והאישה בחלום היא בת זוג, אויב, שליט מעיק, יריב מר או מלך, וכל מה שהאדמה הצביעה לו מבחינת נוחות או עייפות, או טוב או רע, האישה כמוהו מיוחסת לו. על אינדיקציה שלו לכך ….
…בעקבות המלך ההוא . ומי שרואה את הסמכות הצודקת הנכנסת למקום, רחמיו של אלוהים אדירים מדכאים את המקום ההוא, ואם המקום הוא דבר השולל את כניסתו לערות, הרי שזו אסון . ומי שיראה שהוא שונה לשערי מלכים, הוא יזכה בניצחון על ידי נתינה . אם יראה שהוא נכנס למלך, הוא יקבל כבוד והנאה . ומי שראה שהוא מתמודד עם מלך, הוא השיג חסד של עין, הנאה וטוב, ולראות את המלכים המתים ציינו מה הם השאירו אחריהם . חזון המלך מעיד על ניצחון על אויבים וחוסר מוסריות . לראות את הסולטן האלמוני מציין אש, ים ושינה . אם הוא ראה שהמלך היה באיכות ירודה, זה היה עדות לניהולו הלקוי בקהילה . אולי לראות את המלך הצביע על מטבע הדירהם או הדינרים . ומי שרואה בחלום נסיך או סולטנה, אולי הוא עשוי לפקח על תסמיני האנשים . מי שיראה שהוא מחבק את הסולטאן או לוחץ איתו ידיים, הוא יסדיר איתו את מצבו . ומי שרואה שהוא רב עם סולטנה אז הוא מתווכח עם הקוראן, כי הסמכות היא בשפת הוויכוח . ואם החולה רואה שבקשתו נשלח סולטן לא ידוע, הם שליחי מלאך המוות, ואלוהים הוא הסולטאן . ומי שראה שהסולטן לוקח את מכסה המנוע, הוא ייקח את כספו . ומי שרואה שהסולטן במצוקה, אז הוא נסער . ומי שרואה שהסולטן משוגע, אז הוא מודאג . ומי שחושב שהסולטן נסוג ממועצתו, זו הפחתה או פטירת סמכותו . וכל מי שראה כי דוכן הסולטן נשבר בזה, או שהוא לא השלים את תפילתו, או שחרבו נלקחה ממנו, או שביתו נהרס, או שור סחב אותו, או שנרמס על ידי חיה , כל זה הוציא אותו מסמכותו . הבגדים השחורים של הסולטאן גברו כוחם, הלבנים הגבירו את הפאר ואת שחרור החטא, בגדי הכותנה הופיעו אדיקות וצניעות, ובגדי הצמר היו ברכה בשפע . אם המרגל רואה שהוא הפך לשליט, אז מצבו מתגלה, ואם האישה רואה שהיא שליט, אז היא מתגלה, ואם היא חולה, היא מתה . אם הוא יראה את עיוורונו של הסולטאן, אעוור אותו לחדשות עמו . המלך ההוא . ומי שרואה את הסמכות הצודקת הנכנסת למקום, רחמיו של אלוהים אדירים מדכאים את המקום ההוא, ואם המקום הוא דבר השולל את כניסתו לערות, הרי שזו אסון . מי שיראה שהוא שונה משערי מלכים, הוא יזכה בניצחון על ידי נתינה . אם יראה שהוא נכנס למלך, הוא יקבל כבוד והנאה . ומי שראה שהוא מתמודד עם מלך, הוא השיג חסד של עין, הנאה וטוב, ולראות את המלכים המתים ציינו מה הם השאירו אחריהם . חזון המלך מעיד על ניצחון על אויבים וחוסר מוסריות . לראות את הסולטן האלמוני מציין אש, ים ושינה . אם ראה שהמלך היה באיכות ירודה, זה היה עדות לניהולו הלקוי בקהילה . אולי לראות את המלך הצביע על מטבע הדירהם או הדינרים . ומי שרואה בחלום נסיך או סולטנה, אולי הוא עשוי לפקח על תסמיני האנשים . ומי שרואה שהוא מחבק את הסולטאן או לוחץ איתו ידיים, הוא יסדיר את מצבו איתו . ומי שרואה שהוא רב עם סולטנה אז הוא מתווכח עם הקוראן, כי הסמכות היא בשפת הוויכוח . ואם החולה רואה שבקשתו נשלח סולטן לא ידוע, הם שליחי מלאך המוות, ואלוהים הוא הסולטאן . ומי שראה שהסולטן לוקח את מכסה המנוע שלו, הוא ייקח את כספו . ומי שרואה שהסולטן במצוקה, אז הוא נסער . ומי שרואה שהסולטן משוגע, אז הוא מודאג . ומי שחושב שהסולטן נסוג ממועצתו, זו הפחתה או פטירת סמכותו . וכל מי שראה כי דוכן הסולטן נשבר על ידו, או שהוא לא השלים את תפילתו, או שחרבו נלקחה ממנו, או שביתו נהרס, או ששור סחב אותו, או שנרמס עליו בעל חיים, כל זה הוציא אותו מסמכותו . והבגדים השחורים של הסולטאן גברו כוחם, הלבנים הגדילו את הפאר ואת שחרור החטא, את בגדי הכותנה מראה של אדיקות וצניעות, ובגדי הצמר היו ברכה בשפע . ואם מרגל רואה שהוא הפך לשליט, אז מצבו מתגלה, ואם אישה רואה שהיא שליט, היא מתגלה, ואם היא חולה, היא מתה . אם הוא יראה את עיוורונו של הסולטאן, אעוור אותו לחדשות עמו ….
…נישואין למנוח : האובייקט שאיתו הוא משפיע על העבריין הוא טוב . באשר למגורים, אולי הוא עשוי להרוויח מירושתו או מאחד מבני ביתו או מעקביו, ובאשר לבית, אולי השכונה עשויה להעניק לו צדקה, או שמשפחתו תגיע או תרחם עליו . ואם הצרה המתה אינה ידועה, הוא חי עבורו עניין מת שהוא מבקש, או ארץ הרוסה שהוא בונה, או באר הרוסה שהוא חופר, או ארץ מתה שהוא חורש, או דרישה מתה הוא מחייה על ידי הבקשה ונוכחותם של הסביבה והתומכים, אלא שהזכירה שלו חלשה בעת קיום יחסי מין או עצלנות בתשוקה, ואז הוא מנסה לעשות זאת. והוא לא מסוגל ….
…באשר לצפרדע, זה מתפרש על ידי אדם שסוגד וחרוץ, וקבוצתו מצבא אלוהים אדירים, ומי שרואה שהוא היכה צפרדע, הוא ילווה איש טוב וסגול ….
…אבו סעיד, המטיף, אמר כי בשר צפרדע הוא תועלת מהמלווים, ודבריו איתו הם פציעה טובה ומלך ….
…הצפרדע היא בחלום אדם סוגד אשר חרוץ לציית לאלוהים הכל יכול . ומי שראה שהוא עם צפרדעים, החברה שלו עם קרוביו ושכניו השתפרה . ומי שראה שהוא אכל בשר צפרדעים זכה למעט תועלת מקרוביו ושכניו . וצפרדעים בחזון מצביעות על אנשים של קוסמים מתעתעים . מי שאוכל את הצפרדע מקבל מלך . ומי שרואה שהצפרדעים עזבו את העיירה, הייסורים מוסרים מהעיירה בתפילה ובתחנון . וציד צפרדעים יכבוש פתגמים ועמיתים . וצפרדעים עשויות לציין את השומרים בשערי הסולטנים או אנשי שבח מהעניים או הסגפנים . צפרדעים מעידות על האוכלוסייה הכללית של בעלי האספסוף . ומי שיראה שהוא הכה צפרדע, הוא יתערבב עם אדם חופשי, צדיק וסגול . ומי שרואה שקבוצת צפרדעים יורדת על אדמה או על עיירה, אז ייסור ייסורי ה 'במקום ההוא עד שאלוהים הכל יכול להדוף זאת . ונאמר : הצפרדע היא אישה חופשית וטהורה של דת ויראת כבוד שאינה פוגעת באיש ….