…הוא מחולק לחלקים רבים. באשר למה שהיה מעצים, רוחות וכדומה, הוא מוצג בפרקיו בסעיף המת הארבעים. באשר לסוג הדלעת והאבטיח וכדומה, הוא בא בדלתו, ולגבי שאר הצמחים במה שמשתמש או ראוי, כל אחד מהם בא במקומו, בעונותיו ובדלתותיו, וכמו כי מה שהוא לא נכלל בזה בזמן שהוא לבד, אז הזכרנו את מה שהזמנו בפרק זה ועל ידי אלוהים הוא העוזר. לגבי השאר, זה טיעון, וייתכן שזה היה סבל ….
חולם על צמחים הצומחים מגופי
(23 פירושים ומשמעויות של חלומות על צמחים הצומחים מגופי)ומי שחושב שהוא קוצר צמח מבחינת המשפט, אם זה מקובל על העם, אז העונש שלו טוב, ואם זה לא מקובל אז הביטוי שלו נגדו ….
ומי שרואה שהוא מטפח משהו מהנייר, אז זה מתפרש כהשגת הפרשה מותרת בסכום זה, ואם הוא נמדד בזרוע ידו, הוא מתפרש ברכישת כסף שיש בו חשד ….
פרג ~ צמח נרקוטי ~ לראות פרגים בחלום מציין את העונה המתקרבת של שמחות, הנאות מפתות ורגיעה בעסקים, אך זה נמשך רק לתקופה מסוימת . אם אתה מריח את הפרג, אתה הופך לעבד של אשליות ועף גבוה מהמציאות . ריח הפרג מרדים את האדם ומעלה אותו לעולם מעל, רחוק ומוזר, רחוק מהחומר והעולם, כך שהנשמה חולמת במראות אלה כמו בחלום רגיל ….
בייגל, עדשים, חומוס, גזר, בצל, שום, מלפפון, חרדל, חרדל ולפת, כל אלה הם צערם של אלה שאוכלים או שיש להם . כמו כן, אם מישהו אוכל פלפל, ג'ינג'ר או בית סיני, או משהו חם, הוא יכעס ….
…גבר נמצא בחלום אם האיש ידוע, הרי הוא אותו אדם מסוים, או שמו או מקבילו מהעם . ומי שרואה אדם ידוע בחלומו מבקש ממנו דבר או מעמיתו או משמו או מדמותו, ואם יקח ממנו את מה שרצוי במהותו, הוא ישיג ממנו את מבוקשו , ואם הוא לוקח ממנו חולצה חדשה והוא מאנשי המדינה, אז הוא לוקח ממנו משכון אפוטרופסות. חבל הוא ברית מכיוון שהערבים מכנים ברית ברית . לראות את בני אדם בחלום מעיד על כבוד . לראות שלכל כת יש פרשנות, לראות מלכים כניצחון, לראות שליטים כמשפט, לראות שליטים פחדים, לראות חיילים כמסעות, לראות אומנים כמצביעים על מעשיהם ופרנסתם, לראות נשים זה משפט, ולראות צדיקים זה פולחן . ואולי החזון של בני אדם מצביע על מה שאחרים הזכירו על מה שאלוהים הקב~ה הזכיר, אמר הקב~ה : ( אין חיה על פני האדמה וגם לא ציפור שעפה בכנפיה, אלא לאומות כמוך ) , אז ראיית הטוב בין בני אדם עשויה להצביע על טובת החיות או הציפורים, כפי שמציין החיה הצדיקה או הציפור המועילה מיועדת לאדם שהוא יותר טוב, וכשיש אדם בבן אדם הדומה לציפור, לחיה ואחרים . אולי החזון של בני אדם הצביע על הגידולים שנקטפו. אמר הקב~ה : ( ואלוהים גרם לך לגדל צמחים מהארץ ). חזונו של בני אדם מציין את החשדות לרווח בגלל ההבדל ברווחים שלהם, הבניין המופלא או הביצוע הנעים ….
…ומי שרואה הרבה ירק על פני האדמה שיודע את מהותו, אז זה חוב וטוב לו ולציבור, ואם הוא רואה בו צמחים או עשב, זה כסף ופוריות, ומי שמישהו רואה שהאדמה הירקרקה התייבשה, היא תהיה טובה, ומה מהצמח הנגוע הם והצער, ומי שרואה שיש לו צמח ידוע, אז הוא עשה בדתו ועולמו הוא כנטיעה וסכנתה, ומי שראה שתילה במקום לא ידוע או ידוע מלבד העיבוד ואוזניו, הוא הבין וחרג ממצבו, כי הם אנשים שנאספו במלחמה. אם הוא קוצר הם נהרגים, ומי שרואה שאדם עובר עליו לנטוע אותו וקוצר אותו, אז אשתו ניאפה, ומי שרואה אוזניים ירוקות, אז הם שנים פוריות. זה היה יבש, כי זה היה שנים פוריות, ומי שראה שניתן לו זרע או אוכל אותו, אז הוא מספק מאה ומי שרואה שהוא הכה משהו מהדשא והחציר, או שאחד מהם נכנס לביתו, אז יהיה לו הרבה כסף ופוריות…
…קרח אם אתה חולם על הטוב, זה מבשר אסון גדול ורעים יבקשו לפגוע בך כאשר העסק פורח . אם אתה חולם על קרח שצף בזרם מים צלולים, המשמעות היא שהאושר שלך יהיה נגוע על ידי מצב רוח חמוץ וחברים מקנאים . אם אתה חולם שאתה הולך על קרח, אתה מסתכן להציב תענוגות חולפים על פני יוקרה וכבוד . אם ילדה הולכת על קרח זו אזהרה כלפיה שרק וילון דק מסתיר אותה מהשערורייה . אם אתה רואה קרחונים על גג הבתים, פירוש הדבר סבל וצורך במנוחה . והחלום הזה מספר על בריאות לקויה . אם אתה רואה שטפי דם על הגדר, זה אומר כאב פיזי ונפשי . אם אתה רואה אותם בעצים, אזי תקוות מאוכזבות יעוררו צער . אם אתה רואה את זה על צמחים ירוקי עד, צפוי לך עתיד מזהיר, עם הכבוד לעוות חשד . אם אתה חולם שאתה מכין קרח, תמצא כישלון בחייך בגלל אנוכיות ואהבה עצמית . אכילת קרח מנבאת מחלות . אם אתה שותה מים קפואים זה יביא לבריאות בגלל בזבוז . הרחצה במים קפואים פירושה שאירוע בלתי צפוי מחלחל לתקופת ההמתנה ….
…שורש ראיית שורשי עץ או צמח בחלום מעידה על מזל רע, רגרסיה ואובדן בבריאות ובסביבת העבודה והמסחר . אם אתה משתמש בשורשי צמחים בצורה של תרופה, אז זה סימן רע ומשמעותו שסבל ממחלה, או תאונה שגורמת לך צער ….
…ביצות ביצות מציינות עומסים אתה תרגיש תחת משקלן שניסיונות לעלות חסרי תוחלת . המחלה ודאגות אחרות עשויות להטריד אותך . אם הלכת בחלום בארצות ביצות, זה מנבא כי הנסיבות יהפכו נגדך . אתה תדאג מירושה שהובטחה, וקונפליקט יתפרץ במערכות היחסים הרגשיות שלך . אם תלכו בביצה עם מים צלולים, צמחים וירק, תרכבו על סכנות וקשיים כדי להגיע להצלחה ושגשוג בחיים ובהנאה . אם אתה חולם שאתה בביצה, אז לא תוכל לעמוד באתגרים ובחובות . אם תראה אחרים בביצה, תתאבל על כישלונם של אחרים . לפעמים החלום הזה מנבא שאתה תהיה חולה . אם חלמת שאתה הולך בביצה, זה מנבא שתחלה בגלל דאגה ותשישות בעבודה, ותהיה עצוב על התנהגותו הסוטה של אדם קרוב אליך . אם חלמת שאתה הולך בביצה, הדבר מנבא זעזוע זמני לחלומותיך ולרצונותיך כתוצאה משינויים פתאומיים בסביבתך ….
…מים : מציין את האיסלאם ואת הידע ואת החיים, הפוריות והשגשוג, מכיוון שהם מכילים את חיי הכל, כפי שאמר אלוהים אדירים : ~ בואו ניתן להם מים שנשפכים מהם כדי לסבך אותם בתוכם .~ ואולי הוא ציין את הזרע, כי אלוהים אדירים קרא לזה מים, והערבים קוראים להרבה מים זרע, וזה מצביע על כסף כי הוא מרוויח איתו, אז מי ששתה מים טהורים טהורים מבאר או מים השקיה ועשה לא לספוג את האחרון ממנו, אם הוא היה חולה, הוא יחלים ממחלתו וחייו לא זירזו את מותו. הוא לא היה חולה ונשוי אם היה רווקה, שיהיה לו העונג לשתות ולזרום מים מלמעלה להזכירו, ואם היה נשוי ולא התחתן עם משפחתו בלילה שנפגש איתה ונהנה ממנה . ואם שום דבר מכל זה, אז הוא אימץ את האיסלאם אם הוא לא מאמין, והוא השיג ידע אם הוא טוב, והידע היה סטודנט, אחרת הוא השיג חוב מותר אם הוא היה סוחר, אלא אם כן משהו מקלקל את המים, אשר מעיד על אסורו וחטאו, כגון שתייתו מתפקידם של הדהים. או שמדע הוא כסף מושחת או רע או זדוני . אם המים חומים, מרים או מסריחים, אז הם נעשים חולים, מקלקלים את השתכרותו, ממשיכים בפרנסתו, או משנים את משנתו, עבור כל אדם בהתאם לגורלו ומה מתאים לו ולמקום ששתה ממנו כלי בו הוא היה . לגבי מי שנשא מים בקערה, אם הוא היה עני, הוא היה מרוויח מכסף, ואם הוא היה רווק שהוא התחתן, ואם הוא היה נשוי, אשתו או אמו נשאו אותו ממנו, אם הוא היה מי שרוקן את המים במיכל או את אשתו או משרתו מבארו או משרו או מקרובו . באשר לזרימת המים בבתים וכניסתם לדירה, אין בה טוב, ואם זו הייתה שנה בה אנשים נכנסו לפיתוי, חיבה, שבי, מחלות או מגפות, ואם זה היה בתוך בית פרטי, בדקתי את העניין שלו, ואם היה בו חולה שמת, אז האנשים חיפשו אותו בהספד שלו. בכי ודמעות . כמו כן, אם מרזבים זרמו בבית או שהתפוצצו בו עיניים, הם בוכים בעיניים על מותו של המטופל, או כאשר פרידת הנוסע, או על רוע וספקולציות בקרב תושביה, מצוקות הפוקדות אותו ממחלת הסולטאן . כמו כן, זרימת המים או הקיפאון שלהם מבשרים על כינוס אנשים . זרימתו במקומות של צמחים מאותתת על פוריות, ושפעו ושליטתו על בתי המגורים והבתים מעיני האדמה או זרימתו היא מצוקה של אלוהים אדירים על תושבי המקום ההוא, מגפה גורפת או חרב השמדת אם הדירות נהרסות ואנשים טובעים בה, אחרת זה יהיה ייסור מהסולטאן או מגיפה של מגפות . אם הוא ראה שהוא נתן מים בספל, זה מציין את הילד, ואם הוא שתה מים טהורים בספל, הוא קיבל טוב מבנו או מאשתו, כי הכוס היא תמצית הנשים והמים הם עוברים . כמה מהם אמרו : מי שראה את זה כאילו הוא שותה מים חמים, הוא התעונן, ואם ראה שהוא נזרק למים צלולים, הפתעה . ונאמר כי מעיין המים לעם הצדק הוא טוב וברכה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ שתי עיניים זורמות מהם .~ ולמי שאינו פורענות צדיקה . והתפוצצות המים מקיר צער של גברים, כמו אח, חתן או חבר, ואם הוא רואה שהמים פרצו ועזבו את הבית, אז זה יוצא מכל הדאגות, ו אם זה לא יוצא מזה, זה עניין קבוע . אם המקום הזה הוא טהור, אז זה עצב בבריאות הגוף . וכל זה באל-עין כיוון שהיא לא הייתה עוזרת בית, ואם היא הייתה עוזרת בית, אז הוא השכן הכי טוב לבעליו, חי ומת עד יום הדין . וכמה מהם אמרו שאם יראה שיש מים זורמים בביתו, הוא יקנה משרתת . ואם הוא רואה כאילו העיניים התפוצצו, הוא מקבל כסף בנזיפה . ומים טהורים הם זולים והוגנים, ומי שרואה את זה כאילו הוא שתה יותר מדי מים מאשר הרגלו להעיר, חייו יהיו ארוכים . נאמר כי שתיית מים מהווה ביטחון מפני האויב, והלעיסה היא טיפול לעייפות ומצוקה בחיים . ופרש את היד במים תוך ערבוב כסף ובזבז אותו . ומים עומדים חלשים יותר ממים זורמים בכל מקרה, ונאמר כי מים עומדים הם כליאה, ומי שרואה שהוא נפל למים עומדים נמצא בתוך כליאה ומצוקה, ומים מלוחים מעוננים, ולגבי אריות אם הוא מתנקז מהבאר, ואז היא אישה שמתחתנת איתה ואין בה שום טוב . נאמר כי ראיית מים שחורים הורסת את התפקיד, ושתייתם נעלמה . ומים מעופשים הם חיים מייסרים, ומים מסריחים הם כסף אסור, ומים צהובים הם מחלה, ועומק המים הוא בידוד, השפלה והיעלמות חסד, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אמור : אם המים שלך נהפכים מדוכא, אז מי מביא לך מים מסוימים ~. המים החמים והחמים מאוד, אם ראה שהוא משתמש בהם בלילה או ביום, הוכה קשות על ידי הסולטאן, ואם הוא ראה כאילו השתמש בהם בלילה, הוא היה נבהל מהג'ין . צער המים הוא קשה ועייף, ושתייתו היא מחלה . קצף מים אינו כסף טוב . ומי ששותה ממי הים כשהם חומים, הם יכו על ידיהם מהמלך . ומי שרואה את זה כאילו הוא מסתכל במים צלולים ורואה את פניו בו כפי שהוא רואה את זה במראה, הוא ישיג טוב הרבה . אם הוא רואה את פניו בזה טוב, אז הוא עושה טוב לבני ביתו . ושפיכת מים היא לבזבז כסף בשאר תנאיו, כגון צרור או גלימת ראיה של העמק, כי הוא חושב שהוא השיג את זה ולא . ואין אוהבים את הכביסה מהמים, בין אם הם צלולים ובין אם הם כהים, חמים או קרים אחרי שהם נקיים, מותר לבצע כביסה, מכיוון שהשחיקה בפרשנות חזקה יותר מהשקעים וההבדלים של המים . ושנוא מעיני מים צער לא רץ . והליכה על מים היא הבל וסיכון, ואם הוא יוצא מזה, צרכיו מתקיימים . ומי שרואה שהוא נמצא בהרבה מים עמוקים ונופל לתוכם ולא מגיע לתחתיתם, אז הוא פוגע בעולם גדול ומתעייף, ונאמר שהוא נופל לעניין של אדם גדול . שטיפה במים קרים היא תשובה ותרופה למחלה, שחרור ממאסר, ביטול חוב וביטחון מפחד . ומי שרואה את זה כאילו שתה הרבה מים מתוקים, היו חיים ארוכים וחיים טובים. אם הוא שתה אותו מהים, הוא השיג כסף מהמלך, ואם הוא שתה אותו מהנהר, הוא השיג אותו מאדם, כמו זה של נהר בנהרות, ואם הוא שלף אותו מבאר, הוא הכה כסף עם טריק והונאה . ומי שרואה שהוא שואב מים ומשקה פרדס ועיבוד איתו, הוא ירוויח מכסף מאישה, כך שאם הפרדס או השתילים יניבו פרי, הוא ייתן לאישה ההיא כסף וילד, וישקה את הפרדס ואת נטיעה, יחסי מין עם אשתו . והמים נמצאים בספל זכוכית של ילד, אם הספל נשבר והמים נשארים, האם תמות והילד יישאר, ואם המים נעלמו והספל יישאר, הילד ימות והאם תישאר . אבן סירין נשאל על אישה שיש לה חזון שהיא שותה מים, אז הוא אמר : תן לאישה הזאת לפחד מאלוהים ולא לחפש שקר בין אנשים . בא אליו איש ואמר : ראיתי כאילו אני שותה מסמרטוטי בגדי, מים טעימים וקרים, והוא אמר : ירא אלוהים ואל תהיה לבד עם אישה שאינה מותרת לך, אז הוא אמר : היא אישה שהצעתי לעצמי ….
…שכרות נמצאת בחלום מסמנת שמחות, ריפוי ממחלות, היעלמות דאגות וייסורים ומימוש תקוות . סימן האישה היה ג'לילה מליחה . ואם הילד צוין, הוא היה מפואר, אינטליגנטי ומדען ששיתף כל אמנות באמנותו . אם הכסף שצוין מותר וטוב . אם צוין על ידי המדע, הוא נשמע כפירה . וסוכר מעיד על כסף . וסוכר אחד הוא נשיקה מאוהב או ילד . והרבה שכרות מעידה על לחימה ורכילות . אבן סירין, אלוהים אדירים ירחם עליו, אמר : אין טוב למכור סוכר . וסוכר מהצומח מעיד על כנות במילים ובמעשים, והוא עשוי להצביע על העלאת מחלות וריפוין, ואולי מעיד על הקלה ופרנסה מצד צמחים או ירידת הקוטר ….
…אספרגוס חלום אספרגוס פירושו אוקיינוס משגשג וצייתנות מצד משרתים וילדים . אכילת אספרגוס מעידה על הצלחה לסירוגין . ~ אספרגוס : מיני צמחים אלזנבאקה ~….
…שלג, קרח וברד : כל הדברים הללו מעידים על תאונות, מחלות, אבעבועות שחורות וצבעים ועל ייסורים ותלאות היורדות באותו מקום בו הוא רואה את זה, ובארץ בה הוא ירד, כמו גם אבנים ואש, מכיוון שהם מקלקלים צמחים, עצים ופירות, רציונליזציה של ספינות, פוגעים בעניים ומשמידים אותו בחלודה ובקור וזה מחמיר לפעמים, וזה עשוי להצביע על מלחמה, ארבה וסוגי מגפות, ואולי זה מעיד על פוריות, עושר, שפע מזון בדירויות, וזרימת הזרמים בין העצים . אם מישהו ראה שלג שירד מהשמים והתפשט לאדמה, ואם זה היה במקומות הנטיעה ובזמני השימוש בו, זה מעיד על שפע האור וברכות האדמה ושפע הפוריות, אז שהוא ממלא את המקומות האלה במזון ובנביטה, כיוון שהוא מלא בשלג, אבל אם זה נמצא בהם בזמן שהארץ חסרת תועלת והצמחייה שלה, זו עדות לחוסר הצדק של הסולטאן ולרדיפה אחר בעלי את הפיות . כמו כן, אם השלג נמצא בזמן של תועלת או משהו אחר, לעתים קרובות על הדירות, העצים והאנשים, הרי שזה עוול הפוקד אותם ומכת שפוגעת בקבוצתם, או מכה בכספם, עד כדי כך. של עליית החזון וראיותיו . כמו כן, אם הוא רואה בציביליזציה ובמקום שאינו שלג, כמו בתים וחנויות, זהו ייסורים, ייסורים ומחלות, או מוות או אהבה שנזרקים לעברם וירדו עליהם, ואולי מעיד על המצור ועל היעדר נסיעות והבקשה לפנסיה . כמו כן, שלג : מכיוון שאין בו טוב, וזה עשוי להיות עורו של השטן, או מלך או מישהו אחר. באשר לקור : אם הוא נמצא במקומות הטיפוח והצמחים ואינו מקלקל דבר או פוגע באיש, הרי שהוא פורה וטוב, והוא עשוי להצביע על כנימות וארבה שאינם פוגעים, ועל החתול. והציפור, מה דעתך שאנשים באותה תקופה יאספו אותה במיכלים ויקבצו אותה בנתיבי המים ? כמו כן שלג או קרח, מכיוון שהם יתרונות, יבול, פירות, שלל ודהים של ביצה, ואם הקור פוגע בצמחים או באנשים, או שהוא בבתים ובחנויות, אז זה מגפות ופשעים שנזרקים על אנשים, או אבעבועות שחורות, דגנים ופצעים שנאספים ומתמוססים, בין אם מנשא את הקור במסננת או בבגד, או במה שהוא לא נושא בתוכו מים, אם הוא עשיר, הרווחים שלו ימסו, ואם יש לו סחורה בים מפחד מזה, ואם הוא עני אז כל מה שהוא מרוויח ומרוויח אותו לא יישאר אצלו, ושום דבר לא נשמר לזמנו, וחלקם אמרו : שלג מענה באופן גורף את הסולטאן לעדרו, ואת דבריו. מכוערים להם ומי שראה שלג נופל עליו, הוא נסע רחוק עם עז . השלג הוא רק אם מדובר במעט שלג שאינו השולט בצדו ובמקום בו מושלג המקום, ובמקום בו לא ניתן לשלול את השלג, ואם הוא כן, אז השלג פורה עבור האנשים של אותו מקום, ואם זה יותר מדי, לעתים קרובות אי אפשר לנגב אותו, אז יש ייסורים המתרחשים באותו מקום . ומי שיתפוס את קור השלג בחורף ובקיץ, הוא ייפגע מעוני, וכל מי שיקנה שלג בקיץ, הוא יכה את מה שהוא לא נח עליו, והוא נח מענן במילים טובות, או מתפלל מקום השלג, ואם השלג נמס במהירות, הוא עייף בזמן שהוא הולך במהירות. שהאדמה מעובדת עם אדמה יבשה ושלג, זה כמו גשם, וזה רחמים ופוריות . זה שלג ויש לו הגנה מפני שלג, כי זה לא קשה לו, כי הוא היה מכוסה ומוגן, והוא איש תקיף והוא לא מאוים מכך . ומי שתופס דבר אינספור מהקור, הוא יתפוס כסף ופנינים . ונאמר : הקור יורד מהשמים, עינויים מהסולטאן לעם, ולוקחים את כספם . שינה על שלג מעידה על דבקות, ומי שרואה כאילו שלג מעליו, הדאגות הן גבוהות, ואם השלג נמס, הדאגה מוסרת . באשר למקור אל-קואר, זה עוני . וקרח הוא והם מייסרים, אלא אם כן אדם רואה שהוא הכין מים בקערה והקפיא עם זה, אז זה מעיד על פגיעה שנותרה בכסף . והבית הקפוא של כספי המלך ואחרים ….
…חממה אם אתה רואה חממה, זה מנבא שאתה עלול להיפגע מהקשבה להערצה . אם בחורה חולמת שהיא גרה בחממה, זה מאשר שהצרות יגיעו אליה ומאיים עליה לאבד את המוניטין שלה . ~ חממה : בית זכוכית לגידול הרישיון או צמחים שניתן למנוע .~…
…אם אתה חולם לטוס גבוה בחלל, זה מעיד על אסונות זוגיים . אם אתה טס נמוך וקרוב לאדמה, זה מנבא מחלה וחרדה שקובעים שתירפא . אם אתה טס מעל מים בוציים זה מזהיר אותך לדאוג לענייניך האישיים כאשר אויבים מבקשים לתקוף אותך . טיסה מעל מקומות הרוסים מבשרת מזל רע וסביבה מדכאת . אם תבחין בעצים וירק שמתחת בזמן שאתה טס, תסבול תוהו ובוהו זמני, אך שפע ישפע . אם חלמת לראות את השמש בזמן טיסה, זה מנבא צרות טריוויאליות ולא מוצדקות, שכן ענייניך יצליחו למרות פחדיך . אם אתה חולם שאתה טס בכיפת הערב, עובר את הירח וכוכבי לכת אחרים, אז זה מנבא רעב, מלחמות וצרות מסוגים שונים . אם אתה חולם שאתה טס עם כנפיים שחורות, זה מנבא אכזבות קשות . אם נפלת בזמן טיסה, זה מנבא את נפילתך . אם תתעורר נופל, תוכל להחזיר את מצבך למצב שהיה . אם ילד חולם שהוא עף עם כנפיים לבנות מעל צמחים ירוקים, זה מנבא שיפור בעסקים והוא יצליח באהבה . אם חלומו חוזר על עצמו, אז זה מעיד על ריבוי מעשים טובים והגשמת הרצונות . אם העצים נראים עקרים או מתים, הוא יעמוד במכשולים שיעקוף אותם בכדי להגשים את רצונותיו . הוא ימשיך, אך עבודתו תניב תשואות זניחות . אם אישה חולמת שהיא מטיסה מטוס מעיר אחת לאחרת ונוחתת על מגדלי הכנסייה, אז זה מעיד שהיא תיאבק הרבה בדרך של הנאות שווא ותביעות אהבה . היא מאוימת על ידי תקופה קטסטרופלית של בריאות לקויה והדבר עשוי להיות בעקבות מותו של אדם קרוב לה . אם בחורה חלמה שהיא נפגעה מירי במהלך טיסה, המשמעות היא שהאויבים ינסו לעכב את התקדמותה לעולמות ההצלחה והטוב יותר ….
…ומי שרואה ששערו הפך לצמח של צמחים, אז הוא שינה את מצבו, נאמר, עוני והשפלה, ובאשר לפיגמנטציה בזקן, זה מעיד על הסתרת מעשים וצייתנות, הסתרת העוני מאנשים, ואולי העמדת פנים וצביעות אם היא מוכתמת, בניגוד למוסלמים ….
…הר : מלך או שליט אכזרי, מאופק, או אדם גדול כמו הר, אורכו, קוצרו וגובהו . והוא מלמד את העולם ואת הנזיר, ומציין את הדרגות הגבוהות, המקומות הנכבדים והסירות הטובות, ואלוהים אלוהים ברא הרים כיתדות הארץ כשהוא מופרע, כיוון שהם כמו מלומדים ומלכים, כי הם מחזיקים במה הרים אנכיים אינם מחזיקים, ועשויים להצביע על המטרות והדרישות, מכיוון שהעולה אליו אינו עולה אלא כלפיו. מי שרואה את עצמו על הר, תומך אליו או יושב בצילו, ניגש לאיש ראשי, התפרסם בזכותו ותפס אתו מחסה, כסולטן או משפטן, מלומד שסגד לנזיר, אז מה דעתך אם הוא היה מעליו קורא לשיחה לסונה, לעתיד הצ'יבלה, או שהוא נזרק מקשת ביד כי תהילתו בעם משתרעת עד לקולו, וספריו והפקודות שלו מבוצעים ל המקום אליו הגיעו החצים שלו . ואם מי שראה את עצמו פוחד ממנו כשהוא ער היה ביטחון, ואם הוא נמצא בספינה, הוא נפגע בים על ידי קשיים ומכשול שעבורו היה משוחד, ועלייתו עליו הייתה ללא דופי , כי אלוהים הקב~ה אמר : ~ אלך להר שמגן עלי מפני מים .~ אבן סירין אמר : ההר באותה תקופה אינו מתקיים, אלא אם כן נראה אותו בחלום כאילו הוא נמלט מספינה להר, כשהוא הולך ומתאבד, על פי סיפור אבן נח . זה עשוי להצביע על אדם שלא היה ער בספינה או בים, על הפרדוקס של דעת הקבוצה ובלעדיות וכפירה, אז מה דעתך אם תהיה לו מפלצת ההרים ושביעותיהם, או הספינה שממנה הוא ברח להר היה שופט, מפקד ידע או אימאם צודק . באשר לטיפוס על הרים, זו דרישה שהוא מבקש ומשהו שהוא רוצה, ולכן הוא שואל על מה הם נמצאים בזמן שהוא ער, או על התקווה שלו מחברת הסולטאן או מדען, או לעמוד אליהם ב צורך או במסע ביבשה וכדומה . ואם העלייה שלו אליו הייתה כמו טיפוס על הרים, מדרגות או דרך בטוחה, אז כל משפחתו תהיה לו קלה, וכל מה שסביבו חשש בשבילו . ואם היה מושפע ממנו לרעה, או שהוא יעלה אליו ללא מדרגות, שלום או שכל, היה חושש ממנו, וכל עניינו היה מרמה . אם סיכם לעיל, הוא נמלט לאחר מכן . ואם הוא נותן משנתו מבלי להגיע, או נופל בחלום, הוא נספה במה שרוצים ואסור בינו לבין מה שהוא רוצה, או שחובו מושחת בעבודתו, ואז הוא יורד מנזק ופגיעה מ נזק, פורענות ועצב, במידה הנשברת מחבריו . הנפילה מעל ההר ותקרות הגבעות של אלקואדה 0 קירות עליונים ועצי דקל ועצים, זה מראה את הפרדוקס של ההצגות את הדבר שנפל ממנו בפירושו , מהסולטאן, או מהעולם, או בעל או אשתו או עבדים או מלך או פעולה או אירוע, לשאול את החוזה על הדבר החשוב ביותר שהוא נמצא התעוררותו, כי אשר הוא התקוות והפחדים לו ומתנות ועיכובים אותו פרידתו ממנו, ועל התמדתו אותו, אם ההתעוררות נוצרת בגלל שפע הדרישות והתנאים בה, או בגלל שינוי התקוות שלה, הוא נשפט באופן פרדוקסלי עבור מי שנפל ממנו בחלום על פי עדויותיו בפירוש . ההבחנה בין ענייניו מעידה על ידי מידת הראיות שלו, וכי ידיעתו על השלמת הדבר שהיה עליו וכוחו, חולשתו וסערתו, אולי הובילו אותו מנפילתו מצחיחות, פוריות, מהמורות. , מישור, אבן, חול, אדמה או ים, אולי הוא חזר אליו בגופו בזמן נפילתו, ומעיד על נפילה לחטאים, סתמים ולהשחתה, אם נפילתו הייתה עדות לכך, כגון נפילה אל החיה, עורבים, נחשים וחולדות של העכברוש, או לכלוך ובוצה, וזה עשוי להצביע על נטישת חטאים ונמנעות מכפירה, אם הוא יברח מדבר כזה. או שנפילתו הייתה במסגד או בגן ילדים, או לנביא או לגן ילדים, או לנביא או לקיחת קוראן, או לתפילה קבוצתית . באשר למה שחזר להר מבחינת נפילה, הריסה או מקצועיות, זה מעיד על חורבן של מי שהסיע את ההר עליו, או על הרסו או הריגתו, אלא אם כן הוא עולה באוויר מעל ראשי הבריאה , כי זה פחד גדול שנשאר על העם מצד המלך, כי בני ישראל העלו את ההר שמעליהם זה כמו חופה, לפחד מה 'בשבילם, ואיום על אי ציות . באשר לריצת ההרים, זו עדות לתחייה מתמשכת, או מלחמה הנעה בה המלכים נעים זה נגד זה, או הבדל וטלטלה המתרחשת בין מדעני כדור הארץ בניסיון ומצוקה , בו פשוטי העם מתים, וזה עשוי להצביע על מוות ומגיפה, מכיוון שזה אחד מסימני התחייה, והחזרת ההר היא חמאה או אפר או עפר, אין בזה טוב למי שהצביע ההר אליו, לא בחייו ולא בדתו, ואם התווסף אליו שהאדיר לאחר השפלתו, והיה בטוח לאחר חוסר אמונו, והוא ירא אלוהים לאחר עריצותו, הוא חזר למה שהוא היה חזר למצב הראשון שלו, כי אלוהים אדירים יצירת הלבוש, כטענתם, היא קצף מים, והקצף אינו תקף, כפי שאמר אלוהים אדיר בספרו . וההר שיש בו מים, צמחים וירק, הוא קניין של חייב . ואם אין בו צמח או מים, הרי זה מלך דומיננטי לא מאמין, כי כמו המת, אלוהים אדירים לא משבח אותו ולא מקדש אותו . ההר העומד שלא נפל חי והוא טוב יותר מהנופלים, והנופלים שהפכו לסלעים מתים, כי הוא לא מזכיר את אלוהים ולא משבח אותו . ומי שקם על הר ושתה ממאתו והיה ראוי לאפוטרופסות, הוא השיג אותו מאדם של מלך קשה לב, ומה שהוא לא מעריך זה מה ששתה . המכשול הוא עונש וחומרה, אם הוא ייפול ממנו הוא ישרוד, ואם הוא יעלה הוא יעלה ויתנדנד מעייפות . והסלעים סביב ההר והעצים מסרסרים את המקום ההוא . וכל עלייה היא גובה, כל נפילה היא עמדה, וכל עלייה מעידה על בעיה, כך שירידה מעידה על הקלה, וכל עלייה מעידה על מצב, כך שירידה מעידה על בידוד . ואם הוא ראה שהוא נושא הר וכבד עליו, אז הוא נושא את אספקתו של איש ענק או סוחר שמכביד עליו, ואם הוא מפחד, פחד ממנו . אם הוא יראה שהוא נכנס למערת הרים, אז הוא יזכה לרציונליות בדתו ובענייניו, ישתלט על ענייני הסולטאן ויוכל . אם הוא נכנס למערת ההר במערה, אז הוא מתכנן מלך או גבר בלתי ניתן להריון, ואם הר פוגש אותו, הם או נסיעות או גבר בלתי חדיר או עניין קשה או אישה קשה ואכזרית יפגשו אותו, ואם הוא רואה שהוא עלה להר, הרי ההר הוא מטרת הדרישה שלו, ככל שהוא עלה, עד להתיישר מעליו . כל עלייה שאדם רואה, או מכשול, גבעה, גג וכו ', היא להשיג את הנדרש מביטול הצורך שהוא רוצה, והעלייה שווה, מצוקה ולא טוב בה . אם הוא רואה שהוא ירד מגבעה, ארמון או הר, הרי שהעניין שהוא מבקש פוחת ולא מתגשם, וכל מי שרואה שהוא הורס הר, אז הוא גווע באדם, ומי שרואה שהוא מעוניין לטפס על הר או לתרגל אותו, הרי אותו הר היה מטרה אליה הוא עולה, ואם הוא מעליו הוא משיג את תקוותו אם הוא ייפול ממנו, מצבו יגורש . והעלייה הראויה לשבח על ההר היא לצלוע בכך כמו שעושה ההר . וכל הגובה ראוי לשבח, אלא אם כן הוא ברמה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אעמיס עליו עלייה ~….
…אל-חאסה : מציין גברים ונשים, נשים צעירות ונהרות לבנות נספרות, כי זה מהאדמה ועל שינון וספירה, בגלל הידע או השירה שספג התלמיד, העלייה לרגל וזריקת אבנים, האכזריות ומצוקה, ועלבונות והשמצות . מי שראה ציפור יורדת משמים לארץ, אז הרים חלוק נחל ועף איתו, ואם זה היה במסגד, אדם טוב או אחד הצדיקים נספו ממנו, ואם החזון איש היה חולה, והוא היה בין האנשים הטובים או מישהו שהתפלל גם בזה, ואף אחד לא מעורב בו במחלה. מי שמתפלל גם בו, אז האדם עם החזון מת, ואם הוא הרים את חלוק הנחל מכנסייה, השיקול לשחיתות של המטופל הוא כמו זה שהצגנו, ואם הוא אסף אותו מבית או ממקום לא ידוע, אבוד המטופל של האדם שהיה לו ראייה מילד או אחר, כמו זה שאסף מספר חלוקי נחל וגורלם בבגדו או בלע אותו בבטנו, ואם הוא הרים אותו ממסגד או מבית מלומד או ממעגל גברי, הוא ספר מהידע והקוראן, והוא נהנה מהזיכרון ומההצהרה באותה מידה שהוא הרים מהמצור . אם זה נאסף מהשווקים או מדונמים ושורשי עצים, אז זה מרוויח מהעולם, ובדירהם זה מורכב עבורו מסיבה של פירות או צמחים או מסחר ותיווך, או מלבקש ולתת צדקה כל אדם על פי דאגתו והרגלו בהתעוררותו . אם לכידתו היא מהים, אז מתנות מהסולטאן אם הוא משרת אותו, או מרוויחות מהים אם הוא סוחר בו, או ידע שהוא רוכש מדען אם זו בקשתו, או מתנה וקישור מאת אשה עשירה אם יש לה בן או משהו דומה . באשר למי שזרק אותו לים, הכסף שלו נכנס אליו . ואם הוא זורק אותה לבאר, הוא לוקח כסף להתחתן או לקנות משרת . ואם השליך אותו בגשם או בתנאי אוכל, או במחסן של הים, הוא קנה עם מה שהיה לו או כמו שהוא זרק אותו, סחר שמעיד על המקום בו זרק את מה שהיה איתו . פשוטי העם אומרים : זה וזה כל כך זרק מה שהיה לו של דירהם לתוך חיטה או שמן או משהו אחר . אם הוא זרק להם חיה, כמו אריה, קוף, ארבה, עורב וכדומה . זה היה בימי החאג ', וזה הודיע על ידי העלייה לרגל ויידוי האבנים בעתיד פקודתו, כי מקור זריקת האבנים הוא שגבריאל, עליו השלום, ציווה על אדם, שלום. יהיה עליו, לזרוק את השטן כשהוא הוצג בפניו, וזה הפך לסונה עבור בנו . אם הדבר לא נעשה בימי חג'ג ', חלוק הנחל היה תחינתו כלפי אויב או אדם לא מוסרי, או קללה והעלבה שלו, או עדויות להעיד נגדו . ואם היה זורק אותם נגד הגזעים האלה, כמו יונים ומוסלמים מקרב העם, האיש היה עוקב, מדבר בצדקות והנשים מוגנות ….
…גיהנום : סימן סמכות למהותו ולסמכותו על מה שנמצא מתחתיו, עם נזקו ותועלתו, ואולי הוא מעיד על הגיהינום עצמו ועל עונש האלוהים, והוא עשוי להצביע על חטאים, חטאים ואסורים וכל מה שמוביל אליו ומקרב אותו אליו . מתוך אמירה או עשייה . אולי זה הצביע על הדרכה, על האיסלאם, על הידע ועל הקוראן, מכיוון שהוא מונחה בחושך, יחד עם דברי משה , עליו השלום : ~ או מצא הדרכה באש ~, והוא מצא ושמע את דברי אלוהים אדירים בהדרכה . אולי זה מעיד על פרנסה, תועלות ועושר, מכיוון שהוא מכיל טוב בפנסיה למטייל ולהווה, כפי שאמר אלוהים אדירים : ~ הפכנו את זה לתזכורת והנאה עבור המאמינים .~ נאמר לו מי שהוא עני או מת, אשו כובתה . מכיוון שהערבים הוצעו כמתנות לאבן אל-סביל ולאורחת שהופסקו, על מנת שהיא תודרך ותוגן בפניה, כדי שיבטאו בנוכחותה נדיבות ועושר, וחוסר המעש שלה מסבל ועוני . אולי זה הצביע על הג'ין כי הם נוצרו מאש רעילה . וזה עשוי להצביע על החרב והמרדה, אם יש לה קול, רעם, לשונות ועשן . אולי זה הצביע על ייסורי הרשות, מכיוון שהיא ייסורו של אלוהים והוא סמכותם של שני העולמות . אולי זה הצביע על העקרות והארבה . וזה עשוי להצביע על מחלות, אבעבועות שחורות ומגיפה . מי שרואה שריפה נופלת מהשמים בבתים ובחנויות, ואם יש לה לשונות ועשן, הרי זו מרדה וחרב השוכנת באותו מקום, במיוחד אם היא נמצאת בבתים של עשירים ועניים, ו המאהב זורק את זה על האנשים, במיוחד אם זה נמצא בבתים של עשירים בפרט, ואם זה גחלים ללא לשונות הם מחלות, אבעבועות שחורות או מגיפות, במיוחד אם הם בכלל מערבבים אנשים . אך אם ירידת האש נמצאת בדיונות ובפדנים ובמקומות עיבוד וצמחים, הרי זו עקרות ששורפת צמחים או ארבה ששורפים ותופסים אותם . באשר למי שמדליק אש בדרך שהולכת, או שאנשים יונחו על ידה אם הוא מוצא אותה כשהוא זקוק לה, אז הידע וההדרכה הם מגיעים אליהם, או שהוא משדר אותה ומפרסם אותה אם הוא ראוי לכך, אחרת הוא יקבל סמכות, חברות ותועלת, והאנשים מרוויחים איתו . אם האש נמצאת בדרך שאינה בדרך, או שהיא שורפת מישהו שעובר בה או מניצת אותה או פוגעת בו בעשן, או שהיא שורפת את הבגד או את גופו או פוגעת בראייתו, אז זו כפירה שהוא עושה או מפקח, או רשות בלתי צודקת המפלטת בו או שהיא עוולה כלפיו בהתאם למידת שירותו אליו או בריחתו מהם . אבל אם זו הייתה אש גדולה שלא דמתה לאש העולם הזה, היא הועלה עליו כדי להיזרק לתוכה, אז רבים מאויביו רצו לפגוע בו, אז הוא יזכה בניצחון עליהם ויהיה עדיף עליהם , ואם היו זורקים אותו לתוכו, הוא היה מציל את איברהים, עליו השלום . וכל זה אם מי שביצע זאת היו אויביו, או החפץ בו היה איש צדיק . אך אם הוא רואה אותה מאיימת עליו במיוחד, או מי שהשתלט על הדלקתו יוצא איתו, אלוהים ירא את אדוניו ויסלק את מה שהוא ממעשיהם של אנשי הגיהינום לפני שהוא מגיע אליה, אז הוא נזף בה כי פחד ממנה . באשר למי שרואה אתו אש בתנור, בתנור, בקאון וכדומה במקומות בהם הוא נשרף, אז הוא משיג עושר ויתרונות, במיוחד אם פרנסתו היא למען האש, במיוחד אם זה גם בחורף . ואם יראה את אשו כובתה או כובתה, או הופכת לאפר, או מים או גשם מכבים אותה, אז יחסר לו והוא יושעה מעבודתו ותעשייתו . ואם מישהו שלא יחיה מזה במקומות כאלה ישתלב במזון, הוא היה רוצה שכסף או פרנסה ישמשו שליט או לסמכותו ולעזרתו, או על ידי התדיינות, סדרנות, סכסוכים ותיווך, אחרת הוא יהיה מותקף על ידי מילים ומילים רעות ורעות . לגבי מי שרואה את זה, זה נשרף במזון, בשמן או בכל דבר ממכירות, ואז הוא מגזים, ואולי הסולטן יבקש אותו והעם ייקח את הכסף שלו איתו . באשר למוות של אכילת אש, זה כסף אסור ופרנסה מזיקה שהוא אוכל, ואולי זה מכסף של יתומים, בגלל מה שיש בקוראן. אם הוא ראה אש מדברת בצנצנת או בשקית או בקערת כלים אחרים המעידה על זכרים ונקבות, אז מה שמיוחס לאותו כלי יפגע בג'ין ובכניסותיו, עד שידבר על לשונו . כמה מהם אמרו : אש היא מלחמה אם יש להבה וצליל, ואם המקום שאתה רואה זה לא ארץ מלחמה, אז זה מגיפה, כאב, אבעבועות שחורות או מוות שקורים שם . אבו-עמר אל-נח'איי אמר לשליח האל, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום : ראיתי אש שיצאה מהאדמה והסתובבה ביני לבין בן שלי, וראיתי את זה אומר : א להבת הראייה והעיוור, האכילו אותי שכולכם אוכלים את משפחתכם ואת כספכם, אז הוא אמר עליו השלום : זה משפט שיקרה בסוף הזמן והורג אנשים מולם, ואז הם רבים עם כלים ומריבים בין אצבעותיו, והעבריין חושב שהוא פילנטרופ, ודם המאמינים עדיף למאמינים מאשר לשתות מים . ומי שמבעיר אש בכדי לשרוף אותה, הוא מקרין צו למלא את עוניו, כי הקור הוא עוני . אבן סירין נשאל על אדם שראה מנורה על אגודלו ואמר : זהו עיוור שהובל על ידי כמה מבנו . אם אני מערבב אותו לצליית בשר איתו, אני מאיר משהו שאנשים נוגעים בו . אם הייתי מכה על המנגל, הייתה לי פרנסה קטנה בעצב . אם עורר אותו לבשל סיר עם אוכל בתוכו, הוא גידל משהו שירוויח מהערך של ביתו . אם אין אוכל בסיר, אז עליו לתקוף גבר במילים ולגרום לו לעשות משהו לא נעים . כל מה שפוגע באש ונשרף מהגוף או מהבגדים, זה נזק ופורענות . ומי שיעלה באש יפגע בכסף אסור מהסולטאן . ומי שנפגע מזוהר האש, אנשים יעקרו בו בחזרה ….
…אל-ווינד : מציין את הסמכות בפני עצמה בכוחה ובסמכותה ביצורים בלעדיהם, עם תועלתם ונזקם . אולי זה הצביע על מלך הסולטאן, על חייליו, על פקודותיו, על תאונותיו, על עובדיו ועוזריו, והיא הייתה משרתת שלמה, עליו השלום . אולי זה הצביע על ייסורים, מזיקים ומזיקים מכיוון שהם התרחשו כשהם השתוללו, והעצים הרבים שנפלו וטבעו מספינות בתוכם, במיוחד אם זו הייתה צרעה, ומכיוון שהרוח שנספתה, היא חזרה איתה , ומכיוון שזו רוח שאינה מאביקה . ואולי הרוח הצביעה על פוריות, פרנסה, ניצחון, ניצחון ובשורות טובות, כי אלוהים אדירים שולח אותם בידי רחמיו וחוסך ספינות הפועלות על פי פקודתו, אז מה דעתך אם הן מרוחות אבקה, כשהן חוזרות מ אותם מטובם של צמחים ופירות, שהוא ילדות והוא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אמר. : ~ כבשתי נוער ונספה . הוא חזר עם הצרעה .~ והערבים מכנים קבלה של ילדות משום שהיא תואמת את הצרעה, ואם לא הוסקו הקבלה והצרעה אלא בשמה, זה מספיק . אולי הרוח מצביעה על מחלות ומחלות ומשתוללת אצל אנשים, כמו הצטננות וכאבי ראש, וביניהם מה שאנשים אומרים בזה שזו רוח משתוללת, כי זו מחלה שנוצרה על ידי אלוהים אדירים כאשר רוח נושבת ומשתנה אוויר. או מופרדים . מי שרואה רוח שנושאת אותה ונושאת אותה ללא פחד, פחד, חושך או ערפל, אז הוא הבעלים של אנשים אם מתאים לו לעשות זאת, או שהוא מתמודד עליהם והם צוחקים על שירותו בתפארת, או שהוא נוסע בים שלם אם הוא מאנשי אותו או מי שמקווה לו, או שהענף שלו מושקע אם זה היה איטי . או תחתיו רוח שנושאת אותו ומגביה אותו, ומספקת פרנסה אם הוא עני, ואם הוא מעלה אותה והולך איתה, היא נשלפת והוא מפחד וחרדה איומה . או שהיה בו חושך, אבק, הפרעה וחוש, ואם הוא היה בספינה, הוא ניזוק ממנו, ואם היה במחלה הוא גדל על ידיו, אחרת הוא יפגע מרעידות אדמה ותאונות, או שהוא צא בה, או שהפקודה של הסולטאן או השליט מסתיימת בזה למה שהוא הגיע בחלום . אם שום דבר מכל זה לא היה נפגע ממצב מאובק עם רוחות ורעידות אדמה מטרידות . אם הוא רואה את הרוח במקרה זה עוקר עצים ומשמיד קירות, או מעופף אנשים, בעלי חיים או אוכל, אז זה סבל כללי בקרב אנשים, או מגפה, חרב, מרדה, פשיטה, שבי, רומן , עוול וכדומה . אם הרוח הכללית שתקה או שמדובר ברוחות האבקה, אז אם העם היה בעוול, במצוקה, במגיפה או נצור על ידי אויב, תנאיהם השתנו, ענייניהם נעו וענייניהם הוקלו . רוח רעל היא מחלות חמות . והרוח עם הצהוב היא מחלה, והרוח עם הרעם היא כוח לא צודק בכוח . ומי שנשא את הרוח ממקום אחד למשנהו, הוא היכה בשליט או נסע ממנה לא שב, כי אלוהים אדירים אמר : ~ או שהרוח תיפול איתה במקום רחוק .~ נפילת הרוח על עיר או צבא, ואם היו במלחמה, הם נספו, והרוח הרכה והבהירה טובה וברכה, והרוח הסוערת היא דיכוי הסולטאן, והרוח בעפר היא סימן למלחמה ….
…האשיש : הוא דו קיום של בעלי חיים ובקר, וזה כמו כסף העולם שממנו כל אדם מקבל את מה שהאדון שלו חילק ופרנס אותו עבורו, כי הוא מחזיר בשר, חלב, חמאה, גהי, דבש, צמר , שיער ומוך, אז זה כמו כסף שבו כוחם של אנשים נמצא . אולי הערבה מתייחסת לכל מקום שמרוויח את העולם, מקבל ממנו, נודע ממנו ומיוחס לו, כמו למשל בית הכסף והשוק . בפרט ה- Nawwir עשוי לציין את שוק החליפין, צורפים ומקומות זהב . נאמר כי הנביא, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו, פירש את האחו עם העולם וירוקותו, וכי הוא, עליו השלום, אמר : העולם הוא ירוק מתוק. מתיקות, כל מה שנופל על פיהם של גמלים מעיד על המותר, וכל חומצה בו מעידה על מה אסור ומה משפיע עליהם, רמאות ומרירות . ומה שצומח מהצמח הוא תרופה שיש לטפל בה, היא מחוץ לכסף ולפרנסה, ומעידה על מדע, חוכמה ודרשות, והיא עשויה להצביע על כסף חוקי טהור . ואם הוא חמוץ בטעמו, אז החומציות שלו נובעת מהמצוקה והסכסוך בהשגתו ועייפותו . לא משנה מה היה זה רעיל קטלני, זה הצביע על חוסר מזל אסור, לוקח את העולם לפי הדת, את דלתות הגרימה, החדשנות והגחמות, וכל מה שיוצא מהפה ונכנס אליהם מהגרוע מכל . אבל אם הוא ראה אנדיב : ולקפל Kalksberh : ואת כמו של נשים עם מרירות, חום, Vhmum והצער וכסף הוא חראם . נאמר שכאשר אדם נפל על האדמה ונפל בהודו, הריח שלו היה תלוי על עץ בזמן שהוא היה עצוב ובכה על עצמו . זה עשוי להצביע על דאגותיו בהמשך, והתגמול הוא עם תכשיטי גן העדן, המתווספים אליו ללא כוסברה וקימל וכדומה . כל מה שנבט מהאדמה הוזכר באיסור בספר או בסונה, או סיבה שהייתה ראויה לאשמה בימים ההם, זה מעיד על היכולת בדיבור ובפרנסה, כמו כופתאות, עץ, שום, מלפפון, עדשים ובצל , ומה יש לצמח שם השולט בגזירתו, שמשמעותו חזק יותר מטבעו או, נישא עליו תומך במהותו, כמו מנטה שממנה נגזרים ההספד וההספד, למרות שהוא קטניה . כמו גם האיים, שהם אלסנר בצער ובאש . לא משנה מה צמחים אשר צומחים ללא זרעים ואין להם שורשים על הקרקע, כמו כמהין ופטריות, זה מצביע בקרב העם על מצר, הריון וצאצאי זנות, ועל מי שלא מכיר את השושלת שלהם, והכסף מציין את הזרע. , תרומה, צדקה וכן הלאה . מי שרואה את זה כאילו הוא באחו או חשיש שהוא יכול לאסוף או לאכול, אז אני מסתכל על מצבו, ואם הוא עני הוא מתעשר, ואם הוא עשיר הוא גדל ועשיר, ואם הוא סגפני בעולם הזה שרוצה את זה, ואז הוא חוזר אליו ומרתק מזה . אם עבר מאחו לאחו, הוא נסע במרדף אחר העולם ועבר משוק אחד לשני ומתעשייה אחת לאחרת ….
…ומי שרואה שהוא נתן אגוזים או שקדים, הוא יכה כסף עד כדי כך, והרימון הוא אדם גדול ומכובד שהופרה, והתאנה היא כסף בהווה שאינו משקר, ושום דבר מ ניתן לתקן את הפירות, ועץ הזית הוא איש מבורך. אם זה מתוק, או סכום כסף, או ילד שפוקד אותו, או שעדיף לבן, אולי זו אישה, מי שרואה שהוא בעל רימון ואכל ממנה, אז הוא חייב להיות עבד ילדה. את החזקה שלו, הוא מקבל מאותה מרץ ככל שהיה ברשותו, ונאמר שמי שראה שהוא הכה הרבה תפוחים, הוא הכה כסף לפי מה שראה ממספרו, ומי ראה שיש לו הכה תפוח שהריח, ואז יש לו בן שמריח אותו, ובבננות יש כסף לבעל העולם הזה וחוב לבעל החוב והרבה כסף וחוב זה שווה ערך לבננות ואם זה הוא עץ אחד, שניים או שלושה, הם הרבה ילדים, והכרם הוא אדם נדיב. אם הוא רואה שהוא מלך הכרם, אז הוא נמצא עם אדם נדיב, ונאמר שמי שראה שהוא נטע כרם, אז הוא ייפגע בפאר והנאה, והענבים הלבנים בו הזמן הוא הרעננות והטוב של העולם ובפרט לזמנו הוא יקבל כסף לפני הזמן שהוא התחנן אליו בזה ואולי זה מה שאין אסור, צימוקים בכל עת, כסף בכל מקרה, ואכילת פרי צהוב בחלום, כמו חבושים, אגסים, אפרסקים, רטובים, אבטיח וכדומה היא מחלה, ומה שהיה ירוק ממנו אינו מחלה, וכל חומצה של הפירות היא דאגה ועצב למעט כי לימון, תפוחים ואשחר, וכל פרי מתוק מלבד מה שהוזכר לעיל הוא מזונות וכסף וטוב, ומי שרואה שלעץ גדול יש הרבה לסחוב אותו עם שפע השיניים שלו, הוא יסבול מכוח מסמר, וחייו יתארכו. מי שרואה שהוא קוטף את הפירות משורשי העצים, הוא רב עם אדם מכובד ומנצח במריבה שלו, ומי שרואה שהוא על עץ גבוה, הוא נצמד לאיש ענק או בורח ממה שהוא חושש ומתריע. אם הוא בפרישה, אז הוא מתחתן עם אישה ומי שרואה שהוא נפל מעץ או נפל ממנו, שום דבר בינו לא הושלם. ובין מי שמתכוון להיקשר אליו לבין מי שרואה שהוא נפל מעץ ומת, אז הוא נספה ביד של זקן, ואם זה נשבר על ידו, אותו אדם מת. ומי שרואה שיש לו מספר עצים, אחר כך הוא עוקב אחר קבוצה במצב של מנהיגות, כבוד, מנהיגות, וכדומה, ומי שרואה עץ לא ידוע, עירום מנייר, הוא ייפגע מצער וצער. ומי שרואה עץ גדול ונבול משום שאין טוב בביתו ומי שרואה בביתו עץ שגדל ומתארך, אז זכרונו עולה והמוניטין שלו עולה, ואם הוא רואה שיש לו עץ שיש לו פרי ואין לו נייר, אז לבעליו יש דת למעט נימוסים טובים, ואם יש לו נייר ואין לו פרי, אז בעליו הוא של נימוסים טובים ואין לו דת. עץ נעקר, כורת או קמל, ואז הוא חולה קשה או מת ועשוי להצביע על מות חלק ממשפחתו במקומו. אם העץ מיועד למישהו אחר, אז אדם נופל מפרנסתו או הורג אותו, וכל מי שרואה בביתו או מחוצה לו או בביתו התחתון או הגבוה יותר בו צמחים סוגים של עצים ושני הרוחות בו הבית הוא אסון שבו נשים מתכנסות לבכות וצער, ומי שרואה שהוא אוכל מסטיק מעצים, הוא אוכל קשר של כסף של גבר כמו מסטיק…