…גיהנום : סימן סמכות למהותו ולסמכותו על מה שנמצא מתחתיו, עם נזקו ותועלתו, ואולי הוא מעיד על הגיהינום עצמו ועל עונש האלוהים, והוא עשוי להצביע על חטאים, חטאים ואסורים וכל מה שמוביל אליו ומקרב אותו אליו . מתוך אמירה או עשייה . אולי זה הצביע על הדרכה, על האיסלאם, על הידע ועל הקוראן, מכיוון שהוא מונחה בחושך, יחד עם דברי משה , עליו השלום : ~ או מצא הדרכה באש ~, והוא מצא ושמע את דברי אלוהים אדירים בהדרכה . אולי זה מעיד על פרנסה, תועלות ועושר, מכיוון שהוא מכיל טוב בפנסיה למטייל ולהווה, כפי שאמר אלוהים אדירים : ~ הפכנו את זה לתזכורת והנאה עבור המאמינים .~ נאמר לו מי שהוא עני או מת, אשו כובתה . מכיוון שהערבים הוצעו כמתנות לאבן אל-סביל ולאורחת שהופסקו, על מנת שהיא תודרך ותוגן בפניה, כדי שיבטאו בנוכחותה נדיבות ועושר, וחוסר המעש שלה מסבל ועוני . אולי זה הצביע על הג'ין כי הם נוצרו מאש רעילה . וזה עשוי להצביע על החרב והמרדה, אם יש לה קול, רעם, לשונות ועשן . אולי זה הצביע על ייסורי הרשות, מכיוון שהיא ייסורו של אלוהים והוא סמכותם של שני העולמות . אולי זה הצביע על העקרות והארבה . וזה עשוי להצביע על מחלות, אבעבועות שחורות ומגיפה . מי שרואה שריפה נופלת מהשמים בבתים ובחנויות, ואם יש לה לשונות ועשן, הרי זו מרדה וחרב השוכנת באותו מקום, במיוחד אם היא נמצאת בבתים של עשירים ועניים, ו המאהב זורק את זה על האנשים, במיוחד אם זה נמצא בבתים של עשירים בפרט, ואם זה גחלים ללא לשונות הם מחלות, אבעבועות שחורות או מגיפות, במיוחד אם הם בכלל מערבבים אנשים . אך אם ירידת האש נמצאת בדיונות ובפדנים ובמקומות עיבוד וצמחים, הרי זו עקרות ששורפת צמחים או ארבה ששורפים ותופסים אותם . באשר למי שמדליק אש בדרך שהולכת, או שאנשים יונחו על ידה אם הוא מוצא אותה כשהוא זקוק לה, אז הידע וההדרכה הם מגיעים אליהם, או שהוא משדר אותה ומפרסם אותה אם הוא ראוי לכך, אחרת הוא יקבל סמכות, חברות ותועלת, והאנשים מרוויחים איתו . אם האש נמצאת בדרך שאינה בדרך, או שהיא שורפת מישהו שעובר בה או מניצת אותה או פוגעת בו בעשן, או שהיא שורפת את הבגד או את גופו או פוגעת בראייתו, אז זו כפירה שהוא עושה או מפקח, או רשות בלתי צודקת המפלטת בו או שהיא עוולה כלפיו בהתאם למידת שירותו אליו או בריחתו מהם . אבל אם זו הייתה אש גדולה שלא דמתה לאש העולם הזה, היא הועלה עליו כדי להיזרק לתוכה, אז רבים מאויביו רצו לפגוע בו, אז הוא יזכה בניצחון עליהם ויהיה עדיף עליהם , ואם היו זורקים אותו לתוכו, הוא היה מציל את איברהים, עליו השלום . וכל זה אם מי שביצע זאת היו אויביו, או החפץ בו היה איש צדיק . אך אם הוא רואה אותה מאיימת עליו במיוחד, או מי שהשתלט על הדלקתו יוצא איתו, אלוהים ירא את אדוניו ויסלק את מה שהוא ממעשיהם של אנשי הגיהינום לפני שהוא מגיע אליה, אז הוא נזף בה כי פחד ממנה . באשר למי שרואה אתו אש בתנור, בתנור, בקאון וכדומה במקומות בהם הוא נשרף, אז הוא משיג עושר ויתרונות, במיוחד אם פרנסתו היא למען האש, במיוחד אם זה גם בחורף . ואם יראה את אשו כובתה או כובתה, או הופכת לאפר, או מים או גשם מכבים אותה, אז יחסר לו והוא יושעה מעבודתו ותעשייתו . ואם מישהו שלא יחיה מזה במקומות כאלה ישתלב במזון, הוא היה רוצה שכסף או פרנסה ישמשו שליט או לסמכותו ולעזרתו, או על ידי התדיינות, סדרנות, סכסוכים ותיווך, אחרת הוא יהיה מותקף על ידי מילים ומילים רעות ורעות . לגבי מי שרואה את זה, זה נשרף במזון, בשמן או בכל דבר ממכירות, ואז הוא מגזים, ואולי הסולטן יבקש אותו והעם ייקח את הכסף שלו איתו . באשר למוות של אכילת אש, זה כסף אסור ופרנסה מזיקה שהוא אוכל, ואולי זה מכסף של יתומים, בגלל מה שיש בקוראן. אם הוא ראה אש מדברת בצנצנת או בשקית או בקערת כלים אחרים המעידה על זכרים ונקבות, אז מה שמיוחס לאותו כלי יפגע בג'ין ובכניסותיו, עד שידבר על לשונו . כמה מהם אמרו : אש היא מלחמה אם יש להבה וצליל, ואם המקום שאתה רואה זה לא ארץ מלחמה, אז זה מגיפה, כאב, אבעבועות שחורות או מוות שקורים שם . אבו-עמר אל-נח'איי אמר לשליח האל, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום : ראיתי אש שיצאה מהאדמה והסתובבה ביני לבין בן שלי, וראיתי את זה אומר : א להבת הראייה והעיוור, האכילו אותי שכולכם אוכלים את משפחתכם ואת כספכם, אז הוא אמר עליו השלום : זה משפט שיקרה בסוף הזמן והורג אנשים מולם, ואז הם רבים עם כלים ומריבים בין אצבעותיו, והעבריין חושב שהוא פילנטרופ, ודם המאמינים עדיף למאמינים מאשר לשתות מים . ומי שמבעיר אש בכדי לשרוף אותה, הוא מקרין צו למלא את עוניו, כי הקור הוא עוני . אבן סירין נשאל על אדם שראה מנורה על אגודלו ואמר : זהו עיוור שהובל על ידי כמה מבנו . אם אני מערבב אותו לצליית בשר איתו, אני מאיר משהו שאנשים נוגעים בו . אם הייתי מכה על המנגל, הייתה לי פרנסה קטנה בעצב . אם עורר אותו לבשל סיר עם אוכל בתוכו, הוא גידל משהו שירוויח מהערך של ביתו . אם אין אוכל בסיר, אז עליו לתקוף גבר במילים ולגרום לו לעשות משהו לא נעים . כל מה שפוגע באש ונשרף מהגוף או מהבגדים, זה נזק ופורענות . ומי שיעלה באש יפגע בכסף אסור מהסולטאן . ומי שנפגע מזוהר האש, אנשים יעקרו בו בחזרה ….
חולם על ציפורים שחורות ויונה לבנה
(91 פירושים ומשמעויות של חלומות על ציפורים שחורות ויונה לבנה)…פרשנות השמיים, האוויר, הלילה והיום, רוחות, גשמים, זרמים, ליקוי חמה, רעידות אדמה, ברקים, רעמים, קשתות קשת, בוץ, שמש, ירח, כוכבי לכת, עננים, ברד, שלג וכפור, השמיים מעידים על עצמם, אז כל מה שירד ממנו בא לו מקבילו מאלוהים, אין בו שום סיבה, כמו שאש נופלת ממנו בתפקיד, אנשים סובלים ממחלות, כאב, אבעבועות שחורות ומוות . ואם נפלה ממנו שריפה בשווקים, מהולל ומרומם הוא הנמכר עמו מהמכירות . ואם היה נופל בדונמים, במקומות נדירים וצמחים, הייתם מזיקים לאנשים, והצמח נשרף ופגע בו בברד או בארבה, ואם יורדים ממנו עדויות לפוריות, פרנסה וכסף, כמו דבש, שמן, תאנים ושעורה, אז אנשים היו מטילים גשמים מועילים, הדבר שירד מהשמים יועיל לו, ואולי השמיים הצביעו על כך שכוחו של הסולטאן ושל עצמו, בגלל עליונותם על הבריאה וחוסר יכולתם להגיע אליו , עם החזון שלהם והתנודתיות בכוחו, וחולשתם לצאת מתחתיו . מה שנראה ממנו ובו או שירד בו ועליו, אינדיקציות לטוב ולרע, ואולי זה הצביע על ארמונו, בית רכושו, חצריו ובית כספו, אז מי שעולה אליו על ידי שלום או סיבה, יגיע לגובה עם המלך . ויש לו, ואם היה עולה אליה ללא סיבה או שלום, הוא היה חווה פחד גדול מהסולטן, והוא נכנס לשפע רב במפגש שלו או במה שקיווה לו או ממנו . אם מצפונו האזין, הוא ריגל אחר הסולטאן או התגנב לבית הכסף שלו ולארמון שלו כדי לגנוב אותו . ואם הגיע לשמיים, הוא הגיע למטרת העניין, ואם היה חוזר ארצה, הוא יינצל ממה שנכנס אליו, ואם הוא נפל ממקומו, הוא ניזוק במצבו, על פי מידת פקודתו בנפילתו, ומה נשברו איבריו עבורו, ואם מי שהגיע לשמיים היה חולה כשהוא ער, אז הוא לא חזר לארץ, נספה מטעמו, ונשמתו גם עלתה לשמיים . ואם הוא ישוב לארץ, הנזק הגיע למטרתו ואנשיו מתייאשים ממנו ואז הם יינשמו, ברוך השם, אלא אם כן זה גם בזמן שהוא יורד בבאר או בחפיר ואז לא יצא מזה , שכן זהו קברו בו הוא חוזר לאחר שובו, וזו בשורה טובה על המוות לאיסלאם, מכיוון שהכופרים אינם פותחים להם את שערי גן העדן, ונשמתם אינה עולה אליו . באשר לראות את הדלתות, זה עשוי להצביע על כך שאם תגדיל את הריבית, אם אנשים נמצאים בחלק מהראיות שלה, או בחזון יש זבובים, דבורים, ציפורים וכדומה וכדומה, ואם העם נמצא יובש, גשם וגשם, אלוהים אדירים אמר : ~ אז פתחנו את שערי השמים במים שופכים. ~ בפרט, שהפונדק בו מראה חמלה, פורייה, כמו אבק וחול ללא אבק ונזק . אבל אם אנשים השליכו מהם חצים, אם היו בעדות כלשהי למגפה, אז נפתחו בפניהם דלתותיה . ואם החצים פוגעים בכל מי שנפגע ומדמם, אז זו הפקעת סמכות על כל בן אדם עם החץ שלו, ואם הכוונה שלהם היא לאוזניים ולעיניים, זה משפט של סטיית החצים שלהם, אשר חובם של כל מי ששמיעתו או ראייתם ייכחדו בו . ואם הם נפגעים, הם אוספים אותם ומרימים אותם, אז הם מקלקלים מאלוהים, כגון ארבה, וזנים של ציפורים כמו דרורים, גזרי ומן, קלקולים וחצים בגלל הסמכות בג'יהאד וכדומה, או פרנסה ומתנות שעבורם הוא פותח את כספי בתיו ותיבותיו, ובאשר לקרבת גן עדן, זה מעיד על קרבה לאלוהים, וזה עבור אנשי הציות וה מעשים טובים . אולי זה מצביע על ההפרעה אדם שנמצא במצוקה, המתקשר, שמקבל את התחינה שלו ונענה, כי כשמתפללים בעין לכיוון השמים, ואולי זה מעיד על קרבה וקרבה לאימאם, לעולם, לאבא, לאבא הבעל והאדון, וכל מי שנמצא מעלייך בתואר, האשראי מבוסס על נחישות של כל אדם בערנותו ובדרישתו ועוד את שנתו, ומה שנפל במצפונו . לגבי נפילת השמים על האדמה אם הוא נוסע, זה יכול להיות גם בגלל סמכותו של החולם והראשים שמעליו, בין אם אב, בעל או אדון וכדומה, וזה עשוי להצביע על כך נופלים על האדמה הצחיחה, או שהאנשים רומסים אותה ברגליים לאחר נפילתה בזמן שהם היו חאמיד, והם לקחו חלק מהם מעידים על פרנסה, פוריות וכסף, שכן הם גשמים מועילים בעלי משמעות רבה, וערבים קוראים לגשם שמיים, כי הוא יורד ממנו ….
…סקבג '- מי שרואה שהוא בישל סקבג'ה עם אפונה ובשר בקר בזמן שאכל ממנו, זה יוביל לחיים טובים מכספם של עובדי מיטיבים . אם זה עם כבש, אז מדובר בחיים טובים בכבוד, נדיבות וגאווה מצד העם האציל ביותר ואדוניהם עם חיים טובים מהיבט מותר . אם זה היה עם בשר ציפורים, אז הוא היה מקבל חיים טובים ומכובדים יקרים ממלך או מסולטן . אם מדובר בבשר ציפורים, הרי מדובר ברווחי המדינה, המסחר או הלאל עם עם נכבד . ודלעת מעידה על מחלה, אלא אם כן היא מבושלת עם בשר ציפורים, אז היא מעידה על אפוטרופסות וחיסול ….
…ציפור מומלץ לחלום לראות ציפורים נוצות יפהפיות . אם אישה חולמת מהסוג הזה, זה מנבא שבן זוג מאושר ועשיר קרוב אליה . אם הציפורים היו נוצות מותכות ולא בקול רם, זה מצביע על כך שאנשים עשירים יתייחסו לנדודים וליחס בלתי אנושי שנפל ללא שמץ של רחמים . אם אתה רואה ציפור פצועה, זה מנבא צער עמוק שנגרם על ידי צאצא משוטט . אם אתה רואה ציפורים עפות, זה מסמל את הצלחת החולם . וכל הסביבה הדוחה תיעלם לפני רפרוף הטוב הנראה לעין . ציד ציפורים בחלום הוא לא רע בכלל. באשר לשמיעתם מדברים, זו הודאה בחוסר יכולתו של אדם לבצע משימות הדורשות בהירות רבה של מודעות . באשר להרוג אותה ברובה, פירוש הדבר אסון שנגרם על ידי מחסור ביבולים ….
…פרוסות בשר, אם אדם רואה אותן בחלום, היא רוע מרושע או ריח . אולי זה הצביע על שביעות רצון, פרנסה מהירה, עליית הרצון והצגת מה שאדם מתכוון להסתיר . בשר פאונד מציין מה עוקב אחר הלם והמכה . זה עשוי להתייחס לפרישות לאישה, ולאישה ההרה לבן . ואולי מעיד על ידי ערבוב הכסף עם השותפים והופעת העניין בקרבם . אם הבשר התבשל בחלום, הרי זה כסף. באשר לבשר נא, זה הכל או רעב ומחלות, ולקנות אותו מהקצב זה טוב . ובשר רך הוא מוות . ומי שרואה שהוא אוכל בשר אדם, הוא יעקוב בו . ואם אישה אוכלת את בשר עצמה, היא נואפת . ובשר רזה מעיד על מחלה . ובשר נחש הוא כסף מאויב . ובשר משבעת הכסף מסולטאן . בשר טרף מעופות ובשר חזיר אסור לכסף . והבשר הישן הוא נקמה למתים . ובשר גמלים הוא כסף מאדם ענק, אויב חזק . ונאמר : מי שאוכל בשר גמל מקבל תועלת וכסף מהמלך . ובשר בקר מעיד על עייפות וחוסר עבודה . אם מישהו יראה כבש שחוט בביתו, הוא יצור קשר עם מישהו שהוא לא מכיר . אם הוא רואה בביתו שלא חותכים את הטלה הנשחט, אז זה מצער שמפתיע אותו, ואם השחיטה שמנה, אז הוא יורש כסף . מי שרואה שהוא אוכל בשר נא הוא טוב, ואם הוא רואה אותו ולא אוכל אותו, זה רע . ואם הוא אוכל בשר מבושל, הכסף שלו גדל . ואם הוא אכל את זה עם שייח ', זה יהיה גבוה . צלי בקר הוא ביטחון מפני פחד, ונאמר : הוא פורה ועשיר . ובשר עוף מעיד על התועלת של נשים . אולי בשר מעיד על החלום לבעלי כעס, והיעלמות הדאגות והייסורים מעידים על ריפוי מחלות . ובשר אסור פה אחד בכסף . ובשר ציפורים הוא יתרון מנסיעה, ואכילת בשר ציפורים עשויה להצביע על גן עדן, כי אלוהים אדירים אומר : ( ופירות ממה שהם בוחרים, ועוף בשר שהם רוצים ). בשר החיה הוא פרנסה מותרת, והוא עלול להיות מסוכן וקשה . ובשר דגים הוא פרנסה שמחה, דחופה והללית, והוא עשוי להצביע על תועלת הים או הסולטאן . ובשר אדם ניצח את האויב . ראיית בשר ודם לא ידוע היא עדות לסכסוכים ולניצחון, ואם הוא אוכל בשר עופות שאינו מותר לאכול, אז הוא אוכל מכספו של עם עוול זדוני . ובשר אווז מעיד על תועלת מבעלי הדת, וכסף של בשר אפרוחי ציפורים בעייפות ובמצוקה . ובשר האדם מורכב מרווחיו, מבריאותו ומחלתו, או מעושרו, מדתו ואדיקותו . והבשר הלא ידוע מעיד על מורשת האבודים . ואם הוא קונה בשר אדם, הוא קונה סחורה שבורה . ומי שאוכל את הבשר הנוסף של עצמו, הוא יאכל את הריבית וישמור על ההון, ואם הוא אוכל משהו אחר מלבד התוספת, הוא יעלה על הונו, או יתחרט על מעשה שהוא עושה . בחלום, מבושל עם בשר הוא עושר לעניים, ומבושל עם בשר הוא עוני . אם הוא בישל אוכל טוב בעצמו, הוא זכה בתפקיד, או חילק אחרי הפסקה שלו . אני מבשל . יש לו עוד, אולי ערמומי . בשר עם חומץ, ראו אלסקבאג ' ….
…שלג, קרח וברד : כל הדברים הללו מעידים על תאונות, מחלות, אבעבועות שחורות וצבעים ועל ייסורים ותלאות היורדות באותו מקום בו הוא רואה את זה, ובארץ בה הוא ירד, כמו גם אבנים ואש, מכיוון שהם מקלקלים צמחים, עצים ופירות, רציונליזציה של ספינות, פוגעים בעניים ומשמידים אותו בחלודה ובקור וזה מחמיר לפעמים, וזה עשוי להצביע על מלחמה, ארבה וסוגי מגפות, ואולי זה מעיד על פוריות, עושר, שפע מזון בדירויות, וזרימת הזרמים בין העצים . אם מישהו ראה שלג שירד מהשמים והתפשט לאדמה, ואם זה היה במקומות הנטיעה ובזמני השימוש בו, זה מעיד על שפע האור וברכות האדמה ושפע הפוריות, אז שהוא ממלא את המקומות האלה במזון ובנביטה, כיוון שהוא מלא בשלג, אבל אם זה נמצא בהם בזמן שהארץ חסרת תועלת והצמחייה שלה, זו עדות לחוסר הצדק של הסולטאן ולרדיפה אחר בעלי את הפיות . כמו כן, אם השלג נמצא בזמן של תועלת או משהו אחר, לעתים קרובות על הדירות, העצים והאנשים, הרי שזה עוול הפוקד אותם ומכת שפוגעת בקבוצתם, או מכה בכספם, עד כדי כך. של עליית החזון וראיותיו . כמו כן, אם הוא רואה בציביליזציה ובמקום שאינו שלג, כמו בתים וחנויות, זהו ייסורים, ייסורים ומחלות, או מוות או אהבה שנזרקים לעברם וירדו עליהם, ואולי מעיד על המצור ועל היעדר נסיעות והבקשה לפנסיה . כמו כן, שלג : מכיוון שאין בו טוב, וזה עשוי להיות עורו של השטן, או מלך או מישהו אחר. באשר לקור : אם הוא נמצא במקומות הטיפוח והצמחים ואינו מקלקל דבר או פוגע באיש, הרי שהוא פורה וטוב, והוא עשוי להצביע על כנימות וארבה שאינם פוגעים, ועל החתול. והציפור, מה דעתך שאנשים באותה תקופה יאספו אותה במיכלים ויקבצו אותה בנתיבי המים ? כמו כן שלג או קרח, מכיוון שהם יתרונות, יבול, פירות, שלל ודהים של ביצה, ואם הקור פוגע בצמחים או באנשים, או שהוא בבתים ובחנויות, אז זה מגפות ופשעים שנזרקים על אנשים, או אבעבועות שחורות, דגנים ופצעים שנאספים ומתמוססים, בין אם מנשא את הקור במסננת או בבגד, או במה שהוא לא נושא בתוכו מים, אם הוא עשיר, הרווחים שלו ימסו, ואם יש לו סחורה בים מפחד מזה, ואם הוא עני אז כל מה שהוא מרוויח ומרוויח אותו לא יישאר אצלו, ושום דבר לא נשמר לזמנו, וחלקם אמרו : שלג מענה באופן גורף את הסולטאן לעדרו, ואת דבריו. מכוערים להם ומי שראה שלג נופל עליו, הוא נסע רחוק עם עז . השלג הוא רק אם מדובר במעט שלג שאינו השולט בצדו ובמקום בו מושלג המקום, ובמקום בו לא ניתן לשלול את השלג, ואם הוא כן, אז השלג פורה עבור האנשים של אותו מקום, ואם זה יותר מדי, לעתים קרובות אי אפשר לנגב אותו, אז יש ייסורים המתרחשים באותו מקום . ומי שיתפוס את קור השלג בחורף ובקיץ, הוא ייפגע מעוני, וכל מי שיקנה שלג בקיץ, הוא יכה את מה שהוא לא נח עליו, והוא נח מענן במילים טובות, או מתפלל מקום השלג, ואם השלג נמס במהירות, הוא עייף בזמן שהוא הולך במהירות. שהאדמה מעובדת עם אדמה יבשה ושלג, זה כמו גשם, וזה רחמים ופוריות . זה שלג ויש לו הגנה מפני שלג, כי זה לא קשה לו, כי הוא היה מכוסה ומוגן, והוא איש תקיף והוא לא מאוים מכך . ומי שתופס דבר אינספור מהקור, הוא יתפוס כסף ופנינים . ונאמר : הקור יורד מהשמים, עינויים מהסולטאן לעם, ולוקחים את כספם . שינה על שלג מעידה על דבקות, ומי שרואה כאילו שלג מעליו, הדאגות הן גבוהות, ואם השלג נמס, הדאגה מוסרת . באשר למקור אל-קואר, זה עוני . וקרח הוא והם מייסרים, אלא אם כן אדם רואה שהוא הכין מים בקערה והקפיא עם זה, אז זה מעיד על פגיעה שנותרה בכסף . והבית הקפוא של כספי המלך ואחרים ….
…אבעבועות שחורות נמצאות בחלום על חובות ותביעות . ונאמר : אבעבועות שחורות מצביעות על כסף, ולכן מי שחושב שהוא הפך עני הוא גידול בכספו . ואם הוא רואה שלילדו יש מום מולד, אז הוא הופך לבנו, וכמו כן הפצעים בגוף הם גידול בכסף . ואם הוא רואה פצעים על גופו שידם זורמת מהם, הרי זה כסף שיועיל לו ולא יפגע בו ….
…דומדמניות אם חלמתם לאסוף דומדמניות, הדבר מעיד על אושר לאחר צרות ומצביע באופן חיובי על אפשרויות מבריקות יותר בענייני עבודה . אם אתם אוכלים ירוק דומדמניות שחורות, תטעו בדרככם להנאה ותמהרו לגובה החושניות . תוצאות גרועות יהיו בהכרח בעקבות טעימת הדומדמניות הירוקה . אם אתה רואה דומדמניות שחלומות בחלום, אז זה מנבא שתשרוד עסק איום ונורא . אם ילדה אוכלת דומדמניות שחורות, זה מנבא שהיא תתאכזב מעט מציפיותיה ….
…והשלפוחיות, אם הן מתפצלות ומתנקזות מוגלה, מציינות את הציפורן ואת משך הזמן . בפצעונים, גרדת, אבעבועות שחורות ואחרות, המצביעים על כסף מאורך . אבעבועות שחורות הן עלייה בכסף . כך גם פצעים ….
…מי שרואה שהוא משתחווה ומשתחווה ומתפלל לאלוהים הכל יכול, אז הוא נכנע לו, ומפטר את עצמו מהיהירות, קובע את גבולותיו וחוקיו של האל, ומשיג במהירות את מבוקשו בדת ובעולם וכובש את מי שהוא אויביו . ונאמר : מי שיראה שהוא עבד את אלוהים אדירים, ינצח את אויבו, ויסלחו לו . והזונה אשמה, כך שאם ישתטח הוא יחזור בתשובה על חטאו, יתחרט וימלט מסכנותיו, יספק את צרכו, ייתן חנינה, והמחונן יאריך את חייו . אם הוא רואה שהשתטח למישהו שאינו אלוהים אדירים או נפל על פניו מבלי ללכת לבתי הסוהר, הוא היה מושפל ואוכזב, אם הוא נמצא בסכסוך, מלחמה או מריבה, ואם הוא היה אבוד סחר, ואם היה לו צורך, אז זה לא היה מבוטל. אם הוא נפל על הר שמשתטח לאלוהים הכל יכול, הרי שהוא כובש אדם בלתי ניתן להריון, ואם הוא נמצא על גבעה או חומה, הוא נכנע לאדם רזה שנכשל בו . השתטחות בחלום היא עדות לאמונה באלוהים ובתשובה עבור החוטא, ואולי כריעה והשתטחות מעידה על חג'ג ', כי אלוהים אדירים אומר : ( וטהר את ביתי לאלו המתפללים, קמים וכורעים ברגל ). השתטחות עשויה להצביע על עקבות השמש וליווי הנביא, אלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום בגן עדן . סגודה בחלום היא מדריך לציפורניים, מדריך לתשובה מחטא, מדריך לזכייה בכסף, מדריך לחיים ארוכים, ומדריך להימלט מסכנות . השתטחות היא ניצחון וצדק בעניינים . השתטחות עשויה להיות ברכה שהקב~ה העניק למי שראה זאת . ומי שרואה לבנה של זהב, היא משתחווה לבנה של כסף, כי אדם מכובד נכנע לאדם שפל . ומי שנכלא בגין צלב, הוא נתון לאנשים הצבועים של הכאת עניבות, שירה וכלי נגינה ….
…האיוואן הכחול : העבה יותר מהחלב : אישה כפרית שיש לה חוב, ועם טיח זה עולם מחודש, ועם לבנה יש כסף שהופך לאסור, ונאמר שהוא אישה צבועה . ומי שרואה שהוא עושה נישואים עם לבנה של מכלית, הוא ישמע את בנו . הטיח והלבנה הם עבודתם של אנשי הגיהינום והפרעונים . הכיפה : כוח, מי שרואה שהוא בנה כיפה על העננים, הוא מכה בסמכות ובכוח בחלומו . ומי שרואה שיש לו מבנה בין שמים וארץ של כיפות ירוקות, זה טוב בשבילו ומותו מבוסס על מות קדושים . בנייה מעידה על בניין של גבר עם אשתו, ונאמר מי שראה שהוא בונה בניין, כי הוא היה אוסף את קרוביו וחבריו בהנאה . ומי שרואה שזה חימר בקברו של הנביא, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, אז הוא יבצע את חג'ג 'בכסף . ואם חלב נאסף ולא נעשה בו שימוש בבניין, הרי זה דירהם ודינרים, ומי שרואה שהוא מחדש את המבנה העתיק של עולם, אז התחדשות חיי העולם ההם . בין אם הבניין היה מיועד לפרעה ובין אם לא צודק, הוא יחדש את חייו . והנביא, שיהיה עליו תפילת ה 'ושלום, אמר : מי שרואה שהוא בונה בניין, הוא עושה עבודה . ומי שרואה שהוא התחיל לבנות וחופר אותה מיסודה ובונה אותה מהחלטתו עד שבנה אותה, אז הוא מחפש ידע, אפוטרופסות או מלאכה, והוא ימלא את הצורך שלו כרצונו . ונאמר שמי שרואה שהוא בונה בניין בעיירה או בכפר, הוא יתחתן שם עם אישה . אם הוא בונה אותו מחימר, הרי זה קישוט וצביעות, ואם הוא בונה אותו מחימר, הרי זה מותר ורווח . אם הוא חקוק, אז זו מדינה או דגל עם כיף ושמחה . ואם הוא בונה אותו מגבס ומלבנים עליו, אז זה מתעמק בהבלים ….
…נדיר סיפר שאדם הגיע לסייד בן מוסאיייב אמר, ראיתי על מרפסות המסגד יונה לבנה היטב ואם הנץ בא ואנמלה אמר שאישרר את חזונך ואלאגאג מתחתן עם בת עבדאללה בן ג'עפר, כי אשת היונה לבנה כחולה – מלך ערבים של בז שבב, לא רק הצליינים יצאו ) גם החזון עבר ….
…אל-אספור : איש ענק עם סכנה וכסף גדולים, סרק ואנשים שאינם מכירים את זכויותיו, מזיקים לציבור הרחב, נוכל בענייניו, מלא בהנהגתו, אדם שהיה אדם טוב והוא אמרו שהוא אישה רחומה יפה, ואמרו שגבר נהנה ואנשים צחקו עליו, ונאמר שהוא ילד זכר . וממלך העופות הרבים הוא מממן את האפוטרופסות של עם שיש בו סכנות, ונאמר שהציפור היא מילים טובות, והגריבה היא ילד קטן . ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו יש לי פודל בזמן שאני ציד ציפורים ומקיש כנפיים ומשליך אותם לתוכו . הוא אמר : אתה מורה לספר משחק בנים . עוד סופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : היא ראתה כאילו הטבלתי ציפור, ורציתי לשחוט אותה, אז היא דיברה איתי ואמרה : אל תשחט אותי . אמר לו : בקש סליחה מאלוהים, כי נטלת נדבה ואין זה מותר לך לקחת אותה . הוא אמר : חס וחלילה שאני אקח צדקה ממישהו . הוא אמר : אם אתה רוצה, אמרתי לך כמה . הוא אמר כמה? הוא אמר : שישה דירהם . אמר לו : אתה צודק, ומאיפה ידעת? הוא אמר : מכיוון שאנשי הציפור הם בני שש, כל איבר הוא דירהם . ונאמר שאדם בא לאבו בכר אלסידיק, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, ואמר : ראיתי כאילו יש ציפורים וציפורים רבות בשרוולי, אז גרמתי להוציא אחד אחרי אחד, ו לחנוק אותו ולזרוק אותו . הוא אמר : אתה איש שכל, אז פחד מאלוהים וחזור בתשובה אליו ….
…קבג'ה מבושלת : עם כבש, אם הוא נאכל, אז אכילתו מעידה על טובת הנפש ועל מלוא התהילה והיוקרה בקרב רבותי האנשים . ואם זה היה עם בשר בקר, הרי שאכילתו הצביעה על חיים טובים וניל מוראד מצד העובדים . ואם זה היה עם בשר ציפורים, אזי אכילתו מעידה על המלך, על כוחו, על טהרת החיים ובריאות הגוף . ואם זה עם בשר ציפורים, אז זה סחר או מדינה לעם עשיר המוזכר מבחינת שפע השומן והיעדרו ….
…קן ציפורים אם אתה רואה קן ציפורים ריק, הדבר מעיד על דיכאון וציפייה משעממת למשהו . אבל אם יש ביצים בקן, תוצאות טובות יבצעו אחר כל הפעולות . אך אם יש אפרוחים צעירים בקן, הדבר מעיד על מסעות מוצלחים ועל עסקאות משכנעות . אם הגוזלים לבד ונטושים, אז עצב ואחת מהטפשות שלך יגרום לך חרדה ….
…ציפור היא בחלום אדם עם כיף וסיפורים, אנשים צוחקים עליו וזה מעיד על ילד זכר . ומי שיראה שהוא שחט ציפור, יהיה לו בן חלש שהוא פוחד מהמוות . ונאמר : הציפור מציינת איש מריב, שיש לו הרבה כסף, ויש לו הנהגת רמאי בעניינים . והציפור מציינת אישה יפה . וקולות הציפורים מעידים על מילים טובות או על מחקר מדעי . והעופות הרבים הם כסף ללא עייפות עבור אלה שאוהבים אותם בחלום . והציפור היא אדם גדול, אז מי שרואה שהוא הכה ציפור או את מלכו, אז הוא יוכל לעשות אדם גדול, ומי שרואה שהוא שחט אותה, הוא ירוויח את מה שרצה מאותו האיש . אם הוא רואה שהוא קטף מנוצותיו או אכל מבשרו, אז הוא ייפגע מכספו . ומי שרואה שיש ציפור בידו או בכלובו, אז היא עפה ולא חוזרת אליה, ואז הילד שלו מת . ומי שרואה שהוא תופר עיני ציפורים, הוא שולל את הנערים ומוליך אותם שולל . ומי שרואה שציפור נכנסת לטבעת, ואם יש לו ילד, אז היא נופלת לבאר . ומי שראה שהוא מלך ציפורים רבות, היה מממן וממלא אחר מנדט על עם עם סכנות . וציפורים מעידות על מפגש, היכרות ואהבה עם המשפחה והקרובים בשמחות או חטאים, תבוסה ונפרדות . ראה גם את הציפור ….
…כלוב אם אתה רואה כלוב ציפורים בחלום שלך, אז תהיה הבעלים המאושר של עושר רב וילדים רבים ומקסימים . אם תראה רק ציפור אחת, תערוך נישואים עשירים ורצויים . אם אין ציפורים בכלוב, הדבר מעיד על אובדן של בן משפחה, בין אם באמצעות מוות או באמצעות החלטה להינשא . אם אתה רואה חיות בר לכודות, המשמעות היא שתנצח את אויביך ואת הרעים . ואם אתה איתה בכלוב, זה אומר זעם מתאונות בזמן נסיעה ….
…ציפור אם חלמת לראות ציפורים, המשמעות היא חרדה או מחלה זמנית . אם אישה חולמת על ציפורים, משמעות הדבר היא מחלה לטווח קצר או מריבה עם חבריה ….
…חדר אמבטיה הוא בחלום שליח ישר, חבר כנה ומאהב מקנא . אולי זה מעיד על הנשים המוגנות ששומרות סודות . יונים עשויות להתייחס ליונים שהן מוות . וזה מציין אישה עם ילדים, או גבר עם הרבה ילדים, שקולט לאנשים שבביתו . וחזון היונים מעיד על הבכי . היונה הביתית היא אישה ערבית טובה, והביצים שלה הן בנות או שכנות, המגדל שלה הוא תרכובת של נשים, והגוזלים שלה הם בנים . שאגת היונה מאשימה גבר באישה, והלבן הוא דת, הירוק אדוק, השחור הוא כרית, והלבן הוא תערובת . ואם יונתו הסתובבה ולא תחזור אליו, יתגרש מאשתו או שהיא תמות . ואם יש לו יונים מעופפות, יש לו נשים ועובדות שהוא לא מוציא עליהן, אז אם הוא מפנה כנף מביתו . והיונה היא עוזרת ערבית, ובסמכותו של אבן סירין, אלוהים אדירים ירחם עליו, שהיא חדשות שמגיעות מרחוק . והיונה היא אישה אהובה שהיא חופשייה או שפחה . ומי שראה שהוא שחט יונה, יתחתן עם בתולה עוזרת . ויונה אחת נולדת ממשרתת . ומי שראה שהוא אכל מבשרה היה פינוק . ויונים עם גוזליהם בשבי עם ילדיהם . ומי שיראה שהוא ציד יונים, הוא יקבל כסף מאנשים מכובדים . וזה היה אומר : מי שרואה יונה, הוא אינו שואל הבורא יתברך על כל דבר, אבל הוא נותן את זה . אם הוא רואה שיש יונה בביתו, והמחפש רווק, אז הוא יתחתן עם אישה יפה וחברית . ועקרת הבית מסכימה עם בעלה . אם הוא רואה שהוא יונה ועומד עליו או טס איתו בטיסה, אז הוא יקבל הנאה או שמחה, טוב וחסד . ונאמר : מי שרואה שהוא הפך ליונה שאוכל את כספי אויביו, והיונה מציינת את החדשות הדחופות ואת הספר, כי היא מעבירה את החדשות בספר, ואלה חדשות טובות למי שנמצא מצוקה, או נעדרו אם מטוס מגיע אליו, אלא אם כן הוא חולה ונופל עליו, כי זו יונת המוות, ולא במיוחד אם זה היה מהיונה וצעק לראשו . אולי היונה הייתה זרע . ומיטב היונים הירוקות . מי שרואה חסר בעין חממה, זה חסר בדת ובמוסר של אשתו . ומי שרואה שהוא זורק יונה, הוא משמיץ אישה או מסמס לה במילים רעות . ומי שרואה שהוא הכה מביציות של יונים, זה יפגע בכסף אצל נשים וילדים . ומי שרואה שהוא תופס יונה ביתית, הוא יתפוס אישה אסורה . ומי שרואה שהוא מאכיל יונה, הוא מדבר אישה ומלמד אותה . ומי שרואה יונה או ציפור על ראשו, או על כתפו, או קשורה לצווארו, הדבר מעיד על פעולתו בינו לבין בוראו . אם הציפור הייתה שחורה ומכוערת למראה, הדבר מעיד על קבלת עבודתו והשחיתות של דתו . אם זה היה בצבע לבן, זה נראה טוב, מה שמעיד על עבודתו הטובה ועל צדקתו . ומי שיראה שהוא הכה מנוצות היונים או מבשרן, יסבול הרבה כסף וטוב . ראה גם ירח ….
…ערוץ אם אתה רואה מים בערוץ בוצי ועומד, זה מנבא מחלה וכאוס בבטן ומנבא תוכניות שחורות של האויבים . אבל אם מימיו צלולים, אז חיים רגועים ונאמנות מחברים מחכים לכם . אם ילדה מחליקה בקאנו דרך תעלה, זה אומר חיי צניעות ובעל אוהב . אם בחורה עוברת גשר מעל מים צלולים ושרכים וירקות אחרים נמצאים על שני הגדות, אז היא תיהנה מחיים המוקפים בתענוגות בלתי ניתנים לעצירה ותגיע לדרגה החברתית הגבוהה ביותר . אבל אם המים סוערים, סביר להניח שהיא תמצא את עצמה נקלעת לבלבול ותהיה קורבן לצרות קשות ….
…אם אתה חולם לטוס גבוה בחלל, זה מעיד על אסונות זוגיים . אם אתה טס נמוך וקרוב לאדמה, זה מנבא מחלה וחרדה שקובעים שתירפא . אם אתה טס מעל מים בוציים זה מזהיר אותך לדאוג לענייניך האישיים כאשר אויבים מבקשים לתקוף אותך . טיסה מעל מקומות הרוסים מבשרת מזל רע וסביבה מדכאת . אם תבחין בעצים וירק שמתחת בזמן שאתה טס, תסבול תוהו ובוהו זמני, אך שפע ישפע . אם חלמת לראות את השמש בזמן טיסה, זה מנבא צרות טריוויאליות ולא מוצדקות, שכן ענייניך יצליחו למרות פחדיך . אם אתה חולם שאתה טס בכיפת הערב, עובר את הירח וכוכבי לכת אחרים, אז זה מנבא רעב, מלחמות וצרות מסוגים שונים . אם אתה חולם שאתה טס עם כנפיים שחורות, זה מנבא אכזבות קשות . אם נפלת בזמן טיסה, זה מנבא את נפילתך . אם תתעורר נופל, תוכל להחזיר את מצבך למצב שהיה . אם ילד חולם שהוא עף עם כנפיים לבנות מעל צמחים ירוקים, זה מנבא שיפור בעסקים והוא יצליח באהבה . אם חלומו חוזר על עצמו, אז זה מעיד על ריבוי מעשים טובים והגשמת הרצונות . אם העצים נראים עקרים או מתים, הוא יעמוד במכשולים שיעקוף אותם בכדי להגשים את רצונותיו . הוא ימשיך, אך עבודתו תניב תשואות זניחות . אם אישה חולמת שהיא מטיסה מטוס מעיר אחת לאחרת ונוחתת על מגדלי הכנסייה, אז זה מעיד שהיא תיאבק הרבה בדרך של הנאות שווא ותביעות אהבה . היא מאוימת על ידי תקופה קטסטרופלית של בריאות לקויה והדבר עשוי להיות בעקבות מותו של אדם קרוב לה . אם בחורה חלמה שהיא נפגעה מירי במהלך טיסה, המשמעות היא שהאויבים ינסו לעכב את התקדמותה לעולמות ההצלחה והטוב יותר ….
…אם שריפה תיפול מהשמיים, אנשים יסבלו ממחלות, אבעבועות שחורות ומוות, או ממחירים גבוהים, או שהצמח יפגע בארבה . והשמיים עשויים להצביע על הסולטאן או על ארמונו . מי שעולה אליו בסולם או בחבל, הוא יקבל מעלית מהמלך, ואם יעלה בלי סולם או חבל, יהיה לו חשש מהסמכות ובתוכו הבל . ואם הגיע לגן עדן הוא הגיע למטרת העניין, ואם הוא היה חולה כשהוא ער ואז לא שב לארץ, הוא יגווע ממחלתו . באשר לקרבה לגן עדן, זה מעיד על קרבה לאלוהים הכל יכול, לאנשי הציות והמעשים הצדיקים, ואולי זה מעיד על קרבה לאימאם, לסולטן, לעולם, לאב, לבעל ולמאסטר . אולי הנפילה משמיים לארץ הצביעה על הרס הסולטאן אם הוא היה חולה . ונפילת השמים עשויה להצביע על הארץ הצחיחה . והערבים קוראים לשמי הגשם כי הם באו מהשמיים . ואם השמיים נפלו על אדם, והוא היה חולה בחיים ערים, הוא מת, ומי שעלה לשמים וייכנס אליו יקבל קדושים מעונה וזכה לכבוד האל . השמיים התחתונים הם מיקום הירח, והירח הוא בפרשנותו של השר . אם הוא ראה שבשמיים השניים הוא הגיע לנימוסים, מודיעין ומנהיגות, ושהשמיים השניים נועדו למרקורי . ואם ראה שבשמיים השלישי הוא קיבל ברכה, המשרתת שלי, מתיקות של שמחה, ושהשמיים השלישי נועדו לנוגה . אם ראה שהוא נמצא בשמיים הרביעיים, הוא השיג מלך, סמכות ויוקרה, ושהשמיים הרביעיים הם השמש . ואם הוא רואה שהוא בשמיים החמישית, הוא הגיע למנדט המשטרה או לקרב, ושהשמיים החמישית מיועדים למאדים . ואם הוא רואה שהוא בגן עדן השישי, אז הוא מבורך בפסיקה, משפט, סגפנות ופולחן, והוא איתן, והשמים השישית מיועדים ליופיטר . ומי שרואה שהוא בשמים שביעית, הוא ישיג רכוש וחקלאים, והשמיים השביעית היא שבתאי . אם הוא יראה שהוא מעל השמיים השביעית, אז הוא יקבל גובה גדול, אבל הוא ייגווע . אם השמיים ירוקים, הגידולים יגדלו, ואם השמיים צהובים המחלה תגדל בהם . אם צאן תצא מגן עדן, זה שלל, ואם שבעה יצאו, הם ייקללו בדיכוי הכוח . אם שערי השמים היו נפתחים, הגשם היה מתגבר . אם אדם יראה שהוא גנב את השמים והסתיר אותם, אז הוא יגנוב קוראן וישלם אותו לאשתו . אם הוא רואה שהוא מסתובב בשמיים ואז יורד מהם, אז הוא לומד את מדע הכוכבים ונזכר . ומי שרואה שהוא תלוי בחבל משמים, אז הוא הולך לפי הסמכות בדת, ואם הוא רואה שהחבל מנותק, הסמכות שלו תוסר ממנו . ומי שרואה את השמים, הוא מאומץ בפניו, ואז העיד שקר, כי הקב~ה אמר : ( לא היית עד לבריאת השמים והארץ ). ומי שרואה שהוא נפל משמים לארץ, הוא חטא חטא . ומי שראה שלשמים יש אור הבוקע מהם הצביע על ההדרכה של אנשי המקום ההוא, ואם החשיכה תצא, זה הצביע על האשליה שלהם . והשמיים הם סימן למדינה, למבצר, לבית ולאישה, הבן והאם, המורה, והמקומות המיועדים להטבה . והשמים מצביעים על השבועה למי שמתבונן בה בחלום, כי אלוהים אדירים אומר : ( והשמיים ארוגים ). והקדוש ברוך הוא אמר : (ואת השמיים עם גלגל המזלות ) , ו שלו ואמר : ( ו השמים ואת טאריק ) , ואולי זה הצביעו על הבניין הנפלא, ואולי השמים הצביעו לים עם העוקץ שלה, ובגלל הבריאה בו של אלוהים אדירים . בחלום, השמיים מצביעים על כל מה שנמצא מעל הראש, כמו מכסה המנוע וגג, ועל מה אויבים כמו הסולטאן להוטים . אולי העלייה לשמיים הצביעה על מחלוקת ועל אנשים זועמים עם קנאה ואויבים . אולי השמיים הצביעו על הכלא, והעלייה אליו היא עדות להעלאת המידה ….
…הגרלה אם אתה רואה בחלום שאתה מוכר משהו בהגרלה, אז תיפול בשבי רעיונות ואשליות שחורות . אם אתה חולם שאתה משתתף במסיבת הגרלה בכנסייה, פירוש הדבר שהדאגות ישלטו בעתידך. חלום זה מנבא את הילדה שציפיותיה ריקות וחסרות תועלת . אם חלמתם על הגרלה ותקדישו תשומת לב רבה למשיכות, תוכלו להיקלע לפרויקט טריוויאלי שדוחף אתכם לצאת לטיול לא הולם . אם אתה מחזיק בנתון הזוכה, תזכה בספקולציות מסחריות שתבלבל אותך ויגרום לך לחרדה גדולה . לראות אחרים זוכים בלוטו מעיד על תשוקה להפצצה, שתייה ובידור שתפגיש חברים רבים . אם תאבד הגרלה, תהיה קורבן של אנשים ערמומיים . זה יביא לסבל עגום בענייניך . אם בחורה חולמת על הרבה בדרך כלשהי, המשמעות היא שהדרך הרשלנית שלה לעשות עסקים לא תגרום לאכזבה ותיתן לה בעל שאינו יודע יציבות ואי אפשר לסמוך עליו . אם חלמת על הגרלה, הדבר מעיד על כך שתרצה חברויות בלתי הולמות בעבודה . ענייני האהבה שלך יהיו הנאה זמנית ….
…חזונו בחלום מעיד על פרנסה ויתרונות, ותרופה למחלות הצטננות, במיוחד לאלה שחיו ממנה . אולי שלג ואש הצביעו על היכרות ואהבה, ושלג זה לא כיבה את האש . אם נראה שלג בעונתו הראויה, זה היה עדות לעזיבת הדאגות וכפיית האויבים והקנאה, ואם הוא נראה בזמן הלא נכון, זה היה עדות למחלות קור ומחלות . אולי השלג הצביע על כך שהנסיעה משובשת, ודואר, שליחים, מקרונים וכדומה לא הרוויחו . והמנצח בשלג עינה את הסולטאן, נתיניו, לקח את כספם והסתיר אותם, ואת כיעור דבריו עמם, כי אלוהים אדירים אמר : ( אז שלחנו עליהם מהשמיים ) . נאמר : זהו שלג, ואם יש מעט שלג, הרי שהוא פורה . ומי שראה ששלג יורד עליו, הוא נוסע רחוק, וזה עלול להזיק . אם הוא רואה שהוא ישן על השלג, אז הוא מייסר . ומי שמתקרר בחורף או בקיץ הוא עוני . ומי שקונה שלג ומפשיר במהירות בקיץ, הוא יכה בכסף שהוא נח איתו, ונח מהצער במילים טובות, ואם השלג הזה לא מזיק להם ונמס במהירות, אז הוא עייף והם הולכים מהר . אם הוא רואה שהאדמה מעובדת עם אדמה יבשה, אז יורד שלג, אז הוא כמו גשם, וזה רחם שפוגע בהם, פוריות וברכה . ונאמר : מי שיראה שלג רב במדינה שאינה בזמנה, יסבול באזור זה ייסורים מהרשות , או עונש מאת אלוהים אדירים, או משפט שייפול ביניהם . ונאמר : מי שרואה שלג מעיד על שנת בצורת, ומי שייפול עליו שלג, אויבו ירוויח מזה . ואולי הרבה שלג הצביע על מחלות כלליות כמו אבעבועות שחורות ומגיפה, ואולי זה הצביע על מלחמה, ארבה וסוגי מגפות, ואולי זה הצביע על פוריות ועושר, ומי שראה שלג יורד מהשמים וגילה את האדמה, ואם זה היה במקומות הנטיעה ובזמני התועלת שלה, זה הצביע על שפע האור וברכת האדמה ועל שפע הפריון, אבל אם זה איתו בזמנים שהארץ לא מרוויחה ממנו בצמחיה, אז זו עדות לעוונות הרשות ולחתירה למעשרות . כמו כן, אם שלג הוא בזמן של תועלת או משהו אחר מלבד רוב העניים, העצים והאנשים, הרי שזה עוול הפוקד אותם והמכה הפוגעת בקבוצתם . אולי השלג הצביע על החסימה, על רשלנות הנסיעה ועל הבקשה לפנסיה ….
…אם אדם אסור בחלום במהלך חג'ג 'או אומרה, הדבר מעיד על נישואיהם של רווקים ועל גירושין של הגבר הנשוי . אם הוא היה חולה הוא מת . אם הוא מאנשי הרשע, הוא רק מחפש את האסור, במיוחד אם החזון נמצא מחוץ לתקופת חג'ג ' . או שזה היה עם איהראם שלו פנים שחורות או אברה לכאורה . ואם נהרג בשנתו בזמן שאסור לו לצוד ברכות, ייקנס כמוהו בהתעוררות . אם בחלום הוא הרג יען, גופתו תתעלף בזמן שהוא ער, וזברה התאהבה בפרה וכו ' . ומי שיראה שהוא ואשתו נכנסו לאיהרם, הוא יתגרש ממנה ….
…הרעם הוא ייסור בחלום אם הוא מגיע למקום, והלם של המוות, והרעם מצביע על מחלות ורעמים של מי ששרף אותם, ואם שרפו משהו שיש לו תועלת, זה מעיד על דיכאון . והרעם הוא אזהרה לאלה שביצעו חטאים, והרעם אוהב טוב . הרעמים מצביעים על המגפות והפורענות שאדוננו סובל ממי שרוצה, כמו ארבה, ברד, רוחות, מחלות, סנוניות, אבעבועות שחורות, מגפה וחום, ועשויים להצביע על עניין גדול שמגיע מהמלך שיש בו הרס , חיבה, או הרס . הרעם מעיד על הגעתו של סולטן לא צודק, והוא עשוי להצביע על כמה תאונות מפורסמות כמו מוות נוראי, שריפה, הריסה וגנבים . מי שרואה ברק שנופל בביתו וחולה, הוא ימות, ואם הוא נעדר, הוא יציית לו, ובעל המשטרה גובר עליו . ומי שרואה שביתות ברק נופלות בסיבובים, אנשים עשויים להיות מתעללים . ואם מכת ברק נופלת בדונמים ובבוסתנים, אז מכות ובעלי מעשר וגביית מיסים, ועוול, שחיתות ופחד עז התפשטו באותו מקום . ומי שרואה רעם שנופל בעיירה ושורף את אדמתה, אז זה כוח שיורד באותה מדינה, ושחיתות ועלות גבוהה תתרחש ממנה ….
…גשם : מעיד על רחמיו של אלוהים, דתו, הקלה ועזרה, ידע, הקוראן והחוכמה, מכיוון שמים הם חיי הבריאה וטובת האדמה, ובאובדן הרס האנשים והבקר והשחיתות העניין ביבשה ובים, אז מה דעתך אם המים שלהם הם חלב, דבש או שומן . זה מעיד על פוריות, שגשוג, מחירים זולים ועושר . מכיוון שהוא הסיבה לכל זה, והוא מופיע, וכיצד, אם מדובר בחיטה, שעורה, שמן, תמרים, צימוקים או אבק ללא אבק, וכן הלאה, מה שמעיד על כסף ופרנסה, וזה עשוי להצביע על צרכים לרדת מהשמיים כמו ארבה, ברד או רוח, במיוחד אם הם נמצאים בו אש או מימיו היו חמים, כי אלוהים, כבוד לו, ביטא בספרו את מה שגילה לאומות ייסוריו עם גשם, כמו האומר הקב~ה : ~ וגשמנו עליהם, כך הגשם של האזהרים .~ ואולי מסומן על ידי מרדה ודם שנשפך, במיוחד אם מימיו היו דם . ואולי המחלות והמחלות מסומנות על ידי אבעבועות שחורות והציור, אם זה לא בזמן ובזמן שהוא מזיק לקור שלה ולנקודה הטובה שלה, וכל מה שפוגע באדמה ובצמחיה ממנה מזיק לגופים שנוצרו גם ממנו וגדלו בו, אז מה אם הגשם היה במיוחד בבית, כפר או יישוב לא ידוע, ואולי זה הצביע על מצוקתו ויסוריו של הסולטאן, כמו יריבים וסדרים, במיוחד אם זה היה גשם עם חיים, וכן הלאה . בין עדויות הייסורים, ואולי עדויות לרפואה, לתבונה, למניעה ולחופשה עבור מטיילים, בעלי מלאכה וכל מי שעובד באוויר הפתוח, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אם יש בך נזק מגשם .~ מי שראה גשם ציבורי במדינה, אם העם היה בפריון ירוד, מחירם היה זול, אם עם גשם כפי שהוא ראה אותו, או על ידי חסד שלו, או ספינות שהציעו אוכל . ואם היו בדיכוי, ייסורים ומחלות, אז זה ייעלם מהם אם הגשם היה מועיל באותה תקופה, ואם הוא היה מזיק או שיש בו אבן או אש, מכפיל את מה שהם נמצאים בו, ואת תדירות איתם בהתאם לחוזק והחולשה של הגשם . אם זה היה ריסוס, העניין קל לראיה . ומי שרואה את עצמו בגשם או לכוד מתחת לגג או קיר, אז הוא מזמין נזק באמצעות דיבור ופגיעה . או שהוא היכה ככל שהגשם היכה בו, או שהוא נפגע על ידי מנקז אם הוא היה חולה, או שזה הזמן שלו, או שהמקום היה המקום שלו . באשר לאסור מתחת לחומה, או שהוא נעדר מעבודתו או מנסיעתו או בגלל מחלתו או מסיבת עוניו, או שהוא כלוא בכלא על פי המסקנות בכל היבט זה מקום בו ראה את עצמו ועם התגברות ראייתו ומה בערותו, אלא אם כן שטף בגשם מטומאה, או טיהור ממנו לתפילה, או שוטף את פניו במים, כך ראייתו נכון, או שהוא נשטף בטומאה שהייתה על גופו או על בגדיו, אם הוא היה כופר, הוא הפך מוסלמי, ואם הוא היה חדשני או חוטא הוא חזר בתשובה, ואם הוא היה עני, אלוהים העשיר אותו, ואם הוא קיווה צורך עם הסולטאן או מישהו כמוו הצליח אותו, והוא הרשה לו את מה שהוא עשוי להזדקק לו . וכל סוג רצוי למינו, כי הוא ראוי לשבח, וכל סוג ששונא את סוגו שונא . ואבן סירין אמר : אין הקלה בספר אלוהים אדיר אם יבוא שם הגשם, הוא מעונן, כמו שאמר הקב~ה : ~ וגשמנו עליהם גשם .~ והוא אמר : ~ ואנחנו התקלחנו אבנים עליהם .~ אם זה לא נקרא פרג 'גשם הציבור הרחב, לפסוק : ~ וירדנו משמים, מים מבורכים ~ , ואמרנו כמה מהם : גשם מראה שיירת גמלים, וגמלי השיירה מראים גשם . והגשם הכללי הוא אבסורדי, ואם הוא רואה שהשמיים גשמו חרבות, אז אנשים נגועים בוויכוחים ומריבות, ואם יורד גשם של אבטיחים, הם חולים, ואם יורד גשם בלי עננים, אז הוא לא מכחיש את זה. , כי הגשם יורד מהשמים . ונאמר שהוא הקלה ממקום שאין בו תקווה, ופרנסה ממקום שלא נחשב . המילה גשם ומים שנופלים וכדומה, נכונה יותר בפירוש מהמילה גשם ….
…רעמים : מציין את הצרכים והפורענות שאדוננו סובל איתו הוא רוצה ומפיץ אותם ממי שהוא ירצה . כגון ארבה, ברד, רוחות, רעמים, מגלים, גלים, אבעבועות שחורות, מגיפה וחום, מכיוון שאנשים מבוהלים מהם, והרטט שלהם איתם והצהבת תחושתם, תוך שהם מקלקלים ומשמידים אותם כשנתקלים בהם . זה עשוי להצביע על בריאות רבה ועל ציווי גדול, שמגיע מהמלך, שיש בו הרס, חיבה או הרס . זה עשוי להצביע על הופעתו של שליט לא צודק, ועל ירידתו על האדמה בה נפל . זה עשוי להצביע מלבד המקרים הידועים והטוארגים שהוזכרו, שאנשים מבקשים לאתר ולבדוק את מצבם, כמו מוות נורא, שריפה, הריסה וגנבים . מי שראה רעם שנפל בביתו, אם הוא היה חולה, הוא מת, ואם הוא נעדר ממנו, הוא נתן את הספד שלו, ואם היה חשד ושחיתות, עובד היה יורד בו ובעל משטרה שמר עליו , ואם בעליו הסתובב בסולטן, הוא ביצע את פקודתו, אחרת דפק עליו גנב, או שקרתה לו שריפה. או הריסה, עד כדי הגדלת החזון, ומה שאלוהים הכל יכול יעזור לו לעבור . ואם הוא רואה שביתות ברק נופלות בסיבובים, אולי יש אנשים בקרב האנשים שנותנים בהעדר הצליינים או המוג'אהדין, או אוהבים אנשים שנזרקים לעברי . ואם הוא נופל בדונמים ובבוסתנים, אז המסגדים של בעלי המעשרות והאוספים, והמקום ההוא מכוסה בעוול ושחיתות ….
…הפרשנים אמרו : אם העץ מציין את עבודת בעליו ואת דתו ואת עצמו, הרי שמאמרו מעיד על אופיו, יופיו ובגדיו ואנשיו על שושלתו, אחיו ואמונותיו . לבה מציין את סודותיו ואת מה שהוא מסתיר ממעשיו, קליפתו מעידה על מראהו, עורו וכל מה שמעטר אותו מעבודותיו, ומימיהם מעידים על אמונתו, אדיקותו, ממלכתו וחייו של כל אדם לגורלו ואולי הם סידרו את זה בניגוד להסדר הזה, והזכרתי אותו בים . מי שרואה את עצמו מעל עץ או את רכושו בחלום, או שזה נראה על ידו, אני מסתכל על מצבו ומצב העץ שלו, ואם הוא מת בבית האמת, אני מסתכל על המאפיין של עץ, ואם העץ גדול, יפה וטוב, אז המתים בגן עדן ואולי זה עץ של ברכה וטוב ואם זה עץ מכוער עם קוצים, שחורות ומסריחות, אז זה בייסורים, ואולי זה עץ הזקום שהפך אליו בגלל חוסר האמון שלו או בגלל השחתת הטעם שלו, ואם הוא רואה את המטופל ההוא, הוא עובר לאחד משני העניינים בהתאם לגורלו ולמידת העץ שלו. מבקש נישואין, או אישה לבעל, שאחד מהם השיג בעל על פי מצב העץ ומראהו, אם הוא לא היה ידוע, או על גבי הדפס אודות אופיו, שושלתו ומהותו אם היה ידוע, וכן אם הבעל של כל אחד מהם בחיים ערים היה חולה, אז הסתכלתי באותה תקופה באותה תקופה. אותו עץ שהיה בבעלותו או ראה את עצמו על גבי זה עם הזמן, מים זרמו בו, כך שהמטופל שקט, הבריאות התקדמה בגופו וסימני חיים הופיעו על גופו, ואם הוא בניהולו, אז המטופל הולך לאלוהים הכל יכול והוא הולך לאבק ולהרס . ואם הוא ראה את זה בחנות שלו או במקום מגוריו, אז זה אינדיקציה לרווחתו ולפרנסתו, ואם זה היה בדרישתו, אז הוא הרוויח . אמנם בניהולו, הוא הפסיד והפך לעניים . ואם הוא רואה את זה במסגד, זה מעיד על דתו ותפילותיו . אם זה בניהול הזמן, אז הוא מתעלם מדתו, הוא לא מתפילותיו, ואם זה ברצונו, אז האדם צדיק וחרוץ, עובדיו השלימו את צייתנותו . באשר למי שיש הרבה עצים, הוא עוקב אחר קבוצה של אפוטרופסים שראויים לו, או אמירות, מחוז, פתווה, או מנהיג של מהראב, או מנהיג על ידידותו, קפטן על ספינה, או חנות של יצרן שמתחת לידו, ועל זה וכדומה . לגבי מי שרואה את הקבוצה שלה בבית, זה גברים או נשים, או שניהם נפגשים שם לטוב ולרע, ואם הוא רואה את פירותיה עליו ואנשים אוכלים ממנו, אם פירותיו מעידים על טוב ופרנסה אז זה הוא חג ושולחנות האוכל האלה נמצאים בו, ואם פירותיו לא אוהבים מעיד על צער, אז זו הלוויה הם אוכלים בו אוכל, וכמו כן אם יש אדם חולה בבית, ואם פירותיו אינם ידועים, ואז הסתכלתי, ואם זה היה בבואם של עצים, האוכל שלו היה בשמחה, ואם זה היה בניהולו, זה היה אסון, במיוחד אם היו רמזים להעיר את אחד משני העניינים . באשר למי שרואה עץ שנפל, כורת, נשרף או נשבר על ידי רוח חזקה, הרי הוא גבר או אישה שייגוועו או ייהרגו, וההרס נגזר על ידי מהותה או מיקומה ועל ידי עירנותה מראיותיה, ואם היא בביתו, הסיבה לכך היא גבר או אישה שהם מתים או מבני ביתו, וקרובתו ואחיו, או שבוי דם, מוג'אהיד או מטייל, ואם היא נמצאת במסגד ואז הוא גבר או אישה מפורסמים שנהרגים או מתים מוות מפורסם . אם זה עץ דקל, אז הוא גבר בעל גבריות גבוהה עם סמכות או ידע, או אישה של מלך, או אם שליט, ואם זה עץ זית, אז מלומד, מטיף, א חולף, שליט או רופא, אז בדרך זו הוא חוצה את שאר העצים על פי מידת המהות, התועלת, הנזק, השושלת והאופי שלהם . ומי ראה שהוא נטוע עץ שהיה תלוי, הוא בעט כבוד או מחשבה על עצמו אדם בהתאם ל המהות שלה, משום שאנשים אומרים : אז, אם הוא שתל אותו, אם הוא עשה את זה . כמו כן, אם הוא זורע זרע, אז הוא תולה או לא, אז הם הם, ונטיעת הכרם תזכה לכבוד, ונאמר שמי שראה בחורף גפן בהריון או עץ נחשב לאישה או אדם שכספו נעלם, או שהוא חושב שהם עשירים ….
…מושק נמצא בחלום מציין צדקה והריון לילדים . אפשר לציין אצל הנפטר שהוא נמצא בגן עדן או בסחר הרווחי, או בגן שממנו קוצרים את הפירות, או בידע יקר ערך של חוקרים . אם העלה מושק כמו ענבר או לוטה, הוא חידש בדתו, או שכספו הלך לשחיתות והוציא משהו לא במקום . והמושק הוא מאהב, משרתת או ילד, ונאמר : אישה . ומי שיישא אותו מקרב הגנבים, הוא ייעצר כי הריח המתוק מעיד על נושאו . ומושק מציין מושק מכיוון שהוא יקר יותר מזהב, והוא מעיד על חיים טובים וטובים למי שמריח אותו או מחזיק בו . זה מראה על חפותם של הנאשמים . מאסק וכל שחורות של בושם, כמו ציפורן ואגוז מוסקט, יעודדו ויענגו, וימעכו אותו הוא שבח טוב ….
…עור הוא מעיל של גבר, ואני השארתי אותו עם כספו בחייו ובמותו . ומי שרואה בחלום כאילו עורו מתעכל כמו כבשה מתעופף, אז זה מעיד על מותו אם הוא היה חולה, ואם הוא היה נקי ממחלות אז זה עני וזה מתגלה . השומן בגוף הוא כוחה של הדת והאמונה . אם הוא רואה את גופו כגוף של נחש, אז הוא מראה מה מסתיר איבה . והעור הוא הגנה על בני אדם ואחרים, ואדם עוסק באביו ובאמו, בכוחו ובכספו, בביתו ובגדיו, אשתו וארצו, רווחתו ומחלתו, הבעתו ו אמונה . מלקות של אדם עשויות להתייחס לאויבו ולחברו שישן עליו, כי הוא יעיד נגד בעליו ביום התחייה . אולי העור מעיד על סבלנות ועקשנות בעניינים . מי שרואה את עורו יפה בחלום מעיד על טובות, נוחות וריפוי ממחלות . אם הוא מת ועורו נראה בסדר, הוא מציין שהוא באושר של גן העדן, ואם הוא רואה את זה כעבה או שחור, הוא מציין שהוא ייסור . והתכהות העור בחלום מעידה על עזיבת הדת . למי מתנה נותנים לילד נובי כבש של פחם . ומי שרואה נשים שחורות מפקחות עליו, הטוב שהוא מפקח עליו לראות אותם הוא הרבה מכובד, אבל הם של האויב . וסומק . בפרשנות, רלוונטיות והקלה . ונאמר : אם היה לבן עם האדום, הבעלים היה זוכה לתהילה . ואפס . צבע משביע רצון . ומי שיהיה שחור ויראה בחלום שהוא לבן, הוא יסבול מחולשה, השפלה ומצוקה . אם הוא יראה שגופו ופניו אדומים, אז הוא יהיה חסר דאגות . עורותיהם של בעלי חיים אחרים הם ירושה . ונאמר : בתי עור השייכים לו . ואם המלך מסיר את עורות האנשים, אז הוא מדכא אותם ולוקח את כספם . ומי שמפשיט עור של משורר, הוא גונב ממנו את שיערו ….
…גרדת מי שרואה שיש בו גרדת, בזמן שהוא מגרד את זה, ואין בו מים או מוגלה, אז הוא נמצא במצוקה ותשישות מצד קרוביו . אם הגרדת נמצאת על גופו, הפגיעה היא באחיו ובפרנסתו . ואם זה ביד ימין, זה בחיים . אם זה נופל ביד שמאל, אז זה מבן הזוג או מאחיו . אם זה נופל על לחיו, זה מהשבט שלו . אם זה שוכן ברחם שלו, זה מכספו וילדיו . אם יש מים בגלד, אז זה מכה כסף בכאב ועבודה, ואם הוא נשרט ונפצע אז זה כסף עם כבשים, ואם יש לו מוגלה או מוגלה, אז זה מכה כמו הכסף ההולך וגדל . ונאמר : גרדת וגירוד הם דאגות וסמכותו של עם שפגע בו תפגע בו . ומי שרואה בו גרדת, אז הוא מציין את השמאל ואת העושר בימין של העניים, ובעשירים מציין את הנשיאות . עדיף שאדם יראה שהוא זה שסובל מגרדת, צרעת, פוסטציה או אבעבועות שחורות, ואם הוא רואה זאת אצל אחרים, זה מעיד על צער וחסר של מי שיש לו את החזון, ואם הוא רואה את זה ברשותו, אז הוא לא מתאים לשירות שלו, ואם הוא בנו אז הוא לא מציית לבנו בקיום יחסי מין, גם אם זו אשתו, זה מצביע על כך שכל מה שהיא עושה הוא מכוער . אם הוא ראה גרדת על צווארו, הרי שהוא חוב…