…הירח הוא בחלום מלך צודק, מדען גדול או שקרן . מי שרואה את הירח בחיקו יתחתן . אם אישה תראה שהירח נפל בביתה, והיא תיקח ממנו וכרך אותו בסמרטוט, היא תביא לעולם בן והוא ימות . אם הוא רואה את הירח הולך מול השמש, השר יוצא אל המלך . ואם אישה כופרת ראתה שהירח בחיקה נעשה מוסלמי . אם הוא רואה שהירח נמצא על כדור הארץ, אז זה מות אמו . והשמש והירח הם אפואן . ומי שמסתכל על הירח ורואה בו את הדוגמה של פניו, אז הוא ימות, ואם יש לו אישה בהריון, אז הוא יביא בשורה טובה לילד זכר . ואם המלך יראה שהירח התחשיך, צאנו יפגע בו . אם הוא רואה שהירח הפך לשמש, אז הוא ישיג כבוד או טוב וכסף מאביו או מאשתו . והירח מציין את אשת הרואה והוריו, בתו, אחותו, עסק או עבודה . ומציין את הספינה משום שהמלחים רודפים בים לפי מהלך הירח . זה גם מציין נסיעה כי זה תמיד בתנועה . לראות את הירח עבור המטופל מעיד על גווע. ומי שרואה את הירח בעננים, זה מעיד על מחלה, או שכסף נעלם, ומי שרואה שהירח מדבר איתו יגיע לנשיאות . ואם האישה ההרה ראתה שהירח בחיקה, היא שמה ילד . כי היא ראתה את הירח במקום שהיא לא יכולה להגיע אליו, כי היא חושקת בנער הגברי אבל לא משיגה אותו . ומי שרואה שהוא משתטח לשמש או לירח, הוא חטא חמור או מציית לשווא למלך או לשר . ומי שרואה את השמש והירח משתטחים אליו, אז הוריו מרוצים ממנו . ומי שראה את הירח מתפצל, זה עשוי להצביע על הרס השר או המלך . ומי שרואה שהירח הפך לסגן, אז השר מבודד . אולי חזונו הצביע על מחלות על ידי קור ולחות, כשם שהשמש מציינת חום . אולי הירח מסומן על ידי איינס ואלמנדם . אולי הירח מציין הימורים, ומציין את הזכות ואת השבועה, כי אלוהים אדירים אומר : ( לא, והירח ). או אולי הראייה שלו הצביעה על תרופה לכאבי העין. אם הוא ראה את פיצול הירח, הוא הצביע על הופעתה של פסוק עבור הקב~ה אומרת : ( השעה הגיעה ואת הירח יש פיצול בנפרד ). ולראות את הירח בלילות הירח המלא הסהר הוא מדריך תקף . אולי הירח הצביע על העולם עם הכוכבים . ומי שרואה אותו בחלום בסימן טלה הוא מדריך תקף לפגישה עם הזקנים, ואולי הוא רע . ואם הוא ראה אותו בשור וקיווה לנסוע על היבשה, זה יהיה רע . ואם ראה זאת בתאומים, הוא היה גנאי בכך שהוא מחזיק במקדש, תקף לקניית בעלי חיים . אם הוא ראה אותו בסרטן, הוא היה כשיר לנישואין . אם הוא ראה אותו בליאו, הואשמו בחברה ובערבוב הכסף . אם היה רואה את זה בספייק, הוא היה כשיר לרוקן את הגופה . ואם הוא ראה את זה במאזן, זה היה כל כך גרוע . אם היה רואה את זה בעקרב, הוא היה כשיר ליהנות מהיונים בצורה רעה לנסיעה . ואם הוא ראה את זה בקשת, זה היה נחות מנטיעת עצים . ואם הוא ראה את זה במזל גדי, הוא היה עני בהנחת היסוד . אם הוא ראה את זה בדלי, זה היה עני לבצע את כל התנועות האחרות . אם הוא ראה את זה בלווייתן, זה היה טוב להחזקת חטיבות ונאמנות . ומי שרואה את השמש, הירח והכוכבים התקבצו יחד במסלול מסלולם, אז מקובל לומר למלך, אחרת זה מצער עבורו . ואם הוא רואה שמש וירח מימינו, משמאלו, מלפנים ומאחור, זהו אסון, פחד או תבוסה, כי אלוהים אדירים אומר : ( והשמש והירח נאספים, אז האדם אומר באותו יום איפה הוא הבריחה ) ראה גם את השמים, וראה את השמש ….
חולם על צורת לב בעננים או בשמיים
(79 פירושים ומשמעויות של חלומות על צורת לב בעננים או בשמיים)…ליקוי חמה: מי שרואה בחלום שהשמש ליקוי חמה, אז זה קרה למלך הגדול ביותר, ואם הוא ראה שהירח הליקוי, זה קרה עם השר . נאמר : ליקוי החמה הוא מות אשתו או אמו . וכל מי שרואה ענן המכסה את השמש עד שייעלם אורו, אז המלך יחלה, ואם יראה אותו נע בעננים ולא יוצא ממנו, הוא ימות . אולי השמש הייתה עולם של מדענים . ונאמר : מי שרואה שהשמש מוסתרת על ידי ענן, אז יאבד מלך העיר את אפוטרופסותו בגלל דיכויו על צאנו ….
ומי שרואה את עץ הדלעת, זה נשגב שנמצא כמו עלה הדלוע בזכות מעלתו מעל העצים, ומי שרואה שהוא מסתתר מעץ הדלעת, אז הוא בטוח מבדידות ומקבל את פקודתו ב טוּב לֵב.
…הוא ראה דלתות פתוחות בשמיים. הגשמים גברו באותה שנה, והמים גברו כאשר אלוהים אדירים אמר : ~ אז פתחנו את שערי השמים במים שופכים .~…
…ומי שיראה שהוא בשמיים השישית, יהיה לו אושר ויוקרה ….
…ומי שרואה שהוא בשמיים הרביעיים, הוא ניגש לרשות ….
…המדרגות : זה מציין את הסיבות לגובה, לגובה ולרצון בעולם הזה ולהבא, על פי אמירת מעריב : מידת כך וכך עלתה, וכך וכך הוא בדרגה גבוהה . וזה מצביע על ההכתבה והשכנוע של האמרה הקב~ה : ~אנו נשאוב אותם מהמקום שהם לא יודעים .~ אולי זה הצביע על שלבי הנסיעה ועל בתיהם של המטיילים שהם יורדים על מעמד המעמד ושלב הבמה . אולי מסומן בימי החיים שהובילו למטרתו . הידוע בו מציין את משרת הבית ואת משרתו של בעליו ואת חייתו, כך שמי שעולה בגרם מדרגות לא ידוע, אבדוק את עניינו, ואם הוא יגיע לקצהו והוא חולה, הוא ימות. אם הוא נכנס לחדר שמעליו, נשמתו הגיעה לגן עדן, ואם הוא כלוא בלעדיו הוא ימנע ממנו לאחר המוות. מסע שהוא יצא אל פניו והגיע לפרנסה אם המסע שלו היה בכסף, ואם זה היה למעט אחר, הסקתי את מה שהוא הוביל או פגש בזמן עלייתו, מה שמעיד על טוב ורע ועל מילוי ומחסור בצרכים, כמו אם הוא פגש ארבעים איש או מצא דינרים על המספר הזה, אז אלה חדשות טובות בדיוק למה שהוא יצא, ואם המספר היה שלושים, הוא לא עשה את זה, כי השלושים היו קצרים , והארבעים הושלמו, זה הושלם על ידי אלוהים אדירים למשה בקשיים, אפילו אם מצא שלושה והסתלקותו הייתה בהבטחה שניתנה לו, כי אלוהים אדירים אמר בשלושה : ~ זו הבטחה ש אינו שקרי . ~ כמו כן, אם יאשר את הופעתו ועזיבתו לחאג ', הוג' שלו הושלם עבורו, ואם לא קיווה לשום דבר מזה, והוא לא ראה שבחודשי החאג 'הוא ישיג סמכות ו הגבהה, דרך מדינה, פתווה, אורטוריה, או קריאה לתפילה על המגדלור, או שהיא בורחת מהעניינים המפורסמים המפורסמים . באשר לירידה במדרגות, אם הוא נוסע, הוא בא ממסע, ואם הוא מוזכר כמנהיג, הוא יעזוב את הנהגתו . והוא היה מבודד מעבודתו, ואם הוא היה רוכב, הוא הלך ברגל, ואם הייתה לו אישה חולה, היא תאבד, ואם הוא היה החולה שהיא נראתה, ואם הוא הולך לבאר – מקום ידוע, או למשפחתו ולביתו, או להרבה קש או שעורה, או למה שמעידים על כסף עולמי והנפקותיו הוא התאושש ממחלתה . ואם ירידתו הייתה ממקום לא ידוע שאינו מכיר, או מדבר, או לאנשים מתים שהכיר מאלה שקדמו לו, או שנפילתו הייתה קרע, או שהוא נפל ממנו לחור או לבאר או קבור, או לאריה שזלל אותו, או לציפור שהוא חטף, או לספינה עוגנת שהורידה אותה או, להצטופף מעליה, והיא הלכה בו, כי המדרגות הם ימי חייו וכל שנשלח אליו מהם הוא מותו כשהוא הושלם וימיו פג . אם הוא נשמע ער ממחלה, והוא היה עריץ או לא מאמין, אז הסתכלתי על מה שהתגלה לו, ואם זה מעיד על טובות כמו המסגד, הפוריות, הגן, ההדחה וכדומה, אז הוא בטוח וחוזר בתשובה, והוא יורד ממה שהוא ועוזב אותו ומנתק אותו גם אם ירידתו היא כנגד מה שמעיד על גדלות גדולה וחטאים גדולים וחוסר אמון, כמו יהירות ואש גדולה מפחידה, אריה, נחש, ומלכודות גדולות , כי זה נמשך אליו ולא נלקח לפתע עד שיוחזר לו מה שמתכלה בו, והוא נענש איתו ואינו מסוגל לברוח ממנו . בניית המדרגות חודשה, כראיות לטובות מעידות על שחיתותה, אם זה היה מחלב זה היה טוב, ואם זה היה מלבנים, הוא לא אהב . חלקם אמרו : התואר הוא לעשות מעשים טובים, הראשון הוא תפילה, השני הוא צום, השלישי הוא זקאת, הרביעי הוא צדקה, החמישי הוא חג'ג ', השישי הוא ג'יהאד, והשביעי הוא הקור'. an . וכל המראקים הם מעשים טובים, כי הוא, השלום והברכה עליו, אמר : קרא ותרכך : עולה ממנה אם זה מחימר או מחלב, טוב בדת ובאסלאם, ואין בזה טוב. אם זה מלבנים, ואם הוא רואה שהוא בחדר ללא מרגרינה ואין בו שום שלום, הרי זה שלמות דתו וגובה דרגתו אצל אלוהים, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אנחנו להעלות דרגות של מה שאנחנו רוצים . ~ סירי החימר עשויים מחימר . למושל יש גובה וגאווה עם חובות, וסוחרים סוחרים עם דת, גם אם הם עשויים אבנים, כי זה הגובה של קשיות הלב . ואם זה מעץ, אז זה בצביעות ובצביעות . אם זה מזהב, הוא משיג מצב, פוריות וטוב . ואם זה היה מכסף, אז הוא היה משיג את המשרתת שלי עם המספר של כל מרגרינה, ואם היא הייתה של אפס, אז הוא היה משיג את טובין העולם הזה . מי שעולה למרקה ייהנה מהבנה וחוש שיעלו אותה . ועל התואר נאמר שהוא אדם סגפן שסגד, ומי שקרוב אליו היה זוכה לגובה ולסגפנות, כי הקב~ה אמר : ~ אלוהים מרומם את האנשים שביניכם , ואת אלה שהגיעו לידיעה בדרגות .~ וכל תואר עבור המושל הוא שנה . וסולם העץ : אדם רזה וצבוע, ועולה בו הוא בניין בכוונה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ או סולם בשמיים והיית קורא להם בסימן .~ נאמר כי העלייה כוללת עזרה של עם עם צביעות, ונאמר כי מדובר במדריך טיולים . אם הוא עולה בה כדי לשמוע את דברי האדם, אז הוא מכה בסמכות כשאמר : ~ או שיהיה לך סולם בו הם מקשיבים, שומעיהם יבואו עם סמכות ברורה .~ אדם אמר לאבן סירין : ראיתי כאילו אני על גרם מדרגות, אז הוא אמר : אתה אדם שמקשיב לאנשים . שלום עלי אדמות הוא מחלה, והקמתו היא בריאות . טאק : רחב הוא עדות לנימוסים הטובים של אישה, וצר הוא עדות לנימוסים הרעים שלה . אם גבר רואה שהוא יושב בלהקה צרה, אז הוא מתגרש מאשתו בגלוי, ואם עמדתו על הלהקה רחבה, אז האישה משתחררת בסתר מבעלה . התפקיד הוא נשיא שאושר על ידי משק הבית ….
…אודות האזעקה בן-והאב נבוכדנאצר לאחר חורבות ירושלים וטען בזכות ילדי ישראל שבע שנים, הדעה בתוך חלום, חזון גדול של ההילה שלו התכנסו הכוהנים Alhzar וביקש מהם על החזון שלו כי , הם אמרו : אל Iqsa המלך אפילו להגיד לו Ptooelha , אמר : אני נשכחתי אך לא אמרתי לי את זה שלושה אנשים בימים שהרגו אותך עבור Akrkm הלך הפחידה וגלן מהפסטיבל שלו שמעו כי דניאל – שלום עליו – ועל זה בכלא, אמר סוהר : לך אליו , אמור לו : שכאן אדם אשר ידע את ראייתך ופירושך הלך אליו אמר לו לאפטלב כשנכנס אליו לא התכופף אליו ואמר לו : מה מנע ממך השתטחות שלי? הוא אמר : אלוהים נתן לי ידע, לימד אותי, וציווה עלי לא להשתטח לאף אחד אחר , אז הוא אמר לו בקרוב : אני אוהב את אלה שממלאים את בריתם לאדוניהם , אז הוא סיפר לי על החזון שלי , אז דניאל אמר אותו : ראיתי אליל גדול עם כפות רגליו על האדמה וראשו בשמיים , מעליו מזהב, אמצע הכסף, ותחתיתו נחושת ורגלו הברזל ורגלי החימר שלו, אז בזמן שהייתם כשהסתכל עליו, אהבת את היופי שלו ואת הידוק העשייה שלו, אלוהים השליך אותו באבן מהשמיים, והוא נפל על ראשו עד שהוא מחץ אותו וזהב, כסף, נחושת וברזל התערבב עד דמיינת שאם אנשים וג'ין ייפגשו כדי להבדיל חלקם מאחרים הם לא יוכלו לעשות זאת לאבן שהוא נזרק, היא הוגבהה, הוגדלה והתפשטה עד שתמלא את כל האדמה , כך שראית שום דבר מלבד האבן והשמיים , אז הוא אמר : החזון שראיתי היה נכון, אז מה הפרשנות שלו? דניאל אמר : באשר לאליל, יש אומות שונות בתחילת הזמן ובתוכו ובקרבו ובסופו , ולגבי האבן שאליה נזרק אליל, זו דת שאלוהים זורק אליה בסוף העמים האלה, אז הוא יראה להם את זה, אז אלוהים שולח נביא אנאלפביתי מהערבים, כך שהעמים והדתות יושלכו לתוכו כמו שראיתי את האבן מסחררת את סוגי האלילים והיא מופיע על הדתות והעמים כפי שראיתי את האבן מופיעה בכל רחבי הארץ , אז אלוהים בוחן את האמת איתה, השקר הולך לאיבוד באמצעותה, מנחה את אנשי ההנחיה על ידה, מלמד את האנאלפביתים על ידה, מחזק את החלשים , מחזק את ההשפלה איתו, ותומך בחלשים . ברומן אחר : על אזעקה בן-והאב , וב אשר כי נבוכדנאצר דעת של החזון תוך שהוא אהב מה הדעה כמו דעתו של Vonsah פציעה משהו שהוזעק דניאל חנניה עזריה מאהל של זנים של נביאים, הוא אמר : ספר לי על החזון שראיתי ואז הפכתי למשהו שאותה מצא חן בעיניי , מה היא? הם אמרו לו : ספר לנו על ידי פטואלה תודיע לך , הוא אמר : מה לא הזכיר אותם אם תגיד לי לפטואלה אנזאאן אוקטבקמ , הם יצאו ממנו, הם קראו לאלוהים ולאסטגאתואה, והתפללו אליו וביקשו ממנו למדו אותם וואלמנם, ששאל אותו פג'ה הם אמרו לו : ראיתי פסל? הוא אמר : אתה צודק . הם אמרו : רגליו ורגליו הם מחימר, ברכיו וירכיו מנחושת, בטנו מכסף, חזה הזהב וראשו וצווארו מברזל? הוא אמר : האמנת . הם אמרו : בזמן שאתה מסתכל עליו, הוא מצא חן בעיניך, ואלוהים שלח עליו סלע מהשמיים, ולכן פגש אותו. הוא אמר : אתה צודק , אז מה הפרשנות שלו? הם אמרו : פרשנות שראיתם מלך המלכים היה מלך אלן של חלקם , וחלקם היה המלך הטוב ביותר של חלקם , וחלקם היה יותר מלך של חלקם היה המלך הראשון של כלי חרס, חלש ואולין , ואז זה היה מעל הנחושת זה הכי טוב ויותר , ואז זה היה מעל כסף הנחושת שהוא יותר טוב מזה וטוב יותר , אז היה מעל כסף, זהב, שהוא יותר טוב מכסף וטוב יותר , אז הברזל היה שלך, כי הוא היה חזק ויקר יותר ממה שהיה לפניו , והסלע שראית היה אלוהים שנשלח אליו מהשמיים, אז הדיוק שלו היה נביא שאלוהים מכר לו מהשמיים, כך שכל זה דפק והעניין בא אליו . . ובקריינות אחרת : דניאל וחבריו אמרו לבכטסאר : ראיתי כאלה ואחרים והם אמרו לו , אז הוא אמר : אתה צודק , הם אמרו : אנחנו חוצים את זה בשבילך . אשר לאליל שראית מזהב את ראשו, זה נחלתך כמו זהב , והוא נחל את כל הארץ , והצוואר דומה לו. מלך בנך אחריך בבעלותך, כך שרכושו יהיה טוב ולא כמו זהב , ובאשר לחזהו מברזל, זה מלך עמי פרס, שהוא שייך אחרי בנך, כך נחלתם להיות חזק כמו ברזל , ולגבי הומור שלו, הוא הולך למלך אנשי פרס והעם מחלוקת על המלך בכל כפר עד שהמלך ימלוך במשך יום ויומיים חודש וחודשיים, ואז הורג לעשות אין לאנשים כוח על זה מכיוון שלא היה כוחו של הפטיש על שני אנשי החרס , בעוד הם גם שלחו אלוהים – הקב~ה – נביא ארץ הערבים ווזאר על שאר העם של פרס ושאר מלך בנך, שלך והרס ואולך כדי לא לשמור עליו שום דבר כמו שהסלע בא והשמיד את האליל ….
…מי שרואה שהוא תפס את השמש בשמיים בידו, או עשה אותה ברשותו, או הפך לשמש, או הפך למקומה, או לקח מאורה, היה מקבל את הסולטנות אם מתאים לו עשה זאת, אחרת המחפש יקבל גדלות ופאר בגודלו ויתקרב אליו או יחזור בתשובה ממנו ….
…צמיד אם גבר רואה צמיד בידו, הוא צמוד . אם הצמיד הוא מזהב או מכסף, הרי שהוא אדם המתאים לחיפוש אחר מעשים טובים . ומי שיראה צמיד זהב בידו, ידו תהיה אוצרת . ואם מלאך יראה את קיר ידי צאנו, אז הוא חביב אליהם, ומתאים את עצמם בטיפולם, והם יקבלו רווח וברכה . אם ידו של הסולטאן סגורה, היא נפתחת על ידו תוך אזכור של צוואה . הצמיד יוליד זכר, או משרת . צמיד לנשים הוא ברכה ותענוג . ומי שיראה צמיד כסף, הכסף שלו יגדל . הצמיד מיועד לגברים שלובשים אותו, ומהווה קישוט לנשים . אם הצמיד נמצא על המתים, אז הם בשמיים . הצמיד הוא אשה לרווקה . ונאמר : צמידי כסף הם דת ויראת שמיים ללבוש אותם בחלום, מכיוון שהם נמנים עם התכשיטים של אנשי גן העדן . ואם הצמידים היו של עצם או שנהב, זה עשוי להצביע על עבדות וגברים חופשיים . והצמידים עשויים להצביע על צער וייאוש . והצמיד עשוי להצביע על מה שקורה בארץ או נכנס או עוזב אותו ….
…וג'אביר אל-מג'ריבי אמר : מי שרואה בשמיים סימן אדום כמו עמוד, זה מגיע למלך שיש לו כוח באותו מקום, ואם הוא שחור, הפרשנות שלו היא כנגד זה ….
…אוויר : אולי מצוין בשמו . מי שרואה את עצמו בו עומד, יושב או מחפש, אז הוא נמצא בגחמת דתו, או במרמה בעולמו, ורוח ההליכה שלו עבודתו באוויר או במצב של ערות, ואת שלו מקווה, אם הוא בכפירה שלו, אז הוא הכפירה שלו, ואם הוא רשות כופרים, אז חובו יושחת איתו, אחרת הוא ירא לנפשו איתו, ואם הוא בספינת הים , הוא מפחד מנזק . ואם הוא היה בנסיעות, הוא קיבל פחד . ואם הוא חולה, הוא מפקד על האבדון, ואם הוא נופל ממקומו, הוא ייפגע במצבו וייפול למעשיו, כי אלוהים אדירים אומר : ~ או שהרוח נושבת במקום מוחץ. ~ אם הוא מת בהפלה שלו, זו ההשגה הגבוהה ביותר של המטרה שמעידה מי שמת, כפירה או הרוג בערך . ובאשר לאוויר לבנות מבנה, או להכות בו קרש, או להתקין בו חיה או גלגל, ואם מת אדם חולה, או שאיתו מת חולה, וזה ארונו וקברו , אם זה היה ירוק, הוא היה קדוש מעונה, ואם הוא ראה את זה כשליט או שליט, הוא מבודד מעבודתו או שהוא איבד את כוחו על ידי מוות או חיים, ואם הוא ראה שהיה לו חוזה נישואין או בנה את משפחתו, אז הוא שולל איתה, וללא ביטחון ממנה, ואם הוא רואה שמי שנמצא בים, הספינה שלו נפגעת, או שהאויב שלו נלכד, או מישהו שמפקח על האבדון. שני הדברים . זה עשוי להצביע על מעשה מושחת שעשה ללא ידיעה או סונה, אם לא בנה אותו על יסוד, וגם לא מרקיזתו או פנסייתו מבוססת על החלטה . לגבי טיסה באוויר, זה מצביע על נסיעה בים או ביבשה . אם זה היה עם כנף, אז זה חזק יותר לבעליו, וזה בטוח בשבילו וניכר יותר, אז הכנף שלו עשויה להיות כסף שהוא לוקח, שליט שנוסע בזרועותיו ותחת כנפו . הדבר תקף גם לשחייה באוויר, והוא עשוי גם להצביע אם הוא ללא כנף, להונות את מה שנכנס אליו מבחינת ג'יהאד, חישוב או נסיעה מלבד זמן הנסיעה, ביבשה או בים, ומי שרואה שהוא עף כלאחר יד בשמיים, הוא נסע רחוק או זכה בכבוד . באשר לקפיצה, זה מעיד על העברה ממה שיש בה לאחרים, משוק לאחר, מבית ליישוב, או מהעבודה לאחר, לפי היקף שני המקומות. אם הוא יקפוץ מהמסגד לשוק, הוא יעדיף את העולם על פני העולם הבא, ואם הוא משוק לשוק מסגד, בניגוד לזה, וטיסה באוויר עשויה לעלות לאלה שמכפילים שאיפות ותקוות, ולהיות מקטרת . ממקום למקום, הופך ממדינה למדינה . הקפיצה הרחוקה היא מסע ארוך, כך שאם הקפיצה שלו תלויה במקל, הוא מסתמך על אדם חזק . באשר לצבעי האוויר, אם עיניו של המחפש השחירו עד שלא ראה את השמים, הרי שאם ראייתו הייתה הכהה ביותר בינו לבין ראשי מעליו, אז אם הוא לא הקצה אותו לראש, עיניו הסתנוורו ומבטו נחסם מאור ההדרכה, ואם החזון היה של העולם והם בוכים בחלום או בוכים או שהם מבקשים, בעוצמה יורדת עליהם כמו חושך, סבל או עגום או עקרות ועקרות . כנ~ל לגבי אדמומיות, ואת הערבים אומרים שנת הצחיחות : שנה מאובקת, עבור האבק לעלות לי מחומרת הצחיחות, כך שהאוויר הוא בעיני של הרעב, והוא מדמיין שיש עשן בתוכו, אז אם מי שמכהה את האוויר ממנו הוא עשן, אז זה ייסור מעקרות או ממשהו אחר, ובאשר לערפל זה בלבול ופתיה אנשים מוצפים בבלבול ….
…רעם : זה אולי מעיד על סעודת הסולטאן, מאיים עליו ומאיים עליו, וממנו נאמר שהוא רועם וזורח . אולי הוא הצביע על הבטחות טובות והזמנות קצרות, משום שהוא מצווה על מלך העננים להתרומם ולהיות נדיב לכל מי שאליו הם נשלחו . הרעם מעיד גם על תופי הזחילה והלידה מחדש, עננים על חיילים, ברקים על ראשי חץ ופריטים ודגלים צבעוניים שפורסמו, גשם על שפיכת דם, ורעמים על המוות . מי שרואה רעמים בשמיים, הם פקודות המגיעות מהסולטאן, ואם הוא רואה שמטובתו בגשם והאנשים זקוקים לו, הדבר מעיד על הגשם או על הבטחותיו של הסולטאן הטוב, והוא עשוי להצביע על שני הפרצופים ולהטיף לשני הדברים, גם אם האדם עם החזון הוא מישהו שייפגע מהגשם, כמו המטייל, הקטינים והכביסה והבנייה והקציר, ומי שיעבור את דרכם, או שגשם מזיק לו ועושה את זה ומקלקל את מה שהוא עשה, והם אישרו את זה לפני עלות השחר, כך שהם מזהירים לקחת את המתנה ולהתכונן לגשם, וגם פקודות הסולטן, או פשע בגין זה מזיק . מה דעתך אם הגשם באותה תקופה היה מזיק כמו גשם בקיץ ? ואם הוא רואה ברקים ברקים, אזי משמעות ההבטחה מאושרת במה שהוא מציין . ואם השמש הייתה בולטת בזה ולא היה גשם, אז תיפוף ופריטים שיצאו מהסולטאן כדי לפתוח אותו הגיעו אליו, והבשורה הטובה הובאה לו, או להוביל את החוזה של כמה משליטיו, או לשלוח אותו החוצה או לקבל אותו מחלק מהסרסורים שלו . ואם יש גשם, חושך ורעמים, אז גם מכות מהשמיים, כמו ברד, רוח, ארבה ודוב, או מגיפה ומוות, או סכסוכים או מלחמה אם המדינה היא מדינה של מלחמה, או שאנשים מצפים זה מאויב . כמה מהם אמרו : רעם ללא גשם של פחד. אם הוא רואה רעמים, אז הוא ישלם חוב, ואם הוא חולה, הוא חף מפשע, ואם הוא כלוא, הוא ישוחרר . באשר לרעמים, הברקים והגשמים, זהו כבוד למטייל וחמדנות לתושב . רעם היה הבעלים של כוח משטרה גדול . חלקם אמרו : רעם ללא ברק מעיד על התנקשות, הטעיה, שקר ושקרים, מכיוון שהוא מצפה לרעמים אחרי ברקים . נאמר כי רעש הרעם מעיד על מריבה ומחלוקת . ברק : מציין את הפחד מהשליט, את האיום וההבטחה שלו, להב הלהיטים ואת מכת השוטים, ואולי הסמכות הצביעה כנגד זה, ההבטחה הטובה, הצחוק, התענוג, הרצון וחמדנות הרצון ותקווה, בגלל מה שיש לו בייסורים, בייסורים ובאבן, ברחמים ובגשמים, כי ממה שמתארים אנשי החדשות, מלך העננים שאמון על השוט שלה, וקולו רעם עליו במילים של הקב~ה : ~ הברק מראה לך פחד ותאוות בצע .~ זה נאמר מתוך פחד מהנוסע ותאוות בצע לתושב, החקלאי, בגלל הגשם שהיה איתו . בכל פעם שברק מציין זאת, הוא מהיר ודחוף, בגלל מהירות עזיבתו וחוסר העברתו . מי שרואה ברק בלי אנשים, או שיראה את אורותיו פוגעים בו או חוטף את עיניו, או נכנס לביתו, אם הוא נוסע, הוא יהיה בחופשה, בין אם בגשם ובין בפקודת שליט, ואם הוא חקלאי שאדמתו התייבשה וצמא לנטוע אותה, הוא יטיף לצניעות ורחמים, ואם אדונו, אביו או סמכותו מכעיסים אתו. , וצחק עליו . ומשוררים השוו צחוק לברק ובוכים מגשם, כי הצחוק בקרב הערבים הוא מראה של דברים נסתרים ומראה הסתרות, ולכן הם נקראים אבקה אם הם נרפאים בעפעף כצחוק, ואם יש גשם איתו , זה מעיד על הכיעור של מה שנראה לו ממה שהוא בוכה, אז זה או ברק . מילים בוכות, או שוט שבוכה אותו, והגשם יהיה הדם שלו או חרב שלוקחת את נשמתו . ואם הוא חולה, ראייתו זורחת ועיניו דומעות, ומשפחתו בכתה ואמרה את התמדה שלו ומהר מותו במהירות, ומי שרואה שהוא אכל את הברק או היכה אותו או את ענניו, אז אדם קורא אותו לעשות משהו צדיק וטוב . וברק מעיד על פחד עם תועלת . ואמרו שברק מעיד על התועלת ממקום רחוק . ומי שראה ברק שורף את בגדיו, אשתו תמות אם היא הייתה חולה ….
…אם אחד הכוכבים גדול יותר מהשני . באשר לנפילת הכוכבים לארץ או לים, או שריפתם באש, או תפיסת הציפורים, זוהי אינדיקציה למוות המתרחש בקרב אנשים, או שנהרג על פי מספר האנשים מעטים, וזה עשוי לקרות במין ללא יחסי מין, אם מין הנופלים ידוע מכוכבי הלכת וממלך הכוכבים בחיקו, או שהוא רועה אותו בשמיים, או מפנה אותו באוויר , אם הוא היה ראוי לסולטאן הוא היה משיג אותו, והוא היה שליט על העם, שופט או מופתי . ואם זה היה נמוך מזה, אולי הוא היה שוקל אסטרולוגיה . באשר ליפול עליו או על ראשו, אם היה חולה הוא מת . ואם שיקרו לו חובות של אסטרולוגים, או שהוא עבד של משרדים, הכוכבים שלו נפלו והוא התבקש מה הוא חייב . כמו כן, אם היה רואה את גופתו הוא היה חוזר לכוכבים . או את ראשו, ואם הכוכבים היו אסטרולוגים עבורו על העם, הם הגיעו אליו והתאספו אליו, וכמו כן אם הוא קוטף אותם מהאדמה או מהשמיים, הם היו ניגשים אליהם ממנו . ואם הכוכב נופל על זה שנעדר הוא ייתן לו, ואם הוא נופל על אישה בהריון, היא תביא לעולם ילד בשם מכובד, אלא אם כן זה מכוכבים זמניים כמו בנות של הארון, המשוררים והפרח, כך שהאדון הוא עבד על פי אזכור הכוכב, יופיו ומהותו . זה עשוי להצביע על מותה של האישה ההרה, אם יאושר על ידי עד איתו המעיד על המוות . באשר לראות את כוכבי הלכת ביום, זו עדות לשערוריות והכפשות, תאונות קשות, אומללות וחוסר מזל . ובהתאם למידת החזון, כלליותו וספציפיותו, ושפע הכוכבים ונמוגתם, אל-נביגה אל- ד'וביאני הזכיר יום מלחמה : כוכביו והשמש עולים … וגם האור אינו אור וגם החושך אינו חושך. אל סר . אם אין בו אור, הרי שזו פורענות המאחדת בין האצילים מבין העם . אם הוא רואה שהוא עוקב אחר הכוכבים, אז הוא בדת של שליח האל, עליו השלום ועל חבריו ועל האמת . אם הוא רואה שהוא גונב כוכב מהשמים, אז הוא גונב משהו מסוכן מהמלך ומחפש אדם מכובד . ומי שיראה שהוא הפך לכוכב, הוא ייפגע מכבוד ויוקרה . ומי שיראה שהוא לקח כוכב לכת, יהיה לו בן מכובד גדול . אם היה רואה שהוא מושיט את ידו לשמיים ולקח את הכוכבים, היה משיג סמכות וכבוד ….
…באשר לעין : החוב והתובנה של האיש שבעזרתם הוא יכול לראות הדרכה ואשליה . אם הוא רואה עיניים רבות בגופו, הוא מצביע על עלייה בטובתו ובדתו . אם הוא רואה שקיבתו התפצלה והוא רואה עיניים בבטנו, הרי שהוא כופר, כי אלוהים אדירים אמר : ~ אלוהים לא עשה אדם משני לבבות בבטנו .~ אם הוא רואה בעיניו עיניו של אדם מוזר אחר, לא ידוע, הראייה שלו מצביעה על כך שעיניו נעלמו, ומישהו אחר ידריך אותו בדרך . אם ידוע על האיש, אז החולם יתחתן עם בתו, והיא תיטיב איתו . אם ראה שעיניו נעלמו, ילדיו מתו, ומי שראה שהוא עיניים עיוורות בזמן שהוא מנוכר, הוא ציין את מידת גלותו עד שמת . אם היה רואה כאילו עיניו מברזל, הוא היה חרד מאוד שיוביל להרס כיסויו . אם הוא יראה שפקח את עיניו לגבר, הוא יבדוק את העניין שלו ויעזור לו . ואם הוא רואה כאילו ראה אותו רשע, אז הוא שונא אותו, ואם הוא רואה כאילו הוא שומע בעין ומסתכל באוזן, אז הוא מסיע את משפחתו ואת בתו לחטוא . ומי שרואה על כף ידו עין של אדם או עין של בהמה, יינתן לו כסף בעין . ומי שרואה כאילו הסתכל בעין והוא אוהב את זה ומחא כפיים, אז הוא עושה משהו שפוגע בדתו . ודת עין שחורה . כפירה כחולה-אל, ואל-שהלה מפרה דת . וירוק הוא דת שסותרת דתות . אם הוא רואה עין או עיניים בלבו, אז הוא טוב בדת ככל שהוא קל . אם היה רואה שהוא מבצע זנות בעין, הוא היה מסתכל על נשים . אם הוא רואה שעיניו שזופות, אז הוא מסתכל בחשדנות באשת חברו, חדות הראייה טובה לכל האנשים, וכל מי שיש לו ילדים ורואה חזון זה מעיד על כך שהם חולים, כי ילדים הם כמו העיניים אהובים . אל-חג'ג 'בן יוסף ראה כאילו עיניו נפלו לחיקו, אז אחיו מוחמד ובנו מוחמד התאבלו עליו . חלק מהיהודים ראו נערה שפחה בשמיים או נערה שפחה, ולכן הוא סיפר את חזונותיו על ברהמי, והוא אמר: ~זה יפגע בכסף מהסחר .~ אם יצרן יראה זאת, יהיה לו כסף מהייצור שלו . והריסים : בפרשנות והגנה על הדת . כי זה חזק יותר לעיניים מאשר לגבות . נאמר כי צדק ושחיתות הם בגלל הילד והכסף . אם הוא רואה ששולי עיניו רבים וטובים, אז דתו אינה ניתנת לפגיעה . אם הוא רואה כאילו הוא יושב בצל שולי עיניו, אם הוא בעל דת וידע, אז הוא חי בצל דתו . אם הוא הבעלים של עולם, אז הוא לוקח כסף של אנשים ומסתיר, ואם הוא רואה כאילו אין לו סלסול בעיניו, אז הוא מבזבז את שאריות הדת . אם אדם קטף אותו, אז אויבו מייעץ לו בדתו . אם הוא רואה כאילו שיערו לבן, הדבר מעיד על מחלה הפוגעת בו מהראש, העיניים, האוזניים או הטוחנת . מסופר שאדם בא לאבן סירין, ואמר : ראיתי כאילו אני אוחז בזקן והלוותי אותו עד שמגרתי אותו . הוא אמר : אתה אוכל את ירושת דודך, ואין לו יורש מלבדך. אם אתה אוכל מזה משהו, אתה יורש עד כדי כך . ומי שראה שזקנו לבן, מבריק, הוא היה זוכה לגאווה בפניה, בשמה ובזיכרון הארץ, כיוון שזקנו של אברהם, עליו השלום, היה לבן . אם הוא רואה שהיא זר, אז הוא מכה בפניו ובכבודו . אם הוא רואה שהוא כהה וטוב יותר ממה שהיה בערות, והוא שחור בערות, אז זה מכה ביוקרה, גאווה, כבוד ויופי . אם הוא רואה שהוא אפור ועדיין יש משהו שחור, אז הוא מכובד . אם לא יישאר דבר משחורו, אז הוא יחסר וילך לקראתו . ואבן סירין בא לאיש ואמר : ראיתי שזקני לבן, ואני מלבין אותו כך שהפיגמנט אינו מחובר אליו, והאיש היה צעיר עם זקן שחור, ולכן אמר : לבן הוא חוסר ברכוש שלך ואתה רוצה לכסות אותו, והוא ידע על כך . הוא אמר : אושרר ….