…אל-קירמני אמר, ~מי שיראה שיש לו מת על הגב, הוא ידאג לילדי המתים .~…

…ומי שרואה שבני ביתו מתים, הוא סותר אותו, אז הבעלים שלו צריך לעזוב את חברותו ….

…ומי שרואה איל מת, זה מותו של אדם ערבי ענק, וכל מי שרואה איל ששוחט ומחלק את בשרו, יפרש את מותו של אדם גדול ויחלק את כספו ….

…ומי שרואה אדם מת נושא משהו כבד, כלומר על ידי נשיאתו, אז הוא יזכה לחטאים ועקבים כבדים, ואין בו טוב שרואה שהמת רכב על סוסו או מתלבש בחרבו או לובש את בגדיו , וכל זה עשוי להיות אובדן, אשליה או דיכוי ….

…אם שוטטתם בחלום בארמון או התפעלתם מהיוקרה שלו, הדבר מנבא על הגדלת היכולות והמוניטין הטוב שלכם, ותקבלו מעמד יוקרתי . אם אתה רואה ושומע גברים ונשים יפים מדברים ורוקדים בארמון, זה מנבא להיות נצרך על ידי חברה שימושית ושמחה חדשה . אם ילדה ממוצעת חולמת שהיא השתתפה במסיבה עם אנשי כיתתה בארמון, זה מנבא שהיא עומדת להתחתן וקרובי משפחה יהיו נדיבים ואדיבים כלפיה . עבור ילדה שמגיעה מסביבה צנועה, החלום הזה מבלבל ואינו נושא משמעות ברורה, מכיוון שמוחה הקפדני והעצלן ממולא בחלומות בהקיץ קלים, וכשהיא ראתה את החלום הזה, עליה להתחיל בעבודה כנה רצינית ולרסן אותה שאיפות מתעתעות על ידי שימוש בעצת האם והחברים . אם אתה חולם שאתה נמצא בארמון עם חדר המאוכלס ברוחות רפאים, זה מנבא כי הימים הקרובים שלך יביאו לך חוסר מזל ואכזבה . אם אתה חולם שאתה בארמון גדול, זה מנבא הצלחה בימיך ובעושרך הקרובים . אם אתה חולם על אחוזה שאתה רואה מרחוק, זה מנבא הצלחות בעתיד שלך ….

…רוחות רפאים נמצאות בחלום עם מעט אוכל, וגבר זר מעץ אותה . ונאמר : איש שימושי לאנשים . זה מעביר כסף למי שפוגע בו ואוכל אותו ….

…מי שרואה עץ בעל מהות לא ידועה בבית, אז אש תתאסף שם או שיהיה בית אש, כי אלוהים אדירים אומר : ~הוא עשה לך את העץ הירוק כאש .~ אולי העץ היה בבית או בשוק, מריבה בין אנשים, אם העץ לא היה ידוע, כי אלוהים אדירים אמר : ~הם ישפוטו אותך באילו עצים הם ביניהם .~ באשר לעצי עצם שאינם מניבים פרי, כמו ברוש ​​וקטיפה, הם גברים ענקיים וקשוחים שאין להם טוב, ולאף אחד מהעצים אין רוח טובה, ולכן ההלל לאדם שמיוחס לו אותו עץ הוא כמו לרוח של אותו עץ ולכל עץ יש פרי, ולכן האדם המיוחס לו הוא פורה ככל שהוא נושא פרי, הוא מזרז את תפיסתו ואת היתרונות שלו . העצים שיש להם קוצים הם איש קשה, ומי שלוקח מים מעץ ירוויח כסף מאדם המיוחס לסוג אותו עץ, ומי שרואה שהוא נטע עצים בגינה שלו, יש לו ילדים שנולדו אותו, שגילאיו ארוכים וקצרים כמו גילם של אותם עצים, ואם הוא רואה עצים מנבטים ודרכם שתי רוחות נושבות, שכן הם גברים שנכנסים למקום ההוא כדי לבכות, לדאוג ולצער ….

…אבו סעיד, המטיף, אמר: ~מי שראה שהוא גורם לרוח, אז הוא כעס ומצוקה ודיבר על השפלה וקושי, וזה יכול להיות שבח מכוער . אם זה בקרב העם, אז זה יתבייש ושערוריה . ואם הוא ראה שיוצאת ממנו רוח בלי כוונה, אז תלך לו ותנצח . ואם זה היה בכוונה והיה לו רוח, החזון מעיד על אמירה מכוערת ….

…אל-סלמי אמר, ~מי שראה שהוא גרם לרוח, אז הוא הקלה של מי שכן .~…

…הדום אם אתה חולם על הדום, זה מנבא שתמסור את האנרגיה וההון שלך למישהו אחר . אם אישה חולמת על הדום, עליה להתכוון לרוח ולעצמאותה ….

…ציפוי לראות מילוי בחלום מעיד על נחמה לרוח השבורה ולא להתייחס לביקורת החברים ….

…גוף אסטרלי חלום על גוף אסטרלי מציין שהמאמצים והתוכניות שלכם יגיעו לשיאם בהצלחה והבחנה עולמיים . באשר לרוח הרפאים או לדימוי של גוף הכוכבים שלך, זה יגרור אותך לניסויים קורעי לב . ~ הגוף האסטרלי הוא דימוי של גוף האדם ומקושר אליו ולגוף האתרי, שהוא הנשמה, על פי פרזיאולוגים .~…

…ומי שרואה שאדם מת גרם לרוח, הוא יזכור את המכוער ….

…פחם : מהעצים איש מסוכן, ונאמר שזה אסור כסף, ונאמר שזה הפרשה של הסולטאן . ופחם שאינו משמש באותה צורה כמו אפר פסול מהעניין, ואם מדובר בפחם שמשתמשים בו בדלק, הרי זו ערכת האיש בעבודה בה משתמשים בפחם, משום שהיא אחת מה יתרונות . סייף בן דהי יזאן ראה כאילו אש נפלה מהשמים לארץ עדן, ופחם נפל בכל בית בתורו, אז הוא יצא והפך לפחם . הוא סיפר על כך לנקודות המעבר של ממלכתו, והם אמרו : אביסיניה משתלטת על מדינתך . זה היה כך . נאמר שאפר הוא כסף אסור, ונאמר שזה מזונות מסולטאן . מי שרואה את האפר, הוא מתעייף בעניין הסולטאן, ורק צרות יקרו לו, ונאמר שזה מדע שאין בו שום תועלת . ומי שרואה שהוא עושה הארה, הוא ירוויח רווח בכספו ותועלת בעצמו . אם הוא רואה בבית המלך הארה, אז אם למלך יש עניין שהוא בעיה של הארה והדרכה, ואם יש לו אויבים שיזכו בהם ניצחון . אם הוא רואה שהוא בונה הארה והאפוטרופסות ראויה, הוא יזכה במנדט ובסמכות, והוא יינצל מאויבו אם יש לו אויב . ומי שמכה בתנור בלי אפר, הוא יתחתן עם אישה בלי טוב ….

…ומי שרואה שהזיכרון שלו יצא מהצליבה שלו והפך לייחודי, אז זה ילד שייוולד לו ויכול למות, והזיכרון שלו עשוי להיות מנותק מהמקום בו הוא נמצא ….

…ומי שרואה את הירח, ירח סהר עולה מראשיתו, אך לא בחודש הראשון ולאחר עלייתו, אורו החל להתגבר עד שהתמלא, מה שמעיד שילד נולד במקום ההוא והפך למלך, או שר או מי שתופס את מקומו הוא המלך ….

…סלעי מלח : The Cut סלעים שוכבים על הקרקע, אולי המציינים את המתים משום שהם מנותקים מן הרי החיים, התפילה, ואת מציינים את האנשים של אכזריות, רשלנות ואי ידיעה, אלוהים אדיר השווה זאת בלבם של הכופרים , והחכמים השוו את הבורים לאבן. הוא ראה כאילו הוא בעל אבן או קנה עבורו או עמד עליה, הוא זכה באיש על שמו, או שהוא התחתן עם אישה בדמותו לפי מה שיש לו במצב הערות . וכל מי שהיה מסתובב והפך לאבן, הוא הקשיח את לבו, לא ציית לאדונו, והשחית את חובו, ואם הוא היה חולה, חייו נעלמו ומותו ימהר, אחרת הוא הכה, אז תנועותיו היו מושעות אותו . באשר לנפילת האבן משמים לארץ על העולם או במסגדים, הרי שהוא אדם אכזר, שליט או גובה מיסים, שהרשות משליכה על אנשי המקום ההוא, אלא אם כן הם מצפים לקרב, כי זה אירוע שבו המעגל והמצוקה הם על אנשי המקום ההוא, אז איך אם האבן נשברת האונות השבורות שלה עפו לבתים ולבתים, כי זה מהווה אינדיקציה להפרדה בין ההימור באותו אירוע והפורענות ההיא, כך שכל מי שנכנס לביתו ממנה נפל לפורענות ממנה, ואם האנשים בעוני חששו מקביעותה וחששו מהשלכותיה, האבן הייתה חומרה שירדה במקום, לפי ההיקף והחומרה של האבן ומצבו, איך אם נפילתו הייתה נדירה או ברוחב המזון . ואם היו מדובר באבנים גדולות שאנשים יזרקו מהשמים, אז ייסורים יירדו מהשמים במקום, כי אלוהים אדירים הרג את בעלי הפיל כאשר הציפורים זרקו אותם איתם, מגיפה או ארבה או ברד או רוח או מוכה או פשיטה וגזל וכדומה, בהתאם למידת החזון והראיות התראה ….

…ומי שיראה את זה מקופל עבורו והפך בידיו, חייו יתארכו ….

…ומי שרואה שהוא עשה יין והפך ליין, אז הוא מבקש לגבות כסף מדרך ההיתר, ואי אפשר לו אלא מסיבה אסורה ….

…ואבן אל-פאדל היה אדם ראוי. הוא אמר שראיתי הלילה בחלומי כאילו באתי עם תמרים וחמאה, ואכלתי את זה ואז נכנסתי לגן עדן. אל-עבאס אבן אל-ואליד אמר, ~אנו מזרזים את התמרים והחמאה עבורך, ואלוהים הוא שלך בשמיים. שאם פאסר חזר מהכביש ואמר לו את מה שוורדק אמר, אם אני רואה את השמש והירח נפגשים וכמה כוכבי לכת עם השמש וחלקם עם הירח, אמר עומר עם כל מה שאמרת, עם זאף הירח אמר ואל תעבוד בשבילי בהתאם לעולם לא קרא את { פמונה פסוק לילה והפך אותנו לפוטורצפטור יום פסוק } כשהיה יום סיפין, האיש נהרג עם אנשי לבנט…

…במה אנו המוסלמים מאמינים במציאות השינה? שינה היא סימן ליכולת השלמות של תפקוד הנס של אלוהים ותחיית המתים, ואלוהים גרם לו לנוח לגוף ולרוח יחד, כמו שהוא אומר : [ ורחמים תעשה לך יום ולילה לנוח בו, ואתה יכול חפש משפע המשמעות ] סיפורים 73. הקב~ה אומר [ אלוהים שגרם ללילה למצוא מנוחה ביום – רואי ] גפיר 61 אומר הקב~ה [ שהוא אלוהים בא אליך בלילה, אתה גר בו .. ] סיפורים 72 ואומרים אסיר תודה, כולל יצירת פסוקים הכוללים את הלילה [ אי התאמה אלבאבה הופכים ללינה בלילה, שמש וירח רעמים ] בקר 96 , הוא אמר שהקב~ה [ והלנה נומק~ם נחים והכין לנו בגדי לילה והפך את היום לפנסיה ] חדשות 9 11 אם אלוהים עשה בפסוק הלילה מציין את יכולתו ואז פולחן ומונותיאיזם אליו, ועושה בלילה שלווה, שלווה וביטחון, והתקדמות ואמר : [ כמו אגשקם ישנוני ממנו ] אנפל 11…

…השמש היא בחלום המלך הגדול ביותר, הח'ליף, האב או הנסיך . ומי שרואה שהוא הופך לשמש, הוא יוטל כמלך . ואם הוא מכה בשמש התלויה על ידי שרשרת של אפוטרופוס וצדק בה . ואם ישב בשמש ויתקרב אליה, אז ישיג מהמלך ברכה וכסף, וכוח ותמיכה, ואם יאיר על קרניו, יתברך בדגל המוזכר בשניים . אם הוא ראה אותה, ספיה מונירה והוא מושל שצבר כוח במנדט שלו, ואם היא קמה בביתו הוא התחתן, ואם אישה ראתה אותה, היא התחתנה, ואם הוא ראה אותה, סוחר היה מרוויח ב המסחר שלו . ואור השמש הוא גאוותו של המלך וצדקו . אם הוא ראה את השמש מכה בגובה הדיבור איתו את הח'ליף, כמו גם את הירח . ואם היה רואה את השמש זורחת על ראשו, אז היה מקבל עניין רציני, ואם הוא עולה על רגליו היה זוכה לטיפוח רב, ואם היה רואה שהוא עלה על בטנו, היה לו צרעת, ואם הוא מופיע על חזהו, הוא היה חולה . ומי שיראה שהשמש שקעה בזמן שהוא מאחוריה, הוא ימות . ואם הוא רואה את השמש בוערת ממנו, והכוכבים נשרפים סביבו, אז המלך יגרש את פמלייתו . אם הוא רואה שהשמש אדומה, הרי זו שחיתות בממלכתו, ואם הוא רואה שהיא מצהיבה הוא יחלה, ואם היא תשחיר, הוא ינצח . אם הוא רואה שהיא נעדרת, העניין שהוא מבקש עבר . בגידת השמש, זה מסגיר את המלך . ואם השמש תרד על הארץ, אביו ימות . ואם יראה שהשמש עלתה בבית, אז ישיג כבוד, כבוד וכבוד . ומי שיראה שהוא בלע את השמש, הוא ימות . אם הוא רואה שהשמש התחלפה ממצבה, הרי שהמרדה נופלת . אם הוא רואה שהשמש זורחת מהשקיעה, זה מעיד על הופעת דברים נסתרים, ואם הוא חולה אז הוא נרפא, ואם הוא נמצא במסע אז הוא ישוב . אם אדם רואה שהשמש חשוכה, אז זה סימן רע לכל האנשים שמעיד על אבטלה, מחלה או מצוקה . אם הוא רואה את השמש יורדת במיטתו ומאיימת עליו, אז זה מעיד על מחלה קשה . ומי שרואה שהשמש שופכת עליו אורות, הוא ילווה את הח'ליף . ואם השמש חמה, היא נפגעה על ידי הסולטאן . אם הוא רואה שהוא בורח מהשמש, אז הוא בורח מאשתו, מרשות או מפגיעה . ואם ראה עננים מכסים את השמש, קרה למלך תאונה . אם השמש זורחת על הקרקע, זה סימן לבצורת או צריבה . אולי השמש הייתה עולם להנחות . ואם הוא ראה ליקוי חמה, או הצטברות אבק או עשן עליו, זה יהיה עדות לתאונה של מחלה, דאגה, עכירות או מצוקה . אולי היעדרותה הצביעה על כך שהאסיר הוחזר לכלא לאחר שחרורו . ומי שרואה שמש וירח לכל הכיוונים, הוא יפגע מפחד או תבוסה . ומי שרואה שהוא סוגד לשמש או לירח, הוא חטא חמור . אולי השמש הצביעה על פרנסה, הדרכה, בעקבות האמת ומחלות ריפוי, ואולי היא הצביעה על נסיעה . ואולי השמש ציינה את שמה כמו שמס אלדין, כמו הירח המלא מעיד על בדר אלדין . ראיית השמש, הירח והכוכבים היא עדות לסבל, מאסר או קנאה מצד המשפחה . וראיית השמש מציינת את המנורה, כי אלוהים אדירים אמר : ( והפך את השמש למנורה ). עליית השמש משקיעתה היא סימן לפחד וחרדה, וסמכותו של הסולטאן על הקהילה, או כניסת הנעדר או הכפירה מן הדת וחוסר מוסר החוזרים בתשובה . ומי שראה שהשמש שורפת חקלאות או חום שלה פוגע באנשים, הדבר מעיד על מחלות, מגיפות ודיכוי מצד הזקנים . ראה גם את הירח ….

…השתדלות היא בחלום, בתפארת ובמלכות . נאמר : זה מעיד על הונאה או תגמול . ומי שרואה את תחיית המתים ורואה אנשים באים אליו ביום התחייה כדי לחפש השתדלות, זו עדות להפסקת התנאים כאשר אלוהים אדירים בחר את אדון השליחים מוחמד, יהי רצון שתפילת האל ושלום עליו , והפך אותו לבעל השתדלות ביום התחייה ….

…ומי שרואה שהוא בהר והפך בו לתוצאה נאה למראה, אז בעל המקום ההוא הוא אדיב לעדרו ומקבל כסף וחסד למחפש מצדו ….

…חזונו של אסעד בן זרעא 54 – בסמכותו של חראם בן עותמאן אל-אנסארי, שאמר : אסעד בן זרארה מהלבנט הגיע לסוחר בן ארבעים איש מעם, והוא ראה חזון שהוא יבוא אליו. ואמר : אם הוא יוצא במכה עם אבא אומאמה אז עקוב אחריו, ומה זה שאתה יורד לבית וחבריך יימלטו הוא נדקר בעין, אז הם ירדו לבית והמגפה איכלס אותם, וכולם פגעו למעט אבו אוממה וחברו היו דקירה בעין (2) . מה שראה והפך מוסלמי – אולי אלוהים להיות מרוצה ממנו – היה להתממש ….

…באשר לים, זה הסמכות, והנהר הוא שליט בלעדיו. אז מי שיראה את הים או יעמוד עליו, אז יקרה לו משהו מהסולטן שהוא לא רצה. ומי שרואה שהים מחסור והפך למפרץ, אז הרשות נחלשת ומתרחקת מאותן מדינות מהן יצא הים, ומי שרואה שהוא נכנס לים בשחייה עד שהוא לא רואה, זה שלו אֲבַדוֹן. ומי שראה שהוא טבע בים או בנהר ולא מת בו, אז הוא טובע בעניין העולם הזה, ואולי הוא היה הרבה חטאים וחטאים, ומי שראה שהוא נכנס לים או נהר ופגע בו מקרקעיתו ובוץ ובוץ, ואז הוא יפגע מהם מהסולטן או זקן, ומי שרואה שהוא צוללן בים צולל על פנינים או משהו אחר, אז הוא יצא מכיוון שהוא חיפש ידע או כסף וזה פגע בו לפי כמות הפנינים לכאורה ואחרים, ומי שראה שהוא שואב מים מהים או מהנהר ומכניס אותם לקערה, ואז הוא מכה כסף משליט , ואם המים חשוכים, הוא זוכה לפחד ומי שרואה שהוא רוחץ או מכבה ממי הים או מהנהר, ואם הוא היה חולה, אלוהים רפא אותו או שהיה לו חוב שאלוהים שלט, או היה מודאג, ברוך השם הוא היה מודאג, או חשש מביטחון, או בכלא, הוא יצא ממנו לטוב, ואם הוא ראה שהוא הולך על המים בים או בנהר אז זה מציין את דתו הטובה ואת תקפות הוודאות שלו, ומי שראה גלגל מים חלש באותה מידה אדם לא צריך לטבוע בו, כי זה חיים טובים לבני אדם אם זה נפוץ או לאלה שבבעלותם את גלגל המים אדם בו, כי אלה חיים טובים לבני אדם אם זה אדם כללי או מי שבבעלותו את גלגל המים בפרט, ומי שרואה שהים קם מהאדמה, אז הוא שליט שחושש שהוא שולל או עוול לו, ומי שרואה שהוא נכנס לים או לנהר, אז הוא נכנס לשליט או שליט, ואם הוא חולה, מחלתו תחמיר ואם הוא ייצא מזה, זה מכה טוב מהסולטאן ומתרחק ממנו. ומי שרואה שהוא חתך ים או נהר לצד השני, אז הוא חותך אותם או גבעה ונשלם מזה. ומי שרואה שהוא שותה מים מתוקים מנהר או מגלגל מים, אז הוא יסבול מהעונג לחיות חיים ארוכים, ואם הם מרים או חשוכים, חייו הם בדאגה, פחד או מצוקה וזה נאמר שהוא חולה כמו שהוא שותה, ואם הוא רואה מעט מים בכלי או במקום שבו הוא כלוא, אז הוא נולד, ואם הוא רואה ששפכו עליו מים חמים מהמקום שהוא עושה לא מרגיש, אז הוא כלוא או חולה או סובל מהם או מפחד מהג'ין עד כדי חום שלו ומי שראה אם ​​הוא נופל למים, אז הוא היה נופל למצוקה קשה או סבל, ומי שחושב שהוא נשא מים בקערה, ואם הוא עני, אז הוא קורה לכסף או לרווק שהוא נשוי או נשוי, אשתו או אומה ילדו את אשתו או את עבדתו, ואם הוא רואה שהוא נושא מים בבגד או בתוך מה שהוא מכחיש שהוא נושא בו מים הוא הבל, ומי שרואה הוא שותה מים מספל או מכוס או משהו דומה. אם הוא רווקי, הוא מתחתן, ואם הוא רואה שהוא מרוקן מים לצנצנת או למטמון או לתיק או למשהו אחר, אז הוא מתחתן אישה ומי שרואה שהוא מסיע מים לביתו, אז כל הטוב מונע אליה ומי שרואה כי מים זרמו בביתו או שעיניים פורצות בו, כי זה עיניים בוכות על אדם חולה או להיפרד מהנוסע או אחר, וכל מי שרואה את הערוץ שלו בית או פרדס פועל, אם הוא מודאג, הוא ישוחרר ואם הוא רואה את זה חסום, תורתו חסומה על ידו…

…דברו הוא הארץ לטובה, הוא זכה לטוב בעולם ובדת זו, ומדבריו הארץ במילים המכילות תוכחה, ירא את אלוהים כל יכול, כי כסף אסור . אם הוא רואה ארץ מקופלת על העם, אז יש מוות, או מאבק עם מותם של אנשים ככל שהיה מקופל, או שהם סובלים ממצוקה, בצורת או מצוקה . על האדמה, או אם הוא משיל את ידו מהעפר, אז הוא נעשה עני, ואם היה חולה הוא מת והפך לעפר . ומי שרואה שהוא נעדר בארץ ולא רואה שם חור, אז זה מסע במרדף אחר העולם, הוא ימות במסע ההוא . ומי שרואה שהארץ מקופלת בשבילו, הוא ימות במהירות . וכל מי שראה שהוא עובר מארץ לארץ כדי לחזור ולחזור, הוא הלך סביב אשתו או עוזרת ביתו . ומי שרואה את הארץ בלע אותה ושחרר אותה, ואם הוא רשע, זה עונש בשבילו . ומי שיראה שהאדמה בלעה אותה בלי פירוק, הוא ייסע רחוק . ומי שרואה שהאדמה רעדה ומכה בה ריס, אז זה פורענות שמשפיעה על הארץ ההיא מסמכותה, או שהיא קרה, חום, בצורת או פחד גדול . ומי שרואה שהאדמה התפצלה וצמחה ממנה זחילה ואנשים מדברים, אז הוא יראה משהו שהוא מתפעל ממנו, ואולי זה מעיד על כך שחייו קרובים, ואולי זה היה פסוק כללי גדול שנראה בפני אנשים שיש להתחשב בהם . והאדמה מציינת את העולם לפי מידת רוחבו, גדולתו, צרותו וקטנותו . האדמה הידועה מציינת את העיר בה היא נמצאת, את תושביה ותושביה . ואם הוא רואה כאילו האדמה התפצלה, אז צעיר מגיח ממנה, הופיעה עוינות בקרב בני עמה, ואם יצא זקן, הם היו שמחים ויעברו לפוריות, ואם היא תתפצל ולא יבוא דבר. מתוך זה, ושום דבר לא נכנס לתוכו, אירעה תאונה רעה על הקרקע, ואם יצאו ממנה שבע, זה הצביע על הופעתו של שליט לא צודק. הוא חי וזה ייסור מתמיד באזור זה. אם האדמה תתפצל מצמחייה, אנשיה יזכו לפוריות. אם יראה שהוא חופר את הארץ ואוכל ממנה, הוא ירוויח כסף במרמה, והחפירה היא רמאות . ומי שיקפל את הארץ במו ידיו, הוא יהיה מלך . נאמר : ההתמוטטות נובעת ממורשת הפציעה . ארץ צרה, חיים צרים . ומדבריו הארץ עם טוב, הוא השיג טוב בעולם ובדת, ומדבריו הארץ במילים המכילות תוכחה, ירא אלוהים כל יכול, כי כסף אסור . אם הוא רואה ארץ מקופלת על העם, אז יש מוות, או מאבק עם מותם של אנשים ככל שהיה מקופל, או שהם סובלים ממצוקה, בצורת או מצוקה ….

…הפרשנים אמרו : אם העץ מציין את עבודת בעליו ואת דתו ואת עצמו, הרי שמאמרו מעיד על אופיו, יופיו ובגדיו ואנשיו על שושלתו, אחיו ואמונותיו . לבה מציין את סודותיו ואת מה שהוא מסתיר ממעשיו, קליפתו מעידה על מראהו, עורו וכל מה שמעטר אותו מעבודותיו, ומימיהם מעידים על אמונתו, אדיקותו, ממלכתו וחייו של כל אדם לגורלו ואולי הם סידרו את זה בניגוד להסדר הזה, והזכרתי אותו בים . מי שרואה את עצמו מעל עץ או את רכושו בחלום, או שזה נראה על ידו, אני מסתכל על מצבו ומצב העץ שלו, ואם הוא מת בבית האמת, אני מסתכל על המאפיין של עץ, ואם העץ גדול, יפה וטוב, אז המתים בגן עדן ואולי זה עץ של ברכה וטוב ואם זה עץ מכוער עם קוצים, שחורות ומסריחות, אז זה בייסורים, ואולי זה עץ הזקום שהפך אליו בגלל חוסר האמון שלו או בגלל השחתת הטעם שלו, ואם הוא רואה את המטופל ההוא, הוא עובר לאחד משני העניינים בהתאם לגורלו ולמידת העץ שלו. מבקש נישואין, או אישה לבעל, שאחד מהם השיג בעל על פי מצב העץ ומראהו, אם הוא לא היה ידוע, או על גבי הדפס אודות אופיו, שושלתו ומהותו אם היה ידוע, וכן אם הבעל של כל אחד מהם בחיים ערים היה חולה, אז הסתכלתי באותה תקופה באותה תקופה. אותו עץ שהיה בבעלותו או ראה את עצמו על גבי זה עם הזמן, מים זרמו בו, כך שהמטופל שקט, הבריאות התקדמה בגופו וסימני חיים הופיעו על גופו, ואם הוא בניהולו, אז המטופל הולך לאלוהים הכל יכול והוא הולך לאבק ולהרס . ואם הוא ראה את זה בחנות שלו או במקום מגוריו, אז זה אינדיקציה לרווחתו ולפרנסתו, ואם זה היה בדרישתו, אז הוא הרוויח . אמנם בניהולו, הוא הפסיד והפך לעניים . ואם הוא רואה את זה במסגד, זה מעיד על דתו ותפילותיו . אם זה בניהול הזמן, אז הוא מתעלם מדתו, הוא לא מתפילותיו, ואם זה ברצונו, אז האדם צדיק וחרוץ, עובדיו השלימו את צייתנותו . באשר למי שיש הרבה עצים, הוא עוקב אחר קבוצה של אפוטרופסים שראויים לו, או אמירות, מחוז, פתווה, או מנהיג של מהראב, או מנהיג על ידידותו, קפטן על ספינה, או חנות של יצרן שמתחת לידו, ועל זה וכדומה . לגבי מי שרואה את הקבוצה שלה בבית, זה גברים או נשים, או שניהם נפגשים שם לטוב ולרע, ואם הוא רואה את פירותיה עליו ואנשים אוכלים ממנו, אם פירותיו מעידים על טוב ופרנסה אז זה הוא חג ושולחנות האוכל האלה נמצאים בו, ואם פירותיו לא אוהבים מעיד על צער, אז זו הלוויה הם אוכלים בו אוכל, וכמו כן אם יש אדם חולה בבית, ואם פירותיו אינם ידועים, ואז הסתכלתי, ואם זה היה בבואם של עצים, האוכל שלו היה בשמחה, ואם זה היה בניהולו, זה היה אסון, במיוחד אם היו רמזים להעיר את אחד משני העניינים . באשר למי שרואה עץ שנפל, כורת, נשרף או נשבר על ידי רוח חזקה, הרי הוא גבר או אישה שייגוועו או ייהרגו, וההרס נגזר על ידי מהותה או מיקומה ועל ידי עירנותה מראיותיה, ואם היא בביתו, הסיבה לכך היא גבר או אישה שהם מתים או מבני ביתו, וקרובתו ואחיו, או שבוי דם, מוג'אהיד או מטייל, ואם היא נמצאת במסגד ואז הוא גבר או אישה מפורסמים שנהרגים או מתים מוות מפורסם . אם זה עץ דקל, אז הוא גבר בעל גבריות גבוהה עם סמכות או ידע, או אישה של מלך, או אם שליט, ואם זה עץ זית, אז מלומד, מטיף, א חולף, שליט או רופא, אז בדרך זו הוא חוצה את שאר העצים על פי מידת המהות, התועלת, הנזק, השושלת והאופי שלהם . ומי ראה שהוא נטוע עץ שהיה תלוי, הוא בעט כבוד או מחשבה על עצמו אדם בהתאם ל המהות שלה, משום שאנשים אומרים : אז, אם הוא שתל אותו, אם הוא עשה את זה . כמו כן, אם הוא זורע זרע, אז הוא תולה או לא, אז הם הם, ונטיעת הכרם תזכה לכבוד, ונאמר שמי שראה בחורף גפן בהריון או עץ נחשב לאישה או אדם שכספו נעלם, או שהוא חושב שהם עשירים ….

…מה המושב של האדם והמכונה שלו, אז הוא הרוויח כסף ועבד טובת הנאה, ומי שראה את הדבר הזה מביש או מעוטר, אז הוא חצה אותו. באשר לזכר, הוא ילד, כסף, זיכרון ומוניטין. ומי שרואה שיש לו שני זכרים או יותר, הוא יותר מזה. אם ילד רואה אותו חלש ואני אומר את כוחו, אז זה לא אצל מחמוד, ומי שרואה שהוא התבגר וענק, אז הוא גידול בכוחו, בכספו ובבנו, ומי שרואה שאדם חולם על זיכרונו או מרכין אותו, הוא משיג ממנו תועלת ומי שרואה שמישהו מכה בזיכרונו אין בו טוב לחלוץ ומי שרואה שהזכירה שלו קשורה, הוא מסתיר עדות והוא ראה שמשהו יצא על אזכורו, אז הוא ילד, ואם הוא היה אהוב, הילד היה טוב או שנוא, אז יהיה לו את זה, ומי שראה בניתוח הזיכרון שלו, זו מילה שנאמרת עליו ומי שראה שהוא נימול זה טוב בדת שלו ומי שראה שהזיכרון שלו התפשט והפך לזקוף, אז מתמלא הצורך שהוא חיפש ואמר כמה מהם תנועת הזכר והקמתו מעידה על גידול בכסף, מספר גדול של ילדים, ומי שחושב שהוא גידול, כך שהמקבילה לכך היא אם אין בו כאב…

…אם האימאם ראה שהוא הולך, אז חלק מהאנשים הפשוטים בירכו אותו והוא הלך באוזנו. הוא נפטר פתאום, כשאמר כי שדאד בן עאד, כשהלך לגן העדן שלקח, פגש אותו מלך המוות בצורה של ערווה כלשהי, אז הוא הודה לו באוזן וקפץ את נשמתו ….

…מזג אוויר אם אתה חולם על מזג האוויר, זה מנבא נטיות משתנות במזל . אתה מתקדם מאוד, אבל פתאום אתה תיתקל בספקות ובריסות הכישלון . אם אתה חושב שאתה קורא את דוחות הלשכה למטאורולוגיה, תשנה את מקום מגוריך לאחר הרבה התלבטויות חסרות מנוח, אך שינוי זה יועיל לך . אם אתה רואה רואה מזג אוויר, זה מעיד על מצבים לא נעימים בענייני המשפחה שלך . אם אתה רואה שרואי מזג האוויר מתחננים אליו, זה מנבא מריבות בבית ואכזבה בעסקים ….

…קדחת ארגמן לראות קדחת ארגמנית בחלום מעידה על כך שמחלה מאיימת עליך, או שיש אויב שמאיים עליך ברוע . אם אתה רואה פתאום קרוב משפחה שמת על קדחת ארגמן, המשמעות היא שהמתחרים שלך מנצחים עליך בשיטות המטעות שלהם ….