ומי שרואה שהוא נמצא במקום ששתל או משהו מהצומח או אכל ממנו משהו, אז זה טוב וברכה, ואם הוא עובר ממקום למקום אחר, אז הוא נוסע לחיפוש מזונות ….
חולם על פרשנות של צמח טולסי יבש
(117 פירושים ומשמעויות של חלומות על פרשנות של צמח טולסי יבש)ומי שרואה שמשהו מזה נובט במקום ולא נעלם, אז הוא מקבל עבורו כסף בלי הפרצוף ומוציא אותו במקום ….
ומי שרואה שזקנו הפך אפור משלוש שערות לרובו, הרי שזה גידול בהדרתו, באי-הפגיעות ובכבודו, ואם הוא רואה שהוא נהיה לבן מאוד, אז הוא חלש בכוח, חוסר קדושה, וירידה בכסף ….
באשר לקוצי הצמחים, אין זה ראוי לשבח מבחינת המשפט, ויתכן שחזונותיו היו חוסר מזל ועצב ….
ומי שרואה שהוא הצמיח מסמר נוסף במקום שהוא לא מכחיש, אין בזה שום דבר רע, ואם הוא מכחיש זאת, זה לא מחמוד ….
…באשר לצמח החינה, המשמעות בכך שייכת לנייר, ולא לסורגים, מכיוון שהוא כסף ותועלת, ומוטותיו התבטאו בחזון העצים והעלווה מהם, שהוצגו בפרקו גם בפרק. תשע עשרה ….
ומי שרואה בביתו עץ שגדל ירוק, ובכל פעם שהרוח טלטלה אותו, הוא מתעכב, אז הוא מרים את זכרו ומעלה את ערכו ….
…באשר לסוגי הספרים, הם ספוראדיים, ולכן הספרים שהורדו מציעים את הביטוי שלהם במקומם, כמו גם את הכרכים. באשר למה שאנו מזכירים כאן, הם ספרים בפרט, והם גם על סוגים נפרדים, שכל אחד מהם מגיע בנפרד . באשר לבריתות ולמסורות, הם מתפרשים על פי היבטים, ומי שראה ברית או מסורת והיה ממשפחת המלך הוא השיג או היה כשיר לתפקיד אליו הגיע, ואם הוא נמצא בתפקיד, אז זה מתפרש. בשתי דרכים אם הוא אדם אמין, הרי שהוא גידול וגובה עבורו, ואם הוא מאנשי אי מוסריות, יתפרש על ידי הסרתו ….
פי הטבעת הוא התיק של בעליו, החנות שלו, בית החנות שלו והמושב שלו, ומי שרואה בו משהו שמקשט אותו או מבזה אותו, אז הביטוי שלו בזה ומי שרואה שהוא יוצא מפי הטבעת שלו מה שהוא לא הכרחי או נכנס לתוכו כאילו זה לא טוב בו, ומי שרואה שהוא מריח ריח ריחני ממנו, אז זה שבח וזיכרון יפה ממנו, ואם הוא רואה כנגד זה, הכסף שלו
באשר לקונוס, אם הוא ממתכת, אז הוא מועבר למשרת, ואם הוא מחימר, אז הוא מועבר למשרת במידה שראה אותו. וג'אבר אל-מג'ריבי אמר שהחרוט מועבר בכסף ובחסד, ואם החרוט הוא מעץ, זה מעיד שהוא אסף כסף בטריק ואין לו שום הישרדות ….
…פרופסור אבו סעד, שאלוהים ירחם עליו, אמר : עורו ועורו של האדם הם כיסויו . והחשיכת העור בפרשנות תדגיש את עזיבת הדת…
…באשר ללב, זה מוחו של האדם, שכלו, מוחו ודתו. כל מה שהוא רואה בזה מזיין או שין, אז פירושו בזה וכמה מהם אמרו שאם אדם רואה לב, זה טוב בדתו ובתחושת ההיגיון הטובה, ומי שרואה את ליבו נחטף והולך ממנו מדובר בארבעה היבטים של פחד חמור, טירוף, שחיתות דת והתרחשות אסון. שחור ומכוסה ברעלה, הוא אבוד מהאמת ומחטאים רבים…
באשר לכופתאות, ראייתם מתפרשת בחריצות עד לסוף המבוקש, ורכישת כסף בשפע, שפע, הנאה, חיים ושמחה ….
ומי שחושב שהוא עשה רוח, ואם היה לו משכון, נדר או שבועה, אז הוא זונח את זה וחלקם אמרו שמי שראה שהוא מייצר רוח, אז הם כעסו ודיברו על זה, אם זה היה בקרב עם, אז קרתה בושה ושערוריה, ואם הוא ראה שרוח יוצאת ממנו בקול בלי כוונה, הוא הקל על זה וניצח. בכוונה וברוח, החזון מעיד על אמירה מכוערת…
…הדו-קרב נכלל בהיבטים, כך שמי שרואה שהוא הפך לדו-קרב והיה מלך, אז הוא מציין את הכוח שברשותו ואת האיתנות שלו, ואם המחפש הוא מדען, אז הוא ייחודי בידע, ואם הוא סוחר, הוא מקבל הרבה כסף מהעסק שלו, ואם הוא עני, הפרנסה שלו מספיקה ….
…ונאמר שאדם בא אל הנביא, יהי עליו תפילת אלוהים ושלום, ואמר, שליח אלוהים, הלילה ראיתי את נפשי ואת דעתי התקבצו בצלם בני אדם, אז הוא בא אלי ושתה איתי יין כמו שנהגנו לעשות בג'היליה, כך אמר עליו השלום : המוח מתפרש על ידי חלוקת העולם, והנפש מתפרשת על ידי חלוקת העולם הבא ….
…באשר לשולחן, זה מתפרש בדרכים שאמר אל-קירמני, מי שראה שהוא אוכל לשולחן, אז הוא ירוויח טוב ופרנסה על אמירתו, אלוהים אדירים, אלוהים שלח אלינו שולחן משמים יהווה עבורנו חג הפסוק, ואולי השולחן היה שדה למלחמה, מפגש ואכילה מעליו, סכסוך בידיים, כל הסובלים את עצמו ועובדים בחיי נפשו ….
…באשר לכתיבה, היא מתפרשת על ידי הדרך בה המדינה הולכת ומפיגה את הצורך, ומי שחושב שהוא כותב וההשפעה של כתיבתו לא מופיע. אם הוא מעסיק, אז הוא מפוטר, במיוחד אם לכתיבה יש ציון ….
…באשר לכל סוג בשר שאוכלים את הבשר שלו, כל אחד מהם הוצג בפרק שלו ובפרשנותו, אך אני מזכיר את הסוגים הללו בגלל השוני בהם והרלוונטיות שלהם. באשר למה שהעוברים ושבים הזכירו, המעשיר את הפרט של כל חיה ואת מינה, ונאמר שכל בשר החי הוא משביעיות של מפלצות ועופות טרף, הם נמסרים בכסף אסור על ידי המלכים ….
…באשר לכבד, זה כסף, ידע וילד, ומי שרואה את מה שמקשט אותו או מבזה אותו מיוחס למה שהוא הזכיר, ומי שרואה שהוא אוכל מהכבד של כל מה שהיה, אז זה מקבל כֶּסֶף. אם הוא מבושל, אז זה מותר, ואם לא, אז לא אוהבים אותו….
באשר למרתון, זה מתפרש באופן שאבו סייד, המטיף, הברטון, אמר שהוא מפרש את רצינות האדם ….
…ומי שרואה שהוא נתן לאשתו חרב בכיסויו, הוא בא אליו עם בת, ומי שרואה שהיא נתנה לו גם כן, הביטוי שלו הוא מקבילו, וחזון חרב העץ מעיד על ילד צבוע שהוא לא צייתני, ואם הוא היה מעופרת, הוא היה מפוצץ, ואם זה היה אפס הוא היה עשיר ואם זה היה מברזל הוא היה אמיץ ….
באשר למחתה, זה מתפרש על ידי המשרת והמשרת ממנו הוא מרחם על בעליו ואנשים משבחים אותם, כך שכל מה שהוא רואה בו מזיין או שין הוא יחזור אליהם, ואם זה ממתכת , הם קשורים למתכת המסוימת הזו ….
…מעוף של אישה או מאהב בחלום על חיפושי אחר אהבה אינו חיובי . עבור נשים נשואות, הדבר מעיד על כך שתופס תפקיד שלא מגיע לך, ואם אינך מתקן את השיטות שלך או את השיטה שלך, המוניטין שלך יהיה על סף פגיעה . עבור נשים לא נשואות, הדבר מנבא אכזבה באהבה ובכנות של גברים . אם אתה חולם שאהובתך ברחה עם אדם אחר, זה מעיד שהיא לא כנה או נאמנה . אם חלמת שאחד מחבריך ברח עם אחד שאתה לא מסכים איתו, אז זה מעיד שבקרוב תשמע שהם נכנסו לנישואין מתועבים ….
…אם הוא רואה כאילו השיער בצד שמאל של ראשו התפשט, הוא מציין שהוא סובל מזכרים ומקרוביו ….
ומי שרואה שסולטנה נתנה לו ראש אריה, אז הוא מציין שהסולטנות האצילה אותו אליו אם הוא מתאים לכך, או שהוא ממונה עליו ….
…חלב של כוס מעיד על סכסוכים ומלחמה, ואולי מעיד על חולשה ומחלה ….
זה מתפרש בתשעה היבטים כמו הסתרה, תועלת, כסף, לבוש, כבוד, יוקרה, דת, טוב וציווי טוב ….
והגלגל מסתובב על פניו, ומי שרואה שהוא נוהג על גלגל בזמן שהוא רץ איתו, זה מעיד על השגת כבוד וגובה ….
…חלב חזיר מעיד על הבלבול וחוסר הדעת שלו ועשוי להצביע על צריכת כסף אסור ועשוי להצביע על התרחשות מצוקה וחוסר מזל ….
ומי שראה את עומר, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אבן סירין אמר שהוא יהיה בעל התנהלות טובה, ונאמר שהוא יהיה ארוך טווח וסגולה באמירת האמת יעילה לטוב, כוזב כוזב, ואולי ברכה עקיפת הבית הישן ….
וחלב הצבוע מעיד על בגידת ילדיו איתו ….