…ומי שרואה ששתל עץ בביתו, והוא מגדל עליו פרי, אז זה מתפרש על ידי נישואי תערובת עם אדם שאופיו ואופיו יהיו כמו פרי אותו עץ בטעמו ובריחו ….
חולם על פרי רקוב
(40 פירושים ומשמעויות של חלומות על פרי רקוב)…פרי חולם לראות פרי בשל בין העלים הירוקים שלו, בדרך כלל עתיד מזהיר לחולם . פירות מחוספסים מסמנים מאמצים מאוכזבים או פעולה ממהרת . אם בחורה חלמה שהיא אוכלת פירות גולמיים, זה אומר ירידתה ואובדן ירושה . אכילת פירות היא לרוב לא טובה . אם אתה קונה או מוכר פירות זה אומר הרבה עבודה אבל פחות כסף . אם אתם רואים או אוכלים פירות בשלים, משמעות הדבר היא עושר קנאה ספציפי והנאה ….
…אבן סירין אמר שאם הוא ראה שיש לו חורשה עם עצי פרי והוא אכל מהם, זה מצביע על כך שהוא יתחתן עם אישה שיש לה כסף ותקבל תועלת ממנה ….
…ומי שרואה פרי מחוץ לזמנו או אכל ממנו, אז זה מעיד על היעדר כספו, ואם יש מה לשבח בחזון, זה לא פוגע בו ….
…ודניאל אמר שכל פרי שאתה רואה מתוזמן ונאכל ממנו, כי זה מצביע על כך שיש כסף ותועלת מלבד מה שנראה שמתאים למצב רוחו ….
באשר לדם מקולקל : זה מעיד על מחלה אצל כל האנשים, בדרך כלל . אם הדם הוא קצת כמו נשיפה, זה מעיד על הבית והקרבה, ועל השגת הרוע, ואז תיפטרו ממנו . נאמר כי הקאת דם היא תשובה מחטא או כסף אסור, וזה מוביל לאמון בצווארו . באשר למתן שתן : בפרשנות זה כסף אסור, ולכן מי שרואה כאילו השתין במקום לא ידוע, יתחתן עם אישה במקום ההוא, ויטיל בה את זרעו בנישואי תערובת עם אנשי המקום ההוא או שכנו, ונאמר שהוא נראה כאילו הוא משתין, ואז הוא מוציא מזונות השייכים לו, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ומה שהוצאת במשהו הוא מצליח לו, והוא הטוב ביותר בעתיד . אם הוא ראה שהוא נמצא בבאר, אז הוא מוציא מהשתכרות כסף מותר . אם הוא רואה כאילו הוא נשחק על סחורה, הרי שהוא טמא על אותה סחורה, ואם הוא נשחק בגומחה, אז נולד לו ילד מלומד ….
אל-קווארירי, חזונו בחלום מעיד על טהרת החיים וטהרת הבורות ועל הופעתם של סודות . אולי החזון שלו הצביע על המאהב שהיה שייך למבצע ….
…הפרי, אם הפרי נראה בחלום והוא מתוק, מעיד על פרנסה, תועלת וידע שימושי, והפירות החמצמצים לכל מי שמסכים לאכול אותו זה גם כן, ולמי שלא מסכים איתו, זה כסף אסור וגידול במחלתו, ומה שלא מסתיים בפירות מעיד על אכילתו ועל החזקתו של דת או על שכיחותן של נשים וגברים שאינם מוסלמים עבדים או טיפשים של אלה . והפרי המסולף מקיים עייפות, והפרי המאודה אינו חשוד מעט או ללא חשש, או שלא נשמר מזכת . והפרי שאין בו גבעולים או קליפה מעיד על קלות הדברים והפרנסה החוקית שאינה נגועה בשום דבר . אם הפרי נמצא בעונתו ובשלותו, הרי שזה טוב דחוף, ואם הוא לא בעונתו אז התועלת שלו לאחר זמן מה, או שהוא עדות לפרנסה . ואכילה במועד שאינו זמנה היא הקלה שהחמיצה טוב וקלות קושי, וחקירה של מה חוששים ללכת . וכל פרי משולב הוא סימן להכרות ומפגש ולהיפך . כל פרי מוזר הוא סימן לארצו . הפירות הם בעלים, ילדים, חוזי כסף, חנויות, מדע, רכוש, יצירות טובות, משפחה, קרובי משפחה, יחידים, או תרופה למחלות של מי שמחזיק בהם, והם עשויים לציין איזה משקה עשוי מהם . כמו כן המשמום מציין את מים או שומן . ומי שקוטף משהו מעץ שאינו פרי, אז הוא נשאר בעניין שאינו מותר לו, או שהוא מחפש דבר שאינו חייב עבורו . וקטיף הפרי משורשי העץ הוא עדות למריבה עם אדם מכובד, ומי שרואה שהוא קטף פירות שונים מהעצים, זה משפיע על הידע והפסיקה של גברים שיש להם עמדות בידע ויוקרה . אם היה בוחר את זה בזמן שישב, תהיה לו פרנסה בלי עבודה קשה . ומי שראה עץ פורה בחורף והוא מצא חן בעיניו, אז הוא היה אדם שנאלץ, והניח שיש לו כסף, ואם הוא יבחר ממנו משהו, הכסף שלו ילך לאותו האיש כמו הוא בחר אותו . הפירות הם עושר וכבוד, כך שמי שרואה שהוא קוצר מעץ מחובר שאינו פריו, אז הוא מציין גיס צדיק, או שותף לו שהוא טוב . וכל פרי שהיה בהרים שלא היה בבעלותו, זה ידע, פרנסה וכישרונות מאלוהים אדירים, ולאף אחד אין טובה לכך ….
…ומי שרואה שהוא נתן אגוזים או שקדים, הוא יכה כסף עד כדי כך, והרימון הוא אדם גדול ומכובד שהופרה, והתאנה היא כסף בהווה שאינו משקר, ושום דבר מ ניתן לתקן את הפירות, ועץ הזית הוא איש מבורך. אם זה מתוק, או סכום כסף, או ילד שפוקד אותו, או שעדיף לבן, אולי זו אישה, מי שרואה שהוא בעל רימון ואכל ממנה, אז הוא חייב להיות עבד ילדה. את החזקה שלו, הוא מקבל מאותה מרץ ככל שהיה ברשותו, ונאמר שמי שראה שהוא הכה הרבה תפוחים, הוא הכה כסף לפי מה שראה ממספרו, ומי ראה שיש לו הכה תפוח שהריח, ואז יש לו בן שמריח אותו, ובבננות יש כסף לבעל העולם הזה וחוב לבעל החוב והרבה כסף וחוב זה שווה ערך לבננות ואם זה הוא עץ אחד, שניים או שלושה, הם הרבה ילדים, והכרם הוא אדם נדיב. אם הוא רואה שהוא מלך הכרם, אז הוא נמצא עם אדם נדיב, ונאמר שמי שראה שהוא נטע כרם, אז הוא ייפגע בפאר והנאה, והענבים הלבנים בו הזמן הוא הרעננות והטוב של העולם ובפרט לזמנו הוא יקבל כסף לפני הזמן שהוא התחנן אליו בזה ואולי זה מה שאין אסור, צימוקים בכל עת, כסף בכל מקרה, ואכילת פרי צהוב בחלום, כמו חבושים, אגסים, אפרסקים, רטובים, אבטיח וכדומה היא מחלה, ומה שהיה ירוק ממנו אינו מחלה, וכל חומצה של הפירות היא דאגה ועצב למעט כי לימון, תפוחים ואשחר, וכל פרי מתוק מלבד מה שהוזכר לעיל הוא מזונות וכסף וטוב, ומי שרואה שלעץ גדול יש הרבה לסחוב אותו עם שפע השיניים שלו, הוא יסבול מכוח מסמר, וחייו יתארכו. מי שרואה שהוא קוטף את הפירות משורשי העצים, הוא רב עם אדם מכובד ומנצח במריבה שלו, ומי שרואה שהוא על עץ גבוה, הוא נצמד לאיש ענק או בורח ממה שהוא חושש ומתריע. אם הוא בפרישה, אז הוא מתחתן עם אישה ומי שרואה שהוא נפל מעץ או נפל ממנו, שום דבר בינו לא הושלם. ובין מי שמתכוון להיקשר אליו לבין מי שרואה שהוא נפל מעץ ומת, אז הוא נספה ביד של זקן, ואם זה נשבר על ידו, אותו אדם מת. ומי שרואה שיש לו מספר עצים, אחר כך הוא עוקב אחר קבוצה במצב של מנהיגות, כבוד, מנהיגות, וכדומה, ומי שרואה עץ לא ידוע, עירום מנייר, הוא ייפגע מצער וצער. ומי שרואה עץ גדול ונבול משום שאין טוב בביתו ומי שרואה בביתו עץ שגדל ומתארך, אז זכרונו עולה והמוניטין שלו עולה, ואם הוא רואה שיש לו עץ שיש לו פרי ואין לו נייר, אז לבעליו יש דת למעט נימוסים טובים, ואם יש לו נייר ואין לו פרי, אז בעליו הוא של נימוסים טובים ואין לו דת. עץ נעקר, כורת או קמל, ואז הוא חולה קשה או מת ועשוי להצביע על מות חלק ממשפחתו במקומו. אם העץ מיועד למישהו אחר, אז אדם נופל מפרנסתו או הורג אותו, וכל מי שרואה בביתו או מחוצה לו או בביתו התחתון או הגבוה יותר בו צמחים סוגים של עצים ושני הרוחות בו הבית הוא אסון שבו נשים מתכנסות לבכות וצער, ומי שרואה שהוא אוכל מסטיק מעצים, הוא אוכל קשר של כסף של גבר כמו מסטיק…
…מי שרואה עץ בעל מהות לא ידועה בבית, אז אש תתאסף שם או שיהיה בית אש, כי אלוהים אדירים אומר : ~הוא עשה לך את העץ הירוק כאש .~ אולי העץ היה בבית או בשוק, מריבה בין אנשים, אם העץ לא היה ידוע, כי אלוהים אדירים אמר : ~הם ישפוטו אותך באילו עצים הם ביניהם .~ באשר לעצי עצם שאינם מניבים פרי, כמו ברוש וקטיפה, הם גברים ענקיים וקשוחים שאין להם טוב, ולאף אחד מהעצים אין רוח טובה, ולכן ההלל לאדם שמיוחס לו אותו עץ הוא כמו לרוח של אותו עץ ולכל עץ יש פרי, ולכן האדם המיוחס לו הוא פורה ככל שהוא נושא פרי, הוא מזרז את תפיסתו ואת היתרונות שלו . העצים שיש להם קוצים הם איש קשה, ומי שלוקח מים מעץ ירוויח כסף מאדם המיוחס לסוג אותו עץ, ומי שרואה שהוא נטע עצים בגינה שלו, יש לו ילדים שנולדו אותו, שגילאיו ארוכים וקצרים כמו גילם של אותם עצים, ואם הוא רואה עצים מנבטים ודרכם שתי רוחות נושבות, שכן הם גברים שנכנסים למקום ההוא כדי לבכות, לדאוג ולצער ….
…זה נמצא בחלום על פנים שונות, שכן לחם לבן מעיד על פרנסה טובה ורווחה . ולחם שחור מעיד על מצוקה בחיים, ונאמר : כל כיכר מציינת חוזה כסף, שהוא אלף, מאה או עשרה בהתאם למעמד הרואה ומה מתאים לו . ולחם מר הוא לחם מר . לחם מתוק יקר יותר אם הוא כמו דבש או סוכר . וכל מי שאוכל לחם בצואה, הוא אוכל דבש בשעווה שלו . הלחם המשובח ביותר הוא התנור הבוגר . זה מעיד על האיסלאם מכיוון שהוא עמוד התווך של הדת, עוצמת הנפש וחיי הנפש, והוא עשוי להתייחס לחיים ולכסף שהם עוצמת הנפש . הכיכר עשויה להצביע על תוכחה ועל הנושא, ואולי האם המטפלת שאיתה צלאח א-דין ושמירת האישה, והלחם המטוהר ממנו מעיד על חיים טהורים, ידע טהור ועל האישה הלבנה והיפה . מי שרואה שהוא מפריד לחם בין אנשים לחלשים והוא תלמיד ידע, אז הוא ישיג מהידע את מה שהוא צריך, ואם הוא מטיף, אלה הטפותיו ומצוותיו, אלא אם כן האנשים שלקחו את צדקתו ממנו מעליו, וצדקה היא עפר העם . ומי שרואה אדם מת נותן לו לחם, כי זה כסף או פרנסה שבאים אליו מיד של מישהו אחר . ומי שרואה לחם על העננים, על הגגות או על צמרות הדקלים, אז הוא רותח, וכך גם כל המכירות והאוכל . אם רואים אותו כאילו הוא נרמס על הקרקע, אז זה שגשוג גדול שמוביל לאומללות . מי שרואה אדם מת לוקח לו כיכר לחם, או שהוא רואה אותו נופל ממנו באש, או בשטח פתוח, או בזפת, והוא בטל, אז הוא כפירה אליה הוא נקרא, ו פיתוי שאנשים נופלים אליו, ולכן הכיכר היא חובו, ואם הייתה לו אישה חולה, היא נספתה, ואם היא הייתה חלשה בחובות, היא מושחתת . ומי שרואה שהוא אופה לחם אז הוא מבקש לבקש קצבה לבקש גמלה קבועה. אם לחם מגיע במהירות למדינה ומקבל כסף בידו . ואמירתך היא כיכר אחת של פוריות, ברכה ופרנסה, ואחרים ביקשו זאת . ואם היה רואה כיכרות רבות מבלי לאכול אותן, היה מוצא את אחינו . אם יש לו כיכר שעורה, זו פרנסה מטרידה, ואם הוא רואה כיכר קרום, הוא מדלל את פרנסתו, ואם נותנים לו חתיכת לחם והוא אוכל אותה, זה מעיד על כך שחייו בחוץ חייו פג. אם הוא לוקח חתיכה, אז גבר הוא חמדן . ולארג'ף לאישה רווקה . לחם נקי ובשל של הסולטאן הוא הצדק וההגינות שלו, והיצרן יש עצות להכנתו . לחם תירס וחומוס הם צמודים ויקרים . ואם הוא ראה לחם על הזבל, זה זול . ולחם רחב הוא לחם רחב וחיים ארוכים . ולחם מעיד על דאגות חסרת דאגה . ולחם שעורה למי שלא נוהג לאכול אותו הוא צר ויקר, כי אוכלים אותו במחירים גבוהים . ולחם חם הוא צביעות ופרנסה בזה החשד, כי האש נשארת בו . ומי שרואה כיכר תלויה במצחו, זה העוני והצורך שלו . והלחם המכוסה בבגדים הוא כסף רב, שאינו מיטיב עם הבעלים ואינו משלם עליו זקאת . לחם בייגל צר בפנסיון לאכילה מכיוון שהוא נאפה רק על ידי נזקקים . ומי שרואה כאילו הוא אוכל לחם בלי לאכול, הוא יחלה לבד וימות לבד . ולחם שאינו מבושל מעיד על חום גבוה . והלחם המדבר לעניים הוא חולה והחמיץ את מה שהם קיוו לו : נאמר : זה מעיד על הילד . אכילת לחם פלאפי היא פרנסה, ונאמר : מעדן הלחם הוא קצר מועד או מעט רווח . ומי שרואה שיש לו שני שבבים ביד, הוא אוכל מזה ומכאן, ואז הוא מצטרף לשתי האחיות . והכיכר זכתה הרבה . עוגות וחרקים בריאים לגוף . לחם רקוב זול יותר, ואם יש לו כנפיים, הוא רותח . ולחם שבור, פוריות, רוחב ורווח נעים . וכיכר אשתו או בנו או בערך שלם או דרהם . והחלק היבש של הלחם מעיד על הצורך כעובר . עוגה היא מסע, וכניסתה למי שאינו מסוגל לאכול אותה היא עדות לדאגה, מר ומצוקה . והרוך הוא מסע, והוא עשוי להצביע על קלות הקשה, ורכותו היא תהילה, והכל רע . ולחם רקוב הוא שחיתות בדת, כפירה מהאיסלאם ושחיתות במצבה של האישה . השברים השונים מעידים על רווחים מצדקה או צביעות . ועיסת הלחם היא ידע שימושי וכנות בדיבור ובמעשה . הקליפות הן צביעות, חנופה וצביעות ….
…בננות : באשר לבננות, למחפש העולם הזה יש פרנסה שהוא מקבל בהתאם לטיפוחו, ולמי שמחפש בו דת על פי רצונו יש כוח בפולחן שלו . בננות העץ מעידות על אדם עשיר שמאמין בנימוסים טובים, והצמח שלו הוא עדות ללידתו של בן, אלוהים אדירים אמר : ~ צמח הטלה ~ , בננה, לא פוגעת בו, צבע וחומציות ולא בטרם עת, סכום כולל של כסף. . העץ שלו הוא אחד העצים הנדיבים ביותר, ועליו הם הנייר הכי טוב ורחב, והפרשנות לכך טובה לאדם שאליו מיוחס העץ שלו . וכל פרי מתוק פרט למה שתואר, שצבעו צהבהב או שהוא חמצמץ, לא מומש בזמנו הידוע, כי הוא פרנסה, כסף וטוב . הישרדותו ארוכה כל עוד פרי זה נשאר עם הפירות, וקלילות אספקתו וזירוז הופעתו ויתרונו לאנשיו, למעט ענבים שחורים ותאנים, כי ממילא אין בהם טוב . ומי שחושב שהוא הכה משהו מהפרי, אז אין שום דבר רע בזה בזמנו אם הוא מכיל את הרצוי מסוגי הטוב המתוארים, כגון פרנסה, דת וידע . אם המצפון שלו הוא שהפירות האלה הם בין פירות גן העדן, אז זה מדע ודת שהם מעל לכל ספק. אחרת, על פי מה שתואר העץ המכובד, איש שפע . ומי שנקטף מעץ בישיבה, זה כסף שפוקד אותו ללא עבודה קשה או עייפות . דברו, העץ, היה מה שהוא הסכים איתו, ומה שנאמר עליו היה עניין מופלא שאנשים התפלאו ממנו . נאמר כי העץ הוא אישה, אם יש לה משהו הדומה לאישה, ואישה זו צריכה להיות אם של מלך, אישה, בת של מלך או משרתת של מלך ….
…תאריכים : כסף מותר לפי מידת זעירותו ושפעו, ומי שקוטף פרי מעץ שאינו פריו, אז הוא עובד למשהו אסור, או שהוא מחפש דבר שלא ניתן לענות עליו, או שואב שכר טרחה לא הוגן . וקטיף הפירות מהעץ מעיד על כך שלמדען הוענק דגל, וקטיף אותו משורש העץ הוא מריבה עם אדם . ונאמר כי פירות לעניים הם עושר, ולעשירים סכום כסף נוסף, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ופירות ואב כמשהו בשבילך ועבור בעלי החיים שלך .~ ולמי שפוחד יש ביטחון. אלוהים אדירים אמר : ~ הם קוראים לזה לכל פרי .~ נאמר שלפירות רטובים אין מזון, כי הם מתקלקלים במהירות . והאדמה נותרה פרנסה רבה . ומי שרואה כאילו מפזרים עליו פירות, הוא ידוע בטוב ובטוב . ומי שרואה את זה כאילו הוא נקטף מעץ מחובר ללא פריו, חזונותיו מעידים על חתן צדיק ובן זוג טוב . ומי שרואה עץ פורה בחורף ומאשר זאת, אז הוא צריך אדם שחושב שהוא עשיר, ואם הוא לא יקצור שום דבר מפירותיו, הוא יימלט ממנו באותה מידה, ואם הוא יקצור ממנו אז הוא מוציא על כך כמה כסף שהוא הרוויח ….
…נדיבות וענבים : נדיבות מעידה על נשים משום שהיא כמו הגן על שתייתו ונשיאתו והנאת טעמו, במיוחד מכיוון שהסוכר הנרקוטי של הגוף מגיע ממנו, וזה כמו קהות יחסי מין עם המיץ. בו, וזה מעיד על נישואים כי זה כמו הזרע . ואולי האיש הנדיב ציין את הסוס המועיל בגלל שפע היתרונות של ענבים, שכן הוא כמו השליט, העולם והסוס בכסף, אז מי שיש לו כרם כפי שאנחנו מתארים אותו, יתחתן עם אישה אם הוא פרישות, או שהוא מסוגל לאדם נדיב, ואז הוא מסתכל על ההשלכות שלו ומה יקרה לו בזמן הנדיבות בהשתתפות ובניהול. זה היה בפרק הזמן והאישה הייתה חולה ונספתה ממחלתה, ואם היא בהריון היא הגיעה אל שפחה, ואם קיווה לשחרור, קשר או כסף משליט או לידיים. של שליט או שליט או אישה כמו אם, אחות ואישה, זה אסור והוא לא מסוגל, גם אם חוזה הנישואין שלה לא היה עליו להגיע לאשתו אליו, ואם הוא אמיד, אז הוא עני, ואם הוא מבוקש וצביעות בשוקו ובתעשייה שלו, הוא מתורץ ועומד, ואם זה בא בזמן ובקיץ, העניין נגדו וכל זה תקף . ענבים שחורים בזמנם הם מחלה ופחד, והם עשויים להיות שוטים לאלו המחזיקים בהם על פי מספר האהבה, והוא אינו מרוויח משחור צבעו עם פגיעה בחומרו . ענבים לבנים בזמנו הם המיץ והטוב של העולם, ולעיתים הוא יקבל כסף לפני הזמן לו קיווה . ומי שרואה שהוא סוחט כרם, קח את המיץ והשאיר את מה שנשאר, שזה שהמלך צריך להשתלט על מלך המיץ בכוח . כמו כן, מיץ קנים ודברים אחרים, מכיוון שמיץ ויתרונותיו גוברים על מה שאינו מה שיש בו ממה שאינו נוגע באש, למעט מה שנבדל במהותו . נאמר שמי שהרים צרור ענבים קיבל מאשתו סכום כסף, ונאמר שהכסף הוא 1,000 דראם . ונאמר שענבים שחורים הם כסף שלא נשאר, ואם הם רואים אותם נושרים מגפנם, קר מאוד ופחד . כמה מהפרשנים אמרו : ענבים שחורים אינם אוהבים, כי אלוהים אדירים אומר : ~ סוכר ואוכל טוב .~ זכריה, עליו השלום, נהג למצוא אותו עם מרי, מכיוון שהוא לא שנא ורוב המביעים שנאו אותו . נאמר שהוא היה ליד בנו של אבי כשאביו קרא לו, והוא היה בצבע לבן, אז כשהצבע התחלף, הענבים סביבו התחלפו, ומקור השחור הוא זה . ומה שהיה פרי לא נחתך בכל החלקים, ואין לו זמן ואין חומר שמקלקל אותו, זה טוב כמו תמרים וצימוקים, וכל מה שנמצא בזמנו והוצא להורג בזמן אחרים, זה טוב בתקופתו למעט מה שיש לו שם שנוא או חדשות מכוערות, ובפרט לזמנו הוא בסופו של דבר שנוא . כל מה שמקורו מעיד על התועבה הוא ברצונו ובמצוקתו, ולעיתים הוא הוכה או חולה, כמו השניים . מכיוון שאדם, עליו השלום, פחד מעלים שלו והאשים אותו בעץ שלו, והוא היה מודאג והתחרט, אז זה היה הכרחי בכל עת, וגם העץ והנייר שלו נדרשו . כל מה שצבעו היה צהוב היה מחלה, כמו חבוש, עוזרד ואבטיח, שנזקיו מחוץ לחייו, ומלבד דאגות וצער מצהיבים . אם היה חמוץ, הוכה עם השוטים כדי לאכול אותו, במיוחד אם זה היה מספר, כי פרי השוט בסוף . והעצים שהם שורש הפרי הם מקל יבש . ומה היה שם בגזירת התועלת שלו, נשא את פרשנותו לניסוחו אם זה היה חזק יותר ממשמעויותיו, כגון חבוש ירוק בזמנים אחרים עייף, וצהוב הוא מחלה . ואפרסקים ירוקים : הכאב שלהם או של אח, ומחלה צהובה . ושיזף השיניים : בזמנו הוא מונה על ידי החברה או האגף, והירוק בשונה מזמנו הוא חוסר מזל ותאונות שפוקדות אותו, וליובש שלו בכל עת יש פרח כחול, והעץ שלו הוא איש בעל מוח שלם ופנים טובים, ונאמר אדם מכובד שהוא איש של הנאה, גאווה וסולטנות ….
…אל-קירמני אמר: ~מי שראה שהוא אוכל חרוב עם משהו אחר, אין בו שום דבר רע, וכל פרי צהוב חולה למעט בננות וסובין, וכל פרי ירוק, אדום, שחור או לבן הוא פרנסה. הוא נטה לצהוב, ואולי ראה פירות יער או אוכל אותם אם זה מתוק, בין אם זה בתקופתו ובין אם בזמן אחר, הצביע על כך שהוא ירוויח פרנסה, ואם זה היה חמוץ, זה צער ….
…הכבד הוא מושא אומץ בחלום . מי שרואה שהוא כבד גדול, אז הוא רחום ואמיץ . ומי שרואה שהכבד שלו נפצע, נראה לו כסף קבור . הכבד הוא אתר הכעסים והרחמים . מי שיסתכל בכבד שלו ויראה את פניו בתוכו, הוא ימות . ומי שרואה שהוא אוכל כבד של אדם, אז הוא מכה בכסף שנחסך ואוכל אותו . אם מדובר בכבדים רבים, הרי שהם אוצרות שנפתחים בפניו, כמו גם כבדי כבשים, פרות וכו ' . הכבד מעיד על ילדים וחיים . אם היה לו שומן בכבד, זה כסף מנשים, ומי שאוכל כבד מקבל כוח ונהנה מבנו . ומי שרואה את הכבד שלו כואב, הוא פגע בבנו או במאהבו או שיש להם את זה . והכיב בכבד רקוב . ומי שחתך את כבדו מת . הכבד הוא המלך וטבח הנסיך . אולי יציאת הכבד מהחלל מעידה על עוול, לא בפני מחמוד . הכבד הוא בטל כסף . ומי שרואה שהוא אוכל את הכבד שלו, אז הוא מכה כסף ואוכל אותו, או אוכל מכספי בנו ….
…בגדים שזורים בזהב וכסף : סלאח בדת ובעולם והשגת מוות . ומי שחושב שהוא הבעלים של בגד משי או סטראק או חובש אותו ככתר או כזר אודם, אז הוא אדוק, דתי, כובש, ובכל זאת משיג את נשיאותו . ואבן סירין בא לאיש ואמר : ראיתי כאילו קניתי ברוקדה מקופלת ופרשתי אותה, והיה רקוב באמצע, והוא אמר לו : קנית שפחה אנדלוסית? הוא אמר : כן . הוא אמר : האם עשית אוניברסיטה? הוא אמר : לא, כי עדיין לא ריפאתי אותה . הוא אמר : אל תעשה את זה, כי היא מחילה . ואז האיש הלך וראה לה את הנשים, אם נחסכה ממנה . אדם ראה שהוא לובש ברוקדה, ולכן שאל אקספרסיבי ואמר : משרתת תתחתן עם בתולה יפהפייה בעלת ערך שווה ….
…באשר לאוכל מסריח, מי שרואה שהוא אוכל אוכל רקוב ודוחף לידיו אוכל טוב, אז זה בא אסור ומשאיר נשים מותרות ועשוי להיות שבח מכוער ….
…מתקני בית : מטבח : כיריים . אל-מובארז : אישה, אם היא מרווחת, נקייה וללא ריח ברור, אז אשתו היא מטופחת, נקייה, טובה, צייתנית ופחות מסריחה, בנויה היטב . ואם הוא צר ומלא תירוץ, ובעליו לא יכול למצוא מקום לשבת בו, הרי זה לא צייתני . אם הוא מריח רקוב, הוא איטי ומפורסם בסלט . ועומק הניהול והמבוסס שלה בענייניו . ואם היה מסתכל עליה וראה בה דם, אז אשתו הייתה באה כשהיא מסתתרת למחזור, ואם הוא רואה אותה מלאת היטב, עליו לנהל את זה ולמנוע ממנה לבזבז הרבה עבור האיש מחשש בזבזנות, ואם הוא רואה בידו עץ הוא נע איתו בבאר, אז בביתו יש אישה גרושה . אם הבאר מלאה, הוא לא חושש מיד, כי אשתו בהריון . ומי שרואה שמכניסים אותו למנוחה, הוא זומם איתו, ואם הדלת שלו נסגרת עליו, הוא ימות . זה הוזכר בתחילת הפרק על אל-קוניף ואל-מובארז שמספיק ….
…זה בחיים פרנסה קלה ללא עייפות . אם הרימון מתוק, אז זה כסף כולל . והרימון עשוי להתייחס לאישה, וייתכן שזה היה כדור גדול . והרימון הוא כסף וילד . הרימון מתפרש כאלף דירהם, מאה או עשר, לפי המקרה של בעל החזון . הרימון עבר לסולטאן במדינה, ולכן שבר אותו, כבש את העיר, קילף את חומה ואנשיה אהבו אותה, וכספה משמן אותה . ומי שיאכל את קליפות הרימון בשנתו יהיה נקי ממחלתו . את הרימון מוסבר על ידי הקופסה הסגורה . אולי היא ציינה את בית הדבורים . אם האהבה לרימון היא לבנה, זה מציין את הדירה, ואם האדום מציין את הדינרים . אם רימון נחצה עם אישה, אז זה יופי, ואם זה נכון, זה בתול, ואם הוא נשבר, זה בתולה, ורימון רקוב היא אישה צנועה, וחמוץ רימון הוא כסף אסור, ונאמר : זה דאגה ומצוקה . מי שמוכר רימון הוא אדם שבחר בעולם הזה על פני העולם הבא . הרימון המעורפל, שלא ידוע שהוא מתוק או חמוץ, הוא כמו מתוק . עץ הרימון הוא איש דתי ויוקרתי, וקוציו מונעים ממנו חטא וחוסר מוסריות. אם הוא היה סולטן, הוא הביס את הסולטנים, ואם הוא היה סוחר, המסחר שלו גדל . חיתוך עץ הרימון מעיד על כריתת הרחם, ואולי עץ הרימון מעיד על בהלה . ונאמר : רימון מתוק הוא פרנסה מותרת עם עייפות, וחמיצותו היא מצוקתם ….
…אקסהומציה היא בחלום מסמלת את חדירת העניינים והפסיקה לאדוניהם, אלא אם כן הוא חופר את מה שאוכלים, אז הוא מציג בצורה שגויה את מה שאלוהים הכל יכול . ומי שיראה שהוא הוציא את קברו של אדם ידוע מת, הוא יחפש את דרכו של אותו מת בעולם הזה, בין אם הוא תלמיד חכם ובין אם הוא עשיר, והוא ישיג ממנו באותה מידה . וחופר הקברים מבקש מבוקש סמוי . אם הוא חישף את קברו של משפטן, הוא גילה את משנתו והחיות את מה שנלמד על ידיעותיו . אם נחפור כופר או כפירה, הוא נוהג על פי תורת ההנחיה, או שהוא מתמודד עם כסף אסור בהונאה ובונאה . אם החפירה מובילה לפגר רקוב או לתירוץ, הדבר מעיד על שחיתות ….
…ומי שרואה שיש לו אגוז בידו בזמן שהוא נצמד אליו, אז זה מעיד על הקונפליקט, ואם לב האגוז רקוב, זה אסור ….
באשר לשממית, זה אדם רקוב שמקלקל בין העם, ומי שרואה שהוא גרם שממית, אז הוא פוגע גם באדם, ומי שרואה שהוא אוכל בשר ושממית, הוא יעקוב אחר האדם ו לישון איתו
…ומי שרואה שהוא משקה משהו מצמח במי באר, אז הוא יקבל כסף ויתחתן עם זה, או שזה קל, ואם משהו או פרי יגדל איתו, זה מצביע על כך שילד יבוא ….
…אל-אטראג 'מציין את האישה המבורכת עם ילדים בחלום . אולי זה הצביע על האדם המאמין או על קורא הקוראן הקדוש . זה גם מעיד על ידע, עבודה, שבחים יפים או היכרות ואהבה . ונאמר : אחד מהם מציין את הילד, ורבים ממנו זה דבר טוב, וחלקם שונאים אותו ואמרו : זה מעיד על צביעות, וכי מראהו מנוגד לפנים שלו . הדפנה הירוקה מצביעה על פוריות הסונה ובריאות גופו של הצופה אם בחר אותה, ועל פרי הדפנה הצהוב של הסונה עם מחלה . ונאמר : אל- עטרג'ה היא אישה עשירה, מכובדת, זרה, ואם הוא ראה את זה כאילו חתך אותה לשניים, תהיה לו ילדה ובן שיהיו חולים . אם אישה תראה זר על ראשה, איש איש טוב ודת יתחתן איתה, ואם היא תראה בחיקה, היא תלד בן ברוך . אם הוא רואה גבר כאילו אישה נתנה לו בושם, היא תביא לעולם בן . ואם גבר זורק שתל לגבר אחר, זה מעיד על בקשה לנישואין . אם אדם אוכל קנאביס וזה מתוק, זה מצביע על סכום כסף, ואם זה חמוץ, זה מצביע על מחלה קלה ….
…עצי הסקה מרכלים בחלום . ומי שרואה שניים או שלושה מקלות עץ ומכניס אותם לאש כדי להבעיר אותו, יהיו מילים גסות שגדלות וגדלות . וכל מי שמדליק אש בעץ הוא רדיפתו של אדם אחר שליט, ואולי עצי הסקה היו אלה שנשאו אותו בחלום במילים כואבות, ועלבון לכבודם של אנשים . אם הוא רואה שיש לו עצי הסקה, זה מעיד על פרנסה ומילוי צרכים, ועל הירושה או הכסף ממתן הסרק . אם עצי הסקה היו משהו שצריך לשבור ולהפיץ, זה היה מקור לעייפות או רוע, ואם הוא היה מצויד, זה הצביע על קרבה לסמכות וקלות קושי . והעץ עשוי לציין קהות או אומללות של ההוויה, משום שנאמר : כך וכך גם הטבח, אם הוא קמצן או משעמם . וחבילת עצי הסקה היא כסף מסוגים שונים . מי שהיה גיבור וראה עימו צרור עץ שירת אדם גדול . ואוסף היערות למטופל, תרופות ותמימות . וכל עץ המיוחס לפריו בחלום מעיד על השחתת הכסף של אותו פרי . ומי שמציע עץ לאש מעיד על קרבה לאדונו, או על הקרבתו של קטן שלו לבעל בית ספר, או יריב לשליט, או אדם חולה לרופא, ואם העץ מואר באש לפני הקרבתו , הקטן שלו יצליח ויגבר על יריבו . אם אכל עצי הסקה בחלום, אכל כסף אסור, או שהוכה בעץ כשהוא ער . ומי שיש לו ספינה ורואה בחלום שהיא נשרפה, או שהוא שרף עצים להסקה המעידה על טביעת ספינתו . גדם העץ הוא עדות להתמדה וחוסר מעש . והגדם לצלייה, נשירה, ריתוך וכדומה להם הוא עדות לעניין ולפנסיה, אם הוא שונה, ואם לא, זה מעיד על עיוות האישה או היצרנית או על השעיית הריבית ….
…זה בחלום חדשות טובות ואזהרה, מלחמה ויסורים, כוח ומאסר, אובדן וחטאים, ומי שרואה אש ויש לו ניצוצות ויש לו קול והמולה, זה משפט בו עולם של אנשים מת . ומי שרואה אש בלבו, זו אהבת המנצח ודיכוי מי שנטש את אהובתו . ומי שרואה שתי שריפות, הוא צבאי . ככל שהאש גבוהה יותר עם עשן חזק, כך האימה והייסורים גדולים יותר . מי שמדליק אש בלילה חשוך כדי להדריך אנשים לכביש יקבל דגל שמנחה אנשים, ומי שמדליק אותה ללא חושך, אז הוא כפירה . ונאמר : אם אתה רואה אש במהלך היום, אז זה סימן למלחמה ופתיה . ומי שרואה שהוא סוגד לאש, אז הוא אוהב מלחמה, ואולי הוא היה מציית לשטן באי ציותו . ומי שיראה שהוא יורה באש בחורף, הוא יהיה עשיר . ומי שרואה שהוא אוכל אש, הוא אוכל שלא בצדק את הכסף של יתומים או אוכל כסף אסור . ומי שרואה שהוא מכר אש וקנה גן, אז הוא מוכר יונים וקונה גן, ולהיפך . ומי שרואה אדם נכנס לאש ועונה אותו, אז הוא מאבד את כספו או עושה חטאים המחייבים את האש . ומי שנפגע מהאש ולא שרף אותו, שמור על זמנו . ומי שרואה את האש בוערת משהו מהדגן, מחירו גבוה יותר . והאש הבוערת היא אסון של סולטן . ומי שבין המושלים רואה שהוא מדליק אש בזמן שהיא כובתה, הוא יהיה מבודד ואש שלו כובתה . ומי שרואה להבת אש על דלתו ללא עשן, זה מעיד על חג'ג ' . והאש באצבעות מעידה על עוול הסופרים . ואש בכף היד היא עוול בעבודה . ומי שרואה אש שתאכל את כל מה שבא . עליו ויש לו קול אדיר, מכיוון שמלחמה, מגיפה, אבעבועות שחורות או מוות מתרחשות שם . ואם הוא ראה שהוא עולה ממקום לשמיים, אז אנשי המקום ההוא נלחמו באלוהים הכל יכול בחטאים . מי שרואה שריפה שורף חלק מבגדיו או חלק מאיבריו, והפורענות פוקדת אותו . ומי שרואה שהוא פוגע בזוהר אש, הוא ייפול בלשונות אנשים וימלא מחדש . והאש היעילה והנוצצת היא ביטחון של הפחד והקרבה לסולטאן . ומי שראה אש שמגיחה מביתו היה משיג מדינה או סחר . ומי שראה שקרן של אש שלו זורחת ממזרח למערב, אז הוא יידע שהוא יזכר במזרח ובמערב . ואם ראה אש זורחת מראשו, והיה לה אור וקרניים, ואשתו בהריון, היא ילדה ילד שינצח ויהיה לו זכר גדול . ומי שיראה שהוא מדליק אש בראש ההר, הוא יתקרב לאלוהים הכל יכול או ימלא את צרכיו, ואם הוא נעדר, הוא ישוב בשלום . ומי שרואה בחצאיתו אש בוערת ונשוי, אז אשתו נכנסת להריון . והאש במדבר היא מלחמה . ואם הוא לוקח פחם בין האש, אז הוא מכה בכסף אסור מהסולטאן . ומי שמצית אנשים, אגרום להם איבה וסלידה . ומי שיש לו אש מאירה מראשו, הוא יהיה חולה קשה . ומי שרואה שהוא נמצא בתוך האש ולא ימצא את חירותה, אז הוא ישיג אמת, ודאות וניצחון על אויביו . ומי שרואה אש נכבה, ומחלוקת שוכנת . אם האש נמצאת במדינה, אז זה מותו של שליט שלה או המלומד שלה, ואם היא נכבתה בגינה שלה, אז זה מותו . והאש עשויה להעיד על החשבון משום שהם נוצרו מאש הרעלים, ואולי זה הצביע על בצורת וארבה . ומי שראה אש מדברת בצנצנת או בסמוך לה, הוא היה מוכה על ידי ג'ין . אש מזיקה מעידה על סמכות לא צודקת, ואם אנשים מרוויחים מכך זה מעיד על סמכות בלבד . והאש בחורף מציינת את הפרי, כמו שאומרים : אש היא פרי החורף . אכילת אש מעידה על אכילה ושתיה בכלי אסור, כמו זהב וכסף . אולי היא ציינה את המתפלל שלה . כמו גם אור וחושך ….
…זהו בחלום סימן ליתרונות ופרנסה עוקבים . והמוקווה עשוי להתייחס לאישה הפוריות, וכל מי שיש לו מקווה והיה ראוי למלך הוא מלך וניצח את אויביו, ואם הוא עני, הוא עשיר, ואם הוא רלוונטי. , הוא התחתן, ואם הוא סטודנט של ידע, הוא מכיל אומנויות שונות ממנו, ואם הוא לא מציית . הוא חזר בתשובה לאלוהים הכל יכול וקצר את פרי תשובתו . ואם הוא רואה את פירות הגומחה על צמרות העצים, הדבר מעיד על כפירה בדת, עוול, מחסור או מחירים גבוהים ….
…חזון השייח האלמוני והקשיש : מציין את סבו של בעליו . אם הוא רואה אותם או אחד מהם כחלשים, הרי שהוא חולשת סבו . ואם הוא או אחד מהם רואים אותם חזקים, אז הוא כוחו של סבו . אם הוא רואה בחור צעיר כאילו הפך זקן, אז הוא סובל מידע ונימוסים, ואם הוא רואה שהוא הולך אחרי זקן, הוא ירדף אחר פרי פורה . אם הוא רואה רוסטאק זקן, קח חבר גס . ומי שרואה שייח 'טורקי, קח חבר, ואם הוא מוסלמי, הוא בטוח מרועו ….
…דניאל אמר שכל עץ שיש לאנשים יקרים, מכיוון שהוא מעיד על אדם מכובד בעל גורל גדול, ועל כל עץ שיש לאנשים עץ נתעב, זה מעיד על אדם נתעב, ועל כל עץ שנאסף בתמרים, הוא חוזר לאיש עשיר , וכל עץ שאינו מניב פרי, הוא חוזר לאדם עני. וכל עץ שנמצא בארצות הערבים, הוא השתלט על ידי גברים מהערבים, וכל עץ שנמצא בבתים של הלא ערבים, הוא השתלט על ידי אנשי הפרסים, וכל עץ שלא ידוע בזמן שהוא נמצא במסגד או בתפילה, זה מציין את הדת, וכל עץ שידוע, זה משפיע על האנשים באותה מידה על העצים שהוא ראה ….
…אבו סעיד, המטיף, אמר כי כל זרע שהוא משהו ממזון מכל סוג שהוא, בין אם זה פרי או אחר, שהוא מתוק, אז זה טוב ומועיל. אם זה ממה שהוא מר אז זו מחלה וייתכן שזו מחלה ואם זה ממה שהוא חמוץ אז זה מחלה ואם זה משהו שהוא מלוח או שאין לו טעם, אז זה כל כך , ואם זה ממה שלא אוכלים אלא משתמשים בו בטיפוח, אז זה כסף וברכה, ואם זה ממה שאוכלים ומרוויח מזה אז זה טוב, תועלת, ברכה, רווח וסחר, ונאמר כי חזון הבזיר נמעך בעייפות ובקשיים כי זה לא קורה בלי זה, כמו גם בשתילה ובמיצוי מה שמופק ממנו ….
…חוה אם חלמת על דמות ישנה זו, אז זה מעיד על חוסר הרצון שלך לקבל את תוקפו של הסיפור הישן הזה, ואתה עלול להיתקל בהתנגדות בחוגי העבודה והחברה בגלל החשד הזה . אם בחורה חולמת שהיא מגלמת את דמותה של חוה, זה מזהיר אותה להיות זהירה . היא אולי חכמה יותר מסבתה הזקנה, אך לשטן יש עדיין סוכנים חזקים שמתחפשים לאיש נאה . אל תתנו למראה שלכם להתגעגע לחוה התמימה, איש צעיר . עץ תפוח זה עדיין נושא פרי ואתה עלול להתפתות מבלי לדעת לחלוק את עושר התוצרת שלו ….