…גדר : פסור עיר ד 'לסביבות ולאלהה, והלא נודע ממנה, פידל על האיסלאם והמדע והקוראן והכסף והבטיחות והיראה והתפלל, וכל מה שחסם אותו מאויבים אחרים וכל חומות המדע, או אשתו או בעלה או מגן או אב או אב או כלפיהם . מי שרואה את חומת העיר בהריסות, השליט עליה ימות או שהוא מודח מעבודתו, ואם הוא רואה אותה הולכת כמו חיה הולכת, אז הוא נוסע בסולטנה לאזור שעליו הוא חלם בחלום . באשר למי שבנה חומה על עצמו, על ביתו או על עירו, בדוק את מצבו, ואם הוא היה שליט שהגן מפני אויבו והסיר את הגרועים שבנתיניו, ואם הוא היה מלומד שהיה סיווג בידיעתו מה יש לו אי-גבלות לאחרים, ואם הוא היה עבד נזיר, הוא שמר על העם בתחנייתו ונמלט מהמרדה על ידו. ואם הוא עני, אז אסור לו לספק שום דבר לעשות בלעדיו או להתחתן עם אשה, אם הוא היה רווק, היא תגן עליו ותדוף את פיתויי השטן מטעמו . ואם הוא רואה חומה לא ידועה ויש לו תלם ממנה עד שגנב או אריה נכנס למדינה, אז עניין האיסלאם נחלש או ידע במקום ההוא, או תלם מעמודי הדת הוא עמוד תווך . אם זה היה במה שהוא ראה כאילו הוא שלו, כאילו הוא נמצא בו לבדו, זה נכנס אליו בדתו או בידעו או בכספו או בשריונו אם זה היה בג'יהאד, או באי ציות של אב, אם, בעל או אדון, ואז הוא יבוא אליו מאותם חטאים . אל-קלעא : הטירות הן מהן לפרג ', והטירה היא מלך מלכים שמגיעים למלכים מטוב לרע, ולכן מי שרואה כאילו הוא נכנס לטירת המזונות והסגפנות בדתו, ומי שרואה טירה מרחוק, הוא נוסע ממקום למקום ופיקודו מוגבה . ומי שרואה שהוא בנה מבצר : הוא יגן על בריחתו מדברים אסורים, על עושרו ועל עצמו מפני ייסורים והשפלה . אם הוא רואה שהוא הרס את מבצרו, את ביתו או את ארמונו, הרי זו השחיתות של דתו וחיי עולמו, או מותה של אשתו . ומי שיראה שהוא נמצא בטירה, בעיר או במבצר, יתברך בטוב, בזיכרון ובסגפנות בדתו. אם הוא רואה אדם יושב בכבוד טוב, אז הוא מכין אח, נשיא או הורה לברוח איתו . ונאמר : המצודה היא אדם מבוצר שאיש אינו יכול להתמודד איתו . מי שרואה את זה מרחוק, זה גובה שהוא הזכיר, מחזק את הנרתיק שלו, ומי שרואה שהוא מחובר למבצר מבפנים או מחוצה לו, כך גם מצבו בדתו . ונאמר מי ראה שהוא מבוצר בטירת נאסר . ביחס לשלט : מי שרואה שהוא על מגדל או בתוכו, אז הוא ימות ואין בו שום טוב, כי אלוהים אדירים אומר : ~ באשר אתה נמצא המוות עוקף אותך ואם אתה נמצא במגדלים בנויים . ”…

…ההקרבה בחלום היא עדות להגשמת נדר, הצלה ממצוקה ובטיחות המטופל . אולי זה מעיד על הפרנסה והיתרונות של בעלי חיים . אם בחלום הוא יתקרב לגמל, אולי זה הגיע ליום שישי בשעה הראשונה, ואם הוא היה ליד פרה, זה עלול להגיע ליום שישי בשעה השנייה, ואם הוא יתקרב לאיל, זה יכול להגיע ליום שישי ב בשעה השלישית, ואם הוא הביא עוף בחלום, הוא עשוי להגיע לשישי בשעה הרביעית, ואם היה מקרב אותו בחלום, ייתכן שביצה הגיעה ליום שישי בשעה החמישית . ואולי הקורבן הצביע על שליטה בחלוקת הכסף . באשר לקורבן, זו בשורה משמחת של הקלה מכל הדאגות, והופעת הברכה. אם בעל החזון הוא אישה בהריון, היא תביא לעולם בן טוב, ומי שרואה שהוא הקריב גמל, פרה או איל, אז ישחרר צוואר . ומי שרואה שהוא קרבן בעודו עבד, ישוחרר . אם איש החזון היה שבוי, הוא היה נפטר מהמשפחות . ואם חייב רואה אותו, ישולם חובו, ואם הוא עני, הוא יתעשר, ואם יפחד, הוא בטוח . ומי שרואה את זה כאילו הוא מחלק את בשר הקרבתו בעם, הוא ישתחרר מדאגותיו, והוא יקבל כבוד וכבוד . ומי שרואה את זה כאילו הוא גנב משהו מהקודש, אז הוא משקר לאלוהים הכל יכול . כמה מהבטאים אמרו : אם המטופל רואה שהוא מקריב, ראייתו מעידה על מותו . כמה מהם אמרו : שהוא נרפא ….

…ציד בחלום מציין את השלל, כך שמי שיראה שהוא צד צבי, פרה, ארנב או חיית חמור, הוא יקבל כסף ופרס . אם הוא ראה את זה . הוא זורק ציפור או פרה פרט לציד, כפי שהיא זורקת אישה או עוזרת . ומי שרואה שכלבי ציד יוצאים לציד, אז עדיף לכל האנשים, ואם הוא רואה אותם חוזרים מהציד, אז זה מעיד שהבהלה חלפה, ואם הוא רואה אותם נכנסים לעיר, זה מעיד אבטלה . אם ראה שהוא תופס דג רך ומתוק מהים, הוא מציין את הסיבה המותרת ושואף לכך . ציד אחר גבר מעיד על הונאתו לדעתו ובמאמץ. אם הוא בפרישה, הוא מתחתן, ואם הוא נשוי יהיה לו בן זכר . הציד של העבד הוא עדות למה שהוא לוקח מכספי אדונו . תפיסתם של הצעירים היא עדות למה שהוא משמר מהידע או מהתעשייה או מה שהוא יורש מהוריו . לדוג פוליתאיזם בחלום הוא הונאה ורמאות, ומי שרואה שהוא נופל למלכודת ייפול להונאה . ומי שיעמיד מלכודת ויתפוס בהמה או ציפור, הוא יזכה למחיה באמצעות הונאה והונאה . ראה גם צלף ….

…והכעבה שבחזון היא ח'ליף, נסיך או שר, ונפילת חומה ממנו מעידה על מות הח'ליף ….

…ומי שרואה את הכעבה, הוא עשוי לראות את הח'ליף או את הסולטאן, ומי שרואה שביתו הוא הכעבה, אז הוא עדיין עם הח'ליף, ומי שרואה שהכעבה בביתו, אז הוא עדיין של סמכות והוא סומך על העם, ואם הוא לא ראוי אז הוא מתחתן עם אישה מכובדת ומי שרואה אותה נהרסת או נופלת ממנה חומה מעידה על המוות האימאם הגדול ביותר, ואם הוא ראה את זה ולא עשה אף אחד מה טקסים בו, אז הוא התכוון לח'ליף והשיג ממנו משהו ואם הוא ראה את זה וערך את הטקסים, הוא מציין שהוא מבצע את החוב שהוא חייב , ואם הוא רואה שעתיד הקיבא נראה בזה, אז הוא מקבל את צדקת דתו וחייו העולמיים או משרת שליט ואם הוא רואה את זה חולה אז הוא נרפא ותפילותיו נענות ומי שראה שהוא סייר בכעבה, זה בטוח…

…בחלום הוא בית סוהר, והכלא הוא קבר, כך שמי שרואה שהוא חי בקבר בזמן שהוא חי, הוא כלוא . מי שבונה קבר בשנתו, יבנה בית . מי שחופר קבר והיה בפרישה, יתחתן . ומי שרואה שהוא עומד על קבר, הוא חוטא באומרו של הקב~ה : ( אל תתפלל לאחד מהם שמת מעולם ואינו עומד על קברו ). מי שחופר קבר בארץ שאין בה חומה, אז זה משכנו של הבא, ואם הוא נכנס אליו, הגיע זמנו . קברים ידועים הם עניין של אמת, וקברים לא ידועים הם אנשים צבועים, כי אלוהים אדירים אומר : ( ואתה לא שומע את אלה בקברים ). ומי שחופר קבר על גג, חייו יתארכו . ומי שמבקר בקברים, הוא מבקר את האסירים . הגשם על הקברים הוא רחמים מאת האל הכל יכול . והקברים מעידים על מסעות, בעלים ובתי כלא . ומי שראה שהוא סגר קבר, חייו יתארכו ובריאותו תימשך . ומי שיראה שהוא נקבר בקבר מבלי למות, הוא ייפגע או יהיה במצוקה בענייניו . ומי שרואה שהוא הוציא את קברו של אדם מת, אז הוא מחפש את דרכו, ואם המת היה מדען, אז הידיעה הזו פוקדת אותו, ואם הוא עשיר אז הוא יהיה עשיר. אם הוא מגיע לקברו והוא רואה אותו חי, הכסף הזה אסור, ואם הוא נמצא מת, הדרישה הזו לא תיענה . ומי שרואה שהוא הוציא את קברו של שליח האלוהים, הוא מחדש את מה שלמד מהסונה שלו, אלא אם כן הוא שובר את עצמותיו, ואז הוא יוצא לכפירה ואשליה . ומי שחילף את קברו של כופר, כופר, או אחד מאנשי הדהמה, תורתם של אנשי האשליה חיפשה או התייחסה לכסף אסור במרמה ובמרמה, ואם הוצאת הגופה הייתה לגופה מסריחה, הראיות להשגת השחיתות הנדרשת ….

…מי שרואה שהוא משתחווה ומשתחווה ומתפלל לאלוהים הכל יכול, אז הוא נכנע לו, ומפטר את עצמו מהיהירות, קובע את גבולותיו וחוקיו של האל, ומשיג במהירות את מבוקשו בדת ובעולם וכובש את מי שהוא אויביו . ונאמר : מי שיראה שהוא עבד את אלוהים אדירים, ינצח את אויבו, ויסלחו לו . והזונה אשמה, כך שאם ישתטח הוא יחזור בתשובה על חטאו, יתחרט וימלט מסכנותיו, יספק את צרכו, ייתן חנינה, והמחונן יאריך את חייו . אם הוא רואה שהשתטח למישהו שאינו אלוהים אדירים או נפל על פניו מבלי ללכת לבתי הסוהר, הוא היה מושפל ואוכזב, אם הוא נמצא בסכסוך, מלחמה או מריבה, ואם הוא היה אבוד סחר, ואם היה לו צורך, אז זה לא היה מבוטל. אם הוא נפל על הר שמשתטח לאלוהים הכל יכול, הרי שהוא כובש אדם בלתי ניתן להריון, ואם הוא נמצא על גבעה או חומה, הוא נכנע לאדם רזה שנכשל בו . השתטחות בחלום היא עדות לאמונה באלוהים ובתשובה עבור החוטא, ואולי כריעה והשתטחות מעידה על חג'ג ', כי אלוהים אדירים אומר : ( וטהר את ביתי לאלו המתפללים, קמים וכורעים ברגל ). השתטחות עשויה להצביע על עקבות השמש וליווי הנביא, אלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום בגן עדן . סגודה בחלום היא מדריך לציפורניים, מדריך לתשובה מחטא, מדריך לזכייה בכסף, מדריך לחיים ארוכים, ומדריך להימלט מסכנות . השתטחות היא ניצחון וצדק בעניינים . השתטחות עשויה להיות ברכה שהקב~ה העניק למי שראה זאת . ומי שרואה לבנה של זהב, היא משתחווה לבנה של כסף, כי אדם מכובד נכנע לאדם שפל . ומי שנכלא בגין צלב, הוא נתון לאנשים הצבועים של הכאת עניבות, שירה וכלי נגינה ….

לראות את המגדלים והקירות, ומי שרואה שהוא נמצא במגדל, שיתייאש ממה שהוא מבקש, ואם הוא חולה מת, ומי שרואה את חומת הטירה נהרסה או חריץ ממנה, אז זה מעיד על מותו של שליטו, ואם הוא רואה שהוא בנה חומה על עצמו או על ביתו, אם הוא היה סולטן שהציל מאויבו או מהעניים, הוא היה מרוויח מכסף או רכוש שהוא מתחתן ומי שרואה את זה הוא נכנס למצור ואז הוא בטוח מרוע האויב, ואם הוא רואה שהוא יצא ממצור אז האויב מנצח.

…הדוכן הוא בחלום הסולטן של הערבים וקהילת האיסלאם והמקום המכובד שהאל הכל יכול הזכיר בספרו . אז מי שרואה שהוא על דוכן בזמן שהוא מדבר דברי צדק, הוא יכה בסמכות מכובדת ונדיבה אם הדוכן יהיה ראוי . אם לא, אז הוא בסדר . ואם חומה או סולטן רואים שהוא נהרג, או שהוא הורד בכוח מהדוכן, או שדוכן שלו נשבר, אזי גסיסת הכוח על ידי מוות או חיים . הדוכן הוא המנדט וכיבוש האויב, ואולי הדוכן מיועד למי שקידם אותו . ואם הסולטן יעלה כפלטפורמה, הוא ימשיך את מלכו ויכניע את אויביו ….

…אל-קירמני אמר: ~מי שיראה שהוא בנה חומה או בנה חור עם חורבות, הוא ישאף לטובת ענייניו של אדם שהושחתו .~…

…ומי שרואה שהוא נפל ממקום גבוה כמו הר או חומה וכדומה, אז זה מצביע על כך שהמטרה לא הושלמה ….

…שממה מעידה בחלום על פיזור המשפחה ועל מותם . חורבן העיר מעיד על מותו של מלכה, או על דיכויו, כשם שמות המלך מעיד על חורבן העיר . ומי שרואה את עצמו בחורבות, הוא ייפגע ממצבים שלא יכולים להיות להם . ומי שרואה כי עיר הושמדה על ידי רעידות אדמה או כל דבר אחר, הוא יישפט למוות . ומי שרואה כפר משגשג נהרס, ומשקיו משובשים, אז ההנחיה או האומללות פוקדים את בעליו, ואם הוא רואה אותו מלא כוח, אז זו צדקת דת בני עמו . ומי שרואה את העולם הרוס מחוות ומבתי מגורים, והוא רואה את עצמו בהריסות, עם צורה טובה של בגדים וסירות, אז הוא עולם שיוליך אותו שולל . ומי שרואה את קירות הבית נהרסים בזרימה, אז זה מוות של אשתו . ומי שרואה שביתו נפל עליו, ויש אבק, אז זה חצבת . אולי נפילת הגג הייתה אסון . ומי שרואה חורבן, הוא ישוב לבניין אמיתי, כי זה טוב בדת בעליו, וחזרתו מטעות להדרכה . ומי שרואה משהו מביתו, ארמונו או ביתו נופל פנימה, והוא נעדר, אז עליו לשלם אותו . ואם הרוח מפילה בית, הרי זה מוות במקום ההוא בידי שליט לא צודק . ומי שרואה שהוא הורס בית או מבנים עתיקים, אז הרע יפקוד אותו . ומי שרואה שביתו קרס כנגדו, וחלקם קרסו, אז מת בו אדם, או שאסון או תאונה איומה פוקדים את בעליו . אם אישה רואה שגג ביתה קרס, הרי שזה מות בעלה . ומי שרואה שהגליל של ביתו שבור או נהרס, אז הוא או חלק ממשפחתו האהובים על ידו ימותו, כמו גם כל הפסקה או הריסה של בית או חומה הם אסון . ואם סולטן ראה שביתו נהרס, זה היה מסיר אותו בכל מקרה ….

…זה בחיים פרנסה קלה ללא עייפות . אם הרימון מתוק, אז זה כסף כולל . והרימון עשוי להתייחס לאישה, וייתכן שזה היה כדור גדול . והרימון הוא כסף וילד . הרימון מתפרש כאלף דירהם, מאה או עשר, לפי המקרה של בעל החזון . הרימון עבר לסולטאן במדינה, ולכן שבר אותו, כבש את העיר, קילף את חומה ואנשיה אהבו אותה, וכספה משמן אותה . ומי שיאכל את קליפות הרימון בשנתו יהיה נקי ממחלתו . את הרימון מוסבר על ידי הקופסה הסגורה . אולי היא ציינה את בית הדבורים . אם האהבה לרימון היא לבנה, זה מציין את הדירה, ואם האדום מציין את הדינרים . אם רימון נחצה עם אישה, אז זה יופי, ואם זה נכון, זה בתול, ואם הוא נשבר, זה בתולה, ורימון רקוב היא אישה צנועה, וחמוץ רימון הוא כסף אסור, ונאמר : זה דאגה ומצוקה . מי שמוכר רימון הוא אדם שבחר בעולם הזה על פני העולם הבא . הרימון המעורפל, שלא ידוע שהוא מתוק או חמוץ, הוא כמו מתוק . עץ הרימון הוא איש דתי ויוקרתי, וקוציו מונעים ממנו חטא וחוסר מוסריות. אם הוא היה סולטן, הוא הביס את הסולטנים, ואם הוא היה סוחר, המסחר שלו גדל . חיתוך עץ הרימון מעיד על כריתת הרחם, ואולי עץ הרימון מעיד על בהלה . ונאמר : רימון מתוק הוא פרנסה מותרת עם עייפות, וחמיצותו היא מצוקתם ….

…ומי שרואה שהוא הרס חומה, אז הוא יחלול או יחסל אדם מפרנסתו ….

…ג'עפר אל-סאדיק אמר: ~מי שרואה שהוא בונה חומה, אם הוא עשוי מחלב וחימר, זה מעיד על נכונות דתו ונאמנותו .~…

…מי שרואה שהוא עומד על קיר או יושב בו, אז הקיר הוא אותו מצב שהוא מקים, אם הוא קרוב, הוא במצב טוב, אחרת הוא בגודל הקיר ומסוגל להיות מסוגל לזה . ואם הוא נפל מאותה חומה, הוא היה נופל ממדינתו, או שהוא היה עירום בתקווה בשבילו, או בעניין בו הוא תקוע במערכת יחסים ….

…ומי שרואה שיש לו סוסה חומה בזמן שהוא צובע אותה עד שהיא הופכת לצבע יחיד, אז הוא ראוי לשבח ….