…ומי שרואה שהוא שייח זקן ולא כזה, אז הוא צדיק בדתו ויש לו כבוד וגידול בכבודו, ואם הוא זקן והוא רואה שהוא הפך לנער, אז הוא שואף ובור, ואין בו טוב. כמו כן, האישה הרואה אישה זקנה בחלום החזירה אישה צעירה, מכיוון שהיא עולם שמקבל אותו. הוא הפך רך ויפה, ולכן הוא עלול למות במהירות ומי שחושב שהוא הפך ארוך ורחב הוא עלייה בחיים. ומי שרואה שהוא הפך לצורת אישה וקישוטה, או שיש לו נרתיק כמו נרתיק של אישה, הרי זו השפלה, כניעה ובוז, ואם אישה רואה שיש לה זכר כמו הזכר של גבר או זקן, אם יש לה ילד שגובר על עמו ואם היא בהריון היא באה עם ילד ואם היא לא בהריון אז היא לעולם לא תביא לעולם בן או שאולי החזון ילך אליה בעל, אבא או אח, ונאמר כי אחד מהמהרמות שלה התרחש בכבוד, ואם אישה רואה שהיא הפכה לגבר כשהיא מקיימת יחסי אישות עם נשים או מתחתנת עם אישה, אז היא סובלת מ טוב וכבוד ומיוחס ומי שרואה שיש לו חטא, קרן או מקור כמו חמור, צינור או מקור, אז כל זה טוב וטוב ומי שרואה שיש לו נוצה או כנף , זו ראשות ראשות וזה קורה לי אם הוא רואה שהוא טס, אז הוא נוסע, ומי שרואה שהוא הפך להיות ה חיה שבשרה לא נאכל, אז הוא מושפל ופורענות, ואם יש לו עבודה הוא מבודד ממנה ונאמר שמי שראה שהוא הפך לצפרדע אז הוא עובד עם פולחן. הוא הפך עכביש, ואז הוא הופך למתפלל טוב שחוזר בתשובה מחטאים רבים, ומי שרואה שהוא הפך מברזל, אז הוא יאריך את חייו, ואם הוא רואה שזה הפך מכלי חרס או צלוחיות, אז הוא עושה לא להישאר ומי שרואה שהוא הפך גשר או קשת, אז הוא יכה בסולטנה או בעל סמכות או מלומד שאנשים מגיעים אליו בענייניהם, ומי שרואה שהוא הפך למתכת של מתכת, אז הוא משתמש בכל אחד מהדברים המועילים לו…

…אם הדברים הופכים מהנורמות הרגילות שלהם, כמו הכנסייה שהפכה למסגד או העץ היבש שהפך לפורה, זה מעיד על שינוי בשליטי העמדות, או על התנאים השונים של העולם מרע לטוב. , ומבין טוב לרע, כמו גם מעבר טרף מתכשיטיהם ואנשים מצורותיהם, כך שמי שרואה שהוא זוכה לשבחים, ולא היה כזה, כי זה הטוב בדתו, יראת כבוד אליו וגידול לכבודו . ומי שרואה שהוא ילד ממילא אין בו טוב, אז הוא שואף ופועל בבורות . אם אישה רואה שהיא זקנה או חצי, והיא לא כזו, זה טוב לה בדת שלה ובעולם הזה . ומי שרואה אדם קשיש בחלום הפך לאיש צעיר, ואם הוא עני, הוא נהיה הכרחי, ואם הוא מאלה שסידרו את חייו, הוא ישוב אליו ואם הוא חולה, מחלתו נרפאת . ומי שיראה שזה הפך לענף רך ויפה, הוא ימות במהירות . ומי שרואה שהוא ממושך בחלום, חייו יתארכו ויהיה לו כסף וילדים, ומי שרואה שהוא מקצר את ביתו או את בעלי החיים שלו, או מכל היתרונות שיש לו, רשאי לחשוש מוות בשבילו . ומי שרואה ירידה בחלק מבריאתו, זו ירידה בחייו העולמיים . ומי שרואה שהוא בדמות אישה וקישוטה, יושפל בתוכו השפלה וייסורים, אלא אם כן יראה שהוא שב למדינתו . ונאמר : אם הוא נמצא במריבה, שיתפייס עם יריבו, שהרי הוויכוח נגדו, כי טובתו מנצחת בצורך שלו . אם האישה ראתה שהפכה לגבר, ויש לה בן נעדר, היא פנתה אליו, ואם היא בהריון היא תביא ילד, ואם היא לא הייתה בהריון אז היא לעולם לא תביא לעולם ילד, ו אם ילדה ילד הילד נפטר לפני שהגיע לגילו, ואולי הפרשנות הוקדשה לערכיה או לבעליה, והיה לו אזכור באנשים, וכבוד כמו העצם הגברית . וכל מי שיפנה את גופו בחלום לגופה של חיה, ואם הוא יהיה בן שבע, הוא ישלוט עליו בלעדיו בכספו או בסמכותו ובחומרת צערו או בערמומיותו ורמאותו . אם מדובר בחיה שניתן לאכול, זה מעיד על טובתה או השפלה שלה . ומי שרואה את עצמו כנוצה או כנף, זו מנהיגות וטובות הפוקדות אותו . אם הוא רואה שהוא עף עם הכנף שלו, אז הוא נוסע בסמכות עד שהוא על הקרקע . ומי שרואה שגופו עשוי מחימר, הוא לא יישאר . ומי שיראה שהוא הפך מברזל, חייו יהיו ארוכים . ומי שרואה שהוא הפך לגשר או לגשר שעליו אנשים עוברים, אז הוא הופך לסולטאן, או לבעל הרשות, או למקבילה של הסולטאן, או למלומד בקרב החוקרים, שאנשים יכולים להגיע אליו ענייניהם . ומי שרואה שהפך מקל, אין בו טוב, כי הוא מושחת בדתו ובעולמו, אלא שהוא עייף בעולם הזה . אם הוא רואה שזה הפך למוקד, זה כן, אלא שהוא לא משיג ממנו את מה שהוא מבקש לשלמות הפקודה שלו או לבקשתו . אם הוא רואה ילד חולה שהפך לציפור, זו עדות למותו . ומי שרואה שהוא מעוות או משול לקוף, זה נעלם מחסדי ה 'אלקיך . ומי שרואה שהפך לגמל או לחיה או לשביעי וכדומה, אין בו טוב בדת, בפרט בכל מקרה . אם הוא יראה שהוא הפך לציפור, אז הוא יהיה מכונית על האדמה שנוסעת, וחייו בעולם הזה יהיו דומים לאלה של הציפור ההיא . מי שיראה שהוא הפך למפלצת, הוא יעזוב את הקהילה המוסלמית ויבודד אותם . ומי שיראה שהוא הפך לאייל, יהיה לו הנאה לחיות עם נשים . ומי שרואה שהוא הפך לחזיר, פרנסתו פורייה ומושפלת בעצמו . ומי שרואה שהוא עכביש, אז הוא הופך להיות מתפלל בתשובה של חטאים רבים ….

תולעת משי לראות תולעת משי בחלום מציין שאתה עסוק בעסקים שירוויחו לך רווחים בשפע ויאפשרו לך לקבל מרכז . אם אתה רואה את תולעת המשי מתה או עטופה בתוך פקעתה, הדבר מנבא תנאים מתדרדרים וזמנים קשים ….

…האם המיומנות שלי בפרשנות החזונות והחלומות של משפחתי הופכת אותי לייצוגית? יש גבר או אישה שקוראים במדע הפרשנות של חזונות וחלומות, ואהבתו למדע זה מתפתחת כדי לנסות לפרש את חלומותיו, וזה עשוי להתפתח לפרשנות לסובבים אותו, במיוחד לקרובים אליו. והוא עשוי להצליח לפרש את חלקם או רבים מהם, על פי כושר ההמצאה, החזקה והתרבות שלו . ילדה עשויה להצליח כאשר היא שומעת כמה חזיונות מאמה ובהם חוזר על עצמו סמל הגשם, וזה, למשל, אך לא מוגבל, לדעת מה נכון לקבוע את משמעותו לראות את אמה בפרט, ו זה אפשרי, אבל השאלה שלי היא : האם היא תצליח כשהיא תשב מול נשים רבות ועשויה האם היא לא מכירה אותן לדעת את משמעות הסמל עצמו ומצפה שמשמעותו המתאימה לכל מי ששואל אותה? אחד מהם עשוי להצליח לבטא את ראייתו של עמיתו פעם אחת באנלוגיה, למשל, על ביטוי חזון שבאמצעותו מישהו המיומן באומנות זו, אך הוא לא יוכל להביע חזונות דומים לחבר אחר. בגלל ההבדל בין חברו לשואלים אחרים, וזה דומה מאוד למי שנותן לבנו תרופות בכדי להקל על החום, אך הוא אינו מסוגל ואף עשוי להיחשב כמבצע אם הוא חילק לו תרופה אחרת במחלה אחרת, הנושא חמור מאוד, מכיוון שהחזונות אינם נמדדים זה בזה בביטוי וכאן קושי; לכן, הקריטריון הוא לא בכושר ההמצאה של ככה וכך, הצלחתו בפרשנות היא לא רק עבור משפחתו ומשפחתו, אלא שהסטנדרט הוא רחב ומקיף מזה, ולכן אמרתי את מה שאמרתי קודם. מי שרוצה להיות אקספרסיסט מצליח, עליו להתאמן וזה בביטוי חזונות לדגימות רבות ללא ידיעה מעמיקה עליהם, וקצב החזון על פי המשמעות המיועדת הנכונה, המפרט אותו על פי גודל בעליו . ההצלחה של אדם להביע את חזונות עמיתיו, והצלחתו של אדם להביע את חזונות משפחתו אינה מספיקה בכדי להעניק לו את התואר [ אקספרסיבי ] , ומה שמוצג מעת לעת בנושא זה של סיפורים עבור חלקם בהצלחתם בביטוי חזונות או חלומות של משפחה או חברים נופלים בסעיף זה, אנא שימו לב. על ההבדל הזה…

…ומי שרואה שחמורו הפך לפרד, אז זה מצביע על כך שהכסף וההטבה הושגו מנקודת הנסיעה, ואם הוא הפך לסוסה, אז זה מצביע על כך שהטבה, פרנסה ופרנסה התרחשו מצד של הסולטאן באמצעות דיכוי ותוקפנות, ואם הוא רואה שהיא הופכת לכבשה, זה מצביע על כך שעושר וברכה הגיעו מהיבט מותר, ואם הוא רואה את זה הופך לציפור, זה מצביע על כסף ופרנסה מדרך זה מצביע בפירוש של אותה ציפור, ואם היא רואה אותה, היא הופכת לשומר, אז זה מצביע על כך שכסף ופרנסה מתקבלים מאמצעי הגניבה, ואם היא הופכת לציד, הכנסותיה אסורות ….

…וכל הרואה תולעת ירוקה, יפרש אישה טובה ….

…ומי שרואה תולעת בתיק שלו, היא דוחה בשתי דרכים, או שמישהו בוגד בו או שחייו קרובים ….

…ומי שרואה שהוא רוכב על המנוף שלי, זה מעיד על עוניו ונפילתו לגלות ….

…ומי שרואה שהוא כותב בעט בזמן שהוא אמא שלי, אין בזה שום טוב, וזה עשוי להעיד על מותו הקרוב ….

…ומי שרואה פנינה גדולה, זה שמתקבל הרבה כסף והוא נמכר שיתפרש על ידי רכישת ידע, ואם זה לא ממשפחתו, זה יוביל לרכישת טוב ….

…ומי שרואה שהוא הבעלים של ארץ לא ידועה גדולה, היא נחותה בהיקף הארץ ההיא, וייתכן שזה ביטחון מכיוון שאנשים נוצרו ממנה, ואולי זו הייתה אשת האדם בגלל שהיא חרשה ….

…ואם היא רואה שהנרתיק שלה הפך למתכתי מברזל או משהו אחר, אז אין בזה שום טוב ….

…ונאמר שמי שיראה שהוא הפך לצפרדע, יעסוק בפולחן ….

…ומי שרואה שהוא הפך לחיה שלא ניתן לאכול את בשרה, אז הוא מושפל ופורענתי, גם אם יש לו תפקיד לבודד אותו, ונאמר שהוא ידוע לאנשים על מה שהוא חושף ומביש ….

…מי שראה שהוא הפך למדען אם הוא היה בור וראה שאנשים מקבלים את דבריו ועוקבים אחר דבריו, מציין את זלזולו בעיני העם ומזכיר לו בפיו משהו שאינו ראוי, אך אם הוא המדען והוא רואה את זה, אז זה מעיד על כבוד וגובה הגורל ….

…ג'אבר אל-מג'ריבי אמר: מי שחושב שהוא הפך לח'ליף אם הוא לא כשיר לכך, אז הוא מפורסם בתהילה מכוערת, ונאמר שמגיעות אליו חדשות רעות או שקורה לו משהו שמוביל לפגיעה ו מבחינת המשפט אין בזה טוב ….

…ומי שרואה שהוא הפך למתכת של מתכת, אז הוא משתמש במשהו ומקבל תועלת בשבילו ….

…ונאמר שמי שראה שהוא הפך לחיה מעוותת, זה מעיד על זעמו של אלוהים עליו, ונאמר כי למומים יש עשרה היבטים של בוז, זלזול, כעס, עונש, נקמה, לעג, ביצוע אסור, מגונה, משפיל ומסדרים משפילים, וחלקם אמרו שאין בזה טוב ולא בחזונות שלהם ….

…באשר ליהודים, מי שרואה שהוא הפך להיות יהודי, הוא יעבור את דרך הכפירה ויהיה סובלני כלפי היהודים, יחזק את דבריהם ויאמין לדבריהם ויתעתה ….

…ומי שרואה שהר הפך לאבק טהור, אז זה מעיד על מלך בזוי וחסר תועלת ….

…ומי שרואה שהוא הפך למשהו כזה ומכיל אותו וצוד או משמש אם היה לו אויב, האויב שלו היה זוכה בו ….

…ומי שרואה שהחלב הפך לגבינה רכה בזמן שהוא אוכל אותו, אז זה מצביע על כך שהכסף מותר, יכולת המזון והאישה ששופכת חלב על אדם תכלא ….

…ומי שראה שהוא הפך לאיש צעיר שונה בפירוש חזונו, ונאמר שיש לו תענוג מחודש, ונאמר כי חסר גדול מופיע בדתו או בעולמו, ונאמר שהוא גוסס, ונאמר שעם כמה חברים מופיע איבה על זהירות ותקווה, וחלק מזה ומה שמתאים לו במונח קישוט הוזכר. ויצירה ….

…ומי שרואה שהוא הפך לשליט, ואם הוא ראוי לכך או בין נכבדי הממלכה, אז הוא תהילה ומדינה, ואם הוא לא כשיר לכך, זה אסון למחפש ….

…ומי שרואה שהוא הפך לנביא, הוא ימות קדוש מעונה או יתברך בסבלנות, בפולחן ובאחריות לפורענות ….

…ומי שרואה שהוא הפך לקרוון בזמן שהוא מגלגל את הסירה, הרי זו עדות לכך שהוא מתפייס בין העם ומקובל לומר, ואם הסירה אינה מונעת כהלכה, הרי שזו סכנה שלו משנה, ונאמר כי מי שראה שהוא נמצא בספינה נמצא בהם, מריבה או מאסר, או משהו שמונע ממנו לקום או שהספינה היא ישועה ממה שמפחדים ומזהירים אותו, ואם הוא היה רווק שהתחתן איתו ….

…אם שחור או כחול זה הפך עבורם במצוקה ….

…ומי שרואה ששערו הפך צעיר, הרי זו הגדלת חובו, ונאמר שהוא מחסור בכספו ….

…ומי שרואה ששערו הפך לצמח של צמחים, אז הוא שינה את מצבו, נאמר, עוני והשפלה, ובאשר לפיגמנטציה בזקן, זה מעיד על הסתרת מעשים וצייתנות, הסתרת העוני מאנשים, ואולי העמדת פנים וצביעות אם היא מוכתמת, בניגוד למוסלמים ….

…ומי שרואה שהוא הפך לאחד העוזרים או מישהו מביתו, תושג הטבה ….

…נאמר כי מי שראה שביתו הפך לכעבה ואנשים ביקרו בו, אז הוא עוקב אחר מה שאנשים זקוקים לו, והוא עשוי להיות מנהיג הקבוצה או יתברך בטוב וברכה ….

…ומי שראה שהוא הפך לשופט כשהוא פוסק בעם ולא היה ראוי לכך, אמר אבן סירין אם הוא לא היה שופט והוא ראה שזה יגרום לו נזק, ייסורים, מצוקה וצרות, והוא היה ללכת עם מה שהיה לו מכסף ורהיטים, ואם הוא היה בנסיעה שתנתק את הדרך אליו, והוא פגש בעייפות ובמצוקה והרס את כספו, ואם הוא היה בקיא בקיאות במערכת המשפט, הוא נהיה שופט ותנאיו יושרו ושריפותיו מאורגנות ….