…באשר לניתוחים, מי שרואה שיש לו פצע בידיים, זה יהיה כסף . ואם פצע נמצא ביד ימין, זה כסף שיועיל לו מקרבתו הגברית, ומשמאל לקרבתו הנשית . אם פצע ברגל שמאל שלו, הכסף הוא מחרישה ושתילה. אם פצע בעקב פוגע בעקביו, הוא פוגע בכסף מצד העקב ובנו . וניתוח באגודל יד ימינו, עדות לדת הרוכבת עליו . וכל הוצאה של ניתוח נוזלי ונזקי כסף . ומי שרואה בגופו ניתוח רך עם זרימת דם ממנו, זה מזיק לבעליו בכסף ובדיבור על ידי אדם שנופל לתוכו ומקבל פרס על כך . והניתוח בראש ושום דם לא זורם ממנו, כי זה היה קרוב להכות כסף . אם דם זורם ממנה, זה כסף שמראה את השפעתו עליו . אם סולטן או אימאם היו רואים שיש לו פצע בראשו עד שעורו ועצמותו אבדו, הוא היה מאריך את חייו ורואה את בני גילו . אם העצם נשברת, צבאו יובס . הפצע ביד שמאל . המיליטריזציה שלו גברה . הפצע מימין הגדיל את החזקתו . אם פצע בבטנו מגדיל את כספי האוצר שלו, אז פצע בירכו מגדיל את שבטו . הפצע ברגלו ארוך . ואם גדל פצע ברגליו בענייני יושר ואיתנות . אם הוא רואה כאילו אדם מנתק את איבריו ומחלק אותם, אז האדם המכריע מדבר דברי אמת בנוגע לעניינו שהורישו זאת ומפרידים את ילדיו ומפיצים אותם בארץ . אם הנפגע מוכתם בדמו של הפצוע, הוא פוגע בכסף אסור באותה מידה כמו בדם שהוא מוכתם בו . ומי שפצע כופר ושופך דם מכופר, הוא יזכה לאויב שיש בו איבה לכאורה, והוא ישיג ממנו כסף מותר ככל הדם שיוצא ממנו, כי דם כופר הוא מותר למאמין, ואם זה מכתים את דמו אז זה חזק יותר . ומי שרואה שאדם פצע אותו ולא יצא ממנו דם, אז יאמר בו הפושע אמירה אמיתית בתגובה אליו . אם יוצא דם, אז הוא מגבה אותו במה שנכון, והמוכה יוצא מחטא . ונאמר שמי שראה כאילו נפצע במשהו מברזל עם סכין או אחר, אז זה מראה את שוויו וחסרונותיו ואין בו טוב . חלקם אמרו : מי שרואה פצע בחלק מאיבריו, הביטוי בו הוא לחבר בו הניתוח היה מותר . אם בחזה זה הלב, אז אצל צעירים וצעירות זה סימן לאהבה . באשר לשייח'ים ולקשישים זה מעיד על עצב . באשר לרצח, מי שחושב שהוא הרג אדם מבצע דבר נהדר . ונאמר כי זוהי הצלה ממצוקה , כי אלוהים אדירים אמר, ~ והרגת נפש, אז אנו מצילים אותך מהקדרות והונאתך ורמייתך .~…

…מי שראה בחלום שיש לו פצע בגופו, זה יהיה כסף בשבילו . אם הוא נפצע ביד ימין, זה כסף שמרוויח אותו מקרבת זכר שיש לו, ואם הוא נפצע ביד שמאל, זה כסף שמרוויח ממערכת יחסים שיש לו מנשים . אם פצע ברגל שמאל, אז הכסף שלו הוא מחרישה ונטיעה, ואם הוא נפצע בעקב שלו, זה כסף שיבוא אליו מבנו . אם יש לו פצע ודם זורם ממנו, אז יש לו חוב, והוא מוציא עליו קשיים . ומי שרואה שלגופו יש פצעים רכים שדם זורם מהם, אז זה מזיק לבעליו בכסף ובדיבור . הוא נפגע בראשו והיה לו כסף לשמור . ואם ראה שהוא פצוע ולא שפך דם, אז הוא התעלם ממעלה שתגיע אליו . ומי שנפצע וישפוך ממנו דם, אז יהיה לו כסף שההשפעה עליו עליו תתברר . ואם היה רואה את הסולטאן כאילו נפצע בראשו, היה רואה את מות עמיתיו . אם העצם שלו נשברת, הצבא שלו יובס וההנהגה שלו תהיה חלשה . אם הוא נפצע ביד שמאל, חייליו היו מכפילים את עצמם . אם הוא היה נפצע ביד ימין, אז מה שהיה על ידו יהיה כפול . אם הוא נפצע בבטנו, הכסף בכספת שלו יוכפל . ואם פצע בירכו ירבה, שבטו היה מתרבה, ואם פצע ברגליו היה מכפיל את חייו . אם הוא נפצע ברגליו, הוא היה מכפיל את איתנותו בממלכתו . אם אדם פוגע בו, חותך את איבריו ומחלק אותם, אז למי שמכה יש סמכות על זה שהוכה בלשון ימין . אם הוא נפצע ויצא מהאדם הפצוע בדם, אז מי שהכה אותו חוטא ומי שהוכה יקבל תגמול עבורו. אם הוא מכתים את זה בדמו, אז הוא יקבל חטא וכסף אסור במידה שהוא מכתים את הדם . ומי שרואה שהוא פצע כופר, אז יש לו שליטה באויב שיש בו איבה לכאורה, ואומר בו את האמת, ומשיג ממנו כסף כמו דם, ושהדם של הכופר עבור המאמין מותר . ואם ראה אדם פצוע אותו, ולא יצא ממנו דם, אז הוא אומר באל-מג'רו במילים אמיתיות, לא תהיה לו תשובה . אם הוא ראה שהוא פצוע, ויצא ממנו דם, אז הוא מגבה אותו במה שמאמינים . ומי שרואה שהוא נפצע בסכין או במשהו ברזל, אז מופיע השחיתות שלו, ואין בו טוב . ומי שרואה שחלקים מגופו עוברים ניתוח, אז הביטוי בו הוא לאיבר שבו הניתוח אמור להתרחש, ואם זה בחזה או בלב, זה אצל הנער, ו נשים צעירות מעידות על אהבה, ובקשישים ובקשישים זה מעיד על צער . ואם זה על האגודל של יד ימין, אז זה מעיד על חוב שהוא רוכב עליו, ועל מכשיר לכתוב עליו . ומי שרואה שמלאך המלאכים פצע אותו בחרבו בבטנו, כאילו מת, יסבול מפצעים וכיבים, ואז הוא יירפא מהם . ומי שראה שהוא פצוע בצווארו, היה מקבל כסף בצד העקב ….