…הפרשנים אמרו : אם העץ מציין את עבודת בעליו ואת דתו ואת עצמו, הרי שמאמרו מעיד על אופיו, יופיו ובגדיו ואנשיו על שושלתו, אחיו ואמונותיו . לבה מציין את סודותיו ואת מה שהוא מסתיר ממעשיו, קליפתו מעידה על מראהו, עורו וכל מה שמעטר אותו מעבודותיו, ומימיהם מעידים על אמונתו, אדיקותו, ממלכתו וחייו של כל אדם לגורלו ואולי הם סידרו את זה בניגוד להסדר הזה, והזכרתי אותו בים . מי שרואה את עצמו מעל עץ או את רכושו בחלום, או שזה נראה על ידו, אני מסתכל על מצבו ומצב העץ שלו, ואם הוא מת בבית האמת, אני מסתכל על המאפיין של עץ, ואם העץ גדול, יפה וטוב, אז המתים בגן עדן ואולי זה עץ של ברכה וטוב ואם זה עץ מכוער עם קוצים, שחורות ומסריחות, אז זה בייסורים, ואולי זה עץ הזקום שהפך אליו בגלל חוסר האמון שלו או בגלל השחתת הטעם שלו, ואם הוא רואה את המטופל ההוא, הוא עובר לאחד משני העניינים בהתאם לגורלו ולמידת העץ שלו. מבקש נישואין, או אישה לבעל, שאחד מהם השיג בעל על פי מצב העץ ומראהו, אם הוא לא היה ידוע, או על גבי הדפס אודות אופיו, שושלתו ומהותו אם היה ידוע, וכן אם הבעל של כל אחד מהם בחיים ערים היה חולה, אז הסתכלתי באותה תקופה באותה תקופה. אותו עץ שהיה בבעלותו או ראה את עצמו על גבי זה עם הזמן, מים זרמו בו, כך שהמטופל שקט, הבריאות התקדמה בגופו וסימני חיים הופיעו על גופו, ואם הוא בניהולו, אז המטופל הולך לאלוהים הכל יכול והוא הולך לאבק ולהרס . ואם הוא ראה את זה בחנות שלו או במקום מגוריו, אז זה אינדיקציה לרווחתו ולפרנסתו, ואם זה היה בדרישתו, אז הוא הרוויח . אמנם בניהולו, הוא הפסיד והפך לעניים . ואם הוא רואה את זה במסגד, זה מעיד על דתו ותפילותיו . אם זה בניהול הזמן, אז הוא מתעלם מדתו, הוא לא מתפילותיו, ואם זה ברצונו, אז האדם צדיק וחרוץ, עובדיו השלימו את צייתנותו . באשר למי שיש הרבה עצים, הוא עוקב אחר קבוצה של אפוטרופסים שראויים לו, או אמירות, מחוז, פתווה, או מנהיג של מהראב, או מנהיג על ידידותו, קפטן על ספינה, או חנות של יצרן שמתחת לידו, ועל זה וכדומה . לגבי מי שרואה את הקבוצה שלה בבית, זה גברים או נשים, או שניהם נפגשים שם לטוב ולרע, ואם הוא רואה את פירותיה עליו ואנשים אוכלים ממנו, אם פירותיו מעידים על טוב ופרנסה אז זה הוא חג ושולחנות האוכל האלה נמצאים בו, ואם פירותיו לא אוהבים מעיד על צער, אז זו הלוויה הם אוכלים בו אוכל, וכמו כן אם יש אדם חולה בבית, ואם פירותיו אינם ידועים, ואז הסתכלתי, ואם זה היה בבואם של עצים, האוכל שלו היה בשמחה, ואם זה היה בניהולו, זה היה אסון, במיוחד אם היו רמזים להעיר את אחד משני העניינים . באשר למי שרואה עץ שנפל, כורת, נשרף או נשבר על ידי רוח חזקה, הרי הוא גבר או אישה שייגוועו או ייהרגו, וההרס נגזר על ידי מהותה או מיקומה ועל ידי עירנותה מראיותיה, ואם היא בביתו, הסיבה לכך היא גבר או אישה שהם מתים או מבני ביתו, וקרובתו ואחיו, או שבוי דם, מוג'אהיד או מטייל, ואם היא נמצאת במסגד ואז הוא גבר או אישה מפורסמים שנהרגים או מתים מוות מפורסם . אם זה עץ דקל, אז הוא גבר בעל גבריות גבוהה עם סמכות או ידע, או אישה של מלך, או אם שליט, ואם זה עץ זית, אז מלומד, מטיף, א חולף, שליט או רופא, אז בדרך זו הוא חוצה את שאר העצים על פי מידת המהות, התועלת, הנזק, השושלת והאופי שלהם . ומי ראה שהוא נטוע עץ שהיה תלוי, הוא בעט כבוד או מחשבה על עצמו אדם בהתאם ל המהות שלה, משום שאנשים אומרים : אז, אם הוא שתל אותו, אם הוא עשה את זה . כמו כן, אם הוא זורע זרע, אז הוא תולה או לא, אז הם הם, ונטיעת הכרם תזכה לכבוד, ונאמר שמי שראה בחורף גפן בהריון או עץ נחשב לאישה או אדם שכספו נעלם, או שהוא חושב שהם עשירים ….

…הוא ראה את אחד מחבריו של הסולטאן שהוא יסיר את חולצתו עד שיפשטו אותו, כדי שיפטר אותו . עותמאן בן אפאן, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר כי שליח האל, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום, הבטיח שאלוהים הכל יכול ללבוש חולצה עבורך, ואם הם רוצים שתוריד אותה, אל תעשה תוריד את זה. אם הוא רואה שהוא מבודד, אז הוא מובס בפקודו . אם הסולטן ראה שהוא נעקר או שולל, או שהדוכן שלו נשבר, או שנפל ממנו, או שגולחו את ראשו, או חרבו הוסרה, או שביתו בו גר קרס, או שהוקמה לו רשת שבו הוא נפל, או שור עקב אותו או שהוא עלה על חיה, אז כל זה הם ומבודדים . אם הוא רואה שהוא יושב על הקרקע או שיש לו כיפה, אז הוא איתן בסמכותו . ואם החלוק שלו התחבר לבגד אחר, הוא הגדיל את סמכותו, במיוחד אם זה היה טורבן ….

…ומי שרואה שנפל מעץ או נפל ממנו, שום דבר בינו לבין מה שקשור אליו לא יתגשם עבורו ….

…השוק : מציין את המסגד, כשם שהמסגד מציין את השוק, משום ששניהם סוחרים בו ומרוויחים . וזה עשוי להצביע על שדה קרב שבו עם מנצח ועם מפסיד בו. אלוהים אדירים קרא לג'יהאד סחר באמירתו : ~ אני אלריך אותך לסחר שיציל אותך ~. אנשי השווקים שואפים זה לזה עם עצמם ועם כספם . וזה עשוי להצביע על מקום בו יש תגמולים של תגמול ורווח, כמו בית הידע, אג~ח ועונת החאג ' . וממה שנמכר בשוק מסקנות עדויות . כל זה לא היה השוק לא ידוע, ולכן שוק הבשר הוא כמו מקום מלחמה עם דם שנשפך וברזל . ושוק המהות והפשתן העדין הוא כמו משהו כמו גרונו של דהיקר, ותפקיד הידע . ושוק החליפין, משהו כמו בית השליט, בגלל השונות בדיבור, במשקל ובאיזון . מי שרואה את עצמו בשוק לא ידוע החמיץ עסקה או רווח בסחורה, ואם הוא היה ער בג'יהאד, הוא החמיץ את מות הקדושים והיה אפוטרופוס מכוון, ואם הוא היה על חג'ג ', הוא התגעגע או קלקל, אם הוא היה תלמיד של ידע, הוא הפסיק לעשות את זה או החמיץ פגישה וביקש משהו אחר מלבד אלוהים, ואם אין בזה שום דבר, אז הוא התגעגע לתפילת הקהילה במסגד . באשר לגונב בשוקו במכירתו וברכישתו, אם הוא מוג'אהיד, הוא עולה לרגל, ואם הוא עולה לרגל שאסור לו לצוד, לקיים יחסי מין או הנאה, ואם היה מלומד שהיה לא היה צודק בוויכוח שלו או נבגד בשומן שלו, אחרת הוא ראה את תפילתו, או שהאימאם שלו הקדים אותה בהשתחוותו או בהשתטחותו, או שלא הושלם. זה בתפילה של עצמו, כי זו הגניבה הגרועה ביותר, כמו לדווח . לגבי השוק הידוע : מי שרואה אותו מלא אנשים, או רואה אש שנפלה בו, או גלגל מים טהור שרץ בתוכו, או שהחציר ממולא בחנויות שלו, או רוח טובה נושף דרכו, הפרנסה של אנשיה נגרמת, והם רגילים לרווחים, והצביעות תבוא אליהם . אם אנשי השוק רואים מנומנמים, או שהחנויות סגורות, או שהעכביש הסתובב עליהם או על מה שנמכר, אז יש דיכאון, או שנפל חג לאנשיו . ואם הוא רואה שוק שעבר, מעמדו של המהגר עבר למהותו של מה שהוא עבר אליו, כמו למשל שוק הפשתן, שם אתה רואה את המשרתים בו, כי הוא מגדיל את הרווחים של המפיקים , כשהסחורה מופרדת ועוזבת . ואם בעלי החרס והמחסור יראו זאת, רווחיהם ירדו והכנסותיהם יהיו חלשות . ואם בעלי הסירים והמחבתות יראו זאת, ייסר עליו צרה, מאש, נהר, או הריסה, וכדומה . חלקם אמרו : שוק המינימום, הרחבת השוק, רוחב העולם . ואמרו כי השוק מעיד על מהומה והתפרעויות בגלל האנשים שנפגשים איתו . לגבי מי שחי מהשוק, זה סימן טוב אם הוא רואה בו יצירה או עבודה נהדרים, אך אם השוק רגוע, אז זה מעיד על אבטלה של המשווקים ….