…כלי כתיבה מי שרואה בחלום שכתוב עליו מעשה, הוא מורה לבצע כוסות רוח ….
חולם על עט כתיבה
(27 פירושים ומשמעויות של חלומות על עט כתיבה)…ומי שרואה שהוא מכניס את האספקה בנדוניה בעט, אז הוא מציין שהילדים השיגו זנות, ואם הטבעת מזהב והיא נשברה, אז הוא מציין שהוא חושב ואם זה מכסף אז הוא מתחתן עם אישה או קונה משרתת, ואם זה אפס, זה מעיד על התועלת ואם זה מברזל זה מציין את כוחו בעניינים, ואם זה של נחושת, זה מצביע על כך שיש הוא מעט טוב, ואם הוא מעץ, זה מעיד על סכסוכים ….
…מי שראה את עט הכוח בזמן שכתב בטאבלט המשומר ופירש את קריאת הכתיבה, הרי שהחזון הוא כמו שכתוב, ואם הוא לא מסביר את הכתיבה אז הוא חושב על בריאת האל, ורואה העט כל עוד אין תאונה אז זה טוב, ואם יש תאונה, זה בלבול רציני או עיכוב למה שהוא התכוון לעניינים עולמיים ….
…ומי שרואה שהוא מושיט עט מכלי לא ידוע, הוא מבצע מעשה לא מוסרי ….
…דיו עט ריק פירושו שבקושי תשרוד זעקה ציבורית נגד עוול כביכול . אם תראה אותה מלאת דיו, אם לא תיזהר, האויבים יצליחו להשמיץ אותך ….
…עט נובע עט דיו בחלום מנבא שהמזל האומלל שלך יוביל אותך לבעיות חמורות בגלל אהבתך להרפתקה . אם תנסה לכתוב בעט ולא תיכשל, תיחשף לשערוריה ותואשם בתביעה מוסרית חמורה ….
…מי שרואה שהוא מצדיק עט ומשלים את דגלו, ישולם לו בענייניו, ואם הוא יהיה קשה לראייתו, הוא יהיה נגד זה ….
…כתיבה : במקור תחבולה, הכותב הוא הוסטל . אם הוא רואה שהוא בכתב יד גרוע, אז הוא חוזר בתשובה ומשאיר טריקים על אנשים . וחוזר בתשובה . מי שיראה שהוא קורא פנים של עיתון, הוא יירש ירושה . אם הוא קורא אותה בחזרה, יש עליו חוב, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אמור את כתביך, זה מספיק לך היום .~ אם הוא רואה שהוא קורא ספר ובקיא בקריאתו, אז הוא עוקב אחר אפוטרופסות אם הוא מתאים לזה, או עושה עסקים אם הוא סוחר ככל שהוא שולט בו . אם הוא רואה שהוא קורא את הכיתוב של עצמו, אז הוא חוזר בתשובה לאלוהים מחטאיו, כי הקב~ה אמר: ~ וכתוב לנו בעולם הזה טוב ובעולם הבא .~ ומי שרואה כאילו נכתב עליו צ'ק, הוא מורה לבצע כוסות רוח . אם כתוב עליו ספר והוא לא יודע מה יש בספר, אז אלוהים הטיל עליו חובה בזמן שהוא מזניח אותו, כי אלוהים אדירים אומר : ~ וכתבנו עליהם על זה .~ אם הוא רואה שהוא כותב עליו ספר, אם הוא מכיר את הכותב, אז הוא ישלה אותו, יטעה אותו ויפתה אותו על דתו, כי אלוהים אדירים אומר : ~ כתוב עליו שהוא האחד מי לקח לטפל בו .~…
כתב יד אם אתה חולם שתראה ותכיר את כתב היד שלך, הדבר מנבא כי אויבים שונאים ישתמשו בדעתך שהבעת כדי לסכל את התקדמותך למצב מתחרה ….
…כתיבה היא טריק בחלום, והכותב הוא הונאה . אם הוא רואה שהוא בכתב יד גרוע, אז הוא חוזר בתשובה . ומי שרואה את אלוהים כותב בעיתון, הוא יירש . ואם הוא כותב בקורטאס, הרי זו הכחשה של מה שבינו לבין העם, ואבן סירין, אלוהים אדירים ירחם עליו, אמר : מי שראה שהוא כותב ספר השיג כסף אסור, כי אלוהים אדירים. אמר : ( אוי להם ממה שכתבו ידיהם ואוי להם על מה שהם מרוויחים ). ובכל מי שרואה כל בקוראן כתוב על החולצה שלו, אז הוא אדם שומר על הקוראן . ומי שרואה שנכתבה עליו צ'ק, הוא מצווה לחפות, אז אם כתוב עליו ספר והוא לא יודע מה יש בו, אז אלוהים הטיל עליו חובה והוא מזניח את זה . ומי שיראה שהוא כותב ספר, הוא יחלה ולא פחות מכספו . ומי שרואה שהוא לומד לכתוב אבל לא משפר את זה, אז הוא מציין עניין ראוי לשבח שהוא מקבל מפחד ועייפות . ואם הוא טוב בכתיבה, הוא חושב שהוא לא טוב בזה, אז זה רע, שכן זה מעיד על עיכוב, פחד ועייפות ….
…כתיבה אם אתה חולם שאתה כותב, זה מנבא שתעשה טעות שכמעט תוביל להרס שלך . אם אתה רואה כתיבה, זה מצביע על כך שתוכח על התנהגותך הפזיזה ותביעה עלולה לגרום לך לבלבול . אם תנסה לקרוא כתיבה מוזרה, זה מצביע על כך שתברח מהאויבים רק על ידי הימנעות מלהיכנס לכל ספקולציה מסחרית אחרי החלום הזה ….
מי שרואה שהוא כותב בניגוד לשריעה, אז הוא לא ראוי לשבח ….
…באשר לכתיבה, זה מתפרש בצורה, ומי שרואה שהוא כותב טעות בזמן שהוא אינו יודע קרוא וכתוב, אז הוא מציין שאנשים השיגו פרנסה באמצעות טריק והונאה, ואם הוא סופר או מדען והוא רואה בעצמו כותב, אז זה מצביע על טובות ותועלת והשגת פרנסה רבה, ואם הוא עבודה ותפקיד אז הוא מבודד מעמדתו ….
…אבו סעיד, המטיף, אמר: כתיבה באל-קורטאס מעידה על הכחשת האמת, מכיוון שהקב~ה אמר, ואם נרד אליך ספר בקורטאס, אז נוגע בו בידיים. באשר לעט, ביטויו הוצג באחד מפרקי הפרק הראשון לאחר שהוזכר המונח עט כוח ….
…השוזר הוא בחלום אדם שנוסע הרבה, ועמל ועובד קשה, והוא שואף לסדר . אולי זה מציין מי בונה את הקירות . המרקמים שלה עשויים להצביע על מה שיש לאדם מבחינת מחלה או דאגה, נסיעות או מריבה, או אישה או כתיבה . האישה האורגת היא אינדיקציה למה שהאורגים ציינו לו. אם גבר רווק רואה אותה הוא מתחתן, ואם רווקה רואה אותה היא מתחתנת . ראה גם הטווה ….
…מי שרואה אותה בחלום בכתב יד יפה, זה מעיד על ידע, הדרכה ומזון בברכתו, ואולי הבסמלה מתייחסת לילד ולנכד להיצמד זה לזה . ואולי היא הצביעה על הבנה של מה שעבר כדי לחזור על מכתביה . זה מעיד על חתירה לנישואין . ואולי היא ציינה הדרכה לאחר הנחיה לא נכונה . אם אתה כותב בכתב יד יפה בחלום, הצופה יזכה למזון ומזל בייצור או בידע שלו . ואם כתוב מת זה רחמים מאת האל הכל יכול . ואולי הכתיבה שלה הצביעה על רווח בשתילה . אם זה נמחק לאחר כתיבה וחטף ציפור שנגמרה מגיל הרואה ואקום החיים, וזה נמדד מהספרים שעל הידיים משהו מהקוראן או אחר, נאמר כי חסן בן עלי עשוי להיות אללה מרוצה איתו ראה בחלום כתוב על מצחו ( ובוקר, ואת הלילה כשמחשיך ). אז הוא העלה את זה לסאיד בן אלמוסייב, ואמר : הו שליח אלוהים, יעץ ובקש סליחה, אז הוא עזב את העולם אחרי לילה . אם הוא קורא את הבסמלה בזמן התפילה, ומשנתו היא להשאיר את הבסמלה בתפילה, אז הבסמלה שלו היא עדות לביצוע דת שלא היה זקוק לה, והיא עשויה להצביע על נטייה לאב ללא האם, ו האם על פני האב, או שהוא מעדיף סונה על פני פארד, או נאפיל על פני סונה, או כפירה. רצוי . ומה שנכתב איתו בחלום נחשב, אם היה כתוב בזהב, זה מעיד על פרנסה והתעניינות בציות או רפורמה של זמנים טובים, וזה עשוי להצביע על הזיכרון היפה והמעשים הטובים . והוא שקל עם מה נכתבו העטים, ולכן קו הגידול הוא כסף מעופף, קו החוקר הוא חקירה של מה שהוא רוצה, קו השושלת הוא פרופורציונאלי, קו ההעתקה מבודד, ו קו הטבע כולל משהו ארוך, ושורת השירה מעידה על רשלנות והערצה, ושורת אל-רייחאני היא צביעות, וקו האבק הוא מחלה בעין . ומה שכתוב עליו מלבד זאת, כתיבתו בכתב ידם החתימה של עז ונאסר וכתיבתו בכתב ידו של אל-ורקא נחשבת לניסיונות, ואם דבר לא ברור מכתיבתה, הרי זו עדות לצבע. בתורה או באמונה . לגבי אילו עטים מוזרים נכתבו, כמו עברית, סורית, הינדית וכדומה, זו עדות לדינרים, בעלים, עבדים או עבדים מוזרים, או היכרות עם זרים . נכתב על ידי עט ברזל המציין כוח, פרנסה ואיתנות בעניינים . ואם הוא כתב את זה בעט כסף, ואם זה היה כמו העט הרגיל, זה מציין את המצב המתווך, במיוחד אם הוא נכתב בעט שהיה מעוות או מסוקס, ואם העט היה ישר ומשובח, זה הצביע העמדה המכובדת או הידע והעבודה של מי שעשו זאת בחלום. אם זה נכתב בכגד, ייתכן שהוא עשה מעשה טוב או פעל. זה חובה, ואם זה היה כתוב בקלף, הוא ביקש לחפש ירושה, ואם זה היה בבד ארוג אדום, צהוב או לבן, הוא הגיע שמחה והנאה, ואם זה היה בבד ארוג ירוק הוא היה זוכה לעדות עם האל הכל יכול . וכתיבה עם אור או זהב היא חדשות טובות . לראות את הנקודות והצורה בבסמלה בחלום : אם הבסמלה מתייחסת לאישה, היא מצביעה עליה, על צורת הכסף שלה, על המכשיר שלה, על ילדיה ועל אי-הטעות שלה, ואם זה מעיד על הכסף, זה זו הזאקאת היעילה שלו, ואם זה מעיד על תפילה, זו סונה שלה, ואם זה מציין את המדינה, זו הייתה משפחתה ומוכרים ממלומדים, סגולות ואדוני מקצוע. מהקהילה והחנויות הזוכות . וסימני הביטוי נחשבו ונראו בחלום : הסימן המאשים הוא המיקום, השלט המוריד הוא בידוד, השלט המוגבה הוא גובה, מוות או מרחב עבודה, שלט החיבור הוא חוליה, הסימן האסרטיבי הוא אסרטיבי ב חשוב, וסימן הלחץ הוא הידוק בעניינים וקושי, אז מה שנכנס לבסמלת הסימנים הללו ייחס אותו לדת הרואה או לחייו העולמיים, וכמו כן, אם הוא לקוי, אז הוא ראה את הבסמלה ההפוכה סדר, כגון מי שהופך את הרחום ביותר לקב~ה למקום של ביסמילה או נותן את שם האל לשם ביסמילה. ידוע בין היתר . אם מישהו אחר כתב את זה ומחק אותו בעצמו, זה מעיד על הפרת הברית, על ויתור על האיסלאם, או על כך שהוא חוסך במה שיש לו בידע ובכסף . ואם המחפש עשה זאת בחלום כשהוא היה חולה, אז הוא נרפא, ואם הוא היה חוטא, אז הוא היה חוזר בתשובה, ואולי הוא התחתן ונולדו לו ילדים טובים או שהוא זכה ממסחר . ומי שרואה שהוא מדקלם בשנתו בשם אלוהים, החנון ביותר, הרחום ביותר, אז אלוהים אדירים משליך את ברכתו על כספו ….
…באשר לאורג, זהו יחסי מין העקשנים בעבודתו, זה שמבקש לחפש או דוחק בעבודתו, כמו הנוסע, הגלדיאטור עם החרב מעל הסוס ורגלו ברוכבים, ואולי השוזר ציין את הבניין מעל הקיר, מלחין האנרגיות מטופל מתחתיו בקיר עליו הרכיב, ושקל בקנה מידה שלו הוא תפר אותו והכה אותו בגרזן . ואולי מצוין על ידי האורג, המסווג והחרש . השטיח עשוי להתייחס למה שיש לאדם מבחינת מחלה, דאגה, נסיעות, סכסוכים, קריאה או כתיבה . מי שיחתוך את המארג שלו, הוא יסיים את דאגתו, את עבודתו, את נסיעתו ואת מה שהוא מטפל בהם, אחרת יישאר לו כמה שיותר מהנול השלם שלו, ונאמר שהאריגה היא מסע, והאריגה נאמרה כטיעון ….
…אל-חסן בן בכיר סיפר לנו על עכה. הוא אמר : אבו יעקוב אישאק בן איברהים אל-עזראי אמר לנו בסמכותו של עבד אל-רחמן בן וואסל, בסמכותו של אבו עוביד אל-טסטרי, אמר : ראיתי כאילו התחייה קמה, והעם התכנס, אז המתקשר התקשר : הו אנשים, שהיה אחד האנשים הרעבים בבית העולם, תן לו ללכת לארוחת צהריים . אז האנשים קמו בזה אחר זה, ואז התקשרתי לאו אבו עוביד קום, אז קמתי עם השולחנות ערוכים, ואמרתי לעצמי : מה שבא לי מרוצה הגיע . ואז אבו אל-חסן אל-חמדאני סיפר לנו על מכה שאלוהים שמר עליה. לדבריו, מוחמד בן ג'עפר אמר לנו, בסמכותו של אחמד בן מסרוק, בשטח : ראיתי בחלום כאילו תחיית המתים קמה, והבריאה נאספה יחד, כאשר המתקשר קרא לתפילה יחד, וה אנשים עמדו בשורות, ומלך הגיע אלי עם רוחב פנים של קילומטר. אורך כזה. הוא אמר: ~פרק על התקדמות העם~, אז שקלתי את פניו. בין עיניו נכתבה כתיבה של גבריאל, מזכיר האל ….
…ומי שרואה שהוא פתח את הקוראן ולא מצא בו שום כתיבה, אז אין בזה טוב, ואולי מישהו אחר רוצה להעתיק לו עותק, ואולי מישהו אחר יודע אם הוא אחד משלו משפחה ….
…ספר הוא כוח בחלום, כך שמי שרואה ספר בידו יצבור כוח . והספר הוא חדשות מפורסמות . אם זה ביד של ילד, אז אלה חדשות טובות, ואם זה ביד של אישה, אז זה צפוי . ומי שיראה בידו ספר מקופל, בקרוב ימות . אם הוא רואה את ספרו ביד ימין, ויש בינו לבין איש מריבות או ספקות, אז ההצהרה תגיע אליו, ואם הוא ייסורי, אז הגאולה באה אליו, ואם הוא חדל פירעון ו במצוקה, אז ענייניו קלים . ואם הוא רואה את ספרו משמאלו, הוא מצטער על כך . והספר מימין הוא שנה פורייה . ואם כופר רואה בידו קוראן או ספר ערבי, אז הוא מאכזב ונופל למצוקה או מצוקה . ומי שרואה שהוא קרע ספר, דאגותיו נעלמו, ופיתויים ורעות מוסרים ממנו, או שהוא יזכה בטוב. כמו כן, אם המאמין יראה בידו ספר פרסי הוא ייפגע מהשפלה ומצוקה . ומי שראה שהוא קיבל ספר חתום, הוא ציית למלך וציית לו, והוא השיג את הטוב, את הנשיאות ואת המצב הנעים שבו הוא מציית לקרוב ולרחוק, גם אם הוא מאורס לאישה , הוא ינצח . ומי שרואה ספר לבן ללא כתיבה בו מגיב מהנעדר, החדשות שלו מנותקות . אולי הספר מציין בן זוג חברותי, והספר עשוי להצביע על הקלה ותמימות ממחלה . אם הוא לא יודע מה יש בספר, החזון שלו מעיד על הונאה בענף, מכירה אנונימית או קשישה ….
…שיש בחלום מציין תהילה וגובה, כסף ובעלים יפים, ממלוכים ונשים עבדות . ומי שרואה בחלום משהו מזה, הוא מתעשר אחרי עוניו, מתחתן או מקודש, או קונה ממלוכים וחנויות שימושיות, וייתכן שיהיה לו ידע, שירה וילדים טובים, אם היה בחיים ערים הראויים לכך ואולי הוא הגיע לתפקיד נהדר . באשר למה שעשוי משיש, כמו אגנים, זימה ואריות שזורמים מפיהם, כללים, צוואות ותשומות, כל זה מיועד למי שהיה או היה לו או פעל בו . באשר לקברי השיש, הם מעידים על החיים הטובים בעולם הבא, ההלל היפה והתקופות המוצדקות . באשר לשיש שנוצר בחלקם, זה מעיד על כתיבה חיננית ונישואין עם נדוניות גבוהות . באשר לג'ייר העשוי משיש או מאלבסט, זה מעיד על נשים יפות עם עמדה נהדרת ….
…אם ההתכתבויות בחלום היו בין שתי קבוצות במלחמה, זה מעיד על קרבת המועד האחרון, דיכוי ההמרדה, מעקב אחר האמת, מוות של חולים או ניצחון המדוכאים . אם אדם הופך להיות שליח בחלום, זה מעיד על העלאת מעמדו . ראה גם כתיבה ….
…כתיבה מסופר שבבעלותו בחלום מעידה על אורך חייו, מכיוון שכתיבה משולבת עם מונח למונח, והיא מעידה על מנוחה המגיעה לכל אחד מהם מבעליו ….
…לראות את הקוראן . באשר לראיית הקוראן, הוא מתפרש על ידי המלך והשופט, ומי שסומך עליו בידע ובחוכמה. מי שרואה שהקוראן איננו, נשרף או נשטף, ואז מת, מלך, שופט או מלומד. ואם הסולטאן רואה שהוא כותב אותו, אז הוא נראה ידע וצדק, ואם סוחר רואה שהוא כותב את זה, הוא מרוויח כסף ומי שרואה שהוא קורא את הקוראן בקוראן או מסתכל בזה הוא מעיד על התפשטות הידע, החוכמה וההגינות שלו בבריאה, והוא עשוי לקבל ירושה ומי שרואה שהוא קנה קוראן הוא יסכים עם זה בדת ומי שראה אותו שהוא שרף עותק של קוראן, זה מעיד על שחיתות דתו וחוסר הדעת שלו. ומי שראה שהוא מכר עותק, נשלל ממנו השגת ידע והיה נתעב ומושפל. ומי שראה שהוא אכל את עיתוני הקוראן אז יקראו לו הרבה. הוא חי רק מעט, או ששופט רואה את זה, ואז הוא משוחד בשיקול דעתו, ומי שרואה שהוא קורע את ניירותיו, הוא יתעצל בתפילתו. מקורב ומי שראה שהוא פתח את הקוראן הוא לא מוצא בו כתיבה, כי אין בזה טוב והוא אולי רוצה שמישהו אחר יעתיק לו עותק ואולי מישהו אחר יודע אם הוא ממשפחתו ו שרואה שהוא קיבל עותק של הקוראן אז הוא עושה טוב. ואם הוא רואה שהוא נשען עליו או שם אותו מתחת לראשו, אם הוא אחד האנשים הטובים הוא מתנגד לכך ואם לא אז הוא מתחייב את מה שאסור לו ומי שרואה שיש לקוראן שלו אבד, ואז הוא שוכח את הידע ואת הקוראן, ומי שרואה שהוא הגה קוראן, אז הוא עוקב אחר מנדט או לוקח על עצמו אמון והוא נושא הקוראן. הקוראן נשמר, אבטחה ותחזוקה. רוע ורע, ומי שרואה שהמושף נופל מידו או נלקח ממנו, ואם יש לו עבודה, אז הוא מבודד ממנו, ואם זה לא, אז אין בזה טוב, ומי רואה שהוא שם את הקוראן מאחורי גבו ואז הוא הופך לחדשן…
…ומי שרואה שהוא משלים את הקוראן, הוא ינצח ברצונו, וטובתו תהיה בשפע . ומסופר שאשה ראתה שיש קוראן בחיקה, כשהיא מתקרבת אליו, ושני צאן באו לאסוף כל כתיבה בו, עד שהם סיימו את כל כתיבתו אכלו, אז היא סיפרה עליה חזון לאבן סירין, אז הוא אמר: תביא לעולם שני בנים שישננו את הקוראן בעל פה . זה היה כך ….
…ומי שרואה ספר לבן שאין בו שום כתיבה שהתקבל מהנעדר, אז זה לא מחמוד, ונאמר שהספר הלבן נראה בלי לכתוב, הוא מתפרש בשתי דרכים, מבקש צורך או לא ממלא את זה ….
…מזל קשת היא אישה שממהרת ללדת, או ילד, אח, או מסע או קרבה לאלוהים הכל יכול . והחרטום בכיסוי של ילד ברחם אמו . החרטום עם כלי נשק אחרים, סולטן ותהילה . ומי שנותן לאשתו קשת, היא יולדת ילדה, ואם האישה נותנת לו קשת, יהיה לו בן . הארכת הקשת ללא חץ היא מדריך טיולים . ומי שיראה שהאריך קשת ערבית, הוא ייסע לאדם מכובד לנסוע בתפארת, ואם הקשת היא פרסית, הוא ייסע לאנשי עג'ם . הפסקת הגיד היא עדות לחסימת נסיעה ומעידה על גירושין של אישה . והקשת השבורה היא עדות למות האישה או הנער ובן הזוג או קרובי משפחה כלשהם, ואולי הקשת מעידה על מנדט, ושבירותה מעידה על בידוד . הקושי של הקשת הוא אינדיקציה למטייל לעייפות רבה מדי, לסוחרים לאבד, אצל הילד לאי ציות ובאישה לאי ציות, וקלותה מעידה על ההפך מזה, ואם הוא זורק חץ עליה ופוגע במטרה, הוא משיג את מטרתו . ואולי לראות את החרטום מעיד על קרבה לכמה מהאצילים , כי אלוהים אדירים אומר : ~ ואז ירד ותלה ~ את הפסוק . ומי שמאריך קשת ללא חץ, הוא ייסע רחוק ויחזור למצב טוב : אם המיתר מנותק, הוא נשאר במצב אליו נסע אם היה מגיע אליו . ואם קשתו נשברה, אסון קורה לו בסמכותו, על ידי צו ואסור . לזרוק מקשת האגוזים זה לזרוק את מי שזורק אותו . מי שנוטל קשת יכה נער צעיר וירוויח יותר סמכות . ומי שרואה שהוא חוצב קשת והוא רווק ומתכוון להתחתן, הוא יתחתן ואשתו הולכת להריון כשהוא נכנס איתה . ואם הוא נכנס לתפקידו, הקהילה אינה מצייתת לו . אדרבה, הוא הפך את פרשנות הקשת לאישה, כי אנשים אומרים : אישה היא כמו קשת , אם המפלס שלה נשבר . החרטום המיוחס לילד הוא ילד שיש לו כתיבה ואותיות, ואם הוא מושיט קשת שיש לה קול צלול וזורק אותה ומבצע את החץ, אז הוא הולך בעקבות מדינה מכובדת ומבצע את מצוותו על צדק ו הוגנות . נאמר כי מי שראה בידו קשת שבורה התחתן עם אשה חופשית ….