…ומי שרואה שבג'בל כל סוג של חיות ובעלי ציפורניים וניבים, אז הוא יפרש שליט של דת מושחתת ….

…נאמר שהחזון של כל הקש הוא מבחינת המשפט, בין אם זה קש חיטה, שעורה או דגנים אחרים, כי זה כסף בכל מקרה, במיוחד עבור מי שהחזיק אותו, הציל אותו או שראה אותו ב ביתו או בדלתו או בחנותו. המביעים הסכימו כי חזון הקש הוא מבורך מאוד, והמקום מדויק. תאנה שזה גם כסף ….

…ומי שרואה סחורה של כל דבר שיש בו דבר מת, בין אם זה אדם או חיה, הסחורה הזו מתקלקלת ומקורה אבוד ….

…ומי שרואה שהוא נכנס לציפורן שלו עם קוץ, או משהו דומה לזה שגורם לו כאב, אז זה לא מחמוד ועשוי להצביע על יכולת חלשה ….

…אבן סירין אמר כי החזון של כל הערים, בכל דרך שהיא, ראוי לשבח ….

…ומי שרואה שהוא מתפלל כל הלילה, אז הוא ישיג טוב בעולם הזה ובעולם הבא בחלקו הגדול ביותר מאלוהים אדירים ….

…ואיסמעיל בן אל-אשאת אמר, ~לראות את כל העלים שמתחת לעצים, בכל דרך שהיא להשיג כסף ולאסוף את פירותיו כילדים .~…

…ונאמר כי מי שראה שהוא מקיף עם וזורק לעברם כל מיני מכונות לחימה, אז היה מסתכסך עם עם וזורק אותם במילים. אם מה שזרק קרה משהו להשפיע על דבריו, ואם הוא לא פגע זה לא השפיע על אותו הדבר כאילו הוא ראה שהוא זורק אותם מלמעלה מהדבר המוזכר ….

…ומי שחושב שכל היום הוא יום, אז זה מתפרש ביושר ובחיים ארוכים, וסולטאן רשאי להתייעץ איתו וללכת לפי דעתו ….

באשר לכלי הנשק בכללותם, החוצים את המוסרים פה אחד כי מדובר בכוח, כבוד, מדינה, אפוטרופסות, מבצר ומנהיגות השווים לערכו של אותו נשק ….

…ומי שרואה שכולו רועד, אז הוא מעיד על עייפות בגלל כוונתו ….

…ומי שרואה את זה כאילו הוא עושה תחנון שאינו מכיל את שמו של אלוהים אדירים, אז עליו להתפלל בתפילה של צביעות ….

…אם יש לך האליל שהוא עבד מזהב, הוא קרוב לאדם שאלוהים אלוהים שונא, ומה שהוא שונא קורה לו, וחזונותיו מצביעים על כך שכספו הלך עם חולשת דתו ….

ומי שראה שהוא זרק חלוק נחל לים, הכסף שלו נכנס אליו ….

…ומי שרואה חמש דינרים בכף ידו, אז הוא מציין שמקיימים חמש תפילות, ואם אבדו מכף ידו, אז פירש זאת בניגוד אליו, ואם שתיים מהן אבדו, אז זה מעיד על בזבוז של שניים פעמים וזה נמדד על זה, ומי שמוצא דינרים רבים ומציב אותם במיקום צמוד, זה מעיד על שמירת אמונם של המוסלמים ….

…באשר לדינרים, אמר דניאל, מי שרואה שיש ברשותו יותר מארבעה דינרים, הוא ישנא על ידי משהו או שישמע מילים וקשה לו כמו המספר הגדול של דינרים, ואם המספר של דינרים ידוע, הדאגה שלו קטנה ….

…ומי שרואה שהוא אוכל מזה משהו, הוא חוסך כסף למשפחתו ….

…מי שרואה שהוא הכה בזהב, הוא ייפגע מהם או ממשהו שהוא שונא, או שהכסף הולך ממנו לפי מה שראה, או שהמלך כועס עליו, גם אם יש לו תפקיד לבודד את הכמות הידועה של חיתוך הזהב טוב יותר מהלא נודע והדואג ביותר לזהב הוא חזון האבק ויצוק בלעדיו ומה נעשה בלעדיו והמזויף בלעדיו ומסתיר אותם בדאגת דינרים וזהוב חרוט, אם הוא נשבר, ואז זה שווה ערך לדינרים, ונאמר כי חזון הזהב מבחינת המשפט בכל דרך שהוא אינו ראוי להערכה ….

…חוזים אם הם מזהב והם מוכתרים או מזהב והם אסורים וממולאים, אז הם מתפרשים בברית, אמון, ברית או צוואה. לא משנה מה טוב ויופי שהוא חושב על כך, אז הוא מילוי הברית, ואם הוא רואה אחרת, אז הביטוי שלו נגדו והוא ציטט את אמירתו, אתה מאמין, מילא את החוזים . ומי שחושב שהוא חייב הרבה חוזים, אז הוא חלש ממה שהזכרנו לעיל אם הוא חושב שנשיאה היא נטל, והחוזה מועבר לאישה בנישואין ….

…ומי שרואה שהוא שתה מזהב וכדומה, אז מפרשים אותו אשה בעלת חוב נמוך, ואין כל רע בכלי הכסף שלו ….

…עגיל הזהב מציין איש זמר . הוא סיפר כי אדם בא לאבן סירין ואמר: ~ראיתי עגיל באחת מאוזניי,~ והוא אמר, ~איך אתה שר?~ הוא אמר שהצליל טוב, והוא אמר שזה זה. אם הוא רואה את עגיל הכסף, אז הוא משנן את הקוראן כולו. יש לו בת, גם אם האישה החזונית הייתה בהריון, היה לה בן . ומי שרואה בחלומו אישה שאוזניה עגיל וחרב, אז יש לו סחר בעיירה אמידה עם הרבה עבדות ונשים שפחות, כי בפרשנות אישה היא עסק, וכך גם ילדת העבדים ….

…ומי שרואה טורבן על ראשו, והטורבן ההוא אינו אדם החובש אותו כמוהו, כאילו הוא פקיה וראה טורבן טורקי או טורקי על ראשו, והוא ראה טורבן על ראשו, זה לא ראוי לשבח עבור שניהם ….

…ומי שיראה שהוא על קיר מגדל, אז הוא יזכה בניצחון ויגיע ליעד ….

…באשר לכתיבה, היא מתפרשת על ידי הדרך בה המדינה הולכת ומפיגה את הצורך, ומי שחושב שהוא כותב וההשפעה של כתיבתו לא מופיע. אם הוא מעסיק, אז הוא מפוטר, במיוחד אם לכתיבה יש ציון ….

…מי שרואה שהוא עומד על קיר או יושב בו, אז הקיר הוא אותו מצב שהוא מקים, אם הוא קרוב, הוא במצב טוב, אחרת הוא בגודל הקיר ומסוגל להיות מסוגל לזה . ואם הוא נפל מאותה חומה, הוא היה נופל ממדינתו, או שהוא היה עירום בתקווה בשבילו, או בעניין בו הוא תקוע במערכת יחסים ….

…אם היא רואה אישה שאומרים לה לבקש סליחה על חטאך, היא מואשמת בחוסר מוסריות ….

ומי שרואה שהוא תחליף לאדם הידוע לסוסה, אז הוא יבקש את עזרתו של אותו אדם במה שהוא מבקש או יגיע אליו, ונאמר שהוא נתפס כתחליף לאדם, אז זה פירש כי אותו אדם הוא תלות, שותף או יורש ממרחק, ואם האיש אינו ידוע אז הוא אויב ….

…באשר להיצע, זה הביקוש לפרנסה והשגת הרצוי. ומי שרואה שהדיו פגע בבגדו, אז זה מעיד שנזק נגרם לו. אבל אם הוא סופר, זה לא מזיק לו ונאמר שהחזון של הדיו אם הוא מלא בחומר, אז זה מתפרש על ידי אישה שיודעת להרוויח, ואם הוא רואה שמשהו כתוב עליו ממנה, אז הוא יהיה טוב יותר מכאלה. האישה ….

…ונאמר שמי שרואה שיש לו כובע טוב על הראש, עליו לעקוב אחר עבודה אם הוא כשיר לכך ….

…ומי שרואה את זה כאילו הוא הולך לג'יהאד, הוא יזכה בניצחון, טובה , שבח וגובה טוב, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ואלוהים נתן למוג'אהדין פרס גדול על העומדים .~…

…ומי שרואה שהוא רוכב על סוס בזמן שהוא עף באוויר, או שלסוס יש כנפיים בזמן שהוא ציפור, אז הוא מציין ואמר אל-קירמני, מי שראה שהוא רוכב על סוס מכוסח עם שלו אוכף ורסן עליו בזמן שהוא הולך לאט, ואז הוא יכה בסמכות ובכבוד ככל שהוא מסוגל לעשות את הסוס הזה ואחריו ….

…איסמעיל בן אל-אשאת אמר, ~מי שחושב שכתב על גבו הוא דת וצדק .~…