גידול, אם אדם רואה זאת בחלום, הוא עלייה באותה יד, מצב טוב ומצטט ידע . ונאמר : זה כסף אחר מילים . הגידול בחלום הוא הבל, פליאה וטענה בטלה ….
חולם על סרטני ענק
(33 פירושים ומשמעויות של חלומות על סרטני ענק)וכמה מהמביעים אמרו כי הגידול נכלא, במיוחד אם החלשים התלוננו עליו, ולכן הפורענות גדולה יותר ….
והנפיחות בשינה, עלייה באותה יד, ומצב טוב, וציטוט הדעת, ונאמר שזה כסף אחריהם ומילים, ונאמר שזה מאסר או נזק מצד שליט ….
…ענק אם אתה חולם שפתאום הופיע בפניך ענק, זה אומר שייווצר סכסוך אלים בינך לבין יריביך . ואם הענק יצליח לעצור את המסע שלך, אויביך יכריעו אותך . ואם הוא יברח ממך, חלקך יהיה שגשוג ובריאות טובה ….
…באשר לכבשים, מי שרואה שהוא פגע באיל, הוא מסוגל לנצל אדם ענק ובלתי ניתן להריון שהוא יקר, ומי שרואה שהוא רוכב ומוציא אותו כרצונו והאיל מציית לו, ואז הוא כובש אדם ענק ומוציא אותו איך שהוא אוהב, ואם האיל אינו מציית לו, אז אותו אדם לא הולך אחריו ומי שרואה שהוא נושא איל על גבו, הוא נושא את האספקה של איש גדול ומי שרואה שהוא נלחם באיל, ואז הוא נלחם באדם ענק, אז מי שמביס אותם הוא המנצח, ומי שרואה איל שמת או שוחט ומחלק את בשרו, ואז אדם גדול מת ומחלק את כספו, ומי שרואה שהוא שחט איל שלא למאכל או הורג אותו, ואז הוא יזכה באויבו ומי שרואה בביתו איל שחוט, אז זה חלק ממשפחתו מת, ומי שרואה שהוא אוכל בשר איל, אז הוא אוכל מכספו של אדם גדול, ומי שרואה שהוא צולה איל, אז הוא חולה או נגוע המצוקה, ומי שרואה שהוא פגע באילים פחות מעשר או רואה אותה בכספו, אז אם הוא עוקב אחר משהו או שיש אישה איתו אז הוא לא מתגורר בעבודה ההיא ואישה לא נשארת איתו עד שהיא תמות או תעזוב אותה למעט עם מספר האילים שראה, ואם היא גדלה והגדילה לעשר, הוא הולך אחרי עם ומכה בסמכות גדולה. ומי שרואה שהוא הביא ראשי אילים, יובא עם ראשי אויביו, ומי שרואה שהוא הכה בכבשה, אז הוא יכה אשת גורל מכובדת שמופרית. חלב כבשה, הוא יקבל כסף מותר, ומי שרואה שהוא שחט כבשה, אז ין כמו אישה וכל מי שרואה שהוא רועה כבש כבש, אז הוא הולך אחרי העם, ואם הוא רואה שהוא הכה אותה או את החזקה שלה, אז הוא יפגע בהרבה מאוד שלל, ומי שרואה שהוא נתן לו שומשום, אז הוא פוגע בילד מבורך ומכובד, ומי שרואה שהוא שחט טלה שאינו בשר, אז הוא מת בשבילו או חלק ממשפחתו ומי שרואה אם הוא הכה עז, את מלכו או את ברכו, אז זה מכה גבוה ומעמד עם אדם גדול, ומי שרואה שהוא הרג עז לא ידוע, או שחט אותה, או עשה משהו איתו, או בבעלות קבוצה ממנו, אז פרשנות האיל והעז עוברת את מסלול הכבשים אלא שהכבשים מכובדות יותר מהעז ומי שחושב שהוא הכה ברצינות זה מכה בנער , ומי שיראה שהוא אוכל בשר של סבא, הוא יקבל ממנו מעט כסף ילד…
…בחלום, הוא מלך זר שהוא פוחד, משעמם-לב, נושא משקלים כבדים, ויודע על מלחמה ולחימה . אז מי שרוכב על פיל בחלום, או המלך שלו, יצר קשר עם סולטן, וזכה למעמד גבוה, וחי תקופה ארוכה בתפארת ויוקרה . ומי שרוכב על פיל ביום מתגרש מאשתו, ואולי בגידה ורמאות, ומחזיר את בגידתו וכפייתו נגדו, כי אלוהים אדירים אומר : ( לא ראית איך עשה אדונך לבעלי הפיל ). ופיל בחלום הוא אדם מקולל . מי שרוכב על פיל בלילה יתגבר על מלך ענק וחיוור וישתלט עליו . ואם הוא ראה שהוא רוכב על אוכף בזמן שהוא מציית לו, אז הוא היה מתחתן עם בתו של אדם לא-ערבי ענק, ואם הוא היה סוחר, העסק שלו יהיה גדול יותר . אם הוא רואה שהוא חולב את הפיל, אז הוא זומם מלך ענק ומקבל ממנו כסף מותר . ונאמר : הפיל הוא מלך של חסד גדול ונדיבות, נדיבות וסבלנות, נימוס ורכות . אם היה רואה שהוא הכה אותו בצינור שלו, הוא היה מתוגמל . ואם התקין אותו הוא קיבל משרד ומדינה . הפיל מציין אנשים צדיקים, מלומדים ואנשים אצילים, ומעיד על מצוקה, סבל ועייפות . אם היה רואה שהפיל נהרג בעיירה, המלך היה מת או נהרג . ומי שרואה שהפיל מאיים עליו, אז זה מעיד על מחלה, ואם הוא זורק אותה תחתיו ונופל, האדם שחולם ימות . אם אישה רואה את זה, זה לא מדריך טוב עם זאת היא רואה את זה . ומי שראה שהוא מדבר עם הפיל, הוא קיבל הרבה טוב מהמלך, ואם הוא ראה שהפיל הולך אחריו בריצה, הוא נפגע ממלכו . ומי שרואה שרכב על פיל במלחמה, הוא יאבד . ומי שיראה שהוא אכל בשר של פיל, יהיה לו כסף מהסולטן, וכמו כן אם הוא לקח מאבריו, עורו או עצמותיו . אין טוב לראות את הפיל עבור אנשים של צדקנות ואדיקות . אם נראה את הפיל מגיח מארץ שיש לה מגפה, הוא מוסר מהם . ומי שראה שהוא הרג פיל ניצח אדם זר . ומי שראה אנשים רוכבים על פילים והיו במלחמה, הם הובסו . אולי רכיבה על פיל הצביעה על עוול ושקרים . ומי שרואה פיל מגיע מעיירה אחת לעיר אחרת, הוא שליט שעובר מעיירה אחת לאחרת ….
…עץ אגוז, שכן הוא אדם עיוור, דל, אומלל, וכמו כן פריו, הוא כסף שאינו יוצא אלא בעמל וברמאות. כמו כן, אם הירח של בעליו מסוגל להשיג את מבוקשו, ומקורו של כל מה שאסור ומושחת, אם הוא רואה שהוא על עץ אגוז, אז זה קשור לעיוור ענק, ואם הוא יורד מזה, מה שבינו לבין אותו אדם לא יושלם . אם הוא נופל ממנו או מת, אז הוא נהרג על ידי אדם ענק או מלך, ואם זה נשבר על ידי זה, אותו אדם עצום נספה, והנופלים מתים אם הוא ראה שהוא מת כשנפל, ואם הוא לא מת כשנפל, אז הוא ישרוד . כמו כן, אם הוא רואה שידיו או רגליו שבורות מכך, הוא נמצא על סף הכחדה ומגיע לסבל רב, אך הוא שורד לאחר מכן . כמו כן, כל עץ נהדר עובר דרך אגוזי מלך, ומייחס במהותו אגוזי מלך לקסיס ….
…הפיל : יש חילוקי דעות לגבי זה, חלקם אמרו שהוא מלך ענק, וחלקם אמרו אדם ארור כי הוא מפלצת . מסופר שאדם הגיע לאבן סירין, ואמר : ראיתי כאילו אני פיל . אבן סירין אמר : הפיל הוא לא מהסירות המוסלמיות, אני חושש שאתה נגד האיסלאם . ונאמר שזה דבר מפורסם וגדול שאינו חסר תועלת, מכיוון שבשרו אינו נאכל או נחלב . כמה מהם אמרו : מי שראה פיל ולא רכב עליו, יראה ירידה בעצמו ואובדן כספו . אם ברכיו יגיעו לרכוש עצום ודל, והוא יגבר אם הוא כשיר לסמכות . אם הוא לא היה כשיר, הוא פגש מלחמה ולא ניצח, כי הרוכב שלו אף פעם לא נמצא במזימה, אז הוא לא מנצח, כי אלוהים אדירים אומר : ~ לא ראית איך מה הוא עשה לחברי הפיל , ~ ואולי הוא נהרג בזה . אם הוא כורע על אוכף בזמן שהוא מציית לו, הוא מתחתן עם בתו של אדם זר וזר . אם הוא היה סוחר, המסחר שלו היה גדול . אם הוא כורע ממנה במהלך היום, אז הוא מתגרש מאשתו ועושה אותו חולה בגללה . מי שרועה ויולה מתסכל אז את מלכי פרס, והם מובלים בהתאם לצייתנותו . אם הוא רואה שהוא חולב פיל, אז הוא זומם מלך ענק ומקבל ממנו כסף מותר . ופיל זבל את כספו של המלך . הוא ראה פיל שנהרג בארצו, כי מלך העיירה ההיא, או איש המפקד שלה, מת . ומי שרואה כאילו הפיל מאיים עליו או רוצה אותו, אז זה חולה, ואם הוא רואה כאילו השליך אותו תחתיו ונפל עליו, זה מעיד על מותו של האדם של החזון . אם הוא לא ישליך אותו תחתיו, אז הוא ייכנס לצרות והוא יינצל . נאמר שהפיל הוא מלך הגיהינום . באשר לנשים, זה לא מדריך טוב אולם הן רואות את זה . ונאמר כי מי שראה כאילו הוא מדבר אל הפיל יקבל הרבה טוב מהמלך . אם ראה שבעקבותיו רץ פיל, הוא קיבל הכנה ממלך . ומי שהיכה את הפיל בתא המטען שלו, יהיה לו מזל . ואמרו כי לראות את הפיל במדינות אחרות מאשר הודו, היה קשה ומבועת . ובנוביה מלך . והפילים נלחמים בשני מלכים . הפיל מעיד ביותר על הסולטאן הזר, ואולי האישה הגדולה והספינה הגדולה, ומעיד גם על ההרס והמעגל, כאשר הגיע למי שהביא את הפיל לכעבה מציפורי אבאביל ואבנים מהאבן. . ואולי מצוין על ידי מוות . ורכיבה עליו מעידה על נישואיו של אדם יחיד, או עלייה לספינה או נושאת מטען אם הוא נוסע . אחרת, הוא יצבור כוח או ישיג שליטה על מלך, אלא אם כן הוא נמצא במלחמה, כי הוא הפוך והורג . ומי שרואה את הפיל מחוץ לעיר, ומלכו חולה, הוא ימות, אחרת הוא נוסע ממנה, או מבודד ממנה, או ספינה נסעה בה, אם הייתה עיר ים, אלא אם כן יש מגיפה או השמדה או מצוקה, ואז זה נעלם מהם על ידי הפיל שעוזב אותם ….
…קאריבו הוא בחלום אדם נוכל . ומי שמכה אברכה על הר, עז או איל, הוא ייפגע מגביע של מלך ענק, ואם הוא אוכל את בשרו, הוא מכה כסף מאדם המחובר למלך ענק ….
…באשר לאילים, אמר אל-קירמני, האיל הוא אדם ענק, בלתי ניתן להסרה ויקר, מי שיראה שהוא פגע באיל או נותן לו אותו, הוא יוכל לעשות איש ענק ….
…המלכודת היא בחלום אדם בעל דת קטנה, טריק וערמומי . מי שרואה שהוא מכוון מלכודת לתפוס ציפור, הוא זומם עם איש ענק . אם האישה רואה שהיא מכניסה מלכודת, ובכל פעם שציפור עפה לתוכה, היא מבקשת הריון מבעלה ולא מוכיחה את הריונה . ראה גם את הרשת, וראה דיג ….
…העז הוא בחלום אדם שהוא מלכותי במראהו, חסר ניסיון . אולי העז הצביעה על העבד השחור הנבער . העז עשוי להיות איש ענק בדתו ובעל חשיבות רבה ….
…נאמר כי המעבר צריך לשאול מישהו שרואה חזון ושכח אותו כשהתעורר משנתו כיצד מצא את מצבו. אם הוא ימצא את ידו על אצבעותיו, אז הוא היה רואה עצים קטנים ואם הוא ימצא אותם על גבו, אז הוא היה נראה ברור, ואם הוא ימצא אותם בצד שלו, הוא היה רואה מישהו שוכב , ואם הוא ימצא אותם על צלעותיו, הוא היה רואה אם אישה מוצאת את זה על פניו, אז הוא היה רואה פח אשפה, ואם הוא מוצא את זה על הראש שלו, הוא היה רואה עמוד ענק או עץ גדול, ואם הוא ימצא אותו על הירך, הוא היה רואה עץ גבוה ואם הוא ימצא אותו על הברך, אז הוא יראה נהר, ואם הוא ימצא אותו על אצבעות רגליו, יהיה לו ראיתי יער קטן ….
…ומי שרואה שהוא על עץ גבוה, הוא קשור לגבר ענק או ניצל ממה שהוא חושש, גם אם הוא גבר יחיד, הוא מתחתן עם אישה ….
…העז : איש ענק בדתו בעל חשיבות רבה על האיל ואחרים . ומי שרואה שהוא אכל בשר עזים, הוא מתלונן מעט ואז משתחרר . ומי שרואה שהוא שוחט ילד שאינו הבשר, אז הוא או משפחתו מתים . אם הוא נשחט על מנת לאכול מעט מבשרו, אז הוא היה מכה כסף בגלל הילד, או שהוא היה מכה מעט כסף . כמו כן, בשרם של עזים וכבשים צעירים בפרשנות מעט טוב יותר, אלא אם כן נראה כי הבשר שמן, כי הטוב הוא הרבה . ומי שיראה שהוא אוכל את הבשר של סבי, יהיה לו קצת יותר טוב מילד, והעזים הקטנים והטלה לא עוברים את דרכם של זקניהם . אם הוא רואה שהוא אוכל ראש של כבשה, חייו יתארכו והוא יסבול את מה שלא קיווה לו ….
…אגוז אגוז נמצא בחלום כסף שמאגרים אותו . אם אתה שומע אותו מקשקש, הוא מריבה ומהומה . ועץ האגוז הוא אדם מציק, אומלל, אומלל עם כסף ישן . ומי שרואה שהוא על עץ אגוז, הוא מחובר לאדם עצום וזר, ואם הוא יורד ממנו, אין שום דבר בינו לבין בעליו שקשור אליו . אם הוא נופל ממנו ומת, אז הוא נהרג מול איש ענק או מלך, ואם העץ נשבר, האיש העצום הזה מת . הוא עשוי לראות שהוא מת כשנפל, ואם לא מת הוא שרד, ואם הוא רואה שידיו ורגליו שבורות מכך, אז הוא נמצא על סף הכחדה, והוא זוכה לסבל גדול, חוץ מזה הוא ניצל מאחריו . ומי שראה שהוא קוצץ עץ אגוז הרג נכרי, והאגוז היה פריו וכספו לא היה יוצא אלא בעמל ותשישות, כי האגוזים לא נאכלים אלא לאחר השבירה . והשומן שלו לא יוצא אלא אחר הצהריים . אם הוא רואה שהוא קטף אגוזים מחורשה, אז נותנים לו כסף על ידי אישה . אם הוא קלף, אז הוא סיפק פרנסה, ואם אכל את קליפות האגוזים, הוא החזיר לאיש עני, ואם אשתו גערה בו, הוא שרף את בגדיו . ומי שרואה שהוא משחק באגוזים, הוא נכנס לכסף אסור . אגוזי מלך מיוצגים על ידי צדיקים, נשיאים ואחים, ואגוזי מלך מוסברים על ידי בריאות הגוף ואורך הנסיעה, ואם המחפש הוא אישה, האגוז מעיד על אריכות ימים . האגוז מציין את הבעל להיפך ממכתביו, את אגוז הבעל, ולהיתר לעניינים קשים . ואגוזים שבורים הם כסף ללא עייפות ….
…מזל קשת הוא בחלום מסע ואח, אישה וילד, וזה קרוב לאלוהים הכל יכול, כי הקב~ה אומר : ( כך זה היה מעבר לפינה או למטה ). ומי שרואה קשת עם כיסוי, אשתו בהריון . ומי שנתן לאשתו קשת והיא בהריון, היא ילדה לו משרתת . ואם אשתו תתן לו קידה, הריונה הוא ילד זכר, כי הילד נמסר לאביו, אז הוא יהיה איתו בחנות שלו, והאישה מגדלת את הילדה ונשארת איתה בבית . ומי שרואה שקשתו שבורה, ואין שום נשק איתו, אז אחיו, בנו, בן זוגו או חברו ימותו . ומי שרואה את קשתו שבורה בידו, הוא מורחק מתחום שיפוטו אם הוא מושל, והוא מפסיד אם הוא סוחר . מסע בקשת . ומי שרוכב על חוט בקשת, אז הוא יתחתן, ואם פירוקו גרוש, וכל מי שרואה את הסולטן נותן לו שתי סוגריים, הוא מגיע לדרגה ונסיכות, כי אלוהים אדירים אומר : ( אז הוא היה סביב בפינה או למטה ). הסוגריים מסומנים על הגבות . מי ששובר את קשתו ייסע . אולי הקשתות שלו היו שקריות או נכונות . ומי נכנס וקשת הפסקות לה גיד, אז הוא יהיה לגרש את אשתו, ואולי הוא יוסר המדינה שלו . ואם הוא זורק חץ ועושה טעות, מדובר בניצול לרעה של סמכותו, ואם יפגע במטרה הוא ישיג את מבוקשו . ומי שרואה בידו קשת מתוחה, ילד ייוולד לו . ומי שיראה שהוא משליך את דרך האל, אז יהיה לו כבוד . השלכת קשת אגוזי לוז לשממה היא ציד ושלל חוקיות, ובארץ שקר והונאה . אם הוא רואה שזרק ציפור אגוז, אז הוא משקר לאיש ענק כוזב . אם הוא זורק יונה, זה פוגע באשתו . וקשת האגוז למי שבבעלותו היא זונה, וקשת האדם היא מחלת מפרקים, וקשת הקשת היא חיים ארוכים, וקשת הקשת בזבוז של כסף, וקשת הקידוח היא פרנסה ותועלת, כמו גם קשת המחרטה . ראה גם חץ ….
…הראם : הוא האיש הענק בלתי-חדיר, כמו הסולטאן, האימאם, האמיר, מפקד הצבא ומי שפיקד על החיילים . ומציין את המואזין ואת הרועה . האילם הנועז הוא העבד או הסריס על כך שלא הוקרן, מכיוון שכוחו הוא כמו קרניו, והנועז יותר מעיד גם על הבודד שנשדד מסמכותו, ועל רשלנות זרועותיו ותומכיו . מי ששוחט איל שאינו יודע מדוע שחט אותו הוא אדם שינצח עליו, או שהוא יעיד על כך באמת, אם שחיטתו היא על פי הסונה ועל הקיבלה, ואלוהים אדירים הזכיר שחיטה, ואם אחרת הוא הרג אדם או עשה עוול לו או עינה אותו . אם הוא נשחט לבשר, פירושו מבוסס על מה שהוזכר קודם לכן לגבי גמלים ופרות . ואם הוא נשחט בגין סגפנות, יחזור בתשובה אם היה אשם, ואם היה חוב, שילם את חובו וקיים את נדרו והתקרב לאלוהים בצייתנות, אלא אם כן הוא פחד להיהרג, להיאסר, חולה, או כלוא, כי הוא ניצל כי אלוהים אדירים הציל את יצחק, עליו השלום, והשבח היפה בא אליו ולאביו והוא שמר עליו כשנה וליטורגיה, וזה קרוב ליום שיפוט . ומי ששוחט איל והיה במלחמה, יהיו לו אויבים גדולים . ואילים שנשחטו במקום, אנשים הרגו . מי שקנה איל, איש מכובד היה זקוק לו, והוא יינצל ממחלה או הרס בגלל זה . ומי שרואה איל שהוא חוזר בתשובה, משהו שהוא שונא יכה אותו מאויבו, ואם יבוא, הוא ייפגע או יעלב מקרבם . וקרן האיל נלקחה אסורה, והצמר שלה היה פגיעה בכסף מאדם מכובד, והוא לקח את אפוטרופסותו על כמה מהאצילים וירש את כספו או התחתן איתו עם בתו, כי האלה היא אחרי איל . ולקיחתו בבטנו של איל היא השתלטותו על אוצרו של אדם מכובד, אשר המיועד לו איל זה . ומי שיישא איל על גבו, הוא יקבל את אספקתו של איש ישר . ומי שראה איל תומך בנרתיק של אישה, היא הייתה לוקחת את שיער הנרתיק שלה עם צלף . והנביא, תפילת אלוהים ושלום עליו, אמר: ~ ראיתי כאילו אני איל של איל, אז החלטתי להרוג איל של עם . ראיתי כאילו החרב שלי פוצצה את זה נשבר, אז החלטתי שזה הורג אדם מהשבט שלי . ” הוא הרג את חמזה, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו . ושליח האל, שאלוהים יברך אותו ויעניק לו שלום, הרג את טלהא, הבעלים של חטיבת הפוליתאיסטים . ומי שמפשיט איל, מבדיל בין אדם גדול . ומי שכרע עליו, הוא יכול . שומן האילים והכבשים, חלבם, קליפתם וצמרם הוא הכסף והטוב ביותר מאלה שהכו אותו . ומי שניתן לו קרבן יקרה לבן ברוך . ומי שרואה שהוא נלחם באיל, הוא רב עם אדם ענק, כך שמי שמביס אותם יהיה המנצח, כי הם שני סוגים שונים . באשר לשני הסוגים המסכימים, כמו שני הגברים, אם הם מתקוטטים בחלום, אז המובס מנצח . ומי שרוכב על כבש כלשהו יהפוך לפורה, וכך גם מי שאוכל בשר מבושל . ומי שרואה בביתו שחוט טלה, יש אדם שמת, כמו גם בן הבהמה, ואכילת בשר גולמי היא נוגדת, ובשר משמין עדיף על שחיטתו . וראה אדם כאילו הפך לאיל העולה על עץ עם עמים ועלים רבים, אז הוא חתך אותו במעבר, ואמר : תזכה להנהגה וזיכרון בצל אדם מכובד שיש לו כסף חשבון, ואולי שרתת מלך מלכים . לכן, המאמין באלוהים השתמש בזה ….
…באשר לדולפין, הוא מתפרש על ידי אדם ענק שאינו מקובע במקרה אחד, ובשרו, עצם ועורו הם כסף .)…
…בשר גמלים : כסף שהוא מכה מאויב גדול ועוצמתי אלא אם כן החזון איש נוגע בו, ואם הוא נוגע בו, הוא מוכה על ידי אויב ענק וחזק . אם הוא אוכל אותו מבושל, הוא אוכל כסף של גבר, חולה ואז הופך לחף מפשע . נאמר שהוא אכל את זה נהנה מהסולטאן ….
…אם אתה רואה את השטן בחלום, אז תצא להרפתקה מסוכנת ועליך לשמור על מראה מכבד שלך . אם חלמת שהרגת אותו, אז זה מצביע על כך שתתרחק מחברת הרעים והרע בין הטובים והטובים יותר . אם זה מגיע אליך בצורה של ספרות, אז זו אזהרה מפני חברות כוזבות, במיוחד חברים ידידותיים צבועים . ואם השטן יבוא אליך בצורה של עושר או כוח, לא תוכל להשתמש בהשפעתך ובהשפעתך כדי להבטיח הרמוניה עם אחרים או להעלות את רמתם . אם השטן יבוא אליך בצורה של מוסיקה, דע שתכרע על ברכיו לפני הפיתוי והקסם שלו . אם הוא יבוא אליך בדמות אישה מקסימה, כל המחשבות והרגשות המתוקים שלך יושמדו כדי לאמץ את האדם השונא הזה . אם אתה חולם שאתה מחסן את עצמך כנגד השטן, תוכל למשוך את הקשר של הנאות עצמיות ולעבוד לתת לאחרים את כל מה שמגיע להם . אם חקלאים חלמו על השטן, משמעות הדבר היא יבול נבול ומוות בקרב בעלי חיים, כמו גם מחלות במשפחה . על הספורטאים לראות בחלום זה אזהרה לדאוג לעצמם מכיוון שהם עלולים להסתכן בהפרת חוקי המדינה . באשר למטיף, חלום זה הוא הוכחה שאי אפשר להכחיש בקנאות יתר שלו . וחובה כי לא יעבוד את אלוהים על ידי הצלפת שכניו בשוט לשונו . אם אתה חולם על השטן, אדם ענק שהוא לבוש בחן, לובש מספר תכשיטים מבריקים בידיו ועל גופו, ומנסה לשכנע אותך להיכנס לביתו, זה מזהיר אותך מפני אנשים רעים המבקשים להשמידך על ידי הערצה ערמומית . חובה כי בחורה תמימה תחפש מקום אחר בקרב חברות לאחר החלום הזה, ותמנע מהאינטרסים המוזרים שלה, במיוחד אלה שמוצגים על ידי גברים נשואים . אישה חלשה עשויה ככל הנראה להישדד מתכשיטיה וכספה על ידי זרים ככל הנראה . היזהר מחברת השטן, אפילו בחלומות . השטן הוא תמיד מבשר של ייאוש . אם אתה חולם שההשפעה שלו מציפה אותך, תיפול למלכודות שהאויבים הציבו עבורך כחברים . חלום זה אומר עבור המאהב שהוא יאבד את נאמנותו בגלל כיף מזוין ….
…הנגב הוא הונאה בחלום, אז אם אתה חופר בסלע, חפש את מצבו של איש המושלים . חקירת מבצרים מעידה על ריגול אחר חדשות, שחיתות כסף ושחיתות ילדים . אולי הנגב מעיד על עקבות . אם הוא רואה שהוא חיפש בעיר, אז הוא מחפש אחר דת של גבר, לא אדם ענק וקשוח לב ….
…ומי שראה שהוא נוסע בווילה במלחמה, זה מעיד על כניעתו של אויב ענק, ונאמר שהוא ינצח את האויב, ואמירה זו היא עדות לסיפורם של בעלי הפילים ….
…אבו סעיד, המטיף, אמר שהאס הוא גבר שממלא את הנדרים או אישה, ואישה היא בעל ויש לה אפוטרופסות ונשארת הנאה מתמשכת, ואולי האס מעיד על העם, ולגבי החרצית והקטיף מסביב להר, זו הייתה ילדת שפחה יפהפייה ממלך ענק, ונאמר שהחרצית הייתה מראה של גבר על ידי אשתו ….
…הר : מלך או שליט אכזרי, מאופק, או אדם גדול כמו הר, אורכו, קוצרו וגובהו . והוא מלמד את העולם ואת הנזיר, ומציין את הדרגות הגבוהות, המקומות הנכבדים והסירות הטובות, ואלוהים אלוהים ברא הרים כיתדות הארץ כשהוא מופרע, כיוון שהם כמו מלומדים ומלכים, כי הם מחזיקים במה הרים אנכיים אינם מחזיקים, ועשויים להצביע על המטרות והדרישות, מכיוון שהעולה אליו אינו עולה אלא כלפיו. מי שרואה את עצמו על הר, תומך אליו או יושב בצילו, ניגש לאיש ראשי, התפרסם בזכותו ותפס אתו מחסה, כסולטן או משפטן, מלומד שסגד לנזיר, אז מה דעתך אם הוא היה מעליו קורא לשיחה לסונה, לעתיד הצ'יבלה, או שהוא נזרק מקשת ביד כי תהילתו בעם משתרעת עד לקולו, וספריו והפקודות שלו מבוצעים ל המקום אליו הגיעו החצים שלו . ואם מי שראה את עצמו פוחד ממנו כשהוא ער היה ביטחון, ואם הוא נמצא בספינה, הוא נפגע בים על ידי קשיים ומכשול שעבורו היה משוחד, ועלייתו עליו הייתה ללא דופי , כי אלוהים הקב~ה אמר : ~ אלך להר שמגן עלי מפני מים .~ אבן סירין אמר : ההר באותה תקופה אינו מתקיים, אלא אם כן נראה אותו בחלום כאילו הוא נמלט מספינה להר, כשהוא הולך ומתאבד, על פי סיפור אבן נח . זה עשוי להצביע על אדם שלא היה ער בספינה או בים, על הפרדוקס של דעת הקבוצה ובלעדיות וכפירה, אז מה דעתך אם תהיה לו מפלצת ההרים ושביעותיהם, או הספינה שממנה הוא ברח להר היה שופט, מפקד ידע או אימאם צודק . באשר לטיפוס על הרים, זו דרישה שהוא מבקש ומשהו שהוא רוצה, ולכן הוא שואל על מה הם נמצאים בזמן שהוא ער, או על התקווה שלו מחברת הסולטאן או מדען, או לעמוד אליהם ב צורך או במסע ביבשה וכדומה . ואם העלייה שלו אליו הייתה כמו טיפוס על הרים, מדרגות או דרך בטוחה, אז כל משפחתו תהיה לו קלה, וכל מה שסביבו חשש בשבילו . ואם היה מושפע ממנו לרעה, או שהוא יעלה אליו ללא מדרגות, שלום או שכל, היה חושש ממנו, וכל עניינו היה מרמה . אם סיכם לעיל, הוא נמלט לאחר מכן . ואם הוא נותן משנתו מבלי להגיע, או נופל בחלום, הוא נספה במה שרוצים ואסור בינו לבין מה שהוא רוצה, או שחובו מושחת בעבודתו, ואז הוא יורד מנזק ופגיעה מ נזק, פורענות ועצב, במידה הנשברת מחבריו . הנפילה מעל ההר ותקרות הגבעות של אלקואדה 0 קירות עליונים ועצי דקל ועצים, זה מראה את הפרדוקס של ההצגות את הדבר שנפל ממנו בפירושו , מהסולטאן, או מהעולם, או בעל או אשתו או עבדים או מלך או פעולה או אירוע, לשאול את החוזה על הדבר החשוב ביותר שהוא נמצא התעוררותו, כי אשר הוא התקוות והפחדים לו ומתנות ועיכובים אותו פרידתו ממנו, ועל התמדתו אותו, אם ההתעוררות נוצרת בגלל שפע הדרישות והתנאים בה, או בגלל שינוי התקוות שלה, הוא נשפט באופן פרדוקסלי עבור מי שנפל ממנו בחלום על פי עדויותיו בפירוש . ההבחנה בין ענייניו מעידה על ידי מידת הראיות שלו, וכי ידיעתו על השלמת הדבר שהיה עליו וכוחו, חולשתו וסערתו, אולי הובילו אותו מנפילתו מצחיחות, פוריות, מהמורות. , מישור, אבן, חול, אדמה או ים, אולי הוא חזר אליו בגופו בזמן נפילתו, ומעיד על נפילה לחטאים, סתמים ולהשחתה, אם נפילתו הייתה עדות לכך, כגון נפילה אל החיה, עורבים, נחשים וחולדות של העכברוש, או לכלוך ובוצה, וזה עשוי להצביע על נטישת חטאים ונמנעות מכפירה, אם הוא יברח מדבר כזה. או שנפילתו הייתה במסגד או בגן ילדים, או לנביא או לגן ילדים, או לנביא או לקיחת קוראן, או לתפילה קבוצתית . באשר למה שחזר להר מבחינת נפילה, הריסה או מקצועיות, זה מעיד על חורבן של מי שהסיע את ההר עליו, או על הרסו או הריגתו, אלא אם כן הוא עולה באוויר מעל ראשי הבריאה , כי זה פחד גדול שנשאר על העם מצד המלך, כי בני ישראל העלו את ההר שמעליהם זה כמו חופה, לפחד מה 'בשבילם, ואיום על אי ציות . באשר לריצת ההרים, זו עדות לתחייה מתמשכת, או מלחמה הנעה בה המלכים נעים זה נגד זה, או הבדל וטלטלה המתרחשת בין מדעני כדור הארץ בניסיון ומצוקה , בו פשוטי העם מתים, וזה עשוי להצביע על מוות ומגיפה, מכיוון שזה אחד מסימני התחייה, והחזרת ההר היא חמאה או אפר או עפר, אין בזה טוב למי שהצביע ההר אליו, לא בחייו ולא בדתו, ואם התווסף אליו שהאדיר לאחר השפלתו, והיה בטוח לאחר חוסר אמונו, והוא ירא אלוהים לאחר עריצותו, הוא חזר למה שהוא היה חזר למצב הראשון שלו, כי אלוהים אדירים יצירת הלבוש, כטענתם, היא קצף מים, והקצף אינו תקף, כפי שאמר אלוהים אדיר בספרו . וההר שיש בו מים, צמחים וירק, הוא קניין של חייב . ואם אין בו צמח או מים, הרי זה מלך דומיננטי לא מאמין, כי כמו המת, אלוהים אדירים לא משבח אותו ולא מקדש אותו . ההר העומד שלא נפל חי והוא טוב יותר מהנופלים, והנופלים שהפכו לסלעים מתים, כי הוא לא מזכיר את אלוהים ולא משבח אותו . ומי שקם על הר ושתה ממאתו והיה ראוי לאפוטרופסות, הוא השיג אותו מאדם של מלך קשה לב, ומה שהוא לא מעריך זה מה ששתה . המכשול הוא עונש וחומרה, אם הוא ייפול ממנו הוא ישרוד, ואם הוא יעלה הוא יעלה ויתנדנד מעייפות . והסלעים סביב ההר והעצים מסרסרים את המקום ההוא . וכל עלייה היא גובה, כל נפילה היא עמדה, וכל עלייה מעידה על בעיה, כך שירידה מעידה על הקלה, וכל עלייה מעידה על מצב, כך שירידה מעידה על בידוד . ואם הוא ראה שהוא נושא הר וכבד עליו, אז הוא נושא את אספקתו של איש ענק או סוחר שמכביד עליו, ואם הוא מפחד, פחד ממנו . אם הוא יראה שהוא נכנס למערת הרים, אז הוא יזכה לרציונליות בדתו ובענייניו, ישתלט על ענייני הסולטאן ויוכל . אם הוא נכנס למערת ההר במערה, אז הוא מתכנן מלך או גבר בלתי ניתן להריון, ואם הר פוגש אותו, הם או נסיעות או גבר בלתי חדיר או עניין קשה או אישה קשה ואכזרית יפגשו אותו, ואם הוא רואה שהוא עלה להר, הרי ההר הוא מטרת הדרישה שלו, ככל שהוא עלה, עד להתיישר מעליו . כל עלייה שאדם רואה, או מכשול, גבעה, גג וכו ', היא להשיג את הנדרש מביטול הצורך שהוא רוצה, והעלייה שווה, מצוקה ולא טוב בה . אם הוא רואה שהוא ירד מגבעה, ארמון או הר, הרי שהעניין שהוא מבקש פוחת ולא מתגשם, וכל מי שרואה שהוא הורס הר, אז הוא גווע באדם, ומי שרואה שהוא מעוניין לטפס על הר או לתרגל אותו, הרי אותו הר היה מטרה אליה הוא עולה, ואם הוא מעליו הוא משיג את תקוותו אם הוא ייפול ממנו, מצבו יגורש . והעלייה הראויה לשבח על ההר היא לצלוע בכך כמו שעושה ההר . וכל הגובה ראוי לשבח, אלא אם כן הוא ברמה, כי אלוהים אדירים אומר : ~ אעמיס עליו עלייה ~….
…ואם ראה שור שחוט ביישוב או בבית, אז הם חולקים את בשרו, הרי זה חוסר מזל לאדם ענק שמת ומחלק את כספו, כמו גם גמל, איל ועגל, ו אם היה שוחט דבר מכל זה באופן שאינו זה ובשרו הגיע ליכולתו או למזונו, תהיה לו פרנסה אם יאכל אותה ויש לו כסף שיש לו ….
…ואל-סלמי אמר, ~מי שראה שהוא התקין אריה שיבזבז אותו איפה שהוא רוצה, זה יפרש על שני פנים את פגיעת התהילה הגדולה וכיבוש אויב ענק .~…
…ומי שרואה שהוא הרג עז לא ידוע, זה מתפרש על ידי ניצחון של אדם ענק ופירושו בשאר מה שאדם רואה כפרשנותו לאיל, ונאמר שמפרשים את חזון השעיר על ידי איש ממוצא חמור על המעמד ….
…ומי שרואה שהוא נלחם באיל, הוא נלחם באדם ענק, בלתי ניתן להריון ומנצח ….
…ומי שרואה איל מת, זה מותו של אדם ערבי ענק, וכל מי שרואה איל ששוחט ומחלק את בשרו, יפרש את מותו של אדם גדול ויחלק את כספו ….
…ומי שרואה ששני אילים נלחמים, אז אחד מהם נלחם כי הם סוג אחד, ואם הוא יקדים עדיפות על אחרים ולא מכיר אותם, אז יתפרש על ידי שני אנשי ענק, כאמור לעיל ….
…ומי שרואה שהוא מביא בשר כבשים, זה כסף מאדם ענק והוא אוכל אותו יותר ….